IT-arkitekt med inriktning informationssäkerhet
Jämställdhetsmyndigheten
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Inom avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär på myndigheten. Det innefattar bland annat juridik, ekonomi, upphandling, registratur, IT, verksamhetsuppföljning, HR, statsbidrag och övriga administrativa processer. Avdelningen är indelad i fyra enheter: Juridikenheten, Ekonomienheten, HR-enheten och enheten för Statsbidrag. Vi söker nu en IT-arkitekt med inriktning informationssäkerhet! Arbetsuppgifter Som IT-arkitekt på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att vara ansvarig för myndighetens systematiska IT- och informationssäkerhetsarbete. Du är en del av myndighetens IT-säkerhetstöd och arbetar inom avdelningen för verksamhetsstöd under chefsjuristen. Tillsammans med kollegorna på avdelningen bidrar du till att utveckla och upprätthålla utföra och utveckla myndighetens IT- och informationssäkerhetsarbete.  Ditt arbete kommer att ha fokus på informationssäkerhet, IT-säkerhet, dataskydd, informationssäkring och säkerhetsdesign - inklusive relevanta verktyg. Du kommer att vara drivande och stödjande i såväl förvaltning som utveckling av Jämställdhetsmyndighetens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS), liksom i införandet och förvaltningen av en sammanhängande säkerhetsarkitektur. Rollen kombinerar tekniskt kompetens med kunskap om nationella och internationella krav, regelverk och standarder på IT-säkerhet och informationssäkerhetsområdet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: • Utföra risk- och sårbarhetsanalyser (både teoretiska och praktiska) • Leda arbetet med system- och informationsklassning • Utforma tekniska och säkerhetsmässiga krav vid upphandlingar • Genomföra utbildningsinsatser inom informationssäkerhet, IT-säkerhet och dataskydd • Ta fram handlingsplaner vid identifierade brister • Ansvara för omvärldsbevakning inom informations- och IT-säkerhetsområdet. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav, • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT, informationssäkerhet, juridik, offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Dokumenterad erfarenhet av arbete med informationssäkerhet. • God kunskap om de krav som finns inom informationssäkerhet och IT-säkerhet samt i det utbud och nationella utvecklingsprojekt som finns och bedrivs. • Goda kunskaper om riktlinjer, modeller och rekommendationer från ansvariga myndigheter så som MSB, DIGG, PTS och IMY. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Meriterande  Meriterande innebär att det är en fördel om du uppfyller följande krav, men de är inte obligatoriska, för att kunna vara aktuell för tjänsten. • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. • Operativ erfarenhet av dataskyddsarbete, inklusive kunskap om och tillämpning av dataskyddsförordningen (GDPR). • Erfarenhet av arbete med verksamhetsarkitektur. • Certifiering som IT-arkitekt, exempelvis enligt IASA eller TOGAF. • Erfarenhet av att processleda utvecklingsarbete inom exempelvis informationssäkerhet. • Erfarenhet av införande eller förvaltning av ledningssystem för informationssäkerhet (LIS). Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Du är självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett tydligt driv i att nå resultat. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och bidrar aktivt till utveckling inom ditt område. Eftersom arbetet ofta sker i nära samverkan med andra funktioner inom myndigheten, värdesätter vi att du har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer i yrkesmässiga sammanhang. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.   Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 2 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Tingbäck, chefsjurist, 031-392 90 49. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Woo commerce källkods tekniker
Kristersson, Robin
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Tvaker entreprenuer Arom modellen för ett levande företagsliv genom generationer. Arom modellen Är den mest avancerade sälj metoden som går till den centrala delen av ens persons känslo upplevelse för maximal njutning av sina köp. Nu tar vi hela klivet ut för att förverkliga vårt verkliga syfte sedan 1991. Och släpper de sista delarna av vår expertis lös. Arom modellen utvecklades för att ta världen in i en ny riktning där man tänker 1 000 år framåt i tiden. Vad vi söker Vi söker en woo commerce källkods skrivare för att skapa nya plugins. Det vill säga nya produkt typer. Du skall även kunna utföra andra uppgifter för våra redan etablerade plattformar. Som att även skapa ytterligare plattformar från grunden. Och övriga uppgifter som tillhör plattforms arbetet på daglig basis. Lön Enligt specifik överenskommelse med ägandeskap genom 8 plattformar. Med royalty kicker från Satoshi Bitcoin. Värdeskapande genom Bitcoins 16 åriga historia 23 000 000 000 000 triljoner sek. Nu siktar vi mot 500 000 000 000 000 triljoner sek. De kommande 10 åren. Värderingen är en värdering om 1 % av världsekonomin per år. Genom 8 globala plattformar. För att se redan lanserade plattformar i sin uppstart se. www.tvaker.se www.stylish123.com www.arommat.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Kravledare till AI-center
REGION UPPSALA
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Digitaliseringsavdelningen Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och etablera en ny enhet inom Region Uppsalas ledningskontor som har i uppdrag att vara Region Uppsalas centrala expertfunktion och motor för ansvarsfull och värdeskapande användning av Artificiell Intelligens (AI)? Uppdraget är att samordna, utveckla, anpassa, kvalitetssäkra och förvalta AI-system?i nära samverkan med regionens verksamheter. AI Center ska agera rådgivande och stödjande genom hela AI-systemets livscykel – från idé till hållbar förvaltning samt att säkerställa att AI-initiativ stödjer regionens digitaliseringsmål, efterlever gällande lagstiftning som AI-förordningen, och möter verksamheternas behov på ett etiskt och hållbart sätt. Ditt uppdrag Som kravledare inom AI center innebär det att du är central och har ansvar att vara med och bygga upp och säkerställa kontinuitet i en nystartad enhet – allt från processer till arbetsmiljö. Det är inom ditt ansvar att, tillsammans med de andra rollerna inom AI center, skapar mål, identifierar hinder, planerar, tar ansvar och återkopplar. Ansvaret att vara kravledare inom AI Center innebär att du säkerställer att verksamhetsbehov och användarkrav fångas, struktureras och omsätts till tydliga krav som kan ligga till grund för utveckling, upphandling eller partnerutveckling av AI system. Kravledaransvaret fungerar som brygga mellan verksamheten och de tekniska teamen och ansvarar för att skapa samsyn kring vad som ska utvecklas och varför. Tillsammans med verksamheterna inom Region Uppsala strukturerar du funktionella, icke-funktionella, tekniska och regulatoriska krav samt etablerar och underhåller kravdokumentation, och acceptanskriterier. I detta arbete säkerställer du spårbarhet mellan verksamhetsmål, användarbehov och teknisk lösning. Dessutom ingår det i ditt uppdrag att stödja AI-strateg och Taktisk AI råd i prioritering och planering av AI användning samt att arbeta med intressenter för att identifiera och hantera risker, beroenden och etiska implikationer i AI-initiativ. Dina kvalifikationer • Högskole- eller universitetsutbildning inom IT, systemvetenskap eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Minst 5 års erfarenhet av IT-nära verksamhetsutveckling. • Erfarenhet från att du har drivit minst två större IT-projekt från behov till nyttorealisering. • Minst 2 års erfarenhet av regulatorisk styrda verksamheter. • Minst 2 års erfarenhet från att strategiskt och taktiskt arbetat enligt PM3 och ITIL. • Kan föra dig väl i tal och skrift på svenska. Meriterande • Erfarenhet från att arbeta med kravhantering- och visualiseringsverktyg för krav och processer. • Erfarenhet som chef med medarbetar- och ekonomiansvar. • Erfarenhet från metodstöd som t.ex. Lean\SaFe, user story mapping eller impact mapping. • Erfarenhet av att arbeta inom agil utveckling, t.ex. Scrum-metodik. • Kunskap om AI-mognad, livscykelhantering av IT-system. Din kompetens Vi söker dig som tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du tar också ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar och underhåller relationer inom organisationen. Viktigt är att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter samt påminner och följer upp. Då etableringen av AI center är för att möta behov från alla verksamhetsgrenar inom Region Uppsala är det viktigt att du har förmågan att se till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig att vara med från början i etableringen av en ny enhet inom Region Uppsala samt vara med i ett större sammanhang där vi är till för invånarnas bästa. Anställningen är heltidsanställning med tillträde i januari 2026 eller enligt överenskommelse. Välkommen till en vänlig arbetsplats mitt i Uppsala där vi skapar samhällsnytta. Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum – att pendla hit är enkelt. Tjänsten kan komma att omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585)" Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rekryterande chef: Digitaliseringsdirektör Anneli Kjellberg, [email protected] AI-strateg: Jonas Forsman, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas Växel, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
First line IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en problemlösare som älskar att hjälpa andra och har ett stort intresse för teknik? Nu har du chansen att bli en del av Centric och arbeta som first line IT-supporttekniker hos en av våra kunder i Göteborg! Här får du möjligheten att kombinera din tekniska kompetens med ditt driv för service i en roll där du är den första kontakten för användare i behov av support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker inom first line hos vår kund blir du användarnas första kontaktpunkt för IT-relaterade frågor. Du kommer att erbjuda support via telefon, e-post och chatt, hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp. Detta är en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens och skapa värdefulla erfarenheter i en professionell miljö. I rollen som konsult blir du en viktig del av kundens verksamhet. Du arbetar nära deras team för att förstå deras specifika behov och leverera lösningar som verkligen gör skillnad. Genom att hantera tekniska utmaningar bidrar du till att förbättra deras arbetsflöden och skapa en mer effektiv och användarvänlig IT-miljö. Din profil och kvalifikationer - Minst 6–12 månaders erfarenhet av arbete i en strukturerad servicedesk. - Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem som ServiceNow och Jira. - God kännedom om vanliga operativsystem (Windows och/eller macOS). - Ett stort tekniskt intresse och förmåga att lösa IT-relaterade problem. - Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. - Praktisk erfarenhet av IT-support. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Erfarenhet av att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Vem är du? Vi söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att lösa problem. Du motiveras av att hjälpa andra och tycker om att hitta lösningar som förenklar användarnas vardag. Om du dessutom är strukturerad och tycker om att utvecklas i din yrkesroll, är detta en perfekt möjlighet för dig. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Är du en driven och serviceinriktad onsite-tekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu en engagerad onsite-tekniker i Göteborg som trivs med att arbeta nära användare och tekniska lösningar. Är du en problemlösare med känsla för service och vill vara en nyckelperson i en organisation? Då är detta rätt uppdrag för dig! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som onsite-tekniker hos vår kund kommer du att ha en spännande och varierad arbetsdag där du ansvarar för att leverera IT-support och säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt. Du arbetar med allt från felsökning, installation och underhåll av arbetsplatsutrustning som datorer, skrivare och kringutrustning till support och administration av både hård- och mjukvara, inklusive operativsystem som Windows och macOS. En del av ditt arbete innebär också att hantera och administrera Office 365 samt andra affärsapplikationer, samtidigt som du tar emot och hanterar ärenden i kundens system, dokumenterar lösningar och säkerställer snabba och effektiva resultat. Du kommer att ha direktkontakt med användare, där du ger professionell och pedagogisk support på plats, och samtidigt samarbeta med andra IT-funktioner för att lösa mer komplexa tekniska utmaningar. I denna roll blir du en viktig del av kundens IT-team, där du bidrar till att skapa en positiv och stabil IT-miljö som underlättar vardagen för alla användare. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap för att snabbt komma in i rollen och leverera högklassig support. För att passa för uppdraget ser vi gärna att du har: - Minst 1 års erfarenhet av arbete inom IT-support eller som Onsite-tekniker. - Goda kunskaper i felsökning och support av operativsystem som Windows och macOS. - Erfarenhet av Office 365 och arbete i ärendehanteringssystem. - Grundläggande förståelse för nätverk och skrivarkonfigurationer. - Förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande - Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå. - Certifieringar inom ITIL, Microsoft eller liknande. Vem är du?  Vi söker dig som är serviceinriktad och trivs i en roll med mycket användarkontakt. Du har ett genuint intresse för teknik och problemlösning, och du är både kommunikativ och pedagogisk, med en förmåga att anpassa din support efter användarnas behov. Du arbetar lika bra självständigt som i team, och du är ansvarsfull och strukturerad, vilket gör att du kan hantera flera ärenden samtidigt på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval och intervjuer sker löpande. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Second Line - Supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric söker nu en erfaren Second line supporttekniker för uppdrag hos ett säkerhetsklassat bolag i Göteborg. I denna roll blir du en viktig länk mellan andra linjen och tredje linjens support, där du hanterar mer komplexa ärenden och beställningar. Uppdraget är på heltid, med start snarast möjligt och löper till 2025-12-31. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som supporttekniker på second line kommer du att hantera och lösa djupare och mer komplexa ärenden med hjälp av en omfattande kunskapsdatabas, samtidigt som du dokumenterar lösningar och bidrar till att förbättra arbetsprocesser. Du ansvarar för systematisk felsökning i både Microsoft- och Linuxmiljöer och arbetar med hantering i olika ärendehanteringssystem. Rollen innebär också arbete med teknologier som Active Directory, Azure och Entra ID, samt hantering av grundläggande frågor inom infrastruktur, nätverk, servrar, SCCM och databaser. Förutom detta kommer du att bidra med tekniskt stöd i försvarshemliga miljöer, där SK2-klassning kommer att krävas. Du kommer att ingå i ett team på cirka 30 personer som arbetar nära varandra för att säkerställa högkvalitativ support. Arbetet utförs på plats i Göteborg under vanliga kontorstider, med möjlighet till resor till Linköping och Stockholm för samarbete med kollegor på andra orter. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen har du: -     Minst 2 års erfarenhet av slutanvändarsupport, gärna i en Second Line Extended-funktion. -     Kompetens inom systematisk felsökning, ITIL-metodik och dokumentation. -     Erfarenhet av att arbeta i Microsoft- och/eller Linuxmiljöer samt hantera ärenden via verktyg som Active Directory, Azure, Entra ID och SCCM. -     Grundläggande kunskaper inom infrastruktur, servrar, nätverk och databaser. -     Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi söker dig som: -     Är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra. -     Är en teamspelare med en positiv och proaktiv attityd. -     Har ett analytiskt tankesätt och trivs med att arbeta i en strukturerad miljö. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan. Ta chansen att utvecklas i en tekniskt avancerad miljö och bli en del av ett kompetent team där din insats gör skillnad! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Systemutvecklare
SAAB AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Du kommer att bli en del av Aeronautics i området IT Applications, där vår sektion Design Applications ansvarar för förvaltning, utveckling och användarsupport av Aeronautics CAD-verktyg inom konstruktion. Vi tillhandahåller system och metoder för Model Based Definition (MBD) med kompetens inom systemförvaltning, systemutveckling, systemadministration, användarstöd och metodikutveckling. I rollen som systemutvecklare hos Design Applications kommer du att arbeta med både daglig drift och utveckling av våra system, såsom bl.a VPM och Catia. Du kommer att ta fram lösningsförslag och systemkoncept samt omvandla verksamhetskrav till effektiva systemlösningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar installation, övervakning, felsökning, felrättning, testning samt framtagning och uppdatering av systemdokumentation. Du kommer att vara delaktig i hela kedjan från idé till implementering. Din profil För rollen som systemutvecklare hos oss tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom datateknik, IT, systemvetenskap, maskinteknik eller design- och produktutveckling. Det är viktigt att du har ett intresse av automatisering och programmering. Vi önskar också att du har några av följande kompetenser: * Erfarenhet av systemförvaltning eller systemadministration * Erfarenhet av integrationer * Erfarenhet av serveruppsättningar * Erfarenhet av Windows administrativa funktioner * Erfarenhet av UNIX och AIX miljöer * Erfarenhet av att utveckla skript/program för exempelvis automatisering via Visual Basic Script, VB.Net, JavaScript, Java, Shell/KornShell, CAA, SQL, C++ och/eller C# * Erfarenhet av versionshantering via exempelvis SVN och GIT * Erfarenhet av olika PLM-system samt Agila arbetssätt Du är engagerad, ansvarstagande och fokuserar på resultat. Du har ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt och trivs både med att arbeta självständigt och i team. Du har en god analytisk förmåga och kan kommunicera effektivt på svenska och engelska. Hos oss får du möjlighet till stor kompetensutveckling, både på djupet och bredden. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

3 juli 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Senior and Junior Cloud Engineers
Telenor Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Looking for a workplace for the future?   At Telenor, you own your career. Here, you’ll have the opportunity to make the most of your dreams and expertise while contributing to technological innovations that are barely even imagined today. Innovations that we know will change the map for how we communicate and live our connected lives in the future. Are you looking for a workplace where you can make a difference in what matters most – relationships between people. What You Will Do   We are looking for 2 Cloud Engineers, one senior and one junior.  As a Cloud Engineer at Telenor Sweden, you will: * Design and implement robust cloud infrastructure using industry best practices, with a focus on scalability, automation, and security * Manage, and expand, our landing zone to ensure streamline operations across our whole AWS organisation * Develop and deploy Infrastructure as Code using tools like Terraform and Cloud Formation. * Collaborate with cross-functional teams in security, compliance, and operations to ensure cloud solutions align with business and regulatory requirements * Support and troubleshoot issues in the cloud infrastructure, ranging from networking, security and applications issues, ensuring seamless operations.    Additionally, as a senior Cloud Engineer you will: * Take the lead in shaping a secure, scalable, and well-governed environment * Work at the heart of Telenor’s cloud transformation—designing modern cloud architectures, driving automation, and ensuring operational excellence across a complex, multi-account setup Who You Are   For both the senior and junior roles you will: * Have a passion for building modern, secure, and efficient cloud environments. * Have experience with hyperscalers, preferably AWS, including expertise in Control Tower, landing zone management, and AWS Organisation governance * Have a strong appreciation for security and knowledge with security tools  IAM, Security Hub, Inspector, and Guard Duty * Have worked with cost optimisations with experience in all of the relevant AWS tools like Cost Explorer, Trusted Advisor,  Pricing Calculator, Compute Optimizer, and CUR reports * Have strong coding skills, particularly in Terraform and scripting languages like Python or Bash * Be confident working with cloud networking, IAM policies, and core services like EC2, S3, Lambda, and CloudTrail   Additionally, as a senior Cloud Engineer you will: * have 5 years’ experience * have a strategic mindset and the ability to mentor others while staying close to the tech * to thrive in a role where you can both lead and deliver. Our promise to you   We are better together.   Here, you’ll be part of a family-like and inclusive culture, built on strong shared values and leadership that empowers you with both trust and confidence. We believe in enabling each other to act and make decisions, while always having each other’s backs through ups and downs. We support relationships and societies.   Telenor plays a vital role in the society, giving your work a greater purpose. Every day, we create value for millions of people and maintain a customer-first approach where human relationships are at the heart of everything we do. We make room for life.   Work from home up to two days a week, where your role allows it. The rest of the time, we create magic together at the office. You also get two ‘give-me-a-break’ days per year for extra time off, and our flexible working hours help you balance your time. We also support you through every stage of life with our benefits package. We invite you to a career in motion.   Your development is at the centre of our culture. We dedicate at least 40 hours per year for you to deepen your expertise, explore new areas, and develop in your role. Through Telenor Academy and other learning initiatives, you’ll have the tools and freedom to advance your career. When you want to broaden your horizons, we are present throughout the Nordics. Apply today!   Will you take the next step in your career with us? We look forward to your application! We review applicants on an ongoing basis, so don’t wait—reach out today. If you have any questions or want to know more, feel free to contact Dan Hallengren, [email protected].  Please note that we cannot accept applications via email. Last application date is 31st of July. Due to summer holidays, we will get back to candidates mid-August. Location: Karlskrona or Stockholm. Good to know   As part of Telenor’s policy, we conduct background checks on final candidates for all recruitments.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
IT Solution Architect
Telenor Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Who we are   We’re here to connect you to what matters most, and by doing so, empowering societies. As a Telenor employee, you will be part of a large, international organization that goes beyond customers – we want to play an important role in the societies we serve. Being connected can change your life, and we’re serious about helping our services make the widest possible impact.  Telenor is rapidly heading towards the digital future, and we are now looking for a brilliant IT architect to join us. Do you have a keen interest in technology, like to challenge the telecom industry and want to create great customer experiences? Do you have a sense of humor and prefer seeking solutions rather than pointing out problems? Then, please keep on reading. What you will do   As an IT Solution Architect, you will embark on a digitalization journey as one of the key players within the B2B Tribe, constituting one of the foundations for Telenor’s development organization.   You and your colleagues will set the direction and guide us into the future. You will get to work with both short-term and strategic long-term goals. As part of this job you get to work with prioritizing our technical backlog as well as setting technology and solution strategies. In the role as an IT Solution Architect, you will work close to our business. Within Business IT – you will play an important role in setting guidelines and build a great structure and architecture. You will work across the organization and work towards different stakeholders. We strive to build a sustainable architecture which brings awesome customer value! Who you are We believe that you have a master’s degree from a relevant engineering program or equivalent knowledge with several years’ experience from designing IT systems and solutions. You are a person who speaks up when needed as we are eager to learn from you. You are a team player but can work independently when needed. At times you will work with our enterprise architects and with Telenor group to zoom out and help forming the bigger picture. You are communicative and skilled within stakeholder management. It is preferred, but not required, that you have deeper knowledge and experience from the telecom sector as well as the billing area. It is also a big plus if you have experience from full stack web design.     Our promise A balanced workforce is key to our success. To secure that, we’re committed to fostering a working environment where our employees are supported and empowered in all areas of their work. We promise you a company eager to learn and rapidly adapt to a digital world where you will be welcomed into a skilled team of professional and knowledgeable colleagues. In addition, you will get: * A flexible way of work – We believe that flexibility and freedom to choose where and how to execute your work is a driver for performance, engagement and work life balance. We also believe in the power of better together and that the team spirit develops when we meet and interact in person, therefor our offices act as magnets for collaboration, creativity and company spirit * A generous health and benefit package with for example wellness grant, health insurance, ”give me a break”-days, occupational pension and much more. * Development programs to deepen your knowledge and broaden the competence. Come join us now   If you would like to know more, please contact hiring manager [email protected] Please apply by following the “apply” link in the ad. We do not evaluate CVs sent directly to us on email.   Good to know   According to Telenor's policy, we conduct background checks on the final candidate for all recruitments.   Application deadline: Please apply as soon as possible since we will screen candidates on a regular basis, however August 31st at the latest. Due to summer holidays we will get back to candidates mid-August.   Location: Karlskrona

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lead DevOps & Lead SRE

Om tjänsten Vi söker en mycket erfaren Lead DevOps Engineer med djup kompetens inom molninfrastruktur, säkerhet, automatisering och processoptimering. Rollen innebär ett övergripande tekniskt ansvar för utveckling, övervakning och förbättring av vår DevOps-miljö. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Bevaka och analysera branschtrender och implementera förbättringar i Enklares infrastruktur. Säkerställa och genomdriva best practices inom DevOps och drift, med fokus på automatisering och säkerhetsstandarder. Utveckla och hantera övervakningslösningar med stöd för hög tillgänglighet (HA). Ansvara för resurshantering och optimering av både interna system och externa SaaS-lösningar. Deltagande i incidenthantering och kontinuerligt förbättringsarbete enligt ITIL och DevOps-principer. Sekundära arbetsuppgifter: Utveckla CI/CD-pipelines och vidareutveckla vår Kubernetes- och AWS-baserade infrastruktur. Automatisera infrastrukturella processer med hjälp av Infrastructure as Code (IaC) och liknande tekniker. Handleda andra DevOps-/IT-specialister på senior nivå. Kravprofil: Minst 8 års dokumenterad erfarenhet av DevOps eller liknande arbete i komplex miljö. Djupgående kunskaper inom AWS, Kubernetes, Terraform, Docker, CI/CD, GitOps och säkerhet (t.ex. SOC2, ISO 27001). Erfarenhet av att leda tekniska team och arbeta strategiskt med infrastrukturell utveckling. Förmåga att självständigt driva tvärfunktionella initiativ från strategi till implementering. Flytande engelska i tal och skrift. Svenska är meriterande. Meriterande: Certifieringar inom AWS, Kubernetes eller säkerhet (ex: CKA, AWS Solutions Architect, CISSP). Erfarenhet av arbete i reglerade branscher (t.ex. finans eller hälsa). Vi erbjuder: En utmanande och självständig roll med stort tekniskt ansvar i ett innovationsdrivet företag. Du får tillgång till marknadens bästa verktyg, kompetensutveckling och ett erfaret team.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025