Application Consultant Dynamics 365

B3 Elevate är B3 Consulting Groups nya specialistbolag för Dynamics 365. Bolaget har förmåga att leverera digital transformation baserat på D365 från strategi, via projekt och till förvaltning. Teamet består av 15+ teknik- och verksamhetsexperter som arbetar tillsammans för att utveckla och realisera lösningar baserade på Dynamics 365 med maximal verksamhetsnytta. Vi upplever en stark efterfrågan från kunder att ta rollen som digital partner och kan därför erbjuda spännande teamuppdrag. Din utmaning Samarbeta med teknik- och verksamhetsexperter i utveckling av framtidens lösningar baserade på Microsoft Dynamics 365 CRM (Customer Insights, Sales, Customer Service) Delta i strategiarbete och förstudier för att identifiera behov och möjligheter hos våra kunder Analysera och utveckla verksamhetsprocesser kopplat till försäljning, marknadsföring och kundservice Definiera och dokumentera användarkrav inom ramen för utvecklingsarbetet Anpassa och utveckla lösningar inom D365 och Power Platform Stötta användare genom utbildning och support av konfigurerade lösningar Bidra aktivt till din egen kompetensutveckling - såväl som B3 Elevates bolagsutveckling Vilka vi är B3 Elevate leds av Daniel Cato, med 10 års erfarenhet från Microsoft i ledande roller med ansvar för rådgivning, affärsutveckling och förändringsledning kopplat till Dynamics 365. Bolaget levererar helhetslösningar anpassade för morgondagens organisationer inom marknadsföring, försäljning och kundservice. Genom att bistå under hela transformationsfasen kan B3 Elevate hjälpa kunder att utveckla sina arbetssätt och ge organisationer tillgång till en kraftfull AI-baserad plattform som enkelt ger varje användare nya insikter och ökar produktiviteten. Vi är en snabbrörlig startup i en stabil koncern som är Partner till Microsoft. Vi söker konsulter som delar vår syn, vill fortsätta utvecklas och samtidigt ha roligt samt vara med och bidra internt. Vad vi kan erbjuda Kombination av expertis från både teknik- och verksamhetsutveckling - vi är vana att leda våra kunder genom förflyttningar för att leverera bestående kundvärde Möjligheten att påverka - både bolaget som vi bygger och de erbjudanden som vi utvecklar i takt med att vi växer Fokus på den senaste tekniken – det ger våra konsulter ökad kompetens och en boost i karriären under sina år hos oss Om B3-koncernen B3 är en börsnoterad koncern och trygg arbetsgivare med hög medarbetarnöjdhet som är känd för sina operativa och leveranssäkra IT- och management-konsulter. B3 har ca 1000 medarbetare inom många olika expertområden och vi finns på flera orter, men har vårt huvudkontor i nya kontorslokaler i Westmanska Palatset vid Hötorget i Stockholm. Läs mer på https://b3.se AnsökanVälkommen att ansöka via annonsen - vi intervjuar kandidater löpande! Vi ser fram emot att höra från dig!Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor kan du mejla till [email protected] eller ringa 073-408 27 02. Följ oss gärna på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/b3-elevate/Läs mer om B3 Elevate här: https://bli.b3.se/pages/b3-elevate

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Supporttekniker med linuxerfarenhet

Arbetsbeskrivning Randstad Digital söker nu efter en supporttekniker till en av våra kunder i Borås. Här kommer du att arbeta i en fri roll tillsammans med ett engagerat team. Som support tekniker hos vår kund kommer du bland annat arbeta med övervakning och remote support för kunder via telefon och mail. Du kommer också att få driva installationsprojekt och arbeta tätt med utvecklingsavdelningen genom att utföra tester.  I den här rollen ingår även vissa resor samt planerad beredskap och övervakning från hemmet.  Randstad Digital är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Digitals står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.  Ansvarsområden Du kommer primärt att arbeta med: • Övervakning av maskiner, servrar och tjänster. • Remote support via telefon och email.  • IT ansvar i projekt av nya installationer • Driftsättning av nya installationer • Beredskap från hemmet • Interna tester • Kundbesök och utbildning för kunder. Kvalifikationer Vi letar efter dig som har en utbildning inom IT och erfarenhet av support..  Du behöver ha en teknisk förståelse och ett intresse för att utveckla dina kunskaper inom IT och teknik. Goda kunskaper om nätverk är ett viktigt område. Då rollen innehåller resor behöver du vara tillgänglig för det. Det gäller främst Norden och övriga Europa. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för den här rollen är det viktigt att du är systematisk och strukturerad i ditt arbetssätt men att du också har en förmåga att vara flexibel när oväntade ärenden dyker upp. Du behöver kunna kommunicera obehindrat i svenska och engelska språket, både i tal och skrift och om du även behärskar andra europeiska språk är det ett stort plus. Tekniskt sett är det meriterande med kunskaper inom Linux CLI, Bash script / Python, Databashantering (SQL), Hantering av virtuella serverar, (vSphere), Nätverksadministration / brandväggs regler, OpenVPN, EasyVPN, ActiveMQ, MQTT, FTP / SFTP, DNS, NTP, Nagios För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

17 maj 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Samhällsnyttigt IT-proffs söker erfaren Scrum Master

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Samhällsnyttigt IT-proffs söker: erfaren Scrum Master  Vill du vara med och stötta högre utbildning och samhällsviktig forskning med hjälp av IT? Nu söker vi en erfaren Scrum Master    Bli en del av ITS   Vi skapar samhällsnytta genom att stötta högre utbildning och forskning med IT i framkant. Tillsammans arbetar vi flexibelt och målstyrt i gränsöverskridande team där du möter många trevliga kollegor.    Våra drygt 250 medarbetare jobbar ibland hemifrån och resten av tiden i våra nyrenoverade lokaler i Kunskapens Hus vid Umeå universitet. Här ställer vi upp för varandra när det krävs och här uppskattar vi olikheter och nya perspektiv.        Ditt uppdrag   Som Scrum Master hos ITS får du arbeta agilt i ett team som långsiktigt utvecklar system för att stötta högre utbildning i Sverige. Din roll är att coacha ditt team och dess individer för att ni som lag ska jobba bra tillsammans, nå målen och säkerställa en god leverans. Att få nya kunskaper och utvecklas som både team och individ är väldigt viktigt för oss, därför har vi kontinuerlig kompetensutveckling både i teamet och individuellt.   Som Scrum Master hos oss kommer du att ingå i ett ledarnätverk och verka som en ledare för individerna i ditt team. Du kommer att jobba på plats i Umeå.      Om dig   Du är en naturlig relationsbyggare som äger förmågan att se varje teammedlem, dess betydelse och bidrag till helheten i varje projekt. Ditt intresse för människor är genuint och naturligt. Du drivs av att förbättra och förändra och vill vara med och göra skillnad. Du har en IT-relaterad akademisk examen, eller motsvarande.   Vid sidan av att leda individer och team ser vi att du är bekant med:     - Scrum     - Kanban     - SAFe     - Agil utvecklingsmetodik    Vi är ITS ITS är enheten för IT-stöd och systemutveckling vid Umeå universitet. Vår verksamhet handlar om att utveckla, förvalta och drifta viktiga IT-system och verktyg för universitet och högskolor i hela Sverige. Vi bär också det strategiska ansvaret för utveckling av IT-användningen vid Umeå universitet. Med våra 250 medarbetare är vi en stor och stabil arbetsgivare som erbjuder många möjlighet till karriärutveckling. Vi erbjuder alla medarbetare:   - Friskvårdsbidrag (upp till 2000 kr per år)   - Friskvårdstimme (varje vecka)    - Sjukvårdsersättning (ex för läkarvård, tandvård, psykologbehandling, sjukgymnast samt ersättning för läkemedel är receptbelagt och omfattas av högkostnadsskyddet)   - Semester upp till sju veckor per år     Varmt välkommen till oss! För mer information besökhttps://www.umu.se/it-stod-och-systemutveckling/     Ansök nu   Välkommen med din ansökan senast den 7 juni. För mer information kontakta gärna rekryterande ledare: mailto:[email protected]   Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Software Test Engineer

Dive deeper. Decode the future. Electrolux Group is a leading global appliance company that has shaped living for the better for more than 100 years. We reinvent taste, care and wellbeing experiences for millions of people, always striving to be at the forefront of sustainability in society through our solutions and operations. Under our group of leading appliance brands, including Electrolux, AEG and Frigidaire, we sell household products in around 120 markets every year. In 2023 Electrolux Group had sales of SEK 134 billion and employed 45,000 people around the world. All about the role: As software is playing an increasingly significant role in enabling digital consumer experiences, we are gearing up to become more agile, faster in responding to market demands and quicker in identifying new market opportunities. This involves elevating our appliances to digital, software-defined products in a seamless integration of modular electronics, software, connectivity platform, and digital services. ​ We’re looking for a Software Test Engineer to join us on our journey. ​ What you'll do: Join a team of software engineers in developing innovative mobile services to enhance the longevity and sustainability of our appliances. Craft outstanding direct-to-consumer sales experiences for three top-tier brands. Whether it's a new filter, spare part, or replacement, you'll be the one to make it easy to purchase. ​ In detail, you will: · Ensure that the team understands and delivers the correct product quality for our after sales services and new business models. · Ship small reliable frequent releases of production grade software together with the rest of the team. · Develop and maintain test stands. · Commit to completing well-defined work and deliver on those commitments. · Identify, record, document and track bugs following Agile practices. ​ Who you are: · 1-3 years of expertise in Software QA · Strong experience with manual and exploratory testing. · Familiarity with IoT testing is desirable, but not mandatory. · Good skills in at least one programming language · Proficient with test management tools like Qmetry. · Strong logical reasoning abilities, excellent verbal communication skills for effective collaboration within cross-functional teams, and good debugging skills. · Demonstrating an active and positive work ethic, and willingness to learn and help others. You demonstrate: · Collaboration - contributes to a highly collaborative environment that enables a cross functional team to flourish. · Communication - effectively exchanges information and ideas with confidence and respect, able to demonstrate progress, raise issues and articulate changes on a frequent basis. · Empathy - can understand and acknowledge the emotions and perspectives of others during conversations. · Problem-Solving - able to connect the dots between insights, strategy, and conceptual direction; is outcome - as opposed to task - orientated. · Adaptability & Resilience - can effectively navigate change, challenges, and setbacks while maintaining a positive and flexible approach. · Proactivity - eager to learn and grow, sees challenges as opportunities, seeks and - is responsive to - feedback. · Responsibility - accountable, reliable, and proactive in building systems and handling dependencies, contributing to a trustworthy and effective team dynamic. Where you'll be: This is a full-time position, based at our Global Headquarters in Stockholm/Stadshagen (Sweden). ​ At our Global Headquarters in Stockholm/Stadshagen (Sweden) we are 60+ nationalities under the same roof and we enjoy the look and feel of the office! ​ You will be part of a dynamic international team where English is the natural language. ​ Benefits highlights: · Flexible work hours/hybrid work environment · Discounts on our award-winning Electrolux products and services · Family friendly benefits · Insurance policy plan · Extensive learning opportunities and flexible career path For more information go to www.electroluxgroup.com.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Kunskap om Microsoft Purview? Se hit för gig i Malmö!

Vi söker en giggare med erfarenhet och kunskap om Microsoft Purview för gig i Malmö. Obs! Det kan bli tal om anställning direkt på företaget efter en tid! Start: omgående Omfattning: 100% Du kommer ingå i ett projekt som har fokus på att konfigurera en modell för M365 som uppfyller företagets krav på säker informationshantering. I projektet deltar experter inom området. Under projektets gång kommer du att bygga upp en djup insikt i komplexiteten och kunskap i konfiguration samt bakgrunden till besluten. Din uppgift kommer senare vara att förvalta och utveckla M365-delen i klienten tillsammans med övriga tekniker i förvaltningsorganisationen. Som giggare beskrivs du som - ÖDMJUK, TÅLMODIG, NOGRANN. Din attityd är inkluderande och du har en förmåga att skapa goda relationer. Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan! Som vanligt - snabba ryck!

17 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Procurement Solutions Architect

From ideas to reality. Decode the future. At Electrolux, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home. All about the role We are seeking a highly skilled and experienced Solutions Architect to oversee and enhance our Procurement solutions landscape. The role demands a proactive approach in identifying technological opportunities for improvement, reducing complexity, and driving cost efficiencies across the procurement function. As Solutions Architect you will be responsible for the IT architecture and design principles that shall apply to the IT solutions within the Procurement organization. You are expected to drive standardization, design, implement and manage technology solutions, ensuring scalability and alignment with our business objectives and IT standards, in relation to the Procurement IT landscape. Success in the position requires developing a close working relationship with key stakeholders in Procurement, Product Sourcing, and wider IT organization. Establishing and maintaining relationships with external IT partners/suppliers is another key success factor. What you'll do Solution Ownership: Maintain a comprehensive overview of the current procurement solutions landscape, evaluating and managing the lifecycle of existing systems. Technology Solutioning: Proactively identify and design appropriate IT solutions for new business requirements, areas for improvement, and the replacement of outdated legacy systems. Solution Design and Documentation: Translate business user stories into detailed IT solutions, ensuring all designs meet the specified requirements and are well-documented. Compliance and Standards: Ensure all IT solutions adhere to Electrolux's IT standards and best practices, including security protocols. Functional Specifications: Develop clear and concise functional specifications for software developers to ensure accurate implementation of the required features. Infrastructure Implementation: Oversee and secure the implementation of necessary infrastructure to support new and existing applications. Solution Implementation Management: Manage the end-to-end process of solution implementation, focusing on technical aspects and excluding people change management. Level 3 Support: Provide expert-level support for advanced functionalities, addressing complex issues that surpass standard support levels. Configuration Management Database (CMDB): Ensure all relevant data related to the procurement solutions is accurately maintained and regularly updated in the CMDB. Operational Efficiency: Drive initiatives aimed at reducing the complexity of the solutions landscape and associated operational costs. Strategy: Support the development of IT roadmaps for the portfolio of applications in alignment with other related IT roadmaps (e.g. IT infrastructure) within the business area and at group level. Who you are Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Information Technology, Systems Engineering, or a related field. Proven experience (minimum 5 years) as a Solutions Architect, with a focus on procurement or similar enterprise systems. Strong understanding of IT infrastructure, software development life cycle (SDLC), and current industry trends. Expertise in designing and implementing complex IT solutions. Excellent analytical, problem-solving, and decision-making skills. Strong interpersonal and communication skills, capable of working in a cross-functional environment and influencing business and technical leaders. Experience with compliance standards and IT governance. Familiarity with Configuration Management tools and processes. Ability to manage multiple projects simultaneously with a keen attention to detail. Previous exposure to Agile and DevOps environments. Fluency in English. Where you'll be This is a full-time position, based at our Global Headquarters in Stockholm / Stadshagen (Sweden). At our Global Headquarters we are 60+ nationalities under the same roof, and we enjoy the look and feel of the office! Benefits highlights Flexible work hours/hybrid work environment Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family friendly benefits Insurance policy plan Extensive learning opportunities and flexible career path As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Testingenjör

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll Din roll Som testingenjör hos oss kommer du få vara med och hitta och lösa problem i mjuk- och hårdvara hos våra produkter inom Live Training Simulation genom att skapa och genomföra både automatiserad och manuella testfall. Du kommer få arbeta med ett brett utbud av testverktyg, samt vara med och utveckla nya. Några vanliga arbetsuppgifter kan vara: * Designa och programmera automatiserade tester (robot framework). * Skapa, upprätthålla, utföra och dokumentera manuella testfall. * Utveckla, dokumentera och utföra testmetoder och procedurer. * Coacha och ge teknisk vägledning till nya och mindre erfarna ingenjörer. * Valfritt: Designa och programmera programtillägg till testramverket (Python eller C#) På Saab T&S utvecklar vi militär träningsutrustning och du kommer få god kunskap i hur vår simulationsutrustning fungerar. Om du redan nu vill få en bättre uppfattning om våra produkter kan du titta på den här filmen. Du kommer tillhöra avdelningen Embedded Software där vi jobbar tillsammans med varandra för att kunna fortsätta utveckla och förbättra våra produkter. Vi utvecklar nya delar från början till slut samtidigt som vi förbättrar redan existerande system. Hos oss kommer du få möjligheten att utvecklas och axla nya utmaningar! Din profil Vi söker dig som har en högskole-eller civilingenjörsexamen inom data, inbyggda system, elektroteknik eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av att skriva och programmera automatiserade testfall, samt erfarenhet av att skriva och utföra manuella. Vidare känner du dig trygg i att kommunicera på engelska och svenska, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har: * Erfarenhet av SpecFlow och/eller Robot framework. * Erfarenhet av att jobba med inbyggda system. * Erfarenhet av programmeringsmjukvara (Python/C). * Kunskap inom Microsoft Azure Devops. * Kunskap inom radioteknik och Bluetooth. * Certifikat inom test, exempelvis ISTQB. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

17 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Mjukvaruingenjör

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som mjukvaruingenjör hos oss kommer du tillsammans med andra i mjukvaruutvecklingsteamet arbeta med vår simulatorplattform, som du kan lära dig mer om här. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara att designa och implementera mjukvara men du kommer samtidigt få chansen att vara delaktig vid ett flertal steg i utvecklingsprocessen, från att studera koncept till att delta vid integrering och verifiering hos kunder. Vi arbetar med COTS (Commercial Off-The-Shelf mjukvara) men utvecklar också vår egna mjuk-och hårdvara. Vi tror att vi kan hjälpa dig att utvecklas, samtidigt som vi hoppas att du vill bidra med dina kunskaper kring hur vi kan förbättra våra arbetssätt. Din profil Vi söker dig som är teknikintresserad och har några års erfarenhet av mjukvaruutveckling för inbyggda system. Du är proaktiv, arbetar strukturerat och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samt söker svar i organisationen om det behövs och trivs med teamarbete. För att lyckas i rollen har du: * En högskole- eller civilingenjörsexamen inom data, inbyggda system, elektroteknik eller motsvarande. * Erfarenhet som mjukvaruutvecklare för inbyggda system (C/C++). * En förståelse för mjukvarudrivna hårdvarukrav. * Förmågan att göra en konceptuell mjukvarudesign innan implementation startar. * Grundläggande förståelse för realtidssystem. Vi lägger stor vikt vid vem du är som person och hur vi tror att du skulle kunna utvecklas, trivas och växa i din roll hos oss. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

17 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Objektledare IT Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen

Varje dag påverkar vårt arbete örebroarna, vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Vi har nämligen en spännande resa framför oss och vi hoppas att du vill vara med! Örebro kommun växer och vi söker nu en ny kollega för rollen som objektledare IT på informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen. Om tjänsten Som objektledare IT kommer du ingå i vår uppdragledningssenhet där vi samlat våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I din roll ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets IT-leveranser. Du arbetar nära verksamhetens representant, objektledaren, som tar in verksamhetens behov och tillsammans med dig omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Ni tillsammans ansvarar för förvaltning av verksamhetssystemen inom ert område. Exempel på arbetsuppgifter: • ansvara för och leda den IT-nära förvaltningen inom objekten • arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledarna • säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån objektsplan • arbetsleda IT-specialister inom objekten • ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektens ekonomi och avtal • omvärldsbevaka ur ett tekniskt perspektiv • delta i utveckling av vår styr-och samverkansmodellen tillsammans med andra objektledare Om arbetsplatsen Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.  Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.  Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.  Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Som objektledare IT leder och motiverar du andra för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för många. Skapar engagemang och delaktighet. Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Du har även förmågan att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • akademisk utbildning om minst 180 hp, gärna med IT-riktning eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • minst 3 års erfarenhet av att planera och leda arbetet för IT-resurser Meriterande: • erfarenhet av IT-projektledning • erfarenhet av pm3 • erfarenhet av budgetarbete • erfarenhet av ITIL • erfarenhet av upphandling, avtalsuppföljning och leverantörsstyrning • kunskap inom informationssäkerhet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 31 maj. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Handläggare säkerhetstjänst

Vill du arbeta med underrättelse- och säkerhetstjänst inom Försvarsmakten? Är du beredd att anta utmaningen att vara med och utveckla underrättelse- och säkerhetstjänsten inom ett krigsförband som står inför en stark tillväxt och nya uppgifter? Då finns det plats för dig hos Inköpsenheten vid Försvarsmaktens logistik, FMLOG i Stockholm. FMLOG och Inköpsenheten Vid FMLOG finns Inköpsenheten, som ansvarar för kommersiell verksamhet och består av sju avdelningar. Avdelningen Ledningsstöd söker nu två handläggare säkerhetstjänst. Inköpsenheten realiserar upphandlingar och affärer som behövs för att Försvarsmakten ska kunna bedriva verksamhet effektivt såväl strategiskt som operativt. Avdelningen Ledningsstöd verkar för och stöttar Inköpsenheten inom säkerhetstjänst, ekonomi, HR samt koordinering och utveckling av enhetens fokusområden inköp och upphandling. Här erbjuds du engagerade kollegor och en miljö som främjar lärande och utveckling. Vi värnar om en kultur där vi lyfter varandra och fördjupar kunskap genom att dela med sig. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som säkerhetshandläggare rapporterar du till avdelningschef Ledningsstöd tillhörande Inköpsenheten och har även ett nära samarbete med Säkerhets- och underrättelseavdelningen, som är en del av FMLOG stab, och som leder hela förbandets säkerhetsarbete. I det dagliga arbetet handlägger du självständigt ärenden inom hela säkerhetsskyddsområdet, till exempel säkerhetsprövning, registerkontroll, stöd vid säkerhetsskyddad upphandling, hantering av certifikat, kort och signalskyddsutrustning samt framtagning av rutiner och genomförande av utbildningar. Arbetet präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar och förordningar. Tjänsterna både kräver och erbjuder fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innefattar resor utanför tjänstgöringsorten. Stundtals kan verksamheten vara intensiv, god förmåga att prioritera och samarbeta är därför av stor vikt för att lyckas i den här rollen. Kvalifikationer Kvalifikationer som krävs för denna tjänst: • Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller relevant arbetslivserfarenhet • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift • Körkort B, manuell växel Meriterande Meriterande egenskaper för denna tjänst: • Utbildad säkerhetshandläggare • Arbetslivserfarenhet inom säkerhetstjänst och signalskydd • Erfarenhet av militär underrättelse- och säkerhetstjänst • Erfarenhet av att utbilda andra • Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet • Teknisk förståelse och kunskap gällande IT och signalskydd Personliga egenskaper För att du ska lyckas i denna roll behöver ha en pedagogisk- och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du serviceinriktad och har en hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten Arbetsort: Stockholm Upplysningar om befattningen Du är välkommen att kontakta rekryterande chef på Inköpsenheten, Jessica Johannesson på tel 070-145 99 65 eller HR-generalist, Carl Wadhagen på tel 070-840 34 51 Fackliga företrädare SEKO Eva-Britt Steen SACO-s Madeleine Bagge                  OFR/S Helena Strid    OFR/O Stefan Joon            Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver vilka kvalifikationer du anser att du uppfyller och vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du eventuellt har arbetat med samt vilka områden du är särskilt intresserad av. Vi vill också att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024