Socialsekreterare Stöd och försörjning
Ludvika kommun
Socialsekreterare

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Socialsekreterare ekonomiskt bistånd Individ- och familjeomsorgen (IFO) är en del av Social- och utbildningsförvaltningen i Ludvika kommun. Vi har ca 100 medarbetare som är organiserade i fem enheter: Stöd- och försörjningsenheten, Utredningsenheten, Familjehem- och familjerättsenheten, Öppenvårdsenheten, samt AMI. Inom IFO arbetar både erfaren och nyutbildad personal och som nyanställd erbjuds du en individuellt anpassad introduktion och får tillgång till mentorer. Som anställd i Ludvika kommun har du tillgång till friskvård (tid/bidrag), flextid, semesterdagsväxling samt subventionerat årskort hos Dalatrafiken. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Inom Stöd- och försörjningsenheten arbetar idag 20 engagerade och kunniga medarbetare med ekonomiskt bistånd, våld i nära relation samt hedersrelaterat våld och förtryck, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel, social praktik samt handläggning av dödsboanmälningar. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett arbete där du varje dag får möjlighet att göra skillnad för andra? Att arbeta med ekonomiskt bistånd i Ludvika kommun innebär ett kvalificerat socialt arbete där vi nyfiket och aktivt vill hjälpa människor att stå på egna ben och nå självständighet, såväl socialt som ekonomiskt. Du arbetar kartläggande och motiverande gentemot de du möter och samverkar med andra aktörer, både internt och externt. Du utreder och fattar beslut om rätten till ekonomiskt bistånd utifrån gällande lagar och rättspraxis.  KVALIFIKATIONER Du har en socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.  PERSONLIGA EGENSKAPER Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Vi vill också att du har god samarbetsförmåga och förmåga att möta och motivera människor som befinner sig i utsatta situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för yrket. MERITERANDE Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd, MI samt erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Lifecare. ANSTÄLLNING Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.   KONTAKTPERSONER Jill Ekberg-Johansson, enhetschef, [email protected], 0240-869 55 Sara Spinks, 1:e socialsekreterare, [email protected], 0240-0240-868 49 Linda Pettersson, 1:e socialsekreterare, [email protected], 0240-862 19 FACKLIG KONTAKT Akademikerförbundet SSR och Vision nås via kommunens växel 0240-860 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Urvalsarbete sker löpande. Interjvuer kommer att ske under vecka 33-35.

2 juli 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Behandlare Mini-Maria Jämtland Härjedalen
Östersunds kommun
Socialsekreterare

Det unika med Mini-Maria Jämtland Härjedalen är det tvärprofessionella arbetssättet där kommun och region jobbar tillsammans för att på ett framgångsrikt sätt kunna jobba med tidigt förebyggande insatser kopplade till skadligt bruk av alkohol, droger och spel om pengar.  Ditt nya jobb  Mini-Maria Jämtland Härjedalen är en nyöppnad integrerad länsgemensam verksamhet där Region Jämtland Härjedalen och länets åtta kommuner erbjuder stöd och behandling gällande skadligt bruk av droger, alkohol och/eller spel om pengar för länets unga invånare upp till 21 år. Stödet erbjuds även närstående till den unge såsom föräldrar, kompisar och/eller annan anhörig samt till andra professionella som kommer i kontakt med målgruppen.   På Mini-Maria JH aktualiseras ungdomen antingen via egen kontakt eller biståndsbeslut från socialtjänsten. Ungdomen har även möjlighet att få Mini-Maria som stödinsats i sitt ungdomskontrakt.  Huvudmottagningen ligger i Östersund och i respektive kranskommun finns filialmottagningar vilket innebär resor i tjänsten. Besöken sker på en mottagning i någon av länets kommuner, beroende på vart den unge bor eller önskar träffas, och ni jobbar tillsammans utifrån gemensamt uppsatta mål. Utöver fysiska möten erbjuds digitala lösningar för rådgivning och behandling. Detta kan ske per telefon, via videosamtal och via mottagningens app. I arbetet används olika metoder som motiverande samtal, cannabisprogrammet för unga (CPU), A-CRA och återfallsprevention. Vi har som målsättning att även kunna erbjuda spelbehandling varför kompetens inom detta område ses som meriterande. Som stöd i familjearbetet används Funktionell familjeterapi (FFT).  Grundbemanningen på Mini-Maria JH består av en samordnare, två behandlare och två sjuksköterskor. Utöver det är två psykologer och två läkare knutna till mottagningen, uppdelade utifrån åldersindelning. Då en av behandlarna nu flyttar söderut söker mottagningen en ny kollega som vill vara med och jobba med tidigt, förebyggande och behandlande insatser för länets unga invånare. Vanliga arbetsuppgifter: • Motiverande och behandlande samtal med de unga. • Rådgivande samtal till vårdnadshavare. • Rådgivande samtal via telefon till närstående och professionella. • Tvärprofessionellt arbete med sjuksköterskor, läkare och psykolog. • Filialresor. • Delta i utåtriktat arbete gentemot målgruppen och professionella. • Dokumentera i VIVA, såsom journalanteckningar och genomförandeplaner.  Din kompetens  Vi söker dig som:  • är utbildad socionom- eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  • har minst 2 års erfarenhet av att ha jobbat behandlande med målgruppen  • besitter god förmåga till självständigt arbete • har B-körkort  Meriterande är:  • erfarenhet av att ha jobbat med någon av de metoder vi erbjuder (MI, CPU, A-CRA, Återfallsprevention, FFT samt Till spelfriheten).  Vi söker dig som har: EMPATISK FÖRMÅGA. Har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.  FLEXIBILITET. Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.  HELHETSSYN. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår sin roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.  PERSONLIG MOGNAD. Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.  RELATIONSSKAPANDE. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.  SAMARBETSFÖRMÅGA. Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.  Övrig information till dig som söker • Som anställd på Mini-Maria JH erbjuds du extern handledning och kollegialt stöd i arbetet. • Genomgå utbildning i Ung Dok vilket är ett system för kartläggning. • Årsarbetstid med flexibla möjligheter i ditt schema. • Superhärliga kollegor med hög kompetens och starkt engagemang för målgruppen. Ansökningstiden går ut 2025-07-27. Rekryterande chef har semester under v 27 – 29 och kommer inte ha möjlighet att svara på eventuella frågor förrän v 30. Intervjuer planeras att hållas v 31 så frigör gärna tid den veckan. Informera även gärna referenser varav minst en av dessa behöver vara närmsta chef. Så går rekryteringen till Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom tjänsten Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Social- och arbetsmarknadsförvaltningen Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva ett enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med invånare i alla åldrar inom såväl öppenvård, arbetsmarknad och socialtjänst. Det är viktigt. På riktigt.

2 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Assistent till kille utanför Kalmar, dagtjänst 100% samt nattjänst 75%
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Om kunden: Kunden är en kille, född 2006, som bor med sin familj ca 1,5 mil utanför Kalmar. Kunden behöver aktiv tillsyn och har ett stort omvårdnadsbehov dygnet runt, bl.a. på grund av epilepsi och en oregelbunden sömn. Kunden har inte förmågan att kommunicera verbalt, men genom en enorm utstrålning som syns i hans kroppsspråk, mimik och ansiktsuttryck, visar han tydligt när han är glad, arg eller ledsen. Han visar att han känner igen ansikten och röster, även om han har en nedsatt syn- och hörselförmåga. I skolan och i hemmet är han delaktig, där hjälpmedel som bilder och symboler används, för att förstärka beteenden och kommunikation. Kunden behöver hjälp med alla grundläggande behov och i ADL-situationer, såsom matning (kunden får sin näringstillförsel via PEG-knapp), medicinering, förflyttningar, samtliga hygiensituationer, av- och påklädning, toalettbesök mm. Målet är att kunden ska klara av vardagen på bästa sätt utifrån sina förutsättningar. För att bibehålla sina färdigheter har kunden behov av kommunikation, kontinuerlig stimulering, träning, aktivering, såväl fysiskt som socialt. Som assistent är du delaktig i alla dessa sammanhang. Om dig: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg med barn, eller studerar inom området. Du har barnasinnet kvar, du är glad och positiv och har en framåtanda. Engagemang och ansvarskänsla är andra viktiga egenskaper. Du behöver ha social kompetens och vara pratglad, då konversationen är en viktig del i kundens personliga utveckling. Du behöver även kunna vara lugn och stabil vid en eventuell kritisk situation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du måste vara minst 18 år. Bakgrundskontroll utförs på de som går vidare i processen. Specifika egenskaper: Körkort, rökfri. Pälsdjur finns i hemmet. Om tjänsterna: En tjänst är en dagtjänst 100% måndag-fredag kl.  7-15, med tillträda 13/8. Inskolning sker från 1/8. Den andra tjänsten är en nattjänst på 75% med start 1/9. Arbetstiderna är förlagda både på vardag och helg mellan kl 21-07.  Var vänlig kryssa i vilken av tjänsterna du är intresserad av i ansökan. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personliga assistenter till kille i Ronneby
Fixa Assistans AB
Personliga assistenter

Fixa Assistans har mer än 20 års erfarenhet av personlig assistans. Med kompetens och erfarenhet förenklar vi vardagen för både barn och vuxna. Med själ och hjärta ger vi glädje och gemenskap. Vi är ett familjärt assistansbolag med huvudkontoret i Karlshamn och är verksamma i södra Sverige. Ett koncentrerat upptagningsområde gör att vi enkelt kan skapa möten, träffpunkter och trevliga aktivitetsdagar för brukare, anhöriga och assistenter. Omtanke om varje människa är viktigt för oss. Därför matchar vi alltid brukare och assistenter efter önskvärd utbildning samt personkemi, i de kombinationer som ger mest trivsel och som känns bäst för varje brukare. Vi söker nu flera personliga assistenter åt en 14-årig kille som bor strax utanför Ronneby. Tjänsterna är i princip på heltid och man arbetar varierande arbetstider (dag, eftermiddag, kväll, natt även helger), vissa timmar med dubbelbemanning. Vi lägger mycket stor vikt vid personkemin samt personliga egenskaper. Du får inte vara allergisk mot djur. Killen har downs syndrom, autism, adhd, epilepsi samt diabetes typ 1. Kommunikation sker genom Ipad och tecken som stöd. Du måste lära känna killen väl för att förstå. Killen äter via sondmat manuellt. All upplärning sker via introduktion med erfarna assistenter. För att ta dig till arbetsplatsen krävs tillgång till egen bil då det ej går att åka kollektivtrafik. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ och anpassa ditt arbete efter brukarens behov. Du måste ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål även om dessa inte uttrycks verbalt. Arbetets karaktär kräver att du är flytande i att tala och förstå det svenska språket t ex att kunna förstå och läsa olika instruktions- och checklistor, följa upprättade rutiner, dokumentera samt kommunicera via Ipaden. För att få arbeta som personlig assistent måste du ha fyllt 18 år. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2025-08-10. Ange B140 i din ansökan. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Blanketten du ska välja heter Utdrag för arbete på HVB-hem, oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Länk har du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Skolkurator till Munkhätteskolan
Malmö kommun
Kuratorer

Ref: 20251756 Arbetsuppgifter Är du vår nya kurator?! Som kurator har du ansvar för att i din yrkesroll bidra till att lämpliga insatser på individ/grupp/organisationsnivå ur ett socialt och psykosocialt perspektiv. På uppdrag av skolledning arbetar du med att identifiera och skapa möjligheter till utveckling som ska ge effekt för elevers hälsa och lärande. Du ansvarar i huvudsak mot åk f-3 och anpassad grundskola men arbetar i ett f-9 perspektiv. Kurator arbetar för att öka förutsättningar för att eleverna ska nå god måluppfyllelse. Kurator arbetar utifrån ett lösningsfokuserat och evidensbaserat förhållningssätt, både förebyggande och hälsofrämjande. I kuratorns uppdrag ingår bland annat: • Arbetsuppgifter utgår från skolans struktur och rektors organisation  • Bidra med kunskap om risk- och skyddsfaktorer för elevers hälsa, sociala situation, lärande, utveckling mm • Genomföra skolsociala kartläggningar och sociala bedömningar vid behov • Erbjuda handledning, konsultation, rådgivning till skolpersonal, utifrån ett socialt perspektiv • Samarbeta och samverka med elever, vårdnadshavare, skolpersonal och vid behov externa aktörer kring insatser för elev/elever • Samverka med myndigheter och verksamheter i preventivt arbete som rör skolan eller Malmö stad • Ansvara för att skolans plan mot kränkande behandling är ett levande dokument som omsätts i praktiken  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen med två års erfarenhet från socialt arbete med inriktning mot barn och ungdomar. Du är flexibel och har lätt att navigera i en föränderlig organisation och kan verka på org/grupp/individnivå. Du arbetar självständigt och i team och har lätt för att samarbeta med såväl vårdnadshavare som skolans personal och externa kontakter inom t.ex. socialtjänsten. Du har lätt för att etablera goda relationer med elever i olika åldrar och du har god förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har god insikt i skolans mål och styrdokument samt har kunskap om andra förvaltningar och barn- och ungdomspsykiatrins verksamhet (BUP). Vidare har du kunskap om praxis och riktlinjer inom området. Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen Munkhätteskolan är en F-9 grundskola med ca 640 elever och anpassad grundskola med 30 elever. Vi strävar efter god kvalitet och likvärdig undervisning i våra klassrum. Undervisningen bygger på gemensam lektionsstruktur och gemensamma arbetsmodeller. Vi arbetar systematiskt med uppföljning och använder data för att prioritera och rikta resurser så att de ger effekt för elevernas progression och resultat. Skolans olika professioner arbetar mot olika delar av verksamheten utifrån verksamhetens behov. Professionerna tar individuellt och gemensamt ansvar att arbeta förebyggande, hälsofrämjande och åtgärdande för att tillsammans skapa lärmiljöer som främjar lärande, utveckling och hälsa, för varje elev. Skolkurator har ett särskilt ansvar för att röja undan hinder i elevens lärande och utveckling, utifrån ett psykosocialt perspektiv. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Grundskoleförvaltningens elevhälsa är HBTQI-certifierad vilket förstärker det strategiska arbetet med syfte att skapa en god arbetsmiljö och ett HBTQI-kompetent och inkluderande bemötande i våra skolor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Deltid 75% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

1 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Boendestödjare i assistent-liknande form
FALKÖPINGS KOMMUN
Personliga assistenter

Är du en erfaren och engagerad person som söker en utmanande och givande roll? Då kan tjänsten som boendestödjare i assistent liknande form vara något för dig! Vi söker medarbetare med erfarenhet av att stödja personer med komplexa behov, till en person med Autism, ADHD och självskadebeteende. I den här rollen får du chansen att göra en verklig skillnad i någons liv, genom att ge individuellt stöd och bygga ett friskare liv och få meningsfull sysselsättning Vad kan vi erbjuda dig? Dina arbetsuppgifter: Du förväntas ge individuellt stöd i vardagen och i olika situationer och stödja i att hantera tvångs beteende, självskadebeteende, vägledande vid beslutsfattande, stötta och motivera i vardagen.  Tillsammans med klienten utvecklar ni strategier för att hantera svåra känslor och situationer på ett konstruktivt sätt. Det kan handla om att stödja i att identifiera triggers och skapa en plan för att undvika dem. I din roll samverkar du med övriga kollegor samt personal från psykiatri och socialtjänst. Du förväntas kunna dokumentera framsteg och utmaningar, samt stödja i sysselsättningen med en del praktiska sysslor. Vi erbjuder en meningsfull och utmanande roll i en dynamisk miljö med möjlighet att göra en verklig skillnad i någons liv. Du får stöd i din roll bland annat genom regelbunden handledning.  Vi arbetar utifrån ett tillits baserat förhållningssätt där man ges ett stort utrymme till eget ansvar och stöd vid behov.  Tjänsten innebär 13 timmars pass alt. dag- eller kvällstjänstgöring.  Vad söker vi hos dig? Du har någon form av omvårdnadsutbildning eller annan relevant yrkesexamen inom psykosocialt arbete, gärna med inriktning mot psykiatri självskadebeteende. Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet.  Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja personer med komplexa behov, inklusive utåtagerande självskadebeteende och bristande impulskontroll. Som person är du lugn och stresstålig med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har tålamod, empati och förmåga att skapa en trygg och stödjande relation med brukaren. Du har förmåga att sätta gränser på ett tydligt och respektfullt sätt.  Du måste behärska svenska språket såväl muntligt som skriftligt och B- körkort krävs. Vid anställning ska utdrag från polisens belastningsregister kunna uppvisas. Om du är intresserad av den här tjänsten, skicka ditt CV och ett personligt brev. I ditt personliga brev vill vi att du beskriver: - Varför du är intresserad av den här tjänsten. - Vad du kan erbjuda i rollen. - Din relevanta utbildning och erfarenhet. - Hur du hanterar utmanande situationer på ett lugnt och konstruktivt sätt. - Din kunskap om självskadebeteende. Vi ser fram emot din ansökan! Upplysningar Kontakt Sofia Wirheim v. 27-29, tfn 0515-885629 Katarina Onegård v. 30-34, tfn 0515-886225 Urval kommer ske löpande och intervjuer kan komma att genomföras under ansökningstiden. Referenser efterfrågas. Tjänsterna tillsätts utifrån att erforderliga politiska beslut fattas. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Vi söker personliga assistenter till Ekerö!

Om rollen: Just nu är det assistansanvändare på Ekerö som söker nya assistenter! Som personlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så att du kan känna dig trygg i din roll. Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det är meriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknande yrken, men ofta är personkemin det som avgör. Vi söker assistenter till både fasta tjänster samt timanställningar. Vi söker både erfarna assistenter och dig som är ny i yrket. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår från varje enskild persons behov och önskemål. Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med att matcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra Uppdragsgivare och deras personliga Arbetsledare. Blir du utvald kontaktar Arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG: Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Många assistansanvändare i JAG är engagerade i Riksföreningen JAG. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

1 juli 2025
Sista ansökan:
27 december 2025
PA med hjärta, energi och äventyrslust SEK 200/tim
Kristersson, Robin
Personliga assistenter

Personlig Assistent – Med hjärta, energi och äventyrslust Jag heter Tom och bor på Gotland. Jag är entreprenör, äventyrare och filmskapare – tidigare grundare av radiostationen Bandit Rock. Efter en nackskada är jag nu C4-tetraplegiker och söker en personlig assistent som kan hjälpa mig leva ett aktivt liv, både hemma och på resande fot. Om jobbet: Du hjälper mig med dagliga behov som hygien, måltider och träning. Du ansvarar även för praktiska saker i hemmet och fungerar som mina “armar” vid projekt, resor och kreativa uppdrag. Jag har flera pågående projekt, bl.a. ett äventyrs-RV och en filmproduktion. För rätt person kan detta bli mer än bara ett jobb – det kan bli en livsstil. Vi söker dig som: – Är energisk, ansvarstagande och trygg i dig själv – Är bekväm med närhet och personlig omvårdnad – Har körkort och gärna tillgång till bil – Är teknisk, nyfiken och gillar att lösa problem – Har möjlighet att resa och vara flexibel med tider – Gillar människor, hundar, och livets kaos ibland Meriterande men inte krav: – Erfarenhet av assistans, vård, film/media, träning eller resor – Du kanske är i 20–40-årsåldern och letar efter något annorlunda – Du kanske till och med vill bo deltid hos mig (bostad kan ordnas) Villkor: Behovsanställning med god lön enligt överenskommelse. Möjlighet till mer timmar och längre uppdrag om det fungerar bra. Skicka din ansökan med CV och ett personligt brev till [email protected] Berätta gärna vem du är, vad du drömmer om och varför detta väcker din nyfikenhet.

1 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Tonårs tjej söker nya assistenter (2539)

Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tonårs tjej söker nya assistenter (2539)

Krav : Körkort och god arbetsmoral Djur finns i hemmet. Vi söker nu vikarier till en tjej utanför Östersund. Vi söker en assistent till en 17 årig cool tjej som rullar fram genom livet både i manuell och elrulle. Arbetet kräver tålamod, mkt humor och lite jäklar anamma. Arbetet sker i hemmet, skola, taxi, habilitering. Sjukhus och diverse roliga aktiviteter som ex bad. Dygnet runt, sovande jour. Pass 06.30 16.00 16.00-06.30 och dygn. Varannan vecka (Jämna) med undantag för sommaren då ett annat schema tillämpas. Dagarna ser ut – skola, taxiresor i övrigt vill vi ej ligga och se film hela dagarna så du kan hänga på FB. Promenad, gunga, disco, baka, busa, åka bil, hänga med min bror och lyssna på när du läser böcker för mig är aktiviteter som jag tycker om. Hjälpmedel + taklyft finns i hemmet. Jag bor med min mamma, lillebror och mina fyrbenta pälsksyskon. Utdrag från belastningsregistret Vet du inte vad de innebär att vara assistent så hör av dig så berättar vi gärna mer – detta kanske är som klippt och skuret för dig. Då arbetsplatsen ligger utanför kollektivtrafik är körkort och egen bil nödvändigt. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan omgående.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025