Vi söker nu en stabil och mogen boendehandledare med ett gott bemötande till LSS verksamheten, med nuvarande placering vid Envägens gruppbostad. Välkommen med din ansökan! Arbetsplatsen Envägen är en gruppbostad med fem platser som ligger i Nordmalings centralort. Alla brukare har olika funktionsvariationer och varierande stödbehov. Personalgruppen består av 10 personal varav två som jobbar journatt och övriga arbetar dag/kväll/helg. Vi erbjuder Som medarbetare i Nordmalings kommun har du även flera förmåner och erbjudanden. Läs mer om dem på vår hemsida; https://www.nordmaling.se/kommun/jobba-hos-oss/vara-formaner Rollen och arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar bland annat personlig omvårdnad samt delegerade uppgifter från kommunens HSL- enhet. Arbetat ställer stora krav på tålamod och kunna se konsekvenser samt ha förmåga att tolka och förtydliga brukarnas kommunikation. Vi arbetar även med att försöka ge brukarna en aktiv fritid, därför förekommer daglig utevistelse och följe till olika aktiviteter som en del av personalens arbetsuppgifter. Din profil De krav vi har för att du ska arbeta som boendehandledare är att du är utbildad undersköterska, barnskötare eller har annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. För att du ska kunna kommunicera med brukarna samt skriva och ta del av vård-/socialdokumentation samt erhålla medicin delegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Erfarenhet av arbete med brukare som har funktionsvariation och psykiska diagnoser är meriterande, samt kunskap och erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande. Önskvärt är att du har B-körkort. Dina egenskaper Din personlighet måste matcha våra brukares behov, därför läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - är positiv, tålmodig och trygg i dig själv. - har förmåga att skapa lugn och stabilitet. - har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. - är engagerad och intresserad av att arbeta med brukarnas utveckling utifrån deras förutsättningar och behov. - har god samarbetsförmåga och ser möjligheter istället för hinder. - inte har några fysiska begränsningar eftersom tunga lyft förekommer. Bemötande är nyckelordet i arbetet med våra brukare inom LSS. Att ha en personlig mognad handlar om att kunna se konsekvenser av sitt handlande i ett längre perspektiv innan man agerar. Du behöver kunna vara stabil och upplevs som densamma oberoende av sammanhang och sociala krav. Att vara både stabil och ha personlig mognad behövs i arbetet med våra brukare inom LSS. Brukarnas begåvningsnivå varierar och de har behov av att få vägledning i vardagen samt att få känna sig trygg. Våra brukare har även behov av personal som på ett pedagogiskt sätt visar och vägleder de och gör vardagen blir begriplig. Ensamarbete förekommer tidvis på arbetsplatsen där man som personal får strukturera, planera och lägga upp dagens arbete själv, vilket kräver att man är van att vara självgående samt har förmåga att lösa uppkomna problem. Som personal på Envägens gruppbostad är du även en del av en arbetsgrupp vilket gör att du behöver kunna samarbeta med andra och skapa goda relationer. I ditt jobb kommer du även i kontakt med personal från hälso- och sjukvården, gode män, anhöriga, daglig verksamhet, vilket gör att du behöver ha förmåga att skapa goda relationer och vara serviceinriktad. Brukarnas olika funktionsvariationer kräver i olika grad att du som personal har tålamod och är uthållig. Du behöver även ha en empatisk förmåga och kunna sätta dig in i brukarnas situation och hur de känner, allt för att sätta brukarnas välmående i fokus. Olika situationer kräver olika handlingssätt, vilket gör att du behöver både kunna vara flexibel samt vara stabil och stå fast vid ditt agerande. Om Nordmalings kommun Nordmaling har ett utmärkt läge, alldeles vid kusten, mellan Umeå och Örnsköldsvik med E4 och Botniabanan helt nära. Närheten till hav, skog, älv, fina motionsanläggningar och ett rikt föreningsliv ger stora möjligheter till en aktiv fritid för både stor och liten. Arenor, köpcentra och kulturhus finns i Örnsköldsvik i söder och Umeå i norr, bägge mindre än 30 min bort med Botniabanan. Vi är helt enkelt centrum mellan städerna! Nordmalings kommun har cirka 7000 invånare, och 650 medarbetare som gör ett viktigt jobb för att erbjuda invånarna god service och livsmiljö. Nordmalings kommun är en del av Umeåregionen. Funderar du på att flytta till eller är nyfiken på Nordmaling? Läs mer på https://mitt.nordmaling.se/ Jobba som räddningstjänstpersonal i beredskap I kommunen finns ett kontinuerligt behov av att förstärka räddningstjänsten, varför vi ser det som positivt att även kunna arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap (förutsatt att kvalifikationer för uppdraget kan uppnås och att förutsättningar finns i ovan utannonserad tjänst). Annonsering Nordmalings kommun gör val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd vid varje rekrytering och kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Är du ansvarsfull och lyhörd och vill ha ett meningsfullt arbete? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en stödpedagog, stödassistent eller undersköterska till Enheten för funktionsstöd inom social- och omvårdnadsförvaltningen. Tjänsten har sin grundplacering på gruppbostad Solstigen enligt 9 § 9 LSS med sedvanliga arbetsuppgifter, vilket bland annat innebär att utföra omsorg/omvårdnadsinsatser och delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser, samt värna om brukarens intresse och aktiviteter som ger en meningsfull vardag. Tjänsten är en helgtjänst, tillsvidare på heltid vilket innebär 28h/v med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda enligt schema med arbetspass fördelat över fredag-måndag. Kvalifikationer Vi vill att du som söker har formell kompetens som stödpedagog, undersköterska från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dokumenterad erfarenhet från verksamhetsområdet funktionsstöd är meriterande. Du ska, efter introduktion, kunna arbeta i vårt verksamhetssystem och andra IT-system som verksamheten använder. Att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav likaså B-körkort, då det ingår i tjänsten att kunna köra minibuss. Du ska ha god fysisk kapacitet för att klara promenader, cykling, simning och lyft i arbetet. För att fungera väl i rollen behöver du kunna arbeta lågaffektivt, se lösningar framför problem, vara flexibel, ansvarsfull och självständig. Vi ser även att du är lyhörd och tycker om att arbeta tillsammans med andra efter framtagna arbetsrutiner och arbetsbeskrivningar samt mot gemensamt fastställda mål. Vi erbjuder Vi erbjuder ett meningsfullt och varierat arbete där du får utvecklas och ta ansvar. Du får introduktion för att känna dig trygg i din roll. Som arbetsgivare värdesätter vi på Tidaholms kommun en hälsofrämjande arbetsmiljö, bra arbetsvillkor och ett engagerat ledarskap som stöttar din utveckling. Vi som arbetar här drivs av att skapa en positiv skillnad för våra invånare och vara stolta ambassadörer för vår kommun. Välkommen att bli en del av vår gemenskap och bidra till en hållbar och framåtblickande kommun. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Intervjuer planeras till v 34. De som väljs ut för intervju kommer att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret, därför är det bra att beställa detta i god tid från Polismyndigheten. Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
HEJ! Jag är en tjej på 22 år som just nu söker dig som vill jobba som min personliga assistent! Du kommer vara anställd av mitt assistansbolag Vivida Assistans, men själva jobbet utför du där jag befinner mig, till exempel hemma i min lägenhet eller på KTH där jag studerar. KORT OM MIG Jag bor i centrala Stockholm och studerar mitt tredje år på civilingenjörsprogrammet i datateknik. Jag har en muskelsjukdom vid namn nemalinmyopati, vilket är en form av muskelsvaghet—därför behöver jag din hjälp vid de flesta fysiska moment som förflyttningar, påklädning, dusch med mera. Lägenheten är en studentlägenhet som ligger nära Stadion så det finns goda kommunikationsmöjligheter i form av både buss och tunnelbana. Ett assistentrum med säng finns även i lägenheten. På min fritid lägger jag en hel del tid på mina studier, men ibland brukar jag till exempel träna på gym och då behöver jag din aktiva hjälp. Jag behöver även hjälp med diverse hushållssysslor etcetera. Jobbet kan alltså variera från dag till dag och det är viktigt att du som person är flexibel i ditt sätt. Det är också viktigt att du är en god lyssnare och kan respektera min integritet då jag själv berättar vad jag behöver hjälp med. VEM SÖKER JAG? - Är du en flexibel person som kan arbeta lugnt och metodiskt? Då kan detta vara en tjänst för dig! - Arbetet innebär en del lyft så det är därför viktigt att du är ganska stark och har god fysik. Har du erfarenhet av att jobba som personlig assistent är det självklart positivt, men viktigast är din personlighet och att vi kan bygga upp ett ömsesidigt förtroende. - Det är positivt om du har körkort men det är inget krav. - Jag är som sagt själv tjej och vill därför att även helst att du ska vara det. Det är ett plus om du är 22–35 år gammal. - Jag har en katt som bor hos mig ibland så det är bra om du inte är allergisk. ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer få jobba ca 1-2 fasta helgpass per månad, långa pass/dygn. Jag önskar även att du är villig att hoppa in andra tider ifall mina andra assistenter är sjuka eller lediga. Om du har en annan sysselsättning som du tänker kombinera med detta får du gärna skriva i din ansökan vilka dagar du redan är uppbokad. NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver en ny assistent till slutet av augusti, och gärna att du kan gå intro innan. DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-06-29. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Äventyrsgruppen har sin hemvist vid hamnen i centrala Hudiksvall. En del av gruppen har till största delen uppdrag kring Äventyrshuset medan andra är mest ute på olika strapatser, vandringar och uppdrag. Gruppen ingår i området 1 daglig verksamhet med 10 olika arbetsplatser som alla samarbetar i hög grad mycket nära varandra. Vi har som uppdrag att rensa invasiva växter, våra deltagare är värdar vid utflykter som vi anordnar för andra dagliga verksamheter och för årsrika. Vi städar bla upp kring hamnen och vid grillplatser runt om i kommunen ute i naturen efter leder mm. Friskvård och träning är en del av vår vardag. En mycket fysiskt aktiv grupp. Du kommer att vara delaktig i alla delar. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en av tre medarbetare som verkställer Daglig verksamhets beslut så att deltagarna får en/ motiveras till en meningsfull sysselsättning. Som stöd i detta har ni stödpedagog. Du bidrar till och tar initiativ till och förändrar verksamhetens innehåll efter deltagarnas behov. Du tillsammans med dina kollegor planerar och ser till att deltagarna på bästa sätt kan genomföra sina sysselsättningar. Du stöder deltagarna genom dagen med allt från ADL, matlagning, snickeri, förflyttning till kommunikation. Du stödjer deltagare med fysiska och psykiska funktions variationer. Du samarbetar med andra dagliga verksamheter och arbetar även i andra grupper när behov uppstår, så även erfarenhet och förmåga att hantera stora fysiska funktionsnedsättningar och hjälpmedel är ett krav. Dokumentation, kontakter med företrädare, boende mfl blir en del av din vardag. Du har ansvar för dokumentation och att upprätta genomförandeplaner. Du kör deltagare och gäster till och från aktiviteter i minibuss. Vi arbetar utomhus till allra största delen både vinter och sommartid. Din profil Krav: Vård och omsorgs collage. Körkort dvs manuellt körkort. Kan köra manuell minibuss, (med släpvagn.) Flerårig erfarenhet av funktionshinderområdet/olika diagnoser nivåer, autism, intellektuell-, psykisk- och fysisk funktionsvariation mfl. Mkt god erkänd samarbets- initiativ- och pedagogisk förmåga. Mkt god förmåga att driva utveckling och att skapa struktur för deltagare. Inga svårigheter att arbeta lågaffektivt med utåtagerande. Lugn, kan vänta in. Fördel: Om du kan AKK. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund som bor i centrala Linköping. Det kommer även finnas utrymme till att arbeta mer vid sjukdom eller semester. Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Lyft förekommer vid förflyttningar Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 19.30-07.55 Söndagar 1 tjänst Kl. 08.30-19.30 Varje måndag 1 tjänst Om kunden Kunden är en man i 60 -års åldern med Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sina symptom av sjukdomen Myoklonisk och Epilepsi. Dagarna är oftast ganska lugna och han befinner sig mest i hemmet ibland tycker han om att åka iväg och hitta på saker.I hemmet finns hjälpmedel såsom lift , duschstol och manuell rullstol. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt pålitlig. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Är du även en person som har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation så har du alla möjligheter till att bli en bra assistent. Så sök tjänsten redan i dag och bli en viktig del av kundens liv! Meriterande är om du har: Kan tala Persiska Krav: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat arbete inom vård och omsorg. Fysisk stark, manuella förflyttningar förekommer. Omfattning: 2 tjänster Tillträde: Slutet av augusti Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd: Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Många av våra kunder önskar att man uppvisar ett belastningsregister vid eventuell anställning. Detta beställer du enkelt Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans, ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER 14-årig musikälskande ungdom söker 2 stycken ukrainsktalande personliga assistenter till fast anställning 75-100%. Vid en anställning hos oss kommer du att delta i personens vardag och bidra med din hjälp och det stöd som behövs för att personen ska kunna leva ett liv som andra. KVALIFIKATIONER Du måste kunna tala och förstå ukrainska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av yrket personlig assistent, är undersköterska, eller medicinskt utbildad. Du får gärna ha kunskap kring pedagogik och arbete med barn. Du behöver vara samarbetsorienterad och kunna arbeta tillsammans med föräldrar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta enhetschef Karin Ekdahl v28-29 på telefon 0381-36760, enhetschef Sara Mannerback v32 och framåt, 0381-36791. Provanställning tillämpas. Intervjuer kommer ske löpande. Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vuxensektionen består av en myndighetsdel och en öppenvårdsdel (Råd- och behandlingsenheten). Målgruppen för öppenvården är vuxna personer över 25 år som behöver stöd och behandling pga. problem med alkohol-, narkotika- och/eller spel om pengar. Vi jobbar även med anhöriga till målgruppen. Vi erbjuder också stöd till våldsutövare och våldsutsatta. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att på olika sätt stötta målgruppen i sin livssituation. Det kan t e x handla om strukturerade behandlingssamtal, hembesök, uppsökande verksamhet, stödjande och motiverande samtal samt övervakade urin- och utandningsprov. Det förväntas t e x att du håller i behandlingssamtal enskilt, leder gruppbehandling, åker på hembesök samt stöttar individen med praktiska saker. Arbetet ställer krav på förmåga till snabb omställning, flexibilitet, att du hugger i där det behövs för att den enskilde ska få det stöd den behöver. Till stora delar tar du själv ansvar för hur du planerar din tid. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Verksamheten har dokumentationskrav och vi arbetar i verksamhetssystemet Combine. Arbetet sker i nära samarbete med såväl den enskilde som dennes anhöriga samt med interna och externa samverkanspartners, vilket kräver god samarbetsförmåga. Du erbjuds extern handledning med dina kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst tre års eftergymnasial utbildning på högskola/universitet inom relevant område, t e x IKM eller annan utbildning som bedöms lämplig för yrket. Erfarenhet av behandlingsarbete med personer med beroendeproblematik är önskvärt. Du har förmåga att kombinera engagemang och distans i arbetet och trivs med att samarbeta med andra. Körkort erfordras. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Villkor Anställningsform Tillsvidare Sysselsättningsgrad 100 % Tillträdesdag Efter överenskommelse Upplysningar Sektionschef Pernilla Ståhl, 0370-37 70 00, 377772 Fackliga företrädare: Nås via kommunens kontaktcenter, 0370-37 70 00 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning. Ansökan Sista ansökningsdag: 2025-08-17 Medborgarförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för frågor inom individ- och familjeomsorg, integration, fritidsverksamhet och arbetsmarknadsåtgärder. Vi arbetar med förebyggande insatser, utredning barn och unga, familjerätt och familjehem, tidiga insatser för barn och unga, vuxenstöd, ekonomiskt bistånd samt administration och service. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/medborgarforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra. Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå. Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden. Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet. Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar, främst andra perioden. Vi ser gärna att du kan arbeta på en mindre schemarad eller vid behov även till hösten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071 Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym. Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag. Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos vår manliga kund i 26-års åldern bosatt i Skultorp har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av liknande arbete har god fysik har B-körkort Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av alternativ kommunikation delar kundens intressen för utomhusvistelse i ur och skur Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 90%. Tjänsten innebär arbete under dygn kl:08.00-08.00 med 6h jourtid på natten, vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Falkenberg med omnejd! Vad innebär jobbet som personlig assistent? Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer