NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra skolor på www.ntigymnasiet.se. NTI Gymnasiet i Sollentuna är en attraktiv skola med två starka program och drygt 150 elever. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och sedan flera år arbetar vi med formativ bedömning och kollegialt lärande. Är du genuint nyfiken på elevers potential och drivkrafter? Vill du arbeta i ett dynamiskt klimat där elevperspektivet genomsyrar verksamheten? Då är vi rätt skola för dig. Vi söker nu en lärare i Idrott och hälsa Det här erbjuder vi dig Som lärare hos oss kommer att undervisa i ämnet Idrott och hälsa med två klasser i åk 1. Du har stor möjlighet att påverka och utveckla din egen undervisning och genom kollegialt lärande och arbete i lärteam bidra till hela skolans utveckling. I läraruppdraget ingår det även mentorskap för en grupp elever. Som medarbetare hos oss blir du en del av en väl fungerande personalgrupp som kännetecknas av arbetsglädje, kreativitet och professionalitet. Vi erbjuder våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Det här söker vi Vi söker dig som är utbildad lärare, behörig att undervisa i Idrott och hälsa på gymnasienivå samt har erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov och kan variera din undervisning. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. Du värdesätter ett nära samarbete med kollegor och är lyhörd för andras kunskaper, strävar efter att alltid utveckla din undervisning och delta i det kollegiala lärandet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 25% med start 2025-08-11. Placeringsort är Sollentuna. Har du frågor, kontakta gärna rektor Erik Thonfors, 070-6898772. Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.
Om jobbet Har du ett stort hjärta för att vara med och forma framtidens medborgare, genom lärande och utveckling? Har du erfarenhet av, eller är nyfiken på Montessoripedagogiken? Är du legitimerad lärare med engagemang för alla elevers utveckling, behörig i musik? Då kan du vara den vi söker! Lindängens Montessori är centralt belägen i Ulricehamn, i en äldre, vacker byggnad med fina omgivningar. Verksamheten består idag av både förskola och grundskola, totalt ca 150 barn och elever i förskola och årskurserna F-6. Hos oss på Lindängen är arbetsglädje viktigt, och vi arbetar med en hållbar och positiv arbetsmiljö, för både barn och vuxna. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter som lärare i ämnet musik innebär undervisning i enlighet med våra nationella styrdokument. Du kommer tillsammans med ditt arbetslag att planera, genomföra och följa upp undervisningen systematiskt. I uppdraget ingår även övrigt vanligt förekommande uppgifter som att samverka med kollegor, planera och genomföra tematisk undervisning och delta i kollegialt lärande. Tjänstgöringsgrad kan variera, beroende på dina kompetenser och erfarenheter. Då vi på Lindängen arbetar enligt Maria Montessoris tankar och forskning om lärande, innebär det också att undervisningen innehåller både ämnesövergripande och åldersblandade inslag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är legitimerad grundskollärare, med erfarenhet av att undervisa i musik. Det är ett plus om du har erfarenhet eller utbildning inom Montessoripedagogik. Du är trygg i din profession och har goda kunskaper om skolans styrdokument. Du arbetar strukturerat, målinriktat och är väl insatt i hela undervisningsprocessen, allt från planering till uppföljning och bedömning. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och att du har förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor. Dina personliga egenskaper För att trivas hos oss behöver du ha ett tydligt men prestigelöst ledarskap. Du tycker om att förbättra och utveckla, i nära samarbete med kollegor och rektor. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel, trygghet och goda relationer omkring dig.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Om arbetsplatsen Uddevalla vuxenutbildning erbjuder gymnasial utbildning inom Vård- och Omsorg med varierande studieupplägg så som helfart på dagtid samt på distans. Vi erbjuder även yrkeshögskoleutbildningen Stödpedagog inom habilitering. Vi genomför också ett antal uppdragsutbildningar inom Vård- och omsorg. Denna tjänst avser lärare inom gymnasial Vård- och omsorgsutbildning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter Som yrkeslärare på Vård- och omsorgsutbildningarna kommer du att undervisa vuxenstuderande på gymnasial nivå. Utöver undervisning innefattar dina arbetsuppgifter även att tillsammans med arbetslaget organisera och systematiskt utveckla våra utbildningar, uppföljning av elever och kontakt med arbetslivet. Vi har en stor bredd på våra vårdutbildningar och det kan bli aktuellt med del av undervisning inom olika arbetslag och upplägg. Vi är en flexibel verksamhet som lägger stor vikt vid individen och dennes behov. Vem söker vi Vem söker vi Du har pedagogisk erfarenhet och har avslutad eller pågående lärarutbildning. Du har en bred kompetens och är öppen för att undervisa i flertalet vårdkurser. Du är lösningsfokuserad och flexibel för att tillsammans med arbetslaget ge våra elever en utbildning med hög kvalitét. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaper vi bedömer krävs för att fungera väl i yrket. Som person är du mogen och stabil. I din yrkesroll är du självgående, har god samarbetsförmåga och är mål- och resultatorienterad. Du tycker det är viktigt att skapa goda relationer med elever och kollegor. Du är flexibel, strukturerad och har förmåga att se till helheten. Kvalifikationer Du har yrkeslärarexamen mot vård och omsorg. Meriterande är erfarenhet av att undervisa i psykiatri. Övrigt För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här utbildar vi framtidens frisörer, hår- och makeupstylister och modedesigners tillsammans med undersköterskor, barnskötare, stödassistenter och djurvårdare. Här erbjuds också Estetiska programmet, Samhällsvetenskapsprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet. Vi är en mångkulturell skola med 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Burgårdens AST-enhet är en specialdesignad enhet för elever inom autismspektrat. Här finns specialpedagoger, speciallärare, ämneslärare och resurspedagoger med bred kompetens och mångårig erfarenhet. Vårt förhållningssätt bygger på tillit, respekt och hänsyn till funktionsvariationer. Vi lyfter fram våra elevers starka sidor. På AST-enheten finns följande program: • Estetiskt program, inriktning Bild och form • Individuellt alternativ • Naturvetenskapsprogrammet, inriktning Naturvetenskap • Samhällsvetenskapsprogrammet, inriktning Beteendevetenskap Vi söker nu en speciallärare till AST-enheten. Som speciallärare hos oss kommer du ha ett tätt samarbete med rektor, specialpedagog, undervisande lärare och mentorer. Du blir en viktig del i vårt utvecklingsarbete mot att säkerställa att eleverna når utbildningsmålen utifrån vårt systematiska kvalitetsarbete. I rollen arbetar du fortlöpande med att skapa en tillgänglig lärmiljö för elevgruppen kopplat till ledning och stimulans samt att stödja lärarna i processen kopplat till stödinsatser. Ditt arbete kommer bestå av att kartlägga elevers behov samt ge riktade insatser till elever och elevgrupper. Insatserna kan till exempel bestå av att undervisa elever i liten grupp, ge individuell stöttning till elever i flera olika ämnen, eller att utveckla klassrumsundervisningen tillsammans med andra lärare. Du behöver vara en lagspelare och värdera samarbete med kollegor, både i ditt arbetslag men också på hela skolan. Som speciallärare på skolan har du ett nära samarbete med elevhälsan. Denna tjänst är en ferietjänst på heltid, tillsvidare. Mentorskap kan komma att ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad speciallärare med inriktning matematikutveckling. Du har erfarenhet av att undervisa på gymnasiet och du har erfarenhet av att arbeta med elever inom NPF. Du gillar att vara i en miljö där ungdomarnas utbildning står i fokus och har god förmåga att kommunicera med ungdomar, föräldrar och kollegor. Du sätter elevens lärande i centrum. För att lyckas i rollen behöver du även ha förmåga att, både självständigt och i olika arbetsgrupper, arbeta för att utveckla verksamheten mot uppsatta mål samt vara flexibel i din arbetsutövning. Du har förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde, god samarbetsförmåga samt förmåga att sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du är skicklig när det kommer till att utmana och inspirera till förändringsarbete, samtidigt som du är lyhörd för behov på såväl individ- som gruppnivå och kan anpassa dina arbetsmetoder därefter. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av verksamheten Institutionen för arkitektur och byggd miljö bedriver internationellt erkänd forskning, undervisning och samarbete, med fokus på design, planering och produktion av byggda miljöer. Institutionen präglas av en stimulerande, internationell miljö med doktorander, postdoktorer och lärare från hela världen. Här sker forskning och utbildning i ett öppet och progressivt klimat, med samverkan mellan akademi och omvärld, på nationell och internationell nivå. Arbetsmiljön kännetecknas av engagemang, samarbete, kreativitet och personligt ansvar. Institutionen för arkitektur och byggd miljö har en stark tradition av att integrera både vetenskapliga och konstnärliga tillvägagångssätt i arkitekturutbildning och forskning och är den första institutionen i Sverige som är auktoriserad att utfärda konstnärlig doktorsexamen i arkitektur. Artikel om att LTH är först i Sverige med konstnärlig doktorsexamen i arkitektur - på lth.se En konstnärlig doktorsexamen betonar designdrivna processer och konstnärlig utforskning som undersökningsmetoder, där man utvecklar nya gränssnitt mellan akademisk forskning och professionell arkitekturpraktik. Forskning inom detta område kan följa en "Research by Design"-metod, där ny kunskap genereras genom artefakter och gestaltningsexperiment. Alternativt kan forskningen utgå från kandidatens egna yrkeserfarenheter, med hjälp av djupgående fallstudier, eller bidra direkt till designprocessen genom att utveckla nya metoder, verktyg, tekniker eller genom att kritiskt reflektera över designmetoder. Institutionen antar doktorander inom fyra forskarutbildningsämnen: Miljöpsykologi Byggande och arkitektur Arkitektur Arkitektur som ledande till konstnärlig doktorsexamen Denna tjänst kommer att ansluta sig till forskarutbildningsämnet Arkitektur som leder till konstnärlig doktorsexamen. Att vara doktorand Som doktorand är du både antagen som student och anställd vid Lunds universitet. Du kommer framför allt att ägna dig åt din forskarutbildning, vilket innefattar såväl arbete med eget forskningsprojekt som forskarutbildningskurser, seminarier och konferenser. Forskarstudierna avslutas med ett dokumenterat konstnärligt forskningsprojekt och konstnärlig doktorsexamen. Som forskarstuderande inom konstnärlig forskning tränas du i både ett konstnärligt och ett vetenskapligt förhållningssätt. Det kan kort beskrivas som att du får övning i att tänka kritiskt och reflekterande, att du får utveckla självständighet och förmåga att formulera kvalificerade frågeställningar, analysera och praktiskt bearbeta problem med konstnärligt relevant forskningsmetodik. Som doktorand jobbar du med ett dokumenterat konstnärligt forskningsprojekt inom begränsade tidsramar. Dessutom ges möjlighet för dig som doktorand att utveckla dina ledaregenskaper och din pedagogiska förmåga. Under hela din studietid guidas du av handledare. Mer om att vara doktorand vid LTH på lth.se Ämnes- och projektbeskrivning Flera samtida utmaningar som klimatförändringar, förlust av biologisk mångfald eller social och miljömässig rättvisa är komplexa och dynamiska med inneboende konflikter mellan olika perspektiv och intressenter – mänskliga såväl som andra livsformer. Detta kräver nya sätt att registrera, reflektera och kommunicera specifika kontextuella problem och processer i de olika skalor som omfattar det urbana. Samtidigt upplever vi hur välkända koncept och väletablerade dikotomier – som stad/landsbygd, natur/kultur, privat/offentlig och fysisk/virtuell – upplöses och därmed utvecklas till nya rumsliga konstruktioner och hybridmiljöer. Det blir alltmer angeläget för arkitekter och landskapsarkitekter att ompröva och vidareutveckla processerna för urban design och konstruktion. Rumslig design är en nyckelkomponent för de generativa aspekterna av hållbar stadsutveckling. Arkitektonisk föreställningsförmåga och konstnärliga experiment blir metoder och verktyg för att ompröva kriterierna för stadens livsmiljö och form. Nya metoder och tvärvetenskapliga angreppssätt blir fundamentala för att representera och förverkliga förslag och projekt. Doktorandtjänsten förväntas ha ett särskilt fokus på urban design som agerar i skärningspunkten mellan historisk undersökning, designexperiment, disciplin, och innovativ representation för att utarbeta progressiva möjligheter för transformation av framtidens urbana arkitektur. Arbetsuppgifter Doktorandens huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att omfatta både självständig forskning och deltagande i kurser på forskarnivå med fokus på att genomföra ett dokumenterat konstnärligt forskningsprojekt för en konstnärlig doktorsexamen i Arkitektur. Omfattningen av undervisnings- och andra tjänstgöringsuppgifter kommer att vara maximalt 20 %. För annonsen i sin helhet vänligen se: https://lu.varbi.com/se/what:job/jobID:834374/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Modersmålslärare i Uzbekiska Undervisning ges via fjärr Omfattning: Deltid, timanställd, 1 tim/vecka eller mer Varaktighet: 12 månader eller längre Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om oss Linguista är en verksamhet inom AcadeMedia som erbjuder flera olika språktjänster både via fjärr och på plats. De tjänster som erbjuds är modersmålsundervisning, studiehandledning och moderna språk. Vi arbetar mest med grund- och gymnasieskolor, ibland inom vuxenutbildningen utifrån elevernas olika behov. Linguista finns på två orter, Stockholm och Göteborg, där vi erbjuder vissa av våra tjänster på plats (mest i Stockholm) i de skolor vi samarbetar med, men vi jobbar även med fjärrundervisning till övriga orter i Sverige. Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida www.linguista.se. Om jobbet I ditt uppdrag ska du: - Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov - Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen - Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas - Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande Kvalifikationer Vi ser språkundervisning som en mycket viktig del i elevens utveckling och måluppfyllelse. Ett kvalitativt språkutvecklande arbetssätt är därför högt prioriterat. Vi förväntar oss att du har en helhetssyn på elevernas lärande och är nyfiken på att utveckla din profession hos oss. Lärarutbildning med behörighet i aktuellt språk är såklart meriterande. Arbetsuppgifter Arbetet innebär modersmålsundervisning i uzbekiska på grundskolenivå, som sker via fjärrundervisning, beroende på skolans behov. Uppdraget omfattar planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i enlighet med läroplanen. Som pedagog är det viktigt att anpassa undervisningen efter elevernas behov och stödja deras kunskapsutveckling. Det kan även finnas behov av att erbjuda studiehandledning. Din profil Vi söker dig som har: - aktuellt undervisningsspråk som modersmål. - lärarutbildning eller en likvärdig akademisk utbildning med pedagogisk inriktning - erfarenhet som lärare och erfarenhet av arbete med fjärrundervisning och mycket goda datorvana (G Suite eller liknande digitala miljöer) - formativt förhållningssätt. Intresse av pedagogisk utveckling samt varierad pedagogisk fallenhet. - goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Övrigt Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI. Vid anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att behöva uppvisas: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/ Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Endast behörig lärare kan erhålla tillsvidareanställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att behov kvarstår. Anställningen kan komma att tas i anspråk vid eventuell övertalighet. Linguista arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag passerad. Skicka därför din ansökan redan idag. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökan via e-post. Om anställningen Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk. Lönetyp: Timlön Omfattning: deltid, 1 tim/vecka eller mer Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-10. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Arbetsgivaren Linguista www.linguista.se Postadress Adolf Fredriks Kyrkogata 2 111 37 Stockholm Kontakt Susanna Caliolo, bitr. enhetschef Telefon: 076 1032906 [email protected]
Movant (komvux) i Jönköping behöver utöka personalgruppen med en yrkeslärare som i grunden kommer att leda utbildningen för våra elever som har valt att utbilda sig till Installationselektriker, Automationstekniker och Larm & säkerhetstekniker. Största delen av tjänsten har inriktning mot installationselektriker men du ska gärna ha erfarenhet och viss kompetens inom området för automation och larm. Det är meriterande om du redan är legitimerad yrkeslärare men inget krav. Du kan arbeta hos oss som olegitimerad lärare men det är ett krav att du är erfaren och behörig (yrkesbevis) som elektriker. I vår verksamhet arbetar vi flexibelt över yrkesinriktningarna och hjälper och stöttar varandra vid toppar. Vi söker dig som är bred i din kompetens, ansvarsfull, orädd och driven. Självständig och van att ta ansvar och leda. Det är en intressant arbetsplats där du får vara delaktig i att lära upp och skapa framtidens yrkesmän och kvinnor inom ett brett hantverksperspektiv. Du får arbeta med människor så du ska ha en hög social kompetens och ett intresse av att lära ut, kommunicera och utveckla. Ett otroligt givande arbete och en spännande arbetsplats. Du kommer att hamna i en erfaren arbetsgrupp hos oss i Jönköping där du är välkommen att både ta del av nuvarande erfarenheter och kompetenser men också influera och tillföra gruppen dina egna. Du får en fin möjlighet att forma och skapa din arbetsmodell. Vi bjuder löpande in till intervjuer och tjänsten kan tillsättas tidigare om rätt person dyker upp så vänta inte med din ansökan. Tillsättning omgående när rätt person ansöker. Tjänsten är tänkt som en heltidstjänst. Intresserad? Kontakta enhetschef Kennet Lindhe för ytterligare information och bokning av intervju/personligt möte. [email protected] 010 1421428 / 0707345267
Project Scope: Development of 6G antenna technology in partnership with leading global wireless operators, play a pivotal role in shaping the future of 6G systems. About the research project Low-loss and highly decoupled FR3 (7-24 GHz) arrays, potentially based on three-dimensional elements and classical Huygen source type of element supporting element-specific band-selection filterig will be investigated. Also, irregular and non-periodic antenna arrays providing increased reconfigurability and thus better re-use of limited volume, and broader reconfigurability over frequency and beam steering range through feed weights will be analyzed. Cross-disciplinary approaches, including the fields of electromagnetics, structural mechanics, and manufacturing technology are required in order to find the right balance among antenna performance, cost, and sustainablity. In this respect, 3D all metal antennas offer potentially many benefits over their planar counterparts, such as efficiency, wider band and scan range. Also, FR3 band antenna arrays can be realized in energy and material-efficient manner by additive manufacturing methods, such as 3D printing. 3D printied antenna array will also be investigated as a part of the PhD project. This Ph.D project is part of the research collaboration between Chalmers and several industry partners such as Ericsson, Qamcom, Sivers Semiconductor, Northernwaves etc. The PhD student will be enrolled in a doctoral programme of Chalmers and is jointly supervised by supervisors from the academic and industry sectors. Further information can be obtained by contacting Docent (Associate Professor) Ashraf Uz Zaman ([email protected]) and Prof. Jian Yang ([email protected]) Who we are looking for Applicants should have, or expect to receive, a Master of Science degree or equivalent in a relevant electrical engineering or applied physics discipline with focus on microwave engineering. In addition to the formal qualifications, selection is also based on the performance of the candidates in other works (e.g. thesis and advanced level courses), as well as through interviews and assignments. Besides good subject knowledge, emphasis will be on creative thinking, motivation, ability to cooperate, initiative to work independently and personal suitability for research training. Previous experience in the area of antennas and electronics as well as proficiency in using scientific and engineering software packages such as Matlab, CST, HFSS etc. are meritorious. Strong written and verbal communication skills in English What you will do • Your major responsibility as a PhD student is to pursue your own doctoral studies related to the project. This includes developing new scientific concepts, doing electromagnetic design, measurments of the hardware etc. and communicating research results both verbally and in writing. • Take courses at an advanced level within the Graduate school of Electrical Engineering | Chalmers • The position generally also includes teaching on Chalmers' undergraduate level or performing other duties corresponding to 20 per cent of working hours Contract terms and what we offer • The PhD position is fully funded from start • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. We celebrate diversity and consider equality and inclusion as fundamental aspects of all our activities. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here. Application procedure The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. • CV: (Please name the document: CV, Family name) • Personal letter • Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: July 17, 2025 For questions about the research project, please contact: Docent (Associate Professor) Ashraf Uz Zaman, Antenna Systems Email: [email protected] Phone: +46 707383358 Prof. Jian Yang, Antenna Systems Email: [email protected] We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Detta erbjuder vi! Som elevkoordinator blir du en viktig del i skolans kollegium för att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra elever. Ditt uppdrag kan komma att innebära mentorsuppdrag på både individ- och gruppnivå där du lyssnar in, handleder, informerar och stödjer elever i studiesituationen samt verkar för god arbets- och lärandemiljö för eleverna. Du kommer arbeta som mentor för en årskurs i nära samarbete med de andra elevkoordinatorerna och förstelärare samt kuratorn i trygghetsgruppen. En viktig del i arbetet är att arbeta med elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du kommer även undervisa i fotboll och MFF-akademin. Vi söker dig som vill bidra till våra elevers utveckling och motivation till studier. I uppdraget ingår att främja närvaro, trygghet och trivsel genom att stödja eleverna i deras studiesituation, verka för både en god arbets- och lärandemiljö samt samarbeta med både lärare och elevhälsa. Som person är du stabil och har förmåga att lyssna samt motivera andra till förändring och välmående. Du gillar att arbeta och samverka tillsammans med andra men kan även självständigt planera och genomföra ditt uppdrag. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa dig till olika situationer och människor. I ditt uppdrag som elevkoordinatorn ingår även närvarokontroll samt kontakt med vårdnadshavare för att tillsammans skapa goda förutsättningar för elevernas skolgång och måluppfyllelse. Övriga arbetsuppgifter kopplade till skolans verksamhet kan tillkomma. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som har, för uppdraget, adekvat högskoleutbildning inom exempelvis pedagogik eller beteendevetenskap. Du behöver ha erfarenhet av arbete med barn och unga i grundskoleålder och haft en ledarroll i fotbollsverksamheten. Som elevkoordinator är du en vuxen förebild som har en väl utvecklad förmåga att skapa goda och hållbara relationer utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi ser att du har god initiativförmåga och eget driv, kan jobba självständigt och samtidigt trivs du bra tillsammans med andra. Du är trygg i dig själv och har förmåga att kunna arbeta både enskilt med eleven samt i klassrummet tillsammans med övriga elever och pedagoger. Du tycker om att utveckla och hjälpa människor och har stor social kompetens, då det handlar om kommunikation med både elev, vårdnadshavare samt personal både inom och utanför skolans verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. Då det förekommer arbetsuppgifter som kräver signering av specifika dokument förutsätter tjänsten att du har en privat mobiltelefon där du kan identifiera dig med Mobilt BankID. Har du skyddad identitet så kontakta HR-administratör Simon Priebe. Urvalet kommer att ske löpande så du kan komma att bli kallad på intervju innan ansökningstiden är slut. Så sök redan idag! Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Västerskolan är en F-9 skola och en del av rektorsområde 15 som även innefattar kommunens resursskola. Skolledningen för rektorsområdet består av rektor och två biträdande rektorer. Verksamheten präglas av ett kontinuerligt och målmedvetet arbete med den värdegrund som gäller för den svenska skolan. Inom ramen för rektorsområdet arbetar vi för att varje elev ska känna engagemang för sin egen utbildning och utveckling mot de mål som gäller enligt Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, 2022. Vi undervisar varje dag drygt 500 elever varav 300 på högstadiet. Västerskolan har en tydlig inriktning mot idrott & hälsa vilket främst syns genom samarbetet med Malmö FF där vi är en av 18 akademier i Skåne. Västerskolan driver i samarbete med MFF en fotbollsakademi. En klass i varje årskurs 7 till 9 är knuten till akademin. Utöver detta finns även fotbollsprofil för de elever som spelar fotboll men inte tillhör akademin. Idrottshallen är nyrenoverad sedan något år och är välutrustad med idrottshall, danssal, styrketräningslokal och en liten teorisal. Även utemiljön erbjuder goda möjligheter. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vill du vara med och göra skillnad i ungdomars liv? Har du en positiv syn på elevers förmåga att utvecklas maximalt utifrån sina förutsättningar samt kan leda och motivera eleverna i deras progression? Då kanske du är den vi söker. Lindbackaskolan har ca 440 elever i åk 7-9 och cirka 70 personal uppdelade på 8 team med en teamledare i varje team. I verksamheten ingår även undervisning för elever med diagnoser inom autismspektrat, åk 1-9 samt elever i behov av särskilt stöd. Hos oss möter du kollegor som är vana att diskutera pedagogiska frågor och utmaningar, som tror på kollegialt lärande och är förtrogna med digital undervisning. Elevhälsoteamet finns för att stötta dig som pedagog. Du förväntas vara medskapande i skolans utveckling för att möta dagens, men även morgondagens behov. ARBETSUPPGIFTER Utöver undervisning i ämnen ingår mentorskap i tjänsten. KVALIFIKATIONER Legitimation för undervisning i matematik och fysik i årskurs 7-9. Behörighet i andra NO-ämnen är meriterande och skulle kunna ingå i tjänsten beroende på kombination. Du har en förmåga att se helheten. Du är en naturlig ledare och följer skolans stödjande strukturer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. ÖVRIGT Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer