Applikationskonsult till AARO

Idag använder fler än 300 svenska koncerner AARO, vilket gör oss till den marknadsledande systemleverantören för koncernrapportering i Sverige. Våra kunder finns i drygt 140 länder. Vi är mycket mer än en mjukvaruleverantör. Vi erbjuder allt din koncern behöver för effektiv och transparent koncernrapportering – komplett mjukvara, brett tjänsteutbud, online support, kurser i IFRS & vår mjukvara AARO. AARO är marknadsledande inom systemstöd för koncernredovisning och vill nu utöka konsultteamet med fler kollegor! Har du erfarenhet av koncernredovisning och ett intresse för system? Välkommen till AARO! Om rollen Som Applikationskonsult hos oss arbetar du med att implementera vårt koncernrapporteringssystem AARO och dess kringprodukter hos våra nya och befintliga kunder. Utöver implementeringsprojekt kommer du också att arbeta löpande i konsultuppdrag med vår befintliga kundbas för att förbättra, vara rådgivande och utveckla användandet av vårt system. Du kommer att arbeta både i kortare uppdrag och längre projekt, vilka varierar i karaktär och längd. Arbetet är varierande och utvecklande och sträcker sig över flera branscher. Rollen ställer krav på goda kunskaper i koncernrapportering, självledarskap och strukturerat arbetssätt. Vi sätter stort fokus på lärande och utveckling av vår personal. Du kommer att ingå i ett team på 23 kollegor och rapportera till Consulting Manager. Vårt trevliga kontor är centralt beläget på Kungsbron i närheten av Stockholms Centralstation. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet inom koncernredovisning, rapportering och konsolidering, har ett stort systemintresse och mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser det som en stor fördel om du har kunskap inom IFRS och har haft ansvar för bokslutsprocesser i större koncerner. Vidare har du en akademisk examen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. För att lyckas i rollen behöver du vara både flexibel och strukturerad i ditt arbetssätt. Du tänker proaktivt och är en relationsbyggare som utgår från kundens bästa. Du är drivande och gillar att arbeta självständigt likväl som i team. Du trivs med att förflytta dig i olika arbetsmiljöer, är anpassningsbar och trivs i mötet med nya människor. Din kommunikativa förmåga är mycket god, både i svenska och engelska. Talar du något ytterligare språk ser vi det som meriterande då vi är en global organisation. Vad kan AARO erbjuda dig? Inom AARO finns det stora utvecklingsmöjligheter och du kommer att få utmanande och utvecklande uppdrag med spridning på branscher och företag. Att arbeta hos oss innebär både frihet och delaktighet. Organisationen präglas av korta beslutsvägar och du arbetar till stor del självständigt under eget ansvar. Vi arbetar med kompetensutveckling på både grupp- och individnivå och kompromissar aldrig när det gäller kompetens. Vi sätter dessutom ett stort fokus på kvalitet. Vi har goda personalförmåner och värdesätter en öppen social miljö där vi flera gånger om året hittar på aktiviteter tillsammans. Våra kontor är belägna centralt i både i Stockholm, Göteborg och Malmö. Visst resande inom Sverige ingår i tjänsten. Vår värdegrund som beskriver företagskulturen är ”Professionalism genom affärsmässighet, pålitlighet och engagemang i en lärande miljö.” Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar AARO med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Allskog [email protected] eller Italo Paras på [email protected]. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Data Engineer

At IKEA, we do things a little different. We think differently, act differently, and work differently as well. We like to break conventions and make inventions. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plantballs that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it has been keeping our co-workers going for over 80 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us? Job Description The Sustainability product area is about making sustainability data more useful for the many people in and outside of IKEA. We do this by building out a high quality data foundation that can help IKEA become a more sustainable brand and help make better decision that ensures we create sustainable products for the many. Sustainability consists of several teams, all working together on improving the environmental and societal impact of IKEA. The data platform is hosted entirely on Azure Cloud and Databricks, with most data pipelines for digital products written in Python. Our frontend is built using Power BI/ Fabric. All digital- and data product teams consist of engineers and a Product Owner, and work with an Agile mindset. As a data engineer you like to solve some complex puzzles by understanding the puzzle to be solved. You like to make your colleagues shine and improve by sharing your knowledge and guiding the organization in your area of expertise. 3-to-5 years of prior experience with Big Data, cloud platforms (Azure, Databricks), BI Designing and implementing performance optimized and scalable data pipelines with cleansing, transformation, and able to code in Python Experience in agile workflow and strong knowledge in DevOps Experience in CI/CD and deployment pipelines using Azure Devops or Github Actions Experience in Databricks using Unity Catalog, Delta Live and Databricks Asset Bundles is an added advantage. Experience with Data Lake data management techniques and working with Delta Lake Exposure to Terraform configurations Exposure to concepts like Data Mesh, Data Lakehouse & Data Products is a plus Data modelling, data governance, and BI presentation What you'll be doing day to day Responsible for the development of data pipelines and supporting functions like meta data, lineage, monitoring etc. Team activities such as daily standup, planning, backlog review, peer reviews etc. Proactively cooperate and align with our architecture, privacy and cyber security functions, including implementation of their input in the team Work collaboratively with business stakeholders and engineers in Sustainability and ensure alignment between cross-functional teams Align and share knowledge with other teams within the Data & Product area and sometimes also within Digital as a whole Qualifications Bachelor’s degree in computer science or similar field is plus but not mandatory Relevant Data Engineering experience in a similar-sized organisation Passion for Sustainability and the environment Additional information This role is full-time (40 hours per week) and will be based in Malmö. This role sits as part of Operations Management, in an area of Sustainability within Enabling Functions. Please send your application (CV) in English to us before Friday 24th May 2024. We really want to get to know you, so make sure you tell us why you want to work at IKEA and why you would be a good fit for this role. At IKEA, we always recruit based on values, competence, potential and diversity.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Systemarkitekt inom radar- och sensorsystem till Combitech

Vill du jobba med uppgifter som bidrar till Sveriges försvarsförmåga? Combitech söker dig som vill vara en del av utvecklingen av nya system som har betydelse för Sveriges säkerhet och vara en del i kedjan att utöka förmågan inom Försvarsmakten. Vi söker efter nya konsulter som kan stärka våra team med ytterligare kompetens inom bland annat systemarkitektur och nätverk och som vill hjälpa våra kunder att utveckla framtidens radar- och sensorsystem. Din roll som konsult på enheten Sensor Solutions Affärsområdet Sensor & Informations Solutions på Combitech består idag av ca 80 engagerade medarbetare med stor blandning av kompetenser, åldrar och på flera platser i Sverige. Vi söker dig som vill vara en del av vår organisation som befinner sig i tillväxt och förändring. Det som genomsyrar verksamheten är vår prestigelöshet, vår nyfikenhet och ständiga lärande. Vi söker efter dig som vill arbeta i vårt team och bidra till vår kunds utveckling av sensor- och radarförmåga. Du kommer i din roll vara med i hela skedet av projektet från definition till produktion. Du kommer tillsammans med kunden bland annat arbeta med tekniska underlag och kravdefinition, tekniska upphandlingsunderlag men framför allt utvecklingen av bärarnätet till framtidens sensorer- och radarsystem. Ett arbete som innehåller komplexa system med många och varierande gränsytor. Hos oss har du många kontaktytor och du delar vår syn att långsiktighet och stabilitet ska genomlysa vår relation med våra kunder. Vi samverkar främst med FMV & Försvarsmakten men naturligtvis även med andra delar inom försvarsindustrin. Tillsammans med teamet vill vi skapa förutsättningar för ständig utveckling på det individuella planet genom kunskapsutbyte, men även genom utbildning och kompetensutveckling. Vi arbetar målinriktat med personliga utvecklingsplaner och en tydlig individuell väg framåt. Detta för att skapa långsiktighet och trivsel då våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Vi söker nya kollegor till Helsingborg, Stockholm, Arboga, Skövde, Linköping eller Göteborg. För rätt kandidat kan även andra placeringsorter vara aktuella. Viss mängd resor ingår i arbetet men vi värnar dock om att arbets- & privatliv ska gå ihop. Vem är du? Vi tror att du har en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område och att du gärna har några års arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom försvar eller försvarsindustrin. Vi söker dig med förmågan att se och överblicka helheten när många system ska fungera med varandra och förstår vad som behöver ingå i systemlösningen för att nå målet. Du får gärna vara bekväm med att skriva tekniska underlag. Utöver det tror vi att du har förståelse för IT-system, allt ifrån specialanpassade applikationer till mer vedertagna produkter. Du kanske även har ett intresse och övergripande kunskap om "system av system", systemarkitektur och nätverksteknik och kanske också nätverkssäkerhet. Som person tror vi att du: * Drivs av att bidra till ett säkrare samhälle och tycker om att ha kul på din arbetsplats. * Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både i team och självständigt. * Är lösningsorienterad och noggrann och tycker om att driva arbetet framåt mot uppsatt mål. * Är bra på att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Om försvarssekretess: Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktpersoner/rekryterande chefer: Marcus Svensson 073 446 9495, Erika Andersson 073 437 8918 Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Integration Platform Engineer within eHealth

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The positionThis position is part of the development organization R&D Foundation where we have gathered and continue to gather capabilities that spawn over several products and/or product lines.In the world of digital health systems, an important part is the integration platform. We are currently seeking a system engineer to join our team to focus on our chosen platform – Health Connect from InterSystems. The position will play a crucial role in bridging strategic initiatives outlined by the Enterprise Architecture function with the hands-on implementation efforts led by our Integration Transformation Team. We are expecting this position to be the SME and goto-person for our integration platform, and be responsible for the adoption and usage of the same.At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About youWe are looking for you who have a software engineering background and are passionate about bridging the gap between software systems. You should feel comfortable working in a new area where there are lots of unknowns. It is also of the essence that you are a team player that has good communication skills. To be successful in the role will require experience from one or several integration platform tools and techniques. Requirements Good understanding of at least one Integration Platform/Enterprise Service Bus Knowledge of Integration patterns API knowledge Analytical skills Bachelor’s degree or equivalent work or education experience in relevant field. It's a bonus if you Experience from InterSystems Health Connect Knowledge about FHIR, HL7 and OpenEHR Experience in education and knowledge sharing Practice from governance and development in an ICC – Integration Competence Center Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment:Permanent employment, 6 months trial period Other:We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about ushere! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career sitehere!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Integration Platform Engineer withing eHealth

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in eHealth with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our eHealth solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The positionThis position is part of the development organization R&D Foundation where we have gathered and continue to gather capabilities that spawn over several products and/or product lines.In the world of digital health systems, an important part is the integration platform. We are currently seeking a system engineer to join our team to focus on our chosen platform – Health Connect from InterSystems. The position will play a crucial role in bridging strategic initiatives outlined by the Enterprise Architecture function with the hands-on implementation efforts led by our Integration Transformation Team. We are expecting this position to be the SME and goto-person for our integration platform, and be responsible for the adoption and usage of the same.At Cambio, we encourage taking initiatives that contribute to the development of the company and ourselves. For us, it is important that you should have the opportunity to grow, both as a person and as an employee.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do.About you We are looking for you who have a software engineering background and are passionate about bridging the gap between software systems. You should feel comfortable working in a new area where there are lots of unknowns. It is also of the essence that you are a team player that has good communication skills. To be successful in the role will require experience from one or several integration platform tools and techniques. Requirements Good understanding of at least one Integration Platform/Enterprise Service Bus Knowledge of Integration patterns API knowledge Analytical skills Bachelor’s degree or equivalent work or education experience in relevant field. It's a bonus if you Experience from InterSystems Health Connect Knowledge about FHIR, HL7 and OpenEHR Experience in education and knowledge sharing Practice from governance and development in an ICC – Integration Competence Center Place of employment: Linköping or Stockholm At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Embedded Software Developer

Together Tech är med och utvecklar innovativa produkter och digitala lösningar. Vi tror på att skapa en inkluderande, dynamisk arbetsplats och uppmuntrar våra medarbetare att kombinera sin starka tekniska kompetens med viljan att utmana för att skapa en mer hållbar framtid inom branscher somMedtech, Mobility och Security. Som embeddedutvecklare finns stora möjligheter att bli en drivande kraft i olika uppdragsåväl på plats hos våra kunder eller i något av våra in-houseprojekt. Du kommer bli en del av ett team som gärna delar erfarenheter och kunskap med varandra ochmed många års samlad erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hela mjukvarustacken. Tillsammans med våra kunder har vi bland annat utvecklat batteriteknik inom Medtech, molntjänst för cancerdiagnostik och HIL-testsystem.På vår hemsida kan du ta del av flercase. Din tekniska bakgrund Master-/Kandidatexamen inom data, elektro, mekatronik eller närliggande område. Mjukvaruutvecklare med minst 5 årsarbetslivserfarenhetinom inbyggda system och specifikt C++ och/ellerC. Erfarenhet iPython. Arbetsrelaterade erfarenheter av kravhantering, mjukvaruverifiering, test och dokumentation. God förmåga att uttrycka dig på svenska ochengelska professionellt, både skriftligt och muntligt. Dina personliga egenskaper Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av de senaste teknikerna inom mjukvaruområdet och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta Business Unit ManagerSusann Alsibai.

8 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
DevOps/CI, HIL Software Developer

We're running an exciting mission. The mission developing the Android Infotainment Platform for current and upcoming Volvo, Polestar and other Geely brand cars. More about us Are you the one we arelooking for? You have proven experience from utilizing hardware test setups andsoftware development and now you have found out how stimulating it is to use your experiences to improve for other developers. You and your skills You are a true developer who is motivated by challenging tasks, have a personal interest in technology and will be a key person in building and improving both our hardware testing lab as well as ourCI/CD environment. You have acoaching mindsetand strive to spread theDevOps culture in our development teams. You like to see the whole picture and have an overall understanding of the complete system. You will be part of an experienced team, developing and operating the full-stack of our CI-machineryall the way from infrastructure, build-systems, automation, data-analysis and visualization. In our work we areinvolving multiple technologies, hardware devicesand tools: Python, Gerrit, Git, ECUs, Host machines,Cloud/Azure, SSO, Kubernetes, OnPrem, Linux, Ansible, Terraform, PostgreSQL, Prometheus, Grafana, Typescript, ReactJS, and Docker. Our culture As a flat organization we build an accountable culture that enables the teams to influence, and makes quick decisions and actions possible. Everyone is willing and able to pitch in and do hands on jobs when needed. In line with this, you will also have the opportunity to influence the development of this role. We are a professional, energetic and friendly team, working in a modern office at the waterfront of Lindholmen, Göteborg. Our developers are working with cutting edge equipment and advanced hi-tech computers. We offer competitive benefits, such as maximum taxfree fitness allowance. If you believe that work should be fun and that a workplace should be defined by inclusion, diversity and an open-minded, ‘in it together’ mentality Come and join us on our journey! Become a HaleyTek:er! Please note that due toGDPRregulationswe can only accept applications and CV'ssent through the recruitment system, not via email or other channels.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Senior Software Developer - Infobric Equipment & Assets

Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag somgenom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blirdu en del av ett kreativtteam där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegorsom vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscheroch bidra till ett hållbart samhälle. Är du en erfaren systemutvecklare redo för nya utmaningar? Brinner du för att leverera affärsnytta som gör skillnad i våra kunders vardag? Vi söker nu en Senior developertill vårt Tech - team på Infobric Equipment & Assets. Det här kommer du att göra: I din roll som Senior Developer ingår arbetsuppgifter såsom, Ta fram design och lösningsförslag Programmera funktioner och enhetstester Felsöka och rätta buggar Dokumentera lösningar Granska kod samt coacha/stötta kollegor vid behov Bidra till löpande förbättringar ( Agilt arbetssätt ) Vad söker vi hos dig:Vi söker ständigt efter erfarna systemutvecklare i syfte att stärka upp kompetensen ytterligare i våra utvecklingsteam. Minst 5 års erfarenhet av arbete som systemutvecklare. Gärna inom vår tech-stack .NET C# MS SQL Server React Git/Gitlab Nyfikenhet och en vilja att förstå helheten och användarperspektivet Erfarenhet av Unit-tester Vad vierbjuder : Var med och skapa förändring i en av världens största industrier Möjlighet att växa och utvecklas i ett snabbväxande techbolag som påbörjat sin internationella expansion Stöttande kollegor och en dynamisk och innovativ arbetsmiljö Flexibel arbetsmodell - du utgår från vårt kontor i Arbogadär du spenderar den mesta tiden, men behöver du jobba hemma finns det möjlighet till det Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika.Vi gillar att haroligt tillsammans! Bra förmånspaket – vi tar hand om dig! Developer lunch - Ett lunchforum där vi tillsammans kollar in tekniska områden och sprider kunskap Teamet du blir en del av:Inom affärsområdet Equipment & Assets digitaliserar och förenklar vi resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och projekt för byggbranschen. Du blir en del av teamet som gör detta möjligt genom framtagning och underhåll avsmarta lösningar där våra kunder kan lokalisera, hantera samt följa upp användningen av sina maskiner, fordon och verktyg. Så här söker du tjänsten Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV.Vi gör löpande urval ochtjänsten kan komma atttillsättas snabbtså vänta inte med att skicka in din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Serviceinriktad IT-assistent till globalt företag

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar mellan 23 juli – 23 december. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget: Företaget är ett världsledande managementkonsultföretag. Verksamheten finns spridd världen över och företaget kännetecknas framförallt av sin höga kvalitet och sin goda renommé. Stockholmskontoret utgör det nordiska huvudkontoret och är placerat i mycket vackra och anrika lokaler i Stockholm city. Arbetsuppgifter: Som heltids-IT-assistent stöttar du övriga IT-avdelningen bestående av tre personer med alla aspekter av kontorsteknologi. Detta inkluderar administrativa uppgifter, underhåll av IT-kontor/lager, installation, service och underhåll av datorer, introduktion av nya användare, användarsupport, videosamtalssystem, skrivare, AV-utrustning, mobila enheter (iOS), med mera. Du tar itu med alla problem med ett leende och ger utmärkt kundservice till kollegor som behöver hjälp. Att arbeta med problem av varierande komplexitet i en dynamisk, internationell arbetsplats innebär att du kommer att lära dig snabbt. Om du ser en möjlighet att utvecklas ytterligare inom ett visst område kan du räkna med att ditt team stöttar dig. Det gäller även dina idéer för att optimera delar av deras kontors-IT. Om dina idéer visar sig vara lovande kan du till och med se dig själv ansvara för att genomföra dem på alla nordiska kontor. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: - Avslutad relevant IT-utbildning - Meriterande med arbetserfarenhet av liknande uppgifter - Stort IT-intresse och viljan att utvecklas inom IT - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Vi tror att du är en person som är driven, ödmjuk och prestigelös. Då du i rollen löser problem är du lösningsorienterad och har en hög servicenivå. Du trivs med varierande uppgifter och du tar dig an både enkla och kvalificerade uppgifter. Som person är du självgående och driver på ditt eget arbete samt lättlärd med förmågan att snabbt sätta dig in nya arbetsuppgifter. Övrig information: Start: 23 juli Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Junior Nätverkstekniker till Perstorp

Är du en fena inom nätverk och varit den personen som vänner och familj vänt sig till vid IT-relaterade problem? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vi söker en Junior Nätverkstekniker som är redo att ta nästa steg i sin karriär och bli en del av vår kunds dynamiska team. Hos bolaget kommer du att ha möjligheten att arbeta med spännande projekt, utveckla dina färdigheter och få chansen att påverka och förbättra deras globala nätverksinfrastruktur. Skynda dig att ansöka och ta chansen att forma framtidens nätverk tillsammans med oss! OM TJÄNSTEN: Vår kund verkar inom kemiindustrin, dem tillverkar och levererar specialkemikalier och lösningar för en mängd olika industrier. Bolaget har kontor i över 26 länder världen över samt 6 produktionssiter. För denna tjänst kommer du ingå i IT-infrastrukturteamet som utgår ifrån kontoret i Perstorp. Teamet består av 10 personer idag med senior kompetens och bolaget ser därmed möjligheten att kunna lära upp dig som Junior Nätverkstekniker på bästa sätt i form av mentorskap och tydlig introduktion. Teamet arbetar och ansvarar för den globala nätverksinfrastrukturen och som Junior Nätverkstekniker kommer du: Konfigurering och underhåll av nätverksutrustning, inklusive switchar och brandväggar. Fysisk installation och driftsättning av nätverksenheter i våra produktionsanläggningar och kontorslokaler över hela världen. Felsökning och diagnostik av nätverksproblem för att säkerställa kontinuerlig drift och tillgänglighet. Implementering av nätverksdesigner och teknologier för att möta våra specifika affärsbehov och krav. Samarbeta med andra avdelningar och team för att säkerställa integrering och samordning av nätverkslösningar med våra övriga affärsprocesser. VI SÖKER DIG SOM: Har en relevant utbildning eller erfarenhet inom nätverksteknik eller relaterat område. Besitter djupgående kunskap om nätverkskonfiguration, driftsättning och underhåll. Erfarenhet av fysisk installation och hantering av nätverksutrustning. Stark problemlösningsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med andra team och intressenter. Behärskar både svenska och engelska, i tal och skrift. Vi värdesätter personliga egenskaper såsom driv, nyfikenhet och kommunikationsförmåga högt. Därmed är inte det viktigaste att du har rätt erfarenhet utan att du har rätt inställning! Hos vår kund får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du får chansen att växa och utvecklas inom nätverksteknik. Vidare har du möjlighet till professionell utveckling och vidareutbildning i tjänsten. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Placering: Perstorp Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, [email protected] Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024