Personlig assistent, Dalby
Sundholmen Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Till vår kund i Dalby söker vi nu en ny person till vårt team av personliga assistenter. Tjänsten är på cirka 85%. Kunden som söker en ny personliga assistent har ALS och är i behov av hjälp med all omvårdnad, handräckning och förflyttning. I denna grupp arbetar assistenter under dygnets alla timmar med dubbelbemanning en stor del av dagen. Kunden önskar leva ett så aktivt liv som möjligt och har en anpassad bil för att kunna transportera sig, körkort är därför ett krav. Han kommunicerar självständigt och berättar vad han önskar hjälp med. Du behöver inte ha arbetat som personlig assistent tidigare men du behöver vara lyhörd och alert. Du kommer att arbeta i en familj där du är en viktig pusselbit för att få vardagen att fungera. Tjänsten innefattar arbetspass dag, kväll och helg med arbete varannan helg. Du som blir aktuella för tjänsterna kommer att ha fasta tider på schema. Vi tillämpar löpande urval varpå tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sundholmen Personlig Assistans AB är ett personligt assistansbolag med mer än 20 års samlad erfarenhet inom branschen. Vårt mål är att erbjuda en individuellt utformad, personlig och professionell helhetslösning inom personlig assistans. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs och vi lägger stor vikt vid att vara en god arbetsgivare. Vi månar om goda anställningsvillkor och en trygg arbetsmiljö och är anslutna till kollektivavtal Bransch G – Personlig Assistans.

26 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent till en kvinna i Höganäs - ca 70%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 69 års åldern bosatt i Höganäs har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har god fysik är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har B-körkort och har tillgång till egen bil delar kundens intressen för fotografering och trädgårdsarbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" Tjänsten innebär arbete under dagtid på vardag och helg och arbetstiderna är kl. 06:00-13:00. Det är även önskvärt att man kan arbeta kl. 10:00-20:00/21:00 och kl. 19:00/20:00-06:00 (aktiv natt) vid andra assistenters frånvaro.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Katarina Roos [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Behandlare sökes till team våld i nära relation
Härryda kommun
Socialsekreterare

Din arbetsplats Verksamheten Våld i nära relation tillhör enheten Utredning och skydd som är en av tre enheter inom verksamhet Barn och familj vid sektorn för socialtjänst i Härryda kommun. Enheten för utredning och skydd består av ett mottag, två utredningsgrupper, ett säkerhetsteam samt socialtjänstens våld i nära relationer-team. Inom verksamhetsområdet ingår även enheten för förebyggande samt enheten för familjehem och familjebehandling, vilket möjliggör nära samverkan och rätt hjälp i rätt tid. Våld i nära teamet består av en 1:e socialsekreterare, tre socialsekreterare och en behandlare. Vi har nu fått möjlighet att utöka vårt team och söker nu en behandlare. Denna utökning är delvis riktad mot arbete med våldsutövare, både behandlande och motiverande. Vår kommun är tillräckligt liten för att kunna skapa nära och hållbar samverkan med andra professionella samt tillräckligt stor för att göra kloka satsningar där det behövs. Vi har regelbundna medarbetarforum, som leds av verksamhetschefen. Där samlas alla inom verksamheten barn och familj och utbyter information och erfarenheter. Härryda kommun är beläget med ett nära pendlingsavstånd till Göteborg och andra kranskommuner. Buss och tåg går ofta och stannar nära kontoret. Kontoret ligger i Mölnlycke centrum med närhet till mataffärer, apotek och lunchrestauranger. Ditt uppdrag Uppdraget handlar om att arbeta med vuxna våldsutsatta och de som utövar våld i sin relation. Vi skall ge individuellt stöd till personer som levt eller lever i relation där det förekommer våld. Härryda kommun arbetar aktivt för att minska och förebygga våld i nära relationer. Kommunen erbjuder stöd och hjälp till både de som utsätts för våld och de som utövar våld. Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer att vara samtalsstöd. I arbetet ingår också säkerhetsbedömningar, visst utredande arbete, stöd vid rättsliga processer och visst praktiskt stöd. Gruppen har ett konsultativt ansvar för hela socialtjänsten och finns tillgängliga med sin expertis för alla medarbetare. Gruppen befinner sig i ett utvecklingsskede, där det uppsökande och utåtriktade arbetet skall ta mera plats i linje med nya socialtjänstlagen. I arbetsgruppen har alla ett genuint intresse av frågor som rör våld i nära relation. Vi är en liten grupp som har stor kunskap. Gruppen tycker omsorg om varandra och hjälpsamhet är viktigt. Det här krävs för tjänsten Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning utbildning. Vi önskar att du har flerårig erfarenhet av behandlingsarbete gällande våld i nära relationer, erfarenhet av stödjande och förändrande samtal. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande om du har vidareutbildning inom ämnet tex. Samtal om frihet, Samtal om våld och FREDA. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda grupper för vuxna och utbilda och föreläsa kring våld i nära. Det är också meriterande om du har någon vidareutbildning inom samtal tex Steg 1:e utbildning. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Arbetet med våld i nära kräver en trygg person, som har god självkännedom. Det är viktigt att du kan reflektera över det du får ta del av i samtalen och att du tar hjälp av kollegor och arbetsledare. Vad vi erbjuder dig Vi vill att du som medarbetare ska trivas hos oss och ha en god arbetsmiljö. Vi litar på din förmåga och kompetens och vi uppmuntrar och tar tillvara nya idéer. Du kommer ha gott stöd både av närmsta chef och av din 1:e och genom regelbunden processhandledning. Det finns goda möjligheter att fördjupa dina kunskaper. Som anställd erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag och för en mindre summa frukost/frukt varje dag. Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Under v. 26-27 finns Pernilla Johansson och Lena Hansson tillgängliga. Under v. 28 finns Anna Tell tillgänglig. Kortintervjuer på teams kommer att äga rum under vecka 29 och längre intervjuer på plats under vecka 32. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Stödassistent till psykiatriboende i Sydväst
GÖTEBORGS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Opaltorget är ett boende med särskild service med inriktning psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Vi söker en stödassistent, för ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med oss vara med att utveckla och forma verksamheten. På Opaltorget arbetar just nu sju stödassistenter och du blir den åttonde i vårt team. Det arbetar även en metodhandledare och en enhetschef. Du och dina kollegor kommer vara med och bidra till att skapa en stimulerande miljö och en kreativ arbetsplats. Letar du efter ett omväxlande arbete där du får ta stort ansvar? Läs då vidare! I arbetet som stödassistent sätter du den enskildes behov, förmåga, intresse i centrum och stöttar brukaren i vardagen samt i rätten till självbestämmande. Du arbetar normkreativt och nyskapande med motivation för att främja utvecklingen av brukarens egna resurser. Tillsammans med brukarna arbetar du för att ge så goda förutsättningar som möjligt till ett självständigt liv med hög livskvalité. Du arbetar utifrån individuellt upprättade genomförandeplaner. Vi kommer att använda oss utav metoderna Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande (LAB) och Alternativ Kompletterande Kommunikation (AKK). I arbetet ingår social dokumentation och samverkan med både interna och externa parter som är nyckelpersoner i brukarens liv. Vi vill skapa grupper där medarbetarnas styrkor används på rätt sätt och bidrar till en arbetsmiljö där det är högt i tak och där diskussionerna är lösningsfokuserade. Arbetet kommer vara schemalagt till dag, kväll och tre av sex helger. Vi jobbar med schemaläggning i Multiaccess. Vi jobbar även med ARP. KVALIFIKATIONER Har du examen från Vård och omsorgsprogrammet, Stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig? Det är nödvändigt att du har erfarenhet och kunskaper av ESL, MI, AKK och lågaffektivt bemötande samt är van att arbeta kreativt. Du har förmåga att uttrycka dig väl i både i tal och skrift, eftersom det ingår dokumentation i ditt arbete. Du har förmåga att använda våra IT system. Har du körkort ser vi det som positivt då vi har tillgång till bil för våra aktiviteter. Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden: Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person) Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Personliga assistenter sökes till kvinna i Malmö
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Hej!  Jag är en 51-årig kvinna med MS som söker assistenter. 2 deltidstjänster om ca 35-40% samt timanställningar. Om mig: Mitt i livet, frånskild och utan barn. Lever ett aktivt liv med nästintill heltidsarbete varav två dagar i veckan på distans. Är passionerad musikälskare, går gärna på konserter och konstutställningar och har ett nätverk av underbara vänner som jag älskar att bjuda hem på middag. Lever ett så fullt liv jag kan utifrån mina förutsättningar. Hjälpbehovet är allt från personlig hygien, på och avklädning, inköp mm till att få stöttning och handräckning i min vardag. Jag förflyttar mig i rullstol, gåstol och med hjälp av ditt stöd dvs inga lyft. Behöver assistans vid träning på brits och stående 1 timme per dag enligt program för att bibehålla funktioner. Det kan även förekomma att du får följa med under en arbetsdag utanför hemmet och då vara behjälplig vid förflyttningar, lunch och fika, handräckning mm. Jag ser helst att du är kvinna mellan 20-60 år, men det absolut viktigaste för mig är att personkemin stämmer och du är öppensinnad som jag. Alla etniciteter och religionstillhörighet är hjärtligt välkomna, queerpersoner likaså. (Är själv sekulär och hetro) Du har B-körkort (du får gärna ha tillgång till bil men inget krav), god hygien och ingen missbruksproblematik. Jag önskar att Du är: Rökfri Inte allergisk mot eller rädd för pälsdjur Har god kommunikationsförmåga och talar god svenska eller engelska Engagerad, flexibel och nyfiken Noggrann, strukturerad och trygg En person med mycket nära till skratt men också förmåga att ta ansvar Glad och positiv med ett kreativt sinne, lyhörd för andras behov Någon som med lätthet tar till dig instruktioner och tycker att det är roligt att lära dig nya saker. Om du tror att du är rätt person för rollen ser jag verkligen fram emot att höra från dig! Skicka gärna med en kort beskrivning i din ansökan om varför just du passar för jobbet. Tillträde: Omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Vi söker personliga assistenter till nytt team
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta nära en person och skapa trygghet i vardagen? Hos oss får du möjlighet att göra vardagen meningsfull för en annan människa, och bli en viktig del av ett nytt team.   Beskrivning av tjänsten som Personlig Assistent Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd och vill göra skillnad för vår kvinnliga kund i hennes hem och de miljöer hon vistas i. Vi ser gärna att du har tålamod, har förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt och har nära till skratt. För att vara aktuell för arbetet, är det viktigt att lära känna kunden för den hon är och förstår vilka hjälpbehov hon har. Du kommer att bli en viktig del i kundens vardag med fokus på livsglädje. Dina främsta arbetsuppgifter kommer b.la att vara förflyttningar, personlig hygien, handräckning, stöd vid måltid, träning, hushållsarbete, följa med på aktiviteter. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Det söker vi hos dig Vi söker dig som är ansvarstagande, respektfull, lyhörd och har ett gott bemötande. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Du har lätt till skratt och skapar glädje i vardagen.   Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Behärskar det svenska språket väl. Både muntligt och skriftligt, då dokumentation är en viktig del av arbetet. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg.                     har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Visstid/ timanställning Omfattning: Heltid/ deltid Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Behandlingssekreterare till SiS ungdomshem Långanäs!

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa skillnad för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssekreterare på SiS ungdomshem Långanäs ett meningsfullt arbete för dig. Just nu söker vi en behandlingssekreterare till ett vikariat! Utgångspunkten som behandlingssekreterare är att du är spindeln i nätet kring ungdomens behandling på institutionen. Du ansvarar för att ungdomarna får rätt insatser i enlighet med socialtjänstens uppdrag, du upprättar också behandlingsplaner och följer upp behandlingsinsatser. Arbetet sker i samverkan med placerande kommuns socialtjänst och tillsammans med institutionens olika specialistfunktioner som psykologer, sjuksköterskor och behandlingspedagoger. Du är den som samordnar behandlingsarbetet internt och ser till att behandlingsarbetet går framåt. Behandlingsarbetet utgår från ungdomens individuella behov och förutsättningar och grundas mycket på motivationsarbete. Syftet är att skapa en tillvaro som är begriplig, hanterbar och meningsfull samtidigt som vi ska skydda mot risker för återfall i normbrytande beteende. Arbetet är varierande vilket ställer krav på flexibilitet och ansvarstagande. Det innebär i omfattande delar att du är strukturbärare, är noggrann och organiserad. Du förstår värdet och sammanhangen av samarbete, det är naturligt för dig att vägleda och stödja dina arbetskamrater. Våra värdeord Respekt, Omtanke och Tydlighet genomsyrar vårt uppdrag vilket ställer krav på att ditt förhållningssätt och bemötande uppfyller våra grundläggande värderingar.   Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Det krävs att du har god förmåga att skapa struktur, leda möten och göra såväl medarbetare som ungdomar delaktiga i behandlingen. Du ska ha: • Relevant högskoleutbildning såsom socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som SiS anser vara likvärdig och som omfattar minst 180 hp. • God svenska i tal och skrift. • B- körkort Meriterande är: • Erfarenhet av arbete inom verksamheter med fokus på vård och behandling, såsom socialtjänst eller annan relevant verksamhet • Erfarenhet av arbete med ungdomar   På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:   Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig över 1 år. Önskat startdatum är 1 september, eller enligt överenskommelse. Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. Vid frågor om tjänsten, kontakta: v. 26-28 Martina Silivri, enhetschef. [email protected] 010-453 36 81 v. 29 - Maria Svensson, kvalitetschef. [email protected] 010-453 36 02   Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.    SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent sökes - Gör skillnad i någons vardag
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Personliga assistenter

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vill du göra verklig skillnad i någons liv? Är du en ansvarsfull person som trivs med att arbeta med andra människor och vill arbeta som personlig assistent? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker en personlig assistent till en man som har personlig assistans under dygnets alla timmar, under veckans alla dagar. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till den assistansberättigade, utifrån gällande assistansbeslut och på det sätt som är överenskommet i genomförandeplan. Arbetet innebär att du hjälper till med det som brukaren själv skulle ha gjort om hen inte hade haft en funktionsnedsättning. Alla arbetsuppgifter utförs med lyhördhet och respekt för den enskildes inflytande, delaktighet och självbestämmande. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ge stöd i personlig omvårdnad och hygien, förflyttningar, medicindelegering, aktiviteter i eller utanför bostaden, samt social dokumentation. Arbetstiderna är förlagd till dag, kväll, sovande natt samt helg på en 97,18 % tjänst. Assistansen utförs ensam i den enskildes hem. Kvalifikationer För att jobba hos oss måste du ha fyllt 18 år. Det är meriterande med utbildning som undersköterska eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Som person är du självgående och ansvarstagande. Du behöver kunna tala och förstå svenska bra, samt uttrycka dig i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Behandlingspedagog som vill göra skillnad
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Rällsögården tar emot män med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar till att vardagen flyter på med städning, matlagning med mera. Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra klienter. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med klienter likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 250720 SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personliga assistenter sökes till härlig 12 årig kille i Linköping
Inspirera Assistans AB
Personliga assistenter

Inspirera Assistans AB jobbar för att kunden ska få den tryggaste assistansen och du som personlig assistent är en stor del i att det förverkligas. Är du bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang , är lyhörd och är van att ta ansvar och anpassa dig till nya situationer? En bra personkemi mellan assistenten och kunden är avgörande för att trivas i rollen som personlig assistent. Varje kund är unik och deras individuella behov bestämmer vad du ska göra.  Nu har du chansen till en fantastisk möjlighet till att bli personlig assistent till vår härliga 12 åriga kund som bor i Linköping med sin familj i ett hus med goda bussförbindelser vilket gör att du inte behöver ha körkort . Vi har några förväntningar på dig som söker och det är att du har hjärtat på rätt ställe och brinner för att arbeta med barn.  Sysselsättningsgrad: vi söker just nu dig som vill jobba som vikarie och ha ett sommarjobb Arbetsuppgifterna:  * Du ska hjälpa och stötta vår kund med det mesta i hans vardag det kan bestå av hjälpa till med hans träning som är ett viktigt inslag i hans liv. Stötta och hjälpa till vid matsituationerna och framför allt vid hans leksituationer. * Utevistelse är en viktig del i kundens liv så mycket av din arbetstid sker där , det är därför viktigt att man har med sig kläder efter väder. *  Efter att man jobbat vaken natt skall man hjälpa till med morgonrutinerna och ansvara för att han kommer iväg till skolan med skoltaxin som du även ska följa med i så han på ett tryggt och säkert sätt kommer till skolan. Om Kunden:  Jag är en härlig kille på 12 år som bor med min mamma, pappa och syskon i ett hus med bra bussförbindelser, så körkort är inte ett krav. En stor och viktig del i mitt liv är att få vara ute och det gäller i alla väder det gör att jag mår bra därför måste du ha på dig kläder efter väder i arbetet med mig. Jag kan gå kortare sträckor om du hjälper att hålla i mig och som alla 12 åringar gillar jag bus och lek.  Du kommer vara mina förlängda armar och ben. Jag är ostadig och därför behöver jag hjälp av dig med alla förflyttningar, hjälp med min personliga hygien, hjälp och stöttning vid matsituationer och hjälp när jag har träning av motorik och kommunikation då jag inte kommunicerar via tal.  Jag har epilepsi och ett självskadebeteende som du behöver vara uppmärksam på! Jag är snabb och stark så du behöver ha god fysik, vara lyhörd och ha en stor portion tålamod. Ger du dig själv och mig tiden att lära känna varandra så kommer vi bli ett bra team och du får ett lärorikt, meningsfullt och roligt jobb! Allt kommer gås igenom tydligt vid introduktion.  Det är viktigt för mig att du kan följa med och bada då jag ibland vill göra det på helgerna  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: * Nattpass söndag-fredag klockan  22 - 08 (vaken natt) * Vardagar 13:30- 21:30 och på helger eller lediga dagar 08:00-16:00 + 16:00-21:30 ibland finns möjlighet att jobba delade helgpass också * när han är ledig från skolan i sommar så kan tiderna variera  (Vardagar börjar kvällspasset på skolan likaså slutar arbetspasset på skolan för de som arbetat natten.)  Tillträde sker enligt överenskommelse men behovet finns omgående.  Innan du börjar  arbeta självständigt kommer du att gå 5 st. introduktionspass där får gå bredvid en erfaren assistent och lära dig rutiner samt bekanta dig med pojken och hans familj. Önskvärt är därför om du har möjlighet att påbörja introduktionen snarast.  Är du den vi söker? Meriterande är om du har: * Kunskap/erfarenhet av epilepsi sedan tidigare * Eventuell kunskap om kognitiva funktionsnedsättningar * Erfarenhet av personer med självskadebeteende * Tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat pedagogiskt arbete * Simkunning och kan följa med och bada * ev följa med på kortare resor Övrigt: * Då kunden är omyndig krävs det att du kan uppvisa ett utdrag ifrån belastningsregistret . Se länk : https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ * Du behöver ha bank id/mobilt bank id för att kunna se schema, signera din tidrapport i slutet av månaden. * Lönebeskeden kommer till Kivra. * Urval sker löpande så ansök i god tid. Lön och avtal: Inspirera Assistans tillämpar individuell lönesättning och du som assistent får en fast grundlön per timme + semesterersättning, samt Ob-ersättning kvällar, helger och nätter. Vi har kollektivavtal med Kommunal/Vårdföretagarna branch G Kort om arbetsgivaren: Inspirera Assistans är ett assistansföretag med kontor på Sparregatan i Linköping. Vi finns utspritt på 8orter i Sverige. Vi tror på att närhet till våra kunder och medarbetare ger både trygghet och hög kvalité på den service vi ger. Vårt mål är att bistå människor oavsett funktionsnedsättning med den i särklass tryggaste personliga assistansen samt att vara den i särklass bästa arbetsgivaren. Vår verksamhet genomsyras av fem värdeord: engagemang, kompetens, respekt, omsorg och trygghet, vars initialer bildar ordet EKROT, ett ord som återfinns i allt vi gör. Vill du bli en av Inspirera teamet ? Välkommen med din ansökan

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025