Förskollärare till förskoleklass Röllingbyskolan

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Vill du arbeta på en liten grundskola med fokus på likvärdig hög kvalitet tillsammans med utvecklingsinriktade kollegor och ledning? Vill du ge varje elev förutsättningar att utvecklas så långt det är möjligt genom ett öppet, varmt och tillåtande klimat? Är det viktigt för dig med tillgängliga lärmiljöer samt varierad undervisning? Då är det här en skola för dig. Röllingbyskolan är en F-6 skola några hundra meter från centrala Åkersberga. Vi har från hösten 24 ca 230 elever och 35 medarbetare. Vi är en skola som är berikad med många kulturer där vi möts genom nyfikenhet, öppenhet och inkludering. Alla anställda på skolan samarbetar kring eleverna som vi ser som våra gemensamma. Elevhälsoteam, lärare, undervisningsresurser och ledning arbetar nära varandra och beslutsvägarna är korta. Vid din sida finns förutom lärarkollegor även en teamledare som leder det gemensamma arbetet i det team du kommer tillhöra. Varje stadium utgörs av ett team. Du får löpande kompetensutveckling i våra interna forum såsom, teammöte, arbetsplatsplatsmöte och våra studiedagar. Vi har fyra framtagna ledord som genomsyrar vår vardag på skolan: Kunskap - Gemenskap - Hälsa - Mod. För oss är det viktigt att eleverna får möjlighet att arbeta ämnesövergripande, utforskande samt använda sig av olika uttryckssätt.  Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår Instagram #rollingbyskolan där vi ger inspiration och berättar om vår vardag. Ditt nya jobb Från höstterminen har vi en justerad organisation i förskoleklass och år 1 där grundlärare och förskollärare arbetar tillsammans och ansvarar för undervisning och utbildning. Du tillsammans med grundlärare tar emot eleverna i förskoleklass och följer med dom i år 1. När eleverna börjar år 2 tar du emot en ny förskoleklass med en ny grundskolekollega. I tjänsten ingår i dagsläget delat mentorsskap för förskoleklasserna. Du kommer verka i klass, raster och fritidshem. Ditt särskilda ansvar som förskollärare är att värna och utveckla miljön som tillgänglig, utforskande och tydlig. Du ansvarar särskilt för att lek och utforskande är en grund i undervisningen samt att den sker ämnesövergripande. Du ansvarar särskilt för arbetet med samspel och grupprocesser. Har du arbetat med flerspråkighet och/eller tydliggörande pedagogik är det meriterande. Du har ett tätt samarbete med dina kollegor där ni delar och inspirerar varandra och säkerställer att bryggan mellan förskola och grundskola är tydlig, förståelig och möter behov. Du är nyfiken på grundskolans kontext och lägger vikt vid att förbereda eleverna på de krav och förväntningar som finns enligt läroplan för grundskola. Du värnar om att skapa en hållbar övergång och lyfter in din kunskap från läroplan i förskola för att möta och förstå behov. Du tillhör lågstadiets team där du arbetar gemensamt med alla lärare, förskollärare och barnskötare där fokus är på likvärdighet och progression över teamet. På skolan har vi från hösten 24 tre socialpedagoger anställda som stödjer lärare och undervisningsresurser i det sociala arbetet kring eleverna. Du och kollegor kommer även få stöd av vår läs, skriv och språkutvecklare i det dagliga arbetet med eleverna. Din profil Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Det spelar ingen roll om du har erfarenhet av grundskolan sedan utan det viktiga är att du är inställd på att skapa en hållbar övergång för våra elever mot läroplanens intentioner. Vidare vill vi att du: • Ser fördelar i att samverka med kollegor, elever, vårdnadshavare och skolledning • Har en naturlig förmåga att entusiasmera elever • Är öppen för utveckling och gärna provar nya sätt att undervisa  • Vågar tänka utanför boxen och prova nya arbetssätt • Är tydlig i ditt ledarskap och har lätt att fånga en grupp på ett nyfiket och intressant sätt • Lägger vikt vid att inkludera alla elever i undervisningen • Är strukturerad och har förmåga att planera, genomföra och slutföra uppgifter • Har god datorvana • Är målfokuserad och arbetar för att undervisningen är lekfull och utforskande samt ger elever möjlighet till kollaborativt lärande och gärna använder många olika uttryckssätt där ämnen möter varandra • Gärna delar med dig av kunskap • Är prestigelös och har ett reflekterande förhållningssätt där du ihop med andra utvecklar undervisningen • Förstår vikten av att verksamhetens alla delar påverkar elevens prestation och mående • Bidrar till att skapa en trygg, rolig och lärorik skol- och fritidsdag Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning 100 % Anställningsform Tillsvidareanställning, semestertjänst Tillträde 12 augusti eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2024-05-10 Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Vikariat grundlärare lågstadiet Röllingbyskolan

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Vill du arbeta på en liten skola med fokus på likvärdig hög kvalitet tillsammans med utvecklingsinriktade kollegor och ledning? Vill du ge varje elev förutsättningar att utvecklas så långt det är möjligt genom ett öppet, varmt och tillåtande klimat? Är det viktigt för dig med nivåanpassade läromedel, tillgängliga lärmiljöer samt varierad undervisning? Då är det här en skola för dig. Röllingbyskolan är en F-6 skola några hundra meter från centrala Åkersberga. Vi är en skola som är berikad med många kulturer där vi möts genom nyfikenhet, öppenhet och inkludering. Vi har från hösten 24 ca 230 elever och 35 medarbetare. Alla anställda på skolan samarbetar kring eleverna som vi ser som våra gemensamma. Elevhälsoteam, lärare, undervisningsresurser och ledning arbetar nära varandra och beslutsvägarna är korta. Vid din sida finns förutom lärarkollegor även en teamledare som leder det gemensamma arbetet i det team du kommer tillhöra. Varje stadium utgörs av ett team. Du får löpande kompetensutveckling i våra interna forum såsom didaktik- och utvecklingsmöte, teammöte, arbetsplatsplatsmöte och våra studiedagar.  Vi har fyra framtagna ledord som genomsyrar våra vardag på skolan: Kunskap - Gemenskap - Hälsa - Mod. För oss är det viktigt att eleverna får möjlighet att arbeta ämnesövergripande, utforskande samt använda sig av olika uttryckssätt.  Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår Instagram #rollingbyskolan där vi ger inspiration och berättar om vår vardag. Ditt nya jobb I tjänsten ingår i dagsläget delat mentorsskap och klasslärarskap för elever i årskurs 1 vilket innebär att du har de flesta ämnen med din klass. Du undervisar tillsammans med en förskollärare som följt med eleverna från förskoleklass. Du har även ett tätt samarbete med dina parallellkollegor där ni också samplanerar och undervisar i varandras klasser. Du ingår i ett team, som leds av en av våra teamledare, tillsammans med övriga lärare på lågstadiet. I det team du ingår i arbetar du gemensamt med alla lärare för lågstadiet där fokus är på likvärdighet och progression. På skolan har vi från hösten 24 tre socialpedagoger anställda som stödjer lärare och undervisningsresurser i det sociala arbetet kring eleverna. Du kommer även få stöd från vår läs, skriv och språkutvecklare i det dagliga arbetet. Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet för år F-3. Vi vill gärna att du har kunskap om och erfarenhet av arbete med svenska som andraspråk och arbete med ett flerspråkigt klassrum. Vidare vill vi att du: • Ser fördelar i att samverka med kollegor, elever, vårdnadshavare och skolledning • Har en naturlig förmåga att entusiasmera elever • Är öppen för utveckling och gärna provar nya sätt att undervisa • Är tydlig i ditt ledarskap och har lätt att fånga en grupp på ett nyfiket och intressant sätt • Lägger vikt vid att inkludera alla elever i undervisningen • Är strukturerad och har förmåga att planera, genomföra och slutföra uppgifter • Är målfokuserad och arbetar med formativt lärande och bedömning samt ger elever möjlighet till kollaborativt lärande, ämnesövergripande undervisning och utforskande arbetssätt • Gärna samarbetar med lärarkollegor, undervisningsresurser och fritidspersonal samt delar med dig av kunskap • Är prestigelös och har ett reflekterande förhållningssätt där du ihop med andra utvecklar undervisningen • Förstår vikten av att verksamhetens alla delar påverkar elevens dag, prestation och mående • Bidrar till att skapa en trygg, rolig och lärorik skoltid.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Anställning kan komma att ske innan annonsens slut så vänta inte med din ansökan. Anställningens omfattning 100 %. Anställningsform Tillfällig anställning, vikariat 12 augusti – 18 juni, ferietjänst Tillträde 2023-08-14 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2023-05-10           Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Legitimerad lärare Ma/No/Tk 7-9

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål. Stigslunds skola är en arbetsplats med ca 600 elever varav 330 elever går på högstadiet samt ca 60 medarbetare. Det är en skola för årskurserna F-9 som är belägen i en vacker utemiljö ca 3 km från Gäve centrum. Det senaste året har vi fått flera nya skolbyggnader som påverkat lärandemiljön positivt. Vi arbetar aktivt med förebyggande och främjande arbete för att bibehålla en trygg miljö och god arbetsro på vår skola. Vi skapar goda förutsättningar för detta genom engagerade pedagoger, en aktiv elevhälsa och närvarande skolledning. Vi har en god samverkan med hemmet som är viktigt och en förutsättning för att vi ska lyckas i vårt uppdrag. På Stigslunds skola får du möjlighet att arbeta i en kreativ miljö som kännetecknas av goda resultat, trivsel, trygghet och utvecklingsvilja! ARBETSUPPGIFTER Skulle du vilja ha ett meningsfullt arbete med engagerade och stöttande kollegor? Drivs du samtidigt av att inspirera, leda och motivera elever med goda förutsättningar? Bra, då kan vi ha jobbet för dig. Kom och gör Gävle framtid tillsammans med oss! Stigslunds skola söker en legitimerad lärare som kommer att arbeta med undervisning i årkurs 7-9 i de naturorienterande ämnena samt ämnena matematik och teknik. Du kommer ha ansvar för planering, genomförande och utvärdering av lektioner. Arbetet utförs enligt beslutade mål och riktlinjer. I uppdraget ingår även mentorskap och att tillsammans med dina kollegor utforma en bra, lustfylld och varierad skoldag med elevernas bästa i fokus. Du utmanar och stödjer eleverna så att de når goda studieresultat. Arbetet utförs i samarbete med andra engagerade pedagoger, elevhälsa, vårdnadshavare samt med andra aktörer utanför skolan. I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete. Du får möjlighet att arbeta i en positiv miljö och hos oss blir du en del i ett stöttande och engagerat arbetslag med duktiga kollegor! Detta är en tillsvidareanställning med tillträde till terminsstart HT -24, dvs. den 12 augusti 2024. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med lärarexamen och lärarlegitimation med behörighet att undervisa i årskurs 7-9 i ämnena Ma/No/Tk. Du är förtrogen med, och har kunskap om, grundskolans läroplan, Lgr 22. Du har förmåga att uttrycka dig väl i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du har kunskap om, och erfarenhet av, arbete med digitala verktyg, exempelvis dokumentation i Unikum, Office-paketet och att kunna navigera i Teams. Som person har du förmågan att leda och motivera elever och får dem att trivas och må bra. Du är strukturerad och planerar ditt arbete väl. Du har en fallenhet att skapa en öppen dialog och anpassar ditt språk utifrån situation. Du har en talang att få elever att känna tillhörighet och att vara inkluderade. Vidare tar du initiativ i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Avslutningsvis har du även ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du som slutkandidat ska kunna uppvisa ett belastningsregister från polisen för arbete inom skola eller förskola. Denna ska inte bifogas i din ansökan. Vi erbjuder dig en trygg arbetsplats i utveckling med stimulerande uppgifter, hos oss får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lärare i fritidshem till Drottninghögsskolan

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Att jobba på Skol- och fritidsförvaltningen Om arbetsplatsen Drottninghögsskolan är en F-6 skola med ca 260 elever. Den absoluta majoriteten av våra elever har annat modersmål än svenska. Vi lägger stor vikt vid att alla elever utvecklar ett rikt språk för att nå sina mål, därför arbetar vi språkutvecklande under hela barnets skoldag - alla ska få chans att bli sitt bästa jag. Tillsammans utvecklas vi för att se till att alla elever blir duktiga läsare. Drottninghögsskolan ska vara den bästa skolan för varje elev. Vi har ett talesätt "Träning gör mej smartare" med aktiv satsning på hälsoarbete för elever och personal. Vi tror på att ge eleverna verktygen de behöver för att utveckla sina förmågor i skolan och för framtiden. Det synliggörs bland annat genom rastaktiviteter och brain breaks på lektionerna. Vi har skapat en miljö som ska inspirera alla till att lära på sitt sätt. Stadsmiljö och natur är också viktiga lärmiljöer i undervisningen. Utifrån forskning och beprövad erfarenhet utvecklar vi elevernas utbildning på vårt sätt. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är driven och engagerad som vill vara en del i det team som driver och utvecklar vår pedagogiska verksamhet på Drottninghögsskolan. Du ansvarar för att planera, genomföra, utvärdera och utveckla fritidshemmets verksamhet utifrån styrdokument och kommer även ha mentorsansvar för några elever under deras tid på fritidshemmet. Under skoldagen stödjer du arbetet i klassrummet och ansvarar för uppdrag du har kvalifikationer för i undervisningen. Du kommer också att ha en viktig roll i skolans arbete med trygghet och trivsel. Som medarbetare på Drottninghögsskolan skola arbetar du med hela människan, vilket innebär att du har ett intresse av individen. Det är med ditt relationella ledarskap våra elever har förutsättningar att växa i kunnande och som individer. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad lärare med behörighet att undervisa i fritidshem. Det är meriterande om du har kombination med andra praktiskt-estetiska ämen. Har du erfarenhet av arbete som lärare i fritidshem är även det meriterande. Vi ser att du är utvecklingsorienterad med eleven och har läroplanen i centrum. Du är bra på att samarbeta med elever, kollegor och vårdnadshavare och har en förmåga att skapa ett tryggt och stimulerande fritidshem för eleverna. Som person har du ett stort engagemang och vilja att driva fritidshemmet framåt för att erbjuda en inspirerande verksamhet. För att trivas hos oss är du öppen för samarbete med alla kollegor i olika yrkeskategorier på skolan. Som person ser vi gärna att du är flexibel, nyfiken och lyhörd. Övrig information Sista ansökningsdag:  13 maj Anställningsform: Semesteranställning Omfattning: 100% Tillträdesdatum: 5 augusti eller enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Gymnasielärare i matematik och fysik

Om arbetsplatsen Fridegårdsgymnasiet är en lugn och snäll skola som arbetar mycket för att skapa en god skolkultur. Vi erbjuder fyra högskoleförberedande program, ett yrkesförberedande program, AST-anpassade program, introduktionsprogram samt anpassad gymnasieskola. Som lärare på Fridegårdsgymnasiet finns goda möjligheter till professionell utveckling i samverkan med lärarkollegiet och andra professioner. Skolan ligger centralt i Bålsta och har ca 600 elever. Dina arbetsuppgifter Du ska undervisa i matematik och fysik på teknik- och naturvetenskapliga programmet. Mentorskap är en självklar och viktig del av uppdraget på Fridegårdsgymnasiet. Du kommer att ingå i ett programlag med engagerade, kunniga och prestigelösa kolleger som vill utveckla programmet och skolan. Du förväntas utveckla arbetssätt, förhållningssätt och bredda den pedagogiska verktygslådan tillsammans med kollegor. Fridegårdsgymnasiet vill vara en skola med goda relationer och en god skolkultur i fokus. På Fridegårdsgymnasiet lägger vi stor vikt vid hela skolans utbildningsuppdrag och har en välfungerande elevhälsa och specialpedagogisk stödfunktion. Varje vecka har vårt elevhälsoteam möte där mentorer och undervisande lärare deltar och samtalar tillsammans med elevhälsans alla professioner i olika elevärenden och kring pedagogiska frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig lärare i matematik och fysik. Du har lärarlegitimation samt flera års erfarenhet av undervisning och mentorskap. Du har goda och djupa ämneskunskaper, en bred pedagogisk verktygslåda och kan anpassa din undervisning till elevernas olika behov och förutsättningar. Erfarenhet av skolutvecklingsuppdrag eller specialpedagogiska uppdrag är meriterande.  Vi söker dig som är: - Lyhörd och har ett genuint intresse för de personer du möter. Goda relationer är den del av en tillgänglig lärmiljö. - Driven av att stötta och hjälpa individen att växa och utvecklas. - Fantasifull och kreativ i mötet med elever. - Tålmodig i lärandet med eleverna. Det tar tid att hitta rätt och varje gång du tror att du misslyckats har du bara byggt en grund för att lyckas. - Prestigelös! För att få andra att växa och utvecklas behöver du vara beredd att utveckla dig själv tillsammans med andra. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om Håbo kommun Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 23 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi är ca 1 700 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lärare åk 4-6 på Sjökarbyskolan

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag. Vill du arbeta med kompetenta, vetgiriga och drivna kollegor? Då ska du söka jobb hos oss på Sjökarbyskolan. Varmt välkommen till Sjökarbyskolan som är en f-6 skola med ca 400 elever. Vi har även förmånen att ha en klass i anpassad grundskola. På Sjökarbyskolan är vi övertygade om att alla kan och vill lära sig. Vi strävar efter att varje elev ska nå sin fulla potential och mötas av en tillgänglig undervisning och lärmiljö. Ditt nya jobb  I tjänsten ingår undervisning samt mentorskap i åk 4-6 med tillhörande arbetsuppgifter. Du samverkar med kollegor kring planering, genomförande och utvärdering samt dokumentation av verksamheten. Din profil  Vi söker sig som: • Är legitimerad lärare med behörighet i engelska, svenska, matematik, SO • Har lätt för att samarbeta med andra och samtidigt är mycket självständig • Arbetar både formativt och språkutvecklande • Är flexibel • Är stabil, trygg och en tydlig ledare i klassrummet • Planerar, organiserar, prioriterar och analyserar din lektionsstruktur såväl som övriga uppdrag som ingår i din roll på ett effektivt sätt  • Leder och organiserar ditt arbete så att en trygg och respektfull lärandemiljö skapas • Utvecklar elevernas förmåga att lära och gör eleverna delaktiga i planeringen av undervisningen • Använder digitala verktyg som en del av undervisningen • Tillägnar dig resultat av aktuell forskning och kan omsätta den i ditt arbete • Ser kollegialt lärande som självklarhet och förutsättning för att skapa en ny och fördjupad kunskap • Vill vara med och utveckla skolans verksamhet         Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningens omfattning  100% Anställningsform  Vikariat (240812-250618) Tillträde  240812 Sista ansökningsdag 230512 Intervjuer kan komma att ske löpande innan ansökningstiden gått ut så tveka att söka redan idag! Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Pianopedagoger till Nacka kommun

Har du ett stort engagemang för musik och undervisning och en högskoleutbildning inom musik? Är du en person som trivs att samarbete med andra och samtidigt vill vara med och utveckla ditt eget ämne? Vi söker just nu efter två pianopedagoger, varmt välkommen med din ansökan idag!  Ditt uppdrag Som vår pianopedagog är du väl förtrogen med undervisning i piano och keyboard inom olika genrer. Du kommer att få undervisa både enskilt och i grupp för yngre och äldre elever. Vi söker dig som har ett stort engagemang för musik och undervisning samt ser fram emot att representera musikskolan i kommunen.  Nacka musikskola är en av Sveriges äldsta musikskolor och har ett renommé som på många sätt saknar motsvarighet i Sverige. Ett 60-tal lärare med stor bredd inom instrument, genre och ålder undervisar i alla områden i kommunen. Idag engagerar vi cirka 2700 elever och många deltar också i orkestrar, ensembler och körer som är en mycket viktig del av vår verksamhet.  Läs gärna mer om oss https://www.nacka.se/valfard-samhallsservice/nacka-musikskola/. Är det här du? För tjänsten krävs att du har högskoleutbildning/examen eller motsvarande inom musik. Pianopedagogisk examen är mycket meriterande, likaså erfarenhet av liknande arbete inom musik och kulturskola. Kompetens av undervisning i ytterligare instrument är ett plus och kan öka möjligheten till större omfattning av tjänst. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Word, Excel och notprogram. Likaså är B-körkort en fördel, men inget krav. För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta tillsammans med ett stort, kompetent kollegium och samtidigt arbeta självständigt med att bygga upp och utveckla ditt eget ämne. Du är kreativ och van att ta egna initiativ samt lyhörd i samarbete med andra och i kontakter med anhöriga. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.  Vi erbjuder Hos oss erbjuder vi dig en kreativ, inspirerande arbetsplats med stor möjlighet till personlig utveckling och inflytande inom hela verksamheten. I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Om anställningarna Visstidsanställning vikariat med start 2024 08 12 – 2024 12 20. Visstidsanställning vikariat med start 2024 08 12 – 2025 06 18. Deltid, 50 - 60% på båda. Arbetstid är främst eftermiddag/kväll, även helger kan förekomma. Utdrag ur belastningsregistret  I enlighet med Nacka Socialnämnds beslut krävs ett utdrag ur Polisens belastningsregister i samband med anställning. Använd blankett 442.5 för skola och förskola. Vi ber dig att välja "digitalt registerutdrag" för snabbare hantering.  Begär gärna utdraget i samband med att du skickar in din ansökan.  Intresserad? Om du vill bli en del av Nacka kommun och Nacka musikskola, tveka inte att skicka in din ansökan!  Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Aleksandar Brdarski, bitr. verksamhetschef Nacka musikskola 08 718 8298, 070 431 82 98 [email protected] Vi ser löpande över ansökningarna. I processen ingår även kortare intervju och referenstagning. Ansök så snart som möjligt men senast den 17 maj. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller brev utan hänvisar till Nacka kommuns hemsida. Vi ser fram emot att få din ansökan!         Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad. Välfärd Samhällsservice ansvarar för kommunens produktion av välfärdstjänster och driver bland annat särskilda boenden för äldre och personer med särskilda behov, dagliga verksamheter, fritidsgårdar, musikskola och kulturhus. Totalt har vi drygt fyrtio enheter inom fyra affärsområden med 1400 medarbetare och tillsammans omsätter vi cirka 600 miljoner kronor. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Postdoc position in CFD simulation of chemical reactors

The postdoc position is offered in a research group which has a long tradition of developing CFD models to understand the coupling between flow field, mass- and heat transport, reaction, turbulence, and multiphase flow in chemical processes. The project focuses on developing CFD models to understand key phenomena in chemical reactors and obtain improved predictive capability in CFD simulations. Information about the division and the department Division of Chemical Engineering has a tradition of working with both fundamental scientific questions and applied research together with research institutes and industry using modeling and CFD simulations. Our expertise in advanced simulation methods and developing understanding of chemical processes is crucial for the societal transition towards a sustainable world. The postdoc position is offered in a research group which has a long tradition of developing CFD models to understand the coupling between flow field, mass- and heat transport, reaction, turbulence, and multiphase flow in chemical processes. The project focuses on developing CFD models to improve the understand and obtain improved predictive capability of chemical reactors. The research is done in collaboration with partners at other universities and industry. Measurement data and diagnostics exists which allow the CFD simulations results to be validated. The recruitment is needed to support ongoing research and addressing upcoming research questions. Major responsibilities The key responsibility as postdoc is to drive the research to bridge gaps in the knowledge base and validate the simulations results. You will develop CFD models that includes the main physical and chemical phenomena in the process. The position will involve reporting current research results in both written and oral forms as well as authoring scientific research publications. The position is meritorious for future research duties within academia as well as industry/the public sector. Qualifications Mandatory: PhD degree in Chemical Engineering, Mechanical Engineering, Engineering Physics (or equivalent), with a focus on Computational Fluid Dynamics (CFD). Expertise in CFD simulations and theory relevant to the position, documented by international journal publications. Strong theoretical background in mass, heat and momentum transport.  Meritorious: Knowledge in chemical reactions or combustion modelling, mutliphase flow, programming subgrid models. The position requires sound verbal and written communication skills in English. Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses. To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline (according to the current agreement with the Swedish Agency for Government Employers). Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service*. * The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree. Contract terms This postdoc position is a full-time temporary employment for two years. We offer Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg.  Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be marked with 20240275 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document as: CV, Surname, Ref. number) including: • CV, include complete list of publications • Previous teaching and pedagogical experiences • Two references that we can contact. Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number) 1-3 pages where you: • Introduce yourself • Describe your previous research fields and main research results • Describe your future goals and future research focus Other documents: • Attested copies of completed education, grades and other certificates. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: 2024-05-30   For questions, please contact: Prof. Ronnie Andersson, Division of Chemical Engineering, [email protected] *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. ***  Chalmers University of Technology conducts research and education in engineering sciences, architecture, technology-related mathematical sciences, natural and nautical sciences, working in close collaboration with industry and society. The strategy for scientific excellence focuses on our six Areas of Advance; Energy, Health Engineering, Information and Communication Technology, Materials Science, Production and Transport. The aim is to make an active contribution to a sustainable future using the basic sciences as a foundation and innovation and entrepreneurship as the central driving forces. Chalmers has around 11,000 students and 3,000 employees. New knowledge and improved technology have characterised Chalmers since its foundation in 1829, completely in accordance with the will of William Chalmers and his motto: Avancez!

26 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
PhD student position in Innovation systems of..

PhD student position in Innovation systems of emerging fission and fusion technologies This position provides the opportunity to deep-dive into research at the crossroad of the vibrant fields of transition studies, industrial dynamics, climate change, sustainable development and physics. The position will give you the opportunity to work with experienced scholars and get access to networks stretching across academia and industry in an area at the center of political attention. Project description Climate change mitigation, energy security concerns and cumulative technical development have led to a renewed interest in nuclear energy. However, established nuclear fission technology suffers from long construction times, high up-front costs, limited learning, and high political risk. Small modular reactors (SMRs) could potentially open a new trajectory for nuclear fission, and thermonuclear fusion could open a completely new space for innovation and industrial development. To realise such visions, not only technical problems, but also a broad set of economic and institutional barriers related to developing new industrial value chains need to be overcome. This PhD project at Chalmers, in cooperation with RISE, applies the technological innovation systems (TIS) framework to identify barriers and drivers in different parts of the emerging sociotechnical systems around SMRs and fusion reactors, with the aim of providing foresight to policymakers and industry. Information about the division The research is conducted at the division of Environmental Systems Analysis at the department of Technology Management and Economics. The division conducts research on technology governance, including environmental assessment of technology and organisation, and studies of system transformation. Our research requires inter- and transdisciplinary efforts combining environmental assessment, such as life cycle assessment, with approaches from social science, such as innovation system and transition studies, often in close interaction with stakeholders. The division offers a range of courses in related areas. The division has around 35 staff members, faculty and PhD-students with diverse expertise, including engineering, natural and social sciences. Major responsibilities As a PhD student you will have the responsibility to pursue doctoral studies including a research project and doctoral courses. You are expected to plan and organize your work, work independently, collaborate closely with supervisors, other researchers and partner stakeholders, and be able to communicate scientific results, both orally and in written form, in English. In addition to research and coursework, you are expected to take part in seminars and conferences. The doctoral program is supposed to lead to the doctoral degree, equivalent to four years of full-time studies. Since there are also teaching obligations, the position is expected to be five years long. Read more about doctoral studies at Chalmers here. Qualifications You are self-propelled learner with a critical mind, motivated by a will to contribute to global sustainability agendas. You have a background in the engineering sciences in areas like physics, industrial ecology or energy systems, with a demonstrated experience in social science, or you are a social scientist with a demonstrated experience in engineering and physics. You are familiar with innovation and transition studies. To qualify as a PhD student, you must have a master's level degree corresponding to at least 240 higher education credits in a relevant field. The position requires sound verbal and written communication skills in English. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses. Contract terms Full-time temporary employment. The position is limited to a maximum of five years. We offer Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg.  Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be marked with reference number 20240274 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document: CV, Family name, reference number) • CV • Other, for example previous employments or leadership qualifications and positions of trust. • Two references that we can contact. Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, ref.number) 1-3 pages where you: • Introduce yourself • Describe your previous experience of relevance for the position (e.g. education, thesis work and, if applicable, any other research activities) • Describe your research interests and future goals Other documents: • Copies of bachelor and/or master’s thesis. • Attested copies and transcripts of completed education, grades and other certificates, e.g. TOEFL test results. Use the button at the foot of the page to reach the application form.  Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: 2024-05-26 For questions, please contact: Professor Björn Sandén, Environmental Systems Analysis, [email protected] Associate Professor Hans Hellsmark, Environmental Systems Analysis, [email protected] Johnn Andersson, RISE, [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vill du jobba som timvikarie i Stockholm?

Mer om tjänsten Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb? Då är arbetet som vikarie hos oss på Precator Pedagogerna något för dig! Du kommer att arbeta på olika förskolor och skolor och få prova på flera olika arbetsplatser och samla på dig värdefulla erfarenheter för framtiden. Vikarietjänsten kan leda till längre vikariat eller en fast anställning på de förskolor eller skolor vi samarbetar med. Just nu söker vi vikarier som kan arbeta i både förskolor och skolor i Stockholm stad med omnejd. Arbetet som vikarie inom förskola och skola innebär att du med kort varsel ersätter ordinarie personals frånvaro. Din profil Vi söker dig som har: - Avslutad gymnasieutbildning eller barnskötarutbildning - Mycket goda kunskaper i svenska språket - Tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande Arbetet ställer krav på att du som person trivs med att arbeta på olika arbetsplatser och har lätt för att anpassa dig till nya rutiner och arbetssätt. Du är trygg i rollen som förebild, är självgående och vågar ta egna initiativ. Så söker du jobbet För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande tar vi endast emot ansökningar via digital länk i annonsen eller vår hemsida. Har du däremot frågor gällande tjänsten går det bra att ringa 072-536 38 89. Bifoga gärna relevanta intyg så som utbildning eller arbetsgivarintyg redan i ansökan. För att arbeta i skola och förskola är det krav på ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Har du inget hemma så beställ ett redan idag genom att klicka på länken nedan! https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Om oss Precator Pedagogerna är specialister på kompetensförsörjning till förskolor och skolor. Vi hyr ut engagerade och kompetenta vikarier samt hjälper förskolor och skolor med rekrytering av kvalificerad personal. Våra uppdragsgivare vi samarbetar med finns i Storstockholm och Uppsala. Vi tänker långsiktigt i alla våra relationer, både i kontakten med våra konsulter och kunder. Konsulterna får möjlighet att vikariera på olika förskolor och skolor för att hitta sin drömarbetsplats och kunderna får tillfälle att skapa kontakter och lära känna framtida medarbetare under mer praktiska former.

26 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024