Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Om uppdraget Elevhälsans uppdrag är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål, med fokus på hälsofrämjande och förebyggande arbete. Som skolsköterska tillför du medicinsk kompetens som ett viktigt stöd i elevernas lärande. Du följer AcadeMedias riktlinjer för elevhälsans medicinska insats och deltar aktivt i skolans elevhälsoarbete. I uppdraget ingår att: • Identifiera, vid hälsosamtal, tidigt symptom som kan indikera behov av extra anpassningar eller andra insatser • Bidra med kunskap om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation och lärande • Erbjuda tid för spontanbesök där enklare sjukvårdsinsatser ges • Ansvara för vaccinationer enligt det allmänna vaccinationsprogrammet för barn • Skriva intyg inför arbetsplatsförlagt lärande (APL) för elever på vård- och omsorgsprogrammet, efter bedömning av hälsodeklaration • Erbjuda vaccination mot hepatit B till elever på vård- och omsorgsprogrammet Du ingår i skolans elevhälsoteam och samarbetar nära med skolledning, EHT, pedagoger, vårdnadshavare och externa myndigheter. Uppdraget innebär även att delta i skolans utvecklingsarbete samt i det gemensamma utvecklings- och kvalitetssäkringsarbetet inom den medicinska elevhälsan. Arbetet kräver att du är trygg i din yrkesroll, kan arbeta självständigt, är initiativrik och har god förmåga att se lösningar och möjligheter i olika situationer. Som stöd i ditt arbete ingår du i AcadeMedias nätverk för skolsköterskor, lett av medicinskt ansvarig. Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning som barnsjuksköterska, distriktssköterska eller skolsköterska. Du brinner för förebyggande hälsoarbete och vill utveckla ett modernt skolsköterskeuppdrag. Du har ett professionellt bemötande, lätt för att skapa förtroende hos ungdomar och god förmåga att planera och prioritera – samtidigt som du är flexibel när situationen kräver det. Tidigare erfarenhet som skolsköterska eller arbete med hälsofrämjande insatser för barn och unga är mycket meriterande. Erfarenhet av det digitala journalsystemet PMO är också meriterande. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och ett globalt perspektiv som genomsyrar vår verksamhet. Som en del av AcadeMedia erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling via AcadeMedia Academy, intern och extern professionsutveckling samt ett stödjande kollegialt nätverk. Vi erbjuder självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar, samt friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till förmånliga inköp genom netto- och bruttolöneväxling. Praktisk information: • Tillträdesdag: 4 augusti • Placeringsort: Järfälla • Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten kontakta skolans rektor Pia Johansson [email protected]
Är du en engagerad undersköterska som vill göra skillnad? Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt team på Kärråkra demensboende, för att skapa trygghet och glädje för våra boende varje dag. Varmt välkommen med din ansökan. Ditt uppdrag I rollen som undersköterska på Kärråkra demensboende ingår det att ge våra brukare omvårdnad, service och stöd samt genomföra sociala aktiviteter utifrån brukarnas individuella behov och önskemål. Arbetet är personcentrerat och vi använder oss av genomförandeplaner. Vi utgår från brukarens förutsättningar, för att anpassa stödet som ges, i så stor utsträckning som möjligt. I arbetet ingår att motivera och stimulera den boende för att bibehålla förmågan till delaktighet och självständighet. Vi använder oss av lågaffektivt bemötande och det är då viktigt att du är lugn och trygg i din roll som undersköterska. Våra olika yrkesroller arbetar teambaserat för att arbeta fram bemötande/handlingsplaner utifrån BPSD skattningar (beteendemässiga och psykiska symptom vid demens) och Senior Alert som även utvärderas regelbundet av teamet. Vi arbetar med ett aktivt kontaktmannaskap där samverkan med anhöriga är en viktig del i arbetet. I arbetet ingår det även att ge mediciner utifrån att man blir delegerad denna arbetsuppgift av en sjuksköterska. Dokumentation sker i journalföringssystemet Lifecare. På Kärråkra arbetar vi enligt schema både dag, kväll och varannan helg. Din erfarenhet För att bli aktuell för tjänsten som undersköterska på Kärråkra ser vi att du: • är utbildad undersköterska med godkända betyg • behärskar det svenska språket i både tal och skrift, samt har god läsförståelse • har god datorvana • har tidigare erfarenhet av arbete med demensvård Starkt meriterande är: • om du har tidigare erfarenhet från arbete med BPSD och Senior Alert • om du kan upprätta genomförandeplaner och journalföra • om du tidigare har haft olika delegeringar • om du har tidigare erfarenhet av journalförningssystemet LifeCare Är det här du? • du är lugn och trygg i mötet med andra människor • du är samarbetsorienterad och bidrar med en positiv laganda • du ser dina kollegor som en tillgång och visar respekt för andra samt bibehåller ett gott humör • tillsammans vill vi säkerställa att våra brukare får den hjälp de behöver därför ser du lösningar istället för problem • du bidrar med ett kreativt tänkande i vårt gemensamma utvecklingsarbete • du anpassar dig snabbt efter ändrade förhållande och tar ansvar över dina arbetsuppgifter • du har ett genuint intresse av att arbeta med äldre människor och sätter individens behov i centrum Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet till ett varierat arbete med fokus på att göra skillnad i människors vardag. Att arbeta hos oss innebär stort engagemang och omtanke om varandra med fokus på utveckling och kvalitet, både bland brukare och personal. Om arbetsplatsen Kärråkra särskilda boende med inriktning demens är beläget strax intill ett grönområde i Eslöv. Boendet består av 4 enheter med totalt 56 lägenheter som är fördelade på 2 våningar. Vi delar entré med vårdcentralen och på bottenplan håller Kärråkrarestaurangen öppet dagligen för lunch eller fika. I huset finns även vår dagverksamhet Alegården som vi har ett nära samarbete med. Kärråkra ligger på 20 min gångavstånd från tågstationen och väljer du bussen tar det bara 10 minuter. Välkommen till Eslöv där hjärta, framtidstro och våra värdeord - engagemang, nyskapande och allas lika värde genomsyrar allt vi gör. Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ (https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/) För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Gör skillnad. Varje dag. Välkommen att arbeta med kollegor som gör allt för att barnet och familjen ska få en bra vård och upplevelse på sjukhuset, som månar om varandra och är öppna i sinnet. Sök till vår härliga och kreativa arbetsgrupp i Ystad! Barn- och ungdomsmedicinavdelningen har tre vårdplatser inom slutenvård och ytterligare vårdplatser för dagvårdsverksamhet för barn och ungdomar upp till 18 år. De medicinska specialiteterna är i huvudsak barnmedicin, kirurgi, ortopedi och öron-näsa-halssjukdomar. Barnakutmottagningen tar emot barn och ungdomar med akuta sjukdomstillstånd dygnet runt. Även ambulanslarm med prioriteringsgrad två till fyra tas emot på barnakutmottagningen. Vi har ett gott arbetsklimat som vi aldrig tar för givet och som vi gärna ser att du är med och utvecklar. Ord som vi beskriver en del av vår arbetsmiljö är arbetsglädje, teamarbete, egenansvar, tillit, omtänksamma, likabehandling, Vi värnar om ny kunskap och utveckling som bidrar till trygghet och trivsel både för personal och patienter. Vårt arbete sker såklart i enlighet med Lagen om FN:s Barnkonvention och NOBAB:s standard - barnets bästa kommer alltid i första rummet. ARBETSUPPGIFTER Vi välkomnar nu en undersköterska till vår avdelning. Som undersköterska hos oss har du och dina kollegor ett gemensamt ansvar för att patienten ska få den basala och specifika omvårdnad som krävs. Utöver det direkta patientarbetet där provtagning och assistering vid vissa undersökningar ingår kommer du även att få utrymme och möjlighet att ta hand om olika ansvarsområden på avdelningen. Vårt mål är att bedriva en god och säker vård och att alltid utgå från patientens behov genom ett nära teamarbete, och du får möjlighet att vara med och utveckla vården och avdelningen. I dina arbetsuppgifter ingår tätt samarbete med sjuksköterska. Du ska vara självständig och kunna ta initiativ som driver vår verksamhet framåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Det innebär att du har godkänd gymnasial vård- och omsorgsutbildning (2500 poäng), godkänd vård- och omsorgsutbildning via Komvux (minimum 1350 poäng) alternativt annan likvärdig undersköterskeutbildning. Då arbetet till stor del innefattar kommunikation och dokumentation är goda språkkunskaper i svenska både i tal som skrift ett krav. Erfarenhet av Barn- och ungdomsmedicinavdelning är meriterande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du sätter patienten i fokus. Vi ser att du har god samarbetsförmåga samt är nyfiken och lösningsfokuserad. Som person är du ansvarsfull och mogen samt kommunikativ och lyhörd. Du bör ha erfarenhet och intresse av att arbeta såväl självständigt som teamövergripande. Vi är måna om att hitta rätt person och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Unilabs laboratorium för patologi och cytologi är en ackrediterad verksamhet som innebär att våra Biomedicinska analytiker (BMA:er) undersöker vävnads- och cellprover från patienter i Stockholms län. Vi söker nu en Undersköterska för att på olika sätt stötta våra BMA:er i deras arbete. Arbetet som undersköterska hos oss är självständigt och du kommer att ta egna beslut samtidigt som du arbetar i grupp. Arbetsuppgifterna kan till exempel innebära: - Provhantering – att ta emot, registrera, sortera, packa och skicka prover - Arkivering – att postanalytisk hantering och arkivering av prover Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter. På Unilabs bedrivs den dagliga verksamheten med korta beslutsvägar och stor laganda. Utmärkande drag i verksamheten är en tydlig ambition att alltid ha patienten i fokus och genomföra arbetet med en flexibel, målinriktad och prestigelös inställning. Arbetet innehåller en del tunga lyft. Arbetstider 07:00-15:30 med flexmöjlighet om arbetet tillåter. Anställningsstart så snart som möjligt. VEM Till den här tjänsten söker vi dig som: - Är utbildad undersköterska, med några års erfarenhet, bifoga gärna yrkesbevis. - Behärskar svenska i tal och skrift. - Har du arbetat i ett sjukhuslab ser vi det som meriterande. - Erfarenhet av bårhusverksamhet är ett plus men inte ett måste. På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens, vi lägger därför stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en teamspelare som bidrar till en god stämning bland medarbetare. Du är servicemedveten och har en hög kvalitetskänsla i det arbete du utför. I arbetet har du en blick för vad som behöver göras och du tar eget initiativ till att arbetet blir utfört på bästa sätt. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Du kommer att arbeta på Unilabs patologilaboratorium i Huvudsta. Vid behov har vi har vi även viss rotation till vårt labb på St Görans sjukhus. På våra labb arbetar olika yrkesgrupper med skiftande bakgrund och erfarenheter. Välkommen att bli en del av vårt team här på patologen i Stockholm Unilabs verksamheter inom radiologi och laboratoriemedicin är i dag en naturlig del av den svenska vårdkedjan. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1300 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Simrishamns kommun söker nu tio undersköterskor till både hemtjänst och särskilt boende. Hos oss får du ett meningsfullt och varierande arbete där du gör skillnad varje dag. Vi arbetar med individen i fokus och möter våra brukare med respekt för deras unika behov och förutsättningar. Våra verksamheter finns i hela kommunen – från kust till landsbygd – och vi erbjuder en arbetsmiljö där samverkan, trygghet och arbetsglädje står i centrum. Vi erbjuder dig • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad • En trygg och stöttande arbetsmiljö • Individuellt anpassad introduktion • Möjlighet till heltid eller deltid Välkommen till oss Simrishamns kommun! Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Vi strävar efter att arbeta med tillit i organisationens alla led och ett meningsfullt och hållbart arbetsliv. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss arbetar du med: • Omvårdnad och serviceinsatser • Hälso- och sjukvårdsuppgifter på delegation • Rehabiliterande insatser • Dokumentation i vårt verksamhetssystem LifeCare • Att vara kontaktperson/fast omsorgskontakt för brukare I hemtjänsten planeras arbetet digitalt och du arbetar självständigt ute hos brukare. På våra särskilda boenden arbetar du i team med kollegor och andra yrkesgrupper för att skapa trygghet och sammanhang för de boende. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är utbildad undersköterska • Har ett gott bemötande och är empatisk, stabil och ansvarstagande • Trivs med att arbeta både självständigt och i team • Har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift • Har B-körkort (krav för vissa tjänster inom hemtjänst) • Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom hemtjänst, särskilt boende, korttidsenhet eller demensvård, samt om du har arbetat i LifeCare eller liknande system. ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering. Här kan du läsa mer om vårt erbjudande och våra förmåner https://www.simrishamn.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/vart-erbjudande För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Oss når du via Kontakt Simrishamn 0414-81 90 00 Vi har gjort våra kanalval och tackar vänligt nej till kontakt från annons- och rekryteringsföretag.
Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du: Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.
Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut som även vill ta dig an rollen som rehabkoordinator. En hybrid roll där du får vara med och bidra till våra patienters väg tillbaka till hälsa och arbete! Vill du arbeta i en verksamhet där du får kombinera kliniskt arbete som fysioterapeut med det viktiga uppdraget som rehabkoordinator? Nu söker vi dig som är legitimerad inom fysioterapi och vill arbeta med både behandling och samordning av rehabilitering. Har du inte erfarenhet i rollen som Rehabkoordinator – ingen fara, vi erbjuder dig utbildning! Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut kommer du att arbeta med att: - Bedöma, behandla och följa upp patienter - Utformning av individuellt anpassade behandlingsplaner med fokus på att stärka patientens funktion och självständighet. - Samverkan med övriga yrkesprofessioner såsom läkare, psykolog och rehabkoordinator för en helhetssyn i patientens vård Som rehabkoordinator kommer du att: - Träffa sjukskrivna patienter, ofta med psykisk ohälsa eller stressrelaterad problematik. - Genomföra kartläggningssamtal och upprätta rehabiliteringsplaner i dialog med patient, behandlande läkare och andra aktörer. - Delta i samverkan med vårdcentralens läkare, psykologer och övrig personal kring komplexa ärenden. - Samordna kontakter med externa aktörer som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och arbetsgivare. - Hålla flerpartssamtal och följa upp patientens väg tillbaka till arbete eller annan sysselsättning. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut med minst två års erfarenhet. - Gärna erfarenhet inom primärvård. - Har vana av att arbeta både självständigt och i team. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande med god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd för patienternas individuella behov. Vidare ser vi gärna att du är positiv, engagerad och öppen för nya utmaningar. För att trivas i rollen är det bra att du är flexibel och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Har du frågor? Välkommen att kontakta Verksamhetschef Lena Klingsand, telefon :073-1448490 eller [email protected] alternativt Malin Andersson, [email protected]. Mottagning Kristianstadkliniken slog upp portarna den 4 september 1994 på Östra Boulevarden 56. Idag finns vi på Döbelnsgatan 9 på tre våningsplan. Sedan den 1 maj 2009 är vi en del av Hälsovalet och har i dagsläget över 13 500 listade patienter. Vi på Kristianstadkliniken har som mål att genom ett professionellt bemötande erbjuda vård av högsta kvalitet. Vi arbetar för en bättre hälsa och värnar om en miljömässigt hållbar utveckling. Hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Skåne har utsett Kristianstadkliniken till Skånes bästa vårdcentral 2021. Genom en hög andel listade till fast läkarkontakt, goda resultat när det gäller nationella patientenkäten samt ett arbetssätt med fokus på kvalitet är ambitionen att fortsätta vara en vårdcentral av högsta klass. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/kristianstadkliniken Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard
Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Östergötland. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården. Vill du ha ett självständigt och omväxlande jobb där din kompetens tillvaratas och utmanas? Är du Leg. Sjuksköterska eller ambulanssjuksköterska alt. med annan lämplig specialistutbildning såsom anestesi, akut eller IVA? Då ska du söka till Falck ambulansverksamhet i Östergötland! Ambulansen är en viktig aktör i modern akutsjukvård där avancerad vård bedrivs utanför sjukhus. Det är en spännande miljö, där ingen dag är den andra lik och du kommer möta patienter i en mängd olika situationer och sammanhang. Du jobbar i team tillsammans med en ambulanssjukvårdare och/eller sjuksköterska. Tillsammans med en kollega är du ofta först på plats där era gemensamma bedömningar och insatser kan vara avgörande för patientens överlevnad och välmående. Som leg. sjuksköterska/specialistsjuksköterska på Falck ambulansverksamhet har du god kunskap inom akutsjukvård, traumatologi, farmakologi och avancerad medicinsk bedömning då du är medicinskt ansvarig i ambulansen. Rollen innebär att du får använda hela bredden av dina yrkeskunskaper och färdigheter. Du gör medicinska prioriteringar och beslutar om omvårdnads- och medicinska åtgärder utifrån vårdbehov och hänvisar till rätt vårdnivå. Sjuksköterskan har det medicinska ansvaret i ambulansen. Du ställs inför problemlösning i situationer som inte går att förutse, i tätt samarbete och kunskapsutbyte med din kollega verkar ni för bästa möjliga patientomhändertagande. Vi söker dig som: • Leg sjuksköterska eller Specialistsjuksköterska med minst 2 års erfarenhet varav minst 1 år från ambulans- eller akutsjukvård, anestesi, akutsjukvård eller IVA. • har B-körkort med god körvana. Merit med C1 körkort. • har god fysik då tunga lyft av patient förekommer samt är simkunnig- 200 meter valfritt simsätt. • behärskar svenska i tal och skrift. Som person • är du ansvarstagande och trygg i din yrkesroll med förmåga att kunna fatta snabba beslut och agera under tryck i akuta situationer • du anpassar dig lätt och snabbt till förändrade förhållanden och arbetstempo och hanterar stressiga situationer med lugn och professionalism • är du bra på att samarbeta, prestigelös och drivs av att leverera kvalitativ vård • är du lyhörd och duktig på att kommunicera och bemöter kollegor, patienter, anhöriga och samverkanspartners på ett respektfullt och förtroendeingivande sätt • känner du igen dig i våra Winning Behaviours: - Vi bryr oss om - Vi bygger förtroende - Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder • En gedigen introutbildning på 6 veckor om du inte har arbetat inom ambulanssjukvården tidigare • Kontinuerlig utbildning • Kollektivavtal, bra förmåner • Ett ansvarsfullt och självständigt arbete med verklig påverkan på livet • Att bli en del av ett globalt hälsobolag i framkant som driver den mobila vården framåt samt en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där innovation och engagemang värderas högt • Tillgång till ett nära och coachande ledarskap, trevliga kompetenta kollegor med högt engagemang och ett bolag som värnar om hela människan! Övrigt: Placering på Falcks ambulansstation i Motala eller Kisa. Våra ambulansstationer finns belägna på flera orter i Östergötland vilket innebär att under din anställning även kommer få arbeta på andra stationer. Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Är du intresserad? Välkommen med din ansökan senast 2024-07-15. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan. I rekryteringen ingår förutom intervju, test av din kör- och fysiska förmåga samt kontroll hos Socialstyrelsen/IVO. Vi begär även in utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver även lämna in ett intyg på simkunnighet. Vid frågor är du välkommen att kontakta: Rekryteringsansvarig på Falck: Mikael Aurell/enhetschef [email protected] Vårdförbundet Alexandra Lyssarides [email protected] Fredrik Blixt [email protected] Kommunal Karin Herrgårdh [email protected] Åsa Jonnhysdotter [email protected] Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag
Tesia AB är ett auktoriserat vårdföretag som startade år 2000 har verksamhet i Uddevalla, Sotenäs, och startar i april 2025 även upp i Trollhättan. Vi inriktar oss på hemtjänst och personlig assistans där våra primära kunder är kommuner och landsting. Tesia har en stadig kundgrupp och vi ser oss som en trygg arbetsgivare. Vi har som målsättning att göra skillnad för de personer som valt oss som utförare. Till vårt nya team i Trollhättan söker vi dig som vill ha en visstidsanställning (timanställning) och som vill arbeta dagtid, kvällar och/eller helger. Om rollen Som undersköterska och vårdbiträde på Tesia arbetar du med omvårdnadsinsatser och delegerade arbetsuppgifter. Du utför största delen av ditt arbete i våra brukares hemmamiljö där deras goda livskvalitet och välbefinnande står i centrum. Vem söker vi? Vi söker dig som har gymnasieexamen från Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du vill arbeta med människor i miljöer där du kan göra skillnad och tummar inte på kvalitet. Det innebär att du inte räds för att utmana, är serviceinriktad och lyhörd. Du är flexibel och kreativ i situationer med snabba förändringar och kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta i grupp. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom hemtjänst, äldreboende eller liknande. Du är i daglig kontakt med brukare, anhöriga, kollegor och sjukvården. Därmed ställs det krav på goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi ser även att du förstår vikten av ett bra bemötande och är proffsig i dialog och agerande gentemot brukare, anhöriga såväl som kollegor. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning (timanställning) med framtida möjligheter till fast anställning. Rekrytering sker löpande med möjlighet till start omgående. Din ansökan Vi hoppas att det är just dig vi söker och ser fram emot din ansökan. I din ansökan bifogar du CV och personligt brev.
Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin. Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som distriktsläkare hos oss innebär att du bedömer, utreder, behandlar och ger råd till patienter i primärvården, med olika typer av besvär och problematik. Du arbetar med hälsofrämjande arbete, gruppverksamhet och du samarbetar med övriga professioner på hälsocentralen. Du kommer jobba utifrån evidensbaserade metoder individuellt, i gruppverksamhet och via internet. Som ett led i omställningen till nära vård kommer du i din profession att ha ansvar över kommunens hemsjukvård och SÄBO. I detta arbete ingår bland att göra hembesök tillsammans med sjuksköterska eller distriktsköterska. Vi arbetar aktivt för att utveckla våra behandlingsinsatser, för goda levnadsvanor och för att förebygga långtidssjukskrivningar och främja snabb återgång till arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med specialistkompetens i allmänmedicin med svensk legitimation och god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift (C1-nivå). Du tycker om att jobba i team tillsammans med andra professioner nära patienten och vill gärna bidra i utvecklingen av verksamheten. Som person ser vi att du är positiv, ödmjuk och föredrar att arbeta lösningsorienterat. Därtill ser vi gärna att du har ett strukturerat och flexibelt arbetssätt. Du bör ha god initiativförmåga, ha ett öppet sinnelag samt vara öppen för förändringar inom verksamhetsområdet. Det ställs krav på självständigt arbete, ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och professionellt ansvar. Egen forskning och forskarhandledning är meriterande men inte ett formellt krav för tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande. Primärvården är en sjukvårdsenhet inom regionens hälso-och sjukvårdsförvaltning och där det bedrivs högskoleutbildning för läkarexamen och forskning. Detta innebär att samtliga sökande måste sakkunniggranskas av FoU-ansvarig inför eventuell anställning. Med anledning av detta måste ansökan innehålla nedan medföljande dokument Din ansökan ska innehålla nedan medföljande dokument: • Ett strukturerat CV • Intyg om läkarexamen från det eller de lärosäten där läkaren fullgjort sin grundutbildning. Detta gäller även läkare utbildade inom annat EU-land och i land utanför EU. • Legitimationsbevis från Socialstyrelsen • Specialistkompetensbevis från Socialstyrelsen • Intyg/dokumentation om undervisningserfarenhet och eventuellt andra pedagogiska meriter. • Om aktuellt intyg om akademisk grad, exempelvis medicine doktor eller docent, samt datum för disputation och titel på avhandlingen. • Dokumenterad handledarutbildning • Om tillämpligt fullständigt uppdaterad publikationslista. • Eventuellt ytterligare dokumenterad meritering avseende exempelvis klinisk kunskap/erfarenhet, kliniskt utvecklingsarbete, ledningserfarenhet och annat som den sökande vill framhålla som meriterande för den sökta befattningen. Om du vill veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.
Välj ett jobb för att visa detaljer