På Assistanslotsen arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Assistanslotsen söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder på Frösön i Östersund. Vi söker timvikarier som kan täcka upp vid ledigheter och sjukvakanser. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 08.00–20.00, 20.00–08.00 och dygnspass från kl. 08.00 till 08.00 nästa dag. Under natten är det sovande jour mellan kl. 00.00–07.00. Startdatum bestäms i samråd med dig. OM KUNDEN Vår kund är en social och livsglad kvinna i 70-årsåldern som gärna umgås med sina barn, barnbarn och vänner. Hon uppskattar att gå på konserter, fika och kopplar gärna av med ett korsord som är en av hennes favoritaktiviteter. Efter en hjärnblödning har vår kund förlorat funktionen i benen och har därför behov av stöd i sin vardag. Som personlig assistent spelar du en viktig roll i att hjälpa henne leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Stöd i dagliga rutiner och hushållssysslor Matlagning och bakning tillsammans med kunden Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning och förflyttningar Följa med vid olika aktiviteter, ärenden och läkarbesök Kunden använder el-rullstol och lyfthjälpmedel i vardagen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för att arbeta med människor och som har en god förmåga att förstå och analysera andras behov. Du är en positiv och social person som trivs i mötet med andra och uppskattar att vara en del av sociala sammanhang - precis som vår kund. För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, tar initiativ, har ett lösningsfokuserat arbetssätt och visar ett stort engagemang i det du gör. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Erfarenhet av arbete som personlig assistent MERITER Annan vårderfarenhet Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Assistanslotsen, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Assistanslotsen behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Vi söker engagerad medarbetare till boendestödet inom avdelningen för Vuxenstöd Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du är engagerad i ditt arbete, har ett gott bemötande och tycker om att skapa relationer och att samarbeta. Du är positiv och gillar att sprida energi och glädje! Du tycker även att det är roligt att vara kreativ och komma på nya idéer! Är du en engagerad och positiv individ med ett varmt bemötande, som uppfyller kraven? Skicka in din ansökan idag! Beskrivning Boendestödet arbetar med individuellt utformat stöd som anpassas efter brukarens behov och som kan innebära stödinsatser i den enskildes hem eller i form av mer utåtriktad social kontakt. Insatserna utförs tillsammans med brukaren i syfte att öka dennes funktionsförmåga, bidra till ökad självständighet och möjlighet för brukaren att bo kvar i sitt hem. Utbildningskrav är undersköterska med inriktning psykiatri/LSS, socialpsykiatrisk vård eller vad arbetsgivaren bedömer är likvärdigt utbildnings- eller erfarenhetsmässigt. Varje dag arbetar vi för att våra brukare ska få en trygg och meningsfull vardag där är det viktigt att ett gott och varmt bemötande sitter i ryggmärgen! För oss innebär livskvalitet för våra brukare att få ha inflytande över sitt dagliga liv och sitt eget hem, att bli sedd och respekterad är en grund för trygghet och trivsel. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter består av att stödja personer i sin vardag enligt socialtjänstens intentioner vilket innebär att man ska bevara, förändra och utveckla människors egna resurser. Det kan komma att ingå att utföra vissa hälso- och sjukvårdande uppgifter. Det ingår även social dokumentation. Det är även viktigt att du bidrar till ett gott arbetsklimat för kollegor och en god hemmamiljö för hyresgästerna. Kvalifikationer Undersköterska med inriktning psykiatri/LSS, socialpsykiatrisk vård. Det är meriterande om du har erfarenhet av LSS eller är utbildad stödpedagog. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Övrigt Rekrytering påbörjas under ansökningstidens gång. Urval och intervjuer sker löpande. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. __________________________ För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning. Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om jobbet Undersköterska sökes till en rolig och social tjej i Karlstad! Vi söker dig som är utbildad undersköterska och vill vara en del av ett tryggt och engagerat team kring en ung kvinna med stort hjärta och glimten i ögat. Hon bor i egen fin lägenhet och söker dig som vill bli en del av hennes vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar henne i att leva ett rikt och självständigt liv. Om rollen Som assistent kommer du att vara hennes stöd i alla delar av vardagen. Hon har epilepsi och är trakeostomerad, använder hostmaskin och peg. Dina arbetsuppgifter kommer att vara både medicinska och vardagsnära- allt från övervakning av andning, användning av hostmaskin, sondmatning via Peg, till att vara hennes armar och ben. Men lika viktigt att vara hennes språkrör vilket gör att du måste kunna skriva samt tala svenska obehindrat då vi dokumenterar kundens vardag. Du som söker får gärna tycka om att vara social och är flexibel – din närvaro blir en viktig del av hennes trygghet och glädje i vardagen. Vem är du Vi letar efter någon som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av track, hostmaskin och peg. Du har ett stort hjärta samt ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd, kan ta egna initiativ och tycker om att skapa trivsel i hemmet. Du är rökfri! Personkemin är också viktig, så vi söker dig som är positiv, tålmodig och som ser fram emot att bli en betydelsefull del av vår kunds liv. Det är viktigt att du är engagerad och trygg i din roll. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av hennes liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Vi söker både timvikarier och personer till heltidstjänst Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vänligen kontakta oss för mer information.
Linblommans skola är en F–6-skola fyra kilometer sydväst om Umeå centrum. En skola som är lagom stor att få nya vänner, lagom liten att varje elev blir sedd! Hos oss är digitala verktyg en naturlig del av arbetet. Vi har dessutom ett eget tillagningskök med hög andel ekologiska råvaror och tillgång till en av Umeås modernaste idrottshallar. Linneaskolan ligger i en fantastisk skog i Röbäck. Här går elever i årskurs 7–9. I närheten finns idrottshall, idrottsplats och motionsspår. Eleverna har goda resultat och alla våra engagerade pedagoger har behörighet. Vi jobbar med chromebooks i alla ämnen och eleverna kan välja mellan att fördjupa sig i olika idrotter eller estetiska ämnen. Vi söker nu en viktig socialpedagog för arbete på båda skolorna! Anställningsinformation Tjänsten avser en tillsvidareanställning, heltid med start enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Som socialpedagog hos oss har du en central roll i skolans elevhälsoarbete. Du samarbetar nära elevhälsoteamet och skolans arbetslag för att främja elevernas sociala utveckling, delaktighet och lärande. Arbetet riktar sig både till enskilda elever och elevgrupper i behov av stöd, med målet att stärka skolnärvaro, skapa struktur och bidra till ökad måluppfyllelse. Du är en synlig och tillgänglig vuxen i skolmiljön, särskilt under raster och i gemensamma utrymmen, där du arbetar främjande och förebyggande för att bidra till en trygg och inkluderande lärandemiljö. I klassrumssituationer kan du stötta med anpassningar och ge elever stöd i att hitta fungerande arbetssätt. Tjänsten innefattar även att avlasta undervisande personal genom samtal med elever samt kontakter med vårdnadshavare och externa samverkansparter, särskilt i ärenden där det finns ett ökat behov av samordning och uppföljning. i tjänsten ingår även att fylla positioner vid sjukdom vid särskilda tillfällen för att få ihop vardagen på skolan. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen som socionom, socialpedagog eller liknande. Du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar och samt kunskap/erfarenhet av elever i särskilt behov av stöd. Vidare har du även vana av att arbeta med dokumentation av processer samt analysera och utveckla det egna arbetssättet. För att lyckas och trivas i arbetet behöver du vara en flexibel och stabil person som gillar att arbeta med både vuxna och ungdomar i skolmiljö. Du har en kommunikativ förmåga vilket skapar goda relationer med elever samt ett analyserande arbetssätt. Du har lätt för att samarbeta med kollegor, vårdnadshavare och andra samverkanspartners för att tillsammans hitta lösningar. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Brinner du för att arbeta med människor och har en god pedagogisk insikt? Gillar du att bidra till utvecklings- och förändringsarbete? Då är det just dig vi söker! Arbetet innebär omvårdnadsinsatser, att ge pedagogiskt stöd och omsorg för att främja den enskildes förmågor och självständighet. Som stödassistent arbetar man med personer som beviljats insatser enligt LSS, vilket innebär att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner samt stöd i habilitering och hälso- och sjukvårdsuppgifter. Schemalagd arbetstid sovande jour/helg. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionshinderområdet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Godkända betyg i svenska. Körkort B. Rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Tillträde är snarast. Stort behov i höst med möjlighet till större vikarie-rad dag/kvälls-rad. Vi på Iustitia Assistans AB söker dig som vill vara vårt nya tillskott som personlig assistent till en flicka på 8 år utanför Eskilstuna. Tjänsten är vid behov, som tex semester eller sjukfrånvaro av ordinarie assistenter. Vill du bli en del av hennes arbetsteam som brinner för att göra henne hennes tillvaro till den bästa, så är du varmt välkommen in med din ansökan redan idag! Personen du kommer att jobba med är en härlig åttaåring med ett omfattande vårdbehov. Hon vill ha någon som kan göra det möjligt för henne att dansa i sin rullstol, sjunga, gunga högt och ha långa konversationer med (som sker på hennes eget sätt) mellan de dagliga delarna i omvårdnaden. Nätterna går ut på konstant övervakning för att säkra hennes trygghet. Hon behöver ALLTID en person i sin omedelbara närhet. Hon älskar, och kräver, att få närhet, då känner hon sig trygg! Om Dig Du kommer att arbeta i hemmet hos en familj därför är det viktigt att du är bra på att kommunicera, har ett gott och respektfullt bemötande samt god empatisk förmåga. Du får EJ vara rökare. Du kommer att jobba efter en detaljerad genomförandeplan. Du som söker ska vara lojal, flexibel samt vara mogen i ditt sätt att bemöta olika situationer, både krävande och mindre krävande. Då kunden inte har ett talat språk och svårt att uttrycka sig krävs att du är kreativ, lyhörd och uppmärksam på små signaler. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Erfarenhet av personlig assistans är ett krav men personlig lämplighet och vård-vana kommer att väga tyngst. Du måste kunna anpassa ditt pedagogiska förhållningssätt till individen. Körkort är inget krav men en fördel. Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.
Schemat är dag/ - kvällstid vardagar samt varannan helg. Om tjänsten Vår kund är en 8-årig flicka med omfattande vårdbehov. Hon är glad och social och behöver stöttning med allt i sin vardag. Hon gillar musik, dans och promenader. På dagtid så följer man med flickan till skolan och är med under undervisningen. Efter skoltid arbetar man mestadels hemma hos flickan och hennes familj, det är därför viktigt att du är bra på att kommunicera, har ett gott och respektfullt bemötande samt god empatisk förmåga. Flickan behöver hjälp med allt i sin vardag, hon har inte ett talat språk men uttrycker sig med ljud och miner. Hon använder sond samt är i behov av andningshjälp som hostmaskin och syrgas om nätterna. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Gedigen och tydlig introduktion gäller vid anställning. Bil och körkort är ett krav för att kunna ta sig till och från arbetet. Då kunden inte har ett talat språk och har svårt att uttrycka sig krävs det att du är kreativ, lyhörd och uppmärksam på små signaler. Erfarenhet av personlig assistans är meriterande men personlig lämplighet och vårdvana kommer att väga tyngst. Skriv gärna med i din ansökan när du är tillgänglig för tjänsten. I och med att flickan är under 18 år så krävs det ett uppvisat utdrag ur belastningsregistret innan anställning. - Du får inte vara rökare - B-körkort är ett krav för att kunna ta sig till och från arbetsplatsen Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget via denna adress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Klicka på begär utdrag. Du väljer sedan utdraget som heter " arbete med barn med funktionsnedsättning". Detta utdrag väljer du även om du sökt tjänst hos en vuxen person. Iustitia Assistans har tillstånd från Socialstyrelsen och driver en rättvis, öppen och ärlig assistans med fokus på att ge våra kunder möjlighet till delaktighet och självbestämmande. Iustitia Assistans ska ge kunden de verktyg kunden behöver för att själv styra sitt liv och sin assistans.
Vi söker erfarna assistenter som har erfarenhet utan att jobba med låg affektivt bemötande, autism, epilepsi och bild stöd. Om Kunden: Glad och aktiv kille som gillar att vara ute på promenad, cykla, bada och aktiva aktiviteter. Han har även ett stort intresse för Tv-spel, spela spel och teknikprylar. Bor tillsammans med familj i en lägenhet. Går på särskild anpassad skola och fritids mån till fredag. Personliga egenskaper och erfarenhet: Vi söker dig som är lugn, har hög arbetsmoral, är ansvarsfull, aktiv och engagerad. Har erfarenhet utav att jobba låg affektivt, van vid utåtagerande situationer, hantera epilepsianfall, lösningsfokuserad och idé rik. Kommunikationen är väldigt viktig så behöver du prata flytande svenska. Då det är kunden som väljer sina assistenter så kommer vi lägga en stor vikt kring personligheten. Om anställningen: Arbetet är fördelat på dygnets alla timmar samt vaken natt. Du kommer jobba utifrån ett fast schema men även kunna hoppa in med kortvarsel vid sjukfrånvaro. Du bör behärska svenska i både tal o skrift. Du kommer få introduktion hos kunden för att säkerställa rutiner och trygghet mellan dig och kunden. Utdrag från belastningsregistret kommer att ske innan anställning kan påbörja så det är bra om du har ett aktuellt belastningsregister redo. Välkommen in med din ansökan! Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden
Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Vi söker dig som är omtänksam och har en personlighet lämplig for uppdraget. Arbetspassen är fördelade på morgon/eftermiddag/kväll/natt/helg. Du tillsammans med vårdnadshavare kommer överens om hur passen skall fördelas. Som person behöver du vara flexibel och kunna hoppa in och byta, eller ta extra pass vid tillfällen då någon av dina kollegor fått förhinder. Tjänsten omfattar 50-70%. Som person är du ansvarsfull, noggrann, flexibel, lyhörd och van att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent. Du behärskar svenska språket fullt ut i både tal och skrift. Önskvärt är att du har god fysik, är glad och positiv och har humor. Icke rökare är ett krav. Vi erbjuder ett givande och utvecklande arbete med en glad kille på 8 år som en gång i månaden är hemma i Örebro. Och som från sommaren kommer bo permanent i Örebro med sin mamma och två andra syskon. Pojken har stora hjälpbehov i samtliga vardagssysslor. Alltifrån kommunikation, matning, träning. Han är mycket social och glad. Det är bra om du tycker om att jobba strukturerat, att du är pigg, framåt och påhittig. Det viktigaste är att du och uppdragsgivaren trivs med varandra och att du är villig att lära dig de rutiner som finns på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du stannar länge i uppdraget, då det är viktigt för pojken med kontinuitet och anknytning. Vi ser med fördel att det är kvinnliga sökanden. Vi söker också dig som kan vara arbetsledare i uppdraget. Huvuduppgiften blir att jobba med schema och bemanning, du blir arvoderad för denna uppgift och får utbildning i rollen. Regelbundna arbetsplatsträffar äger rum där utveckling av uppdraget sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)
Vi söker nu två stödassistenter till Tallens gruppbostad som ligger belägen i nybyggda området lilla Källviken. Vi söker dig med utbildning och erfarenhet av arbete inom LSS. Gruppbostaden består av sex lägenheter samt gemensamhetsutrymmen. Som stödassistent på en gruppbostad har du möjlighet att göra konkret skillnad i andra människors liv. Arbetet består av att utveckla personernas självständighet i det dagliga livet, samt fritid efter var och ens förmåga. Arbetet fodrar inlevelse och förståelse för personernas situation. Du får ett givande och utmanande jobb där du hjälper samtidigt som du lär dig nya saker. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Arbetet som stödassistent på vår gruppbostad innebär att stödja brukarna i sin vardag. Du ska i din roll ha ett professionellt bemötande, ge trygghetsskapande insatser och arbeta för att bibehålla samt utveckla individens förmågor. Personerna som bor hos oss har funktionsvariationer och är i behov av stöd och omsorg. Som medarbetare blir ditt uppdrag att arbeta efter den enskildes behov, genomförandeplan samt upprättade rutiner och arbetsbeskrivningar så att du bidrar till att verksamheten håller en god kvalité. Insatserna kan bestå i att ge brukarna stöd i eller utanför hemmet, personlig omvårdnad/hygien, inköp, matlagning, städ, tvätt med mera. I arbetet ingår även delegerade sjuksköterskeuppgifter, dokumentation, samverkan med företrädare, anhöriga och legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal. Vi arbetar även i planeringsverktyget TES för att kvalitetssäkra för våra brukare på gruppbostaden. Kvalifikationer För rollen krävs: - För rollen krävs det att du har adekvat utbildning: Undersköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Kännedom om LSS-lagstiftningens intentioner om bland annat brukarens självbestämmande och delaktighet - Erfarenhet av tidigare arbete inom LSS eller annat arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift - Vana av att använda olika datasystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är trygg, stabil, positiv och intresserad av att möta människor som har en funktionsvariation. Eftersom arbetet innebär en del ensamarbete krävs det att du är trygg i dig själv och du kan fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. För dig är dokumentation och uppföljning en självklarhet i vardagen för att säkra kvalitén för varje enskild individ. Du kommer även att arbeta tillsammans med andra stödassistenter, därav är det av stor vikt att du samarbetar bra med andra och kan arbeta strukturerat efter gällande rutiner. Som person är du ansvarstagande och kan jobba flexibelt. Det är även viktigt att du är utvecklingsbenägen och kreativ i att finna nya former för att öka brukarens självständighet och kommunikation. För att svara upp mot enskilda brukarens livssituation ställs krav på personligt engagemang, eget driv, empati och en förmåga att vara närvarande i arbetet. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt krävande varav det krävs god fysik och förmåga att arbeta professionellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer - Erfarenhet av arbete med förvärvad hjärnskada - Erfarenhet inom NPF området - Kunskap om psykisk ohälsa i kombination med funktionsnedsättningar - Utbildning i Lågaffektivt Bemötande och/eller Studio 3 Anställningsvillkor Vi söker två tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Inom Falu Kommun tillämpas arbetstidsavtalet ”Heltid till alla”, där utgångspunkten är heltid men med möjlighet att önska sysselsättningsgrad. Avtalet innebär flexibilitet både med möjlighet att till viss del önska arbetstider men att även kunna arbeta på flera olika grupp- och/eller servicebostäder i Falu Kommun. I tjänsten ingår arbete dag, kväll, helg och reviderad jour. Intervjuer kan komma att ske löpande. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Välj ett jobb för att visa detaljer