Parcum AB har idag hand om parkeringsövervakning, drift och förvaltning av garage och parkeringsanläggningar. Detta gör vi på uppdrag av fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och förvaltningsföretag. Vi tillhandahåller skräddarsydda digitala och miljövänliga lösningar. Vi är verksamma på flera orter runt om i landet med ett huvudkontor i Norrköping. Vi erbjuder moderna parkeringslösningar och vi är ett framåtsträvande och innovativt parkeringsbolag. Är du en ansvarsfull och serviceinriktad person som trivs med ett rörligt arbete utomhus? Vill du bidra till en trygg och säker parkeringsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Genom din närvaro ute på fältet med bevakningsbil och till fots ger du den service och hjälp som behövs för att parkeringsreglerna ska följas och tillsammans hjälps vi åt att säkerställa hög trivsel och framkomlighet Som parkeringsvakt är du vårt ansikte utåt och en viktig del i att skapa en trygg och trivsam miljö för alla trafikanter. Du erbjuds ett omväxlande arbete med frihet under ansvar. Arbetet innebär parkeringsövervakning inom tilldelat område (tomtmark). Du kommer till exempel att: Bevaka ditt område med bil och till fots. Kontrollera att parkeringsregler följs. Utfärda kontrollavgifter vid behov. Hjälpa våra kunder på plats med parkeringsrelaterade frågor. Hjälpa våra kunder på plats med frågor gällande våra digitala tjänster. Om dig: För att passa för tjänsten har du en positiv attityd, social förmåga och agerar omdömesfullt. Du är lugn och saklig i ditt bemötande. Du är flexibel, arbetet innebär varierande arbetsdagar och arbetstider. Du är helt enkelt en ärlig, vaksam och hjälpsam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Krav för tjänsten: B-körkort i minst 2 år. Belastningsregister utan anmärkning. Drogfri Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. God kommunikativ och social förmåga. God hälsa och fysik. Meriterande: Tidigare erfarenhet som parkeringsvakt på såväl tomtmark och kommunal mark. Tidigare erfarenhet inom bevakning. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tjänsten är en timanställning/vid behov och arbetstidernas förläggning är på dagtid, kvällstid, vardagar och helger, under årets samtliga dagar. Våra parkeringsvakter utgår från vårt kontor i Norrköping. I nuläget 15-30 timmar/vecka och på sikt finns det goda chanser till att arbeta heltid. Vid utvärdering av sökande till tjänsten ser vi alltid över personlig lämplighet sett till krav, personliga egenskaper, meriter och referenser. Start är enligt överenskommelse och inleds med en internutbildning i ca 1-2 veckor. Ansökan: Vi ser fram emot att få in din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-07-17. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Frågor? Kontakta ansvarig rekryterare via mail: [email protected] Ansökningar tas endast emot via mail till: [email protected] Övrigt: Vi väljer att självständigt tillhandahålla denna rekryteringsprocess, rekryterare och annonssäljare undanbedes.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Letar du efter jobbet där du både gör nytta och möter människor - på riktigt? Vi söker dig som vill vara en del av något meningsfullt, i en internationell miljö där trygghet, service och laganda står i fokus. Kanske pluggar du, har ett deltidsjobb vid sidan av eller så är du pensionär och vill ha något socialt och aktivt att se fram emot varje vecka? Då kan detta vara precis rätt för dig. I rollen som flygplatskontrollant i Borlänge arbetar du främst med charter avgångar till bland annat Grekland, Kanarieöarna och Cypern - Du möter resenärer fulla av förväntan. Och du är med och ser till att deras resa börjar på bästa sätt. Vi har vanligtvis en avgång i veckan och behöver dig som vill jobba 1-2 gånger i veckan, under pass på 3-4 timmar, oftast på eftermiddagar men ibland även tidiga morgnar. Du arbetar oftast i ett team på 5-6 personer som tillsammans ser till att varje avgång fungerar smidigt, säkert och bra. Som flygplatskontrollant arbetar du främst med service och säkerhet i flygplatsmiljö. I denna dynamiska, internationella och flerspråkiga miljö är du som flygplatskontrollant en del av en dedikerad grupp som tillhandahåller sina tjänster till flygplatser, flygbolag och många andra flygplatsrelaterande företag. Ditt jobb är att kontrollera och dubbelkontrollera alla tänkbara hot, och att skapa en säker, trygg och trevlig upplevelse för resande och besökare. Du kommer till exempel att: Säkerhetskontrollera passagerare Säkerhetskontrollera bagage och varor Kontrollera fordon, byggnader och uppställningsplatser grundligt Kontrollera flygpost, fraktgods och serveringsutrustning Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Specifika krav: Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Du är flytande i såväl svenska som engelska. Vi ser det som meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil, du kan komma att arbeta på tider där kollektivtrafiken inte alltid är tillgänglig så är det en fördel om du har körkort och tillgång till egen bil. Däremot är det inte ett krav om du har andra bra sätt att lösa din transport till/från arbetsplatsen. Talar du fler språk än svenska och engelska är det också meriterande. Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker är tålmodig och har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till kontaktperson: å[email protected] Tjänsten är en behovsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester och AI-intervjuer Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 7 juli 2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en säkerhetssamordnare med inriktning krisberedskap och civilt försvar till enheten Lokaler och Säkerhet, som vill driva, samordna och utveckla arbetet med säkerhet och beredskap inom utbildningsförvaltningen. Som säkerhetssamordnare med inriktning krisberedskap och civilt försvar kommer du främst att arbeta med kris- och beredskapsfrågor. Du kommer initiera, leda och samordna arbetet med krishantering och höjd beredskap inom utbildningsförvaltningen. Tjänsten som säkerhetssamordnare innehåller bland annat följande arbetsuppgifter: • Utveckla och följa upp utbildningsförvaltningens kris- och beredskapsplaner. • Genomföra och processleda arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser (RSA), kontinuitetsplanering och säkerhetsskydd. • Stötta rektorer på förskolor och skolor i deras beredskapsarbete. • Planera och genomföra övningar och utbildningar inom kris- och beredskapsämnet. • Driva och utveckla arbetet med krishantering och höjd beredskap utefter lagstiftning och överenskommelser. • Andra säkerhetsrelaterade och brottsförebyggande arbetsuppgifter inom utbildningsförvaltningen kan förekomma. Du arbetar med förvaltningsledningen, rektorer och övrig personal i förskolor, grundskolor och gymnasieskolor, samarbetar med kommunens centrala säkerhetsavdelning samt samverkar med polis, fastighetsbolag, räddningstjänst och andra samverkansparter. Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att göras innan anställning. Urval och intervjuer påbörjas vecka 32. KVALIFIKATIONER I rollen som säkerhetssamordnare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, en god administrativ förmåga och du behöver kunna omsätta strategier i operativ verklighet. Detta förutsätter att du har förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har goda kunskaper inom beredskap, är lyhörd för verksamhetens behov, är en kreativ problemlösare och anpassar arbetet utifrån verksamheternas förutsättningar. Du har god förmåga att självständigt planera, driva och fullfölja arbetsuppgifter och uppdrag. Du förväntas kunna planera och leda olika slags utbildningar, övningar och workshops inom krisberedskap. Du är skicklig på att bygga och underhålla relationer och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Vi söker dig som har en akademisk examen eller annan utbildning inom säkerhets- och beredskapsområdet eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för tjänsten. Tidigare arbetslivserfarenhet är ett krav för att vara aktuell för den här tjänsten. Vill du vara med och forma säkra och trygga skolor i Växjö kommun? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få möjlighet att känna stolthet över din yrkeskompetens, samtidigt som ditt arbete bidrar till att bekämpa den ekonomiska brottsligheten i Sverige. Nu söker vi dig som vill arbeta som bedrägeriutredare inom IT-brottscenter med placering i Sundsvall. Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen. Regionalt bedrägericenter är placerat i Sundsvall och ligger under Sektionen Regionalt IT- brottscentrum vid Polisens regionala utredningsenhet. Vi ansvarar för inflödet av Polisregion Nords samtliga anmälningar inom bedrägeri, bidragsbrott, brott mot penningtvättslagen, IT- brott och andra ekonomiska brott. Regionalt bedrägericenter samverkar med regionens fyra polisområden och dess bedrägerigrupper. ARBETSUPPGIFTER Som utredare för bedrägerigruppen arbetar du med utredning av ekonomisk brottslighet i såväl polisledda som åklagarledda brottsutredningar. Du har ett nära samarbete med utredningssektionens andra grupper, lokalpolisområden inom polisområdet, det regionala bedrägericentret samt Åklagarmyndigheten. Du planerar och genomför förhör samt andra förekommande utredningsåtgärder utifrån förundersökningsledarens direktiv och inriktning. Ärenden kan vara både omfattande och komplexa och du förväntas analysera och sammanställa olika typer av information tydligt och lättbegripligt. Bedrägeribrotten är under ständig utveckling och en del av arbetet innebär att ligga i framkant och att ta del av nya brottstyper och metoder. KVALIFIKATIONER • Polisexamen eller annan relevant akademisk utbildning, alternativt annan sammanhängande arbetslivserfarenhet under minst två år och i närtid, som arbetsgivaren bedömer relevant. • Svenskt B-körkort • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • Goda IT- kunskaper och god vana av MS Office, framförallt i Excel Meriterande • Arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/analytiskt arbete från en brottsbekämpande verksamhet såsom Polismyndigheten, Tullverket, Kustbevakningen, Skatteverket, Ekobrottsmyndigheten, alternativt annan verksamhet som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet inom bokföring, redovisning, företagsekonomi • Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa lagar samt ekonomiska underlag som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av att hålla förhör/intervjuer/enskilda samtal Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och flexibel i ditt arbetssätt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du som person är lyhörd och serviceinriktad med en god kommunikativ förmåga. Du som person är analytisk och noggrann och har förmåga att förklara det komplexa såväl visuellt som i ord och text. Du har förmågan att driva arbetsuppgifter effektivt både självständigt och i nära samarbete internt med kollegor samt externt med andra parter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Sundsvall Arbetstid: Dagtid Funktion: Utredare bedrägeri Anställningsbenämning: Handläggare Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. PO Halland Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Halmstad Lokalpolisområde Halmstad ingår i polisområde Halland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. Stöd och service Stationsbefälsgruppen ingår i gruppen Stöd/Service 1 och gruppen består av sju medarbetare. I det dagliga arbetet har du tät kontakt med utryckningspersonal, jourförundersökningsledare, yttre befäl och arrestpersonal. ARBETSUPPGIFTER Som stationsbefäl har du en central funktion för den inre verksamheten, både som verksamhetsansvarig och arbetsledare samt den självklara kontaktpersonen i många olika frågor. Din arbetsdag är omväxlande med ett stort ansvar för bland annat polisstationens drift, skydd, säkerhet och utrymning. Du verkar i många fall som LPO-ledningens förlängda arm och ska kunna samarbeta på ett fullgott sätt, driva dess frågor samt verka enligt de beslut som förekommer i lokalpolisområdet. Som verksamhetsansvarig säkerställer du att verksamheten bedrivs enligt Polismyndighetens intentioner och anvisningar, effektivt och kostnadsmedvetet enligt gällande lagstiftning, föreskrifter och övriga regelverk. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: • ansvar för arrestverksamheten med förmansprövning samt ansvara för att föreskrifter och anvisningar i FAP 102-1 (om polisarrester) efterföljs • arbetsledning av Stationsbefälsadministratörer och arrestvakter • ansvar för ordning och säkerhet på polisstationen, inklusive hantering av larm som terminerar på polisstationen • hantering av omhändertagna vapen, i de fall de inte ingår i förundersökning • hantering av personefterlysningar samt initiala åtgärder gällande försvunna personer för vilka ej räddningstjänst pågår • visst arbetsmiljöarbete och arbetsmiljöansvar gällande personal inom ansvarsområdet • hantering och beslutsfattande gällande handräckningar för LPO Halmstad • leda utsättningar • hantering av Prio 5-ärenden • hantera akut uppkomna bemanningsfrågor utanför kontorstid • övriga arbetsuppgifter som beslutas inom regionen/LPO KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som: • är polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman • några års erfarenhet av arbete som polis • goda datorkunskaper samt en förmåga att snabbt lära dig nya datasystem Det är meriterande om du även har: • bred erfarenhet av polisiära verksamheter som arbetsgivaren bedömer relevant • arbetserfarenhet som Stationsbefäl eller liknande funktion • erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller liknande uppdrag • erfarenhet av utredningsarbete i jourmiljö eller arbete vid ledningscentral • god lokal kännedom och kunskap om problembilderna i Polisområde Halland Personliga egenskaper Som stationsbefäl tar du ansvar för din uppgift och driver ditt arbete framåt på ett självgående och strukturerat sätt. Med en stor grad av servicekänsla ser du till att verksamheten bedrivs på ett rättssäkert sätt. Då uppdraget innebär samverkan och många kontaktytor ser vi att du har god samarbetsförmåga, är uppmärksam i ditt bemötande mot andra samt att du löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har en hög integritet och är trygg i att fatta beslut under stundtals hög arbetsbelastning. Du ser styrkor hos den enskilda individen när du leder och fördelar arbetet samtidigt som du inspirerar och motiverar dina medarbetare. Som stationsbefäl agerar du för likabehandling med en helhetssyn och förståelse för polismyndighetens uppdrag och mål. Vi ligger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Halmstad Arbetstid: Periodplanering Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Stationsbefäl Anställningsbenämning: Polisinspektör Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
I Sverige bedriver Falck idag räddningstjänst vid Forsmarks och Ringhals kärnkraftverk samt på Bodö flygplats i Norge. Falck Räddningstjänst har sedan tidigare goda erfarenheter av att bedriva räddningstjänstverksamhet på flygplatser och kärnkraftverk. Nu görs en satsning mot tyngre industrier, raffinaderier, gruvor och andra verksamheter som idag har en egen räddningstjänst. Falck är idag världens största räddningstjänstorganisation. Vill du bidra med din kompetens i ett globalt ledande bolag med mer än 100 års erfarenhet inom räddningstjänst? Detta är en unik möjlighet till en tillsvidareanställning som Brandman på Falck Räddningstjänst -placering Ringhals Kärnkraftverk. Låter det intressant? Då ska du läsa mer nedan vad som krävs för att bli en del av ett engagerat team som ligger i framkant inom produkter som används i räddningstjänsten! Räddningstjänst är en av Falck’s kärnverksamheter och idag driver vi räddningstjänst vid en handfull kärnkraftsanläggningar i Europa. Globalt driver Falck räddningstjänstuppdrag inom industriell verksamhet i bla Danmark, Storbritannien, Spanien, Frankrike och Nederländerna. I Sverige har Falck förtroendet att bedriva räddningstjänst inom industriell verksamhet sedan mer än 10 år tillbaka. På Ringhals arbetar det ca 1200 personer med kärnteknisk elproduktion. Falck Räddningstjänst har 22 tillsvidareanställda medarbetare som ansvarar för brandskyddet genom förebyggande och avhjälpande arbete. Falck bedriver även räddningstjänst på Forsmark. Som brandman hos Falck Räddningstjänst ligger ditt fokus på ett förebyggande arbete för att förhindra att olyckor uppstår. Dina arbetsuppgifter består främst av: • systematiskt brandskyddsarbete (SBA) • utbildningar i form av tex HLR, brandfarliga heta arbeten, fallskydd osv • framtagning av interna övningar för brandstyrka ihop med övningsledning • brandserviceuppdrag, dvs tekniska byten av brandsystem • ansvara för ordning och reda på brandstation och övningsplats Vi söker dig som: • är utbildad brandman genom fullgjord Räddningsinsats, GRIB I & II, SMO-utbildning eller motsvarande äldre utbildning • har C-körkorts behörighet. • Du behärskar svenska i tal och skrift och uttrycker dig väl på engelska. • Utbildad Räddningsledare A eller tillsyn A (meriterande) Som person • är du driven och engagerad. Du är nyfiken och öppen på att både lära nytt samt jobba mot förbättringar på arbetsplatsen • är du stabil, empatisk och trygg i dig själv. Du hanterar även stressiga situationer med lugn och professionalism och du har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter • har du en positiv attityd. Du samarbetar bra med andra människor, är lyhörd duktig på att kommunicera och bemöter kollegor, kundanställda och samverkanspartners på ett smidigt, respektfullt och förtroendeingivande sätt Du känner igen dig i våra Winning Behaviours: • Vi bryr oss om • Vi bygger förtroende • Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder • En introutbildning • Kontinuerlig utbildning relevant för din yrkesbefattning • Att bli en del av ett bolag som ligger i framkant inom produkter som används i räddningstjänsten, vilket innebär en kontinuerlig testning av nya system, utrustning och utvecklande av metoder som testas både teoretiskt och praktiskt på stora övningsfält • Kollektivavtal, bra förmåner. • ett ansvarsfullt arbete med verklig påverkan på livet • trevliga kompetenta kollegor med högt engagemang och ett bolag som värnar om hela människan! Övrigt Tillsvidaretjänst med 6 mån provanställning. Tjänstgöringsgrad 100%, tillträde enligt överenskommelse. Placering är på Ringhals i något av våra fyra skiftlag. Majoriteten av arbetspassen ligger utöver normala tider för kollektivtrafik vilket innebär att det är en stor fördel om du har tillgång till bil. I rekryteringsprocessen ingår: • Drogtest för arbetslivet och kontroll mot belastningsregistret är krav för arbete på kärnkraftverk, då Falcks riktlinjer är att du är drogfri och ostraffad. • För arbetsplatsen relevanta anställningstester gällande fysisk förmåga enligt AFS 2019:3, med krav på godkänt resultat av rök/kemdykare. På Falck värnar vi om mångfald i och på våra arbetsplatser och söker därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Verksamhetschef Andreas Johnsson på mail [email protected] eller på telefon 076-1846010 Facklig kontakt, Kommunal, Mark Silversaint, nås på mail [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista datum för ansökan
Med tanke på att hantera risker, säker information och ett gott omdöme. Vi söker dig som vill bidra i rollen som informationssäkerhetssamordnare. Är du i början av din karriär inom informationssäkerhet/cybersäkerhet och är en produktiv analytiker? Vill du i så fall ingå i vårt säkerhetsteam där du kommer få utrymme att växa och utvecklas inom området. Du kommer ingå i en arbetsgrupp där myndighetens säkerhetsfunktioner finns samlade. Arbetsgruppen tillhör enheten för verksamhetsstöd med ca 40 medarbetare. Hos oss kännetecknas arbetsmiljön av hjälpsamhet och villkoren av livspusselvänlighet. Vår gemensamma uppgift är att skapa samhällsnytta. Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html. Arbetsuppgifter Som säkerhetshandläggare kommer du spela en viktig roll i vår säkerhetsfunktion. Du tillsammans med informationssäkerhetssamordnaren kommer att jobba med verksamhetens systematiska informationssäkerhetsarbete. Ett utvecklade och varierande jobb med handledning. Eftersom du är junior i rollen kommer vi lägga upp arbetet så att det alltid känns tryggt för dig. Du kommer framför allt hjälpa till med organisatoriska/administrativa informationssäkerhetskontroller. Såsom att förbättra processer, bidra till framtagning eller revidera styrande dokument, hjälpa till att ta fram underlag för beslut exempelvis informationssäkerhetsanalyser. Medverka i arbetet med efterlevnad av ex Cybersäkerhetslagen. Bidra till att utveckla våra informationssäkerhetsutbildningar och vår säkerhetskultur. Även andra uppgifter kopplat till enheten kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har högskole-/universitetsutbildning inom informationssäkerhet - Har intresse för att lagstiftningar, regelverk, standarder - Har god analytisk förmåga och god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt - Har ett nyfiket förhållningssätt och viljan att vidareutvecklas och även lära andra Vi ser det som meriterande om du även har: - Intresse för NIS och NIS2-direktivet samt dataskyddsfrågor (GDPR) - Tidigare arbetat inom offentlig sektor. Som person är du nyfiken och lärande med en god personlig mognad. Du tar ansvar för dina uppgifter, har en god integritet och visar omdöme även i nya situationer. Du har ett eget driv, vågar ta initiativ och tycker om att hitta vägar framåt – samtidigt som du är lyhörd och öppen för andras perspektiv. Du är flexibel när förutsättningarna förändras, och du arbetar gärna tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Du gillar att skapa struktur och tycker om att förstå samband, vilket gör att du utvecklar din analytiska och problemlösande förmåga kontinuerligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är en särskild visstidsanställning med start 250901 tom 260201 med en eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten kommer att innebära säkerhetsprövning innan tillträde och kräver att den som anställs är svensk medborgare. Om Länsstyrelsen Västerbotten Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle. Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för. Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Om ansökan När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling. https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd kan du läsa mer om hur vi behandlar vi dina personuppgifter. Har du skyddade uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare med en trygg och säker ansökningsprocess. Kontaktuppgifter till oss hittar du https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Vi ser fram emot att höra från dig! ARBETSUPPGIFTER På räddningstjänsten i Kiruna arbetar all personal med både förebyggande och operativa arbetsuppgifter. Som insatsledare/brandingenjör ska du kunna fungera i olika ledningsfunktioner vid utryckningstjänst, göra tillsyn enligt lagen om skydd mot olyckor (LSO) och lagen om brandfarliga och explosiva varor (LBE). Du ska även göra riskbedömningar, göra insatsplaner, hantera remisser, ge brandteknisk rådgivning och andra för tjänsten förekommande arbetsuppgifter. I arbetet ingår även att kunna hålla i utbildning både internt och externt. Du förväntas kunna arbeta självständigt med egna ärenden, men arbetet förutsätter också ett nära samarbete med kollegor, allmänheten och andra samverkansmyndigheter. Vi har ett väl utvecklat samarbete med de andra räddningstjänsterna i Räddningssamverkan Nord med en gemensam Räddningscentral i Luleå. Vi bemannar tillsammans med de andra medlemmarna i Räddningssamverkan Nord flera olika gemensamma ledningsfunktioner som utgår från Räddningscentralen i Luleå. Vi har även en utvecklad samverkan med våra grannar i Norge och Finland. Räddningstjänsten i Kiruna kommun är under utveckling med massor av spännande utmaningar och en stadsomvandling som gör att du därför kommer att ha som en naturlig del av arbetet att förbättra och utveckla processer, rutinerna och arbetssätten i verksamheten. I rollen som insatsledare/brandingenjör har du dagliga kontakter med Kirunas kommuninvånare, företag, andra myndigheter och liknande. KVALIFIKATIONER Vi ser att du är brandingenjör med påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer eller har en räddningsledarutbildning hos MSB/Räddningsverket och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort B är ett krav. Meriterande är erfarenhet från arbete inom räddningstjänsten samt arbetsledning. Tidigare arbete med tillsyn eller brandskyddsprojektering enligt LSO/LBE i är också meriterande. Vi ser gärna att du har god insikt i lagen om skydd mot olyckor samt andra lagar och regler som styr och påverkar räddningstjänstens arbete. Vi förutsätter att du innehar god datavana i de vanliga förekommande dataprogrammen och uttrycker dig väl i tal och skift. Vi söker en positiv, strukturerad och självgående person som har förmåga att samarbeta och uppskattar att arbeta i grupp. Vi lägger stor vikt vid ledaregenskaper och att du är rätt person för det team du ska tillhöra. Egenskaper vi sätter värde på är att du är lyhörd och att du har förmåga att skapa gott förtroende och samarbetsklimat. Kiruna kommuns värdegrund respekt, ansvar och samverkan i Kiruna kommun är för dig en naturlig del i ditt ledarskap. Då räddningstjänsten är inne i ett intensivt förändringsarbete och det ligger stora utmaningar i arbetet med Kirunas stadsomvandling lägger vi stor vikt vid att du är flexibel och förändringsbenägen. Vi ser det också som positivt om du har vana från att arbeta i en politiskt styrd organisation. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. B-körkort är ett krav. Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Kalmar Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid & deltids anställning , tillsvidare Tillträde: 1/9-2025 eller enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-06-31 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll En av säkerhetsavdelningens viktigaste uppgifter är att utgöra ett stöd till företagets verksamheter så att de når sina mål och leveranser. För att ha möjlighet att göra det, söker vi nu en engagerad Security Manager för affärsenheten Underwater Systems som vill arbeta med säkerhetsskyddsrelaterade frågor. Som Security Manager har du en operativ roll samtidigt som du bär ett strategiskt ansvar för att bygga och stärka en övergripande säkerhetskultur inom affärsenheten. Du ansvarar också för att utveckla säkerhetsarbetet med utgångspunkt i både externa och interna säkerhetsskyddskrav. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: * Samordna säkerhetsarbetet på affärsenhetsnivå och vara verksamhetens kontaktperson i samtliga säkerhetsfrågor. * Leda säkerhetskyddsplanering efter affärsenhetens tagna kontrakt som ställer krav på säkerhetsskydd. * Säkerställ regelefterlevnad genom att kontinuerligt granska och utvärdera aktuella lagar, förordningar, krav och avtal som rör säkerhetsskydd inom affärsenheten, samt vid behov föreslå justeringar av interna regelverk. * Utgöra bryggan mellan affärsenheten och myndigheter i säkerhetsrelaterade frågor. * Utbilda och informera personal inom området säkerhetsskydd. Det ingår även att ha flertalet kontaktytor inom hela Saabs affärsområde. Att behärska engelska språket är därför ett krav och resor i tjänsten kommer att förekomma. Din profil Du är strukturerad, serviceinriktad och kommunikativ samt har hög integritet. Du hanterar både komplexa och enklare uppgifter med noggrannhet och arbetar prestigelöst för att utveckla avdelningen och företagets säkerhetsarbete. Du kan arbeta självständigt men trivs också i team där du samarbetar med personer med olika bakgrund och professioner, vilket gör att du bygger ett värdefullt nätverk internt och externt. Du har lätt för att snabbt lära dig administrativa verktyg. Vi ser gärna att du har följande: * Dokumenterat flerårig erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd * Erfarenhet av säkerhetsskyddsanalyser. * Erfarenhet av säkerhetsskyddsplanering. * God kommunikativ förmåga i tal och skrift. * Intresse för nationellt samt internationellt säkerhetsskydd. Rollen ger goda möjligheter att vidareutveckla dina ansvarsområden och arbetsuppgifter utifrån ditt eget driv och intresse. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer