Som väktare inom Avarn Security får du en spännande vardag där din uppgift är att stärka våra kunders trygghet samt värna för en tryggare miljö. En ronderande väktare arbetar med förebyggande säkerhet. Man är bilburen och besöker kunder i sitt distrikt/område för att bland annat kontrollera att larm är påkopplat, fönster och dörrar är stängda och låsta, elektrisk utrustning avstängd och att inga obehöriga vistas på objektet/området. Ronderande bevakning utförs både inom- och utomhus, oftast natt och man arbetar i skift. Arbetet är självständigt och rörligt. Vid stationär bevakning arbetar man hos kunden. Det kan innebära allt från receptionsarbete till rondering och bemanning av bevakningscentraler. Arbetstider: Varierande Tjänsteställe: Jönköping Varaktighet: Tillsvidare vid behov Tillträde: Enligt överenskommelse Kunden ger oss ett stort förtroende och ditt arbete som väktare är viktigt. Du bidrar varje arbetspass till att skapa trygghet och säkerhet för kunden och samhället i stort, då ditt arbete skapar ett förebyggande skydd mot brottslighet, förbättrat brandskydd och mycket mer. Du kommer att få träffa samhällets alla invånare och det är viktigt att du är tydlig, lugn och kan ta genomtänkta beslut. Vi bedriver verksamhet inom många områden men letar nu fler medarbetare för att stärka vår bemanning hos stationärkunder, rondering samt biljettkontroll. Denna annonsen riktar sig till dig som är intresserad av en behovsanställning som väktare. Har du ytterligare utbildningar inom bevakningsbranschen, får du gärna skriva det i din ansökan. Kvalifikationer Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • fyllt 18 år innan du påbörjar uppdraget • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • godkänd och giltig väktarutbildning Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Meriterande kvalifikationer är erfarenhet av bevakningsbranschen, visst tekniskt kunnande, ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska samt tidigare erfarenhet av arbete i publika miljöer. Innan anställning blir aktuell genomförs en laglydnadsprövning. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-07-31 sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen Avarn Security har uppnått utmärkelsen som ett Karriärföretag tack vare vårt starka engagemang för medarbetarnas trivsel och utveckling. Genom att skapa en inkluderande och mångfaldsfrämjande företagskultur ger Avarn Security sina anställda möjlighet att trivas och växa i sina roller. Företaget värderar kompetens och erbjuder kontinuerlig utbildning, vilket gör oss till en attraktiv arbetsgivare för de som söker en spännande karriär inom säkerhetsbranschen
Är du intresserad av att arbeta i en samhällsviktig och händelserik verksamhet, tillsammans med kunniga och drivna kollegor? Då kan detta vara ett jobb för dig! Anställningen är ett vikariat på sex månader, men kan därefter komma att övergå till fast anställning om intresse och möjlighet finns. Arbetet innebär Inom ramen för ditt arbete kommer du bland annat att: • Bemanna säkerhetskontrollen. • Vid behov av höjd säkerhet närvara vid förhandlingar samt vid behov bistå med teknisk hjälp i förhandlingssalar. • Bemanna receptionen. • Hantera larm, passersystem och besöksrutiner. • Delta i arbetet med den interna servicen som posthantering, lokaltillsyn, teknik- och IT-frågor, leveransmottagning, underhåll och skötsel. • Utföra administrativa arbetsuppgifter såsom lämna ut offentliga handlingar, fördela och besvara förfrågningar, arbeta med det digitala nämndemannasystemet, digitala utbetalningssystem och fakturahanteringssystem. • Arbeta med ärende- och målhantering, vilket innebär bland annat att förbereda förhandlingar, registrera inkomna handlingar, expediera domar, gallring, annan ärendehantering och arbete med gemensamma ansökningar om äktenskapsskillnad m.m. • Ansvara för brandskyddsarbete och brandronder. Flexibel arbetstid tillämpas men som ordningsvakt vid domstolen är viss arbetstid schemalagd samtidigt som det ingår visst övertidsarbete då rättegångar ibland kan pågå även efter ordinarie arbetstids slut. Vi söker dig som • har giltigt ordningsvaktsförordnande • har godkänd gymnasieutbildning med slutbetyg/examensbevis, • har erfarenhet av liknande arbete som beskrivs ovan, • är van datoranvändare och har intresse och fallenhet för att lära dig nya datorstödsprogram, • har goda kunskaper i svenska och engelska. Tidigare erfarenhet från arbete i säkerhetskontroll i domstol eller i övrigt inom rättsväsendet, företrädesvis domstol eller annan myndighet som arbetsgivaren bedömer relevant, är meriterande. Eftersom arbetet som ordningsvakt innebär att vara ansiktet utåt är det viktigt att du har ett bra bemötande, ett gott omdöme och en utpräglad känsla för service. Eftersom du har eget ansvar för ett flertal arbetsuppgifter är det viktigt att du har ett eget driv samt är ansvarstagande och har förmåga att se arbetsuppgifter och uppkomna situationer ur ett helhetsperspektiv. Du har mycket god samarbetsförmåga, är strukturerad och har även en god planeringsförmåga.
Har du känsla för service och tycker om att träffa kunder i kombination med att jobba praktiskt? Har du dessutom ett genuint intresse för fordon? Då kommer du att passa som besiktningstekniker hos oss på DEKRA! Vi söker nu besiktningstekniker till Malmö, Jägersro! OM TJÄNSTEN Som besiktningstekniker kommer du att genomföra opartiska kontroller av fordon utifrån de krav som ställs av svenska myndigheter i allt från fordonets generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan samt se till att de uppfyller ställda säkerhetskrav. Din roll är viktig i säkrandet av kundnöjdheten då du dagligen möter, ger service till och säkerställer att våra kunder är både är nöjda med våra produkter och tjänster men också ser oss som deras framtida leverantör av besiktningstjänster. Våra kunder besöker oss dagtid, måndag-fredag vanligtvis mellan 07.00-17.00. OM DIG Vi söker dig som är nyfiken, serviceorienterad och förtroendeingivande. Du har lätt för att kommunicera och drivs av att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Arbetet sker ofta självständigt och ställer därför krav på initiativförmåga och ansvarstagande, samtidigt som du ingår i en grupp med kunniga kollegor som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Du trivs i mötet med kunden och brinner för att alltid göra det lilla extra och ge bemötande i världsklass! Vi sätter alltid kunden främst! För att passa in i rollen så bör du ha ett stort intresse för fordon, har du tidigare erfarenhet från branschen så är det meriterande. För dig som inte är certifierad tekniker så erbjuder vi dig betald utbildning med lön under tiden. Vidare så har du slutförd gymnasieutbildning samt B-körkort för, manuell. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. VI ERBJUDER DIG En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling inom våra olika affärsområden Fortlöpande intern utbildning En teamkänsla, stöd av kollegor där vi hjälper varandra i vardagen Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap Balans mellan arbete och fritid Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benefit Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför värd att satsa på! Genom interna och externa utbildningar kommer din kompetens ständigt att utvecklas. Hos oss blir du en i DEKRA-familjen med härliga kollegor och kompetenta ledare. Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet, oavsett position, då har du kommit rätt. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Olof Sjöberg, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Olof Sjöberg [email protected]
Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Health, Safety & Environment Lead. The work tasks may include but are not limited to: Job Description Responsible for daily coordination between subcontractors. Arranging H&S workers for taking precautions planned. Responsible for approval of the precautions taken. Responsible for arranging daily HSE site reports. Responsible for arranging daily HSE meetings. Desirable qualifications (not mandatory) Having a degree in HSE Engineering. At least 5 years as an H&S engineer. Have knowledge of Swedish HSE rules, conditions and laws Have Heavy lifting experience, Have height working experience Risk analysis and related documents can be, prepared, Have experience of similar industrial projects. Have IOSH and NEBOSH certificates. Good command of written and verbal English, No handicap of living at Boden or Lulea. Our headquarters are in Stockholm, and applications are received via the specified e-mail address.
Vi söker en besiktningstekniker till Carspect Göteborg Mölndal. Arbetsuppgifter Som besiktningstekniker hos oss är du en viktig person för företagets fortsatta utveckling och varumärke. Du genomför grundliga kontroller av fordon för att se om de uppfyller de säkerhetskrav som är uppställda av våra myndigheter. Tillsammans med dina kollegor ser du till att besiktningsprocessen fungerar smidigt. Du träffar hela tiden nya kunder och arbetstempot är tidvis högt. Vem är du Vi söker främst dig som redan är certifierade besiktningstekniker eller varit certifierad besiktningstekniker. Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig utbildning. För att bli certifierad besiktningstekniker krävs: - Dokumenterad erfarenhet eller lämplig utbildning inom området - B-körkort utan begränsning - Teknisk fordonskunskap - Grundläggande datakunskaper Med din professionalism, yrkesstolthet och vilja att sätta kunden i centrum kommer du att påverka kundernas val av station idag och i framtiden. Du är ansvarsfull, noggrann och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. Du är van att ibland arbeta i en hektisk miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska. Vi erbjuder - En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder. - Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter. - Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas. Vi har kollektivavtal som bland annat inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag. Välkommen med din ansökan! Carspect öppnade sin första besiktningsstation 1 juli 2010, samma datum som den svenska besiktningsmarknaden öppnade för konkurrens. Vi utför omkring en miljon besiktningar per år på våra drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. Utöver kontroll -och registreringsbesiktningar av lätta fordon erbjuder vi frivilliga tester. Vi mäter kontinuerligt kundnöjdhet och våra kunder är mycket nöjda med oss. Carspect har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann. Vi främjar en jämn könsfördelning. Våra anställda får kontinuerlig fortutbildning, exempelvis utbildning i nya föreskrifter som påverkar företaget och teknisk fortbildning. Välkommen att växa med Carspect!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Bravida Fire & Security söker nu en brandlarmstekniker till deras team där du får chansen att jobba mot myndigheter och lärosäten. Rollen innebär att du säkerställer att systemen fungerar enligt regelverk och att rätt dokumentation finns på plats. Efter avslutad driftsättning fortsätter du med efterföljande service och support. Du utgår från hemmet och har en flexibel vardag där du samordnar arbetstider och plats med projektledare och kund. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt och nära kunden i projekt som gör verklig skillnad för samhällets säkerhet. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera: Installation av brandlarm enligt ritningar och regelverk. Programmering och driftsättning av system samt uppkoppling mot SOS Alarm. Felsökning och åtgärder vid driftstörningar. Utföra service och underhåll enligt plan. Dokumentera arbetet enligt anläggningskrav. Genomföra funktionsprov tillsammans med kund. Ge teknisk support och vid behov utbilda slutanvändare. Vi söker dig som: För att lyckas i rollen ser vi att du har minst två års erfarenhet som brandlarmstekniker och relevant utbildning inom el, elektronik, säkerhet eller styrsystem. Du har goda kunskaper om relevanta regelverk samt kan läsa tekniska ritningar och scheman. Vi ser även att du har: B-körkort är ett krav Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift. Som person tror vi att du är engagerad, tycker att tekniskt arbete är roligt och trivs med att träffa människor i din vardag. Du är ansvarstagande, nyfiken och gillar att lösa problem självständigt. OBS! Tjänsten är säkerhetsklassad och en bakgrundskontroll kommer genomföras innan anställning. Övrig information Start: Enligt överrenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider. Anställningsform: Tillsvidare Resor: Förekommer, i genomsnitt ca 2 övernattningar per år. Om kunden Bravida Fire & Security erbjuder helhetslösningar inom brandskydd och säkerhet. De arbetar med installation, service och underhåll av bland annat brandlarm, utrymningslarm, släcksystem, inbrottslarm, passersystem och kameraövervakning. Här kombineras teknisk spetskompetens med starkt kundfokus för att skapa trygga och säkra miljöer för företag och organisationer. Teamet präglas av samarbete, ansvarstagande och en vilja att ligga i framkant inom modern säkerhetsteknik. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. Här bor människor med stark framtidstro! För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten - utifrån ditt ansvarsområde - med kommunens övergripande vision och mål i sikte. Är du strukturerad och serviceinriktad? Kan du lösa problem och jobba självständigt? Då är du rätt för oss. Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande roll inom kommunen! Du kommer att jobba nära kommunledningen. Vara drivande i att planera, organisera och genomföra ditt område för ständig utveckling och förbättring. För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat. Som medarbetare hos oss bidrar du till att få allt att fungera. Sollefteå kommuns verksamheter är i alla delar beroende av en väl fungerande informationshantering. Kommunen måste kunna upprätthålla sin verksamhet också då samhället utsätts för större störningar. Information måste finnas tillgänglig, vara korrekt och spårbar för att säkerheten ska kunna upprätthållas samtidigt som den personliga integriteten skyddas. Vi söker en informationssäkerhetssamordnare som är beredd att ta sig an den viktiga uppgiften att utveckla kommunens informationssäkerhet. Du kommer att arbeta inom Kommunkansliet. På enheten finns för närvarande 12 medarbetare inom områdena: ärendehantering, informationssäkerhet, krisberedskap, registratur, sekretariat, arkiv samt överförmyndarenhet. Arbetet kommer att bedrivas i nära samarbete med krisberedskapsstrateg och alla verksamheter. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med dina kollegor kommer du att ha en centralt stödjande funktion i frågor som rör informationshantering och arkiv. Den snabba digitaliseringen av informationshanteringen kräver förändrade arbetssätt hos såväl chefer som bland annat administrativa handläggare. Som samordnare för informationssäkerhet och arkiv ska du leda och driva utvecklingsarbetet inom området. Arbetsuppgifter består av att: • Utveckla kommunens systematiska informationssäkerhetsarbete tillsammans med kommunledningen. • stödja i framtagandet av rutiner och instruktioner för informationssäkerhet • informera och utbilda om regler, metoder och processer avseende informationssäkerhet • leda och delta vid informationsklassningar och riskanalyser • följa upp och rapportera efterlevnaden av informationssäkerhetsarbetet • delta i/leda olika projekt/arbetsgrupper som omfattar informationssäkerhetsfrågor och arkiv • delta i interna och externa nätverk I arbetet ingår även ett övergripande ansvar för kommunarkivet samt att aktivt leda arbetet med e-arkiveringsprojekt. KVALIFIKATIONER Du bör ha en akademisk utbildning inom ett område som är relevant i arbetet med informationssäkerhet eller annan erfarenhet av informationssäkerhetsarbete. Du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr den kommunala verksamheten. Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt arbete i en politiskt styrd organisation. Vi värdesätter juridiska kunskaper, arbete med informationshantering, arkiv och dataskyddsfrågor. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där analytisk och pedagogisk förmåga samt hög samarbetsförmåga är särskilt önskvärda. Du är en god kommunikatör, initiativrik och lösningsfokuserad. Vidare är du strukturerad samt trivs med att jobba under eget ansvar, såväl självständigt som i grupp. Du har god förmåga att organisera och prioritera i ditt arbete. Du bör tycka om snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en mindre kommun erbjuder. Goda kunskaper i det svenska språket så väl tal som skrift. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig som Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. För att lyckas i rollen behöver du även: B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet men inget krav för då arbetet innebär praktiska moment som exempelvis borrning. Om rollenSom brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag tex inventera ett skyddsrum i en bostadsrättsförening. Resor förekommer i tjänsten, vilket innebär att övernattning på annan ort kan bli aktuell. Det sker inte varje vecka, men kan förekomma vid behov. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. I rollen ingår: Stärka och bygga starka kundrelationer där vi genom service och kunddialog hjälper våra kunder med deras behov. Leverera och montera/installera skyddsrumsutrustning enligt upprättade instruktioner och regelverk. Utföra uppdragen på rätt tid, till rätt pris och med kvalitet i världsklass. Förhindra att brand sprider sig i byggnader genom brandtätning. Efter avslutad uppdrag ge kunder feedback. Du arbetar dagligen med att dokumentera i vår digitala plattform och affärssystem. Vi erbjuder Utvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag via Epassi, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete på depå och resor förkommer i tjänsten. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
Klappar ditt hjärta lite extra för säkerhet och miljö? Vill du fortsätta jobba med ATEX men inom flera olika områden och tillsammans med kompetenta kollegor? Då kan du vara den vi söker till AFRY i Göteborg! Om rollen Nu söker teamet i Göteborg en ny kollega med tidigare arbetserfarenhet inom ATEX. Du som ATEX-specialist kommer ingå i en grupp som arbetar med projekt inom flera olika områden, exempelvis industri, labbmiljöer, fabriker och sjukhus. Projekten innefattar risker gällande exempelvis vätgas, damm, batterier och brandfarliga gaser. Vissa projekt är stora och kan sträcka sig över flera år. Du och din grupp arbetar också tvärfunktionellt med andra avdelningar på AFRY, i Sverige och internationellt. Du som ATEX-specialist kommer jobba med projekt gällande bland annat riskbedömningar, beräkningar samt riskanalyser. Riskbedömningar görs dels i förebyggande syfte men även vad som sker om olyckan är framme. I arbetet ingår det även rapportskrivande, stötta upp juniora kollegor och bredda ditt perspektiv för att se möjlighet för nya projekt och samarbeten. Det är viktigt att du bidrar med en ”vi-känsla” både med kollegor och kund. Som ATEX-specialist har du kundkontakt och åker ut på platsbesök. Vi söker dig med För att trivas som ATEX-specialist behöver du vara intresserad och nyfiken av riskbedömningar och miljöarbete. Du behöver vara kommunikativ och trygg i en kravställande roll. Skallkrav •Minst ett års arbetserfarenhet som ATEX-ingenjör. •Relevant utbildning, exempelvis kemi-, el-, brand- eller riskingenjör. •Svenska & engelska, flytande i tal & skrift. •Körkort B. Om AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och grön omställning. Att vara en lagspelare, visa nyfikenhet och våga vara modig representerar bolagets anställda. Här trivs du som vill vara med och skapa, bidra och bygga ett smartare samhälle. Här är det en självklarhet att du från och med din första arbetsdag kommer att bli omhändertagen och stöttad på din resa mot att bli ditt bästa jag. Det som krävs av dig är driv och engagemang! Om Framtiden AB Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos AFRY. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos AFRY med Gruppchef. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Start: enl. ö.k. Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex. Ort: Göteborg. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om tjänsten Bravida Fire & Security söker nu en brandlarmstekniker till deras team där du får chansen att jobba mot myndigheter och lärosäten. Rollen innebär att du säkerställer att systemen fungerar enligt regelverk och att rätt dokumentation finns på plats. Efter avslutad driftsättning fortsätter du med efterföljande service och support. Du utgår från hemmet och har en flexibel vardag där du samordnar arbetstider och plats med projektledare och kund. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt och nära kunden i projekt som gör verklig skillnad för samhällets säkerhet. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera: Installation av brandlarm enligt ritningar och regelverk. Programmering och driftsättning av system samt uppkoppling mot SOS Alarm. Felsökning och åtgärder vid driftstörningar. Utföra service och underhåll enligt plan. Dokumentera arbetet enligt anläggningskrav. Genomföra funktionsprov tillsammans med kund. Ge teknisk support och vid behov utbilda slutanvändare. Vi söker dig som: För att lyckas i rollen ser vi att du har minst två års erfarenhet som brandlarmstekniker och relevant utbildning inom el, elektronik, säkerhet eller styrsystem. Du har goda kunskaper om relevanta regelverk samt kan läsa tekniska ritningar och scheman. Vi ser även att du har: B-körkort är ett krav Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift. Som person tror vi att du är engagerad, tycker att tekniskt arbete är roligt och trivs med att träffa människor i din vardag. Du är ansvarstagande, nyfiken och gillar att lösa problem självständigt. OBS! Tjänsten är säkerhetsklassad och en bakgrundskontroll kommer genomföras innan anställning. Övrig information Start: Enligt överrenskommelse Plats: Stockholm Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider. Anställningsform: Tillsvidare Resor: Förekommer, i genomsnitt ca 2 övernattningar per år. Om kunden Bravida Fire & Security erbjuder helhetslösningar inom brandskydd och säkerhet. De arbetar med installation, service och underhåll av bland annat brandlarm, utrymningslarm, släcksystem, inbrottslarm, passersystem och kameraövervakning. Här kombineras teknisk spetskompetens med starkt kundfokus för att skapa trygga och säkra miljöer för företag och organisationer. Teamet präglas av samarbete, ansvarstagande och en vilja att ligga i framkant inom modern säkerhetsteknik. Om Wrknest Engineering Wrknest Engineering är specialiserade på att hjälpa dig som ingenjör eller tekniker att hitta nästa steg i karriären. Vi samarbetar med framtidens företag och erbjuder både rekryterings- och konsultuppdrag inom teknik och industri – alltid med människan i centrum. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att vara en engagerad och lyhörd partner. Via oss får du möjlighet att vara en del av tekniska framsteg som formar morgondagens samhälle – i roller där din kunskap gör verklig skillnad. Vår ambition är att du ska trivas, utvecklas och känna dig stolt över ditt arbete. Läs mer på www.wrknestengineering.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer