Om tjänsten Vi söker en personlig assistent åt en 48-årig man med funktionsnedsättning/högfungerande autism. Arbetet utförs i den miljö där den assistansberättigade vistas, främst i hemmet. Arbetspassen är i första hand schemalagda två-tre dagar i veckan mellan 14.00 och 03.00. Tiden för tjänstgöring omfattar dag och kvällspass samt eventuell helgtjänstgöring någon helg per månad. Vi ser gärna att du kan ta rollen som arbetsledare för assistansgruppen. Du har då huvudansvar för planering, kontakt med anordnare m.m. Vem är du? Du är en ansvarsfull och ärlig person som är lyhörd, empatisk och trygg i dig själv. Du kan arbeta självständigt såväl som i nära samarbete med övriga assistenter och den assistansberättigade. Du är också driven och har förmåga att ta initiativ till olika aktiviteter. Vi värdesätter tidigare erfarenhet inom personlig assistans och högfungerande autism, men personlig kemi är av största vikt för vår kund. Krav För tjänsten krävs att du Är man Har kunskap om autism eller liknande neuropsykiatriska funktionsnedsättningar Har manuellt körkort Arbetsplats: Lund
Om jobbet Älvsborgs assistans söker dig som vill arbeta som personligassistent. Vi söker assistenter till två olika ärenden. Gemensamt för de båda ärendena är att du som söker skall vara lugn och trygg i dig själv. Ha ett stort intresse av att arbeta med personer med olika funktionsnedsättningar. Du skall ha förmåga att skapa förtroende och livskvalité utifrån brukarens förutsättningar. Som personlig assistent hos oss arbetar du tillsammans med kundansvarig och övriga personliga assistenter. Vi söker i dagsläget 4-6 personliga assistenter. Det förekommer sovande jour. Arbetet kommer utföras hos en brukare med förvärvad hjärnskada och hos en brukare med neurologisk sjukdom. Samtliga tjänster innefattar arbete varannan helg. Ensamarbete förekommer i det ena ärendet under större delen av dygnet. Arbetsuppgifter • Du ska utifrån personens behov ge stöd i den enskildes vardag och arbeta utifrån personens beslut, den individuella genomförandeplanen och rutiner. • Stödet kan röra alla delar som hör livet till tex. personlig omvårdnad, kommunikation, matlagning,tvätt, städ och olika aktiviteter både i och utanför hemmet. • Delegerade HSL -insatser samt social dokumentation ingår i arbetet. • Samarbete med företrädare och andra professioner runt den enskilde ingår i uppdraget. Vem söker vi? • Du har ett lugnt och empatiskt bemötande och förmåga att arbeta självständigt. • Du är flexibel och har lätt för att ställa om dig till olika förutsättningar och situationer. • Du är ansvarstagande, tålmodig och lyhörd. • Du har god samarbetsförmåga. För dig är det också självklart att ha ett professionellt bemötande och sätta brukaren i fokus. Då det vid vissa tillfällen förekommer pälsdjur på den ena arbetsplatsen bör du inte vara pälsdjursallergiker. Det läggs stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i båda rekryteringarna. Kvalifikationer • Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. • Datorkunskaper som gör att du kan dokumentera • I tjänsten kommer det ställas krav på att du har tillräcklig kompetens och färdighet för att motta ett flertal delegeringar enligt HSL. Erfarenhet inom omvårdnad och gymnasial utbildning inom vård och omsorg är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av diabetes och förvärvad hjärnskada. Körkort är meriterande men inget krav. Övrigt Urval kommer ske löpande och provanställning komma att tillämpas. Giltigt utdrag ur polisens belastningsregister är ett krav och visas upp alternativt lämnas in före anställning. Anställningsform: Viss tid så länge uppdraget varar med provanställning Anställningens omfattning: Deltid Tillträde: Efter överenskommelse Löneform: Timlön Antal lediga tjänster: 4-6 Sysselsättningsgrad ca 60-75 % eventuellt mer Ort: Uddevalla Kontakt: Elisabeth Pettersson, 070-910 41 73 Alaa Amer, 072-350 68 70
Beskrivning Vi söker en stödpedagog till Lärkängens gruppbostad i Vålberg. Stödpedagogen ska vara ett stöd i kvalitetsarbetet och helhetssynen kring omsorgstagaren. Målet är goda levnadsvillkor för omsorgstagaren i form av delaktighet och självständighet. På Lärkängens gruppbostad bor fem omsorgstagare med varierande behov av stöd i vardagen. Förutom stödpedagogen arbetar ett antal stödassistenter i en verksamhet som pågår dygnet runt alla årets dagar. Arbetsuppgifter I rollen som stödpedagog kommer du att arbeta med att stödja dina kollegor i olika kommunikationssätt och tydliggörande pedagogik utifrån omsorgstagarens individuella behov. Du kommer arbeta med genomförandeplaner och social dokumentation utifrån gällande lagstiftning samt riktlinjer och anvisningar i vårt ledningssystemet. I ditt arbete ingår att tillsammans med dina kollegor introducera ny personal, vägleda och vara en god förbild i det pedagogiska arbetet. Som stödpedagog lär du ut och implementerar nya pedagogiska metoder i arbetsgruppen. Du ska vara drivande i det pedagogiska arbetet på arbetsplatsen och stötta kollegor i social dokumentation och se till att genomförandeplaner kommer på plats. Som stödpedagog bidrar du till att omsorgstagaren ges möjlighet till att leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt. Stödpedagogen är också en del av det dagliga arbetet kring omsorgstagaren . Det innebär omvårdnadsinsatser men också att delta i olika aktiviteter med omsorgstagarna. Arbetstiderna är dag, kväll, natt och varannan helg året runt. I Karlstad kommun finns ett nätverk för stödpedagoger, handledare och verksamhetsutvecklare som träffas för att utbyta erfarenheter och lära av varandra. Utöver vårt interna nätverk finns ett nätverk för stödpedagoger där även studerande till stödpedagoger är välkomna. Kvalifikationer För rollen som stödpedagog söker vi dig som har: - Utbildning till stödpedagog 200 YH. - Arbetslivserfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet. - Goda datorkunskaper och dokumentationsvana. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. - God fysisk förmåga, då omsorgstagarna har olika behov av stöd och hjälp i sin vardag. Körkort är ett krav. Vi söker dig som har god självkännedom, är trygg i dig själv, lyhörd, tar ansvar och samarbetar väl med alla du möter. Du är flexibel, öppen och ser möjligheter i stället för hinder. Några av dina drivkrafter är utveckling och kvalitet, detta för att främja goda levnadsvillkor i form av delaktighet och självständighet för omsorgstagaren. Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden. Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Vill du vara med och utforma framtidens socialtjänst hos oss i Karlshamn? I Karlshamns kommun satsar vi på att skapa en effektiv och klientvänlig socialtjänst som bygger på tillgänglighet, bemötande och kompetens. Tillsammans inom enheten och vår öppenvård skapar vi en sömlös socialtjänst som arbetar förtroendeingivande med effektiva flöden. Vi söker nu två socialsekreterare och en ungdomshandläggare. Arbetsuppgifter Vi arbetar alla tillsammans med förhållningssättet Signs of Safety, där delaktighet och samarbete med familjerna ses som en självklarhet. Du som socialsekreterare tror på föräldrarnas egen förmåga till förändring och ser deras egna resurser. Vi arbetar även med arbetssättet Barns behov i centrum, BBIC, som bidrar till en struktur för handläggning, genomförande och uppföljning av myndighetsutövning. Hos oss kommer du att arbeta med myndighetsutövning och handläggning av placerade barn och ungdomar inom ett av våra tre team. Dina arbetsuppgifter innefattar utredning och bedömning av barns och familjers behov, samt att planera och följa upp insatser för att skapa en tryggare och mer hållbar livssituation. Du kommer även att delta i samverkan med andra aktörer, både internt och externt. För oss är det viktigt att du deltar i verksamhetsutveckling och samarbetar för att bidra till en välfungerande och kvalitativ verksamhet. Ditt arbete präglas av rättssäkerhet, kunskap och ett respektfullt bemötande. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Socionomexamen eller annan utbildning som av Socialstyrelsen bedöms tillräcklig för arbetet med myndighetsutövning gentemot barn och unga. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete Goda kunskaper i relevant gällande lagstiftning och socialtjänstens riktlinjer God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska B-körkort manuell växellåda Det är viktigt att du är strukturerad och själv kan planera arbetet. Du behöver samtidigt vara van att kunna ställa om snabbt och omprioritera när förändrade omständigheter kräver det. Du gör korrekta avvägningar och fattar välmotiverade och rättssäkra beslut, även i akuta situationer. I din roll möter du barn, ungdomar och familjer i kris och därför behöver du kunna hålla dig lugn och professionell även i stressande och utmanande situationer. Om arbetsplatsen Enheten består av två enhetschefer i samledarskap med tre målgruppinriktade team. Respektive team leds av en 1:e socialsekreterare som stöd i yrkesutförandet och till enheten hör även SSPF-koordinator, specialistsocionom samt placeringssamordnare som expertresurser. Vi eftersträvar ett nära samarbete med förvaltningens samtliga enheter och arbetar gemensamt för en socialtjänst där det skall vara enkelt att komma till oss och få hjälp. Vi arbetar kontinuerligt med metodutveckling och kompetenshöjande insatser och för närvarande pågår ett aktivt arbete med att utbilda och implementera förhållningssättet Signs of safety inom barn- och familj. Hos oss ska medarbetarna få möjlighet att utveckla ansvarsområden, då vi är av den uppfattningen att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar vår enhet och vi ser att du har en viktig roll i detta arbete. Du kommer att omges av kompetenta och engagerade medarbetare i en verksamhet där en dag inte är den andra lik men arbetsglädjen hög. Du erbjuds kompetenshöjande utbildningar, extern handledning, hälsopaus, personalklubb och flexibel arbetstid. Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 3 Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 27 juli 2025 Övrigt För mer information om tjänsterna, vänligen kontakta: Ann-Katrin Stenlycke, Enhetschef, tel 0454-818 52, mejl [email protected] Jessica Holst, Enhetschef, tel. 0454-563406 , Mejl [email protected] Vision, Julia Solokof, tel. 0454-811 02 , Mejl [email protected] Akademikerförbundet SSR, mejl [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Besök gärna Så jobbar vi med rekrytering - Karlshamns kommun Där hittar du viktig information kring bland annat vad som gäller dig som har skyddade personuppgifter, hur vi kontrollerar rätten att arbeta i Sverige, när du behöver och hur du beställer ett utdrag ur belastningsregistret samt krigsplacering vid anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via knappen i annonsen. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Barn- och ungdomsteamet, Funktionsstöd Vi söker nu kollegor till vår grupp i Barn- och ungdomsteamet! Dina arbetsuppgifter Vi arbetar utifrån ett motiverande förhållningssätt där vi fokuserar på att bibehålla och förbättra det enskilda barnets egna förmågor. Arbetet präglas av ett socialt synsätt där den enskildes behov står i centrum. Vi ska ge våra barn och ungdomar en meningsfull tid tillsammans med oss, där trygghet, relationsskapande och lyhördhet är viktiga ledord. Vi kan erbjuda ett varierande yrke där den ena dagen inte är den andra lik. Det som är ständigt återkommande är den energi och glädje som våra barn/ungdomar dagligen ger oss i yrket. Tjänsten innefattar arbete både dag, kväll och helg. Provanställning kan komma att bli aktuellt. Din kompetens Vi söker dig som har relevant utbildning för att arbeta med barn och ungdomar med funktionsvariationer och som har ett genuint intresse för människor. För den här tjänsten så behöver du också ha B-körkort. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från att arbeta med barn och ungdomar med funktionsvariationer. Vi söker dig som är kreativ, positiv och har förmågan att se lösningar och möjligheter. Det är viktigt att du har en hög grad av personlig mognad, stor empatisk förmåga och kan lyssna på och förstå barnens/ungdomarnas olika behov. Du behöver ha en god samarbetsförmåga med olika aktörer och föräldrar samt vara lugn och trygg i dig själv för att skapa trygghet i verksamheten. Tjänsten kräver att du kan vara flexibel i ditt arbetssätt och kunna ställa om efter ändrade förutsättningar. Du behöver ha datavana och kunna uttrycka dig både skriftligt och muntligt i det svenska språket då vi arbetar med social dokumentation. Övrigt Tjänsten omfattas av registerkontroll. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Beskrivning: Vi söker personlig assistent till vår kund i Örebro. Kunden är en 20-årig tjej med autism som också har epilepsi som behöver hjälp med all omvårdnad, matlagning, städning och aktiviteter. Som personlig assistent på OmsorgsCompagniet förväntar vi oss att du är pålitlig, engagerad och varm som person. Tiderna under sommaren kommer vara, vardagar 11.00-15.00 och varannan lördag 12.00-20.00. Arbetsuppgifter: Assistera med dagliga sysslor såsom matlagning, tvätt, städning och inköp Hjälpa till med att planera och genomföra aktiviteter utanför hemmet Assistera med personliga ärenden såsom läkarbesök med mera Krav: Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ B-körkort God förmåga att planera och prioritera uppgifter Meriterande om du arbetat som assistent eller liknande tidigare Vi erbjuder: En meningsfull och givande roll En unik möjlighet att göra en skillnad i någon annans liv En stöttande och engagerad arbetsgrupp som arbetar tillsammans för att möta våra kunders behov Kollektivavtal Uppdragen tillsätts löpande så skicka in din ansökan redan idag! För våra kunders och anställdas säkerhet begär vi in registerutdrag på samtliga personer som anställs hos bolaget. Du hittar och beställer utdraget själv på polisens hemsida, utdraget heter kontrollera egna uppgifter.
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Göteborg Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Bra om du har kunskaper om lågaffektivt bemötande. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
DVT Assistans har sedan starten 2005 anordnat personlig assistans åt människor med funktionsnedsättning. Vi arbetar runt om i Mellansverige utifrån ledorden Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Vi tror på individuella lösningar där kunden alltid är i fokus. Tillsammans möjliggör vi för människor med olika funktionsnedsättningar att leva som andra och själva bestämma över sina liv. I dag sysselsätter DVT ca 200 personliga assistenter. Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent till vår kund i Lysekil. Vi har en tjänst på schemarad på 63% samt att hoppa in extra vid behov. Vår kund är i 60 års åldern och bor i en trevlig lägenhet i centrala Lysekil. Hon har assistans dygnet runt med några timmar dubbelbemanning per dag. Vi söker därför kvinnliga assistenter som kan hjälpa henne med hygien, matlagning, träning, städ samt övriga fritidsaktiviteter som kan förekomma. Hon sitter i rullstol men vill komma ut på långa promenader dagligen. Hon saknar tal, det är därför extra viktigt att du är en lyhörd person som är duktig på att läsa av ögonen och kroppsspråket. Som person ska du vara lugn, varm, engagerad och ha ett stort intresse för målgruppen. Du behöver brinna för att göra kundens livskvalité och vardag bättre och din empatiska förmåga är något vi värdesätter stort. Kunden värdesätter goda middagar bestående av husmanskost och älskar att drick kaffe. Vi ser det därför som meriterande om du är intresserad av matlagning. Anställningsform: Så länge uppdraget varar. Arbetstid är varierande med arbetspass förlagda dag, kväll samt vissa helger. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Introduktion snarast, på schemarad från 250801. Vi ser framemot din ansökan!
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande. Vår vision är att företaget ska betraktas som ett hög kompetent och personligt assistans bolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Kunden är en 43-årig man med en hög ryggmärgsskada. Detta innebär att han är förlamad från nacken och har ventilatorstöd för hans andning. Han är tracheostomerad och får sina mediciner, vätska och näring via PEG. Kunden kommunicerar via nickningar/skakningar på huvudet, samt mimar eller talar med Leakspeech. Han har även en ögonstyrd dator med text-till-tal funktion, och en anhörig som kan tolka. Kunden söker efter ett härligt gäng assistenter, som kan hjälpa honom med hans vardagliga bestyr, hygien samt träning. Kunden har dubbelassistans dygnet runt och lever tillsammans med sin fästmö och deras Amerikanska bulldog, så du kan inte vara pälsdjursallergiker. Vi söker dig som har ett stort hjärta, utbildning inom vård och omsorg, som är stresstålig och viktigast - humor. Ett gott skratt förlänger livet! Du bör ha lite skinn på näsan, och våga ta för dig. Att arbeta som personlig assistent hos mig innebär ett stort ansvar – både medicinskt, fysiskt och socialt. För att kunden och assistenten ska känna sig trygga kommer ett drogtest att genomföras och ett utdrag ur belastningsregistret att begäras innan anställning.
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om rollen: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomen. Du arbetar tillsammans med ungdomen på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomen ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsten: Placering: Tollarp med omnejd Arbetstid: Enligt schema; dygnspass ca 85% Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning Start: Enligt överenskommelse Krav: Eftergymnasial utbildning inom socialt arbete så som tvåårig behandlingspedagog eller socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar med ett socialt nedbrytande beteende och/eller i kombination med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF). Du behärskar svenska språket i tal och skrift obehindrat. B-körkort. Meriterande: Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskap kring traumarelaterade svårigheter och hur man som viktig vuxen bäst bemöter och förhåller sig till individer som uppvisar beteende präglat av trauma. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar som uppvisar bristande och destruktivt strategier för att reglera affekt. Kunskaper i MI och LAB och i att hantera hot och våld. Utbildningar som innehåller impulskontroll. Kunskap om Traumamedveten omsorg (TMO). Rädda barnens TMO utbildning. Erfarenhet av att ha arbetat med sexuellt avvikande beteenden. Erfarenhet av arbete med barn som vuxit upp i missbruksmiljö. Baskunskaper i BBIC och IBIC. Erfarenhet av olika journalsystem och att kunna skriva månadsrapporter. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Du förhåller dig väl till ändrade arbetsuppgifter och arbetar strukturerat och planerar framåt. Du är en teamspelare, men kan även arbeta självständigt. Du har god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen och andra, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Du är även en ansvarsfull person, som angriper dina arbetsuppgifter med stor omsorg och engagemang. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer