Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent och timvikarie åt en aktiv 63-årig kvinna som bor på landet cirka en mil från Ljusdal. Här finns både hästar, ankor och hundar, så du som trivs med djur och natur kommer att passa utmärkt. Om tjänsten: Arbetet innebär att stötta i vardagen med personlig omvårdnad, hushållssysslor och aktiviteter, både i hemmet och i stallet. Då djuren är en viktig del av livet här, ser vi gärna att du har erfarenhet av, eller stort intresse för, djur och är bekväm i stallmiljö. Timvikarie vid behov, arbetstider kl. 07:30-17:30, måndag till söndag. Företagsinformation Hos oss på Addera assistans erbjuder vi generösa löner och ett bra friskvårdsbidrag. Våra personliga assistenter är viktiga för oss! På Addera assistans är vi övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå längre. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Addera assistans har kontor i Ljusdal och Hudiksvall. Vi tror på att göra det tillsammans, när vi gör det kan vi skapa en bra arbetsmiljö och göra skillnad. Välkommen till vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer Fremias kollektivavtal (KFO).
Om arbetet I arbetet som kurator på ungdomsmottagningen arbetar du självständigt med ungdomen i fokus och på ungdomars uppdrag. Du har samtalskontakt på en stödjande nivå som kan handla om relationer, självkänsla, sexualitet med mera. Du ska ha kompetens att göra psykosociala bedömningar i syfte att säkerställa rätt instans och vårdnivå. Du ska kunna erbjuda terapeutiska samtal vid lindriga former av psykisk ohälsa som vid exempelvis ångest, sömnproblem, lättare ätstörningar och depression. Du arbetar med samtal i både fysisk och digital form. Du ska kunna möta grupper i det utåtriktade arbetet, till exempel skolklasser. Som kurator arbetar du i team med barnmorskor och läkare. Om dig Vi söker dig som är socionom. Det är meriterande om du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator samt om du har en grundläggande utbildning i psykoterapi. Önskvärt är även vidareutbildning i sexologi. Du har erfarenhet av arbete med ungdomar och unga vuxna. Du är flexibel och har förmåga att reflektera, prioritera och organisera ditt arbete på ett sätt som är gynnsamt för uppdraget. Som person är du ansvarstagande, positiv, flexibel och har ett professionellt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du har även ett genuint intresse och tidigare erfarenhet av att arbeta med ungdomar, både individuellt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Ungdomsmottagningen är en ”lågtröskelverksamhet” som vänder sig till ungdomar från 13 till och med 24 år. Alla våra mottagningar är HBTQ diplomerade och vi arbetar utifrån det samverkansavtal som är gemensamt för Västra Götalandsregionen och länets 49 kommuner. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande. Ungdomsmottagningen i Stenungsund tillhör området Södra Bohuslän Norra som också innefattar mottagningar i Kungälv och Ale. Stenungsund UM är en basmottagning med fem medarbetare. Mottagningarna samverkar med varandra och har en gemensam enhetschef, APT, handledning och fortbildning. Tillsammans utgör vi med yrkesgrupperna barnmorska, kurator och läkare ett tvärprofessionellt team som utgår från ett personcentrerat arbetssätt i arbetet med ungdomars psykiska, sexuella och sociala hälsa. För god tillgänglighet är vi generösa med bokningsbara tider på webben och drop in-verksamhet. Villkor Din placeringsort är Stenungsund. Du blir en del av hela ungdomsmottagningsverksamheten i vårt område med nära samarbete över mottagnings- och professionsgränser. Tjänstgöring på andra mottagningar kan förekomma. Vi genomför urval fortlöpande och planerar för intervjuer v. 35 Varmt välkommen med din ansökan! Om Regionhälsan Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten. Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan. Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? En mil norr om Tingsryd och tre mil söder om Växjö ligger Väckelsångskolan. Skolan är en F-6 skola med ca 120 elever. Av dem deltar ca 60 elever i fritidshemmets verksamhet. Väckelsångskolan arbetar för en lärmiljö som erbjuder trivsel och samhörighet. Varje elev ska synliggöras, utmanas och lyckas utefter sina särskilda förutsättningar. Då skolan är en övningsskola för studenter på Linnéuniversitetet är studenter på plats i verksamheten under läsåret. Goda bussförbindelser finns till både Tingsryd och Växjö. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett professionellt och respektfullt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har ett relationsskapande förhållningssätt och bidrar till att våra elever känner sig trygga, sedda och lyssnade till. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam som består av speciallärare, specialpedagog, skolsköterska och skolledning. Organisationen möjliggör även ett nära samarbete med logoped och psykolog. I samverkan med elevhälsoteam och pedagoger bidrar du med psykosocial kompetens till skolans arbete för elevers välmående, trygghet och kunskapsutveckling. Du har en betydelsefull roll i skolans värdegrundsarbete samt i arbetet för att främja skolnärvaro. Utifrån ett psykosocialt perspektiv genomför du insatser på individ-, grupp-, organisationsnivå: - Stöd-, kris- och motivationssamtal med enskilda elever - Arbete med elever i grupp/klass - Rådgivande samtal med elever och vårdnadshavare - Konsultation och utbildningsinsatser till skolpersonal - Flerpartssamtal med myndigheter/externa funktioner KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du erfarenhet av arbete i skolan eller erfarenhet av liknande arbete ser vi det som meriterande. Du har god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ord som god samarbetsförmåga, strukturerad och tydlig bör stämma in på dig. Är du vår nya kollega som vill följa med oss i en spännande utvecklingsresa? Vi erbjuder dig ett omväxlande, roligt och spännande arbete tillsammans med oss - varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänstens omfattning: 80%. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.
Brinner du för ett arbete där du får vara en del av att bekämpa hemlösheten? Är du inställd på att det krävs tid och tålamod att arbeta med förändring? Är du, liksom vi, inställda på att flexibilitet och kreativa lösningar är en viktig del för att nå våra mål? Är du van vid att coacha och vägleda i det dagliga arbetet, vågar tänka "utanför boxen" samt har några års erfarenhet av att arbeta med liknande målgrupp? Ser du lösningar i stället för problem? Är du nyfiken och har lätt att skapa relation? Vågar du utmana dina kollegor att tänka i nya banor? Då kanske just du är personen vi söker. Om rollen och dina arbetsuppgifter Som pedagogisk samordnare kommer du att stödja och vägleda kollegorna och vara delaktig i det dagliga arbetet inom enheten i samråd med enhetschef. Du inspirerar och entusiasmerar och är en trygg person i det dagliga arbetet genom att bland annat närvara vid överlämningar och följa upp arbetet som utförs. Du kommer att stödja enhetschefen i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Du är även en resurs i samarbete med enhetschef och verksamhetsutvecklare att inhämta och sprida ny kunskap om pedagogiska förhållningsätt och metoder för verksamheten. Du utgör ett metodstöd för att öka och vidmakthålla användandet av MI som förhållningssätt, följa upp genomförandeplaner och planeringen i det dagliga arbetet tillsammans med kontaktpersonerna. Du samverkar med viktiga aktörer för målgruppen samt är ett stöd till kollegor i kontakten med brukare och specifika samverkanspartners såsom t.ex. socialsekreterare, Goda män, vårdnadshavare, läkare med flera. Du kommer att vara delaktig i att utföra ordinarie arbetsuppgifter som socialrådgivare och vid behov utföra insatser i boendet. Kan också bli aktuellt att vara kontaktperson i lite svårare ärenden. Vi söker dig som Du har avslutad utbildning som socionom, beteendevetare, behandlingspedagog eller socialpedagog (minst 2-årig eftergymnasial utbildning) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning i och erfarenhet av att arbeta med MI, lågaffektivt bemötande, ACT, traumamedveten omsorg och KBT samt tidigare erfarenhet av att vägleda och coacha kollegor i det dagliga arbetet. Du ska ha arbetat med beroendeproblematik och gärna inriktning psykiatri, ha kunskap om dolda funktionsnedsättningar, psykisk ohälsa m.m. Du har god erfarenhet av att ha arbetat med genomförandeplaner. Vi ser även att du behöver - ha ett självständigt arbetssätt och förmåga till självledarskap - kunna skapa struktur för att utföra dina arbetsuppgifter - vara skicklig i att coacha andra - B-körkort Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om oss Hos oss får du ett varierat, självständigt och viktigt arbete med lundabor som har eller har haft ett skadligt bruk eller beroende och behöver stöd för att bli fri från det samt har levt i hemlöshet. Du får en gedigen introduktion i arbetet och goda möjligheter till kompetensutveckling. Vår enhet präglas av en positiv anda och vi engagerar oss för att hitta det bästa stödet för våra brukare. På enheten för stöd i boende Vuxen arbetar vi med personer som har eller har haft ett skadligt bruk eller beroende och som är i behov av stöd för att bli fri från sitt beroende. I enheten ingår ett genomgångsboende med 21 lägenheter samt två olika komplex 15 minuters cykelväg bort med ytterligare 5 respektive 13 lägenheter bort. Boendet är tillfälligt med syfte att kartlägga och arbeta med de olika stödbehov som finns och hjälpa brukarna vidare till mer permanenta boende-lösningar. I snitt bor brukarna hos oss 6-18 månader. Vi som arbetar här är sex socialrådgivare, en pedagogisk samordnare och en enhetschef samt ett chefstöd. Vi arbetar på schema och var tredje helg. Samordnaren arbetar måndag till fredag och kommer att ha flextid utifrån verksamhetens behov. Vårt arbetssätt utvecklas kontinuerligt för att kunna möta lundabornas behov på bästa sätt och vi hoppas att du vill vara med och hjälpa oss att bli ännu bättre. Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Vi på Gavlegårdarna älskar Gävle. Det har vi gjort ända sedan vi köpte vårt första hus år 1917, och idag är vi ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Hos oss är du med och formar, utvecklar och förvaltar Gävle. Sedan starten har vi satt trivsel och hållbarhet i fokus för att skapa en boendemiljö där stad och människor kan mötas. Vi kombinerar ambition, kompetens och framåtanda med en varm gemenskap - alltid med målet att du ska känna dig hemma. Välkommen med din ansökan! Vi söker just nu två Bosociala samordnare för att komplettera vårt team. Som Bosocial samordnare är du med och bygger väl fungerande bostadsområden utifrån ett socialt perspektiv och arbetar med frågor som rör boinflytande och integration. Vi söker dig som är van vid att möta människor med olika bakgrund och skilda förutsättningar, du har ett stort socialt engagemang och ett genuint intresse för människor. ARBETSUPPGIFTER Som Bosocial samordnare arbetar du självständigt och ansvarar för kontakten med de föreningar, organisationer och samarbetspartners som Gavlegårdarna stödjer för att de ska ges förutsättning att skapa ett varierat och relevant utbud av aktiviteter för våra hyresgäster. Våra Bosociala samordnare arbetar i huvudsak operativt med fokus på att driva, administrera och följa upp aktiviteter och projekt. Den ena tjänsten innehåller även ett antal strategisk arbetsuppgifter; • Samordna och utveckla arbetet med våra samarbetsavtal • Utveckla det bosociala arbetet • Driva och genomföra aktiviteter ute i våra stadsdelar • Genomföra studiebesök och delta på mässor Den andra tjänsten innehåller arbetsuppgifter som fokuserar på att möjliggöra de överenskommelser som följer av vårt avtal med Hyresgästföreningen; • Samordna aktivitetsmedel • Driva och genomföra aktiviteter ute i våra stadsdelar • Genomföra studiebesök och delta på mässor I båda tjänsterna förekommer förtroendearbetstid vilket innebär flexibla arbetstider där en del av arbetet utförs på på kvällar och helger. KVALIFIKATIONER I rollen som Bosocial samordnare är du den som dagligen träffar och har kontakt med våra hyresgäster och samarbetspartners vilket gör dig till en viktig pusselbit i andras upplevelse av Gavlegårdarna. För att lyckas i rollen krävs det därför att du är en naturlig relationsbyggare som kan skapa förtroende hos olika typer av intressenter. Du förmedlar information pedagogiskt och professionellt i både i tal och skrift, gärna på flera olika språk och du hanterar olika typer av systemstöd med enkelhet. Du är en trygg person som är initiativ- och ansvarstagande, fylld av idéer och samarbetar med andra på ett prestigelöst sätt för att tillsammans uppnå gemensamma mål. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som socialpedagog, beteendevetare, socionom eller liknande, alternativ annan utbildningsbakgrund i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi ser även med fördel att du har erfarenhet från något av följande; socialt arbete, integrationsarbete och/eller arbete inom föreningslivet. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Som en obligatorisk del av denna rekryteringsprocessen tillämpar vi arbetspsykologiska tester för de kandidater som blir inbjudna till intervju. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Som länets största arbetsgivare har Region Östergötland mycket att erbjuda. Vår verksamhet har höga ambitioner och erbjuder en hälso- och sjukvård i världsklass. Duktiga medarbetare är en förklaring till våra framgångar och för oss är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför anstränger vi oss både för att hitta rätt medarbetare och för att kunna erbjuda dem ett kontinuerligt lärande och många olika karriärvägar. Vårt erbjudande Psykiatriska kliniken i Norrköping består sedan 1 januari 2022 av både specialiserad beroendevård och specialistpsykiatri. Beroendevården har en öppenvårdsmottagning för vuxna, Moamottagningen för ungdomar samt en vårdavdelning med sex vårdplatser och en jourmottagning med tillhörande observationsplatser. Specialistpsykiatrin har tre öppenvårdsmottagningar, två allmänpsykiatriska vårdavdelningar med totalt 31 vårdplatser varav sex psykiatriska intensivvårdsplatser. Psykiatriska akutenheten är öppen dygnet runt med observationsplatser och mobilt team. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens vård för personer med psykisk ohälsa. Du kommer att arbeta med bedömning och behandling av vuxna patienter över 18 år med specialistpsykiatriskt vårdbehov. Du kommer att vara en del av ett multiprofessionellt team bestående av psykologer, läkare, sjuksköterskor, socionomer, skötare, dietist, fysioterapeut, arbetsterapeuter samt sekreterare. Mottagningen består av totalt 40 medarbetare. Här finns även klinikens specialiserade team för ätstörningar. Om dig Hälso- och sjukvårdsutbildning är ett krav samt erfarenhet av samtalsbehandling. Erfarenhet från psykiatriskt arbete är meriterande. Körkort B är ett krav. Som person är du strukturerad och stabil samt har lätt för att samarbeta. Personlig mognad och flexibilitet är andra egenskaper vi värdesätter högt. Goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal och skrift är nödvändigt då du kommer att ha mycket kontakt med patienter, anhöriga och vårdgrannar samt dokumentera i vårt digitala journalsystem. Anställning och ansökan Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Bergsund är ett vård- och omsorgsboende centralt beläget på Södermalm med närhet till bra kommunikationer. Här finns plats för 123 omsorgstagare med både somatiska- och demenssjukdomar som behöver trygghet och stöd i sin vardag. Enheten leds av tre enhetschefer där två ansvarar för en personalgrupp bestående av HSL-personal och omvårdnadspersonal. Den andra ansvarar för en personalgrupp bestående av omsorgspersonal, aktivitetsansvariga, lokalvårdare, vaktmästare och administrativ personal. Tillsammans arbetar vi för att säkerställa de bästa förutsättningarna för att erbjuda våra omsorgstagare omvårdnad av högsta kvalitet. På Södermalm har den äldre huvudrollen i sitt liv. Vi arbetar efter våra kärnvärden; engagerad, nytänkande och professionell som genomsyrar allt vi gör. Vi erbjuder Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete där du får vara mitt i händelsernas centrum. Du kommer att ingå i ett ambitiöst och kompetent team som bidrar till äldreomsorgen där kvalitet och utveckling står i fokus. Du medverkar till att invånarna i stadsdelsområdet får god omvårdnad varje dag året runt. Du blir en del av Stockholms stad, en av Sveriges största arbetsgivare. Din roll Ditt uppdrag är att stötta enhetschef i att samordna och organisera enhetens arbete i teori och praktik enligt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Du är också resurs i de åtgärder som behöver vidtas. I uppdraget ingår bland annat att samordna arbetet med ledningssystemets delar, göra analyser och att möjliggöra medarbetarnas delaktighet i detta arbete. Du deltar i nätverk, ombudsträffar och andra relevanta forum och har ett nära samarbete med avdelningens utvecklingsenhet. Din kompetens och erfarenhet Kvalifikationer: Lämplig eftergymnasial examen Erfarenhet av arbete med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9 God digital kompetens Tidigare erfarenhet av äldreomsorg. Du har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv ditt angreppssätt samt driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar. Du ser både behov och möjligheter till utveckling, initierar, följer upp och utvärderar. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Södermalms stadsdelsförvaltning har ett flextidsavtal samt tillämpar vinter- och sommararbetstid. Som anställd har du också möjlighet att köpa stadens simhallskort till subventionerat pris. Förvaltningen fokuserar mycket på friskvård och hälsofrämjande arbete. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Provanställning kan komma att tillämpas om prövobehov uppstår. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning! Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss! https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Bistånd och förebyggande verksamhet ansvarar för att, utifrån gällande lagstiftning, utreda och besluta om insatser/bistånd inom områdena funktionshinder. Verksamheten har drygt 80 medarbetare och kontoret ligger centralt i Huddinge centrum, nära pendeltåg och busstation. Målet för verksamheten är en mycket väl fungerande myndighetsutövning som präglas av rättssäkerhet, god service och hög kvalité. Vår arbetsplats kännetecknas av gott samarbete och ett öppet klimat där vi ser varandra som viktiga resurser för att utvecklas och nå våra mål. Enheten för myndighetsutövning LSS-Vuxen/SoL 18–64 inom Funktionsstöd (FS) präglas av engagemang, driv och god sammanhållning. Vi värdesätter varandras kunskap och strävar gemensamt efter att ständigt utveckla vårt arbete för att säkerställa en rättssäker myndighetsutövning med god service där individens behov är i centrum. Om arbetet Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare inom LSS-Vuxen gruppen består av att, utreda och besluta om insatser enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL) samt arbeta med att följa upp beslutade insatser. Arbetet är självständigt och du har egen delegation på ett flertal insatser. Kollegiemöten hålls varje vecka för stöd i arbetet. Som stöd i myndighetsutövningen finns kollegor, chefer och verksamhetsjurist nära i det dagliga arbetet. Du erbjuds goda möjligheter till delaktighet i verksamhetens utvecklingsarbete. Tjänsten är ett års vikariat from 2025-09-01 tom 2026-09-30, Heltid, tillträde omgående efter överenskommelse. Din profil Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och verksamheter inom funktionshinderomsorg är ett krav. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. För att bli framgångsrik i arbetet krävs att du är stabil och trygg i dig själv, bidrar till ett gott samarbetsklimat samt är empatisk och tydlig i mötet med brukare. Viktigt är också att du har ett gott omdöme och att du driver ditt arbete strukturerat och självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att påbörjas under annonseringstiden. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Upplysningar: Vid frågor om tjänsten kontakta enhetschef Katja Merei; [email protected] 08-535 378 29
Vaken nattassistans till 4-årig pojke med andningsstöd – Årsta Vi söker en trygg och erfaren person för vaken nattjänst hos en 4-årig pojke med omfattande andningsstöd i hemmet. Pojken bor med sina föräldrar i Årsta, och arbetet utförs i nära samarbete med familjen. Du kommer ha en avgörande roll i att skapa trygghet under nätterna – både genom teknisk omvårdnad och varsam närvaro. Akondroplasi är en medfödd skelettsjukdom och den vanligaste formen av kortväxthet. Den kan påverka andningen, särskilt under sömn, då trängre luftvägar och nedsatt muskeltonus kan öka risken för snarkning eller sömnapné. Vårt barn behöver därför nattlig tillsyn och viss andningsövervakning för trygg och säker sömn. Arbetstid: kl. 22:00–06:00 Plats: Årsta Tjänst: Vaken natt, enligt schema i dialog med familjen, Om uppdraget Under natten ansvarar du för att vaka över pojkens andning, välbefinnande och medicintekniska utrustning. Arbetsuppgifterna innefattar: Övervakning och hantering av BiPAP – inklusive programjustering, maskbyten, kontroll av huvudband/maskram, agera vid larm eller låg/hög saturation och puls Användning av Bitmos-pulsoximeter och syrgaskoncentratorer (tre nivåer) Nattlig tillsyn – inklusive positionering för att underlätta andning, lyft från låg säng och tröst vid uppvaknande Slemhantering – som nässköljning, nässpray, nästoalett samt inhalation med koksalt eller läkemedel Tröstande närvaro – hålla barnet i famnen i upprätt läge vid behov Av- och påkoppling av utrustning – när barnet vaknar och somnar om (flera gånger per natt) Byta ut defekta delar och kontrollera ventilationsflöde Detta är ett uppdrag för dig som vill vara en trygg punkt i natten och samtidigt har erfarenhet av att hantera avancerad andningsutrustning. Vi söker dig som: Har erfarenhet av att arbeta med barn med medicinska behov, gärna i hem- eller sjukhusmiljö Har god kännedom om BiPAP, pulsoximeter, syrgas och andningsrelaterad vård Klarar av fysiska moment, som lyft och omvårdnad under natten Är uppmärksam, lugn och inkännande i kontakt med både barn och föräldrar Krav: Du får inte vara rökare Du får inte ha egna småbarn i hemmet (pga. infektionsrisk) Du bör ha möjlighet att arbeta kontinuerligt nattetid Ej allergisk mot pälsdjur Meriterande: Undersköterskeutbildning eller likvärdig kompetens Tidigare arbete med barn med andningsproblematik Erfarenhet av vaken natt inom LSS, personlig assistans eller pediatrisk vård Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Har du erfarenhet av att arbeta med klienter i behov av stöd? Vi söker nu en behandlingspedagog som vill ta nästa steg i sin karriär och göra skillnad i människors liv. Om verksamheten På Stödboende Nacka tar vi emot vuxna fr 21 år med olika former av social och psykosocial problematik som föranleder svårigheter för den enskilde att hantera sin vardag. Vårt mål är att den enskilde efter placering ska vara väl inkluderad i samhället och ha resurser och förutsättningar för att klara av att leva ett självständigt liv präglat av drogfrihet och stabilitet. Vi stödjer vi den enskilde med att samordna och integrera övriga insatser av vikt för ett liv präglat av kvalitet och stabilitet - så som sjukvård, psykiatri, beroendevård och kriminalvård. Vi ser en god samverkan som ett viktigt led i att skapa förutsägbarhet och struktur i vardagen, faktorer som är avgörande för en bestående beteendeförändring. Om tjänsten Vi söker nu en behandlingspedagog till vår verksamhet med en sysselsättningsgrad på ca 80%. Tjänsten innebär arbete under både vardag och kväll samt var 4:e helg. Tillträde sker enligt överenskommelse. Som behandlingspedagog kommer du att spela en viktig roll i vårt arbete med att stödja och hjälpa klienter till en bättre och stabilare livssituation. Du arbetar nära våra klienter och andra aktörer för att skapa en individuell och hållbar genomförandeplan. Dina arbetsuppgifter I din roll som behandlingspedagog kommer du att ansvara för kontaktmannaskap. Ditt arbete innefattar bland annat: Genomföra motiverande samtal och erbjuda stöd i myndighetskontakter. Arbeta med social färdighetsträning och stödja klienter i deras utveckling. Samverka med andra viktiga aktörer för klientens utveckling och hälsa. Utföra administrativa arbetsuppgifter som daglig journalföring och upprättande samt revidering av genomförandeplaner och riskanalyser. Ansvara för månatlig rapportering till ansvarig socialsekreterare. Vi söker en relationsorienterad behandlingspedagog som har förmågan att möta människor med olika behov och personligheter. Du är trygg i dig själv och kan anpassa ditt arbetssätt för att skapa meningsfulla relationer med klienter, vilket är en viktig egenskap för att arbeta framgångsrikt inom socialt arbete och klientnära stöd. För att lyckas i denna roll bör du vara flexibel och ha en engagerad attityd, vilket gör att du kan hantera olika situationer och utmaningar i arbetet på ett professionellt sätt. Din drivkraft och passion för att bidra till individers utveckling och välmående är avgörande för att skapa långsiktiga förändringar i deras liv. Med ett starkt intresse för socialt arbete, beteendeförändring och att stötta människor i svåra livssituationer, kommer du att spela en viktig roll i att främja klienternas hälsa och välmående. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som behandlingspedagog ser vi att du uppfyller följande krav: Eftergymnasial utbildning motsvarande minst två års heltidsstudier (400 YH-poäng eller 120 HP), exempelvis som behandlingspedagog, socialpedagog eller socionom. Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom socialt arbete och god kännedom om socialtjänstlagen. Du behärskar det svenska språket obehindrat i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Tidigare arbete med beroendeproblematik, psykossjukdomar, psykisk ohälsa, kriminalitet eller samsjuklighet är meriterande Om du går vidare i rekryteringsprocessen, kommer vi att be om ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB-hem samt utdrag avseende kontroll av egna uppgifter. Vi ber dig att beställa utdragen i samband med att du gör din ansökan. Tänk på att bifoga ditt examensbevis tillsammans med din ansökan som styrker de efterfrågade kvalifikationerna (maskera gärna de fyra sista siffrorna i personnumret enligt GDPR). Om examensbeviset inte bifogas, kan vi inte handlägga din ansökan. Provanställning på sex månader tillämpas på Patia. Varmt välkommen in med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer