Kriminalvårdare till Anstalten Kumla
Kriminalvården
Kriminalvårdare

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Kumlas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/kumla/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Vill du bidra till ett tryggare och säkrare samhälle? Som kriminalvårdare på anstalt är du grunden i säkerhetsarbetet. Du jobbar i team tillsammans med andra yrkesgrupper för att upprätthålla en trygg och säker verksamhet och för att motivera klienter till ett liv utan kriminalitet. Det dagliga arbetet innebär dels in- och upplåsning av bostadsrum, visitation av lokaler och övervakning men även samtalskontakt och frigivningsförberedelser med mera. Rollen som kriminalvårdare innebär ett strukturerat och rutinbaserat arbetssätt med riskbedömning och säkerhetsmedvetenhet i fokus. Arbetet är omväxlande och det finns många utvecklingsmöjligheter för den som söker fortsatt anställning. Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan kan utvecklas och förändras. Provanställningen inleds med tre veckors introduktion vid anstalten Kumla. Efter några månaders tjänstgöring planerar vi in när du ska påbörja kriminalvårdens obligatoriska grundutbildning. Utbildningen omfattar åtta veckor och sker på betald arbetstid. Bedömning sker löpande innan provanställningen övergår i tillsvidareanställning efter sex månader. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är viktiga. Som kriminalvårdare behöver du vara trygg, stabil, ha god självinsikt, gott omdöme och integritet. Tillsammans med dina kollegor driver du verksamheten, så du behöver ha god samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du ska kunna agera fysiskt när det krävs. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet, även i form av säsongsarbete, timanställning eller eget företagande. Praktik och volontärarbete är inte att jämställa med anställning • Fullständig gymnasieutbildning alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • God datorvana Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, social omsorg, psykiatri eller vård- och omsorgsarbete • Kunskap inom relevanta områden, exempelvis beteendevetenskap, kriminologi psykiatri, juridik och konflikthantering • Relevanta språkkunskaper • B-körkort ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövning på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ I anställningen ingår en obligatorisk kriminalvårdsutbildning. Den kan komma att genomföras på annan ort. Kriminalvårdens verksamhet pågår dygnet runt, året runt. Det innebär att du kommer att arbeta dagar, kvällar och helger. Vissa scheman innebär arbete på nätter. Läs mer om förutsättningar kring anställningsform här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardare/anstallningsform-kriminalvardsutbildning/ Kriminalvården strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag och försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

29 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Säkerhetsstrateg till Region Kronoberg
REGION KRONOBERG
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och stärka säkerheten och beredskapen i Region Kronoberg? Vi söker nu en säkerhetsstrateg som vill bidra till en trygg och motståndskraftig region. Hos oss får du en nyckelroll i att utveckla och samordna arbetet inom säkerhet och beredskap – med fokus på att skydda samhällsviktiga funktioner och skapa förutsättningar för en robust offentlig verksamhet. Säkerhetsenheten ansvarar för det strategiska och operativa arbetet inom det breda område som idag omfattar säkerhet och beredskap och där den här tjänsten ingår. I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. ARBETSUPPGIFTER I rollen som säkerhetsstrateg hos oss på Region Kronoberg arbetar du både strategiskt och delvis operativt med fokus på säkerhetsskydd. Du har ett brett ansvar som innefattar att säkerställa att regionens säkerhetsarbete följer gällande lagar, förordningar och föreskrifter däribland säkerhetsskyddslagen, säkerhetsskyddsförordningen samt försvarsmaktens och säkerhetspolisens föreskrifter. Du tar fram och utvecklar strategier, riktlinjer och strukturer inom ditt specialistområde och fungerar som ett stöd till verksamheterna i implementeringen av dessa. I denna rollen är fokus på personalsäkerhet och fysisk säkerhet. En viktig del av uppdraget är att genomföra analyser för att identifiera risker och förbättringsområden, samt att följa upp och kontrollera att säkerhetsrutiner efterlevs och att beredskapen håller hög nivå. Du representerar regionen i olika nätverk och på konferenser, och håller dig uppdaterad genom kontinuerlig kompetensutveckling. Du ansvarar även för att hålla interna utbildningar och informationsinsatser för att stärka säkerhetsmedvetenheten i organisationen. Som säkerhetsstrateg är du en del av regionens säkerhets- och beredskapsråd och ingår i stabs- och krisledningen vid särskilda händelser. Du hanterar även sambandsmedel, inklusive signalskyddsmateriel, i enlighet med gällande regelverk. I rollen ingår samverkan med andra myndigheter och säkerhetsorganisationer på både regional och lokal nivå, vilket gör din samarbetsförmåga och ditt helhetsperspektiv särskilt värdefulla. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har en akademisk utbildning eller yrkesutbilding inom relevant område och/eller mångårig yrkeserfarenhet. Du har en gedigen kunskap och förståelse för säkerhet och säkerhetsskyddsfrågor. Du har god kännedom om de lagar och regler som styr området och har förmåga att tillämpa dessa i praktiken. Vidare har du god administrativ förmåga och är van att arbeta med olika IT-stödsystem. Du uttrycker dig väl på svenska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med säkerhetsfrågor i en offentlig verksamhet samt har erfarenhet från arbete med säkerhetsskyddsfrågor Du är strukturerad i ditt arbete och har tar egna initiativ och bidrar aktivt till utveckling inom ditt område. Du har lätt för att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. Du är även en god kommunikatör med pedagogisk förmåga att förklara och förankra komplex information både skriftligt och muntligt, vilket kräver analytisk förmåga. Du är vetgirig och håller dig ajour inom ditt aktuella område. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassad och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. ÖVRIGT Vi planerar att hålla intervjuer 20 & 22 augusti. Eftersom annonseringstiden sträcker sig över sommaren kan det under vissa perioder vara lite begränsad tillgänglighet för att besvara frågor. Vi hoppas på din förståelse och finns här för dig så snart vi har möjlighet. Tveka inte att höra av dig din fråga är viktig för oss!" Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

29 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Gruppchef till Områdespolisverksamheten, LPO Medelpad, Sundsvall

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Lokalpolisområde Medelpad ingår i polisområde Västernorrland. Inom lokalpolisområdet finns nio BF/IGV-, fyra utrednings- samt fyra stöd/service grupper. Sundsvall är huvudort i polisområde Västernorrland. Lokalpolisområdet Medelpad omfattar kommunerna Sundsvall, Timrå och Ånge. Sundsvall har den i polisområdet största polisstationen medan Timrå har ett poliskontor. I Ånge finns en polisstation med arrest och passverksamhet. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget som gruppchef för BF-IGV 6 Områdespoliser Nu söker vi en gruppchef som vill driva områdespolisarbetet till att minska brottsligheten och skapa ett tryggare lokalsamhälle genom en kvalitativ lokal närvaro. IGV-BF 6 är en NIGS-grupp som är en del av lokalpolisområdets brottsförebyggande verksamhet vars huvuduppdrag är att arbeta utifrån den lokala lägesbilden/problembilden, med fokus på kriminella nätverk, rekrytering av unga, vapen, narkotika och kriminell ekonomi. NIGS är en del av det nationella spaningskonceptet. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga områdespolisgrupper, operativa koordinatorer, andra sektioner och underrättelsetjänsten. Detta sker i huvudsak civilt. Uppdraget planeras och genomföras genom ledning i ordinarie verksamhet (LIO) med utgångspunkt från brottstriangeln. Som chef för BF-IGV 6 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp och i det lokala driftcentret där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området operativt brottsförebyggande arbete och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande den senaste femårsperioden • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde • svensk Polisexamen, Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av spaningsverksamhet När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • Analys och helhetssyn • Mål och resultat • Utveckling och förändring • Social säkerhet • Muntlig och skriftlig kommunikation • Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Tillsvidareanställning som polisinspektör i funktion som chef grupp Placeringsort: Sundsvall Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult: [email protected]. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

29 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
HMS-ansvarig till Långdahls
HR-Utveckling Dalarna AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Brinner du för frågor inom hälsa, miljö och säkerhet och har ett intresse för transportbranschen? Nu söker vi på Långdahls en HMS-ansvarig till vårt grymma team. I tjänsten kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att företagets arbetsmiljö och säkerhetsstandarder upprätthålls och följs enligt gällande lagar och regler. Långdahls är ett etablerat företag inom transportbranschen där dessa frågor är en viktig del av vår verksamhet ur ett hållbarhetsperspektiv. Om tjänsten I rollen som HMS-ansvarig kommer dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera att utveckla och implementera säkerhetsrutiner och -policyer, genomföra riskbedömningar, leda och samordna utbildningar kring hälsa och säkerhet på arbetsplatsen samt vara en central kontaktperson för HMS-frågor internt och externt. Idag arbetar vi i ledningssystemet VIQMA och IA-Systemet. Du kommer att arbeta tätt med produktionsansvarig, fordonsansvarig och personalansvarig samt vara en viktig funktion för hela organisationen. Underjordsarbete kommer att förekomma i tjänsten. Vi letar efter en kandidat med stort intresse och erfarenhet inom HMS-området. Du har förmågan och trivs med att både arbeta självständigt och i team. Vi tror att du har en stark förståelse för gällande lagar och riktlinjer inom arbetsmiljö och säkerhet samt är skicklig på att kommunicera och samarbeta med olika intressenter. Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Erfarenhet och kvalifikationer: • Har erfarenhet, och gärna även utbildning, från liknande roll • Kunskap om lagstiftning och krav • Kunskap om riskanalyser och olycksfallsutredningar • Förmåga att leda och genomföra utbildningar inom HMS • God kommunikationsförmåga i svenska, både tal och skrift Personliga egenskaper: • Strukturerad och noggrann • Initiativtagande och ansvarstagande • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna beslut • God problemlösningsförmåga och analytisk förmåga Om du är en målinriktad och engagerad individ som vill vara en del av ett genuint företag inom transportbranschen, är detta en spännande möjlighet för dig att utvecklas tillsammans med oss. Långdahls erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, möjligheter till personlig utveckling och en chans att påverka och förbättra företagets HMS-områden. Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av oss! Långdahls är ett åkeriföretag baserat i Hedemora och Bergslagen, och består av flera samverkande bolag. De bedriver huvudsakligen mejeritransporter för Grådö mejeri i Mellansverige, samt logistikverksamhet i Garpenbergsgruvan åt Boliden. Bolaget startades 1988 av Elving Långdahl och har idag en stor vagnpark med ca 230 anställda. Sedan 2015 har Långdahls varit en pålitlig partner inom lastning och transport för gruvindustrin. Vi fokuserar på att erbjuda effektiva lösningar med hänsyn till hälsa, miljö och säkerhet. Vi strävar efter att fortsätta vara ledande inom branschen genom innovation och hållbara arbetsmetoder, samtidigt som vi upprätthåller vårt engagemang för säkerhet och miljöansvar.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ordningsvakt till köpcentrum i Löddeköpinge
Security Assistance Syd AB
Väktare och ordningsvakter

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Ordningsvakt till köpcentrum i Helsingborg
Security Assistance Syd AB
Väktare och ordningsvakter

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Utbildad ordningsvakt alternativt att du har inplanerad ordningsvaktsutbildning Giltigt ordningsvaktsförordnande Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska Ostraffad Ordnad privatekonomi För att få arbeta på ett auktoriserat bevakningsbolag måste du bli godkänd av Länsstyrelsen (företaget gör den ansökan). OM TJÄNSTEN Som Ordningsvakt i köpcentrum är din främsta uppgift är att få människor - hyresgäster och besökare - känna sig trygga i sin vardag. Som en representant för kunden, Security Assistance och allmänheten skall man utföra sitt uppdrag på ett effektivt, rättssäkert och ett professionellt sätt. Arbetet kräver förmågan att kunna snabbt anpassa sig till olika situationer, eftersom du har många kontaktytor och träffar olika typ av människor varje dag. En ordningsvakt behöver kunna uttrycka sig korrekt och tydligt i kontakten med allmänheten som är viktig del i ordningsvaktens förtroendebyggande arbete. Förhoppningsvis är din närvaro lugnande och förebyggande, men om det behövs förväntas du också ingripa i situationen för att lugna den. Arbetsuppgifter består bland annat av: Ronderingar i köpcentrumets alla butiker samt allmänna utrymmen och ytor Upplåsning och låsning Medverka till att upprätthålla allmän ordning och därigenom skapa en trygg mötesplats för hyresgäster och besökare i köpcentret

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Avarn förstärker uppdraget i Arboga, söker nu gruppledare
Avarn Security AB
Väktare och ordningsvakter

Avarn Security har uppdraget att leverera personella bevakningstjänster till Saab-koncernen i Sverige och utomlands. Leveransen är en betydande del i en samordnad säkerhetsleverans med Avarn Securitys bevaknings- och teknikorganisation. Den samordnade säkerhetsleveransen är ett av Sveriges mest komplexa, dynamiska och synliga uppdrag med ett rikstäckande kundansvar för koncernen.   Arbetstider: Dag och Natt Tjänsteställe: Arboga Antal: 4st Varaktighet: Heltid, 6 månaders provanställning tilämpas Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsuppgifter: Som gruppledare kommer du leda ett team bestående av skyddsvakter. Du leder och fördelar den dagliga driften och tillser att Avarn lever upp till det avtal vi har med kund. Du kommer jobba både operativt och administrativt där du har ett tydligt kundfokus. Du bidrar till dina kollegors trivsel och har ett tydligt mål om att utveckla leveransen. Kvalifikationer: Vi söker dig som har en personlig mognad och som känner sig trygg i sig själv. Vi ser att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och förstår konceptet av ett systematiskt säkerhetsarbete. Du ska ha en social förmåga där du har lätt för att samarbeta och förmågan att få en grupp att gemensamt arbeta mot tydligt uppsatta mål. Du ska vara en ledare som med prestigelöshet visar vägen för dina kollegor igenom ditt driv och engagemang. Krav på dig som söker: Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: Vara myndig innan du påbörjar uppdraget, du ska även inneha gymnasiekompetens med godkänt i svenska. Då tjänsten kräver att du har körkort behöver du ha Körkort B. Utöver det måste du ha svenskt medborgarskap. Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Meriterande är: • Väktarutbildning (VU1 + VU2) • Godkänd HAS utbildning • Civil skyddsvaktsutbildning (Alt. militär skyddsvaktsutbildning**, genomförd fr.o.m. 2020 eller senare) • Tidigare erfarenhet av objektet  • Optima utbildning och kunskaper om vakanslösning     Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-08-24. På grund av semestertider så kan det förekomma en fördröjning av rekryteringsprocessen. - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt.  För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. ** Har du genomfört skyddsvaktsutbildning under militär grundutbildning så är den giltig även för civilt bruk. Utbildningen ska vara genomförd 2016 eller senare och utbildningsbeviset ska inte vara äldre än 5 år. Har du en skyddsvaktsutbildning genom försvarsmakten utan militär grundutbildning så behöver du genomföra en förkortad skyddsvaktsutbildning för att kunna arbeta som civil skyddsvakt.   Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Brandsäkerhetstekniker i Sundsvall
NOHA Sweden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Vill du vara med och göra verklig skillnad – varje dag? På NOHA Sweden AB jobbar vi inte bara med brandsäkerhet. Vi räddar liv och värden, värnar om människors trygghet och hjälper våra kunder att vara redo när det oväntade händer. Nu söker vi en brandsäkerhetstekniker till Sundsvall med omnejd – en person som, liksom vi, drivs av att skapa tryggare miljöer och växa tillsammans med andra. Vilka är vi NOHA Sweden AB är en del av den globala APi-koncernen och en ledande aktör inom brandskydd i Skandinavien. Med team på åtta orter i Sverige arbetar vi rikstäckande för att ge våra kunder bästa möjliga skydd – från installation till underhåll och rådgivning inom brandskydd. Vi tror på att framtidens NOHA och bygger på kunniga, engagerade människor. Därför investerar vi i dig, din kompetens och din utveckling. Om rollen som brandsäkerhetstekniker Som brandsäkerhetstekniker hos oss har du en viktig roll i att skapa trygghet för våra kunder. Du kommer att arbeta nära våra uppdragsgivare med installation, kontroll och underhåll av produkter som till exempel: Brand- och utrymningslarm Handbrandsläckare Släcksystem Brandposter Brandgasventilation Nöd- och hänvisningsarmaturer Du utgår från din bostad med servicebil och har frihet under ansvar. Du får verktyg, utbildning och stöd för att lyckas i din vardag – och vi uppmuntrar dig att ta plats, växa och leda dig själv framåt. I tjänsten ingår det även efter organisationens behov resor med övernattning. Resorna sker i enlighet med vårt reseavtal. Vi söker dig som: Har teknisk kompetens – gärna med erfarenhet av larm- eller säkerhetssystem Är lösningsorienterad, serviceinriktad och trivs i en kundnära roll Har lätt för att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer Är noggrann, självgående och samtidigt en stark lagspelare Har B-körkort och god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift på svenska (och gärna engelska) Extra plus om du har erfarenhet inom brandlarm, el, säkerhet eller relevant utbildning inom brand och utrymning. Vi erbjuder dig: En meningsfull vardag där du gör skillnad – på riktigt En trygg anställning med kollektivavtal Friskvårdsbidrag, utbildning och kontinuerlig kompetensutveckling Möjligheten att utvecklas i en växande organisation med högt i tak Fantastiska kollegor och en kultur där du alltid blir sedd och uppmuntrad Tjänsten: Placering: Sundsvall Omfattning: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan! Frågor? Varmt välkommen att kontakta: Olle Tjernberg, Operationsledare Sundsvall– +46 707 78 46 266 Sarah Helldal, HR-generalist – 0707 84 62 32 Peter Sparf, Fackligt ombud Unionen – +46 35 260 30 03 Om NOHA NOHA är mer än ett företag – vi är ett team av ledare som brinner för att skapa en tryggare värld. Vi är experter på förebyggande brandskydd och har ett tydligt uppdrag: att hjälpa våra kunder hantera de första 15 minuterna (#1F15M) efter en oförutsedd händelse, tills räddningstjänsten anländer. Vi är idag cirka 150 medarbetare på 13 orter i Sverige och Norge. Med en ny, toppmodern fabrik i Norge och tillgång till ett globalt nätverk via APi Group, står vi starka inför framtiden – och vi hoppas att du vill vara en del av den. Välkommen till en arbetsplats där du gör skillnad – och får växa.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Safety Specialist
Infotree Service Sweden Filial
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Are you passionate about workplace safety and creating a strong safety culture? Do you have experience in systematic work environment and safety practices—and want to join an organization where you can make a real impact and continue developing your skills? If so, this opportunity is for you. A production site in Lilla Edet is expanding its Safety team and is currently looking for a skilled and motivated Safety Specialist to support the factory and management in advancing safety initiatives across the organization. About the SiteThe facility operates as a paper mill with an annual capacity of approximately 100,000 tonnes. It includes several production stages: steam plant, pulp processing, paper production, conversion, logistics, and support functions. With a workforce of around 400 employees and a history spanning more than 140 years, the site is known for its friendly atmosphere and a strong focus on safety and continuous improvement. The organization places a high priority on maintaining a safe and healthy work environment, supported by a structured and proactive safety framework. About the Role This role plays a key part in supporting and driving systematic safety and work environment improvements across the site. As a Safety Specialist, you will take on a proactive and hands-on role, helping shape and guide how safety work is developed and implemented. Key Responsibilities: Serve as a subject-matter expert in work environment and safety, supporting factory teams and managers in applying safety standards and internal guidelines. Develop, implement, and monitor safety routines in line with legal requirements and internal directives. Plan and lead risk analyses, coordinate safety management activities, and support continuous improvement initiatives. Analyze and follow up on risks, incidents, and accidents; lead and participate in investigations. Contribute to projects as an expert in occupational health and safety, including compliance with ISO 45001 and participation in audits. Conduct training and promote a strong safety culture across all departments. Who You Are You have formal education or significant work experience in occupational safety, health, or a related field. You are driven by a genuine passion for creating a safe and healthy workplace. You bring practical experience in structured risk management methods You have excellent communication skills and the ability to engage and educate employees at all levels. You are fluent in both Swedish and English, written and spoken. Experience in machine safety and knowledge of the Machinery Directive are strong assets. Familiarity with Swedish Work Environment Authority roles BAS-P and BAS-U is preferred. What’s Offered You’ll join a workplace committed to well-being, where innovation, collaboration, and inclusion are encouraged. You'll be supported to grow professionally, take initiative, and contribute to meaningful improvements—both for the people you work with and for the broader work environment.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Arbetsmiljöingenjör
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Om företaget Vår kund är en välkänd tillverkande industri med lång tradition och stark lokal förankring. Deras anläggning i Lilla Edet omfattar flera produktionssteg såsom ångcentral, massaberedning, pappersproduktion, konvertering, logistik och stödfunktioner. Här genomsyras arbetsplatsen av ett familjärt klimat, stort fokus på arbetsmiljö och en kultur av ständiga förbättringar. Hos vår kund blir du en del av en verksamhet där arbetsmiljö och säkerhet prioriteras högt. Du får möjlighet att arbeta nära produktionen och cheferna i en roll där du har stort inflytande och goda möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling. Dina arbetsuppgifter Arbetsmiljö och säkerhet är ett högt prioriterat område inom organisationen och stora investeringar görs i det proaktiva och systematiska arbetsmiljöarbetet. Rollen som arbetsmiljöingenjör är operativ och innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare i produktionen. Du arbetar som expertstöd i det dagliga arbetsmiljöarbetet och driver utvecklingen framåt genom både utbildning, uppföljning och standardisering. Du leder och deltar i riskanalyser, samordnar arbetet kring incidenter och olyckor, och fungerar som intern specialist i arbetsmiljöfrågor inom olika projekt. Exempel på arbetsuppgifter: Stötta chefer och organisationen i det dagliga arbetsmiljö- och säkerhetsarbetet. Säkerställa att interna riktlinjer och legala krav omsätts till tydliga och fungerande rutiner. Planera, genomföra och leda riskanalyser. Leda och delta i utredningar av olyckor, incidenter och avvikelser. Bidra i projekt som arbetsmiljöspecialist. Arbeta med det systematiska arbetsmiljöarbetet kopplat till ISO 45001. Genomföra interna revisioner och delta vid externa granskningar. Hålla utbildningar inom arbetsmiljö och säkerhet. Din profil Vi söker dig som brinner för arbetsmiljö och säkerhet och som har erfarenhet från arbete i industriell miljö. Du är van vid att arbeta systematiskt med riskbedömning och har ett lösningsorienterat och pedagogiskt arbetssätt. Du har lätt för att skapa goda relationer, är kommunikativ och kan förmedla komplex information på ett tydligt sätt. Du har ett analytiskt tänk, är strukturerad, nyfiken och trivs i en roll där du får både påverka och samarbeta brett i organisationen. Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom arbetsmiljö eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete inom tillverkningsindustri. Kunskap om metoder såsom HAZOP, HAZI, HIRA eller liknande. Erfarenhet av maskinsäkerhet och tillämpning av maskindirektivet Kunskap om BAS-P & BAS-U enligt svenska arbetsmiljöregler. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Ansökningsförfarande Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av Skill med möjlighet till övergång till kund. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök därför redan idag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Maria Haswani, [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025