Empatisk personlig assistent sökes Jag är en kvinna i mina bästa år, 51. Jag har hjärtat på rätta stället. Jag söker tim och semestervikarier. Du bör ha möjlighet att hoppa in både vardagar och helg. Du bör även ha möjlighet att jobba såväl dagtid som kvällar och nätter. Du ska inte ha några problem med att jobba pass där det ingår sovande jour. De timmar som är sovande jour är betalningen 25 procent av timlönen. Du ska vara duktig på matlagning, kunna följa recept. Vara bra på att ställa upp vid sjukdom medmera. Jag behöver hjälp i vardagen med allt från hygien, förflyttning, tandborstning, matlagning, städning till fritidsintressen med mera. Arbetet innebär både dagtid, kvällar, nätter och helgarbete. Du är ansvarsfull, lyhörd, glad och positiv, punktlig, empatisk och omtänksam. Pigg och energisk. Viktigt att du klarar tunga lyft och har bra fysik och god hälsa. Du ska vara djurvän. En liten gullig hund och en fin katt finns i mitt liv. Katten kommer från Ursviken och hunden från Bjerten. Är kreativ/ estetiskt lagd. Mina intressen. Människor, böcker, skriva poesi, foto, djur och musik. Humor och att skratta tycker jag är kul. Vänner, släktingar, särbo. Du blir mina armar och ben. Tänker och planerar gör jag själv. Jag lever ett självständigt liv och du hjälper till med detta. Det är viktigt att vi fungerar bra ihop. Jag kommunicerar i huvudsak via text. Det är bra om du kan rycka in när behov uppstår. Ömsesidigt förtroende och lojalitet är viktigt. Du är flexibel. Beskriv vilka möjligheter du har att hoppa in vid sjukdom och vid semester. Sjukdomen ME, känner du till den? Du måste vara doftfri på arbetstid. Är överkänslig mot ljud och dofter med mera. Rökfri arbetsplats. Hör av dig och berätta om dig själv och varför du skulle passa som personlig assistent åt mig! Bifoga CV och referenser. https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/
Roslagens östra pastorat söker en pedagog för ett vikariat på 25-50% med placering i Länna, Blidö och Riala församlingar. Roslagens östra pastorat är vackert beläget vid kusten och skärgården i Norrtälje kommun, en plats med rik historia, levande kulturliv och fantastiska möjligheter till friluftsliv. Här möts småstadens charm och närheten till både hav och natur. Beskrivning och arbetsuppgifter Du kommer att ha din arbetsplats i Bergshamra och tillhöra ett arbetslag på knappt 10 medarbetare. Din närmaste arbetsledare är församlingsherden i Länna, Blidö och Riala församlingar. Tjänsten har ett fokus på verksamheterna ungdomar och konfirmander samt barn i låg- och mellanstadieåldrar med veckovisa träffar. Viss del av tjänsten kan vara förlagd till kvällar och helger samt på läger. Kvalifikationer För tjänsten ser vi gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete med barn i ålder 7-20 år och en lämplig utbildning som pedagog. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Du är medlem i Svenska kyrkan. Tjänsten är ett vikariat på 23 månader på 25-50%. Tillträde 2025-09-01 eller senare enligt överenskommelse Det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil. Upplysningar om tjänsten lämnas av församlingsherde Anders Elvin, 0704414925, mailto:[email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en tjej i 25 års åldern bosatt i Helsingborg har B-körkort då man som assistent kör kundens bil har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift kan följa med till stallet och ridläger då kunden älskar att rida har god fysik tål pälsdjur är rökfri är trygg, lugn och tålmodig Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sondmatning och epilepsi delar kundens intressen för aktiviteter Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Timanställning" och tjänsten är på ca 50% med möjlighet till fler timmar. Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Varierande arbetstider. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos [email protected]
Sanda Assistans grundades i Sandared av vår VD Betty Olsson. Vi har blivit något större med åren men hjärtat sitter kvar på rätt ställe. Grunden till vår vision är att "alla är lika olika och olika lika" och därför krävs rätt matchning av assistenter. Vi söker därför dig som vill göra skillnad i en annan persons vardag. Som person är du ansvarstagande, ärlig och lösningsfokuserad. Uppdraget kräver att du är serviceinriktad och flexibel samt har förmågan att bemöta kunden på ett bra sätt. Hos oss på Sanda Assistans får du chansen att verkligen hjälpa andra och skapa en meningsfull vardag för personer som är i behov av stöd. Vi tror på att trivsel och en bra arbetsmiljö skapar de bästa förutsättningarna för alla. Därför arbetar vi ständigt med att se till att du har en positiv arbetsmiljö där du kan känna dig stolt över ditt jobb och dina insatser. Givetvis har vi kollektivavtal mm. Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna i Borås. Kvinnan bor själv tillsammans med sina två tonårsbarn i hus så du får inte vara rädd för att ta i då både snöskottning, plantering och allt annat som krävs för att ta hand om ett hus ingår i arbetsuppgifterna. Tjänsten innebär både arbete i hemmet samt utflykter Till den här tjänsten ser vi helst att du är kvinna, vi vill också att du är lyhörd, ordningsam och positiv. Du som söker bör även ha god initiativförmåga. Det ses som positivt om ni delar några intressen så som matlagning, trädgård, resor, inredning, mode/skönhet och shopping. Erfarenhet inom personlig assistans eller arbete med Track och ventilator är meriterande men inget krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet Kommunikationen är viktig så du skall ha goda kunskap i svenska språket, både tal och skrift. Rökfri personal önskas Man arbetar 12 timmars pass och tjänsten är mellan 70-100% utifrån överenskommelse.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Beskrivning Uddevalla kommuns verksamhet Nike ungdom vänder sig till ungdomar mellan 16-20 år som inte slutfört grundskolan eller gymnasieskolan, som är på väg att hoppa av gymnasiet, eller som är arbetslösa. Deltagare kommer till Nike genom gymnasieskolans introduktionsprogram (IM). Målet är att på sikt få ungdomen att gå tillbaka till studier eller hitta en varaktig försörjning genom arbete. Nikes team består av fyra medarbetare varav en person har ett samordningsuppdrag. Utöver dessa finns pedagoger från gymnasiet kopplade till verksamheten. Arbetsuppgifter Nike jobbar med utveckling genom vägledning och processer för rutiner i vardagen, stärkt självbild och tillit till den egna förmågan samt ett kontaktnät för framtida val av utbildning och arbete. Du kommer att arbeta med individuella lösningar som fokuserar på elevens studiesituation. Vem söker vi? - Vi söker en person med integritet och personlig mognad. - Du behöver vara strukturerad, stabil, driven, kreativ och uthållig. - Du har även ett flexibelt arbetssätt, god samarbetsförmåga och en vilja att jobba kring ungdomar med olika problem. - Du har en god förmåga att arbeta självständigt och i grupp. Kvalifikationer - Högskoleutbildning inom beteendevetenskap, exempelvis Socionom, Socialpedagog, Beteendevetare, Studie- och yrkesvägledare, Folkhälsopedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara lämplig. - Du ska ha erfarenhet av arbete med unga människor i gymnasieskolan, socialtjänst, arbetsmarknadsavdelningen eller liknande verksamheter. - Du har också erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. - Du ska ha erfarenhet av socialt arbete med människor i utanförskap. - Du har god förmåga att arbeta utifrån elevens specifika behov. - Du ska kunna informera muntligt och skriftligt och ska därför kunna uttrycka dig bra i tal och skrift. - Du har B-körkort och körvana Det är även meriterande med kompetens inom musik och produktion samt flerspråkighet. Övrigt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Söker du ett varierande, självständigt och viktigt arbete? Nu vill vi förstärka vårt team med en stödpedagog som möter de lundabor som får stöd och service inom våra verksamheter inom LSS. Om arbetsplatsen och rollen Nu söker vi stödpedagog till vår gruppbostad Hillebarden. Vi letar efter dig som har erfarenhet av att handleda medarbetare och som är rutinerad med att arbeta med uppföljningsarbete. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupps som värderar att skapa en god och trevlig stämning för brukarna såväl som för kollegor, samt som längtar till att få till sig en stödpedagog! Brukargruppen är mellan 30-70 år med olika funktionsvariationer samt omvårdnadsbehov. Vi letar efter dig som drivs av utvecklingsarbete och att få peppa och stötta kollegor. Är du även en fena på att hitta lösningar för att anpassa bättre stöd till våra brukare? Då hoppas vi att du söker! I tjänsten ingår att arbeta som en del av arbetslaget där sedvanligt arbete förekommer. Våra brukare är vuxna och äldre med ett behov av varierat stöd, från socialt stöd till full omvårdnad. Tillsammans med våra stödassistenter och pedagogiska samordnare stöttar ni våra brukare att leva det liv de önskar. Som stödpedagog kommer du att förbättra och handleda det pedagogiska arbetet, driva pedagogiska metoder framåt samt planera och följa upp. Du har varje vecka avsatt tid för det pedagogiska arbetet, vilket till exempel kan bestå av att handleda medarbetare i utmanande arbetssituation, att uppdatera dig kring de senaste studierna om tydliggörande pedagogik och handleda i dokumentation. Du kommer att tillhöra ett nätverk med stödpedagoger samt arbeta nära områdets pedagogiska samordnare. Du kommer även att vara superanvändare vilket innebär att du ska ha en övergripande kunskap om dokumentation och våra digitala verktyg samt stötta kollegor i detta. Arbetstider och kommunikation Arbetstider är dag, kväll och varannan helg. Som tidigast börjar ett pass 06:45 och som senast avslutas ett pass 22:00, detta är ungefärliga tider och kan ändras utifrån brukarnas behov. I Lund arbetar du som stödpedagog 36,33 timmar per vecka. Till Hillebarden är närmsta busshållplats Lund Annegården som ligger tvärsöver vägen till boendet. Parkering mot betalning finns utanför respektive boende. Arbetsuppgifter Ge stöd utifrån brukarens egna resurser i den dagliga livsföringen samt ge brukarna goda levnadsvillkor i form av självbestämmande, integritet och delaktighet. Utföra och stötta arbetsgruppen i arbetet med social dokumentation, genomförandeplaner och övrig dokumentation samt i att följa upp och utvärdera insatserna. I det brukarnära arbetet vara ett stöd till att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt och olika typer av alternativ och kompletterande kommunikation. Ha fördjupad kunskap i de områden som direkt anknyter till verksamhetsområdet och vara ett stöd i att tillämpa ett pedagogiskt arbetssätt. Vara ett stöd i omvärldsbevakning, i att skapa förutsättningar för att tillämpa evidensbaserad praktik och ett systematiskt arbetssätt samt vara resurs i tillämpningen av aktuell lagstiftning i vardagsnära situationer. Var resurs i att etablera kontakt med interna och externa aktörer och ett stöd i samarbete och samverkan med aktuella aktörer och nätverk så att så att individens behov tillgodoses. Vi söker dig Har eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier, eller annan beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har erfarenhet från arbete med målgruppen. Har god kunskap erfarenhet av tydliggörande pedagogik. Har god kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Meriterande med kunskap och erfarenhet av att arbeta med psykisk ohälsa. Meriterande med erfarenhet av ledarskap/handleda. Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet innehåller dokumentation, möte med brukare och anhöriga samt samverkansmöten. Baskunskaper i digitala arbetsverktyg. Vi erbjuder dig "Som stödpedagog har man mer ansvar för helheten och samordningen i verksamheten. Jag ser till att vi har uppdaterade kunskaper på arbetsplatsen och jobbar mycket med tydliggörande pedagogik." - Glenn. Läs gärna vår intervju med stödpedagog Glenn, intervju med Glenn. Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. Det här ger vi dig som medarbetare Rekryteringsprocessen Annonsen kommer att ligga ute över sommarsemester därav kan svar på frågor dröja tills vecka 31. Det är även i vecka 31 som vi påbörjar arbetet med första urvalet. I denna rekrytering har vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor för en mer inkluderande rekryteringsprocess. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Välkommen med din ansökan! #pedagog #pedagogik Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Vi söker nu engagerade och positiva personliga assistenter till vårt uppdrag i Bjästa. Tjänsterna gäller dag/kväll och vi söker dig som är intresserad av att arbeta på schemarad. För att trivas i rollen ser vi att du har sinne för humor, är påhittig och kan ta egna initiativ samtidigt som du är lyhörd inför kundens önskemål och behov. Som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hans vardag. Mannen du skall hjälpa har MS och kommunicerar via läppar och dator. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från personlig hygien och omvårdnad till hushållssysslor. En central del av arbetet är också att skapa en trygg och positiv miljö, där du hjälper honom att delta i hans aktiviteter och sociala sammanhang. Det är en fördel om du har erfarenhet av att använda hjälpmedel som golvlift, PEG, kateter och näringsdropp, eller är villig att lära dig detta. Största vikt kommer att läggas på personkemin mellan dig och kunden. Körkort och tillgång till bil är ett krav, då det är begränsat med kollektivtrafik till arbetsplatsen. Tjänsten Vi söker dig som är intresserad av en schemarad dag/kväll och varannan helg, men även du som är intresserad av att jobba som timvikarie är välkommen med din ansökan! Registerutdrag från polisen kommer att begäras. Varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal. Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är bl a att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt och med inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera. Furumossens gruppbostad och Hyggesvägens servicebostad erbjuder en spännande arbetsmiljö där vi är i full gång med att utveckla arbetssätt, metoder och digitalt stöd. Hos oss bor brukare i olika åldrar och med olika funktionsnedsättningar. Nu samplanerar vi mellan enheterna – vilket ger dig möjligheten att arbeta varierat och flexibelt. Vi är mitt i en digital satsning där välfärdstekniken Boet ersätter våra analoga verktyg. Boet skapar nya möjligheter för både brukare och personal – med ökad delaktighet och kvalitet i det dagliga stödet. Vi ser redan positiva effekter och vill fortsätta stärka varje brukares självständighet och inflytande. Här får du en unik chans att bli en nyckelspelare i utvecklingen av framtidens LSS-verksamhet – i nära samarbete med stödpedagogkollegor, stödassistenter, metodutvecklare och enhetschef! ARBETSUPPGIFTER Är du vår kommande stödpedagog? Har du drivet, modet och utvecklingsmotivationen? Som Stödpedagog hos oss har du en central roll i både det pedagogiska och digitala utvecklingsarbetet. Du leder kontaktmannagrupper med stödassistenter kopplat till brukare vilket ger brukarna ett tryggt och samordnat stöd från flera i teamet. Du är en nyckelperson i vår digitala satsning där Boet ersätter analoga verktyg och gör genomförandeplanerna levande och användbara i det dagliga arbetet. Här ansvarar du för kvalitetssäkring och metodstöd kopplat till det digitala arbetssättet. Via Boet håller vi genomförandeplanen levande. Du ansvarar för att driva metodarbetet framåt, säkerställa kvaliteten i dokumentation, genomförandeplaner och handleder stödassistenterna i metodarbetet. Du ingår bl.a. i en stödpedagogkvintett (kommande sexett) där planering och uppföljning av arbetet sker tillsammans med enhetschef, metodutvecklare och stödpedagogkollegor samt i kommunens nätverk för stödpedagoger. Nätverket främjar samverkan över verksamhetsgränserna där vi har nära vägar till allt. En annan viktig uppgift som stödpedagog är att aktivt vidareutveckla brukarnas kommunikation via AKK, gärna i nära samarbete med daglig verksamhet, för att skapa en röd tråd i hela brukarnas vardag. Vårt arbete grundas i ett lågaffektivt och tydliggörande förhållningssätt, där alla medarbetare är utbildade i Studio 3. Som Stödpedagog hos oss har du ett övergripande ansvar för metodarbetet, handledning av kollegor och att driva det systematiska kvalitetsarbetet framåt i nära samarbete med enhetschef. Vi vill gärna bygga vidare på intresseområden hos varje Stödpedagog för att bredda och utveckla teamets kompetens t.ex. åldrande inom LSS, Senior alert, BPSD, eller skydds- och begränsningsåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning omfattande minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng med inriktning mot funktionshinderområdet och/eller beteendevetenskap. Du har erfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet och är trygg i social dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt IBIC. Du har modet och den personliga mognaden att fatta beslut som gynnar brukarna utifrån lagstiftning och verksamhetens mål, snarare än kollegial hänsyn. Du är tydlig i din roll och kan särskilja ditt uppdrag från övriga roller i arbetsgruppen, samtidigt som du är professionell i samarbetet med stödassistenterna. För att hantera uppdraget har du lätt att se helheten och kan arbeta självständigt, strukturerat och med framåtdriv. Du är lyhörd för förändringar och nya förutsättningar ser du som möjligheter. Du är även lösningsfokuserad och ser värdet i gott samarbete och goda relationer både i teamet och i mötet med brukare, anhöriga och övriga kontakter. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du delar våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vi arbetar med löpande urval under hela rekryteringsprocessen. Intervjuer är i första hand planerade till den 22 juli. Välkommen med din ansökan idag! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker nu en engagerad skolkurator med placering på Tuböleskolan och Gummarksskolan årskurs F-6. Inom avdelningen för grundskola arbetar vi målmedvetet för att säkerställa alla barns rätt till utveckling och lärande. Vår verksamhet genomsyras av ett starkt fokus på likvärdighet och kvalitet – oavsett var i kommunen barnet bor. Hos oss får du möjlighet att bidra till ett meningsfullt och framgångsrikt arbete i nära samarbete med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi är en organisation där invånarnas bästa alltid står i centrum. Som skolkurator har du en central roll i elevhälsoteamet och bidrar till att skapa en trygg, stödjande och utvecklande miljö för våra elever. Tjänsten är en tillsvidareanställning med semestertjänst, 40 timmars arbetsvecka förlagd på dagtid, måndag till fredag. I dagsläget innebär tjänsten att du är placerad fyra dagar i veckan på Tuböleskolan och en dag i veckan på Gummarksskolan. Du behöver inte bifoga ett personligt brev i din ansökan. Se istället till att ditt CV är tydligt och uppdaterat, och att du noggrant besvarar de frågor som ställs i ansökningsformuläret. Arbetspsykologiska tester kommer att användas som en del av rekryteringsprocessen. ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator är du en viktig del av skolans elevhälsoteam, där du har ett nära samarbete och stöd i det dagliga arbetet. Din roll är både meningsfull och varierad du möter elever i samtal, stöttar dem i svåra situationer och arbetar aktivt med att främja trygghet och trivsel i skolmiljön. Du driver förebyggande och gruppstärkande insatser i klassrummen, och är en naturlig del av skolans förebyggargrupp och likabehandlingsteam. Genom att vara närvarande i elevernas vardag bidrar du till en positiv skolutveckling där alla elever ges möjlighet att må bra och lyckas. Arbetet innebär också samverkan med både interna och externa aktörer allt för att skapa de bästa förutsättningarna för elevernas välmående och för att verksamheten ska leva upp till såväl kommunala som nationella mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen och som brinner för att arbeta med barn och ungdomar och som har erfarenhet av socialt arbete. Du är en trygg och engagerad person med ett särskilt hjärta för elever i behov av stöd. Du har en naturlig förmåga att skapa nya relationer, både med elever och vuxna, och ditt professionella och varma bemötande bygger starkt förtroende. Genom din goda kommunikativa förmåga samarbetar du effektivt med lärare, kollegor och externa aktörer. Samtidigt är du självgående och trygg i att fatta egna beslut när situationen kräver det. Du har också förmågan att hantera akuta problem utan att tappa fokus på långsiktiga lösningar. I ditt arbete präglas du av struktur, kreativitet och lyhördhet, egenskaper som är viktiga både när du möter elever i svåra situationer och när du bidrar till skolans förebyggande insatser. För tjänsten krävs god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift. Körkort och tillgång till bil är ett krav då tjänsten innebär förflyttningar mellan olika enheter inom området. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner Hos Hällefors kommun erbjuds du en rad attraktiva förmåner: - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet till hjälp med att hitta boende. - Möjlighet att växla semestertillägg mot fler semesterdagar. - Extern handledning i grupp. - Introduktionsprogram för nya socialsekreterare. - Nära och tillgängligt ledarskap i det dagliga arbetet. - Möjlighet till distansarbete. - Förmånligt Flextidsavtal. Beskrivning Oavsett om du är ny i yrket eller en erfaren socionom, söker vi just dig! Hos oss i barn- och ungdomsgruppen i Hällefors kommun får du ett meningsfullt, varierat och utvecklande arbete där din kompetens värdesätts. Du kommer att arbeta med utredningar, bedömningar och beslut som rör barn, unga och deras familjer, samt verkställighet av insatser. Arbetet inkluderar även förebyggande och familjerättsliga uppgifter, såsom utredningar och upplysningar till tingsrätten i frågor om vårdnad, boende och umgänge, samt samarbetssamtal. Utredningsarbetet utgår från BBIC och dokumenteras i Viva IFO. Du förväntas ta ett aktivt ansvar för både dina arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamheten. Arbetsuppgifter - Genomföra utredningar enligt SoL och LVU med barnet i centrum. - Hantera ansökningar och anmälningar samt följa upp beviljade insatser. - Samverka med interna och externa aktörer såsom hälso- och sjukvård, skola och familjer. - Självständigt ansvara för hela processen i dina ärenden. - Arbeta professionellt och kommunikativt med fokus på barnets bästa. Kvalifikationer - Socionomexamen. - Förmåga till reflektion och analys. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. - B-körkort. - Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och är uthållig i ditt arbetssätt. Meriterande - Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete inom socialtjänst. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan bli aktuell. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och Intervjuer sker löpande. Innan anställning begär vi ett utdrag ur Polisens belastningsregister (“Utdrag för att kontrollera egna uppgifter”). Beställ det gärna inför eventuell intervju. Anmärkningar kan påverka din anställning. Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett engagerat team som arbetar för att göra skillnad för barn och unga i Hällefors kommun Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.
Välj ett jobb för att visa detaljer