Om rollen Vi erbjuder dig möjligheten att använda ditt brinnande engagemang och kunskap för att stärka vårt järnvägsgäng i Sverige. Vill du arbeta nationellt och internationellt i en stor variation av uppdrag från tidiga utredningar till produktionsskede inom spårväg, järnväg och tunnelbana? Har du tidigare erfarenhet som teknikansvarig inom projektering av järnvägskanalisation? Får du energi av att utveckla din omgivning samt stötta dina mindre erfarna kollegor för att skapa hållbara spårbundna transportlösningar? Då är du den vi söker, och vi ser fram mot din ansökan. Ta möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade järnvägsgäng! Din nya befattning Som vår nya teknikansvarig kanalisation kommer du leda och driva kanalisationsprojektering i våra järnvägsuppdrag på något av våra svenska kontor. Du kommer att tillhöra vår bana- och mark-enhet inom divisionen Ramboll Global Rail i Sverige och arbeta tätt med dina andra järnvägskollegor. För oss är kvalitet och hållbarhet viktigt och vi strävar efter att alltid leverera lösningar med hög kvalitet och ett extra hållbarhetsfokus. Variationen i våra uppdrag är stor, vi arbetar både med några av Sveriges största järnvägsuppdrag, men likväl med mindre och komplexa uppdrag med hög grad av lösningsorientering mot både privata och offentliga beställare. Vi arbetare tätt tillsammans med kollegor på andra kontor, avdelningar och övriga länder inom Ramboll. Tillsammans har vi en bred erfarenhet av bana, el, kontaktledning, lågspänning, fjärrstyrning, tele, signal, mark, banunderbyggnad, kanalisation och kapacitetsutredning. Dina arbetsuppgifter varierar, men kan innefatta: Framtagning av bygghandlingar och förfrågningsunderlag inom kanalisation Ansvara för ekonomi, tidsplanering, kvalitet och resurser för teknikområdet inom uppdragen Samordning och upprättande av AMA- och tekniska beskrivningar Mentorskap/utveckling av juniora kollegor inom din teknik Bidra till utveckling inom teknikområdet, enhetens arbetssätt och digitala lösningar Vara en del i den kontinuerliga utvecklingen av enhetens arbetssätt och digitala lösningar Samverkan med kollegor både nationellt och internationellt Den vi söker När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet. Vi tror också att du Drivs av att utveckla kollegor, arbetssätt och verktyg Har ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt Prioriterar affärsmässighet i ditt arbete samt har en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer med kunder och kollegor Har stort engagemang för hållbarhet och en hållbar samhällsutveckling God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Motiveras av att vara en uppskattad del i ett samarbetsvänligt team Det är meriterande om du har erfarenhet av: Arbete i produktionsskede Både järnväg, spårväg och tunnelbana Tekniksamordning OpenRail Mer än ett teknikområde Vad vi kan erbjuda dig Att bli del i en engagerad och utvecklingsorienterad grupp med både junior och senior kompetens Nära samarbete och tillhörighet med övriga grupper inom vår nationella järnvägsdivision Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Anställningsprocessen pågår löpande med intervjuer och tillsättning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Om rollen Vi erbjuder dig möjligheten att använda ditt brinnande engagemang och kunskap för att stärka vårt järnvägsgäng i Sverige. Vill du arbeta nationellt och internationellt i en stor variation av uppdrag från tidiga utredningar till produktionsskede inom spårväg, järnväg och tunnelbana? Har du tidigare erfarenhet som teknikansvarig inom projektering av järnvägsmark? Får du energi av att utveckla din omgivning samt stötta dina mindre erfarna kollegor för att skapa hållbara spårbundna transportlösningar? Då är du den vi söker, och vi ser fram mot din ansökan. Ta möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade järnvägsgäng! Din nya befattning Som vår nya teknikansvarig mark kommer du leda och driva markprojektering i våra järnvägsuppdrag på något av våra svenska kontor. Du kommer att tillhöra vår bana- och mark-enhet inom divisionen Ramboll Global Rail i Sverige och arbeta tätt med dina andra järnvägskollegor. För oss är kvalitet och hållbarhet viktigt och vi strävar efter att alltid leverera lösningar med hög kvalitet och ett extra hållbarhetsfokus. Variationen i våra uppdrag är stor, vi arbetar både med några av Sveriges största järnvägsuppdrag, men likväl med mindre och komplexa uppdrag med hög grad av lösningsorientering mot både privata och offentliga beställare. Vi arbetare tätt tillsammans med kollegor på andra kontor, avdelningar och övriga länder inom Ramboll. Tillsammans har vi en bred erfarenhet av bana, el, kontaktledning, lågspänning, fjärrstyrning, tele, signal, mark, banunderbyggnad, kanalisation och kapacitetsutredning. Dina arbetsuppgifter varierar, men kan innefatta: Framtagning av bygghandlingar och förfrågningsunderlag inom järnvägsmark Ansvara för ekonomi, tidsplanering, kvalitet och resurser för teknikområdet inom uppdragen Samordning och upprättande av AMA- och tekniska beskrivningar Mentorskap/utveckling av juniora kollegor inom din teknik Bidra till utveckling inom teknikområdet, enhetens arbetssätt och digitala lösningar Vara en del i den kontinuerliga utvecklingen av enhetens arbetssätt och digitala lösningar Samverkan med kollegor både nationellt och internationellt Den vi söker När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet. Vi tror också att du Drivs av att utveckla kollegor, arbetssätt och verktyg Har ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt Prioriterar affärsmässighet i ditt arbete samt har en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer med kunder och kollegor Har stort engagemang för hållbarhet och en hållbar samhällsutveckling God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Motiveras av att vara en uppskattad del i ett samarbetsvänligt team Det är meriterande om du har erfarenhet av: Arbete i produktionsskede Både järnväg, spårväg och tunnelbana OpenRail Mer än ett teknikområde Vad vi kan erbjuda dig Att bli del i en engagerad och utvecklingsorienterad grupp med både junior och senior kompetens Nära samarbete och tillhörighet med övriga grupper inom vår nationella järnvägsdivision Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Sista ansökningsdag: 2025-08-12. Anställningsprocessen pågår löpande med intervjuer och tillsättning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
. Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena. Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ. Är du en kreativ fotograf med passion för mode, bild, video och storytelling? Har du ett skarpt öga för detaljer, ett sinne för koncept och erfarenhet av att skapa både kampanj- och e-handelsmaterial? Då kan du vara den vi söker till vårt Studio-team på NELLY! På Nelly delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business mindset och trivs i förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på - och ha roligt under tiden! Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats, där vi ständigt utmanar och skapar nya upplevelser i en öppen och transparent miljö. Alla är delaktiga till den framgång vi skapar! Vi värdesätter våra medarbetares livpussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete. Om rollen Som fotograf för kampanj och e-commerce hos NELLY spelar du en nyckelroll i att skapa visuellt innehåll som engagerar, säljer och stärker vårt varumärke. Du jobbar med allt från produkt- och modellfotografering till konceptualisering av kampanjer, färgkorrigering, video och retusch. Du är självgående, kreativ och datadriven – alltid med kunden och varumärket i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Fota kampanj-, video-, e-commerce- och produktbilder – både i studio och på location • Säkerställa att allt material håller hög visuell och teknisk standard enligt Nellys varumärkesidentitet • Arbeta nära Creative Director, Concept Manager och Studio Manager för att skapa och utveckla visuella koncept • Optimera bildmaterial utifrån försäljningsdata (CTR, CVR) • Redigera och retuschera bilder (produkt, modell, kampanj) • Skapa och redigera rörligt material vid behov på kampanj • Hålla dig uppdaterad kring trender inom mode, foto och digitalt innehåll Om dig Du har ett brinnande intresse för mode, trender och visuell kommunikation. Du är en problemlösare som trivs i ett högt tempo och som älskar att omsätta idéer till bilder som verkligen gör skillnad. Du är både en doer och en tänkare – någon som kan hålla i en kamera lika väl som du kan skapa och driva ett kreativt koncept. Du är prestigelös, social och har lätt för att samarbeta med både kreativa och kommersiella team. Du har ett öga för detaljer men tappar aldrig bort helheten – och du vet att de bästa bilderna ofta kommer ur ett tight teamwork och smart planering. Kvalifikationer • Minst 3 års branscherfarenhet • Dokumenterad erfarenhet av produktfotografering, kampanjfotografering och e-commercefotografering • AD-erfarenhet eller motsvarande • Bevisad erfarenhet från att jobba datadrivet samt leverera material utifrån visuella guidelines som går i linje med brand • Starka färdigheter i bildredigering och retuschering, främst i Adobe Photoshop och Capture One • Erfarenhet av att använda studioutrustning, inklusive belysning och kamerateknik, för att skapa professionella bilder • Goda kunskaper inom svenska & engelska i både skrift och tal Vad vi erbjuder: • En kreativ och snabbfotad arbetsmiljö där dina idéer värderas och du får möjlighet att utvecklas • Ett inspirerande team av kreativa människor där vi samarbetar för att skapa fantastiska resultat • En möjlighet att påverka och utveckla NELLY & NLYMANs visuella uttryck • Möjlighet att få jobba med spännande varumärken, projekt och olika kundgrupper Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och utgår från Nellys huvudkontor i Borås. Resor inom tjänsten tillkommer. Start sker enligt överenskommelse. Är du redo att bli en del av vårt team och skapa magi? Sök rollen som Fotograf (Lead) – Kampanj & E-commerce för NELLY & NLYMAN, och visa oss hur du kan lyfta vår visuella närvaro till nästa nivå. Kontakt och ansökan Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192 eller Mårten Näsvall på e-mail; [email protected]. Skicka in din ansökan tillsammans med din portfolio och Instagram idag via formuläret nedan! Urval sker löpande och rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdag, så vänta inte!
. Nelly.com är en välkänd e-handelspionjär. Sedan starten 2004 har vi byggt ett starkt varumärke med cirka 900 000 aktiva kunder. Idag består Nelly.com av cirka 200 medarbetare varav hälften jobbar på vårt lager i Borås, resten främst från vårt huvudkontor i Borås eller i vår flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm. Vi hjälper Nordens unga kvinnor och män att känna sig snygga varje dag. Vi erbjuder mode för alla tillfällen som speglar de snyggaste trenderna och de bästa varumärkena. Hos Nelly.com får du breda karriärmöjligheter i ett bolag som värdesätter innovation, driv och initiativ. Är du en kreativ fotograf med passion för mode, bild, video och storytelling? Har du ett skarpt öga för detaljer, ett sinne för koncept och erfarenhet av att skapa både kampanj- och e-handelsmaterial? Då kan du vara den vi söker till vårt Studio-team på NELLY! På Nelly delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business mindset och trivs i förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på - och ha roligt under tiden! Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats, där vi ständigt utmanar och skapar nya upplevelser i en öppen och transparent miljö. Alla är delaktiga till den framgång vi skapar! Vi värdesätter våra medarbetares livpussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete. Om rollen Som Lead Photographer för kampanj och e-commerce hos NELLY spelar du en nyckelroll i att skapa visuellt innehåll som engagerar, säljer och stärker vårt varumärke. Lead-delen av tjänsten innebär bl.a. att du löpande planerar, förbereder och fördelar foto/film-produktioner mellan dig och din fotograf-kollega. Du jobbar med allt från produkt- och modellfotografering till konceptualisering av kampanjer, färgkorrigering, video och retusch. Du är självgående, kreativ och datadriven – alltid med kunden och varumärket i fokus. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera och förbereda fotograferingar och locations med övriga creative teamet • Fota kampanj-, video-, e-commerce- och produktbilder – både i studio och på location • Ansvara för och säkerställa att allt material håller hög visuell och teknisk standard enligt Nellys varumärkesidentitet • Arbeta nära Creative Director, Concept Manager och Studio Manager för att skapa och utveckla visuella koncept • Optimera bildmaterial utifrån försäljningsdata (CTR, CVR) • Redigera och retuschera bilder (produkt, modell, kampanj) • Skapa och redigera rörligt material vid behov på kampanj • Hålla dig uppdaterad kring trender inom mode, foto och digitalt innehåll Om dig Du har ett brinnande intresse för mode, trender och visuell kommunikation. Du är en problemlösare som trivs i ett högt tempo och som älskar att omsätta idéer till bilder som verkligen gör skillnad. Du är både en doer och en tänkare – någon som kan hålla i en kamera lika väl som du kan skapa och driva ett kreativt koncept. Du är prestigelös, social och har lätt för att samarbeta med både kreativa och kommersiella team. Du har ett öga för detaljer men tappar aldrig bort helheten – och du vet att de bästa bilderna ofta kommer ur ett tight teamwork och smart planering. Kvalifikationer • Minst 3 års branscherfarenhet • Dokumenterad erfarenhet av produktfotografering, kampanjfotografering och e-commercefotografering • AD-erfarenhet eller motsvarande • Bevisad erfarenhet från att jobba datadrivet samt leverera material utifrån visuella guidelines som går i linje med brand • Starka färdigheter i bildredigering och retuschering, främst i Adobe Photoshop och Capture One • Erfarenhet av att använda studioutrustning, inklusive belysning och kamerateknik, för att skapa professionella bilder • Goda kunskaper inom svenska & engelska i både skrift och tal Vad vi erbjuder: • En kreativ och snabbfotad arbetsmiljö där dina idéer värderas och du får möjlighet att utvecklas • Ett inspirerande team av kreativa människor där vi samarbetar för att skapa fantastiska resultat • En möjlighet att påverka och utveckla NELLY & NLYMANs visuella uttryck • Möjlighet att få jobba med spännande varumärken, projekt och olika kundgrupper Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och utgår från Nellys huvudkontor i Borås. Resor inom tjänsten tillkommer. Start sker enligt överenskommelse. Är du redo att bli en del av vårt team och skapa magi? Sök rollen som Lead Photographer – Kampanj & E-commerce för NELLY & NLYMAN, och visa oss hur du kan lyfta vår visuella närvaro till nästa nivå. Kontakt och ansökan Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson på telefon, 070-5591192 eller Mårten Näsvall på e-mail; [email protected]. Skicka in din ansökan tillsammans med din portfolio och Instagram idag via formuläret nedan! Urval sker löpande och rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdag, så vänta inte!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Are you a talented and creative individual with a passion for photography? We are currently seeking a skilled Photographer to join our team and help us capture unforgettable moments. As a Photographer with our company, you will have the opportunity to showcase your artistic vision and technical skills while working in a dynamic and fast-paced environment. Key Responsibilities: Collaborate with clients to understand their needs and preferences Plan and execute photoshoots, ensuring high-quality images Maintain and organize a digital library of images Stay up-to-date with industry trends and techniques Qualifications: Proven experience as a professional photographer Proficient with photography equipment and software Strong understanding of lighting and composition Excellent communication and interpersonal skills Ability to work independently and as part of a team Benefits of Joining: Opportunity to work on diverse projects and expand your portfolio Collaborative and supportive work environment Potential for career growth and advancement If you are a creative individual with a keen eye for detail and a passion for photography, we would love to hear from you. Join us in capturing moments that will last a lifetime!
Take innovation from idea to implementation. At Electrolux Group, a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Join us in our exciting quest to build the future home! About the role: The Global Design Leader is a pivotal role designed to drive branded design and user experience innovation strategy, elevate user experience across touch points, and ensure consistency in branded design strategies across all regions and products/platforms. The Global design leader will establish and maintain a cohesive visual & experiential brand language across all physical (Products, Accessories and Consumables), Digital touchpoints (Mobile, Appliance UX & Web) and throughout the product life—from purchase to setup, usage, and repair. She/he will guide the integration of brand design strategies into business goals and market positioning and will work closely with CMO/BAs marketing heads, Global PL’s, BA CDIs, BA Heads and the Digital experience Organization. This role carries the challenge of orchestrating the global strategic design plan, effectively addressing varying complexities between business areas (BAs), Global product lines (GPLs) and CMO/BA Marketing heads to ensure cohesive alignment with overarching business objectives and Brand strategies. The leader will inspire collaboration, foster inclusivity, and deliver solutions that drive tangible value for the organization and its stakeholders. The Global Head of Design will lead the entire Electrolux Group Design organization, including physical design, digital design and service design. What you’ll do: Innovative Leadership: Shape the future of design within the organization, bridging strategy and creativity to deliver business impact. Cross-Functional Collaboration: Build bridges between design, product, marketing, services, digital, and engineering to streamline workflows and optimize results. Resilience: Navigate challenges such as tight deadlines and resource constraints with a solution-driven mindset. Stakeholder Engagement: Communicate design vision effectively, fostering buy-in and alignment across all levels of the organization. In detail, you will focus on: Transformative Leadership: Inspire and manage global design teams to deliver innovative, user-centric solutions that align with the company's vision and goals. Strategic Alignment: Develop design frameworks and foresight strategies that enhance brand integrity, accelerate business growth, and future-proof operations. Innovation Ecosystem: Engage with global networks, universities, and design communities to foster partnerships that drive design excellence. Inclusivity & Sustainability: Embed these principles into all design strategies, ensuring relevance and responsibility in today’s global market. Who you are: Educational Background: Bachelor’s degree in design or a related field; advanced degree preferred. MBA or master’s degree in Design, Anthropology, or Marketing. Professional Experience: Proven experience in leading diverse, multidisciplinary design teams, with a strong portfolio showcasing successful branded design projects and cases expressing the Brand identity in a distinctive Visual Brand language. Experience in Industrial design. Leadership and Strategic Vision: Proven track record of leading diverse, multidisciplinary design teams to achieve exceptional results. Ability to anticipate market trends and leverage technological advancements in design. Capability of aligning design solutions with commercial goals, balancing functionality, innovation, and brand storytelling. Skills in addressing cultural nuances and trends across regions while ensuring consistency in the design language. Ability translate Brand identity and pillars into a distinctive visual Brand language. Skills and Expertise: Mastery in Design Thinking, including both Physical and Digital Design, Service Design, and Strategic Design to integrate design methodologies with business objectives. Strong understanding of user-centered design principles and design philosophy. Staying ahead of technological advancements, tools, and methods in design. Excellent communication and presentation skills, with the ability to articulate design concepts and strategies to diverse audiences. Fluent in English. As part of Electrolux Group, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.
Museiintendent paleontologi, 50% Uppsala universitet, Uppsala universitet Evolutionsmuseet har en av landets största naturhistoriska samlingar, omfattande botanik, zoologi, paleontologi och mineralogi. Våra anställda arbetar med samlingsvård, forskning, undervisning och förmedling inom dessa ämnen. Evolutionsmuseet är en del av Uppsala universitet, med mer än 300 år erfarenhet av insamlande, bevarande och tillgängliggörande av naturhistoriska samlingar. Samlingarna utgör en viktig resurs för såväl svensk som internationell forskning, utbildning och miljöförvaltning. Evolutionsmuseet förmedlar dessutom kunskap till allmänheten, främst inom evolution och biologisk mångfald. De paleontologiska samlingarna vid Evolutionsmuseet har i dagsläget cirka 300 000 föremål, med material av högt värde inom vetenskapshistoria och forskning. Museet är i ett avgörande organisatoriskt skede där det förväntas stora ändringar i lokalsituationen och en kraftigt utökad samlingsverksamhet inom de paleontologiska samlingarna, särskilt omfattande Sveriges undre paleozoikum. Mer om vår verksamhet finns på: https://www.uu.se/evolutionsmuseet Arbetsuppgifter Som intendent kommer du att arbeta med museets paleontologiska samlingar, arkiv och administration, i samarbete med ansvarig intendent, museets konservator och vår assistent. I detta ingår uppgifter som organisering, registrering, etikettering, databasregistrering, preparering och föremålsfotografering av befintliga samlingar men även omhändertagande av nyinsamlat material och donationer. Vidare ingår hantering av lån, stöd till gästforskare och förmedling, samt samarbete med museets utåtriktade verksamhet kring utställda föremål. Fältarbete med insamling samt övergripande organisatoriskt arbete inom museet kan också förekomma. I tjänsten ingår ingen egen forskning men vi söker en meriterad forskare som kan utveckla sitt eget forskningsprogram knutet till museet och främst samlingsbaserad forskning. Kvalifikationskrav Behörig att anställas som museiintendent är den som har avlagt doktorsexamen inom paleontologi. Dokumenterad erfarenhet av samlingsvård och arbete med paleontologiska museisamlingar krävs, samt kunskap om naturvetenskapliga samlingar och deras betydelse. Den sökande ska ha dokumenterad aktiv forskning inom systematisk paleontologi, evolution, stratigrafi och paleoekologi för att underbygga kompetensen med att arbeta med taxonomiska och stratigrafiska vetenskapliga samlingar. Till detta anses kunskap och eller forskning inom Skandinaviens senproterozoiska och underpaleozoiska lagerföljd nödvändigt. Dokumenterad förmåga att planera och organisera krävs. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift krävs för att fullgöra anställningen väl, därför är dokumenterade kunskaper i svenska ett krav. Påvisad erfarenhet med utåtriktad verksamhet, så som utställningar, visningar och förmedling krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som att du är självgående, initiativtagande, har god förmåga att planera och genomföra arbetsuppgifter, är serviceinriktad med god samarbetsförmåga. Det är av stor vikt att kunna interagera med anställd personal på museet och forskare, samt att ha god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Önskvärt/ meriterande i övrigt Dokumenterad handledning och undervisning på universitetsnivå. Erfarenhet inom: arbete med olika metoder inom virtuell paleontologi; av arbete i databas; föremålsfotografering, fältarbete med insamling. Meriterande är även språkkunskaper utöver svenska och engelska, och innehavande av körkort B. Ansökningsförfarande Ansökan ska skrivas på svenska. Sökande ansvarar för att intyg är översatta till svenska. Fullständig ansökan skall inges via Uppsala universitets elektroniska rekryteringssystem och omfatta: CV Personligt brev (max 1 sida) Beskrivning av primära vetenskapliga, pedagogiska och övriga meriter (max 3 sidor) Publikationslista Minst 2 referenser Utvärdering av inkomna ansökningar kommer att göras i senare delen av augusti och intervjuer i månadsskiftet augusti/september. Om anställningen: Anställningen är tillsvidare (provanställning kan komma att tillämpas). Omfattningen är deltid, 50%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. https://www.uu.se/medarbetare/organisation-styrning/regler/anstallningsordning-for-uppsala-universitet Kompletterande riktlinjer till https://www.uu.se/medarbetare/organisation-styrning/regler/kompletterande-riktlinjer-till-uppsala-universitets-anstallningsordning-sprakvetenskapliga-fakulteten, Välkommen med din ansökan senast den fredag 15 augusti UFV-PA 2025/2091 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service. Biblioteken är en del av Barn- och utbildningsförvaltningen i Strömstads kommun. Kommunens huvudbibliotek och grundskolans skolbibliotek bildar tillsammans en organisation som leds av bibliotekschefen. Skolbiblioteken samarbetar med skolans pedagoger för att främja elevens läsförmåga genom att skapa nyfikenhet runt böcker och läsning. På folkbiblioteket kommer våra besökare för att läsa tidning, studera, låna böcker, använda bibliotekets datorer och delta i aktiviteter som bokcirklar och sagostunder. Vi har ett samarbete tillsammans med Sotenäs, Tanum och Munkedal. Det innebär att vi har ett gemensamt bibliotekssystem och gemensam katalog för mediebeståndet. ARBETSUPPGIFTER Är du en engagerad skolbibliotekarie som vill bidra till utvecklingen av skolbiblioteksverksamheten? Vi söker nu två vikariat fördelat på 120% till skolbiblioteksverksamheten i kommunens grundskolor. Tillsammans med din kollega på skolbiblioteket arbetar ni för att möjliggöra ett tillgängligt och inspirerande skolbibliotek för våra elever. Som vikarierande skolbibliotekarie kommer du, i nära samarbete med skolans elever och personal, att arbeta med att utveckla skolbibliotekets pedagogiska funktion. Det är ett utåtriktat och samarbetsinriktat arbete där du tillsammans med lärare, rektorer och bibliotekschef verkar för att främja läslust och informationskompetens hos eleverna. Undervisning i källkritik, informationssökning och läsfrämjande aktiviteter är centrala delar av uppdraget. Du fungerar även som en del av det pedagogiska arbetet i skolorna. Vikariatet omfattar arbete på flera av kommunens grundskolor. Tillsammans med din kollega ansvarar du för att utveckla bokbeståndet genom inköp och gallring, med fokus på relevans och kvalitet. Tjänsten är en del inom folkbibliotekets organisation, vilket ger möjlighet till kollegialt utbyte och samarbete även med andra bibliotekarier. En mindre del av tjänsten innefattar även pass i informationsdisken på folkbiblioteket. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen i Biblioteks- och informationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har ett stort intresse för barn- och ungdomslitteratur, goda kunskaper inom medie- och informationskunnighet (MIK) samt vana att arbeta med digitala verktyg. Som person är du utåtriktad, trygg i mötet med barngrupper och skolpersonal, och har lätt för att arbeta både självständigt och i team. Du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du kan kommunicera väl på svenska i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Visstidsanställning på 100 %, med tillträde 2025-11-03 som löper fram till 2026-12-30 med möjlighet till förlängning. Vi har även ett mindre vikariat på 20% från augusti eller enligt överenskommelse vilket möjliggör för två deltider alternativt en heltid och en deltid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Töreboda kommun söker nu en engagerad och serviceinriktad medarbetare till kommunkansliet. Kommunens värdegrund – Tillväxt, Trygghet och Tillsammans – genomsyrar vårt arbete och vi ser fram emot att välkomna dig till vår gemenskap. Om jobbet Vi söker en arkivarie och erbjuder ett administrativt arbete och en god gemenskap. Som arkivarie är du betydelsefull för att säkra kvaliteten på kommunens informations-(dokument) och arkivhantering. Du kommer ha ett viktigt uppdrag i att stärka kommunens informationsprocesser så att arbetet för medborgarna sker säkert och systematiskt. Du har ett viktigt ansvar att säkerställa att lagar, avtal, riktlinjer och rutiner följs inom området och att ta initiativ till och skapa effektiva rutiner och arbetssätt. Som arkivarie ansvarar du för att samordna kommunens arbete med arkiv- och informationshantering. I nära samarbete med arkivredogörarna arbetar du för att säkerställa att arkivering med där tillhörande uppgifter håller lagmässiga krav. Du leder och stödjer utvecklingsinsatser för att skapa en modern, effektiv och rättssäker informationshantering. I ditt arbete bidrar du med både vägledning och praktiskt stöd i informationshanterings- och arkivfrågor. Du förväntas arbeta med kompetenshöjande internutbildningar och andra informationsinsatser. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 procent, dagtid. Kvalifikationer Vi söker dig som organiserar och planerar ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du är stabil och trygg i dig själv, och bibehåller ett gott bemötande även vid lite press och motgångar. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du har lätt för att anpassa, utveckla och lära dig nytt efter förändrade krav, förutsättningar eller omständigheter. Du ser möjligheter i ändringar och kan också ändra ditt synsätt och förhållningsätt. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter i svenska, både i tal och skrift. Som person är du analytisk, strukturerad, noggrann, initiativtagande och serviceinriktad samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav Du har arbetslivserfarenhet inom arkivområdet, gärna flerårig. Du har relevant utbildning inom arkivområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Din ansökan ska som minst innehålla CV och ett personligt brev. Om ansökan Sista ansökningsdag den 10 augusti, under veckorna 27–31 har vi begränsad möjlighet att svara på frågor. Varmt välkommen med din ansökan! Om kommunen Töreboda kommun har 9 200 invånare och ligger vackert beläget vid Göta kanal. Närheten till Västra stambanan innebär snabba förbindelser till Stockholm och Göteborg. Dessutom når du bekvämt Skövde, restiden är 18 till 20 minuter med tåg. Töreboda har även goda kommunikationer med Mariestad, Gullspång, Tibro och Karlsborg. Vill du veta mer om vad Skaraborg och Töreboda kommun har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/toreboda
– Ett jobb med plats för kreativitet och framtidsblick Ingress Nu söker vi en projektledare på deltid under höstterminen 2025, gällande förberedelser för framtida skolbiblioteksverksamhet i Krokoms kommun. Välkommen till oss! Från och med 1 juli 2025 träder ändringar i skollagen gällande skolbibliotek i kraft. Medel har tillsatts från kommunens utvecklingsfond för att förbereda en framtida skolbiblioteksverksamhet, som planeras utföras genom en kommungemensam skolbibliotekscentral (SBC). Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål samt biblioteksverksamhet. Krokoms kommun har 16 grundskolor med drygt 2 200 elever. Folkbiblioteken i kommunen består av huvudbiblioteket i Krokom, filialerna i Föllinge, Nälden, Ås och Änge. I verksamheten ingår även bokbussen som besöker skolor och förskolor samt byar i Krokoms kommun. En dag som projektledare Din uppgift som projektledare blir att systematiskt förbereda och utforma strukturen och innehållet för den framtida skolbibliotekscentralen, som är tänkt att tillhandahållas på kommunens folkbibliotek. Tillsammans med befintlig folkbiblioteksorganisation och representanter från grundskolan, ska du belysa hur behoven ser ut, hur logistiken ska ske, hur verksamheten kan utformas etc. I uppdraget ingår regelbundna uppföljningsmöten med en utsedd styrgrupp. Dessutom ska ett förslag tas fram till överenskommelse mellan grundskola och folkbibliotek gällande skolbiblioteksverksamheten, vilken är en förutsättning för ett långsiktigt och hållbart samarbete. Din kompetens För tjänsten som projektledare har du: • en ingående erfarenhet från skolbiblioteksverksamhet • erfarenhet av systematiskt arbete, gärna i projektform • körkort för bil, för att kunna ta dig runt till de olika biblioteken i kommunen Vi ser med fördel att du har: • en examen inom biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande bibliotekarieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • erfarenhet av att driva projekt • erfarenhet av kommunövergripande perspektiv, angående folk- och skolbibliotek Du som person har: • förmåga att arbeta självständigt och är strukturerad • lätt för att samarbeta och är bra på att skapa kontakter • god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i sammanhanget och leverera • goda IT-kunskaper och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrig information Projektanställningen är på deltid, 50% och tänkt under perioden 2025-09-01- 2026-01-31. Del av tjänst kan utföras på distans. Sista ansökningsdatum 2025-08-10 Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Kontaktpersoner för tjänsten Tommy Larsson bibliotekschef 0640–16151 [email protected] (semester 24/6–22/7) Annika Lööf Sjölund, verksamhetschef skola 0640–16166 [email protected] (semester 30/6–4/8) Jörgen Mårtensson, facklig kontaktperson Dik 0640–16156 [email protected] (semester 21/7–15/8) Välkommen med din ansökan! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats. Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Välj ett jobb för att visa detaljer