Personlig assistent
Eksjö kommun
Personliga assistenter

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER 14-årig musikälskande ungdom söker 2 stycken ukrainsktalande personliga assistenter till fast anställning 75-100%. Vid en anställning hos oss kommer du att delta i personens vardag och bidra med din hjälp och det stöd som behövs för att personen ska kunna leva ett liv som andra. KVALIFIKATIONER Du måste kunna tala och förstå ukrainska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av yrket personlig assistent, är undersköterska, eller medicinskt utbildad. Du får gärna ha kunskap kring pedagogik och arbete med barn. Du behöver vara samarbetsorienterad och kunna arbeta tillsammans med föräldrar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Har du frågor om tjänsten är du välkommen kontakta enhetschef Karin Ekdahl v28-29 på telefon 0381-36760, enhetschef Sara Mannerback v32 och framåt, 0381-36791. Provanställning tillämpas. Intervjuer kommer ske löpande. Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Behandlare vuxensektionen
Värnamo kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vuxensektionen består av en myndighetsdel och en öppenvårdsdel (Råd- och behandlingsenheten). Målgruppen för öppenvården är vuxna personer över 25 år som behöver stöd och behandling pga. problem med alkohol-, narkotika- och/eller spel om pengar. Vi jobbar även med anhöriga till målgruppen. Vi erbjuder också stöd till våldsutövare och våldsutsatta. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att på olika sätt stötta målgruppen i sin livssituation. Det kan t e x handla om strukturerade behandlingssamtal, hembesök, uppsökande verksamhet, stödjande och motiverande samtal samt övervakade urin- och utandningsprov. Det förväntas t e x att du håller i behandlingssamtal enskilt, leder gruppbehandling, åker på hembesök samt stöttar individen med praktiska saker. Arbetet ställer krav på förmåga till snabb omställning, flexibilitet, att du hugger i där det behövs för att den enskilde ska få det stöd den behöver. Till stora delar tar du själv ansvar för hur du planerar din tid. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Verksamheten har dokumentationskrav och vi arbetar i verksamhetssystemet Combine.  Arbetet sker i nära samarbete med såväl den enskilde som dennes anhöriga samt med interna och externa samverkanspartners, vilket kräver god samarbetsförmåga. Du erbjuds extern handledning med dina kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst tre års eftergymnasial utbildning på högskola/universitet inom relevant område, t e x IKM eller annan utbildning som bedöms lämplig för yrket. Erfarenhet av behandlingsarbete med personer med beroendeproblematik är önskvärt. Du har förmåga att kombinera engagemang och distans i arbetet och trivs med att samarbeta med andra. Körkort erfordras. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Villkor Anställningsform Tillsvidare  Sysselsättningsgrad 100 % Tillträdesdag Efter överenskommelse Upplysningar Sektionschef Pernilla Ståhl, 0370-37 70 00, 377772 Fackliga företrädare: Nås via kommunens kontaktcenter, 0370-37 70 00 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning. Ansökan Sista ansökningsdag: 2025-08-17     Medborgarförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för frågor inom individ- och familjeomsorg, integration, fritidsverksamhet och arbetsmarknadsåtgärder. Vi arbetar med förebyggande insatser, utredning barn och unga, familjerätt och familjehem, tidiga insatser för barn och unga, vuxenstöd, ekonomiskt bistånd samt administration och service. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/medborgarforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Extrapersonal sökes till ett uppdrag utöver det vanliga
Trygga Assistans i Norr AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent med en fantastisk tjej i en härlig grupp Hos denna tjej jobbar vi alltid två assistenter samtidigt. Gruppen består av tjejer och killar med olika utbildning och erfarenhet. Gemensamt är att vi arbetar som ett lag för att vår kund ska utvecklas på bästa sätt. Det vill vi att du också ska göra. Kunden är en ung kvinna som efter ett trauma förvärvat massiva hjärnskador. Hon har olika kognitiva och fysiska utmaningar. Hon bor i ett eget hus ca 1.5mil utanför Umeå. Din uppgift som personlig assistent är att hjälpa vår kund i sin vardag. Det innebär mycket omvårdnad men stort fokus läggs på bus, utveckling och att höja livskvalitén. Här jobbar vi med aktiv närvaro hela tiden. Vi söker dig, kille eller tjej som har hög arbetsmoral, är pålitlig och flexibel. Du är en prestigelös lagspelare med god känsla för service. Du drivs av utvecklig, problemlösning och delaktighet. Vi ser gärna att du har erfarenhet vårdarbete och du får gärna vara intresserad av fysisk aktivitet. Vi behöver dig som kan påbörja din inskolning redan nu och kan jobba 1-3 pass/v i sommar, främst andra perioden. Vi ser gärna att du kan arbeta på en mindre schemarad eller vid behov även till hösten Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Att du har god svenska är viktigt. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Vänta därför inte med din ansökan! Märk din ansökan med K071 Trygg Assistans är ett litet och familjärt företag med kunden och dennes assistenter i fokus. Vi tillämpar kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. Varje grupp har en egen kund-och personalansvarig som ser till att du trivs och får den hjälp du behöver för att lyckas i ditt arbete. Hos oss känner vi varandra – här är ingen anonym. Vi kräver utdrag från belastningsregistret inför alla nyanställningar. Går du vidare i processen kommer du alltså att behöva visa upp ditt utdrag. Eftersom vi känner våra kunder väl, sköter vi vår egen rekrytering. Därför undanber vi oss vänligen men bestämt all kontakt från rekrytering-och bemanningsföretag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ung man i Skultorp söker personlig assistent!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos vår manliga kund i 26-års åldern bosatt i Skultorp har goda kunskaper i svenska har erfarenhet av liknande arbete har god fysik har B-körkort Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av att kommunicera med hjälp av alternativ kommunikation delar kundens intressen för utomhusvistelse i ur och skur Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 90%. Tjänsten innebär arbete under dygn kl:08.00-08.00 med 6h jourtid på natten, vardag och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Matilda Ehrencrona [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Falkenberg
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Falkenberg med omnejd!   Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.   Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommarjobba som personlig assistent i Halmstad
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team i sommar och som vill jobba som personlig assistent i Halmstad med omnejd!   Vad innebär jobbet som personlig assistent?  Som personlig assistent arbetar du hos en person med funktionsvariation. Där hjälper du till med de saker i vardagen som många tar för givet, till exempel påklädning, ta hand om hemmet, personlig hygien och att delta i fritidsaktiviteter. Du gör stor skillnad och får någon annan persons dagliga liv att fungera. Vi har kunder i olika åldrar och med olika funktionsvariationer. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och jobbet är både varierande och händelserikt. Att varje dag bidra till att en person kan leva sitt liv som den vill tycker vi är världens viktigaste jobb.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker.   Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och helg. Vissa av våra tjänster förutsätter även att du kan arbeta natt. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: Juni, juli och augusti 2025 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Socialsekreterare inom områdesbaserad socialtjänst Berga och Lambohov
Linköpings kommun
Socialsekreterare

Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och forma och utveckla morgondagens områdesbaserade socialtjänst? Nu söker vi en socialsekreterare till vår områdesbaserade socialtjänst i Lambohov samt Berga.  I denna roll kommer du att arbeta proaktivt med att identifiera och stödja kommuninvånare som är i behov av socialt stöd och vägledning. Ditt arbete omfattar både uppsökande verksamhet och stöd- och rådgivande samtal med barn, ungdomar och familjer.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge föräldrastöd, leda föräldrautbildningar, familjebehandling samt samverka med för klienterna viktiga aktörer i området på grupp och strukturell nivå. Du kommer att spela en viktig roll i att skapa meningsfulla relationer och stötta individer och familjer i deras strävan efter en bättre livssituation. Din arbetsplats Du kommer att tillhöra enheten Områdesbaserad socialtjänst inom Linköpings kommuns socialtjänst. Både i Berga och Lambohov är lokalerna förlagda i bostadsområdet för att kunna vara nära medborgarna. Båda arbetsgrupperna består främst av socialsekreterare, 5 i Berga och 7 i Lambohov. Vi har en närvarande arbetsledning på plats flera dagar i veckan i form av en gruppledare. Vi värdesätter en kultur präglad av engagemang, delaktighet och samverkan. Här får du möjlighet att delta i spännande projekt och bidra till innovativa lösningar som har en verklig inverkan på vårt samhälle. Arbetstiden är förlagd mestadels dagtid men flextidsavtalet möjliggör även kvälls- och helgarbete vid behov. Du som söker Vi söker dig som har en socionomexamen, beteendevetarexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av socialt arbete, särskilt med barn och familjer, är meriterande. Kunskap om systemteori och FIT (Feedback Informed Treatment) är också önskvärt. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Vi söker en utåtriktad socialsekreterare som har förmåga att bygga och underhålla professionella relationer med både kommuninvånare och kollegor. Ditt engagemang och din entusiasm är avgörande för att inspirera och motivera andra, samt för att skapa delaktighet inom teamet. Du arbetar självständigt och strukturerat, tar ansvar för att driva processer framåt och hantera komplexa situationer. Med din goda samarbetsförmåga lyssnar du aktivt, kommunicerar tydligt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt, vilket är en förutsättning för att framgångsrikt möta invånarnas behov av vägledning och stöd. Välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse  Anställningsform: Tillsvidareanställning samt vikariat 250930 till 260930  Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 2  Ref. nr: 15574 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

3 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Behandlingspedagog sökes till Viljan Kombinationboende i Göteborg
Viljan Individ och Familj AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om Viljan Kombinationsboende På Viljan Kombinationsboende satsar vi på kompetensutveckling och anställer behandlingspedagoger. Här arbetar vi nära varandra, med ett öppet klimat och ett gemensamt driv att göra skillnad på riktigt. Viljan Kombinationsboende i Göteborg på Danska vägen är belagd i centrala Göteborg. Vi erbjuder korttidsboende till kvinnor mellan 18–65 år med samsjuklighet samt olika psykiatriska och neuropsykiatriska diagnoser och tillstånd. Vårt arbetssätt är miljöterapeutiska metoder, MI och lågaffektivt bemötande.  Om rollen som behandlingspedagog Vi arbetar med engagemang i allt kring våra klienter. Vi söker dig som vill vara med och skapa en trygg, stödjande och utvecklande miljö för människor i kris och/eller med en svår livssituation. Därför är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.  Som behandlingspedagog är du en viktig del av det dagliga arbetet där du tillsammans med kollegor skapar en stabil, strukturerad och omsorgsfull miljö. Du fungerar som ett stöd för klienten och tillsammans utvecklar strategier för att uppnå mål i vardagen och hjälper till i kontakter med myndigheter, andra vårdgivare och god man/förvaltare. Målet är att våra klienter ska få det hjälp och stöd som leder till ökad förmåga att klara sin vardag och för att ta nästa positiva steg i livet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samordning- ha kontakt med socialtjänst och andra samarbetspartners Samtal  Dokumentera insatser och följa upp utveckling Stötta och delta i vardagsrutiner som städning, aktiviteter och läkarbesök Bidra till ett professionellt och engagerat teamarbete Kvalifikationer Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet.  Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra.  Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorgsarbete och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: Utbildad socialpedagog eller behandlingspedagog med 400 YHP. Meriterande: Har erfarenhet av arbete med målgruppen Har erfarenhet av arbete med  MI och/eller annan evidensbaserad metod  Har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Anställningsvillkor Roll: Behandlingspedagog Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: 85% Arbetstid: Dag, kväll och helg Tillträde: Enligt överenskommelse Kollektivavtal finns Vad kan vi erbjuda dig?  Viljan är en del av Attendo, som är en trygg arbetsgivare och kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.  Sista ansökningsdag  31 augusti men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en bättre morgondag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Pernilla Wedin, [email protected] eller Maia Nilsson, [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Stödassistent till gruppboende LSS
Trelleborgs kommun
Vårdare, boendestödjare

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Socialförvaltningens uppdrag är att arbeta med socialtjänsten och tillhandahålla stöd, för att alla i kommunen ska känna sig trygga och ha samma möjlighet i livet. Vi vill att alla ska kunna vara aktiva och delaktiga i samhället. Med fokus på respekt för individens rätt att bestämma över sitt eget liv, ansvarar vi för tre viktiga områden: vård och omsorg, stöd för personer med funktionsnedsättning, samt hjälp till individer och familjer. Vårt mål är att alla ska få det stöd och den omsorg de behöver. Var med på Funktionsstöds resa mot att bli Sveriges bästa LSS 2025! Avdelning funktionsstöd är uppdelad i tre enheter, myndighetsenheten, särskilt resurskrävande enheten och den traditionella enheten. Vi söker nu stödassistent till den enhet som arbetar med personer med stort behov av stöd, den särskilt resurskrävande enheten. Vi söker dig med känsla för mötet med den enskilde som har förmåga att arbeta strukturerat och skapa en lugn, trygg miljö för våra boende. Arbetsplatsen finns i ett modernt boende byggt för ändamålet. Målgruppen är personkrets 1 inom LSS, vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Det finns också ofta fler diagnoser och beteendesvårigheter.  Boendet är väl genomtänkt och fysiskt utformat för att vara stressreducerande i vardagen för brukarna. Det finns utrymmen för såväl avskildhet som en socialt utvecklande miljö och är dessutom planerat för en personaltät bemanning. Utemiljöerna är anpassade för målgruppen med promenadstråk och olika aktivitetsområden.  Gruppboendet och arbetsplatsen ligger strax utanför Trelleborgs tätort. Du tar dig enklast till och från arbetsplatsen med egen bil. Hos oss trivs du som har förmåga att se och förstå den enskilde du arbetar för, dennes sinnesstämning och behov samt att du själv kan stötta detta genom den struktur som finns till gagn för denne. Vad vi kan erbjuda dig - Modernt gruppboende som din arbetsplats - Strukturerade arbetsmetoder och arbetsmiljö    - Kompetensutveckling internt - Kommunövergripande förmåner   - Bästa kollegorna Arbetsuppgifter I rollen som stödassistent är du nyckelperson i att stötta och vägleda brukarna utifrån ett pedagogiskt och praktiskt förhållningssätt i deras vardag med bland annat; omsorg/hygien, aktiviteter, matlagning och färdighetsträning. Allt med målsättningen att brukarna ska nå ökad självständighet. Med utgångspunkt i brukarnas genomförandeplan, arbetar du för att upprätta, driva och följa upp genomförandeplanens mål och förverkliga största möjliga kvalitet och delaktighet i vardagen.  Din primära uppgift är att inge ett lugn och vara trygghetsskapande för den enskilde du möter. Du behöver se och möta den enskildes sinnesstämning och behov samtidigt som du lyssnar och anpassar din kommunikation utifrån situationen och behoven. Du förhåller dig till de strukturer som finns och bär stödet till den enskilde, samtidigt som du strävar efter att i samarbete med pedagogerna i verksamheten utveckla stödet och strukturerna till den enskilde. Du är också ett stöd som skapar förutsättningar för god kontakt med anhöriga, sjukvård och andra viktiga kontakter för den enskilde. Inom den interna organisationen samarbetar du främst med andra stödassistenter, stödpedagoger samt ledning för att kontinuerligt utveckla verksamhet och nå uppsatta mål.    Arbetstiderna är rullande schema; dag/kväll och helg. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har vissa grunder med dig i form av utbildning, arbetslivserfarenhet och i ditt sätt att hantera såväl dig själv och de du möter i ditt arbete.  Vi vill att du har gymnasial- eller yrkesexamen från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av antingen funktionsstöd/LSS; skolans värld eller annat område där du, gärna utifrån ett pedagogiskt perspektiv, arbetat med och mött personer med funktionshinder, ex. personer med autism eller utmanande beteende.  För arbetet krävs att du har goda datorkunskaper och dokumentationsvana, eftersom du behöver läsa och skriva dagliga noteringar i olika system. För detta krävs även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.  Minst B-körkort för manuell växlad bil, krävs för att ta dig till arbetet samt för att köra brukare mellan boendet och aktiviteter.  En god fysik och och trivsel med ett rörligt arbete behövs, eftersom arbetet innebär aktiviteter med den enskilde du stödjer i vardagen.  För att trivas och fungera i arbetsrollen, är det av största vikt att du i dig själv är lugn, trygg och stabil och fokuserar på rätt saker i arbetssituationen. Du trivs med att arbeta i en befintlig struktur, förhåller dig till denne samtidigt som du kan reflektera efter och samarbeta kring behov att utveckla strukturerna som är stöd till den enskilde. Du ser möjligheter i stället för hinder och agerar utifrån befintliga strukturer och forum i arbetet. Övrigt För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Eva Haglund 072-370 02 88. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande under ansökningsperioden. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Stödassistent/handledare till Prästkragens gruppbostad
Luleå kommun
Vårdare, boendestödjare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Just nu söker vi nya kollegor till Prästkragens gruppbostad i Gammelstad, där vi arbetar med att ge stöd till personer inom LSS. I denna tjänst kommer du att arbeta med att ge stöd till en specifik brukare på boendet beläget på Allévägen 5 ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att du ger stöd och service utifrån brukarens individuella behov samt ansvarar för att brukaren får en god omvårdnad i sin vardag. Du arbetar i team med olika yrkesprofessioner, daglig sysselsättning samt anhöriga, och allt arbete utgår från individens behov, möjligheter och önskemål. I det här uppdraget arbetar du tillsammans med en kollega i en vardag där det är viktigt att kunna möta olika situationer med tålamod, lyhördhet och ett lugnt bemötande. Din förmåga att skapa trygghet och bemöta med ett lågaffektivt förhållningssätt är av stor betydelse för att lyckas i rollen. Tillsammans med brukaren genomför du aktiviteter som hör till det dagliga livet. Du kommer således att arbeta med matlagning, städning, personlig omvårdnad, socialt stöd samt läkemedelshantering. Du följer också med på fritidsaktiviteter efter brukarnas önskemål. Genomförandeplaner används som en aktiv arbetsmetod och utvecklas utifrån brukarens önskemål och behov samt utvärderas kontinuerligt. Du ska kunna arbeta självständigt och inser vikten av dokumentation, uppföljning och utvärdering för att nå målen med genomförandeplan. Du fungerar som stödperson och är med och utformar tydliggörande struktur samt deltar i handledning, arbetsplatsträffar/teamträffar och nätverksträffar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en positiv inställning samt ett genuint intresse och engagemang för att jobba med människor. Vidare ska du som söker: • Ha relevant erfarenhet • Ha god digital kompetens • Ha läst- och kan uppvisa godkända betyg i svenska som lägst motsvarande årskurs 9 Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet om autism eller andra neuropsykiatriska diagnoser. Det är även meriterande om du är utbildad stödassistent/undersköterska samt har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Som person är du relationsskapande, hänsynstagande och stabil. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga kompetenser. Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan redan nu! Vi behöver inget personligt brev, det räcker med ditt CV. Urval sker löpande, vilket innebär att du kan bli kallad till intervju med kort varsel och att rollen kan tillsättas innan ansökningstiden är slut. ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025