Vill du ta ansvar för både kundrelationer och projektledning i ett expansivt bolag där kundupplevelsen står i centrum? Hos Pelly Butiksinredningar får du en central roll där du både leder kundprojekt och utvecklar affären – från offert till färdig leverans. OM TJÄNSTEN Pelly Butiksinredningar är ett ledande företag inom butikskoncept och inredningslösningar. Nu söker vi en affärsutvecklande och strukturerad projektledare till vårt team i Falkenberg. Du kommer ha budget- och resultatansvar för dina kunder och arbeta både strategiskt och operativt i projekt av varierande storlek – från stora upphandlingar till mindre kundanpassade lösningar. Rollen innebär en kombination av affärsutveckling, kundansvar och projektledning. Du arbetar proaktivt med att bygga starka relationer med både befintliga och nya kunder, och du leder arbetet internt för att säkerställa kvalitet, lönsamhet och leverans. Du rapporterar till försäljningschef och ingår i ett tvärfunktionellt team tillsammans med sälj/marknad, konstruktion, inköp, och logistik. Du erbjuds - En nyckelroll i ett marknadsledande företag med hög innovationshöjd - Möjlighet att påverka affären och relationen med några av Sveriges största retailkunder - Ett engagerat team, prestigelös kultur och ett företag i stark utveckling - En arbetsplats som aktivt arbetar med hållbarhet och innovation - Internutbildning och bredvidgång – vi satsar på din utveckling ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för kundbudget och resultat * Leda kundteam och hålla regelbundna möten * Utveckla affären och bygga starka kundrelationer * Identifiera behov och driva projekt från start till mål * Ta fram offerter, kalkyler och följa upp lönsamhet * Identifiera risker och hantera avvikelser proaktivt * Koordinera internt mellan inköp, leverans och utveckling * Prognostisera omsättning och följa upp på säljaktiviteter * Säkerställa produktkvalitet och föreslå förbättringar VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial utbildning inom teknik eller liknande - Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning, gärna i kombination med försäljning - Är bekväm med att läsa och förstå ritningar och tekniska underlag - Har mycket goda kunskaper i Office-paketet - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Har B-körkort och är beredd på resor i tjänsten Det är meriterande om du har - Har erfarenhet från närliggande branscher som retail, fastighet, bygg, belysning, skyltning eller kyla För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Relationsskapande - Driven - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Pelly Butiksinredningar här!
Vill du vara med från ax till limpa i ett intimt bolag inom en spännande bransch? Kebni söker en driven Mjukvaruutvecklare för att förstärka teamet inom sensorutveckling och satellitkommunikation. OM TJÄNSTEN Kebni har nyligen expanderat sin Satcomportfölj till non-GEO och behöver förstärkning på mjukvarusidan för att klara framtida utmaningar både inom SatCom och Inertial Sensing. Kebni arbetar med och levererar till högprofilerade kunder globalt och nu senast en LEO lösning för SatCom on the move till ESA. Rollen innebär arbete inom båda segmenten och kan beskrivas som hårdvarunära där du får insyn i hela konstruktionsprocessen, från ax till limpa! Du erbjuds Din kommande arbetsplats Kebni jobbar idag enligt sin slogan "Bringing stability to a world in motion". Detta görs genom att leverera produkter till Kebnis kunder inom två affärsområden: satellitterminallösningar - affärsområde Satcom, samt rörelseavkänningslösningar - affärsområde Inertial Sensing. Kebni är ett mindre, agilt bolag inom en bransch med oändliga möjligheter. Tack vare detta kan du förvänta dig ett arbete som ger dig möjlighet att påverka på riktigt och du får en varierande vardag. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som mjukvaruingengör arbetar du med produkter inom såväl satelitterminallösningar som rörelseavkänningslösningar. Kebnis arbetssätt utspelar sig i projektform i kombination med ett väl upparbetat agilt arbetssätt. Du kommer att vara en nyckelspelare i olika tvärfunktionella team, vilket ger dig insyn i hela produktens livscykel och möjlighet för dig att påverka slutresultatet! * Designa och utveckla mjukvarulösningar för tröghetssensorer och satellitkommunikationssystem * Analysera krav och designa mjukvaruarkitektur * Implementera och testa mjukvarumoduler * Samarbeta med tvärfunktionella team (hårdvara, firmware, QA) * Skriva strukturerad och effektiv kod * Felsöka och åtgärda buggar * Dokumentera teknisk dokumentation VI SÖKER DIG SOM - Har civilingenjörs- eller högskoleexamen inom datavetenskap, mjukvaruutveckling eller liknande område - Har goda kunskaper i C++ och Java - Har förståelse för mjukvaruarkitektur och objektorienterad programmering - Har erfarenhet av agila arbetssätt som Scrum eller Kanban - Har vana att arbeta med versionshanteringssystem (t.ex. Git) och IDE Debuggers - Har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Dokumenterad erfarenhet av mjukvarudesign och utveckling, gärna inom produkt- eller systemutveckling - Erfarenhet av hårdvarunära programmering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö och ser förändring som en möjlighet till utveckling. Du är stresstolerant och behåller fokus även när tempot är högt och prioriteringar snabbt förändras. Med ett starkt målfokus och en tydlig känsla för ansvar tar du dig an dina uppgifter med både engagemang och uthållighet. Du är intellektuellt nyfiken – du ifrågasätter, utforskar och söker ständigt nya insikter för att utvecklas, både som individ och tillsammans med teamet. Vi ser också att du har en social sida och tycker att det är roligt med kundkontakt. Du trivs med att kommunicera, samarbeta och bygga relationer, både internt och externt. Hos oss får du möjlighet att kombinera din tekniska kompetens med ett engagerat kundfokus – och bidra till lösningar som verkligen gör skillnad. Övrig information: * Dina kollegor arbetar både från huvudkontoret i Kista samt kontoret i Karlskoga. Vi letar efter dig som har möjlighet att arbeta från Kistakontoret som din utgångspunkt, då närmaste kollegor finns där, och resor till Karlskoga kan förekomma någon gång i månaden. * Möjlighet till distansarbete max två dagar i veckan finns efter genomförd introduktion och onboarding av rollen. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om din kommande arbetsplats Kebni här!
Atea söker servicedeskmedarbetare till kund i Luleå! Är du student och vill bygga på din arbetslivserfarenhet i kombination med dina studier? I denna roll får du möjligheten att ta vara på din drivkraft och utvecklas personligt samtidigt som du utvecklar dina kunskaper i att jobba med IT och lösa problem. Sök redan idag! Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Academic Work söker studenter till extraarbete som servicedeskmedarbete för Ateas räkning i Luleå. Du kommer arbeta för Atea mot utvalda kunder. I din roll kommer du främst ha ansvar för att hantera ärenden av både beställningar och felanmälningar. Ditt främsta arbete kommer ha fokus på support via telefon och mail där du jobbar med inkommande ärenden. För att få rätt förutsättningar i arbetet kommer du få en gedigen introduktion i arbetsuppgifterna och de olika systemen du kommer använda. För att arbetet ska kombineras med dina studier på bästa sätt är passen belagda kvällar och helger. Du blir en del av vår härliga pool av studenter som idag jobbar via oss hos Atea. Arbetet är strukturerat utefter checklistor och du kommer ha tydliga instruktioner på hur du ska prioritera och agera i din roll. Det handlar om att hantera flera bollar i luften och samtidigt hålla fokus på att ge högklassig service. Dina arbetspass kommer att anpassas så att de kan kombineras med dina studier och vi kommer tillsammans med Atea arbeta med god framförhållning vid bokning av pass. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta emot inkommande felanmälningar från kund via telefon och mejl * Samordna tekniker i olika felhanteringssituationer * Samarbeta med kunden för att identifiera och åtgärda tekniska problem * Vara en lagkamrat som ställer upp för varandra i poolen VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå och har minst två år kvar av dina studier - Har tidigare bakgrund inom IT, utbildning alternativt ett stort intresse för IT - Skriver och talar svenska flytande, då språket används i det dagliga arbetet - Kan arbeta två pass i veckan under kvällar och helger - Kan arbeta under lov och större högtider Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Serviceinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum, har ca 6 800 medarbetare, marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har de 2 000 medarbetare på ett trettiotal orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Omkring 1 000 av dess är konsulter.
Vill du vara med och utveckla framtidens informationshantering i Försvarsmakten? Har du ett hjärta för systemstöd, processutveckling och ordning och reda? Då kan du vara vår nya kollega! Om befattningen Vi söker en teknisk produktföreträdare (TPF) till Applikations- och Tjänstesektionen vid TVK Ledsyst. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att utveckla och förvalta funktionalitet kopplat till interna stöd-, dokument- och ärendehanteringssystem. Du blir en nyckelperson i vårt arbete med att skapa moderna, användarvänliga och effektiva stödsystem – direkt kopplat till Försvarsmaktens operativa förmåga. Du kommer att: • Ansvara för planering, konfiguration och uppföljning inom ärendehantering och tjänstekatalog • Initiera och samordna förändringar samt leda utvecklingsaktiviteter • Delta i designarbete och omsätta krav i tekniska specifikationer • Vara länken mellan verksamhetens behov och tekniska lösningar • Samverka nära med materielsystemledare, materielområdesansvariga, tekniksystemledare samt leverantörer KRAV Kvalifikationer • Kandidatexamen inom systemvetenskap, IT, teknik eller motsvarande erfarenhet • Erfarenhet av arbete med förvaltningsmodeller( t.ex. PM3, ITIL) och systemutveckling • God förståelse för IT-tjänster och ärendehanteringssystem • Förmåga att planera långsiktigt, ta ansvar och arbeta strukturerat • Förmåga att kommunicera tekniskt innehåll på ett pedagogiskt sätt • God kunskap av applikationsplattformar inklusive molnbaserade applikationsplattformar och tjänster Personliga Egenskaper Du är en lyhörd lagspelare med hög servicekänsla som snabbt omvandlar tanke till handling. Du är prestigelös genom att du regelbundet ställer frågor när du eller verksamheten behöver det samt har en positiv grundinställning och ett strukturerat arbetssätt. Du hart en hög säkerhetsmedvetenhet och stor ansvarskänsla. Arbetet innebär både interna och externa kontakter, vilket förutsätter en mycket god samarbetsförmåga och social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av att driva projekt eller agera kravställare • Kunskap om informations- och dokumenthanteringssystem i offentlig sektor • God kunskap om NAFv4 • God kunskap om C3 taxonomi Försvarsmaktens värdegrund Som medarbetare i Försvarsmakten förväntas du följa vår värdegrund, som värnar om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet. Vi främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder: • En arbetsplats med stort samhällsansvar och högt engagemang • En nyckelroll i ett område under stark utveckling • Möjlighet att påverka Försvarsmaktens digitala framtid • Ett team där vi värnar om samarbete, kompetensutveckling och hållbar prestation Övrigt • Anställningsform: Tillsvidare • Sysselsättningsgrad: Heltid. • Arbetsort: Enköping. Resor förekommer i tjänsten. • Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. • Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ansökan Är du redo att anta utmaningen och bli en del av Försvarsmakten? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-13. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Kontakt För frågor om tjänsten, kontakta Sektionschef Daniel Forsgren eller Personalgeneralist Malin Lindqvist. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara med och forma framtidens Försvarsmakt! Fackliga företrädare ORF/O – Magnus Johansson SACO-S – Carl-Johan Pettersson SEKO –Christian Hedberg OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln 0171-15 70 00. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vi söker en senior UX-designer och produktägare till ett globalt ledande företag inom avancerade säkerhetslösningar. Detta är ett ettårigt konsultuppdrag med start i november som erbjuder möjlighet att arbeta i en dynamisk och inkluderande miljö där innovation och hållbarhet står i fokus. Vill du vara med och forma nästa generations mjukvarulösning i en miljö där innovation, samarbete och tekniskt djup står i fokus? Vi letar efter en erfaren UX-designer och produktägare som vill bidra till utvecklingen av ett mjukvarubaserat Configuration Management System som fungerar sömlöst i både Windows- och Linuxmiljöer. Om rollen: I denna roll får du möjlighet att arbeta i hela utvecklingskedjan, från kravinsamling till utveckling och test. Du är en nyckelperson som ser till att användarnas och verksamhetens behov omsätts till intuitiva och funktionella gränssnitt. Rollen kombinerar designarbete med produktägarskap i en Scrumbaserad utvecklingsmiljö, där du både driver och prioriterar utvecklingen tillsammans med teamet och verksamheten. Som produktägare och UX-designer arbetar du nära utvecklingsteamet, slutanvändarna och projektets ledningsgrupp. Du leder och faciliterar workshops, samlar in och analyserar krav och säkerställer att lösningarna håller hög kvalitet och är väl förankrade hos användarna. Vi söker en konsult med goda kunskaper inom: • Design av användarvänliga gränssnitt som stödjer både användar- och verksamhetsbehov • Designverktyg såsom Adobe XD • Arbete med utveckling av webbaserad mjukvara inklusive CSS. • Produktägarskap inom Scrumbaserad utveckling • Applikationsutveckling i en enterprisemiljö • Planera, leda och analysera workshoppar Meriterande kompetenser och egenskaper: • 5+ års erfarenhet av designarbete i större organisationer • Erfarenhet av att genomföra användarnöjdshetsstudier • Vana vid att prioritera funktionalitet tillsammans med verksamhet och utvecklingsteam • Erfarenhet av skapa e-learning och användardokumentation • God förmåga att kommunicera i skrift, bild och tal på svenska och engelska. • Erfarenhet av test och testledning. Intresserad? Tycker du att detta låter som nästa steg för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du bidra till Försvarsmaktens utveckling och vara en del av en dynamisk organisation där teknik och strategi möts? Vi söker nu en IT-arkitekt till Försvarsmaktens Teknik- och Vidmakthållandekontor Ledningssystem (TVK Ledsyst), som vill driva förändring, skapa struktur och bidra till en innovativ verksamhet. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en stimulerande miljö med engagerade kollegor, där du också erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till karriär inom Försvarsmakten. Om tjänsten Som IT-arkitekt kommer du att arbeta med: • Arkitekturstyrning och delta i att ta fram målbilder och driva arkitekturen mot dessa • Att inom applikationsområdet stödja realiseringen av verksamhetens behov, syfte, mål, visioner och strategier • Att det finns ett långsiktigt perspektiv på området i sin helhet • Att det finns designregler och styrningar för applikationsområdet • Delta i, och driva beredning av, utvecklingsinsatser som är kopplade till applikationsområdet • Granska och utvärdera applikationer, it-system och it-tjänster • Delta aktivt i projekt och förklara applikationsarkitektur, regler och styrningar • Att stödja vid utveckling av nya applikationer, it-system och it-tjänster • Bedriva omvärldsbevakning med syfte att upprätthålla rätt kompetens och arkitektur inom området KRAV Kvalifikationer • Har en relevant teknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet inom teknik, system eller verksamhetsutveckling • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren • Har erfarenhet av teknisk utveckling, systematiskt arbete och förändringsledning • Har analytisk förmåga och kan se helheten utan att tappa detaljer • Trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ i komplexa miljöer • Har god förmåga att strukturera och planera arbete samt ta egna initiativ • God kunskap av applikationsplattformar inklusive molnbaserade applikationsplattformar och tjänster • B-körkort Personliga Egenskaper Du är en lyhörd lagspelare med hög servicekänsla som snabbt omvandlar tanke till handling. Du är prestigelös genom att du regelbundet ställer frågor när du eller verksamheten behöver det samt har en positiv grundinställning och ett strukturerat arbetssätt. Du hart en hög säkerhetsmedvetenhet och stor ansvarskänsla. Arbetet innebär både interna och externa kontakter, vilket förutsätter en mycket god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är tekniskt intresserad och självgående i planering och upplägg av ditt arbete. Meriterande • Relevanta certifieringar i relation till kompetensområdet • Erfarenhet av SAFe samt agila systemutvecklingsmetoder • God kunskap om modellering i Sparx Enterprise Architect (eller motsvarande) med modelleringsspråken Archimate och UAF • God kunskap om NAFv4 • God kunskap om C3 taxonomi • God kunskap om DevSecOps Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Försvarsmaktens värdegrund Som medarbetare i Försvarsmakten förväntas du följa vår värdegrund, som värnar om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet. Vi främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt • Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd inom Försvarsmakten. • Sysselsättningsgrad: Heltid. • Arbetsort: Enköping. Resor förekommer i tjänsten. • Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. • Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ansökan Är du redo att anta utmaningen och bli en del av Försvarsmakten? Välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Kontakt För frågor om tjänsten, kontakta Sektionschef Daniel Forsgren eller Personalgeneralist Malin Lindqvist. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara med och forma framtidens Försvarsmakt! Fackliga företrädare ORF/O – Magnus Johansson SACO-S – Carl-Johan Pettersson SEKO –Christian Hedberg OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga nås via växeln 0171-15 70 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
At HMS Industrial Networks, we value the tremendous contributions of our employees, and we recognize that it is our people that make HMS successful. We work hard to maintain our vibrant, innovative, and welcoming culture, and we strive to support our staff as they grow and develop both personally and professionally. We are looking for a Backend Developer to join us in shaping the future of connected industrial automation. Right now, we’re building something new – a next-generation platform for industrial connectivity. Our mission is to deliver innovative embedded solutions that power industrial connectivity, from enabling smart and efficient manufacturing to supporting next-generation information and data ecosystems. And we’re looking for a skilled backend developer to be a part of this exciting journey. ABOUT THE ROLE You will be an integral part of a cross-functional project team working on our future platform and concept. This role is ideal for someone who has experience in starting up development projects, thrives in dynamic environments, and enjoys working with modern backend technologies. You will be expected to contribute with both strategic and hands-on expertise, helping guide architectural decisions while remaining a collaborative and communicative team player. We’re looking for someone who can confidently propose technical directions, make informed decisions, and adapt as priorities evolve. If you also have experience working close to hardware or in embedded systems, that’s a definite plus. We have a prestige-free working environment, where everyone wants to share their knowledge and help each other. For that reason, we prefer to work together in our Halmstad office, but working remotely a couple of days a week is an option. Key Responsibilities: • Design and develop robust, scalable, and maintainable backend solutions. • Take ownership of technical decisions and help shape the software architecture of our new platform. • Collaborate closely with other developers, product owners and stakeholders across disciplines. • Contribute with ideas to drive continuous improvement and innovation, as well as knowledge sharing across the team. • Remain flexible and open to change – we're building the future, and the road may shift along the way. ABOUT YOU You bring a strong backend skill set and the experience to back it up – ideally from working on several different product or platform start-ups, possibly in a consulting role. You’re used to turning ideas into architecture, and architecture into working code. You know when to lead and when to listen, and you value collaboration just as much as technical clarity. You enjoy navigating the balance between structured decisions and evolving requirements. Above all, you’re a continuous learner with a genuine interest in improving your skills and staying ahead in the ever-evolving tech landscape. Key Skills & Experience: • Strong backend development experience with a modern engineering mindset • Skilled in designing scalable architectures and working with microservices • Solid understanding of data modeling, with hands-on experience in both NoSQL and relational databases. • Comfortable driving work from ideation to implementation in early-stage projects • Collaborative team player with experience in cross-functional setups and familiarity with DevOps tools like GitHub Actions, CI/CD, and Jenkins. Additional technical experience we value: • Experience designing REST APIs, GraphQL • Knowledge of cloud platforms such as AWS or Azure • Bonus if you’ve worked with hardware-near products or in embedded domains ABOUT US At HMS, we believe that connecting matters in everything from making machines talk to engaging with our customers. Our state-of-the-art technology provides a fast and easy way to network millions of industrial devices all over the world. From factory automation to connected buildings, remote solutions, and future technologies, we provide innovative solutions that save you time and money creating a more productive and sustainable world. HMS stands for Hardware Meets Software ™. HMS is a truly international company, and we like to think that we share a common culture. Heart, Mind and Soul is a summary of how we do things (makes for a pretty good abbreviation too). Welcome to HMS, this is HMS! ABOUT THE EMPLOYMENT AND THE APPLICATION HMS is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. Join us in pushing the boundaries of technology and making a significant impact on the industry. Apply today with your application in English and be part of a team that values your unique perspective and expertise! Due to the upcoming summer holidays, the position will remain open for applications until August 31th. The selection process will be paused during July and the first few weeks of August, so if you submit your application during this time, we kindly ask you for patience when it comes to feedback. If you want to learn more about the role, feel free to contact Malin Sjögren, Team Manager Software, at [email protected]. If you want to know more about the recruitment process, please contact responsible HR. Welcome with your application!
För kunds räkning söker vi en underhållsmekaniker. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Felsökning och reparation av maskiner och utrustning inom tryckeri och packsal * Utföra förebyggande underhåll enligt åtgärdslistor i IT-system * Återrapportering av åtgärder i underhållssystem * Kontroll och inköp av reservdelar, insatsmaterial och förbrukningsmaterial * Kontakt med leverantörer av reservdelar, kemikalier och externa servicetjänster * Föreslå och genomföra förbättringar av maskiner, arbetssätt och underhållsprocesser * Medverka i nyinstallationer och mindre investeringsprojekt * Utbilda operatörer i maskinunderhåll och hantering av ny utrustning * Bidra till ständiga förbättringar inom teknik, arbetsmiljö, kvalitet och miljö Kvalifikationer Måste-krav: * Gymnasial utbildning inom el, automation, mekatronikeller motsvarande * Erfarenhet av felsökning och reparation inom industriell produktion * Kunskap inom el, elektronik, styr- och reglerteknik * Vana att arbeta med IT-baserade underhållssystem * God svenska i tal och skrift * Engelska i tal och skrift Meriterande: * Erfarenhet från grafisk produktion eller liknande industri * Grundläggande kunskap inom mekanik, svetsning och maskinbearbetning * B-auktorisation för elarbeten * Kunskap om kringutrustning (ventilation, kyla, kompressorer) Personliga egenskaper * Självständig och initiativtagande * Strukturerad och lösningsorienterad * God samarbetsförmåga och kommunikativ * Engagerad i förbättringsarbete och kompetensutveckling * Lojal, respektfull och bidrar till en positiv arbetsmiljö Vi erbjuder * En varierad och utvecklande roll i ett engagerat team * Möjlighet att arbeta med både el, automation och mekanik * En trygg arbetsplats med korta beslutsvägar * Dagtidsarbete med beredskap var fjärde vecka * En arbetsmiljö som präglas av samarbete, respekt och teknisk utveckling Vi arbetar löpande med intervjuer och urval därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan slutdatum 1/9. Ansök därför så snart som möjligt! Om Flexibel PP Sedan 2007 har vi på Flexibel Personalpartner varit en pålitlig partner för både rekrytering och bemanning. Vi är kända för vår flexibilitet och förmåga att anpassa oss efter våra kunders behov. Vår styrka ligger i de långvariga relationer vi byggt upp genom åren, och vi är stolta över att fortsatt samarbeta med många av våra första kunder. Nu söker vi fler engagerade medarbetare som vill vara med och representera oss på fältet, samtidigt som de bidrar till våra kunders framgångar.
Join Cegeka Business Solutions Team At Cegeka, we are pioneers in the IT industry, delivering high quality solutions in primarily Pharma & Life Science industry, according to industry best practices. As we expand our team, we're dedicated to finding individuals who embody the perfect blend of competencies, character, and ambition, ensuring we continue to exceed expectations in every project we undertake. Cegeka continuously invests in talent management through clearly defined growth paths and an extensive range of training programs. Position overview As a Solution Architect and Business Application Consultant specializing in Finance in D365FO at Cegeka, you'll be integral to the success of the implementation lifecycle. You will be reporting to the Business Unit Lead for Cegeka Business Solutions Sweden. Your role will involve understanding our clients' Finance processes/challenges, designing innovative solutions using standard MS Dynamics 365FO features and Microsofts' vision Modern Finance, and guiding them through seamless transitions to optimize their operations through the entire lifecycle of the implementation. Key responsibilities: * Client Needs Assessment: Dive deep into understanding the intricacies of our clients' finance requirements to ensure our solutions perfectly align with their objectives. * Solution Design: Utilize your expertise in D365FO, embracing Microsoft's vision Modern Finance, together with our extensive processes catalogue to address client-specific finance challenges. * Configuration and Development: Drive the configuration and development of D365FO standard, using Cegeka industry templates and strong methodology. * Customer assistance: Offer unwavering support throughout the implementation process, including training key users, providing assistance, and facilitating the smooth migration of systems. * Post-Implementation Guidance: Provide ongoing support and guidance to clients, ensuring they achieve sustained success and maximum efficiency both before and after go-live. What are we offering: A close-knit and collaborative work culture built on trust and respect, where collaboration and personal growth are encouraged. * A Comprehensive Training and personal development program, securing that you are best in class and always up to date. * A solid salary package that matches your education and work experience. At Cegeka you are covered by a collective agreement. We also offer health care contributions, health insurance and greenbike (benefit bicycle). * You will join a dedicated and experienced team with different competences to support you on your further journey. * An onboarding program with an appointed buddy for your support. * An enjoyment and motivated team that celebrates successes together, and helps you achieve your goals. * Challenging and interesting work in an open and flexible work culture, where your opinion is valued. * An opportunity to develop within our local, European and Global team. What you need to succeed: * You have a bachelor's or master's degree or related experience within Finance and Business Administration. * You have several years of experience with Microsoft Dynamics 365FO implementations or experience with other ERP systems * Experience in Finance processes within the Pharma & Life Science industry is a plus. * You have experience with Analysis, Solution Design, Configuration, workshop facilitation & Testing. * You are proactive, result-driven, and take initiative. You have strong ambitions to contribute to a success story. * You are fluent in English and Swedish About Cegeka Global Discover Cegeka, a leader driving digital transformation globally with 9000+ employees. With a diverse range of cutting-edge digital services and solutions tailored to meet evolving needs of businesses, Cegeka stands at the forefront of innovation. From cloud services to IT consulting, software development to system integration, and infrastructure management, Cegeka offers comprehensive solutions designed to drive businesses forward. Headquarters in Belgium, our reach extends globally, bringing our expertise to companies in multiple countries. How To Apply In this recruitment, we are collaborating with Experis. If you have any questions about the position, please feel free to contact recruitment consultant Pia Boström at 0703 14 68 66, [email protected] About Cegeka Sweden Our presence in the Swedish market marks the beginning of an exciting journey where we strive to deliver high-quality services and innovative solutions that help our customers needs. We are committed to deliver personalized digital services and perfectly aligned with the unique requirements of Swedish business. With the support of our mother company in Belgium, we have access to a broad knowledge base and technical expertise that equips us to meet and exceed our customers' expectations. With a total of 60+ employees and offices in Stockholm, Linköping, Gävle, and Falun, we are able to empower Swedish companies with state-of-the-art IT solutions, helping them overcome challenges and achieve success efficiently. You can work from the office that is most suitable for you and your employment. We have nice offices with an open work environment. We work well in smaller teams and the overall feeling is very family-oriented with close cooperation. We prioritize to enjoy time with our colleagues and gathering different conferences, summer parties, Christmas parties, activities and after works.
Är du en serviceinriktad IT-specialist som trivs med att vara länken mellan teknik och användare? Brinner du för att säkerställa att digitala produkter och tjänster fungerar sömlöst och bidrar till en bättre vardag för alla? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter dig som har en grundläggande förståelse för slutanvändarnas behov, våra affärsprocesser samt våra digitala produkter och plattformar. Du har ett intresse för relevanta teknikstandarder, trender och innovationer, och ser värdet i att ständigt utveckla och förbättra IT-tjänster. Dessa tjänster är på plats! Orter: Sundsvall Linköping Västerås Stockholm Umeå Älmhult Vad vi söker hos dig: • God förståelse för slutanvändarnas behov, våra affärsprocesser, digitala produkter och plattformar. • Allmän kunskap om relevanta teknikstandarder, trender och innovationer. • Allmän kunskap om IT Service Management, processer, verktyg, rutiner och riktlinjer. • Omfattande kunskap om företagets IT-policy, riktlinjer och principer, samt informationssäkerhet och hur man tillämpar dem i det dagliga arbetet. • Grundläggande kunskap om redovisnings- och finanskoncept relaterade till upphandling och livscykelhantering av IT-tillgångar. • Allmän kunskap om vårt digitala landskap (centralt och i de olika länderna) och hur det stödjer verksamheten. • Allmän kunskap om företagets IT-infrastrukturstandarder och -miljö. • Allmän förståelse för den affärsmässiga påverkan av serviceförfrågningar och incidenter inom respektive land. • Grundläggande kunskap om projekt- och förändringsledning. Din motivation och inställning: Du inspireras av serviceinriktat arbete, där slutanvändarens och kundens behov står i fokus. Du inspireras av våra värderingar och trivs med att arbeta med föränderliga affärsbehov och/eller prioriteringar som kräver anpassning. Du gillar att ta personligt ledarskap, agera självständigt men också i samarbete, lära dig på jobbet och hålla din kompetens uppdaterad. Du uppskattar att identifiera och föreslå förbättringar av IT-processer och verktyg. Vad vi erbjuder: • Mångsidiga och utmanande uppdrag: Delta i spännande projekt hos olika kunder och industrier där dina färdigheter värdesätts högt. • Flexibel ersättning: Välj mellan högre lön eller mer semestertid—det är ditt val! • Inspirerande arbetsmiljö: Delta i roliga aktiviteter och konferensresor som stärker teamet och skapar minnesvärda upplevelser. • Kontinuerlig utveckling: Utveckla dina färdigheter genom våra specialprojekt och lunchföreläsningar som täcker ämnen från sociala färdigheter och stresshantering till avancerad batteriteknik. • Innovativa arbetsuppgifter: Arbeta med banbrytande produkter och den senaste teknologin i en miljö som främjar kreativitet och innovation. Ansökan Om detta låter som något för dig, ansök genom att följa stegen nedan. Har du några frågor, skicka ett mejl till Frank Brunell, Konsultchef, [email protected] Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Om DevPort DevPort är ett teknikkonsultbolag i en expansiv utvecklingsfas med huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Linköping, Jönköping, Helsingborg och Karlskrona. DevPort har sin kärnkompetens inom fordonsindustrin och sysselsätter över 500 personer inom tre kompetensområden – digitala lösningar, produktionsutveckling och produktutveckling. Vi är stolta över våra medarbetare och vårt samarbete med flera av världens ledande fordonsproducenter, företag inom försvarsindustrin och andra utvecklingsintensiva industrier. Vi kännetecknas av en familjär kultur med entreprenörskap, kompetens, trygghet och en gemenskap som genomsyrar verksamheten och bidrar till en trevlig och inspirerande arbetsplats.
Välj ett jobb för att visa detaljer