Behandlare till individ och familjeomsorgens öppenvård
Gnosjö kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss! Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 800 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Kommunen har ett starkt näringsliv som präglas av den välkända Gnosjöandan där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt visar på att allt är möjligt. Öppenvården i Gnosjö kommun utvecklar just nu arbetet med hemmaplanslösningar. Öppenvården består av ett stödteam där fältsekreterare, behandlare, boendestödjare, personligt ombud och kuratorerna på familjecentralen och ungdomsmottagningen ingår. Öppenvården arbetar både med förebyggande åtgärder och biståndsbedömda insatser. En av våra behandlare har valt att testa på nya äventyr och vi söker nu en ny kollega. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär psykosocialt behandlingsarbete, dels med vuxna där det förekommer någon form av skadligt bruk /beroendeproblematik eller våldsproblematik, och dels med barn/unga och deras familjer, där det förekommer någon form av social problematik. Vi arbetar familjeorienterat och utgår från ett systemteoretiskt helhetsperspektiv. Vår målsättning är att de som kommer till oss ska få möjligt till stöd och hjälp i sin hemmiljö. I arbetet som behandlare förväntas du arbeta både i team och enskilt, beroende på uppdragets art. Arbetet sker i klientens hem, i våra lokaler eller på andra lämpliga platser. Du arbetar utifrån uppdrag och har ett nära samarbete med utredande socialsekreterare, övriga kollegor på enheten och eventuella andra interna eller externa aktörer. Tjänsten är i grunden förlagd till dagtid, men beroende på ärendens karaktär, kan du få arbeta både kvällar och helger. Verksamheten arbetar också i dagsläget med att utveckla delar av öppenvården för att möta upp den nya socialtjänstlagen som nu trätt ikraft. Vi är en relativt liten kommun med stort fokus på individen. Att vid behov kunna vara flexibel och ha en vilja att hjälpa varandra över gränserna är därför en förutsättning för att kunna ge våra klienter rätt insatser i rätt tid. I yrkesrollen ingår du i ett team med kompetenta kollegor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, socialpedagog eller som har en likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom psykosocialt förändrings- och behandlingsarbete inom områdena barn och familj och/eller skadligt bruk/beroende, samt våldsproblematik. Utöver det är det meriterande att du också har metoder, som till exempel, rePULS, COPE, Återfallsprevention, spel om pengar, A-CRA , CRAFT, MI, KOMET, Trygghetscirkeln eller andra föräldrastödsprogram och gruppverksamheter, samt traumabehandling och utbildning för att möta våldsutövare och våldsutsatta. För att trivas i rollen, som behandlare, behöver du vara en stabil person som är trygg i dig själv. Du har lätt för att förstå andra människors känslor, men har alltid ett professionellt förhållningssätt. Arbetet förutsätter att du är social, strukturerad och har en förmåga att ta ansvar för att driva ditt arbete framåt och fullfölja arbetsuppgifter. Du har en god förmåga att arbeta både enskilt och i team och har lätt för att bygga relationer. Du är van att uttrycka dig väl i både tal och skrift och att upprätta genomförandeplaner utifrån uppdrag och mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten. Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen. Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Gnosjö kommun och vill därför erbjuda dig bland annat: - Kompetensutveckling - Extern handledning - Friskvårdsbidrag - Betald semester från första anställningsåret. - En verksamhet med goda relationer. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent i Sundbyberg
Nära AB
Personliga assistenter

Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder – en kvinna i 30-årsåldern som bor i Sundbyberg. Hon har en ryggmärgsskada och behöver hjälp med det mesta i vardagen. Din roll blir att vara hennes stöd – hennes händer, armar och ben – i både små och stora moment i livet. Det handlar om att finnas där. Hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor och annat som hör vardagen till. Hon kan själv berätta vad hon behöver, så du har alltid hennes vägledning i ditt arbete. Vi letar efter dig som har hjärtat på rätt ställe. Du som är närvarande, uppmärksam och vill göra skillnad. Kanske har du jobbat med assistans tidigare, kanske inte – men du har en positiv inställning, är lyhörd och trygg i att följa instruktioner. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med personer som har ryggmärgsskada, är det ett stort plus. Arbetspassen är både dag och natt, vardag som helg, så det är viktigt att du har viss flexibilitet. Under nattpassen förekommer väntetid (jour) i 7 timmar. Du behöver kunna tala och skriva svenska obehindrat, då tydlig kommunikation är avgörande. Vi erbjuder: En visstidsanställning på ca 80–90 %, så länge uppdraget varar Utbildning/handledning vid behov Friskvård Kollektivavtal via Fremia – Kommunal, personlig assistans Vi söker dig som kan: Visa upp ett giltigt belastningsregister (inför anställning) Styrka din rätt att arbeta i Sverige Lämna referenser Till denna tjänst önskas kvinnliga sökanden. Om du känner igen dig i beskrivningen ovan – tveka inte att höra av dig. Du behövs. För att kunna söka denna tjänst behöver du skap ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Samordnare sökes till assistansteam i Sundbyberg!
Nära AB
Personliga assistenter

Hos NÄRA har vi arbetat med personlig assistans sedan 1995. Vi vill att våra kunder ska uppleva kvalité i den personliga assistansen. Kvalité är inte lika för alla - vi uppskattar olika saker, har olika drömmar och framför allt sätt att vilja leva våra liv på. Personlig assistans hos NÄRA utförs därför med respekt för individens självbestämmande. Arbetet som personlig assistent är mångsidigt och kan vara både spännande och utvecklande. Hos NÄRA omfattas personliga assistenter alltid av kollektivavtal. I rekryteringar hos NÄRA kan kunder/arbetsledare/anhöriga komma att läsa ansökningarna. Bakgrundskontroll kan förekomma i våra rekryteringar och utdrag ur polisens belastningsregister tas alltid i uppdrag hos minderåriga. Du behöver kunna styrka din identitet och din rätt att arbeta i Sverige. Är du en strukturerad och engagerad person som vill kombinera assistans med ansvar? Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad. Vi söker nu en engagerad samordnare till en av våra assistansuppdrag i Sundbyberg. Kunden är en kvinna i 30-årsåldern med ryggmärgsskada som behöver stöd i sin vardag. I rollen som samordnare kommer du både att arbeta som personlig assistent och ha ett övergripande ansvar för det dagliga samarbetet i teamet kring kunden. Som assistent hjälper du kunden med personlig omvårdnad, hushållssysslor och andra dagliga moment. Utöver det praktiska arbetet innebär samordnarrollen att du är en länk mellan kund, assistenter och verksamheten. Du stöttar teamet, ansvarar för vakanslösning, introducerar nya kollegor och bidrar till att arbetet flyter på smidigt. Du är med och säkerställer att assistansen håller hög kvalitet och sker enligt kundens önskemål. Vi söker dig som: Är positiv, lyhörd och har lätt för att samarbeta Är strukturerad, tar ansvar och trivs med att ha en samordnande roll Kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift Har möjlighet att arbeta både vardagar och helger, dag- och nattpass Har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent (erfarenhet av ryggmärgsskada är meriterande) Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande För tjänsten krävs: Giltigt utdrag ur belastningsregistret (uppvisas vid anställningens start) Referenser Om anställningen: Tjänsten är en visstidsanställning så länge uppdraget varar. Arbetstiden är förlagd enligt ett fast schema med både dag- och nattpass (nattpass innehåller 7 timmars jour/väntetid). Vi ser gärna att du är tillgänglig för båda typerna av pass. Lön och villkor enligt kollektivavtal Fremia – Kommunal, personlig assistans. För att kunna söka denna tjänst behöver du skap ett konto via följande länk; https://nara.primass.se/primass/Register.aspx Du fyller sedan i din rekryteringsprofil samt laddar upp ditt cv och personliga brev. Du kan sedan söka tjänsten under fliken "lediga tjänster". Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Personlig Assistent Sökes - ung kille i Linköping
Ljung Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en personlig assistent som vill bli en del av vår kunds team och göra skillnad i vardagen för en ung man i 30-årsåldern. Han har en medfödd CP-skada, utvecklingsstörning och epilepsi, men framförallt är han en glad, positiv och levnadsglad person. Han älskar att vara aktiv och uppskattar sällskap av en engagerad assistent som vill stötta honom i hans dagliga aktiviteter och skapa en meningsfull vardag tillsammans.   Som personlig assistent kommer du att hjälpa vår kund med personlig hygien, stöd vid förflyttningar, måltider och kommunikation. Du följer med honom i hans olika dagliga aktiviteter och bidrar till att göra hans vardag stimulerande och trygg. Arbetet är både givande och utvecklande, och du blir en viktig del av hans liv.    Det är ofta längre pass med övernattning. 1-2 pass i veckan.      Företagsinformation Vad Access Assistans erbjuder dig: Stöd för din hälsa och ditt välmående genom friskvårdsbidrag. Konkurrenskraftiga löner och pensionslösningar för ekonomisk trygghet. Kollektivavtal som säkerställer rättvisa arbetsvillkor och trygghet i din anställning. Möjligheten att vara del av ett engagerat och empatiskt team som arbetar för att skapa en positiv och inkluderande arbetsmiljö. Tillsammans hjälper vi våra kunder att leva ett så självständigt och rikt liv som möjligt. Om du känner att du vill vara en del av denna resa, ser vi fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Moa söker en assistent på 100 %
AssistansExperten i Norden AB
Personliga assistenter

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej, Letar Du efter ett givande, roligt och varierande arbete som personlig assistent? Ett arbete där Du får vara med och göra skillnad för en annan person? Då har jag kanske uppdraget för Dig. Jag söker efter en personlig assistent som vill arbeta hemma hos mig i Västerås. Du ska hjälpa till med allt i min vardag, måltider, personlig hygien, fritidsintressen. Du kommer att vara min förlängda arm och tar vid och hjälper till där min funktionsnedsättning sätter gränser. I din roll så ingår även att planera och strukturera upp min vardag tillsammans med mig allt för att jag ska bli så självständig som möjligt. Jag är en 23 årig tjej som har Autism och intellektuell funktionsnedsättning. Jag har även epilepsi. Jag bor med min mamma & pappa i en villa strax utanför Västerås. I min familj ingår det även katt & häst. Så Du får inte vara allergisk om Du vill arbeta med mig. Mina intressen musik, sjunga, titta på bilder i min Ipad, mysa i soffan, gå till lekparken, bygga med lego, rida, bada och åka på utflykter. Du & jag kommer att hänga ihop i vått och torrt, på semestern, till fest och till vardags. Vi kommer att utveckla en nära relation till varandra. Därför är det viktigt att personkemin stämmer och att man trivs ihop. Teamet runt kunden Du får ett härligt gäng av kollegor som är en sammansvetsad grupp. I vårt team så sätter vi lojalitet, engagemang, ansvar, delaktighet och glädje som viktiga egenskaper för att passa in i vårt team. För denna tjänst krävs det att Du: • Du ser detta uppdrag som långsiktigt • Du ska vara lugn, trygg, tålmodig och inkännande • Du ska ha hög ansvarskänsla, vara flexibel • Du ska vara en pigg och framåt person • Vi värdesätter högt om du är arbetsvillig och lojal • Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift. • Erfarenhet av autism, epilepsi och utvecklingsförsening är meriterande • Du ska vara rök & Parfym fri • Du behöver ha bil & körkort för att ta Dig till mig Personkemi och personlig mognad är meriterande. Arbetstid / Varaktighet: Tjänsten är på ca 100% och arbetet är förlagt på varierande tid dag, kväll samt var 3:e helg. Jag har assistans just nu mellan 06:00-20:00 Anställningen är enligt anställningsformen ” Så länge assistansuppdraget varar” Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Ansök genom att skicka cv och personligt brev. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
PERSONLIG ASSISTENT VARA
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

I Vara finns en tjänst på ca 30 timmar per vecka. Denna unga kvinna behöver hjälp med allt i sin vardag, har EP och är rullstolsburen. Hon bor hemma med sina föräldrar och syster i villa centralt i Vara. Vi behöver dig som har en trygg och lugn personlighet och som samtidigt kan uppmuntra, motivera och stärka. Stora omvårdnadsbehov och träning i hemmet är en viktig del i det dagliga arbetet som personlig assistent hos denna glada tjej. Vi skapar en trygg och värdefull miljö varje dag för denna tjej som också älskar att besöka badhuset och gärna tar långa promenader. Assistentens roll och erfarenhet Här behöver våra assistenter vara lyhörda och uppmärksamma på små signaler och arbeta lågaffektivt. Du som person måste vara naturligt lugn och trygg. Det är också viktigt att kommunikationen fungerar, därför är det ett måste att du kan kommunicera flytande på svenska alt Kroatiska. Introduktion och utbildning sker på arbetsplatsen. Vi vill att du som assistent ska känna dig trygg i din roll och att du och din kund känner er trygga med varandra, därför börjar du med introduktionspass där du går bredvid en kollega. Vi söker framför allt rätt person. Meriterande erfarenheter • Tidigare erfarenhet av arbete med personer som har EP. • Erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande.  Arbetstider/tjänstgöringsgrad Vi söker minst 1 assistent på fast schema 20-30 timmar per vecka.  Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia, kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar. Kontaktpersoner Kundansvarig: Annika Florin Arbetsledare Michaela: 070-744 99 23 På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kurator till Kungsladugårdsskolan

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Kungsladugårdsskolan är en F-6 skola med ca 650 elever. I vår organisation ingår även anpassad grundskola. Skolan ligger i Majorna med närhet till många fina miljöer. Bland annat Slottsskogen och Svaleboskogen. Det går också lätt att ta sig in till staden och Göteborgs södra skärgård med spårvagn och buss. Kungsladugårdsskolans grundsyn är alla barn är allas barn. Nu söker vi en kurator på heltid. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, psykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att delta i skolans kontinuerliga värdegrunds- och trygghetsarbete, stödsamtal, samverka med och stödja vårdnadshavare, konsultation med personal och insatser i grupp/ klass. Du kommer också att göra skolsociala utredningar och bedömningar inför mottagande i anpassad grundskola samt utredning av elevs frånvaro. Vidare samverkar du också med externa aktörer såsom socialtjänst, habilitering, UPH och BUP. Inom grundskoleförvaltningen medverkar du på professionsträffar en gång i månaden tillsammans med kuratorskollegor och professionsutvecklare, samt deltar i extern handledning. Som ny kurator får du även introduktion och en mentor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som kurator samt erfarenhet av arbete med barn och unga. Du har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift då du dokumenterar ditt arbete i PMO och du har god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen. Meriterande är även: • Erfarenhet av arbete inom socialtjänsten • Erfarenhet av främjande och förebyggande insatser • Utbildning i samtalsmetodik / handledning Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för barn och ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du möjliggör barns berättande och medverkar till att elevernas delaktighet och perspektiv lyfts fram. Du har lätt för att skapa relationer och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta eget initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du prioriterar också dina insatser tillsammans med rektor och övrig elevhälsa. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ, Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Fritidsledare
Lidingö kommun
Fritidsledare m.fl.

På Lidingö finns mötesplatser och fritidsgårdar med fritidsklubb efter skolan, öppen verksamhet och kvällsverksamhet på eftermiddagar och kvällar. Fritidsgårdarna erbjuder ett varierat kultur- och fritidsutbud och är placerade både på norra och södra ön. Alla har lite olika inriktning, men samarbetar med varandra i projekt och kring evenemang. Genom vårt bemötande vill vi att alla ungdomar som kommer till oss känner delaktighet i gemensamma aktiviteter och att vi inspirerar till självständighet och framtidstro. Tillsammans gör vi fritiden mer spännande. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för att göra skillnad och vara en del av vårt team på Skärsätragården! Din roll innebär att jobba tillsammans med övrig personal i vår fritidsklubbsverksamhet som bedrivs på Skärsätragården. Du får möjlighet att driva och vara med och utveckla vår uppskattade Fritidsklubbsverksamhet. Vi arbetar för att skapa en attraktiv och jämställd mötesplats för barn och ungdomar. Vi lägger stor vikt vid besökarnas inflytande i verksamheten och det främjande arbetet där ett coachande förhållningssätt är vägledande. I arbetet ingår sedvanliga fritidsledaruppgifter som att leda fritidsaktiviteter, samtal och diskussioner med barn och ungdomar. Tillsammans med besökare skapar ni fritidsaktiviteter som är spännande, roliga och utvecklande. Du kommer att ingå i ett team med rutinerade och hängivna fritidsledare där du både kommer att leda grupper och enskilda verksamheter. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs ett stort engagemang och att du brinner för barns utveckling. Arbetet kräver att du är flexibel, empatisk, lugn och tydlig. Du har en förmåga att skapa goda relationer till elever och deras vårdnadshavare och att ha ett nära och gott samarbete med övrig personal i arbetsgruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag sedan tidigare i skolans värld och känner dig trygg i rollen som ledare. Du behöver ha en personlig mognad och behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och arbetar utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skapa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är ett vikariat under 6 månader med tillträde 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Vik. Behandlare Humana Off.Clinic Öppenvård Sthlm
Humana AB
Socialsekreterare

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Inom familjehem och öppenvård erbjuder vi jourhem, konsulentstödda familjehem och behandlingsfamiljer. Vi har regionala kontor för att komma nära våra hem som finns i hela Sverige.  Öppenvården för barn och unga syftar till att erbjuda lösningar i det egna hemmet, i jour- eller familjehem samt på HVB såväl som i Stödboende. Vi utbildar och handleder i metoderna TFCO, IHF och Connect. Om tjänsten En av våra medarbetare på Humana/ Off.Clinics öppenvård i Stockholm kommer att vara ledig under hösten och vi söker därför en socionom/psykolog för anställning på 75-100%. Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning.  Vår målgrupp är barn och ungdomar som har sexuella beteendeproblem och/ eller Trauma-problematik. Huvudsakliga arbetsuppgifter är behandlingsarbete med grund i KBT samt utredning/ bedömning av trauma och Risk-/behovsbedömningar för återfall i sexuella gränsöverskridande beteenden. Du förväntas bedriva terapeutiskt arbete enskilt och i team med barn, ungdomar och familjer samt ha kontakt med uppdragsgivare. Egen drivkraft är viktigt eftersom du måste göra bedömningar och våga ta beslut. I flera av behandlingsuppdragen samt i bedömningar kommer du arbeta tätt tillsammans med en kollega, varför du behöver trivas att arbeta i team. Du är utvecklingsorienterad och kreativ och har en förmåga att motivera och inspirera. Erfarenhet av traumabehandling är önskvärt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Dialektisk Beteendeterapi, ERASOR, GAIN Övergreppsspecifik behandling, TF- KBT är det ännu bättre. Vi erbjuder intern-utbildning/ handledning inom området samt delaktighet i nationella och internationella nätverk samt trygg anställning med kollektivavtal. Varaktighet/Arbetstid Vikariat 6 mån med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad 75-100 %. Vi tillämpar förtroendearbetstid. För denna tjänst krävs det att du: är utbildad socionom, psykolog  eller har motsvarande utbildning har B-körkort steg 1 KBT Det är även meriterande om du: Utbildning i TF-KBT Erfarenhet av arbete med målgruppen Erfarenhet/utbildning i ERASOR /GAIN, Övergreppsspecifik behandling Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Enhetschef Matilda Gaudras: [email protected], 0733 227367 Teamledare Helena Holm: [email protected], 0727 251600

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Resurspedagog/utredare till Övernäs akut- och utredningshem
Uppsala kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Är du intresserad av att jobba med ungdomar med stora behov av anpassad skolgång och stöd med planering av strukturerade fritidsaktiviteter? Vill du få möjlighet att verkligen hjälpa dessa ungdomar i en liten trygg miljö? Då kan du vara den vi söker! Övernäs akut- och utredningshem är ett kommunalt HVB. Till oss kommer ungdomar som behöver särskilda insatser för att vända sitt liv i en mer positiv riktning. Många av ungdomarna som varit hos oss berättar att tiden på Övernäs har haft en avgörande betydelse i deras liv. Våra ungdomar möts av ett team med hög kompetens inom sina respektive områden. Hos oss jobbar bland annat psykologer, socionomer, speciallärare, beteendevetare och behandlingsassistenter med lång erfarenhet. Då ungdomarna även bor hos oss är processen som sker kring dem och deras nätverk mycket dynamisk och intensiv. Vi har en nära kontakt med de ungdomar och familjer vi arbetar med. Det kräver att arbetssättet anpassas efter ungdomens unika behov. Utifrån detta är vi en verksamhet som ständigt utvecklas.  Vi har tio platser för ungdomar mellan 13-20 år. De flesta av våra ungdomar kommer till oss för en utredning under två till tre månader. Många ungdomar har en neuropsykiatrisk problematik och utifrån detta arbetar vi medvetet med beteendeinterventioner och kravanpassning. Just nu pågår en implementering i verksamheten av förhållningssättet positivt beteendestöd (PBS). Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/stod-och-omsorg/stod-till-barn-ungdom-och-familj/hjalp-till-barn-och-unga/hvb---hem-for-vard-och-boende/) Beskrivning av arbetsuppgifter Som resurspedagog på Övernäs ansvarar du främst för att tillsammans med vår speciallärare agera skolsamordnande och identifiera behov av anpassning för att stötta ungdomar till en fungerande skolgång och en ökad skolnärvaro. Detta förutsätter en tät kontakt med hemskola där ni gemensamt följer upp och utvärderar skolgången utifrån de anpassningar ni kommit överens om. Som resurspedagog stöttar du även speciallärare med undervisning och aktivering i konstruktiv sysselsättning för de elever/ungdomar som för tillfället inte har en skolgång eller av olika anledningar inte kan gå till sin hemskola på heltid eller deltid. En ökad skolnärvaro i hemskolan är avgörande för att uppnå en hållbar skolgång på lång sikt varför målsättningen är att erbjuda allt stöd och anpassning vi kan för att gradvis öka skolnärvaron i hemskolan, för alla våra ungdomar, i de fall det är möjligt. En del i denna anpassning är att vi som verksamhet skjutsar vissa ungdomar till sin hemskola, när ett sådant stöd kan bidra till ökad skolnärvaro. Under lov ansvarar du och speciallärare för planering av lovaktiviteter på dagarna, för att erbjuda ungdomarna en meningsfull sysselsättning men även möjlighet till att ge dem positiva nya erfarenheter av aktiviteter de inte fått möjlighet att tidigare prova på. Som resurspedagog jobbar du även vissa kvällar och helger där fokus är att stötta ungdomarna i deras vardag, erbjuda dem grundläggande omsorg och stöd i att ta hand om sig själva samt att ge dem en meningsfull fritid på kvällar och helger under placeringstiden. Du coachar och vägleder ungdomarna till att klara av sin placering hos oss. I tjänsten ingår även att få delegering av sjuksköterska för att ge medicin till de ungdomar som är i behov av det. Du kommer, förutom att vägleda och stötta boendets alla ungdomar, att vara särskilt ansvarig för några ungdomar som du kommer vara kontaktperson för. Utifrån din roll bidrar du också genom observationer och dokumentation med viktigt underlag till de utredningar som genomförs kring många av våra inskrivna ungdomar och deltar ibland på teammöten där beteendestödsplaner tas fram och följs upp tillsammans med den fortsatta utredningsprocessen. Målet är att komma fram till vilket behov av stöd som ungdomen och familjen har, och ge rekommendationer om detta. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis fritidspedagog, lärare eller socialpedagog. För att lyckas i arbetet behöver du ha lätt för att skapa kontakt med ungdomar och erfarenhet inom yrket och av arbete med ungdomar inom skolans värld. Arbetet kräver att du har B-körkort och att du talar, skriver och förstår det svenska språket obehindrat.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta på HVB och har kunskap om och erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt intresse av aktuell forskning inom området. Det är en fördel om du har kunskap om beteendeinterventioner och användning av kognitiva hjälpmedel för barn och ungdomar med särskilda behov och vara bekant med samhällets insatser för ungdomar och familjer. Har du ett eget intresseområde som kan engagera ungdomarna på fritiden, exempelvis idrott, musik, konst eller liknande ses även det som meriterande. Som person är du trygg och har självinsikt och ser relationer i sitt rätta perspektiv. Du klara av att skilja på det personliga och professionella. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Jobbet passar dig som är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Simon Widberg, enhetschef, 018-727 72 03. Fackliga företrädare:Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025