Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Vi söker både dag och natt personal, dubbelassistans dygnet runt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN Vi Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Viksjöfors. Vi söker både dig som vill arbeta i en tjänst på cirka 60–70%, med 5–6 arbetspass i månaden, och dig som vill arbeta som timvikarie vid behov. Arbetsdagarna börjar tidigt, klockan 07:00, och beroende på dag slutar du runt 18:00 eller 19:00. OM KUNDEN I den här rollen får du möjlighet att arbeta nära en glad och energisk tjej i 22-årsåldern, som nyligen har avslutat gymnasiet och nu står inför spännande nya utmaningar i livet. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning, autism, ADHD och epilepsi, och för henne är tydliga rutiner en viktig del av vardagen. Hon bor nära sina föräldrar, och som personlig assistent kommer du att ha ett naturligt samarbete med dem. Som assistent hos vår kund kommer dina uppgifter bland annat att innebära: Stöd i hennes dagliga rutiner Assistera vid personlig hygien, på- och avklädning, samt vid måltider Ge stöd i sociala sammanhang, då hon kan bli utåtagerande vid höga ljud eller när hon träffar nya människor Vara med på daglig verksamhet Motivera och sysselsätta ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är trygg, empatisk och har en förståelse för vikten av att skapa en lugn och strukturerad miljö. Du bör även ha gott tålamod och trivas med att arbeta efter uppsatta rutiner. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Kunden önskar endast kvinnliga assistenter. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta sig till arbetsplatsen MERITER Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården eller liknande Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med personer som har intellektuell funktionsnedsättning, autism, adhd eller epilepsi Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Sysselsättningsgrad: 60-70% samt timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Kunden i fråga är 27 år gammal och behöver hjälp med i stort sett alla fysiska moment. Kunden lever ett aktivt och socialt liv, där du som assistent följer med på det som dagen har att erbjuda. I övrigt behöver du ha någorlunda starka armar, eftersom det förekommer fysiska lyft. Du får gärna vara runt 25-35 år och vara någorlunda socialt flexibel som lämpar sig på kundens jobb eller i det sociala livet. Körkort är ett plus men inget krav. Kunder har assistent dygnet runt med vaken natt. Vi söker nu någon som vill jobba extra vid behov när ordinarie personal är sjuka eller har semester. Vi ser därför gärna att du är flexibel i din tillgänglighet. Du som söker kommer för det mesta jobba ensam. Om du tycker det här jobbet låter intressant skicka in cv och personligt brev.
Olands UtvecklingsCenter är ett litet behandlingshem för flickor 15-20 år, förlagd i Alunda, som har sociala svårigheter med psykisk ohälsa med /utan neuropsykiatriska diagnoser. Olands UtvecklingsCenter har arbetat fram ett arbetssätt som är verksamt där personalen arbetar med inre samt yttre samverkan och har bra resultat för målgruppen. Olands UtvecklingsCenter arbetar med vetenskapliga och beprövade metoder som kognitivt beteendeterapi, "structure teaching" samt MI som bas, där förutsägbarhet, hanterbarhet samt begriplighet är våra grundpelare. Vi lägger upp individuella behandlingsprogram baserat efter flickornas egna behov, medverkar till en adekvat skolgång, beteendeträna, familjearbete etc. En av våra behandlare har nu bestämt, efter 8 år, att prova annan verksamhet och vi behöver nu ytterligare en behandlare. Vill du vara en del av behandlingsgruppen som är med och utvecklar verksamheten så är ni välkomna med en ansökan. Vi ser gärna att ni har kunskap, intresse samt erfarenhet av arbete med flickor inom området sociala svårigheter samt kunskap inom neuropsykiatri/psykiatri är meriterande. Ni bör ha arbetat aktivt efter behandlingsplan, erfarenhet av individuella samtal samt kunna ta egna initiativ. Viktigt att man är ordningsam, ödmjuk, lyhörd, ansvarstagande, kunna arbeta i grupp och individuellt samt ha ett pedagogiskt förhållningssätt. Våga kunna sätta gränser. Körkort är ett krav då viss jourtjänstgöring kommer att ingå i tjänsten. På grund av arbetets art ser vi gärna att ni har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ungdomar, meriterat om man har "institutionsvana". Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vill ni arbeta i en engagerad personalgrupp inom ett intressant område, där vården utvecklas regelbundet och ni vill vara en del av utvecklingen, så är ni välkommen att lämna in en ansökan. Olands UtvecklingsCenter har hög kompetens inom personalgruppen. Utbildning som prioriteras är: beteendevetare, socionom, sjuksköterska, socialpedagog eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Utbildning inom KBT är meriterande. Arbetet innehåller egna individuella samtal med ungdomen samt tillsammans med vår famijebehandlare arbeta med familjen. Vidare ingår dokumentation, journalskrivning, upprättande av genomförandeplan, strukturera upp och medverkar vid beteendeträning, deltaga vid behandlingskonferenser ingår arbetsuppgifterna. Dessutom håller du kontinuerlig kontakt med föräldrar, skola/praktikplats, landstinget och socialtjänst. Även sedvanligt "avdelningsarbete" ingår i arbetsuppgifterna. Regelbunden intern och extern handledning samt fortlöpande vidareutbildning. Jour förekommer inom anställningen. Arbete enligt schema, vilket innebär dag/kvällspass, sovande jour samt helg.
Humanas öppenvård i Luleå söker barn/ungdomsbehandlare Vill du arbeta med att skapa positiva förändringar i människors liv och vara en del av en engagerad och växande verksamhet? Vi söker nu en ungdomsbehandlare med terapeutiskt fokus till vår öppenvård i Luleå. Som ungdomsbehandlare hos oss får du möjlighet att arbeta med barn, ungdomar och deras familjer i behandlande syfte. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och hjälpa till att stärka och utveckla vår verksamhet i Region Norr, där vi bedriver modern, evidensbaserad öppenvård. Om oss: Humana är en av Sveriges ledande aktörer inom kvalificerad öppenvård och erbjuder flexibla insatser för både barn och vuxna. Vi genomför våra insatser i klientens hem, i jour- eller familjehem, HVB och stödboende. Vår verksamhet värdesätter kontinuerlig metodutveckling, och vi erbjuder bland annat utbildning och handledning i metoderna IHF (Intensiv Hemmabaserad Familjebehandling), Connect och TFCO (Treatment Foster Care Oregon). Läs mer om vår verksamhet på https://www.humana.se/individ-och-familj/oppenvard. Vi är ett eftertraktat komplement till kommuners egna resurser och erbjuder kvalificerade insatser som är skräddarsydda efter klientens behov. Våra metoder är forskningsbaserade och utvärderade, och vi strävar alltid efter att hålla högsta standard i vårt arbete. Om tjänsten: Vår öppenvård i Norr växer, och vi söker nu en behandlare till vårt team i Luleå. I den här rollen kommer du att arbeta med barn och ungdomar samt deras familjer och vara med och etablera Luleåenhetens öppenvård. Enhetens insatskatalog består bland annat av IHF, Omsorgsbedömning, A-CRA, B-12, ERASOR, Connect och Marte Meo och du kommer att få relevant utbildning för att kunna arbeta enligt våra metoder. Arbetet innebär både digitala möten, möten på kontoren i Luleå och Umeå och resor inom vårt upptagningsområde, vilket ställer krav på flexibilitet och planering. En stor del av arbetet utförs i klienternas hem, vilket gör att du får möjlighet att göra en verklig skillnad i deras liv. Du kommer att arbeta i ett engagerat och kompetent team, där vi har roligt på jobbet och ständigt utvecklas tillsammans. Vi söker dig som vill: Arbeta systematiskt med barn och ungdomar samt deras familjer för att skapa hållbara förändringar. Använda evidensbaserade metoder, evidensbaserad praktik och standardiserade verktyg för skattningar och dokumentation. Arbeta tätt i ett team där varje medarbetares insats fyller en viktig funktion för ett gynnsamt förändringsarbete. Arbeta med komplexa ärenden och bidra till att utveckla och höja kvaliteten på socialt arbete. Arbeta i ett öppet arbetsklimat där våra värdegrundsord glädje, engagemang och ansvar lever varje dag. Vem är du? Vi tror att du trivs i rollen om du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer och har ett genuint engagemang för att hjälpa andra. Du är nyfiken, systemiskt orienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är också bra på att uttrycka dig skriftligt och gillar att arbeta med utmanande ärenden där du tillsammans med ditt team hittar lösningar och strategier. Arbetet innebär visst kvälls- och helgarbete, och en del av arbetet sker på annan ort vilket medför resor och ibland övernattningar. I tjänsten ingår telefonberedskap cirka var sjunde vecka, där du vid behov ger stöd och vägledning till familjer per telefon. Flexibilitet och god tillgänglighet är därför viktiga egenskaper för att lyckas, och trivas, i rollen. Kvalifikationskrav: Socionom eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete. Meriterande: Utbildning i IHF, TFCO, MST, FFT, A-CRA, HAP eller liknande. Steg 1 Grundläggande psykoterapiutbildning. Kunskap om trauma. Har erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet av utrednings- och bedömningsarbete. Vi erbjuder: En utvecklande karriärmöjlighet med stor påverkan på ditt eget arbete och möjlighet att växa inom företaget. Interna och externa utbildningar samt handledning. En arbetsmiljö där glädje, ansvar och engagemang är centrala värderingar. Förmåner som friskvårdsbidrag, förtroendearbetstid och möjlighet till förmånsbil. Varaktighet/Arbetstid: Tillsvidareanställning, heltid. 6 månaders provanställning tillämpas. Vad händer nu? För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Kontaktuppgifter: Carina Söderström, Enhetschef carina.soderstrom@humana 070-2057397 Välkommen med din ansökan!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra kunder bosatt i Stenungsund. Som personlig assistent kommer du att arbeta som timvikarie vid behov, och hoppa in när ordinarie personal inte är på plats. Om samarbetet fungerar bra finns även möjlighet till en deltidsanställning med fast schema. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Vardagar: Kl. 16.00 - 20.00 Kl. 20.00 - 05.00, vaken natt Helger: Kl. 13:00 - 20:00 Kl. 20:00 - 06:00, vaken natt Kl. 06.00 - 13.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en 11-årig flicka med epilepsi och en utvecklingsförsening. Hon går självständigt, men beroende på dagsform kan rullstol användas som avlastning vid längre promenader. För att underlätta kommunikationen använder hon även bildstöd som ett viktigt hjälpmedel. Som personlig assistent till den här tjejen behöver du ha ständig tillsyn över henne, med särskilt fokus på att snabbt kunna agera vid epileptiska anfall. Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att: Att ge stöd i dagliga rutiner såsom vid personlig omvårdnad och sjukgymnastik Aktivt deltagande i fritidsaktiviteter, som exempelvis promenader, gungning och lek med andra barn Att följa med på utflykter, bada i simhall eller ta en fika på stan ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund önskar kvinnliga assistenter och söker dig som har en genuin vilja att göra skillnad i en annan människas liv. Du är trygg med dig själv och har förmågan att behålla lugnet även i stressade eller oväntade situationer. Som person är du lyhörd och har lätt för att läsa av andra människors behov, även när kommunikationen sker på alternativa sätt. Du är engagerad, tålmodig och har ett driv i att skapa meningsfulla och roliga aktiviteter i vardagen. Du behöver vara ansvarstagande och flexibel, med en god förmåga att samarbeta med både kollegor och anhöriga. Det är viktigt att du kan anpassa dig efter kundens dagsform, och bemöta både lugna och mer aktiva stunder med samma omtanke och närvaro. Tidigare erfarenhet från liknande arbete är meriterande, men stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Tål klor samt är simkunnig Rökfri MERITER Erfarenhet av arbete inom vård eller omsorg, gärna med inriktning på epilepsi Sysselsättningsgrad: Timvikariat vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Bräkne-Hoby. Vad innebär den här tjänsten? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Hos kunden i Bräkne-Hoby så stöttar den personliga assistenten upp där det behövs. Ser vad som behöver göras, utan att ta ifrån kunden möjligheten att sköta de olika rutinerna på sitt sätt. Bemöt med motivation och tänk på ett salutogent arbetssätt. Arbetstiderna ligger utlagda på alla veckans dagar. Vardagar kl. 15:45-08:30 med jour på natten Helgdagar kl 12:00-08:30 med jour på natten Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vi ser gärna att du: är kvinna. inte röker. har B-körkort (manuellt) och tillgång till egen bil. har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, natt och helg. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: timanställning vid behov (chans till längre vikariat) Omfattning: 0-50 % Arbetstider: Vardag 15:45-08:30, Helgdag 12:00-08:30 (jour på natten) Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sonja Westlin Norrman, verksamhetschef 010-130 32 15 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en social person som brinner för att finnas där för någon annan? Vill du jobba hos två personer och komma upp i heltid eller ha en deltid? Det här kan vara jobbet för dig! Om kunderna: Sociala personer och vi har aktiva familjer och vill fortsätta vara det. Vi behöver hjälp med påstötning av det mesta såsom stöd i förflyttningar, rehabilitering och hushållsarbete. Assistansen är där vi är och resor kan förekomma. Vi söker en person som kan vara behjälplig i vardagen 5 timmar per dag. 3 dagar i veckan hos ena kunden och 2 dagar hos andra. Här finns det möjlighet att kombinera för att komma upp i heltid. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i rekryteringsprocessen. Tillträde 15/8-25. Vi rekryterar löpande, därför är det en god idé att söka direkt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstidens utgång. Vi ser fram emot att träffa dig, välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en man i 70-års åldern bosatt i vackra Hamburgsund. Kunden lever med ALS och är rullstolsburen. Han har ett behov av stöd i vardagen, både praktiskt och socialt. Trots nedsatt talförmåga är han kommunikativ och kan själv uttrycka sina behov och önskemål. Vi söker dig som vill vara med och skapa trygghet, delaktighet och livskvalitet genom ett meningsfullt arbete! Arbetet innebär att du stöttar kunden i vardagliga moment så som personlig hygien, enklare hushållssysslor, sondmatning samt att vara ett socialt sällskap. Kunden uppskattar promenader och aktiviteter utanför hemmet, och du har en viktig roll i att motivera och aktivera honom. Arbetet är inte fysiskt krävande men kräver att du är inkännande, uppmärksam och har ett gott bemötande. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie. Behovet är främst under vardagar men även vissa helgpass kan förekomma. Arbetspassen är förlagda mellan kl. 10.00-14.00. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från vården – Det viktigaste är att personkemin stämmer och att du har en positiv inställning och ett genuint intresse för att hjälpa andra. (Har du erfarenhet inom vård och omsorg är detta dock meriterande, liksom körkort.) Låter ovan som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig och tillsammans skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund! Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju. Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida. Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju: - En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket. - Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort. - Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort. Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss.
Vi söker nu engagerad personal inom social omsorg och seniorstöd i Stockholm som vill använda sin kompetens för att göra skillnad i människors vardag. Hos Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg, trygghet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer i behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Om du har tidigare erfarenhet inom vården, exempelvis som undersköterska eller sjuksköterska, och trivs med att arbeta både självständigt och i team, då kommer du att trivas hos oss. Vi söker dig som är en trygg, omtänksam och ansvarstagande person som alltid strävar efter att ge högsta kvalitet på det stöd och den omsorg du erbjuder. Tillsammans med dina kollegor kommer du att bidra till att skapa en miljö där varje kund känner sig sedd och uppskattad, och där ditt arbete gör en verklig skillnad i deras liv. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att kundernas behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Stort engagemang för att hjälpa andra och en genuin vilja att göra skillnad Hög social kompetens och känsla för ansvar och vilja att leverera omsorg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Hos Veterankraft får du inte bara en möjlighet att bidra med din erfarenhet och kompetens – du blir också en del av ett team som värdesätter gemenskap, kvalitet och omtanke. Vi erbjuder dig möjlighet till flexibla arbetstider och ser till att du får den utbildning och det stöd du behöver för att fortsätta utvecklas inom ditt område. Om detta låter som något för dig och du vill vara med och göra skillnad i människors liv, ser vi fram emot din ansökan. Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att kontakta [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer