Vi söker en Begravningsrådgivare till Steens Begravningsbyrå
ByHart AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Om företaget Steens Begravningsbyrå är en välrenommerad och omsorgsfull begravningsbyrå med lång erfarenhet av att stötta människor i svåra livsskeden. Vi strävar efter att ge personlig och engagerad hjälp genom hela processen – från planering till genomförande – med fokus på att skapa värdiga och minnesvärda avsked. Våra medarbetare är kunniga, empatiska och dedikerade till att göra skillnad för våra kunder genom att erbjuda stöd och trygghet i en känslig tid. Vi vill tillsammans skapa ett ännu starkare varumärke genom att finnas där för människor i en av livets mest utmanande stunder. Branschen är i förändring, och vi är lyhörda både mot våra kunder och våra medarbetare. Hos oss får du chansen att utvecklas, påverka och göra verklig skillnad. ArbetsuppgifterSom Begravningsrådgivare hos oss är du den som guidar familjer och närstående genom hela begravningsprocessen. Det handlar om allt från att ordna hämtning vid dödsfall, planera och genomföra begravningen, till att hantera detaljer som kistor, blommor, minnesstunder, solister, trycksaker, dödsannonser och minnesgåvor. Varje begravning är unik, det finns inga mallar, och det är din förmåga att lyssna, förstå och anpassa dig som gör skillnad. Du arbetar självständigt med ansvar för både administration och möten med människor i alla skeden av livet. I rollen ingår även viss jourtjänstgöring, en helg i månaden, där du ansvarar för akuta ärenden som kan innebära att hämta mitt i natten eller hantera känsliga samtal. Vi samarbetar ofta med Svenska kyrkan, så erfarenhet av eller intresse för kyrkliga sammanhang är meriterande. Har du erfarenhet som borgerlig officiant är det också ett plus. Vem är duVi söker dig som har: En genuin vilja att hjälpa människor i en svår tid. Förmågan att vara lyhörd, flexibel och trygg i mötet med människor. God social kompetens och förmåga att bygga förtroende. Stresstålighet och kreativitet – varje situation är unik och kräver olika lösningar. Mod och trygghet i att tala inför människor (”scenvana”). God administrativ förmåga och datavana. B-körkort och tillgång till egen bil. Det är meriterande om du har musikintresse eller själv musicerat. Låter det intressant?Hos oss får du ett meningsfullt och självständigt arbete där du verkligen gör skillnad för människor. Du blir en viktig del av vårt team som arbetar med värme och omtanke i en bransch som är i förändring och utveckling. Vill du vara med och skapa värdiga och minnesvärda avsked tillsammans med oss? Välkommen att söka! AnsökanSysselsättningsgrad: 100 %. Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar provanställning). Lönevillkor: Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. Har du frågor om oss, rollen och processen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Müller på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Personlig assistent till en pojke i Östhammar
Livsam Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som har hjärtat på rätt ställe och vill göra vardagen härlig för en 7-årig kille med ett fysiskt funktionshinder. Han är social, nyfiken och tycker om att vara ute, besöka vänner, gå på café och testa nya aktiviteter. Han älskar också att läsa böcker, sjunga och upptäcka världen omkring sig — och han vill gärna ha dig med som stöd och sällskap redan i sommar👋🏼 Om jobbet: Hjälpa till med fritidsaktiviteter, leka och hitta på saker Vara med ute på café, träffa vänner, läsa böcker och sjunga tillsammans Hjälpa till vid måltider, hygien och förflyttningar Arbetstider: Vardagar 14:45-19:00 Varannan helg 07:30-18:30 Möjlighet till extra timmar på lov och helgdagar Vi söker dig som: Är påhittig, lyhörd och tycker om barn Har god fysik och vill vara aktiv Ser fram emot möjligheten att hitta på nya aktiviteter tillsammans Pratar svenska flytande Tål pälsdjur Har körkort (om du inte bor i Östhammar, pga. pendlingstiderna med kollektivtrafik) ✨ Extra plus om du har jobbat med barn och/eller fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar inom LSS tidigare – men personlighet och engagemang är viktigast! Förutom ett givande jobb med en glad kille erbjuder vi: Fast tjänst på 60% Introduktion och utbildning Kollektivavtal via vårdförbundet och förmånligt friskvårdsbidrag 👉 Ansök enkelt – vi behöver bara dina kontaktuppgifter och svar på några frågor i första steget. Vi kallar till intervjuer löpande — sök redan idag! Livsam Personlig Assistans AB finns i stora delar av landet. Vårt ledord är att vara sitt bästa jag, varje dag.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Jobba hos oss!
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vill du göra stor skillnad i en persons liv? Vi söker en ansvarsfulla och nogranna assistenter till våra kunder i Uppsala.      Om jobbet som personlig assistent  Arbetet som personlig assistent innebär att du finns vid någons sida under hela arbetspasset. Många av våra kunder har ett stort omvårdnadsbehov med moment som sondmatning. Dessutom kommer du att hjälpa till med träning och personlig hygien. Vi erbjuder ett lärorikt arbete där den personliga relationen mellan dig och kunden står i fokus.    Vi söker dig som: Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull, du behöver även vara lyhörd och van att ta egna initiativ.   För att bli aktuell för jobbet behöver du minst ha gymnasieexamen. Du får gärna ha studieuppehåll eller viljan att kombinera studier med jobb. Vi söker nu assistenter som vill jobba kvälls- och nattpass, med möjlighet att jobba mellan 2-5 arbetspass per vecka. Arbetstiden kommer vara varierande. Eftersom behovet av assistans är för veckans alla dagar så behöver du kunna jobba både vardag och helg.    Vi på Särnmark värnar om ett långsiktigt engagemang från din sida. Vi vill därför att du kan arbeta hos oss minst ett år framöver. Du som söker ska vara minst 20 år, rökfri, tala flytande svenska och ha god fysik, då lyft förekommer. Om anställningen  Anställningsformen är initialt en interimistisk anställning, men kan ändras till anställningsformen För viss tid så länge assistansuppdraget varar.  Oavsett anställningsform är löneformen timlön.  Lön och övriga anställningsvillkor är enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV och personligt brev   Ansökningar tas endast emot via hemsidan. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Familjebehandlare till Familjens hus
Vänersborgs kommun
Socialsekreterare

Beskrivning Familjens hus inom Individ -och familjeomsorgen utökar verksamheten och söker nu dig som tillsammans med oss vill göra skillnad för barn och unga i Vänersborgs kommun som kommer i kontakt med socialtjänstens öppenvård. Vi behöver förstärkning till vår enhet och ser fram emot att få nya kollegor som vill dela vårt givande arbetsuppdrag och vår arbetsgemenskap. Enheten står inför ett utvecklingsarbete kopplat nya socialtjänstlagen där vi både behöver skapa förutsättningar för tidigt förebyggande insatser samt kvalificerad evidensbaserad metodik för att möta barn, ungdomar och föräldrars behov. Teamen som finns på Familjens hus arbetar med både förebyggande och stödjande/behandlande insatser. Verksamhetens familjebehandlare kommer i framtiden att vara organiserade i tre team med inriktning barn, ungdom samt ett team som arbetar proaktivt förebyggande. Syfte med indelning är att effektivisera och specialisera för bästa möjliga kvalitet och vikten av samarbete mellan teamen är avgörande, vilket betyder att man också går mellan teamen i arbetsuppgifter vid behov. Barnteamet arbetar med barn i åldrarna 0-12 år med olika problematik som ex omsorgsbrist, skolproblematik och våld. Ungdomsteamet arbetar med ungdomar i åldrarna 13-20 år där ex skolproblematik, psykisk ohälsa och normbrytande beteende kan vara aktuellt. Förebyggande teamet i formen av första linjens socialtjänst kommer att starta i sin helhet hösten 2025 och arbetet riktas mot tidig upptäckt och tidig insats utifrån den nya socialtjänstlagens ramar. Familjens hus samarbetar med alla delar inom Individ och familjeomsorgen samt externa verksamheter såsom skola, BUP och anhörigstöd mm. Alla familjebehandlare får kontinuerligt metodhandledning/stöd av våra 1:e behandlingssekreterare samt extern handledning. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter som familjebehandlare utför sker delvis på uppdrag av Individ- och familjeomsorgens Barn- och ungdomsenhet utifrån biståndsbeslut eller genom insats utan biståndsbedömning där familjer själva vänder sig till Familjens hus. Våra barn och ungas behov, uppdragets karaktär samt barnens och familjens delaktighet styr hur arbetet planeras och genomförs av familjebehandlare. Vårt mål är att erbjuda barn, unga och deras familjer stöd och behandling med fokus på kommunikation och relation i familjesystemet. I arbetet som familjebehandlare används ett flertal olika metoder och verktyg bland annat KOMET, CPU, FFT, Barnahusets insatsmodell BIM, HELA BARN, Repulse och andra anknytnings -och systemteoretiska metoder. Dessa utvärderas och uppdateras regelbundet utifrån att verksamheten ska svara upp mot de behov som barn, unga och deras föräldrar har. Vi erbjuder också ett flertal stödgrupper både till föräldrar och barn och vi genomför observationer, ger brottsofferstöd samt utför umgängesstöd, ungdomsvård och ungdomstjänst enligt dom från tingsrätten Kvalifikationer Vi söker dig som har examen på högskolenivå som socionom, socialpedagog eller annan likvärdig utbildning som bedöms lämplig. Tidigare erfarenhet av arbete inom stöd -och behandlingsarbete är önskvärt och meriterande samt om du har erfarenhet och kompetens av förändringsarbete kopplat till familjebehandling. Viktiga personliga egenskaper är god samarbetsförmåga, modig och nyfiken, trygg i att arbeta självständigt samt flexibilitet och förmåga att lyssna och se saker ur flera olika perspektiv. Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl och nyanserat i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet som kompletterar övriga medarbetare i arbetsgruppen. Utifrån att enheten står inför en utökning av verksamheten kan dessa tjänster riktas inom alla tre teamen utifrån erfarenhet och kompetens. B-körkort är ett krav. Villkor Arbete sker främst dagtid, men även viss eftermiddag/kvällstjänstgöring förekommer. Du behöver därför vara flexibel och utifrån vårt flextidsavtal anpassa arbetstiden efter behov. Det förekommer resor i tjänsten och B-körkort är därför ett krav. Tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Handläggare med inriktning mot LSS/Socialpsykiatri
Mullsjö kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en handläggare med erfarenhet av myndighetsutövning gärna inom området LSS och socialpsykiatri, men har du annan erfarenhet av handläggning är det meriterande.  Då vi är en liten myndighet som arbetar brett kan innehållet i tjänsten komma att ändras över tid. Vi har precis påbörjat en förändringsresa och ställer om för att bättre kunna möta våra medborgares behov och vi hoppas att du vill vara med på den resan tillsammans med oss! Målgruppen innefattar både barn och vuxna. Du kommer att arbeta med utredningar och bedöma behov enligt lagstiftningarna LSS och SoL samt fatta beslut och följa upp insatser. I det dagliga arbetet ingår även dokumentation, individuella möten med enskilda och närstående samt samverkan med andra aktörer inom och utom den egna organisationen. Du arbetar självständigt med stöd av kollegor och enhetschef.  Enheten har regelbundna möten för ärendehandledning. Utveckling av arbetssätt och handläggningsprocess pågår ständigt. I det dagliga arbetet bidrar du till utveckling genom att ge förslag och delta aktivt i uppföljningar, utvärderingar och kommunicering av frågor. Arbetet innebär kvalificerat utredning-och uppföljningsarbete, som präglas av ett gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet. I ditt uppdrag ingår också att medverka i det systematiska kvalitetsarbetet på arbetsplatsen. Då vi är en liten grupp som arbetar nära varandra är samarbetet en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomexamen, det är starkt meriterade om du har arbetat med myndighetsutövning tidigare. Som person ser vi att du är trygg, stabil och har en god förmåga till självinsikt.  I ditt arbete är du relationsskapande och du trivs med samarbete såväl inom den egna arbetsgruppen som med andra verksamheter och myndigheter. I arbetet kommer du träffa människor med olika bakgrunder och erfarenheter, det är därför viktigt att du är lyhörd och gentemot de människor du möter. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig i ändrande omständigheter med ett lösningsfokuserat förhållningsätt. Du är välorganiserad och planerar ditt arbete självständigt samt förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligen och skriftligen. Kvalitet, bemötande och samarbete är det viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. Kvalifikationer: • Socionomexamen är ett krav. • God förmåga att uttrycka dig i tal och i skrift samt att kommunicera på svenska. • B-Körkort Meriterande: • Erfarenhet av handläggning i LSS • Erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning inom socialtjänstens område. • Erfarenhet av verksamhetssystem Combine och Cosmic ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten). Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med anställning behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vi söker sommarvikarier till funktionshinderomsorgen!
Borlänge kommun
Personliga assistenter

Hos oss får du chansen att bidra på riktigt för Borlängebon och hela kommunen. Oavsett var du befinner dig i livet i början av din karriär, mitt i arbetslivet eller mot slutet är det här en möjlighet att göra något meningsfullt, samla värdefulla erfarenheter och möta människor du kommer att minnas länge. Våra engagerade medarbetare gör ett fantastiskt jobb året runt och nu behöver de få sin välförtjänta semester och det är här du kommer in i bilden! För oss är vår värdegrund central i allt vi gör: • Jag finns här för Borlängebon Vi arbetar för att ge stöd, trygghet och omtanke. • Jag gillar utmaningar Vi ser varje dag som en möjlighet att växa och göra skillnad. • Jag möter varje människa med öppenhet Vi möter alla med respekt, nyfikenhet och förståelse. Om du har ett intresse för att arbeta med människor och vill bidra till en meningsfull vardag för personer med funktionsnedsättning, då vill vi gärna träffa dig! Vi intervjuar löpande, så ansök redan idag och bli en del av vårt team i sommar. ARBETSUPPGIFTER Borlänge kommuns funktionshinderomsorg söker sommarvikarier till våra verksamheter för personer som omfattas av LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Korttidsvistelse: Du arbetar med barn, ungdomar och vuxna med olika funktionshinder. Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Det är ett aktivt jobb som kräver att du kan arbeta både ensam och tillsammans med kollegor. Arbetstiderna är förlagda till dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Grupp- och servicebostäder: Du stödjer personer med fysiska och psykiska funktionshinder i deras hem och närmiljö. Ditt arbete handlar om att ge socialt och pedagogiskt stöd, motivera individen till självständighet och hjälpa till med vardagsrutiner, personlig hygien och omvårdnad. Du arbetar oftast med kollegor, men ensamarbete förekommer. Arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Personlig assistans: Arbetet innebär att ge stöd i vardagen, delta i aktiviteter och hantera hushållssysslor som matlagning och städning. Du behöver också hjälpa till med personlig hygien. Det kan uppstå beteenden hos våra brukare som är utmanande, och du bemöter dessa med ett lugnt och respektfullt förhållningssätt. Ensamarbete är vanligt, och arbetstiderna är förlagda över dygnets alla timmar, alla dagar i veckan. Boendestöd: Inom boendestöd arbetar du med vuxna som har psykiska funktionshinder som omfattas av SoL (socialtjänstlagen). Boendestödsteamen utför insatser i hemmet eller på annan plats beroende på individens situation. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll, alla dagar i veckan. Daglig verksamhet: Inom daglig verksamhet ger du pedagogiskt och socialt stöd till brukare i deras dagliga aktiviteter. Du motiverar till självständighet och bidrar till en strukturerad och meningsfull vardag. Arbetstiderna är förlagda dagtid, måndag till fredag. Ledsagare: I denna roll hjälper du brukare att delta i aktiviteter utanför hemmet, såsom fritidsaktiviteter, teaterbesök eller promenader. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, och helgarbete förekommer. KVALIFIKATIONER Krav: • Över 18 år och kan arbeta med både manliga och kvinnliga kollegor och brukare. • Godkänd gymnasial svenska (tal och skrift) och förmåga att dokumentera. • Utdrag ur polisens belastningsregister krävs. Meriterande: • Pedagogisk eller omvårdnadsutbildning, gärna med inriktning mot psykiatri eller barn- och fritidsprogrammet. • Erfarenhet av arbete med funktionshinder. • Utbildning i lågaffektivt bemötande • Du kan cykla och simma • Du har körkort. Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Ta med detta till intervjun. Ansök direkt, då handläggning kan ta flera veckor: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut, ansök därför redan idag! Vi ser fram emot att läsa just din ansökan. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödpedagog
MARIESTADS KOMMUN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Funktionsstöd är en avdelning inom äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestads kommun. Nu satsar vi och utökar med två stödpedagoger till bostad med särskild service enligt LSS. Är du pedagogiskt lagd och har god kunskap om LSS-lagstiftning? Trivs du med att arbeta över flera enheter? Då kan det vara dig vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER I detta uppdrag jobbar du som ett pedagogisk stöd till dina kollegor, detta innebär att; - Arbeta för att öka brukarnas delaktighet, integritet, självständighet och självbestämmande. - Ha ett särskilt ansvar för den pedagogiska verksamhetens utveckling. - Samla och sprida kunskap om hållbara och evidensbaserade pedagogiska metoder med syftet att driva verksamheten framåt. - Aktivt lyssna in personalens tankar och idéer och försöka att inkorporera dem. - Fungera som bollplank och stöd till övrig personal gällande dokumentation och upprättande av genomförandeplaner. - Bistå och stödja personalen med utvecklingsarbeten i pedagogiska metoder för att öka den enskilde brukarens delaktighet i sin vardag och främja brukarens självständighet. - Handleda elever från relevanta utbildningar kopplade till stödpedagoguppdraget. - Vara aktivt deltagande i regelbundna nätverksträffar. I arbetet har du samarbete med de andra stödpedagogerna i kommunen. Du har också kontakt med exempelvis anhöriga, medarbetare och kollegor på grupp/servicebostäder, sjuksköterska, enhetschef med flera. KVALIFIKATIONER För att arbeta som stödpedagog behöver du ha en lämplig utbildning såsom eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet med pedagogisk inriktning som omfattar minst 200 yrkeshögskolepoäng eller 60 högskolepoäng. Alternativt har du en kombination av YH- och högskolepoäng som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. Som stödpedagog krävs att du har god förståelse för olika funktionsnedsättningar och hur dessa påverkar individens vardag samt vara lyhörd för dennes behov. Du har förmåga att kommunicera tydligt och effektivt med både brukare och kollegor. Detta inkluderar både verbal och icke-verbal kommunikation. I rollen krävs också kunskap om pedagogiskt förhållningssätt och att du kan arbeta lågaffektivt.  Du är duktig på att motivera och engagera dina kollegor i utvecklingsarbetet. Vidare behöver du vara ansvarstagande, se lösningar istället för hinder och tycker det är roligt med varierande arbetsuppgifter och arbetsplatser. Att du har ett ödmjukt förhållningssätt samt värdesätter ett gott samarbete ser vi som en självklarhet. Det är meriterande om du har kunskap om åldrandets sjukdomar bland annat demens. Vi ser gärna att du också har kunskap väldfärdsteknik inom området funktionsstöd.  Vi ser att du har kunskap om gällande LSS-lagstiftning, dokumentation och kvalitetssäkring samt har vana att planera, reflektera och utvärdera ditt arbete. Som stödpedagog finns möjlighet att påverka arbetets utformning i nära samarbete med kollegor och enhetschef. B-körkort är ett krav. När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället för du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Provanställning kan komma att tillämpas. Rekryterande chefer går omlott pga semestrar men det går bra att maila [email protected] eller [email protected] vid eventuella frågor om tjänsterna. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

17 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Socialsekreterare mottag, inriktning ekonomiskt bistånd
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet! Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst! Nu söker vi en mottagningssekreterare som har erfarenhet av socialtjänsten och som trivs med att vara första kontakten in på vår vuxenenhet, med fokus försörjningsstöd, på Maria Nova. ARBETSUPPGIFTER Som mottagningssekreterare är du vägen in och ansiktet utåt för Maria Nova - därför har du en nyckelroll i organisationen! I mottaget görs en första bedömning av inkommande ansökningar och anmälningar både enligt socialtjänstlagen samt LVM. Du handlägger enklare ärenden som till exempel engångsbistånd, yttranden samt lämnar information kring socialtjänstens arbete och verksamheter. Det förekommer också att du medverkar vid avhysningar. I mottaget arbetar två socialsekreterare med uppdelad arbetsfördelning mellan vuxen och ekonomiskt bistånd. Tjänsten vi söker är mottagningssekreterare med inriktning ekonomiskt bistånd. Här arbetar du främst med försörjningsstödet och de huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att lämna information kring ekonomiskt bistånd, boka nybesökstider samt hantera de akuta ansökningarna som inkommer. I din roll har du nära samarbete med din mottagningskollega med inriktning vuxen som innefattar områdena missbruk, socialpsykiatri, våld i nära relation samt bostadslöshet. Din fysiska placering är intill Maria Novas reception. I mottaget hjälps ni åt med jourtelefonen och täcker upp det akuta som inkommer vid varandras frånvaro. Du ska också kunna stötta upp i receptionen vid ärenden som är av mer komplex karaktär. I din roll samverkar du även med övriga funktioner på Maria Nova. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen och erfarenhet av flera olika delar av socialtjänsten. Vi ser att du har en mycket god känsla för service men även att kunna vara tydlig med att sätta gränser. Det är viktigt att du gillar att möta människor och att du kan hantera människor som är i kris. Eftersom tjänsterna innebär att hantera ansökningar och anmälningar krävs det att du kan ta emot dem enligt gällande lagar och regler kring handläggning och dokumentation. Ansökningarna håller på att digitaliseras, det är därför ett krav att du har lätt för att ta till dig digitala hjälpmedel och kunna lära andra att använda dem. Språkkunskaper i arabiska och engelska är meriterande. Förutom att få möjligheten att arbeta med kompetenta och trevliga kollegor och medarbetare kan vi erbjuda dig; • Semesterväxling • Löneväxling till pension • Försäkringsförmåner • Förmånscykel • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad • Friskvårdsbidrag Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din digitala ansökan. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Varmt välkommen till oss! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent 50 % till 24-årig kvinna i Strängnäs!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 24-årsåldern bosatt i Strängnäs har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av att jobba med epilepsi har god fysik är rökfri (under arbetstid) tål pälsdjur (hund finns i hemmet) Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete delar kundens intressen, som inkluderar både utomhus- och inomhusaktiviteter såsom att gå på bio, fika, spela minigolf, bowla och besöka djurparker - till exempel Kolmården. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 50%. Tjänsten innebär arbete under dag- och kvällstid: Det ingår 2-3 eftermiddagar per vecka (kl.16:00-20:00) samt varannan helg med arbetstid mellan kl. 10:00-19:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Justyna Langowska [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
1022 Personlig assistent till kvinna i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Visby. Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vår kund uppskattar en lugnare vardag i sitt hem, men tycker även om när det händer saker. Att åka på konsert, teater och utflykter är något som kunden uppskattar. Kunden har egen bil som assistenten kör, så körkort är väldigt viktigt. Vi vill att du som söker är ansvarstagande, har lätt för att samarbeta, har hög arbetsmoral och även kan hoppa in med kort varsel. Som personlig assistent är du med och möjliggör att en annan människa med en funktionsvariation får leva det liv hon önskar.  Vi söker dig som har ett stort tålamod och älskar att jobba med människor. Vi har inget krav på någon specifik utbildning utan det viktigaste är att personkemin mellan dig som assistent och kund fungerar. Under sommaren kommer du att arbeta enligt ett sommarschema, men det finns också stora möjligheter att fortsätta även efter sommaren.     Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen   Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, jour, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

17 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025