Produktionstekniker | Lernia | Halmstad
Lernia Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Servicetekniker sökes i Halmstad Lernia Bemanning söker en engagerad Produktionstekniker i Halmstad med omnejd. Vi letar efter en noggrann och metodisk person med starkt säkerhetstänkande och förmåga att både arbeta självständigt och i team. Arbetet innebär att du kommer att bli anställd av Lernia, men vara uthyrd som konsult till vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till att gå över i en anställning hos kund. Om jobbet Som Servicetekniker kommer du att vara ansvarig för att lösa problem och reparera industrimaskiner. Du kommer att vara involverad i både akuta reparationer och förebyggande underhållsarbete för att säkerställa att maskinerna fungerar korrekt. Dessutom kommer du att vara delaktig i att planera och genomföra förbättringsarbeten enligt de rutiner som följs. Är du rätt person för jobbet? Vi söker dig som har erfarenhet som servicetekniker eller mekaniker. Du är en energisk och engagerad person som är noggrann i ditt arbete. Du är lugn, metodisk och har kan arbeta i högt tempo. Du är handlingskraftig och kan arbeta både självständigt och i team. . Tjänsten är belägen i Halmstad och arbetstiden är förlagd måndag- fredag på dagtid. Formell Kompetens • Kunskap inom livsmedelsproduktion • Verkstadserfarenhet • Du behärskar svenska i tal och skrift • B-kort • Truckkort Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort • Visstidsanställning • Heltid / Dagtidtjänst • Tjänstgöringsort / Halmstad ANSTÄLLNINGSPROCESSEN Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Gå med i vårt växande team och forma framtiden tillsammans med oss!! Mail: [email protected] Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Servicetekniker Göteborg
Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du ett tekniskt intresse och brinner för att lösa problem? Värdesätter du kundkontakt och hög servicenivå? Vi söker nu en servicetekniker som trivs med att arbeta på fält i Göteborgsområdet. I denna roll ansvarar du för serviceuppdrag direkt hos våra kunder, där ditt professionella bemötande bidrar till att upprätthålla vår höga standard och våra starka kundrelationer. Du utför service, felsökning och reparationer för att säkerställa att tekniken fungerar - varje dag bjuder på nya utmaningar. Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt med frihet under ansvar, samtidigt som du är en del av ett stöttande team. Om oss Vi är Sveriges ledande leverantör inom materialhantering! Hos oss på Toyota Material Handling Sweden erbjuder vi en omfattande portfölj av manuella och automatiserade truckar samt tjänster, inklusive service, reservdelsförsörjning, uthyrning, rådgivning och förarutbildning. Med innovativa lösningar och cirka 600 dedikerade medarbetare, strävar vi efter säkrare och effektivare materialhantering. Vi är ett sälj- och servicebolag inom en global koncern. Toyota Material Handling är en dynamisk arbetsplats där vi kontinuerligt strävar efter förbättring. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. Vår företagskultur sätter människan i fokus, varje individ är värdefull och vi arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål. Vi är certifierade enligt Great Place To Work. 83 % av våra medarbetare anser att detta är en mycket bra arbetsplats. Här välkomnas dina idéer och åsikter. Om tjänsten Som servicetekniker hos oss är hög servicegrad och struktur viktiga ledord. Du ska se till att våra kunder har väl fungerande truckar och att kundernas oplanerade stillestånd alltid tas om hand snabbt och effektivt. Du arbetar självständigt, ansvarar för din egen planering och för hur du löser dina uppdrag. Samtidigt ingår du i ett team där alla hjälps åt och stöttar varandra vid behov och arbetstoppar. Du drar dig inte för att kavla upp ärmarna - smuts under naglarna och oljiga händer hör till vardagen i den här rollen. Din profil Vi söker dig som: * Har en teknisk kompetens genom arbetserfarenhet, eget intresse eller utbildning. * Ser tekniska problem som en rolig och spännande utmaning * Kan kombinera fysiskt arbete med administrativa uppgifter * Har förmågan att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter samt att se till att dessa utförs väl * Är en engagerad och intresserad teammedlem som värdesätter samarbete * Med ditt sätt att kommunicera skapar tydlighet och ett positivt och professionellt intryck hos våra kunder * Har god vana i att använda datorer för administrativa uppgifter, dokumenthantering och kommunikation * Har B-körkort Det är meriterande om du har: * YH-utbildning för servicetekniker * Erfarenhet av servicearbete inom liknande bransch * Erfarenhet av automation * Kunskap om hydraulik, fordons-el och mekanik * Hanterar engelska, eftersom vi har dokumentation som kan vara på engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor! Därför ser vi en person som: * Är noggrann och flexibel * Är driven, tar initiativ och är självgående * Är relationsskapande och serviceinriktad * Är trygg, stabil och har lätt för att anpassa sig till situationen. Forskning har visat att kvinnor och vissa minoriteter är mindre benägna att söka jobb om de inte uppfyller samtliga kvalifikationskrav. Om du är intresserad av den här rollen och besitter de flesta av de färdigheter vi söker, uppmanar vi dig att skicka in din ansökan! Vårt erbjudande * Arbeta för ett världsledande företag inom materialhantering och få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. * Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar och flexibilitet i arbetstider. * Du får en trygg anställning med en grundlig introduktion och utbildning. * Arbeta i ett team som hjälps åt och stöttar varandra, samt ha kollegor i hela landet vars stöd och expertis du kan dra nytta av. * Tillgång till en utrustad servicebil, fast lön och bonus. * Friskvårdsbidrag om 5 000 kr/år och andra erbjudanden i vår förmånsportal för att främja hälsa och välbefinnande. * Förskottssemester och möjlighet att använda en tidbank för flexibel ledighet och återhämtning. Övrig information Placering och start: Lämplig bostadsort är Göteborg med omnejd. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Vi värdesätter mångfald och rekryterar baserat på kompetens för att främja inkludering. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade individer, oavsett kön, etnisk bakgrund, ålder eller andra unika egenskaper. Vi har valt att göra den här rekryteringen själva och undanber oss kontakt med rekryteringssajter. Intervjuer hålls löpande. Sista ansökningsdag är 6/6. Vår rekryteringsprocess består av en telefonavstämning och intervjuer, personlighetstest, bakgrundskontroll och referenstagning. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Jonas Jakobsen. Tel: +46 73 074 40 11 Mail: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! #SWEDEN

26 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Arbetsledare El till Lambertsson
Awexia Executive Search AB
Installations- och serviceelektriker

Nu söker vi en arbetsledare inom el till Lambertsson i Västerås för att leda ett team av elektriker och driva spännande projekt framåt. Som arbetsledare hos Lambertsson får du en varierande roll där du kombinerar tekniskt kunnande med ledarskap, och du blir en central del av företagets tillväxtresa. Om rollen I rollen som arbetsledare på Lambertsson i Västerås kommer du att leda ett team av 4–5 elektriker i en snabbt utvecklande projektmiljö. Teamet är på väg att expandera, och du kommer att spela en nyckelroll i denna tillväxt genom att koordinera arbetet och bygga starka relationer med kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Leda och koordinera ett team av elektriker Planera det dagliga arbetet och samordna resurser samt kommunicera med kunder Ansvara för fakturering, kontering och andra ekonomiska frågor Självständigt hantera projekt samt anbud och prissättning Ha daglig kundkontakt och lösa uppkomna problem i projekten Delta och hålla i produktionsmöten, projektuppföljningar och utbildningar Administrera projekt, arbetsordrar och hantera löne- och tidssystem Du rapporterar till Distriktschef El. Om Lambertsson Lambertsson är en av Skandinaviens ledande aktörer inom uthyrning och tjänsteleveranser för bygg- och industriprojekt. Med en bred expertis och ett omfattande utbud hjälper Lambertsson sina kunder att genomföra effektiva och kvalitativa projekt. Företagets styrka ligger i att kombinera kvalitet och flexibilitet, vilket ger Lambertsson möjligheten att skapa lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lambertsson är en del av Peab-koncernen, en av Nordens största bygg- och anläggningskoncerner och erbjuder stabilitet och långsiktiga utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare. Företaget arbetar nära sina kunder och strävar efter att vara jordnära, pålitliga och utvecklande i varje aspekt. Lambertssons mål är att säkerställa högsta kvalitet i alla projekt, och samtidigt värna om att skapa en arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas. Din profil Vi söker dig som är en naturlig ledare som trivs med att ta ansvar och coacha ditt team mot framgång. Med en lösningsorienterad och strukturerad inställning ser du till att projekten flyter på smidigt även när utmaningar uppstår. Du är kommunikativ och social, vilket gör att du lätt bygger goda relationer både inom teamet och med kunder. Din beslutsamhet och flexibilitet hjälper dig att hantera flera projekt parallellt, samtidigt som du stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Vi söker dig som är lika duktig på teknik som på att leda människor! För att kvalificera för rollen som arbetsledare ser vi att du har: Dokumenterad elektriker-utbildning Mångårig arbetserfarenhet som elektriker Erfarenhet av att leda och utveckla team Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Placeringsort för tjänsten är i Västerås. Denna roll erbjuder dig ett kvalificerat arbete i ett dynamiskt och utmanande arbetsklimat med goda utvecklingsmöjligheter. Lambertsson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Händig Vaktmästare/Snickare sökes i Tierp (75%)
Comibri Consultings AB
Vaktmästare m.fl.

Om tjänsten Vi söker en händig och engagerad vaktmästare/snickare till vår blomsterodling! Vill du arbeta i en grön och trivsam miljö med varierande uppgifter inom fastighetsskötsel och snickeriarbete? Vi söker nu en praktiskt lagd person som vill bli en del av vårt team på blomsterodlingen. Som vaktmästare/snickare hos oss kommer du att ha en viktig roll i att hålla våra lokaler, växthus och kringliggande områden i gott skick. Arbetsuppgifterna är varierande och kan innefatta allt från reparationer och underhåll till enklare byggprojekt och förbättringsarbeten i och runt odlingen. Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har god erfarenhet av praktiskt arbete. Har du dessutom intresse för växter och odling är det ett stort plus! Arbetsuppgifter Enklare snickeriarbeten i växthus, arbetsbodar och andra utrymmen Reparation och underhåll av odlingsutrustning och byggnader Tillsyn och skötsel av fastigheten Underhåll av ytor inomhus och utomhus kring odlingen Mindre målnings- och monteringsarbeten Kvalifikationer Du ska vara inskriven som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen Erfarenhet av vaktmästar- eller snickeriarbete är meriterande Praktisk erfarenhet av verktyg och enklare byggprojekt Intresse för växter och arbete i odlingsmiljö är ett stort plus God fysisk form och förmåga att arbeta både ute och inne Goda kunskaper i svenska i tal Självständig, ansvarstagande och lösningsorienterad Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Elektriker
Kungälvs Oljeprodukter & Entr AB
Installations- och serviceelektriker

Kungälvs Oljeprodukter & Entreprenad söker en självgående Elektriker för arbete i Askim. Vi ser att du har tidigare erfarenhet E-behörighet samt installation. Urval sker löpande då anställningen avser projektarbete (villa), starta omgående. Kontakta oss på 0709245791

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Servicetekniker vitvaror Katrineholm
SAPS Service Management AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

OM Saps På engelska betyder Saps livskraft och det är en mycket bra beskrivning på vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder den bästa servicen inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter. Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Vi finns idag på den svenska marknaden med över 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta. Våra medarbetare visar ett stort engagemang, kompetens och initiativförmåga vilket gör att vi kan leverera Sveriges bästa kundservice. Vi uppmuntrar vår personal till att bidra till vår utveckling genom att komma med egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder och kollegor. OM rollen du söker Vill du vara med och utveckla Saps vitvaruverksamhet inom region Östergötland med huvudfokus Katrineholm, där vi utför reparationer, installationer, service och förebyggande underhåll mot vitvaror samt storköks respektive tvättstugeutrustning. Uppdraget omfattar även hushållsmaskiner. Tjänsterna bedrivs framförallt mot Katrineholms Fastighets AB bostäder, där du blir en av våra nyckelspelare för driften av dess fastighetsbestånd. Du kommer att utgå hemifrån med en utrustad servicebil. Vad vi söker i dig Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhet inom verksamhetsområdet. Positiv och lätt för samarbete både internt och externt där kunden är i fokus Villig att ta egna initiativ och vara drivande med noggrannhet i dina arbetsuppgifter God administrativ förmåga Dokumenterad erfarenhet inom liknande uppdrag Behörighet inom EL/VVS är meriterande B-körkort är ett krav & Du kommer arbeta mot fastigheter i Katrineholm/Norrköping Vad vi erbjuder Våra värdeord är oräddhet, enkelhet, flexibilitet och ansvarsfullhet och dessa ligger till grund för vårt gemensamma arbete och mål: Vår enkelhet, flexibilitet och oräddhet märks i vår entreprenörsanda, laganda och vårt kundfokus. Vi arbetar med eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi är ansvarsfulla – vi håller alltid vad vi lovar. Framgångsrika medarbetare hos oss oavsett funktion präglas av att de är drivna och handlingskraftiga samt att de har ett visst mått av entreprenörskap. Vi lägger mycket fokus på att alla våra medarbetare skall känna en samhörighet och trygghet och vi både mäter och följer noga upp att våra medarbetare har de bästa förutsättningar för att trivas på jobbet. Att jobba i ett bolag med en häftig plan på tillväxt innebär roliga saker för dig som anställd. Möjlighet att utvecklas i din befintliga roll eller vidare till nya roller, många nya kollegor och ett bolag som ständigt satsar på utveckling och framfart. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi är fackligt anslutna till Fastighetsanställdas förbund. Frågor gällande tjänsten besvaras av; Jimmy Andersson via e-post [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Läs mer om oss på http://www.saps.se/

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Nu söker vi processoperatörer
Jovi Konsult AB
Processövervakare, metallproduktion

Dina arbetsuppgifter – Processoperatör med ansvar och variation Vill du arbeta i en utvecklande och dynamisk miljö där du har stor påverkan på produktionens resultat? Vi söker nu driftiga processoperatörer som har ett gediget intresse för teknik och trivs med att ha mycket ansvar samt hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som processoperatör kommer du att spela en nyckelroll i vår moderna produktion och vara med och säkerställa att våra processer flyter smidigt och effektivt. Övervakning och styrning av produktionsprocesser för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Genomföra kontroller, felsökning och förebyggande underhåll enligt fastställda rutiner. Dokumentation av driftdata och avvikelser i systemet. Samarbeta med kollegor för att lösa eventuella problem som uppstår i linjen. Aktivt bidra till förbättringsarbete och utveckling av våra arbetsprocesser. Aktivt arbeta med CNC-maskiner därav viktigt att du har erfarenhet. Bakgrund Vi ser att du besitter en erfarenhet inom området, men det viktigaste av allt är att du ska ha ett gediget intresse för att lära mig och vara villig till att lära dig. I rollen som processoperatör arbetar du skift och har en central roll i verksamheten. Du kommer att jobba både praktiskt och med hjälp av styrsystem, och du får möjlighet att hantera olika typer av maskiner och får ansvar i rollen. Rollen som processoperatör är dynamisk och du kommer ha varierande arbetsuppgifter och flera ansvarsområden. Om arbetsplatsen och vad vi erbjuder för processoperatörer Företaget är ledande aktör i sin bransch. Ansökan och rekryteringsprocess – bli en nyckelperson inom vår produktion Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Vi värdesätter mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsmiljö där alla har lika förutsättningar. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vaktmästare sökes till gymnastik- och idrottshögskolan i Stockholm!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vi söker nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare till Gymnastik- och idrottshögskolan. GIH är ett ledande kunskapscentrum inom områdena hälsa, rörelse och prestationsutveckling. Verksamheten har ett tydligt samhällsuppdrag och bedriver både grundutbildning och avancerad forskning inom ett specialiserat vetenskapsfält kopplat till människans fysiska aktivitet. Lärosätet har cirka 160 medarbetare och 1 400 studenter och är beläget i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde. Start för uppdraget beräknas vara från och med 19 augusti 2025 och förväntas pågå 6 månader med chans till förlängning. Omfattningen är heltid med arbetstiderna 8-17. Dina arbetsuppgifter Arbetet är till stor del praktiskt och innebär att du rör dig ute i hela GIH:s lokaler. Du arbetar uppsökande och operativt men använder även datorn dagligen för att hantera ärenden i ärendehanteringssystemet, kommunicera via e-post samt arbeta i interna samarbetsplattformar och wikisystem. Tjänsten omfattar rondering och löpande underhåll av både teoretiska och praktiska undervisningslokaler, liksom tekniska system och tjänster som tillhandahålls av verksamheten. Arbetsuppgifterna är varierade och kan ibland vara fysiskt krävande, samtidigt som de ställer krav på din initiativförmåga och problemlösningsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter: - Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system. - Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler. - Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt. - Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering. - Hantering av lås/larm och passerkortsystem. - Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem. - Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner. - Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen. - Hantering av post och bud. - Genomföra mindre ommöbleringar (vid större anlitas alltid flytthjälp). Din profil För detta uppdrag söker vi dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet av arbete som vaktmästare eller i en liknande roll. Du har tidigare arbetat både i kontorsmiljöer och i mer praktiska lokaler, såsom idrottshallar, lager eller butiker och känner dig trygg med att hantera de uppgifter som förekommer i dessa miljöer. Du är van att ta ansvar för ett brett spann av arbetsuppgifter, från ronderingar och underhåll till hantering av tekniska system, passerkort och post. Vi förutsätter att du har god förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och lösningsfokuserat. Du bör även ha grundkunskaper i ärendesystem. Som person är du serviceinriktad, trygg och professionell i ditt bemötande. Du har lätt för att kommunicera med både kollegor, studenter och andra kontaktytor inom verksamheten samt kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
SSP rekryterar Servicetekniker
Poolia Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Service, teknik och självständigt ansvar i Sveriges mest dynamiska resemiljöer. Har du en el-utbildning i grunden och trivs med att ta ansvar för både teknik och planering? Då kan du vara den vi söker! SSP söker nu en självständig och lösningsorienterad servicetekniker som vill arbeta i en varierad miljö där teknik och service möts i vardagen. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning, allt från kaffemaskiner till kylsystem. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Detta är en praktisk och varierad roll där du också förväntas planera och koordinera delar av arbetet. Du arbetar självständigt, men i nära dialog med chefer och externa leverantörer. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från SSPs enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera leveranser, installationer och externa tekniker vid behov • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer, driftpersonal och externa leverantörer. Tjänsten är en heltidstjänst med huvudsaklig arbetstid förlagd till dagtid, även om viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Du utgår från Arlanda flygplats men kommer även regelbundet att arbeta på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Du är en engagerad och självständig tekniker som trivs i en varierad roll där problemlösning och eget ansvar står i fokus. Med en teknisk bakgrund inom el och erfarenhet av reparation och underhåll, gärna av restaurangmaskiner, bidrar du med både kompetens och struktur i en miljö där tempot stundtals är högt. Din noggrannhet och förmåga att hålla ordning gör att du hanterar både akuta ärenden och planerade insatser med samma professionalism. För att vara aktuell för rollen behöver du ha: • Genomförd el-utbildning på gymnasial nivå eller via vuxenutbildning (t.ex. El- och energiprogrammet eller likvärdigt) • Slutförd praktik enligt utbildningens krav, detta är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna. • Erfarenhet av tekniskt underhåll eller reparationer, gärna inom restaurangutrustning (t.ex. kaffemaskiner, diskmaskiner eller kylutrustning) • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och förmåga att kommunicera grundläggande på engelska • Vana att använda digitala verktyg och hantera enklare IT-system (t.ex. ärendehantering eller felsökningsguider) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av kylteknik, storköksmiljöer eller maskiner kopplade till livsmedel • Har arbetat som elektriker eller inom el relaterade serviceyrken • Arbetat i miljöer som flygplatser, stationer eller andra reseintensiva platser Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Om verksamheten SSP (Scandinavian Service Partner) är ett internationellt bolag som driver restauranger, caféer och butiker på reseplatser över hela världen. I Sverige är SSP verksamt på flygplatser, stationer och andra knutpunkter, däribland Arlanda och Stockholm C. Du känner säkert igen några av deras varumärken: MAX, Starbucks, Upper Crust, O’Learys, Caffè Ritazza med flera. Läs mer: https://www.foodtravelexperts.com/our-markets/europe/sweden/ Som medarbetare på SSP får du tillgång till flera värdefulla förmåner och utvecklingsmöjligheter: • Personalrabatter på mat och dryck i SSP:s enheter • Friskvårdsbidrag • Tillgång till parkering vid Arlanda • En omfattande digital utbildningsportal där du kan bredda och fördjupa din kompetens • Goda utvecklingsmöjligheter, SSP är en stor arbetsgivare med många interna karriärvägar • En trygg anställning med kollektivavtal och god arbetsmiljö

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
SSP rekryterar Servicetekniker
Poolia Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Service, teknik och självständigt ansvar i Sveriges mest dynamiska resemiljöer. Har du en el-utbildning i grunden och trivs med att ta ansvar för både teknik och planering? Då kan du vara den vi söker! SSP söker nu en självständig och lösningsorienterad servicetekniker som vill arbeta i en varierad miljö där teknik och service möts i vardagen. Det här är en tillsvidareanställning hos SSP. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag. Om tjänsten Som servicetekniker ansvarar du för att våra restauranger och caféer på Arlanda och Stockholm Centralstation fungerar optimalt. Du kommer arbeta både med akuta reparationer och långsiktigt förebyggande underhåll av restaurangutrustning, allt från kaffemaskiner till kylsystem. Detta är en roll där du kombinerar praktiskt arbete med planering och koordinering. Detta är en praktisk och varierad roll där du också förväntas planera och koordinera delar av arbetet. Du arbetar självständigt, men i nära dialog med chefer och externa leverantörer. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera och åtgärda felanmälningar från SSPs enheter. • Underhålla och reparera olika typer av maskiner och utrustning i restaurang- och cafémiljö, såsom kylskåp, kaffemaskiner, ugnar och annan köksutrustning. • Utföra förebyggande underhåll enligt schema. • Koordinera leveranser, installationer och externa tekniker vid behov • Dokumentera utfört arbete i ärendehanteringssystem. • Samarbeta med avdelningschefer, driftpersonal och externa leverantörer. Tjänsten är en heltidstjänst med huvudsaklig arbetstid förlagd till dagtid, även om viss flexibilitet kan förekomma beroende på verksamhetens behov. Du utgår från Arlanda flygplats men kommer även regelbundet att arbeta på Stockholm Centralstation. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Du är en engagerad och självständig tekniker som trivs i en varierad roll där problemlösning och eget ansvar står i fokus. Med en teknisk bakgrund inom el och erfarenhet av reparation och underhåll, gärna av restaurangmaskiner, bidrar du med både kompetens och struktur i en miljö där tempot stundtals är högt. Din noggrannhet och förmåga att hålla ordning gör att du hanterar både akuta ärenden och planerade insatser med samma professionalism. För att vara aktuell för rollen behöver du ha: • Genomförd el-utbildning på gymnasial nivå eller via vuxenutbildning (t.ex. El- och energiprogrammet eller likvärdigt) • Slutförd praktik enligt utbildningens krav, detta är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna. • Erfarenhet av tekniskt underhåll eller reparationer, gärna inom restaurangutrustning (t.ex. kaffemaskiner, diskmaskiner eller kylutrustning) • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och förmåga att kommunicera grundläggande på engelska • Vana att använda digitala verktyg och hantera enklare IT-system (t.ex. ärendehantering eller felsökningsguider) Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av kylteknik, storköksmiljöer eller maskiner kopplade till livsmedel • Har arbetat som elektriker eller inom el relaterade serviceyrken • Arbetat i miljöer som flygplatser, stationer eller andra reseintensiva platser Arlanda är ett skyddsobjekt, vilket innebär att säkerhetsprövning, inklusive registerkontroll, är ett krav. Du behöver redovisa vad du gjort de senaste 5 åren (max 28 dagars lucka), ange två referenser och inneha svenskt medborgarskap eller giltigt pass från ditt hemland. Om verksamheten SSP (Scandinavian Service Partner) är ett internationellt bolag som driver restauranger, caféer och butiker på reseplatser över hela världen. I Sverige är SSP verksamt på flygplatser, stationer och andra knutpunkter, däribland Arlanda och Stockholm C. Du känner säkert igen några av deras varumärken: MAX, Starbucks, Upper Crust, O’Learys, Caffè Ritazza med flera. Läs mer: https://www.foodtravelexperts.com/our-markets/europe/sweden/ Som medarbetare på SSP får du tillgång till flera värdefulla förmåner och utvecklingsmöjligheter: • Personalrabatter på mat och dryck i SSP:s enheter • Friskvårdsbidrag • Tillgång till parkering vid Arlanda • En omfattande digital utbildningsportal där du kan bredda och fördjupa din kompetens • Goda utvecklingsmöjligheter, SSP är en stor arbetsgivare med många interna karriärvägar • En trygg anställning med kollektivavtal och god arbetsmiljö

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025