Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Vi söker en doktorand i robotik och artificiell intelligens (RAI) (https://www.fieldrobotics.eu/) placerad på Institutionen för system- och rymdteknik som en del av det nationella forskarprogrammet WASP. Robotik och AI - Luleå tekniska universitet, LTU Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program, WASP, är Sveriges största enskilda forskningsprogram i modern tid. Programmet skapar en plattform för akademisk forskning och utbildning i nära samarbete med ledande svensk teknikintensiv industri. Forskningen innefattar artificiell intelligens och autonoma system som verkar i samarbete med människor och som anpassar sig till sin omgivning med hjälp av sensorer, information och kunskap och skapar intelligenta system av system. WASPs vision är excellent forskning och kompetens inom artificiell intelligens, autonoma system och mjukvara till gagn för Sveriges industri och samhälle. Läs mer: https://wasp-sweden.org/ Forskarskolan inom WASP har som mål att förse framtidens forskare med nödvändig kunskap för att kunna analysera, utveckla och bidra aktivt till den tvärvetenskapliga utvecklingen av artificiell intelligens, autonoma system och mjukvara. Genom ett ambitiöst program med forskningsbesök, partneruniversitet och gästföreläsare stöder forskarskolan aktivt bildandet av ett starkt multidisciplinärt och internationellt professionellt nätverk mellan doktorander, forskare och industri. Forskarskolan erbjuder därmed en unik möjlighet för de studenter som lockas av internationell forskning i världsklass med industriell relevans. Mer information: https://wasp-sweden.org/graduate-school/ Ämnesbeskrivning Robotik och artificiell intelligens syftar till att utveckla nya robotsystem som karaktäriseras av avancerad autonomi för att förbättra robotarnas förmåga att interagera med omgivningen och människorna under utförandet av specifika uppgifter. Projektbeskrivning RAI:s vision är att minska gapet mellan teori och verklighet, medan teamet har en stark expertis inom fältrobotik. Som doktorand kommer du att ha möjlighet att bidra inom ett eller flera av dessa fokusområden och engagera dig i både teoretisk och experimentell forskning inom: Datadriven och inlärningsbaserad reglering - Datadriven adaptiv rörelseplanering - Kognitivt resonemang, symbolisk kunskapsrepresentation Autonomi för modulära och mjuka robotar - Omkonfigurerbar morfogenes, självmonterande robotar - Terränganpassad lokomotion - Inbäddad sensning och mjuk aktivering Människa-robot-interaktion - Dynamisk uppgiftsplanering i delade arbetsutrymmen - Delad autonomi och prediktivt lärande - Människa-robot-samarbete i distribuerat beslutsfattande Sensning och perception - Kollaborativ perception och lokalisering - Lärandebaserad kognitiv perception - Semantisk resonemang för naturliga miljöer - Fusion med flera sensorer Arbetsuppgifter En doktorandtjänst innebär både teoretiskt och praktiskt arbete. Som doktorand tränas du i vetenskapligt arbete i form av publicering av vetenskapliga artiklar i tidskrifter och vid nationella och internationella konferenser. Du läser även obligatoriska och frivilliga doktorandkurser. Dessutom kan du få möjlighet att prova på lärarrollen. Som forskare arbetar du som en neutral part i många sammanhang vilket ger en fantastisk möjlighet att lära sig att driva utmanande utvecklingsprojekt. Kvalifikationer Vi söker en högmotiverad doktorand som är angelägen om att göra skillnad inom robotik och artificiell intelligens. Kandidater bör ha en masterexamen i elektroteknik eller datavetenskap eller ha avslutat kursarbete som motsvarar minst 240 högskolepoäng (ECTS), varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå inom området elektroteknik eller datavetenskap; alternativt visat upp motsvarande kunskaper. Vi förväntar oss att kandidater har tidigare erfarenhet inom områden som reglerteknik, förstärkningsinlärning och fältrobotik. Dessutom bör kandidater ha utmärkta studieresultat, mycket goda programmeringskunskaper och hög kompetens i muntlig och skriftlig kommunikation på engelska. Erfarenhet inom fältrobotik och verkliga experiment kommer att ses som en stor merit. För ytterligare information om specifik doktorandutbildning se, studieplaner för forskarutbildning inom teknisk fakultet. Information Anställning som doktorand är tidsbegränsad på heltid under 4 år. Anställningen kan bli förlängd upp till max 5 år, undervisning och annan institutionstjänstgöring kan tillkomma upp till 20 % av heltid. Tjänstgöringsort Luleå. Tänkt tillträde: 01 oktober, 2025 För ytterligare information är du välkommen att kontakta: George Nikolakopoulos, professor tillika ämnesföreträdare, 0920-49 1298, [email protected]. Facklig företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 15 Aug, 2025 Referensnummer: 2836-2025
Vill du jobba nära barnen i en liten, naturnära förskola där vi lär med hela kroppen, ofta utomhus året om? Vi söker en engagerad resursperson som vill arbeta nära barnen i en liten Ur och Skur-verksamhet där naturen är vårt klassrum. Tjänsten är på 75–100 % under läsåret 25/26 med möjlighet till förlängning. Du kan komma att särskilt stötta ett barn med selektiv mutism i både lek och lärande, och hjälpa barnet att utveckla sitt språk, både enskilt och i grupp, ute som inne. Vi söker dig som har ett varmt hjärta, tycker om att vara utomhus i alla väder och vill vara en trygg vuxen i en kreativ vardag. Barnskötarutbildning är ett plus, men den personliga lämpligheten kommer att vara avgörande. Hos oss får du ett välfungerande arbetslag, närhet till naturen och möjlighet att göra verklig skillnad. Förskolan drivs som ett föräldrakooperativ med I Ur och Skur som pedagogisk grund. Skicka din ansökan till: [email protected] Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Örnaskolan Örnaskolan är Hylte kommuns enda högstadieskola. Vi är en skola på uppgång med ökad trygghet och höjda studieresultat bland eleverna. Vår skola kännetecknas av en hög trivsel i personalgruppen och bland eleverna. Skolan har ca. 370 elever och runt 60 personer arbetar på skolan. Skolans värdegrund vilar på fyra ledord: trygghet, respekt, delaktighet och framtidstro! Vi är organiserade i ämneslag och man arbetar tätt med sina kollegor på skolan och sätter elevens utveckling i centrum. På skolan finns fyra heltidsmentorer som stöttar eleverna i deras sociala utveckling medan du som lärare stöttar eleverna i deras kunskapsutveckling och ansvarar för det som händer på lektionerna. På Örnaskolans högstadium ges du en möjlighet att göra en skillnad för Hylte kommuns framtid, våra ungdomar. Vidare kommer du ges en möjlighet att vara med och utveckla skolan tillsammans med dina kollegor. Vi arbetar hårt med ständiga förbättringar och vi utvecklas tillsammans. Lärare Svenska till Örnaskolan Arbetsuppgifter Som lärare på Örnaskolan ska du: Undervisa eleverna enligt läroplanens anda och direktiv. Planera, följa upp och utvärdera ditt arbete. Stötta mentor som klasstödjare för "sin" klass och hålla utvecklingssamtal. Ansvara för det som händer i klassrummet, vilket innebär kontakt med v.h. som första steg utifall elev ej följer skolans ordningsregler eller stör arbetsron i klassrummet. Agera vid kränkningar och tillbud, anmäla och dokumentera i skolans system. Göra extra anpassningar inom ramen för den ordinarie undervisningen. Vara delaktig i det främjande och förebyggande arbetet på skolan. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Kvalifikationer Vi siktar nu högre och söker dig med lärarexamen att undervisa i Svenska åk 7-9. Dina främsta egenskaper är utöver en god samarbetsförmåga: Relationsbyggande gentemot elever Tydlighet Struktur Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Älskar du att inspirera och motivera ungdomar? Har du en passion för det spanska språket och kulturen? Då kanske den här tjänsten som modersmålspedagog på 70% vikariat är något för dig! Tillträdesdatum är 15 aug. Vikariatet gäller till 15 juni 2026. Om rollen Som modersmålspedagog hos Östersunds kommun ansvarar du för att skapa en engagerande, lärande och säker miljö för eleverna. Du kommer att utveckla elevers språkkunskaper och främja deras kulturella förståelse. Detta görs genom att undervisa i spanska och stödja elevernas modersmålsutveckling. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och lärare för att säkerställa bästa möjliga utbildningsmiljö. Vår vision Vi på Östersunds kommun strävar efter att skapa en utvecklande och inkluderande lärmiljö för barn och ungdomar. Vi tror på att varje medarbetare har en unik möjlighet att göra en skillnad i människors liv och vi arbetar för en hållbar och inkluderande samhällsutveckling. Hos oss får du inte bara äran att forma framtidens ledare, du får även en del av ett stödjande och vänligt arbetslag. Här värderar vi din personliga och professionella utveckling och erbjuder: Vem är du? Vi söker dig som: • Har relevanta kvalifikationer inom språk och pedagogik. • Har spanska som modersmål. • • Har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar i en utbildningsmiljö. • Brinner för att skapa en lärandekultur präglad av gemenskap, respekt och kommunikation. Vi söker dig som är en empatisk person med ett genuint intresse för människor och besitter en förmåga att sätta dig in i andras siutationer. Genom din lyhördet och empati skapar du en lugn och trygg miljö för de personer du möter i ditt dagliga arbete. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Ansök nu! Så, vad väntar du på? Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, då är detta din chans! Vi ser fram emot att du bidrar till vår positiva arbetsmiljö som främjar mångfald och innovation. Ta chansen, och transformera framtiden tillsammans med oss! Välkommen att söka tjänsten som modersmålspedagog hos Östersunds kommun! Så går rekryteringen till I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html Om Barn- och utbildningsförvaltningen Förändra världen på riktigt! Att jobba med Östersunds alla barn och ungdomar är att vara med och bygga samhället och förändra vår värld, både globalt och lokalt. Det är viktigt. På riktigt. Här arbetar vi med förskola, grundskola och den anpassade grundskolan.
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. NTI Gymnasiet Helsingborg söker en lärare i franska. NTI Gymnasiet Helsingborg är en attraktiv skola med drygt 500 elever - fördelade på teknikprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, estetiska programmet , IT-programmet och TE4 (gymnasieingenjör). Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och för oss är det kollegiala lärandet en naturlig del och vi vet att samarbeten skapar framgångsrik undervisning. Är du genuint nyfiken på elevers potential och drivkrafter? Vill du arbeta i ett dynamiskt klimat där elevperspektivet genomsyrar verksamheten? Då är vi rätt skola för dig. Det här erbjuder vi dig • Som lärare hos oss kommer du att undervisa i franska. Du har stor möjlighet att påverka och utveckla din egen undervisning och genom kollegialt lärande och arbetet i lärteam bidra till hela skolans utveckling. Du kommer att undervisa en liten grupp i franska steg 3 och det kommer vara ett lektionstillfälle per vecka på 120 minuter. • Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. • Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Det här söker vi Vi söker dig som är utbildad lärare eller läser till lärare i franska på gymnasienivå samt gärna har erfarenhet av undervisning på gymnasiet eller grundskolan. Vi fäster stor vikt vid lämplighet vid anställningsförfarandet. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov och kan variera din undervisning. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper, strävar efter att alltid utveckla din undervisning och delta i det kollegiala lärandet. Övrigt Tjänsten är på 10 %. Start augusti 2025. Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Susanne Alkbrand, rektor på NTI Gymnasiet Helsingborg, tel. 0733-998 555, e-mail [email protected] Välkommen med din ansökan!
Projektbeskrivning Forskarutbildningsämne: Människa-dator interaktion Autonoma transporter innebär en mängd utmaningar för interaktionen mellan människa och maskin, både ur passagerarnas, fotgängarnas och vagnparksförvaltarnas perspektiv. Detta doktorandprojekt kommer att utvecklas inom det framväxande området för människa-AI-interaktion där det finns en mängd utmaningar som uppstår från de mycket teoretiska grunderna för människa-datorinteraktion respektive AI. Tjänsten finansieras av det mycket framgångsrika initiativet "StandUp for Energy", en tvärvetenskaplig miljö där vi på Human-Centred Technologies fokuserar på användargränssnitt för elfordon, som vi förväntar oss kommer att vara helt autonoma på medellång sikt. Möjliga forskningsämnen inkluderar, men är inte begränsade till: interaktion mellan oskyddade trafikanter och autonoma elfordon, externa människa-maskin-gränssnitt för autonoma fordon, kontrolltornsoperatörsgränssnitt för flottor av autonoma fordon, interaktion mellan förare av icke-autonoma fordon av alla slag och autonoma fordon, etc. Handledning: Prof. Cristian Bogdan och bi-handledning av affilierad Professor Gerrit Meixner. Vi erbjuder - Möjligheten att https://kth.varbi.com/center/tool/position/838544/edit/tab:2/Candidate should have strong knowledge of human-computer interaction and machine learning/artificial-intelligence. - En arbetsplats med https://www.kth.se/om/jobba-pa-kth/kth-en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932 och månadslön enligt https://intra.kth.se/anstallning/anstallningsvillkor/lon/doktorandstegen-1.572915 - Forskarutbildning vid ett lärosäte som är aktivt och stöttande i frågor som rör t.ex. arbetsvillkor, jämställdhet och mångfald samt studiemiljö. - Människocentrerad teknik/medieteknik och interaktionsdesign vid KTH är en av de banbrytande avdelningarna inom områdena HCI och CSCW, och bland grundarna av deltagande design i den skandinaviska traditionen och på senare tid soma design. Vår avdelning har en levande multidisciplinär miljö, med team som Interaction Design, Sustainability, Sound and Music Computing, etc. Behörighet för antagning För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs att den sökande har grundläggande behörighet: - Avlagt en examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. - Utöver ovanstående finns också ett https://www.kth.se/en/studies/phd/entry-requirements-for-doctoral-studies-1.520175 Urval För att lyckas med dina doktorandstudier på KTH behöver du vara målinriktad och ihärdig i ditt arbete. Vid urval bedöms på förmågan att: - självständigt driva sitt arbete framåt, - kunna samarbeta med andra, - ha ett professionellt förhållningssätt, - analysera och arbeta med komplexa frågor och - kunna uppvisa goda programmeringskunskaper. Kandidaterna bör ha en stark teknisk kunskap om människa-datorinteraktion och maskininlärning/artificiell intelligens. Efter behörighetskraven kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Målexamen: Doktorsexamen Information om antagning och anställning Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En anställd doktorand kan i begränsad omfattning (högst 20 %) utföra vissa arbetsuppgifter inom t.ex. utbildning och administration. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Vid studier som ska avslutas med licentiatexamen får den sammanlagda anställningstiden inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under två år. Fackliga representanter https://www.kth.se/om/jobba-pa-kth/fackrepresentanter-vid-kth-1.500898 Doktorandsektionen (Tekniska högskolans studentkår) https://www.dr.kth.se/ Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Ansökan ska ha följande innehåll: - CV med relevanta professionella erfarenheter och kunskaper. - Ansökningsbrev med en kortfattad redogörelse om varför du vill bedriva forskarstudier, om dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. (Max 2 sidor) - Kopior av examensbevis och betyg från tidigare universitetsstudier och intyg på uppfyllda https://www.kth.se/en/studies/phd/entry-requirements-for-doctoral-studies-1.520175. Översättningar till engelska eller svenska om originaldokumentet inte är utfärdade på ett av dessa språk. Kopior av original skahttps://www.kth.se/student/studier/examen/vidimering-av-handlingar-1.55190 - Representativa publikationer eller tekniska rapporter. För längre dokument, bifoga gärna en sammanfattning (abstract) och en webblänk till den fullständiga texten. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Om tjänsten Vi söker en lärarvikarie för undervisning i Tyska under höstterminen 2025. Vi söker dig som trivs att arbeta med ungdomar och drivs av att få dem att växa och utvecklas. Du kommer ingå i ett arbetslag med kunniga och engagerade kollegor, som samarbetar för att skapa en trygg och utvecklande miljö. Öppenheten mellan lärare är stor och vi tar ett gemensamt ansvar för att alla elever ska lyckas. Våra skolor arbetar med lärande och utveckling inom gemensamma fokusområden. Dessa områden ryms under de tre rubrikerna pedagogik, hälsa och samhällsengagemang. Vi utvecklar det som, enligt vetenskap och beprövad erfarenhet, har en positiv inverkan på lärandesituationen, på arbetet för elevers och studerandes hälsa samt för att våra elever och studerande ska kunna gå ut i världen med ett starkt samhällsengagemang. Våra skolor arbetar med en stark värdegrund för samhällsförbättring och lika värde. Därför är det viktigt för oss att du delar vår värdegrund. I arbetsuppgifterna ingår arbetsuppgifter kopplade till lärarrollen såsom undervisning, planering och bedömning. Kvalifikationer I första hand söker vi dig som är gymnasielärare i moderna språk Tyska. Det kan även passa dig som är under utbildning. Utöver din ämneskompetens värdesätter vi ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och att du kan inspirera och engagera eleverna. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov samt förmågan att skapa goda relationer. Om du har kunskap om vårt arbetssätt är det meriterande. Du är nyfiken och arbetar aktivt för att varje elev ska utvecklas så långt det är möjligt utifrån sina förutsättningar. Det är viktigt för oss att du motiveras av att utmana dig själv, dina kollegor och elever för att bidra till din egen såväl som skolans och elevernas utveckling. Villkor Anställningsform: visstidsanställnig vikariat Omfattning: deltid (38%) Tillträde: 11 augusti 2025 eller enligt överenskolmmelse Kontakt: Magnus Säll rektor, Jenny Johansson bitr. rektor Vi eftersträvar en arbetsplats med jämlikhet, jämställdhet och mångfald. Inför anställning begär vi alltid registerutdrag från polisen. Du kan beställa blanketten från polisens hemsida. Beställ gärna utdraget i förväg då viss handläggningstid förekommer. Vid övertalighet inom Stadsmissionens Skolstiftelse kommer utannonserad tjänst i första hand att erbjudas anställda inom stiftelsen. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Om Grillska Gymnasiet Eskilstuna Grillska Gymnasiet Eskilstuna ligger mitt på Kungsgatan i centrala Eskilstuna i trivsamma lokaler. Skolan har cirka 660 elever fördelade på sex olika program, både högskoleförberedande och yrkesprogram. Grillska Gymnasiet Eskilstuna är en stor skola med familjär stämning. Det betyder att vi värnar det goda mötet och behandlar varandra med respekt. Vi arbetar för att vara den tryggaste gymnasieskolan i Eskilstuna där eleverna lyckas med sina studier. Låter det här intressant för dig? Varmt välkommen att söka till oss på Grillska Gymnasiet! Stadsmissionens Skolstiftelse är en idéburen organisation som driver gymnasieutbildning på Grillska gymnasiet och Grillskas anpassade gymnasieskola samt vuxenutbildning på Stadsmissionens Yrkeshögskola. Med cirka 3 000 elever och studerande är vi en av Sveriges största idéburna skolaktörer. Att vara idéburen innebär framför allt att vi inte styrs av några andra intressen vår vision - en skola för ett mänskligare samhälle. Skolorna är friskolor som drivs i stiftelseform, vilket innebär att det inte finns någon ägare som tar ut vinst. Eventuellt överskott går till utveckling av verksamheten. Våra skolor arbetar med lärande och utveckling inom gemensamma fokusområden. Dessa områden ryms under de tre rubrikerna pedagogik, hälsa och samhällsengagemang. Vi utvecklar det som, enligt vetenskap och beprövad erfarenhet, har en positiv inverkan på lärandesituationen, på arbetet för elevers och studerandes hälsa samt för att våra elever och studerande ska kunna gå ut i världen med ett starkt samhällsengagemang. Stiftelsegrundaren Stockholms stadsmission har drivit utbildning redan 1857 och vi delar samma grundläggande, humana människosyn och värdegrund. Genom utbildning kan vi förebygga utanförskap och stärka individens tro på sig själv och sin egen förmåga och arbeta mot vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle.
KUNGÄLV Kungälv är en charmig småstad, belägen cirka 20 km norr om Göteborg. Här kombineras stadens utbud med närhet till natur och hav. Stadskärnan bjuder på flera fina parker och den historiska Bohus fästning. SKOLAN Montessoriskolan Älvkullen ligger mitt i centrala Kungälv, halvvägs upp på Fontinberget, vilket ger en vacker utsikt över staden och Nordre Älv. Närheten till Fontins motionscentral och naturområde ger oss goda möjligheter till naturstudier och friluftsdagar. Vi har ett eget kök där maten lagas från grunden varje dag. Eleverna äter i sina klassrum för att skapa en lugn och harmonisk måltid. Skolan präglas av en varm och hemtrevlig atmosfär där alla blir sedda. Montessoriskolan Älvkullen har cirka 140 elever, 24 förskolebarn och omkring 30 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad klass- och elevresurs som under skoldagen arbetar i vår åldersintegrerade årskurs 2-3 och övrig tid på fritids. Praktiskt under skoldagen är du med och stöttar 1-2 elever som har ett särskilt behov av extra stöd. Under pass då detta inte behövs eller vid frånvaro är du också med som resurs för hela gruppen eller andra elever. Tjänsten omfattar 100 % och innebär arbete både i skolan och på fritids. Som medarbetare hos oss är man en självklar del av arbetslaget, där vi delar på ansvaret och stöttar varandra. Du får självklart stöd i att komma in i rollen och i hur vi arbetar på skolan. MONTESSORI Vi arbetar enligt Maria Montessoris pedagogik. Det innebär att vi kombinerar montessorimaterial med traditionella läromedel för att stödja elevernas utveckling mot självständighet, utifrån ålder och mognad. Vi har små årskullar med maximalt 18 elever per årskull. Undervisningen sker åldersblandat i de yngre åren och övergår successivt till årskursvis undervisning. Våra pedagoger samarbetar nära över stadiegränserna och vi lägger stor vikt vid att alla får komma till tals i en god arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som tar ansvar för elevernas utveckling och kan möta varje barn utifrån dess behov, både enskilt och i grupp. Du har lätt för att samarbeta, bygger goda relationer med kollegor och vårdnadshavare och har alltid eleven i fokus. Vår mindre skola ställer krav på samarbete och gemensamt ansvar i arbetslaget. Det är positivt om du tidigare har haft liknande roller. ANSTÄLLNINGSVILLKOR Till att börja med är tjänsten ett vikariat under höstterminen. Tjänsten omfattar 100 %. Lön enligt avtal. Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag. ANSÖKAN Vi rekryterar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Västbergaskolan AB är en fristående grundskola från förskoleklass till och med årskurs 9 samt anpassad grundskola från förskoleklass till årskurs 9, fritidshem och korttidstillsyn enligt LSS. Läsåret 2023–24 har skolan 760 elever varav 746 elever fördelade på 3 klasser per årskurs i grundskolan och 14 elever i anpassade grundskolan. Skolans ledord är: Kunskap, trygghet och engagemang. Dessa begrepp ska genomsyra hela vår verksamhet och ägas av alla som arbetar på Västbergaskolan. Till hösten erbjudas en arbetsplats med följande: * god stämning med ett öppet och välkomnande klimat * engagerad och duktig personal * välfungerande elevhälsoarbete med tydliga rutiner * inkluderande förhållningssätt * gemensamma regler som skapar trygghet och studiero * god ekonomi där vi prioriterar verksamheten * friskvårdsbidrag på 3000 kr per år * trevlig matsal med fantastisk mat lagad från grunden Vi har höga förväntningar på dig och ditt engagemang och kan i gengäld lova dig ett spännande uppdrag i en mycket välfungerande skola med positiva, engagerade och skickliga pedagoger. Anpassade grundskolan inrymmer skola och fritids/KTT i samma lokaler. På skolan bedrivs ett systematiskt utvecklingsarbete och för närvarande fokuserar vi på effektiv, meningsfull och varierad undervisning. Vi behöver dig som besitter kunskap om bl a autism, intellektuell funktionsnedsättning. Har arbetslivserfarenhet av tidigare arbete inom anpassad grundskola och arbetet med elever på tidig utvecklingsnivå. Du skall vara trygg och tydlig i ditt ledarskap, ha en elevsyn som överensstämmer med skolans ledord samt god kunskap om skolans styrdokument. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Med stor tilltro till individens egen förmåga, bidrar du till elevernas möjlighet att göra skillnad för sig själva och sina sammanhang. Du är ett självklart stöd för eleverna i deras skolarbete och i praktiska saker runt dem. Du har ett driv att vilja utvecklas och bidra till att utveckla verksamheten framåt. Som person har du en personlig mognad och stabilitet, samtidigt som du sprider glädje omkring dig. Du ska gilla att arbeta i grupp - vara en teamplayer. Att vara en trygghetsskapande relationsbyggare faller naturligt för dig. Du ser individen och utgår från elevens bästa. Du har en god självinsikt som även innefattar sunda professionella gränser. Du har väl grundade värderingar i linje med skolans och omsätter dessa i mötet med andra människor. Som person är du positiv, tydlig, respektfull, målorienterad, lösningsfokuserad och tar eget ansvar. Kvalifikationer - du har en avslutad eftergymnasieutbildning och för tjänsten relevant utbildning och eller erfarenhet. - tidigare erfarenhet av arbete i anpassad grundskola. - utbildning/erfarenhet inom autism. - har erfarenhet av att arbeta med AKK, ex bild- och teckenstöd - har tidigare erfarenheter av svår beteendeproblematik Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom LSS. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver bra kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, anpassad grundskola samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi tillämpar 6 månaders provtjänstgöring Intervjuer sker löpande under annonstiden.
Västbergaskolan AB är en fristående grundskola från förskoleklass till och med årskurs 9 samt anpassad grundskola från förskoleklass till årskurs 9, fritidshem och korttidstillsyn enligt LSS. Läsåret 2023–24 har skolan 760 elever varav 746 elever fördelade på 3 klasser per årskurs i grundskolan och 14 elever i anpassade grundskolan. Skolans ledord är: Kunskap, trygghet och engagemang. Dessa begrepp ska genomsyra hela vår verksamhet och ägas av alla som arbetar på Västbergaskolan. Till hösten erbjudas en arbetsplats med följande: * god stämning med ett öppet och välkomnande klimat * engagerad och duktig personal * välfungerande elevhälsoarbete med tydliga rutiner * inkluderande förhållningssätt * gemensamma regler som skapar trygghet och studiero * god ekonomi där vi prioriterar verksamheten * friskvårdsbidrag på 3000 kr per år * trevlig matsal med fantastisk mat lagad från grunden Vi har höga förväntningar på dig och ditt engagemang och kan i gengäld lova dig ett spännande uppdrag i en mycket välfungerande skola med positiva, engagerade och skickliga pedagoger. Anpassade grundskolan inrymmer skola och fritids/KTT i samma lokaler. På skolan bedrivs ett systematiskt utvecklingsarbete och för närvarande fokuserar vi på effektiv, meningsfull och varierad undervisning. Vi behöver dig som besitter kunskap om bl a autism, intellektuell funktionsnedsättning. Har arbetslivserfarenhet av tidigare arbete inom anpassad grundskola och arbetet med elever på tidig utvecklingsnivå. Du skall vara trygg och tydlig i ditt ledarskap, ha en elevsyn som överensstämmer med skolans ledord samt god kunskap om skolans styrdokument. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Med stor tilltro till individens egen förmåga, bidrar du till elevernas möjlighet att göra skillnad för sig själva och sina sammanhang. Du är ett självklart stöd för eleverna i deras skolarbete och i praktiska saker runt dem. Du har ett driv att vilja utvecklas och bidra till att utveckla verksamheten framåt. Som person har du en personlig mognad och stabilitet, samtidigt som du sprider glädje omkring dig. Du ska gilla att arbeta i grupp - vara en teamplayer. Att vara en trygghetsskapande relationsbyggare faller naturligt för dig. Du ser individen och utgår från elevens bästa. Du har en god självinsikt som även innefattar sunda professionella gränser. Du har väl grundade värderingar i linje med skolans och omsätter dessa i mötet med andra människor. Som person är du positiv, tydlig, respektfull, målorienterad, lösningsfokuserad och tar eget ansvar. Kvalifikationer - du har en avslutad eftergymnasieutbildning och för tjänsten relevant utbildning och eller erfarenhet. - tidigare erfarenhet av arbete i anpassad grundskola. - utbildning/erfarenhet inom autism. - har erfarenhet av att arbeta med AKK, ex bild- och teckenstöd - har tidigare erfarenheter av svår beteendeproblematik Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom LSS. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver bra kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, anpassad grundskola samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Vi tillämpar 6 månaders provtjänstgöring Intervjuer sker löpande under annonstiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer