Doktorandtjänst i realtidssimulering

Elektrifiering och digitalisering är stora delar i omställningen till hållbara samhällen. Institutionen för elektroteknik bedriver framgångsrik forskning och utbildning inom områdena - förnybara energikällor, elfordon, industriell IoT, 5G-kommunikation och trådlösa sensornätverk samt smarta elektroniska sensorer och medicinska system. Institutionen för elektroteknik är en internationell arbetsplats med cirka 160 anställda som alla bidrar till viktiga tekniska energi- och hälsolösningar vid Ångströmlaboratoriet. Kom och jobba med oss! Tjänsten kommer att vara vid avdelningen för elektricitetslära, vid institutionen för elektroteknik. Här hittar du en trevlig arbetsmiljö med ett aktivt doktorandnätverk och en mängd experimentella projekt. Avdelningen samarbetar med svenska företag - offentliga och privata - och intressenter inom de olika forskningsområdena. Vi ser fram emot din ansökan. Var med och bygg framtiden med oss! https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/  Projektbeskrivning För att nå uppsatta klimatpolitiska mål försöker många länder minska koldioxidutsläppen i kraftproduktion och transportsektor genom att minska användningen av fossila bränslen. De flesta av de distribuerade energiresurser (DER), inklusive produktion, batterier och laddning av elfordon, är anslutna till elnätet via kraftelektronik vilket leder till nya utmaningar för elsystemet. Huvudidén med detta projekt är att använda dynamiska simuleringar för att undersöka påverkan på elnätet av distribuerade energiresurser - såsom förnybar elgenerering och elektriska fordon, samt föreslå styrtekniker för att minimera problem som verifieras och valideras genom att använda realtidssimuleringar/kontroll i loop simuleringar. Simuleringarna syftar till att återskapa användares förbrukningsprofiler och studera resultaten från en massiv inkoppling av elfordon i elnätet (vid mellan- och lågspänningsnivåer). Studier av lagringssystem är även viktigt när man överväger ett elsystem med flera elfordon och olika former av förnybar elproduktion. Stationära energilager kan till exempel användas för att utjämna topplaster och möta variationer hos förnybara energikällor vilket är en förutsättning för ett välfungerade framtida elsystem. Inom projektet kommer även optimeringsstudier för stationära batterilager genomföras för att studera hur dessa kan använda på bästa sätt för att stötta elsystemet. Forskargruppen vid Uppsala universitet har lång erfarenhet av forskning inom kraftsystem, vilket även inkluderar laboratorieverksamhet. Vi erbjuder ett varierande och spännande arbete som utformas av dig och dina handledare. Du kommer att handledas av minst två handledare. Institutionen för elektroteknik erbjuder även ett lönetillägg till anställda doktorander vid institutionen.  Arbetsuppgifter Doktoranden kommer att arbeta med modellering och simulering av systemet, för att undersöka effekterna av en hög andel DERs i elnätet. Utmaningarna inkluderar att analysera resultaten för spänningsvariationer, transformatorbelastning, ledningsbelastning, tekniska förluster och uppskatta hosting capacity för anslutning av till exempel solceller och elfordon i verkliga distributionsnät. En doktorands huvudsakliga uppgift är att ägna sig åt sin forskarutbildning, vilket innefattar både deltagande i forskningsprojekt och forskarutbildningskurser. I arbetsuppgifterna ingår även medverkan i undervisning eller annan institutionstjänstgöring högst 20 % av arbetstiden. Kvalifikationskrav - Civilingenjörsexamen, eller motsvarande, inom energisystem, elektroteknik, system i teknik och samhälle, teknisk fysik eller liknande. Alternativt motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. - Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska är ett krav; goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är meriterande. - Den sökandes erfarenhet av simulerings-/beräknings-/programmeringsverktyg som MATLAB och/eller Phyton kommer att beaktas vid utvärderingen. - Vi värdesätter dina personliga egenskaper som stark motivation, god samarbetas- och kommunikationsförmåga. Du ska vara målmedveten, strukturerad och kunna arbeta effektivt både enskilt och i grupp.  Bestämmelser för doktorander återfinns i Högskoleförordningen 5 kap §§ 1-7 samt i https://regler.uu.se/?languageId=3. Ansökningsförfarande Ansök via länken nedan. Ansökan ska innehålla ett brev där du kort beskriver dig själv och dina forskningsintressen. Ansökan ska dessutom innehålla CV, kopior av examensbevis och betyg, examensarbete och övriga handlingar som du önskar åberopa. Vi vill att du lämnar uppgifter om referenspersoner.  Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad, enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala  Upplysningar om anställningen lämnas av: Janaina Goncalves de Oliveira, [email protected] och Juan de Santiago, [email protected]   Välkommen med din ansökan senast den 8 september 2025, UFV-PA 2025/2124. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

23 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Teacher in Home Economics
Dibber Sverige AB
Grundskollärare

Om oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.   Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! We are hiring: Home Economics Teacher (55%) Location: Dibber International School, Sollentuna Start: August Position: 55% At Dibber International School, we are committed to lifelong learning, helping students grow both academically and personally. Our F–9 school is beautifully located in Sollentuna, just steps from Lake Norrviken and within easy reach of Stockholm’s commuter trains. With a strong international profile, we combine the Swedish national curriculum Lgr22 with the pedagogical practices of the International Baccalaureate, giving our students a global perspective and a strong academic foundation. We are now looking for a dedicated Home Economics Teacher (Hem- och konsumentkunskap) to join our team in a 55% position, starting in August. About the position: Teach Home Economics in line with the Swedish curriculum (Lgr22) for Grades 6–9. Create engaging and hands-on lessons around nutrition, cooking, consumer habits, budgeting, and sustainability. Inspire students to make informed, healthy, and responsible choices. Collaborate with colleagues to contribute to a positive and inclusive school culture. Use digital tools and modern approaches to support learning and creativity. Contribute to interdisciplinary and life-oriented learning experiences. We are looking for someone who: Holds a Swedish teaching license (lärarlegitimation) in Home Economics. Has experience teaching according to Lgr22 in Swedish schools. Is confident teaching in English, as instruction for HKK at Dibber International is primarily in English. Has a passion for sustainability and real-life skill development. Enjoys building strong relationships with students and working in a diverse environment. Personal qualities: You are inspiring, approachable, and student-centered. You work in a solution-oriented and practical way. You are a collaborative team player who values open communication and shared goals. You bring curiosity, warmth, and creativity into your teaching. Why join Dibber International School? A beautiful location near both nature and city A diverse, engaged, and international staff team A strong foundation in both academic excellence and values-based education Ongoing professional development and collaboration opportunities A school environment that values innovation, heart culture, and student success Ready to teach essential life skills in an international setting? We look forward to your application! For more information, visit: www.dibber.se/en/skola/dibber-international-school-sollentuna Är du den vi söker?

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Lärare i musik
Dibber Sverige AB
Grundskollärare

Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 förskolor i nio länder över hela världen.  Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Vi söker: Musiklärare (20%) för årskurs 7–9 Plats: Dibber International School, Sollentuna Start: Augusti Tjänst: 20% På Dibber International School lägger vi grunden för livslångt lärande, där varje elev ges möjlighet att utvecklas – både akademiskt och som individ. Vår F–9-skola är belägen i Sollentuna, nära vackra Norrvikensjön och med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm. Genom att kombinera den svenska läroplanen Lgr22 med IB:s pedagogiska förhållningssätt, skapar vi en internationell miljö där elever får möjlighet att växa som världsmedborgare. Nu söker vi en engagerad och legitimerad musiklärare till ett 20% uppdrag för årskurs 7–9. Om tjänsten: Undervisa i musik enligt Lgr22 för årskurs 7–9. Skapa en inspirerande undervisning där elever får uttrycka sig genom sång, spel och musikskapande. Planera och genomföra undervisning med elevens delaktighet, progression och kreativitet i fokus. Samarbeta med övriga kollegor i arbetslaget för att skapa en helhet kring elevens skoldag. Vi söker dig som: Har svensk lärarlegitimation i musik för årskurs 7–9. Har erfarenhet av att undervisa enligt den svenska läroplanen Lgr22. Har goda pedagogiska och didaktiska kunskaper inom musik. Ser digitala verktyg som en naturlig del av undervisningen. Har goda språkkunskaper i svenska och gärna även engelska. Personliga egenskaper: Du är engagerad, trygg och tydlig i din lärarroll. Du har ett inkluderande och elevnära arbetssätt, där varje elev får möjlighet att lyckas. Du bidrar till en positiv arbetsmiljö och samarbetar gärna i kollegiala sammanhang. Du är kreativ, lösningsfokuserad och ser möjligheter i varje undervisningstillfälle. Varför Dibber International School? Vacker miljö nära både natur och stad Ett värdegrundsdrivet och internationellt kollegium Fokus på både kunskap och kreativitet En modern, elevcentrerad undervisningsmiljö Möjlighet att påverka och utveckla musikundervisningen Vill du inspirera våra elever att uttrycka sig genom musik? Då ser vi fram emot din ansökan! För mer information om oss, besök: www.dibber.se/sv/skola/dibber-international-school-sollentuna

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
PhD Position in the Characterisation of the Micromechanics of Quick Clays

We are looking for a PhD candidate fascinated by the response of quick clays that can change from solid to liquid with small environmental perturbations. We want to be able to understand how a changing environment will affect the stability of quick clays, and the probability of triggering catastrophic failures. We offer access to unique experimental facilities and computational tools developed by our research team for addressing a timely societally relevant problem. Project overview The aim is to unravel the mechanisms, and time scales involved at particle scale, for the formation and failure of quick clays. A novel combination of miniaturised thermal-hydro-mechanical experiments and particle level modelling will be pursued to unravel the unique mechanisms that make quick clays so hazardous and at the same time so special. The originality of the experiments is in the combination of X-ray based scattering and imaging methods to monitor the changes at the particle scale during testing. Research environment Geotechnics research at the Department of Architecture and Civil Engineering focuses on the characterisation and modelling of complex geomaterials, particularly natural clays. Our work bridges fundamental understanding with advanced modelling and testing capabilities, applied to real-world engineering challenges. We are internationally recognised for our expertise in experimental testing and numerical modelling of natural clays at both laboratory and field scale. We are active members of the ALERT Geomaterials network and other international committees. Our diverse and international team of over 15 full-time researchers offers a stimulating and supportive environment to learn and grow. Your profile Required qualifications: • Undergraduate degree in Engineering, Physics or Mathematics with strong emphasis on Image Analysis and/or Geomechanics • Fluency in spoken and written English • Willingness to learn Swedish, as necessary for providing teaching support at undergraduate level • Genuine interest in investigating the fundamental response of quick clays using X-ray based experimental methods and fundamental modelling • Experience in programming Merits: • Understanding of the mechanics of colloid systems • Experience with performing laboratory experiments • Ability to work with large data sets (> 500 GB) • Numerical modelling Main responsibilities • Independent research and research training (80% of time) • Support for education and activities within the research area and department (20% of time) • Potential for international collaborations and secondments • Opportunities for PhD, pedagogical and language courses both nationally and internationally (e.g. Nordic Five Tech and ALERT Geomaterials) Contract terms • The position is a four-year appointment, with the possibility of extension up to five years through teaching (maximum 20%) What we offer • Fully funded PhD position from the start • Starting salary of 34,550 SEK/month (valid from 25 May 2025) We offer a great opportunity for a highly motivated PhD candidate to join our team working at the forefront of investigating sensitive natural (quick) clays. Based in a beautiful Nordic city with close access to nature, you will benefit from a competitive salary with full social benefits and work-life balance. You will work in a collaborative environment with strong ties to both academia and industry. As part of our team, you will benefit from our unique experimental and computational facilities for testing & modelling natural clays and access to data on natural slopes in Western Coast of Sweden. These state-of-the-art resources empower you to conduct cutting-edge research with great societal impact. We offer an ambitious international research environment for young researchers to grow, with ample opportunities for skill and career development. The latter include opportunities in teaching, supervision and proposal writing as well as engagement with industry and public bodies. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.  How to apply The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV: (Please name the document: CV, Family name) • CV • Other, for example previous employments or leadership qualifications and positions of trust. Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name) 1-3 pages where you: • Introduce yourself • Describe your previous experience of relevance for the position (e.g. education, thesis work and, if applicable, any other research activities) • Describe your future goals and future research focus Other documents: • Copies of bachelor and/or master’s thesis. • Attested copies and transcripts of completed education, grades and other certificates. Use the button at the foot of the page to reach the application form.  Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline:  15 August, 2025 For questions about the research project, please contact: Professor Jelke Dijkstra [email protected] +46 70 7722120 For questions about the recruitment process, please contact: Professor Minna Karstunen [email protected] +46 70 7722144 *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. ***      Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Grundskollärare ma/no/tek Solbackeskolan åk 4-9
Halmstads kommun
Grundskollärare

När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad. Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för Halmstads kommunala förskolor, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Varje dag går ungefär 16 000 barn till någon av våra verksamheter. Vi söker dig som vill arbeta för att varje barn och elev ska få den bästa starten i livet. Välkommen att utvecklas i Halmstads kommuns största förvaltning där dina insatser kommer göra skillnad varje dag. Hos oss är du med och skapar framtiden! Solbackeskolan är en 4-9-skola med i nuläget ca 400 elever, belägen i de södra delarna av Halmstad. Vi växer och blir fler. När vi är fullt utbyggda kommer vi att ha fyra paralleller åk 4-9 och ca 550 elever. Vi behöver ämnesbehörighet i matematik, No och teknik. Har du behörighet i dessa ämnen är du välkommen med din ansökan! På Solbackeskolan tar alla ett gemensamt ansvar för att eleverna når så långt det är möjligt i sin utveckling och lärande. Detta innebär att vi samverkar och utnyttjar varandras kompetenser på ett optimalt sätt. Det vi gör, gör vi tillsammans. Och vi tycker det är viktigt att ha kul på vägen. Vill du bli en del av en arbetsplats där personalen ger uttryck för hög trivsel och delaktighet så är Solbackeskolan platsen för dig! Vi på Solbackeskolan är sedan många år en Övningsskola. Det innebär att vi har en extra hög koncentration av lärarstudenter under utbildning, och att vi värdesätter arbetet med att utbilda skickliga lärare väldigt högt. Hos oss ser vi det som en förmån att få vara med i den processen och vill att alla på vår skola bidrar i det arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som ämneslärare träffar du våra elever från årskurs 7-9. Du kommer att ingå i ett arbetslag (7-9 ) samt vara mentor. Du tar ansvar för undervisningen i dina ämnen men är även med och utvecklar skolans pedagogiska verksamhet i stort. Du är en tydlig och strukturerad ledare i klassrummet med goda pedagogiska färdigheter i undervisningen. Du har höga förväntningar på eleverna och kan genom att tydliggöra målen och kunskapskraven motivera dem att nå goda resultat i skolarbetet.  Du har lätt att samarbeta och ser arbetslaget som en tillgång. Tillsammans med arbetslaget och ämneslaget planerar, genomför, utvärderar och utvecklar ni undervisningen utifrån skolans styrdokument och lokala utvecklingsplan. Arbetet ställer även krav på samverkan med övriga kollegor på skolan.  I uppdraget som lärare krävs god förmåga att analysera barnets behov och förmåga att använda en för eleven och gruppen väl anpassad metodik. Du ser värdet av att erbjuda våra elever det där lilla extra. Du förstår värdet i att skapa relationer med ungdomarna även utanför ditt eget klassrum. T ex under schemalagda pedagogiska måltider eller genom en pratstund i korridorer eller uppehållsrum. Du har en trygghet i att dokumentera elevernas kunskapsutveckling och har god kännedom om våra styrdokument samt våra digitala plattformar  (Unikum, Teams mm). Förutom dina ämneskunskaper och lärarbehörighet lägger vi stor vikt vid din didaktiska förmåga och dina personliga egenskaper. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation med behörighet att undervisa  ma/no/teknik 7-9. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Musiklärare till Guldkrokskolan F-6
Hjo kommun
Grundskollärare

Hjo kommun – den lilla kommunen med det stora hjärtat – ligger vackert belägen vid Vätterns strand och är känd som en av Sveriges tre bevarade trästäder. Här arbetar vi tillsammans för att skapa goda livsvillkor för våra invånare, med fokus på kvalitet, samverkan och hållbar utveckling - genom det goda mötet. Här får du oavsett vilken verksamhet du arbetar i närhet till det mesta vår pittoreska stad har att erbjuda. Vi är en arbetsgivare som värdesätter engagemang, delaktighet och en god arbetsmiljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad – varje dag. Vi söker nu en musiklärare för tillsvidaretjänst på huvudsakligen Guldkroksskolan F-6 men även till del våra två ytterskolor Korsberga och Fågelås skolor. Du kommer tillhöra arbetslag 4–6 på Guldkroksskolan. Guldkroksskolan F-6 innefattar grundskola, anpassad grundskola och fritidshem. Skolan ligger centralt i Hjo.   Kvalifikationer Vi söker dig, utbildad och legitimerad musiklärare med intresse och kompetens att undervisa i grundskolan och anpassad grundskola.  Som lärare är du strukturerad och du planerar och genomför undervisning som främjar lärande och utveckling hos eleverna med fullt fokus på varje individ och utifrån dennes individuella förutsättningar. Du dokumenterar och följer upp utvecklingen och kommunicerar den med rektor, elev och vårdnadshavare.  Du är medveten i ditt pedagogiska arbetssätt och arbetar utifrån en relationell elevsyn. Du är tydlig och kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är lösningsfokuserad och tänker utanför boxen för att skapa bästa situation för eleverna. Du har ett lågaffektivt bemötande och har lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du använder digitala tjänster, kompensatoriska hjälpmedel och metoder för att komplettera undervisningen och ge eleverna fler sätt att lyckas på. Stor vikt läggs på personlig lämplighet för uppdraget. Rekrytering sker fortlöpande under ansökningsperioden. * För att arbeta med barn i kommunalverksamhet ber vi dig att visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. Detta sker i enlighet med bestämmelserna i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. *För att anställas som behörig lärare/ förskollärare behöver du lämna in lärarlegitimation samt betyg. 2kap. 13-19 §§ Lag (2011:189).

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Speciallärare ref. nr. 83/25 mot intellektuell funktionsnedsättning
Kalix kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör en verklig skillnad för elever i behov av särskilt stöd? Vill du arbeta i en stimulerande och kreativ miljö där du aktivt bidrar till att skapa positiva lärandeupplevelser? Vill du arbeta i en verksamhet med fokus på elevernas bästa, vara med i arbetet mot landets bästa skola och i och med det, vara med och göra Kalix kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Planera, genomföra och följa upp undervisningen för elever i anpassade skolformer. Skapa individuella anpassningar för att möta varje elevs behov och förutsättningar. Utveckla undervisningsmaterial och använda olika pedagogiska metoder för att underlätta lärandet. Stödja elever i deras personliga utveckling och välbefinnande. Bedöma och dokumentera elevernas utveckling enligt gällande mål och riktlinjer. Samarbeta med kollegor, vårdnadshavare/föräldrar och övrig personal för att skapa en inkluderande och trygg skolmiljö. Delta i arbetslagmöten, utvecklingssamtal och fortbildningar. Vi söker Legitimerad lärare med speciallärarutbildning med specialisering mot intellektuell funktionsnedsättning Erfarenhet av att arbeta i anpassade skolformer eller med elever med särskilda behov, är meriterande. Du behöver ha ett starkt engagemang för att stödja varje elevs individuella utveckling, vara flexibel, tålmodig och ha god förmåga att anpassa undervisningen utifrån elevernas varierande behov. Du behöver vara kreativ, ha förmåga att skapa ett inspirerande och tryggt klassrum, ha god kommunikationsförmåga och vara en lagspelare. Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Utbildningsförvaltningen Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

23 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lärare i textilslöjd + annat ämne sökes till Torpskolan
Lerums kommun
Grundskollärare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt kompetenta team på Torpskolan. Du ska undervisa i textilslöjd samt annat ämne för att bidra till att utveckla Torpskolans elevers kompetenser i dina ämnen. Du är en del av ämnesgrupperna där vi förväntar oss ett aktivt deltagande tillsammans med dina ämneskollegor för att utveckla undervisningen, så att den är differentierad och varierad. Du planerar din undervisning både självständigt och i ämnesteamet, du genomför din undervisning och arbetar sedan aktivt med att utvärdera den för att hitta sätt att nå alla elever du möter. Du är en del av ett arbetslag där du är mentor och klassansvarig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad ämneslärare mot grundskolans senare år, ämnesinriktning textilslöjd + annat ämne. Du brinner för dina ämnen och för att skapa engagemang och glädje hos alla elever du undervisar. Du kan identifiera elevers behov, både på individ- och gruppnivå och planerar och genomför undervisning på alla nivåer utifrån dessa behov. Du kan arbeta både enskilt och i team. Du är strukturerad, engagerad och positiv, samt har en förmåga att arbeta både mot kortsiktiga och långsiktiga mål. Du är duktig på att skapa och bibehålla goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och andra samverkansparter. Du kan, vill och vågar driva skolutveckling och har förmåga att på ett tydligt och lyhört sätt entusiasmera för förändrade syn- och arbetssätt. Du är flexibel och lösningsorienterad i förhållande till verksamhetens skiftande behov. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Lärare i bild + annat ämne sökes till Torpskolan
Lerums kommun
Grundskollärare

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt kompetenta team på Torpskolan. Du ska undervisa i bild samt annat ämne för att bidra till att utveckla Torpskolans elevers kompetenser i dina ämnen. Du är en del av ämnesgrupperna där vi förväntar oss ett aktivt deltagande tillsammans med dina ämneskollegor för att utveckla undervisningen, så att den är differentierad och varierad. Du planerar din undervisning både självständigt och i ämnesteamet, du genomför din undervisning och arbetar sedan aktivt med att utvärdera den för att hitta sätt att nå alla elever du möter. Du är en del av ett arbetslag där du är mentor och klassansvarig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad ämneslärare mot grundskolans senare år, ämnesinriktning bild + annat ämne. Du brinner för dina ämnen och för att skapa engagemang och glädje hos alla elever du undervisar. Du kan identifiera elevers behov, både på individ- och gruppnivå och planerar och genomför undervisning på alla nivåer utifrån dessa behov. Du kan arbeta både enskilt och i team. Du är strukturerad, engagerad och positiv, samt har en förmåga att arbeta både mot kortsiktiga och långsiktiga mål. Du är duktig på att skapa och bibehålla goda relationer med elever, vårdnadshavare, kollegor och andra samverkansparter. Du kan, vill och vågar driva skolutveckling och har förmåga att på ett tydligt och lyhört sätt entusiasmera för förändrade syn- och arbetssätt. Du är flexibel och lösningsorienterad i förhållande till verksamhetens skiftande behov. Rekryteringsprocess sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

23 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Klasslärare med behörighet att undervisa i grundskolans lägre åldrar F-3
Åsele kommun
Grundskollärare

Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele.  Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader.  Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Barn och Utbildning söker en engagerad klasslärare till grundskolan i Åsele. Arbetsuppgifter Du ska ha behörighet att undervisa i någon av klasserna F-3. Du ska kunna arbeta tillsammans i F-3:ans arbetslag. Du kommer att vara ansvarig för en egen grupp elever. I dina arbetsuppgifter ingår förutom undervisning, utvecklingssamtal, föräldrakontakter och pedagogiskt utvecklingsarbete.  Kvalifikationer Att arbeta med lärande hos oss innebär att arbeta tillsammans med andra. Du skall ha förmåga att jobba i team och kunna omsätta skolans vision i vardagsarbetet. Vi söker dig som är legitimerad lärare att undervisa i grundskolans lägre åldrar. Du är engagerad och vågar tänka nytt med elevens bästa för ögonen.                Omfattning En 100% tillsvidare anställning om erforderliga beslut fattas. Tillträde 2025-08-12 eller enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas. Övrigt                                                                                                     Om registerkontroll: Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Registerutdraget ska gälla för anställning inom förskola, skola, fritidshem och annan pedagogisk verksamhet. Blankett för registerutdrag finns att ladda ner från webbplatsen http://polisen.se Lön Månadslön, ange löneanspråk.      Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025