Kontaktperson
REGION GOTLAND
Personliga assistenter

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Omsorg om personer med funktionsnedsättning Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har kunden i centrum. Omsorg om personer med funktionsnedsättning söker personer över hela Gotland som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu dig som vill bli kontaktperson. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är en positiv och driven person med stort engagemang och intresse för människor. Du har tid över för att kunna stötta, hjälpa och umgås med en annan person under ett par timmar i veckan. Kontaktpersonens viktigaste uppgift är att fungera som ett personligt stöd och sällskap i olika situationer. Huvudsyftet är att brukaren kan få komma hemifrån och göra något tillsammans med dig, exempelvis att fika, promenera, samtala, shoppa, göra utflykter eller något annat utifrån önskemål och intresse. Anställningsvillkor: Att vara kontaktperson är ingen anställning utan ett uppdrag. Som kontaktperson får ni ett arvode som ersättning för uppdraget och en omkostnadsdel som skall täcka utgifter för t ex fika och andra aktiviteter. Detta utbetalas varje månad. Arvodet och omkostnadsersättningen följer Sveriges kommuner och regionens riktlinjer. Vem är du? Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av yrket men det är meriterande om du har en utbildning med inriktning mot barn, vård- och omsorg eller pedagogik eller om du har erfarenhet av arbete med barn eller vuxna med funktionsvariationer. För att bli kontaktperson måste du ha fyllt 18 år samt kunna uppvisa utdrag ur belastningsregistret, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vad händer efter att du har ansökt? Vi går igenom de ansökningar vi får in löpande och om vi har behov av din kompetens kommer vi att bjuda in dig på en intervju. Tillsättning sker löpande under annonseringstiden och varaktighet varierar beroende på ärenden. Varmt välkommen med din ansökan. Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Socialsekreterare till Relationsvåldsenheten
Borås kommun
Socialsekreterare

Relationsvåldsenheten i Borås utökar med en ny medarbetare för att stärka vårt arbete med skyddsplacerade personer. Anställning är en visstidsanställning med varakrighet under ett år. Om du är ute efter ett meningsfullt och omväxlande arbete och vill ingå i en personalgrupp med nära till skratt och god gemenskap, då ska du söka dig till oss. Relationsvåldsenheten är en del av Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Borås Stad och inkluderar även MIKA mottagning och Mottagning för våldsprevention. Relationsvåldsenheten består av sex socialsekreterare, metodhandledare och enhetschef. Enheten möter vuxna våldsutsatta personer, personer som har sex mot ersättning samt våldsutövare. Arbetsplatsen ligger centralt i Borås stad. Socialsekreterare till Relationsvåldsenheten Arbetsuppgifter Tjänsten är en utökning för att kunna stärka upp vårt arbete med att hjälpa skyddsplacerade personer ut i eget boende. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att stärka upp rutiner och metoder och stötta kollegorna i detta arbete. Du kommer utöver detta även att hålla i egna ärenden och dela ansvaret för vår rådgivningstelefon. I arbetet ingår att göra förhandsbedömningar kring eventuellt akut skyddsbehov samt göra säkerhetsplanering med den våldsutsatta. Du utreder, gör riskbedömningar och fattar beslut om insatser. Stort fokus läggs på socialt förändringsarbete, motivationsarbete, samt en god uppföljning. Som socialsekreterare på Relationsvåldsenheten arbetar du med både myndighetsutövning och stödsamtal. Vi har en rådgivningstelefon som är öppen under kontorstid. I arbetet ingår även att sprida kunskap om våld och Relationsvåldsenhetens arbete till samarbetspartners i syfte att öka kunskap och få fler att ta emot stöd. Övrig information Tjänsten är en visstidsanställning under 12 månader. Innan erbjudande om anställning ges behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller, i kombination med relevant arbetserfarenhet, annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidareutbildning inom våld och våldets konsekvenser är meriterande men du behöver oavsett ha bred kunskap inom våld och våldsprevention. Utbildning i SARA och PATRIARK är meriterande. Du är relationsskapande med en god samarbetsförmåga, är lugn, stabil och professionell. Eftersom arbetet oftast innebär att vi möter människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och möta människor på ett respektfullt sätt. Som person är du trygg i dig själv och driver ansvarsfullt och självständigt ditt arbete framåt. Tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänst och/eller kurativt arbete är meriterande. Det är naturligt för dig att utgå från ett barnperspektiv i ditt arbete och du har en vana av att samverka för barn och vuxnas bästa. Du har god förmåga att uttrycka dig i skrift. Körkort är ett krav. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vikarier sökes i sommar och vid behov till man i Rättvik
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Presentation om kunden En levnadsglad man i 30 års åldern som bor i centrala Rättvik. Han har en cp skada och har assistans från morgon till kväll. Han tycker om att ta promenader, lyssna på musik och gå på hockey.   Tjänsten Nu söker vi vikarier till sommarperioden men även framåt. Det är med fördel om du har en annan sysselsättning och ser detta som ett komplement.   Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och rutiner. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Inte vara päls allergisk då hund finns i hemmet.   Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker gärna har erfarenhet som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi lägga stor vikt kring personligheten.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

12 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig Assistent sökes inför sommaren och vid behov i Falun
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete.   Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder.       Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag.  Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

12 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till ett autismuppdrag (Dygnspass)
Prima omsorg i Norden AB
Personliga assistenter

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Vi söker en personlig assistent till en tjänst där det finns möjlighet till en givande dag och hitta på roliga saker ihop med mig. Om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, autism eller lågaffektivt bemötande så är det en merit men inte avgörande. Det viktiga är att du har egenskaper som är de rätta för yrket och att du kan vara både inkännande, ordningsam, kunna planera och ta initiativ och samtidigt ha en stor portion humor och värme. Du har en stor respekt för allas rätt att leva sitt liv och du ser att ditt arbete gör det möjligt. Dagarna är väldigt varierande i arbetet med mig. Ett otroligt lärande och utvecklande arbete där möjligheten finns att bli min vän. Jag söker dig som: • Är uppfinningsrik, motiverande och engagerande. • Är positiv, lugn, stabil och trygg i dig själv och ha ”skinn på näsan” • Är uppmärksam, tydlig och följsam i ditt arbetssätt. • Är ansvarsfull, tålmodig och har stor uthållighet. • Har stor förmåga att kontrollera och hantera dina egna känslor. • Ska kunna skriva, förstå och prata flytande svenska då daglig skriftlig dokumentation sker. Det finns dagar med mycket aktiviteter men också tillfällen där din roll är att förebygga och hantera frustrationer och problem skapande situationer. Därför är det viktigt att ständigt vara intresserad av mitt mående och vara följsam i olika miljöer där jag befinner mig. Ibland behöver du ta ett steg tillbaka och avvakta. Men ofta behöver du vara aktiv med att motivera mig till olika aktiviteter. Jag söker dig som vill arbeta på en fast rad, med en tjänstgöringsgrad på 90-100% där varannan helg ingår. Jag söker både kvinnor och män i olika åldrar. Jag har en diagnos inom autism spektrumet och en intellektuell funktionsnedsättning. Jag har ett stort behov av tillsyn, och behöver stöd och hjälp med det mesta i min livsföring. Jag är en aktiv kille som gillar att komma ut på aktiviteter och du arbetar då där jag befinner mig. Därför är det ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil för att kunna transportera dig till arbetet och under arbetet kunna köra min privata bil. Det finns hund i hushållet så du kan inte vara allergisk eller rädd för hundar. Du behöver kunna vara positiv och glad, att bjuda på sig själv kan vara nyckeln till att lösa svåra situationer som uppstår i arbetet. Under arbetstid behöver du undvika starka dofter, kunna vara rökfri och kunna hålla din privata mobiltelefon avstängd. Vi fäster större vikt vid att du har personlig lämplighet och att det finns en bra personkemi än att du har tidigare erfarenhet av yrket. Vi tillhandahåller utbildning. Känner du dig träffad i detta så tveka inte att skicka in din ansökan Varje pass är 24 timmars dygnspass och är mellan kl.10-10 och 6 timmar jour •Hoppa in extra vid sjukfrånvaro och semester. • Start omgående. Alltid dubbelassistans. Om lön • Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Intervjuer sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödassistenter till Skepplandavägens gruppbostad LSS
Ale kommun
Vårdare, boendestödjare

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Skepplandavägens gruppbostad ligger i Skepplanda och består av två hus. De boende har beslut enligt LSS och verksamheten har sin grund i respekten för brukarens självbestämmande och integritet. Vi arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt, varje individ skall få en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag. I ditt arbete ska våra boendes behov alltid vara i fokus. Vi söker nu flera stödassistenter som kan förstärka vår duktiga personalgrupp. Medarbetarna arbetar i båda husen och har kompetens att anpassa sitt arbetssätt efter olika individuella behov. I ett av husen har vi sovande jour. Arbetsuppgifter Som stödassistent kommer du att arbeta brukarnära och skall tillsammans med dina kollegor verkställa insatser enligt LSS beslut, du behöver därför vara väl förtrogen med LSS -lagstiftning. De boende har olika funktionsvariationer så du behöver ha kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, AKK samt erfarenhet av att arbeta med personer inom autismspektrat. Huvuduppdraget är att göra vardagen meningsfull och se till att de får en tillvaro så de kan leva ett liv som alla andra. I uppdraget ingår att ge brukarna stöd i utformande av mål utifrån genomförandeplanen som ett led i att öka brukarnas självständighet. Du behöver känna dig trygg i social dokumentation och ha erfarenhet av arbetet kring genomförandeplaner. Vi söker dig som är trygg och stabil i din yrkesroll och har erfarenhet av målgruppen. I rollen är det viktigt att du tar ansvar för dina uppgifter, planerar, organiserar och kan prioritera ditt arbete. Förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift krävs, då dokumentation ingår i arbetet. Tjänsten innebär varierande arbetstider dag, kväll och varannan helg. Kvalifikationer Vi söker dig som har en positiv människosyn och god värdegrund. Du ska ha förmåga att skapa goda relationer och att leva dig in i en annan persons situation, önskemål och behov för att kunna arbeta utifrån brukarperspektiv och sätta individens behov i centrum. Att ha ett fint bemötande mot kollegor och brukare är en självklarhet för dig. Meriterande för tjänsten är kunskap i dokumentation programmet Treserva. Kunskap om lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och tycka om utmaningar. Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper. Då vi har tillgång till bil är B-körkort ett starkt önskemål. Låter detta spännande? Är du den vi söker till vårt team? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Övrigt Vi ser gärna att du har gått omvårdnadsprogrammet alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I slutfasen av rekryteringen ska du göra ett språktest och lämna utdrag från belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Rekrytering kommer att påbörjas under vecka 30. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

12 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vill du bli familjehem?
Kristallens Familjehem AB
Vårdare, boendestödjare

Som familjehem öppnar du ditt hem och ditt hjärta för ett barn eller en ungdom. För att vara familjehem krävs det inga specialkunskaper. Du erbjuder trygghet, struktur och fram för allt mycket glädje och kärlek. Alla barn är unika, och det är också våra familjehem. Ni kan vara en eller två vuxna, med eller utan barn, från alla kulturer och sammanhang. En del barn och ungdomar behöver bo i familjehem eller jourhem under en kortare tid medan andra växer upp i sitt familjehem tills de är redo för ett eget boende. Vi på Kristallens Familjehem finns alltid nära tillhands för råd och stöd i stora som små frågor. Vi nås dygnet runt. Vi fungerar som en länk mellan familjehemmet och den placerande kommunen. Som familjehem får du regelbunden handledning och utbildning. Ersättningen består av arvode och omkostnadsersättning. Vi rekryterar löpande, så avvakta inte med att ta kontakt med oss. Tillsammans gör vi skillnad, på riktigt!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Vill du bli familjehem?
Kristallens Familjehem AB
Vårdare, boendestödjare

Som familjehem öppnar du ditt hem och ditt hjärta för ett barn eller en ungdom. För att vara familjehem krävs det inga specialkunskaper. Du erbjuder trygghet, struktur och fram för allt mycket glädje och kärlek. Alla barn är unika, och det är också våra familjehem. Ni kan vara en eller två vuxna, med eller utan barn, från alla kulturer och sammanhang. En del barn och ungdomar behöver bo i familjehem eller jourhem under en kortare tid medan andra växer upp i sitt familjehem tills de är redo för ett eget boende. Vi på Kristallens Familjehem finns alltid nära tillhands för råd och stöd i stora som små frågor. Vi nås dygnet runt. Vi fungerar som en länk mellan familjehemmet och den placerande kommunen. Som familjehem får du regelbunden handledning och utbildning. Ersättningen består av arvode och omkostnadsersättning. Vi rekryterar löpande, så avvakta inte med att ta kontakt med oss. Tillsammans gör vi skillnad, på riktigt!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Personlig assistent sökes till aktiv kille i Jakobsberg
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en kille i tjugoårsåldern och som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar honom i att leva ett rikt och självständigt liv. Han är glad och positiv, ser inte problem utan möjligheter. Han bor i Jakobsberg med sina föräldrar, syskon och sin hund. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i alla delar av vardagen. Det är tack vare sina assistenter som han kan göra det han vill i sitt liv. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Han behöver en positiv och utåtriktad assistent som speglar honom som person. Han gillar sport, att cykla, gå på museum, musik, konserter och att gå på stand-up. Du kommer också att hjälpa honom med träning. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Du som söker får gärna vara kille, men rätt person är det viktigaste. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men ej ett krav då personkemi och personlighet har störst betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta honom i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Att du ser honom som en kille som vill leva livet och inte bara någon du ska hjälpa. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du bör också vara flexibel, då arbetsplatsen är där han befinner sig. Det kan vara i skolan, på lantstället i Norrtälje, hemma eller egentligen var som helst. Du får ej vara allergisk mot hund och vi ser gärna att du är vaccinerad då han är infektionskänslig. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid, dag/kväll/helg vaken natt kan förekomma. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Jakobsberg" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

12 juni 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025