Är du mekaniker eller har erfarenhet av mekanik idag och är redo att ta nästa steg i karriären? Vill du bli en del av ett stort och expansivt företag, där du omges av ett tight och glatt arbetslag? Vi välkomnar din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Information om tjänsten Cramo befinner sig i en expansiv fas med många spännande och utvecklande arbeten igång. Detta är en heltidstjänst där arbetet sker på vardagarna måndag-fredag. Det kommer mest troligt innefatta viss obekväm arbetstid samt övertid då det är viktigt att maskinerna fungerar utan avbrott. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt av Cramo. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vårt önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter I rollen som Servicemekaniker hos Cramo arbetar du med service, reparation och underhåll av lift, anläggningsmaskiner samt kompressorer och generatorer. Arbetet innefattar både planerade och mer akuta arbeten där felsökning och åtgärd utförs. Det mesta av arbetet kommer genomföras självständigt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter:• Service, reparation, underhåll samt felsökning• Rapportering av utförda arbeten• Garantihantering Vi söker dig som Har erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Har du erfarenhet av elektronik, hydraulik eller mekanik ser vi det som meriterande för rollen.Att du kan kommunicera obehindrat på svenska är ett krav då det behövs i dialog med kunder, även B-körkort är ett krav. Har du utökad b-behörighet, truckkort, liftkort, maskinförarbevis och heta arbeten ser vi detta som meriterande. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Cramo.Som person är du social, flexibel, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Vidare har du ett högt kvalitetstänk och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har förmågan att kommunicera, strukturera och prioritera i ditt arbete, för att hålla tidsramar och leverera kvalitet. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Gävle URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jonathan Gerafi
Karuseller och berg- och dalbanor blir allt häftigare och mer extrema. Det gäller även tekniken och styrsystemen bakom upplevelsen. Vi söker nu ytterligare attraktionstekniker som vill åka med på vår utvecklande och roliga resa framåt. I rollen som attraktionsmekaniker arbetar du med service och underhåll av våra karuseller och berg- och dalbanor. Du utför både förebyggande och akut avhjälpande underhåll, alltid med säkerhet och driftsäkerhet i fokus. Arbetsuppgifterna består främst av underhåll, reparationer och säkerhetskontroller av våra 30 attraktioner. Det innebär arbetsuppgifter inom mekanik men även hydraulik, pneumatik och verkstadsarbete. Vi söker dig som gillare att meka och du har gärna en utbildning inom teknik/mekanik i grunden. Du har tidigare jobbat som mekaniker/servicetekniker inom bilindustri, produktion, pappersbruk, värmeverk eller liknande alternativt erfarenhet som maskinmekaniker. Då vi jobbar med karuseller på hög höjd är det viktigt att du inte är höjdrädd. Du talar och läser svenska och kan du dessutom engelska och tyska är det meriterande. Som person har du god förståelse och erfarenhet av metodisk felsökning. Du är lösningsorienterad och älskar utmaningar, är strukturerad och har alltid fokus på att leverera hög kvalitet i det du lämnar ifrån dig. Du brinner för service till såväl gäster som medarbetare och arbetar gärna i ett arbetsklimat som kännetecknas av ett nära samarbete där nya tankar och idéer alltid välkomnas. Arbetstiden är förlagd till dagtid, under säsongen ingår arbete på kvällar och helger. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning initialt och med start så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse. Ansökan Urval sker löpande så registrera din ansökan redan idag, sista ansökningsdag är den 21 juli. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna Erik Göranson, Teknisk chef Attraktioner & Spel, via mail [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Daria Halilovic, HR-Partner, via [email protected]. På Gröna Lund finns en lokal fackklubb dit du kan vända dig för frågor gällande en eventuell tjänst hos oss. Du når dem via mejl på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Gröna Lund Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och omfattar 30 attraktioner, tio restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Tivolit bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans och barnunderhållning. Under hösten har Gröna Lund en populär Halloweensäsong. Varje år har Gröna Lund ca 1500 anställda under säsong och besöks av långt över 1 miljoner gäster, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner. Gröna Lund är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Parks and Resorts är ett familjeföretag som investerar allt överskott i verksamhetens fortsatta utveckling.
Piteå Stadshotell är ett 4-stjärnigt cityhotell i centrala Piteå, och invigdes 1906, vi har en anrik miljö med ett modernt utbud och de 94 hotellrummen har olika karaktär. Hit kommer de som vill ha ett trevligt boende med närhet till shopping, restauranger och nattliv. Vi är en naturlig mötesplats för såväl turister, affärsresenärer som pitebor. Vårt fokus är personligt bemötande och gästnöjdhet. Restaurang Fiore är en del av Piteå Stadshotell. Här finns ca 240 sittplatser i restaurangen, festvåning för ca 200-300 sittande gäster. Vill du ta dig an nya utmaningar på en arbetsplats där glädje, omtanke och påhittighet står i fokus? Då är du rätt person för oss! Vi på Piteå Stadshotell söker nu en vaktmästare som kan vikariera för vår ordinarie vaktmästare För att trivas och lyckas i rollen behöver du uppfylla: · Du är händig och uppfinningsrik · Du sprider yrkesstolthet och värme tillsammans med dina kollegor · Du drivs av att nå gemensamt satta mål · Du drivs av att ge den bästa upplevelsen till våra gäster Kvalifikationer · Du får gärna ha relevant eftergymnasial utbildning · God datavana och systemkunskap samt lätt att ta till dig nya datasystem · Flytande svenska och engelska i tal och skrift · Erfarenhet från liknande roller och gärna ha arbetat som vaktmästare/hotelltekniker Ditt arbete består bland annat av: · Dagligt underhåll av lokaler och 300 hotellrum med allt från att laga minibarer till att måla om ett rum · Kontaktperson för externa serviceföretag och hantverkare · Städning utomhus, källare och förråd · Beställningar och lagerhållning · Säkerställa hotellets Brand och säkerhetsrutiner · Logistisk och hantering av hotellets sopor och tvätt
Zinkruvan Mining söker nu en dagtidselektriker till vår el-avdelning ovan jord Vi letar efter en duktig elektriker som är intresserad av att arbeta hos oss på vår el-avdelning ovan jord. Vi söker dig som gillar att arbeta i grupp, har kundfokus, är noggrann i ditt arbete och har ett brinnande engagemang för elarbetet. Då vi är många killar i vår grupp, uppmuntrar vi också gärna kvinnliga sökande för att öka mångfalden! Vi är idag nästan 24% kvinnor på företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter för en elektriker ovan jord hos oss är: Montage, installation, reparation och felsökning Automation samt apparatskåpsbyggnation. Förebyggande/Avhjälpande underhåll Den vi söker har minst gymnasieutbildning inom el och gärna minst 5 års erfarenhet av elarbeten, el-underhållsarbeten eller likvärdigt. Vi ser också att du har körkort och god datavana. Arbetstiderna dagtid är förlagda kl.06.00-14.30 måndag-fredag. Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen in med din ansökan!
Om företaget Paroc, en del av Owens Corning Owens Corning är en ledande leverantör av byggprodukter för bostäder och kommersiella fastigheter som har åtagit sig att bygga en hållbar framtid genom materialinnovation. Våra produkter tillhandahåller hållbara och energieffektiva lösningar och utnyttjar våra marknadsledande befattningar för att hjälpa våra kunder att vinna och växa. Vi är global omfattning, mänsklig skala med mer än 25 000 anställda i 31 länder som är dedikerade till att generera värde för våra kunder och aktieägare och att göra skillnad i de samhällen där vi arbetar och lever. Owens Corning grundades 1938 och är baserat i Toledo, Ohio, USA, 2024 Försäljning av $11.0 miljard. För mer information, besök www.owenscorning.com Tjänstebeskrivning Som underhållstekniker arbetar du med att säkra tillgängligheten på Parocs produktionsanläggningar och transportörutrustningar genom förebyggande och avhjälpande underhåll inom både det mekaniska och tekniska området. I arbetet ingår felsökning, byte av slitagedelar, mekaniska- och tekniska reparationer och ombyggnationer. Då alla underhållsarbeten baseras på arbetsordrar är även att skriva rapporter efter utfört arbete samt arbete i systemet SAP en del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta på Parocs anläggning i Hällekis i ett team med olika kompetenser inom underhållsarbeten. Du blir medlem i en organisation som drivs av att prestera sitt bästa i alla situationer. På avdelningen strävar de efter en god gemenskap samtidigt som de alltid har kunden i fokus och driver förändringar samt förbättringar för att nå bättre resultat. Tjänsten innebär en omväxlande vardag med ansvarsfullt arbete, både självständigt och i grupp, samt goda möjligheter till personlig utveckling. Arbetstiden är förlagd på skift. Kvalifikationer Paroc söker dig som har en yrkesteknisk utbildning på lägst gymnasienivå och erfarenhet av underhållstekniskt arbete inom mekaniska reparationer eller underhållsservice. Har du ett tekniskt intresse och har mekat mycket på annat sätt i arbetet eller privat är även det av intresse. Kunskaper inom el-teknik är mycket meriterande. Du har en god datorvana och behärska svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du engagerad, ansvarsfull och självgående samt har en god känsla för ordning och reda, 5S. För att trivas i rollen bör du se problemlösning som en rolig utmaning samt ha förmågan att se och förstå helikopterperspektivet gällande underhåll. Vidare är du flexibel och har lätt för att både samarbeta och kommunicera med de olika funktionerna i fabriken. Givetvis arbetar du också på ett säkerhetsmedvetet sätt, säkerheten kommer först! Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Louise Sköld via e-post: [email protected] eller telefonnummer 072 – 402 46 60. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Är du redo för en utmanande och meningsfull roll som verkstadscoach? På Bilia BMW & Mini får du möjlighet att kombinera ditt intresse för ledarskap med att skapa hållbara och innovativa lösningar. Om du brinner för att coacha och stötta andra, samtidigt som du vill vara en del av en inkluderande och framåtriktad organisation, då kan detta vara din nästa karriärstege. Varför välja Bilia: På Bilia är vi stolta över att vara en arbetsplats där du inte bara får möjlighet att utvecklas professionellt, utan också personligt. Vi erbjuder en inkluderande miljö där dina kompetenser värdesätts och där du får stöd att växa genom spännande utbildningar och utvecklingsmöjligheter. Vi bryr oss om våra medarbetares välmående och erbjuder generösa förmåner och personalrabatter för att säkerställa att du mår bra både på och utanför jobbet. Om tjänsten: Som verkstadscoach kommer du att ha en central roll i vår verksamhet. Du kommer att leda och stötta våra tekniker i deras dagliga arbete, med fokus på att skapa en effektiv och lönsam miljö. Du kommer att ha nära samarbete med olika avdelningar både internt och externt, samt med andra bolag inom Bilia-koncernen. Din roll innebär också att coacha och motivera en grupp tekniker för att nå uppsatta ekonomiska mål, säkerställa kundnöjdhet och främja en positiv gruppdynamik. Vad vi önskar av dig: Vi söker dig som har erfarenhet av personal- och resultatansvar, och som brinner för ledarskap och coaching. Biltekniska kunskaper är meriterande, men inte ett krav. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift och har god datavana. B-körkort är ett måste. Kunskap i Kobra och Cabas är meriterande. Vi ser gärna att du är en naturlig ledare med ett stort intresse för att utveckla och stötta andra. Övrigt: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på sex månader. Placering är på Bilia BMW & Mini på Lidingö i Stockholm. Tunga lyft förekommer i denna tjänst. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen att bli en del av vårt team! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser därför särskilt fram emot ansökningar från kvinnor. Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna dig till Bilia!
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är tekniskt intresserad, gillar att arbeta med händerna och att se ett tydligt resultat av ditt arbete. Är du dessutom noggrann och kvalitetsmedveten? Då kanske det är dig vi söker! Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden om randstad. Randstad är en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar – Operational, Professional, Digital och Enterprise – hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för tjänsten har du; Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller motsvarande. Tidigare erfarenheter från tillverkningsindustrin. Kanske har du jobbat som montör tidigare eller så ägnar du dig åt teknik och mekanik på fritiden och är händig. Du är noggrann och kvalitetsmedveten Du har erfarenhet att följa instruktioner och arbetar efter tydliga riktlinjer Huvudsakligen arbetar du med händerna men verktyg och maskiner kan även de vara hjälpmedel i ditt arbete. B-körkort Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Om tjänsten Som vaktmästare till idrottsplatsen kommer du att ha ansvar över idrottsplatser och friluftsanläggningar inklusive kringytor som tex. fotbollsplaner, isbanor, friidrottsanläggningar, motionsspår, sporthallar, friluftsbad. Man kan också arbeta med bad (inkl. vattenrening/provtagning), fastigheter och grönyteskötsel. Schemalagda arbetstider (skiftarbete) förekommer. Beredskapstjänstgöring kan förekomma. Ansvar för planering av arbetsuppgifter och för arrangemang. Du förväntas samarbeta med andra avdelningar vid behov och i vissa fall utföra arbete på andra orter. Tjänsten är en heltidsanställning och du blir direkt anställd hos Pema Partner. Om dig Vi söker dig som har en gymnasieutbildning och innehar ett B-körkort. Du har god datorvana och kan navigera enkelt mellan olika digitala verktyg. I rollen är det viktigt att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och är social. Du behöver vara noggrann, ansvarstagande och ha en stark förmåga att ge service, allt i linje med Pema Partners värdeord: engagerad, pålitlig och lösningsorienterad. Meriterande Arbetat som vaktmästare, fastigheter eller grönyteskötsel. Maskinvana Gräskurs Badvattenreningsutbildning Isbaneskötsel BE-körkort Motorsågskörkort Röjsåg Om oss Pema Partner är en framstående aktör inom service och skötsel av idrottsanläggningar. Vi värdesätter engagemang, pålitlighet och lösningsorientering i allt vi gör. Med fokus på kvalitet, miljö och arbetsmiljö erbjuder vi en trygg arbetsplats där vi ständigt utvecklar kompetens och skapar nya möjligheter. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta Account Manager: Tolga Demir: [email protected] Julia Persson: [email protected]
Arbetsuppgifter som serviceteknikerSom servicetekniker på Inneklimat blir du en del av ett mindre team med stora möjligheter till eget ansvar. Du arbetar med allt från felsökning och service till installation och injustering av ventilationsanläggningar hos såväl företag som privatkunder. Dagarna startar oftast på kontoret med kollegorna över en kaffe innan du planerar din dag och ger dig ut med servicebilen. Uppdragen ser olika ut och dina dagar har stor variation. Ibland är det schemalagd service och ibland blir det akuta felsökningar där du får vara flexibel och ställa om din planering. Arbetet är självständigt men du har alltid stöd av teamet vid behov. Som introduktion får du gå bredvid en erfaren servicetekniker. Efter hand tar du dig an egna uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis: •Service och förebyggande underhåll av ventilationsutrustning •Felsökning och reparationer •Luftflödesmätning och injustering •Driftsättning av nya system •Planering av egna uppdrag och kundkontakt •Dokumentation av arbetsinsatser via digitala verktyg I rollen som servicetekniker söker vi dig som har: •Några års arbetslivserfarenhet inom relevant arbete •God teknisk förståelse, kunna arbeta praktiskt •B-körkort •Flytande svenska, både tal och skrift Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av servicearbete mot kund •Gymnasieutbildning eller vidareutbildning inom el, ventilation, styr & regler, kyla eller VVS Som person är du: Vi letar efter dig som har ett stort tekniskt intresse och gillar att jobba praktiskt. Du är social och bekväm i kundkontakter och trivs med att själv få planera din arbetsdag. Vi lägger stor vikt vid egenskaper som ansvarstagande, lagspelare och teamkänsla. Du erbjuds•Ett fritt och varierat jobb där du själv planerar din dag •En familjär och glad arbetsplats där man hjälper varandra •Flexibla arbetstider och möjlighet att påverka din arbetsvardag •Kollektivavtal och moderna arbetsredskap Om InneklimatInneklimat är ett modernt installations- och serviceföretag med ca 40 anställda och kontor i Jönköping, Gislaved, Skillingaryd och Värnamo. De erbjuder helhetslösningar inom ventilation, kyla, el och VS med fokus på energieffektivitet och kvalitet. Företaget har stark lokal närvaro men arbetar med projekt över hela södra Sverige. Hos Inneklimat får du arbeta i ett teknikintresserat och sammansvetsat team där personlig utveckling och arbetsglädje är i fokus. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och brinner för att göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Inneklimat.VillkorStartdatum: September Placeringsort: Jönköping Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse Urval sker löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker nu en elektriker till ett spännande uppdrag i en teknisk och praktisk miljö i Uppsala. Om tjänsten Du kommer att arbeta med elinstallationer, felsökning, reparation och nyinstallation av elektriska komponenter i en produktionsmiljö. Arbetet är praktiskt och variationsrikt, där du blir en viktig del av ett team som levererar tekniskt avancerade produkter av hög kvalitet. Vi söker dig som har: Arbetslivserfarenhet som elektriker – exempelvis inom industri, fastighet eller installation Förmåga att läsa och tolka elscheman Gymnasieutbildning inom el eller motsvarande Meriterande med erfarenhet av produktionsmiljö eller teknisk montering Förmåga att arbeta både självständigt och i team Personliga egenskaper Du är noggrann, praktiskt lagd och har ett naturligt kvalitetstänk. Du tar ansvar, är lösningsorienterad och gillar att samarbeta med andra. Du har god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift. Övrigt I denna process samarbetar företaget i fråga och Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer