Maths teacher - Year 7-9 / Lärare matematik årskurs 7-9

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 43 schools and around 30,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. IES Eskilstuna is one of the largest schools in Sweden with 1,185 students enrolled in grades F-9 and approx 125 staff members. Maths teacher - Year 7-9 / Lärare matematik årskurs 7-9 Internationella Engelska Skolan Eskilstuna söker nu en legitimerad lärare i matematik till våra högstadieelever. Vi söker dig som är entusiastisk, positiv, engagerad och en samarbetsvillig lagspelare som tycker om att göra det lilla extra för elever och kollegor. Förutom att undervisa meningsfulla lektioner förväntas all personal vara välorganiserad, stolta över sitt mentorskap och övriga skoluppgifter samt vara förebilder för våra elever. Vi vill att du som söker har lärarlegitimation. Arbetsuppgifter: • Arbeta för en stimulerande klassrumsmiljö för effektiv undervisning och lärande • Upprätthålla skolans positiva etos och värdegrund, både i och utanför klassrummet • Ha kommunikation med vårdnadshavare om elevers utveckling, framsteg och prestationer • Upprätthålla god ordning och disciplin bland elever, i enlighet med skolans regler • Mentorskap för elever ingår i denna tjänst. Intervjuer kommer att hållas löpande. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Träffa dina framtida kollegor här: https://www.youtube.com/watch?v=rDmyOtrje7k Varmt välkommen med din ansökan! Internationella Engelska Skolan Eskilstuna is now seeking a qualified teacher to teach Math to our 7-9 students, to start in August 2024. We are looking for enthusiastic, positive, committed, and cooperative team-players, willing to go the extra mile for students and colleagues. In addition to teaching meaningful and enjoyable lessons, all staff are expected to be well organised, take pride in their mentorship and other school duties and be outstanding role models for our students. We require lärarlegitimation or if internationally qualified, a current teaching licence/registration plus a Bachelor’s degree and teaching qualification. Main duties include: • Monitor progress and effectiveness of class work and evaluate and modify as necessary • Provide a stimulating classroom environment for effective teaching and learning • Maintain the positive ethos and core values of the school, both inside and outside the classroom • Report to parents on the development, progress, and attainment of students • Maintain good order and discipline among students, in accordance with the school’s behaviour policies • Mentorship of students is included in this position as well. Interviews will be held on an on-going basis. We recommend that you send in your application as soon as possible. Meet our team, your future colleagues. https://www.youtube.com/watch?v=rDmyOtrje7k Welcome to apply!

8 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Frejaskolan söker lärare i fritidshem

I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss. Tjänsten är placerad på barn- och utbildningsförvaltningen. Vi bedriver lagstadgad verksamhet i form av förskola, grundskola, anpassad grundskola och elevhälsa. Inom förvaltningens ansvarsområde finns dessutom kulturskola, fritidsgårdsverksamhet, öppen förskola och kommunens kostenhet. Förvaltningen arbetar på uppdrag av barn- och utbildningsnämnden. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och kunnig lärare i fritidshem till arbete på Frejaskolan i Gnesta. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen inom ramen för fritidshemmet. Under dagen arbetar du även med rastens aktiviteter och ser den tiden som din lektion. Du har ansvar för att skapa en rastverksamhet som gynnar elevernas utveckling och samplanerar tillsammans med andra kollegor. Du ingår i ett avdelningsteam på eftermiddagar och är en del av hela skolan. Planering är viktigt för dig och likaså utvärdering. KVALIFIKATIONER Vi utgår från att du som söker är legitimerad lärare i fritidshem och har erfarenhet av att utveckla ditt arbete tillsammans med andra. Du har god insikt i skolans styrdokument och tillämpar dessa i det dagliga arbetet. Du har en förmåga att möta varje elevs behov och är bra på att samarbeta med dina kollegor. Din förmåga att kommunicera och skapa relationer är god. Dessutom visar du en tydlig vilja till pedagogisk utveckling. Du delar med dig av din kunskap och bidrar till ett kollegialt lärande inom skolan. Det finns möjlighet att arbeta deltid. ÖVRIGT Vi rekryterar löpande och intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden går ut. Ansök därför redan idag! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 mars 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Lektor i urban transportplanering

Ämnesområde Urban transportplanering. Ämnesbeskrivning Ämnet omfattar utformning och organisation av transportsystem i städer för att säkerställa effektiv, säker och hållbar förflyttning, med fokus på människors mobilitet. Det handlar om att med stöd av data och modellering utveckla strategier som förbättrar mobiliteten, tillgängligheten och den allmänna livskvaliteten i stadsområden, tillgodoser behoven hos befolkningen och samtidigt minimerar miljöpåverkan och trängsel. Arbetsuppgifter Lektorn förväntas undervisa i urban transportplanering på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå.  Detta innebär bland annat att vara kursansvarig lärare, examinator, utveckla kurser, bidra till drift och vidareutveckling av ämnesnära utbildningsprogram i samarbete med branschen samt vara handledare för examensarbeten. Administrativa uppgifter ingår också. Andra arbetsuppgifter är att bedriva forskning inom ämnesområdet, vara huvudhandledare och biträdande handledare för doktorander samt att utveckla KTH:s forskning, ansöka om forskningsmedel och vara projektledare. Lektorn förväntas vidare samverka, både inom KTH:s akademiska miljöer relaterade till forskning och undervisning samt med branschens samhällsaktörer. Lektorn förväntas kunna undervisa på svenska. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som har: - avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen, och - visat pedagogisk skicklighet. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som lektor vid KTH ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Därutöver gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.2. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har - vetenskaplig skicklighet inom ämnesområdet. - pedagogisk skicklighet inom ämnesområdet. - förmåga att undervisa på svenska. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har - förmåga att samverka med det omgivande samhället för ömsesidigt utbyte och ha verkat för att den kunskap och kompetens som finns vid universitetet kommer samhället till nytta. - skicklighet att utveckla och leda verksamhet och medarbetare. Däri ingår att ha kunskap inom mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskild fokus på jämställdhet. - samarbetsförmåga. Det är även av betydelse att den sökande har - administrativ skicklighet. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Utforma din ansökan enligt http://www.kth.se/om/work-at-kth/cv-mall-for-anstallning-av-larare-1.471907. Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Komplett ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  Du ansöker online via KTH:s rekryteringssystem. För mer information om KTH:s bedömning, se https://intra.kth.se/styrning/styrdokument/regler/rekrytering-1.661837. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 KTH Relocation bistår med hjälp i frågor om etablering i Sverige och på KTH, https://www.kth.se/en/om/work-at-kth/relocation Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

8 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Studera till lärare 7 -9 samtidigt som du jobbar!

Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Välkommen med din ansökan. Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Om arbetsplatsen Våren 2017 inledde Vansbro kommun, tillsammans med ytterligare dalakommuner, ett samarbete med Högskolan Dalarna med målet att öka antalet behöriga lärare i våra skolor. Du som vill bli lärare har en unik möjlighet att kombinera dina studier med arbete. Det kan du göra tack vare den arbetsintegrerade lärarutbildningen vid Högskolan Dalarna. Du kombinerar utbildningen med arbete, det ger dig samtidigt arbetslivserfarenhet i yrket. Skolan i vår kommun ska vara en plats för utveckling och lärande. Eleverna ska lämna skolan med god självkänsla, kunskap och framtidstro. Skolan bedriver undervisning och pedagogisk verksamhet på sätt som motiverar, engagerar och ökar delaktigheten för samtliga elever. I kommunen finns Berghedens skola F-6, Äppelbo och Parkskolan år F-3 i centrala Vansbro, Smedbergsskolan 4–9 i centrala Vansbro, Myrbacka skola 4–6 i Dala-Järna och Nederborgs skola F-3 i Nås. Kvalifikationer För att bli antagen till denna kombination av arbete och utbildning måste du uppfylla kraven både för anställning och studier, det vill säga: * Bli antagen på utbildningen Grundlärarprogrammet, 240 hp, på Högskolan Dalarna. * Ha en god ledarskapsförmåga och personlig mognad * Ha goda kunskaper i svenska språket och förmåga att kommunicera i tal och skrift * Ha god samarbetsförmåga och vara relationsskapande samt kvalitetsmedveten. *Ha god förmåga att hantera utmaningar på ett positivt och lösningsfokuserat sätt *Ha förmåga att reflektera över ditt eget lärande och utveckling Så här ansöker du: Ansökan är uppdelad i två delar, ansökan till Grundlärarprogrammet på Högskolan Dalarna och ansökan till denna tjänst som lärare i Vansbro kommun. Till Högskolan Dalarna • Ämneslärarprogrammet inriktning grundskolans årskurs 7-9, matematik och idrott och hälsa, arbetsintegrerad utbildning 75% • Ansökningsperiod: 15 februari till senast 15 mars 2024 • Ansökan görs på antagning.se • Utbildningen startar hösten 2024 Vansbro kommun erbjuder dig: Lönen är minst 18.000 kronor per månad. Du kan söka studiestöd från CSN. Sedvanligt anställningsavtals skrivs och förnyas årsvis under förutsättning att du klarar dina studier och dina åtaganden i skolan. Du kombinerar dina studier med arbete som lärare i Vansbro kommun och får lön under hela studietiden. Anställningen består av 50% undervisning på skolan och studiefart 75% arbetsintegrerade studier. Utbildningen leder till en grundlärarexamen. Efter examen kan du ansöka om lärarlegitimation. Du får stöd och handledning i rollen som lärare under hela studietiden. Som lärare hos oss ingår det även tid i din tjänst för kollegialt lärande. Kvalitetsutveckling av verksamheten är en viktig del av vårt arbetssätt. I takt med att du utvecklas får du också ett utökat eget ansvar i lärarrollen. I arbetet som lärare planerar, genomför och utvärderar du undervisning såväl enskilt som i samarbete med arbetslag och andra kollegor. En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling. Övrigt • Före anställning ska antagningsbesked samt giltigt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas. • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Intervjuer sker löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!  • Vansbro kommun erbjuder möjlighet till fri tillgång till simhall och gym, semesterdagsväxling samt busskort till förmånligt pris. Insända ansökningar återsändes ej. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR (dataskyddsförordningen). Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Vansbro kommun Norra Allégatan 30, 786 31 Vansbro. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början. Välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Studera till lärare 4–6 samtidigt som du jobbar!

Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Om arbetsplatsen Våren 2017 inledde Vansbro kommun, tillsammans med ytterligare dalakommuner, ett samarbete med Högskolan Dalarna med målet att öka antalet behöriga lärare i våra skolor. Du som vill bli lärare har en unik möjlighet att kombinera dina studier med arbete. Det kan du göra tack vare den arbetsintegrerade lärarutbildningen vid Högskolan Dalarna. Du kombinerar utbildningen med arbete, det ger dig samtidigt arbetslivserfarenhet i yrket. Skolan i vår kommun ska vara en plats för utveckling och lärande. Eleverna ska lämna skolan med god självkänsla, kunskap och framtidstro. Skolan bedriver undervisning och pedagogisk verksamhet på sätt som motiverar, engagerar och ökar delaktigheten för samtliga elever. I kommunen finns Berghedens skola F-6, Äppelbo och Parkskolan år F-3 i centrala Vansbro, Smedbergsskolan 4–9 i centrala Vansbro, Myrbacka skola 4–6 i Dala-Järna och Nederborgs skola F-3 i Nås. Kvalifikationer För att bli antagen till denna kombination av arbete och utbildning måste du uppfylla kraven både för anställning och studier, det vill säga: * Bli antagen på utbildningen Grundlärarprogrammet, 240 hp, på Högskolan Dalarna. * Ha en god ledarskapsförmåga och personlig mognad * Ha goda kunskaper i svenska språket och förmåga att kommunicera i tal och skrift * Ha god samarbetsförmåga och vara relationsskapande samt kvalitetsmedveten. *Ha god förmåga att hantera utmaningar på ett positivt och lösningsfokuserat sätt *Ha förmåga att reflektera över ditt eget lärande och utveckling Så här ansöker du: Ansökan är uppdelad i två delar, ansökan till Grundlärarprogrammet på Högskolan Dalarna och ansökan till denna tjänst som lärare i Vansbro kommun. Till Högskolan Dalarna • Grundlärarprogrammet åk 4–6, arbetsintegrerad utbildning på 75% • Ansökningsperiod: 15 februari till senast 15 mars 2024 • Ansökan görs på antagning.se • Utbildningen startar hösten 2024 Vansbro kommun erbjuder dig: Lönen är minst 18.000 kronor per månad. Du kan söka studiestöd från CSN. Sedvanligt anställningsavtals skrivs och förnyas årsvis under förutsättning att du klarar dina studier och dina åtaganden i skolan. Du kombinerar dina studier med arbete som lärare i Vansbro kommun och får lön under hela studietiden. Anställningen består av 50% undervisning på skolan och studiefart 75% arbetsintegrerade studier. Utbildningen leder till en grundlärarexamen. Efter examen kan du ansöka om lärarlegitimation. Du får stöd och handledning i rollen som lärare under hela studietiden. Som lärare hos oss ingår det även tid i din tjänst för kollegialt lärande. Kvalitetsutveckling av verksamheten är en viktig del av vårt arbetssätt. I takt med att du utvecklas får du också ett utökat eget ansvar i lärarrollen. I arbetet som lärare planerar, genomför och utvärderar du undervisning såväl enskilt som i samarbete med arbetslag och andra kollegor. En viktig del i arbetet är att systematiskt följa elevernas kunskapsutveckling. Övrigt • Före anställning ska antagningsbesked samt giltigt utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas. • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Intervjuer sker löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!  • Vansbro kommun erbjuder möjlighet till fri tillgång till simhall och gym, semesterdagsväxling samt busskort till förmånligt pris. Insända ansökningar återsändes ej. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR (dataskyddsförordningen). Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Vansbro kommun Norra Allégatan 30, 786 31 Vansbro. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början. Välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Doktorand i humanekologi

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter: Doktorandprogrammet uppgår till 240 hp (motsvarande fyra års heltidsstudier). Det slutar formellt med att doktoranden offentligt försvarar sin tryckta doktorsavhandling. Innehavaren av en doktorandtjänst har som primär skyldighet att framgångsrikt fullgöra den utbildning på forskarnivå som avslutas med doktorsexamen. Bestämmelser om anställning som doktorand på heltid finns i högskoleförordningen 5 kap 1-7 §§. Innehavaren av en doktorandtjänst förväntas delta aktivt i institutionens forsknings- och undervisningsmiljö och kan behöva utföra institutionsuppgifter, framför allt undervisning, upp till cirka 20 procent av heltid. Denna utlysning välkomnar doktorandförslag som syftar till att utforska postutveckling och pluriversal transformation baserat på empirisk fallstudieforskning grundad i ett specifikt samhälle eller territorium i det globala syd och teoretisk och konceptuell utveckling, till exempel av pluriversum; prefigurativ politik; hoppets politik; och riktiga utopier. Ett engagemang i dekoloniala och feministiska metoder skulle vara en fördel. Men det finns en ökande framväxt och synlighet av en enorm mängd radikala alternativ till denna dominerande regim, som ifrågasätter dess rötter i kapitalistiska, patriarkala, rasistiska, statistiska och antropocentriska krafter. Vi söker doktorander som är intresserade av att forska om den breda frågan: Hur ser den antikoloniala/kapitalistiska/patriarkala transformationen ut och hur omkonfigureras relationer mellan människa och natur för att stödja detta? Gemensamma alternativ "underifrån", även om de är olika i skala och räckvidd, utgör flera former av motstånd och kamper för återexistens som avslöjar andra horisonter av det möjliga - en värld där många världar passar. Dessa inkluderar initiativ med ett specifikt fokus som hållbart och holistiskt jordbruk, gemenskapsledd vatten/energi/matsuveränitet, solidaritets- och delningsekonomier, arbetarkontroll av produktionsanläggningar, resurs/kunskapsallmänningar och interetnisk fred och harmoni, till mer holistisk eller rundade förvandlingar som de som zapatisterna i Chiapas och kurderna i Rojava försökte göra. Alternativen inkluderar också återupplivandet av gamla traditioner och framväxten av nya världsbilder som återupprättar mänsklighetens plats i naturen, som en grund för mänsklig värdighet och jämlikhet. Denna utlysning välkomnar doktorandförslag som syftar till att utforska postutveckling och pluriversal transformation baserat på empirisk fallstudieforskning eller teoretisk och konceptuell utveckling, till exempel av pluriversum; prefigurativ politik; hoppets politik; och riktiga utopier. Innehavaren av tjänsten bör rikta forskning till områdena humanekologi, humangeografi, hållbarhetsvetenskap, antropologi eller ett närliggande område. Mer information om doktorandprogrammet vid avdelningen för humanekologi finns på https://www.keg.lu.se/en/research/phd-education/phd-human-ecology För mer information om behörighetskrav och hur du ansöker; https://lu.varbi.com/se/what:job/jobID:703169/ Samhällsvetenskapliga fakulteten vid Lunds universitet är ett av landets ledande kunskapscentra för forskning och utbildning inom samhälls- och beteendevetenskap. Med verksamhet i både Lund och Helsingborg, över 700 anställda och cirka 5 700 helårsstudenter är fakulteten en av Lunds universitets största. Vi erbjuder en kreativ akademisk miljö med engagerade studenter och medarbetare. Vår huvuduppgift är att utveckla, förmedla och förvalta kunskap om samhälle, människa och organisationer i en miljö som präglas av öppenhet, tolerans och nyfikenhet. Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi med c:a 60 anställda, 400 helårsstudenter och ett 20-tal doktorander kombinerar gamla anor med modern och högt internationaliserad forskning och utbildning. Institutionen är en av fakultetens mest forskningsintensiva institutioner med en hög extern finansieringsgrad. Vid de senaste internationella utvärderingarna (RQ 08 och RQ 20) av Lunds universitet bedömdes institutionens forskning inom flera områden som excellent. Denna starka ställning har utvecklats ytterligare och institutionen rankas enligt QS 20 som nummer 23 i världen vilket gör det till ett av Lunds universitets högst rankade vetenskapsområde år 2022. Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi kombinerar en stark ämnesbärande tradition med modern och internationellt högklassig forskning och utbildning. Institutionen har omfattande internationella samarbeten men också starka nätverk och kontaktytor inom och utanför fakulteten vid LU. Centrala forsknings- och undervisningsområden områden utgörs av ekonomisk geografi, utvecklingsgeografi, urban och social geografi, humanekologi samt GIS. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

8 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Ridlärare till Växjö Ridklubb

Har du ett brinnande intresse för hästar och ridsport där du sätter hästen och eleven i fokus? Då tror vi att du är rätt för rollen! TopWork söker nu dig som är intresserad av att arbeta som ridlärare på Växjö Ridklubb. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper, där vi tror att du är en person som tycker om att arbeta med både människor och hästar. Du har en god pedagogisk förmåga och brinner för att undervisa på alla nivåer. Verksamheten omfattas både av ridning och hästkunskap med hästarnas välfärd och omvårdnad i fokus. Vi ser att du har en god blick för vad som behöver utföras och har en god ledarskapsförmåga samt att du är duktig på att inkludera alla. Om Växjö Ridklubb Växjö Ridklubb är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet. Föreningen grundades 1882 och har idag ca 450 medlemmar och drygt 330 uppsittningar per vecka. Anläggning ligger sjönära i ett naturskyddsområde endast 4 km från centrum i universitetsstaden Växjö. Kvalifikationer och om tjänsten Utbildningskrav för att vara aktuell för tjänsten är Hippolog alternativt svensk ridlärare level 2 (SRL2). Arbetstiderna kommer vara schemalagds både, dag, kväll och helgtid. Arbetet kommer innefattas av att hålla ridlektioner, ridning, viss stalltjänst samt administrativa uppgifter. I tjänsten finns det även möjlighet att ta med egen häst, där det finns stallplats ledig. Information och ansökan I denna rekrytering har Växjö Ridklubb valt att samarbeta med TopWork. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

8 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Idrottslärare till Allerumsskola

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen  Allerums skola är en liten, trygg och attraktiv skola i helsingborg. Vi har en bra gemenskap vilket i sin tur ger goda resultat för eleverna. För oss är trygghet en förutsättning för en bra skolgång och det erbjuder vi våra elever. Skolan har ca 170 elever från årskurs F-6 och vi arbetar i arbetslag F-3 och 4-6.Vi lär tillsammans och skapar forum för kollegialt lärande. Skolgården är vårt extra klassrum och vi arbetar med rörelse dagligen, då eleverna får arbeta med hela kroppen och alla sinnen. Området där skolan ligger är expanderande med bra kommunikationer och cykelvägar in till Helsingborg. I omgivningarna finns även en liten skog där det finns vindskydd, parken utnyttjas av både skola och fritids. Skolgården gränsar till ett par fotbollsplaner. På skolans område ligger även en förskola som vi samarbetar med. På Allerums skola är arbetsglädje viktigt och våra elever ska tycka det är roligt och spännande att komma till oss. Vi sätter eleven i centrum. Vi arbetar utifrån våra ledord kunskap, trygghet och trivsel och dessa genomsyrar vårt arbete varje dag. Våra elever ska efter varje skoldag fått med sig något från varje ledord. Även personalen arbetar med ledorden och de ingår i vårt systematiska kvalitetsarbete. Vår vision: Tillsammans lär vi mer! är något vi står för eftersom vi har en fin gemenskap på skolan där vi alla hjälps åt både elever och personal. Kooperativt lärande och differentierad undervisning är våra metoder för att nå vår vision framåt. Vill du läsa mer om skolan så gå in på www.allerumsskola.se eller på facebook allerums skola. Arbetsuppgifter Vi söker nu en idrottslärare som kan arbeta hos oss höstterminen 2024, då vår nuvarande går på föräldraledighet. Du planerar idrottslektioner för åk 2-6 och genomför lektioner i vår intill liggande idrottshall. I dina arbetsuppgifter ingår planering, genomförande, efterarbete samt bedömning. Du kommer även ha föräldrakontakt kring elevernas idrott. Du ingår i ett arbetslag med kollegor där du bidrar med ideer och tankar. Du ska kunna planera olika aktiviteter som skolan genomför tillsammans som tex. hälsovecka, skoljogg. Då vi är en liten skola så behöver alla ställa upp för varandra och kunna ändra sina uppgifter så att det blir bra för eleverna.  Kvalifikationer Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med barn och ha ett stort intresse för idrottsämnet. Du behöver vara flexibel och kunna ändra i din planering om något inträffar. Du sätter eleverna först och jobbar aktivt för att eleverna ska känna sig trygga och må bra. Erfarenhet av kommunikation och samspel mellan skola och hem. Du är stresstålig och har ett lågaffektivt bemötande.  Du har någon form av ped. utbildning men det är inget krav.  Vid frågor kontakta [email protected]  Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-04-30  Anställningsform: vikariat  Omfattning: 75%  Tillträdesdatum: 5/8 2024  Varaktighet: Tidsbegränsat  Antal tjänster: 1  Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

8 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare F-3 Robinson Valsjön

Med kunskap, hälsosamma vanor och sunda värderingar ska barn och elever rustas inför mötet med den stora världen, en värld som växer ihop, digitaliseras och som fungerar i harmoni med naturen. Genom evidensbaserad pedagogik, en mångfald av erbjudanden och en välorganiserad verksamhet vill Tellusskolan bidra till nästa generations välbefinnande, kunnande och samarbetsförmåga. Lärare åk F-3 Lärare i grundskolan (Sv-SO) (Ma-NO) Vi söker nu en lärare med legitimation i Sv-SO ämnena eller Ma-NO ämnena till Robinson Valsjön som ska undervisa i vår nya förskoleklass och följa med dem till årskurs 3. Skolan kommer att växa till en F-6 skola så behörighet till åk 6 är meriterande. Dessutom är ytterligare behörigheter inom något praktiskt estetiskt ämne en tillgång. Robinson Valsjön startade med en förskoleklass och en 1:a, hösten 2022 och till ht 2024 har skolan elever i årskurs F-3. Skolan växer organiskt med nya elever i förskoleklass varje år till det att vi har elever upp till åk 6. Skolan ligger i en nybyggd fastighet belägen i det natursköna området kring Valsjön. I skolbyggnaden finns även förskola. Robinsons grundidé är att lärande blir långsiktigt om det utgår från en upplevelse. Därför arbetar vi med upplevelsebaserat lärande där många upplevelser äger rum i och med hjälp av naturen. För oss är det viktigt att eleverna ska känna att skolan är lustfylld och meningsfull. Vi arbetar därför i ämnesintegrerade projekt där alla ämnen blir presenterade i ett meningsbärande sammanhang. Metoden underlättar för eleverna att behålla och utveckla lusten att lära, lärandet känns mer på riktigt. Vi vill att barnen på vår skola lär känna naturen och därmed också lär sig att tycka om den, därför använder vi friluftslivet som ett arbetsredskap för de yngre eleverna. I vår profil baseras på vårt värdegrundsarbete, utepedagogik och upplevelsebaserat lärande. Att arbeta på Robinson: Vill du jobba med upplevelsebaserad och ämnesintegrerad undervisning i en kreativ miljö där undervisningen sker både utomhus och inomhus? Vill du ingå i ett arbetslag där inflytande, samarbete och kollektivt lärande är en självklarhet? Vill du arbeta som medagerande ledare och inspirera till trygg och utvecklande lärmiljö för alla elever? Då vill du jobba hos oss! Inflytande och kompetens: Hos oss på Robinson får du stora möjligheter att påverka verksamheten och har goda utvecklingsmöjligheter. Vi befinner oss i en uppbyggnadsfas där allas kompetenser och bidrag blir särskilt viktiga. Verksamheten på Robinson ska genomsyras av att alla medarbetare är medagerande ledare som bygger tilltro och trygghet för alla elever under skol- och fritidstid. Som organisation uppnår vi våra mål genom att: Ha ett öppet och respektfullt samtalsklimat med rak kommunikation. Nolltolerans för all sorters kränkande särbehandling oavsett om det gäller vuxna eller barn. Arbeta för att alla barn, föräldrar och medarbetare tar ansvar för skolan. Robinsons elevsyn om att: Barn är goda Barn är olika Barn är behovsstyrda och Barn vill utvecklas ska ligga till grund för de beslut som fattas. Intervjuer sker löpande och anställning är tänkt att starta vid terminstart augusti 2024. Titta gärna på vår presentationsfilm så får du en ännu bättre bild av Robinson Valsjön. https://youtu.be/WFjPi1a7ink Varmt välkommen med din ansökan!

7 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Förskollärare till vår yngrebarnsavdelning

Söker ni nya utmaningar, är redo att utvecklas? Vi utökar vårt team och söker dig som är legitimerad förskollärare. På Apalby förskola, ger vi dig möjligheten att tillsammans med rektor, andra förskollärare och barnskötare, att leda, påverka och vara delaktig i pågående utvecklingsprocess och kvalitetsarbete. Som förskollärare arbetar du heltid i barngrupp med avdrag förtroendetid (reflektion/planering/apt). Om organisationen - Tivoli förskolor Västerås; Vi är en förskolekoncern som driver ett antal förskolor i Västerås, Stockholm, Solna, Håbo, Sollentuna, Södertälje och Täby, där vi strävar efter en trygg miljö för de många barn våra fantastiska medarbetare ansvarar för varje dag. Vår vision är att barn skall få möjlighet att bli självständiga och reflekterande människor med respekt för allas lika värde. Vi vill genomföra det genom att erbjuda en idérik och stimulerande miljö och varierande material samt genom att utgå från barnens intressen och behov. Vi tror och arbetar efter förhållningssättet att pedagoger som medforskande pedagoger skapar ett klimat där barnen känner sig delaktiga i sitt eget lärande på ett lustfyllt sätt. Vårt mål är att barnen skall ha en positiv framtidstro, god självkännedom och tilltro till sin egen förmåga. I lek och samspel med andra barn får de en trygg och upplevelserik barndom. Lärandet sker hela tiden från det att barnet föds, i alla situationer och på olika sätt. Vi vill att lärandet ska utgå från barnets behov, vara lustfullt och inspirerande och förbereda barnen för skolan. Om Västerås enheten; Vår enhet i Västerås består av sex förskolor; Apalby, Busbolaget, Idyllen, MonaLisa, Zodiaken och Täppan (ligger i Bålsta). På varje förskola har vi en rektor och/eller samordnare som tillsammans med övriga medarbetare leder utvecklingen framåt. Tillsammans är vi ca 250 barn och 50 medarbetare. Vi har ett nära samarbete förskolorna mellan där vi strävar efter ett kollegialt lärande av varandras erfarenheter och kunskaper. Tillsammans skapar vi ett team med tron att stärka och stötta varandra! Om Apalby förskola; Apalby är centralt belägen, med närheten till Rocklunda skog, promenadområde och lekparker. Vi har tre avdelningar fördelade på två hus; Eken, Björken och Lönnen, totalt 45-50 barn med tre gårdar. Om tjänsten på Apalby förskola; Vi söker 1st förskollärare som tillsammans med våra medarbetare, leder vår utvecklingsprocess. Du är legitimerad förskollärare. Meriterande om du har tidigare erfarenhet som förskollärare och väl förtrogen med förskolans styrdokument och vet hur du tillämpar dessa i praktiken. För oss är det viktigt att du som medarbetare besitter ett genuint intresse och en vilja att vara med och bidra till att driva utvecklingen av våra förskolor framåt. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för ledarskap, är trygg och stabil med god förmåga att leda, kommunicera och motivera. I din roll har du lätt för att skapa goda relationer med fokus trygghet, lärande och omsorg för barn, vårdnadshavare och medarbetare. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete inom förskola och är förtrogen med det systematiska kvalitetsarbetet. Vidare är du ansvarsfull och besitter ett professionellt lösningsorienterat förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta och är en lagspelare. Men viktigast är att du älskar arbetet inom förskola och mötet med andra, där du sprider glädje, skrattar och där du erbjuder barnen en rolig, trygg och lärorik utbildning med en helhetssyn på barnen och deras behov, där omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet. Lön, ersättning och förmåner; Planerings- och reflektionstid, individuellt och i grupp, samt APT en gång per månad. Kompetensutbildning två dagar per termin. Interna nätverk och föreläsningar ledda av vår utvecklingschef och SKA controller Närvarande och tillgänglig ledning Fortbildning efter behov och förutsättning Skolledningsteam med; verksamhetschef, utvecklingschef, skolchef och regionchef Gemensamma enhets kick-off, personalvårdande aktiviteter - mål lära känna varandra och skapa "vi-känsla" Digitala verktyg Pedagogisk frukost, lunch samt mellanmål Friskvårdsbidrag Arbetskläder Krav; Förskollärarlegitimation Uppvisa utdrag från belastningsregistret Har god skriftlig och muntlig förmåga i det svenska och engelska språket Så här går rekryteringen till; Om du går vidare i rekryteringen blir du kallad till en första intervju med fysisk träff på förskolan. Vid intervjutillfället vill vi att du uppvisar utdrag ur belastningsregistret samt legitimation/betyg på alla uppgifter som finns med i din ansökan. Intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden. Om ansökan; Mejla din ansökan bestående av cv och personligt brev. I din ansökan berättar du tydligt varför du är rätt person för oss och vad du kan bidra med till vår enhet. Ansökan sker enbart via mejl till; [email protected] Tillträde tjänst: 12e aug 2024 (eller enligt överenskommelse) Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6månaders provanställning enligt kollektivavtal Sysselsättningsgrad: Heltid Kollektivavtal: Arbetsgivarorganisation Almega, friskoleavtalet Välkommen in med din ansökan :)

7 mars 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024