Personlig Assistans sökes till man i Nykvarn, sommar och extra jobb- dagtid
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Hejsan! Vi söker nu personlig assistent som brinner för att hjälpa andra. Jag är en man i 50 årsåldern och bor i ett hus i lantlig miljö precis utanför Nykvarn. Här bor jag med min mor och vår lilla hund. Jag behöver hjälp med det mesta i vardagen då jag har MS och är rullstolsbunden. Jag älskar att gå på promenader, ta en fika, konserter och vara med min hund. Mina intressen är musik, gamla bilar. Som min assistent bör du vara omhändertagande, nyfiken, glad och ha humor. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem.  Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk.  Vi ser helst att du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården. Körkort är ett krav då kollektivtrafiken går sällan. Du behöver ha egen bil för att kunna ta dig till arbetet Har du de kvaliteer som jag eftersöker och du vill jobba hos mig, så finns här god förutsättning att förhandla om en god lön. OBS! I hemmet finns en liten hund så du bör inte vara pälsallergi. Tjänsten: Vid behov Schema: mån-sön kl 10:00-16:00. Under veckorna 29 och 30 behöver vi hjälp tis, tor samt helg. Tillträde: Omgående UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET  Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget (arbete inom LSS)   Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass.    Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt!  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  För mer information om tjänsten: [email protected] #mitt    Om God Assistans:  God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har  själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i  livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingspedagoger - Satsning på Johannisberg
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Satsning på Johannisberg! Under hösten 2025 satsar vi extra på att utöka bemanningen i vår klientnära verksamhet, vill du vara en del av SiS ungdomshem Johannisberg och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Vi har nu ett erbjudande till dig som söker och får anställning på SiS ungdomshem Johannisberg, enhet Kalix, vilket innebär ett extra lönetillägg på 3000 kr/månaden i 18 månader utöver den individuella grundlönen.  Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de ungdomar som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper  inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du har ett högt säkerhetsmedvetande och bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner, och du medverkar till att vardagen flyter på med skolgång, städning, matlagning med mera. Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor.  I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra ungdomar. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med ungdomar likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God fysisk förmåga • God svenska i tal och skrift Meriterande:  • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Väktarutbildning • Erfarenhet från klientnära befattningar på Migrationsverket, t.ex. handläggare på Förvaret • Utbildning inom vård-och omsorg • Erfarenhet av arbete med målgruppen icke-skolpliktiga pojkar.  På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti       SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Manlig personlig assistent till kille i Kungsladugård

Ung man i Kungsladugård söker manlig personlig assistent som vill jobba deltid, 60 % under veckorna 29-34, med möjlighet till fortsättning till hösten. Arbetspassen är normalt 8-9 timmar långa och inkluderar helgarbete, men nattarbete ingår inte. Vi söker dig som är driftig och allmänbildad med ett nyfiket och genuint intresse för människor i utsatt situation, och som vill vara det dagliga stödet till en ung man med funktionshinder. Du behöver vara tålmodig och pedagogisk, men kommer också få arbeta med en person som är nyfiken med flera spännande särintressen inom musik, språk och fåglar. Och har du inte just dessa särintressen så behöver du vara lyhörd och intresserad för att ni ska hitta och nära varandra. Eftersom funktionshindret innebär en manlig kropp med tydliga begränsningar, innebär arbetet stöd vid förflyttning varför du behöver vara lagom frisk och stark för att vara rätt stöd för honom med flertalet praktiska uppgifter. Eftersom han älskar vatten ingår simhallsbesök flera gånger i veckan, vilket också är skälet till att vi söker manliga assistenter till detta uppdrag (man måste ju kunna vara med i omklädningsrummet). Så älskar du varma bad är detta ett perfekt uppdrag. Funktionshindret innebär också behov att bistå vid måltider och intimhygien. Särintressena innebär en vetgirighet som inkluderar att skriva kortare texter på svenska och engelska, så du behöver såklart vara trygg i dessa språk såväl språkligt som skriftligt. Kan du dessutom spanska är det en god bonus, samt om du har egen kunskap eller hobbys du brinner för då det kommer leda till roliga samtal och gemensamt lärande. Därför är förmåga att kommunicera och lyssna aktivt centralt, så att ni hittar varandras uttryckssätt. Och här är humor en nyckel. Förutom att du kommer få arbeta med en spännande ung man, kommer du också ingå i ett spännande arbetslag med fyra assistenter. Detta är att se som ett annorlunda arbete, där vi särskilt tror att du som exempelvis är kulturarbetare eller student eller liknande, och önskar ett meningsfullt uppdrag med stor potential, kommer finna såväl frihet som glädje. --------- Vi söker en manlig assistent som i första hand kan vara semestervikarie under veckorna 29-34, med möjlighet att fortsätta under hösten med en tjänstgöringsgrad. Lön enligt överenskommelse. Ob-tillägg tillkommer kvällar och helger. Arbetet inleds med introduktion och bredvidgång. Intervjuer genomförs löpande. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa.  - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vill du jobba som personlig assistent i Trollhättan?
Passal AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill jobba som personlig assistent hos våra kunder i Trollhättan! Så här kan en dag se ut: Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken kund du arbetar hos. Hos flera av våra kunder innebär arbetsuppgifterna bland annat personlig omvårdnad, handräckning, förflyttningar och hushållsbestyr. Vem är du? Egenskaper som är positiva i assistansyrket inkluderar att vara lyhörd, engagerad och flexibel. Tidigare erfarenhet av personlig assistans är inget krav, utan personkemin och viljan är desto viktigare. Om tjänsten: Vi söker assistenter som kan arbeta både på timmar och fast schemarad med varierande arbetstider dag, kväll och natt.  Tillträde så snart som möjlig för bredvidgång/introduktion. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med din assistansansvarig. Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen. Välkommen med din ansökan! Annonsens ref.nr: 1003 Ansvarig rekryterare: Jonna Ankarhem

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent till pojke
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.     Jag är en pojke på 9 år. Under sommaren behöver jag en barnkär assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Mina intressen är att bada och att åka lådcykel och leka på lekplatser. Jag tycker om att vara ute, i alla väder. I din roll som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd för mig, genom att påminna, motivera och uppmuntra mig i samband med dagliga aktiviteter som hygien, måltider och aktiviteter. Inga förflyttningsmoment förekommer, men jag behöver ha din fulla uppmärksamhet under arbetspassen och ligga steget före. Det är en fördel om du har erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare, men annars är det viktigaste att vi kommer bra överens, att du är lyhörd för mig, är en trygg vuxen, och att du blir mitt hjälp-jag. Jag bor med min mamma, pappa och syskon, och vi har en stor hund, så du bör inte vara hundrädd eller allergisk.   Körkort är ett krav.     Om anställningen Löneformen är timlön. Arbetstiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mentor till år 7-9
Avesta kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Det är något speciellt med Avesta! Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med? Domarhagsskolan är en 7-9-skola i centrala Avesta kommun. Vi ligger vägg i vägg med Karlfeldtgymnasiet och delar vissa lokaler med dem. Vi har i nuläget 310 elever på skolan. Till rektorsområdet hör också en särskild undervisningsgrupp och anpassad grundskola 7-9. Personalen är engagerad och vi arbetar i enlighet med den gemensamt framtagna spelplanen. Där är professionalitet, respekt och mod tre nyckelord. Begreppet #aktivtsnäll leder oss i vårt målinriktade och främjande arbete för trygghet och studiero. Utifrån detta är vår skola mobilfri. Har vi väckt din nyfikenhet? Är du en engagerad person som vill vara med och utvecklas på vår arbetsplats? Då är du välkommen att söka till oss! ARBETSUPPGIFTER Som mentor ansvarar du för eleverna i ett arbetslag. Du har den kontinuerliga kontakten med vårdnadshavare och ansvarar för den studiemässiga planeringen för eleverna. I uppdraget ingår att du planerar, genomför och följer upp de lektioner vi kallar för mentorstid. Du har daglig kontakt med dina elever och blir deras naturliga stöd under skoldagen och förutsätts ha god kännedom om deras anpassningar och behov för att på så sätt också kunna stötta undervisande lärare. Tjänsten innebär också att du arbetar som skolgrupp i samma arbetslag. Där är ditt uppdrag att arbeta socialt och beteendemässigt för att stärka eleverna. Du ser, tillsammans med resursteamet, till att de lotsas till rätt instans för hjälp och stöd. Du kan också själv få uppdrag kring detta efter beslut på elevhälsoteamsmöte. Du driver elevfrågor, anmäler till EHT, ansvarar för anpassningslistor och klassrecept. KVALIFIKATIONER Socialpedagog eller motsvarande. Det är meriterande om du dessutom har ART, TMO eller annan adekvat fortbildning. I Avesta kommun lägger vi stor vikt vid det pedagogiska ledarskapet i klassrummet. Vi söker dig som har förmåga att motivera och skapa engagemang samtidigt som du är en tydlig ledare. Du är trygg i dig själv och genom ditt sätt att leda och organisera skapar du en trygg och lärorik klassrumssituation. Vi är övertygade om att ordning, reda och tydlighet i kombination med lyhördhet och omtanke tar fram det bästa hos våra elever. Ett gott omdöme och en hög integritet är viktigt då vi vill att du ska vara en vuxen förebild för eleverna. Vi söker dig som är kommunikativ och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer till såväl kollegor som elever, vårdnadshavare och andra aktörer runt eleven. Du behöver även vara väl förtrogen med att använda olika system och dataprogram som används i vårt vardagliga arbete, såsom exempelvis lärplattform och Office-program. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kurator till Klingsborgsskolan

Vill du arbeta främjande, förebyggande och åtgärdande för att bidra till ökad trygghet och studiero? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Klingsborgsskolan är en åk 7-9 skola som ligger i stadsdelen Klingsberg mellan Hageby och centrala Norrköping. Det är många spännande saker på gång och vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa in i framtiden. Klingsborgsskolan är nyrenoverad med lokaler som invigdes 2020 och vi är stolta över de lokaler vi förfogar över. Kommande läsår har vi tolv klasser fördelat på tre klasser i årskurs 7, fyra klasser i årskurs 8 och fem klasser i årskurs 9. Utöver grundskolan så har vi även anpassad grundskola (både ämnen och ämnesområden) på plats på Klingsborgsskolan. Klingsborgsskolan har tidigare deltagit i projektet ”Samverkan för bästa skola”. Det är ett projekt som regeringen givit Skolverket i uppdrag att genomföra i syfte att höja kunskapsresultaten och öka likvärdigheten inom och mellan skolor. Under vårterminen 2018 genomfördes en omfattande analys och kartläggning av behovet på skolan som mynnade ut i en skräddarsydd åtgärdsplan att utgå ifrån för att genomföra förändringar och förbättringar för att nå önskat resultat. Även om projektet avslutades under vårterminen 2021 så fortgår utvecklingsarbete i egen regi. Det är en stor satsning som vi är stolta över att fått vara en del av. Dina arbetsuppgifter Som kurator på Klingsborgsskolan ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med ett socialt och psykosocialt perspektiv i utvecklingen av den pedagogiska verksamheten som en del av elevhälsans hälsofrämjande och förebyggande uppdrag. Du bidrar också med psykosocial kompetens i elevärenden. Du ingår i skolans trygghetsteam där du arbetar främjande, förebyggande och åtgärdande på individ, grupp och organisationsnivå för att bidra till ökad trygghet och studiero på skolan. Du arbetar nära skolans andra kurator samt skolans elevsamordnare och elevcoacher. Du har samtal med ungdomar och vårdnadshavare, enskilt och i grupp. Du arbetar även med krishantering och att främja likabehandling och förebygga diskriminering, trakassierier och kränkande behandling. Du främjar skolnärvaro och utreda orsaker till problematisk skolfrånvaro. Du gör sociala utredningar, observationer. Du håller i utbildning inom ditt området och arbetar med ålanerings- och organisationsfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk socionom- eller beteendevetarexamen med psykologisk utredning. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom liknande uppdrag i skolan. För att trivas i rollen ser vi att du har god kunskap om lagstiftning som reglerar skolans verksamhet, sekretess och socialtjänstlagen. Som person är du bekväm med att leda gruppsamtal.  Du är intresserad av människor och är bra på att samarbeta med andra professioner på skolan samt har förmågan att skapa nätverk. Du är lyhörd och skicklig på att kommunicera. Du har förmågan att anpassa din kommunikation utefter den du möter. Du har även god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.  Som person har du hög energinivå och är trygg i din roll. Du strävar efter att motivera och inspirera elever varje dag. Du planerar och organiserar ditt arbete, samtidigt är du anpassningsbar för de förändringar som kan förekomma i det dagliga arbetet.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid  Tillträdesdatum: 29 september Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 27 juli Kontakt: Rektor Charlotte Starck, 011-156091, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Aktiv ung kvinna i Solna söker personlig assistent- Långtidsvikariat ca 30
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Om mig:  Jag är en glad och aktiv ung kvinna på 33 år, boendes i Solna.  Jag tycker om att vara ute på utflykter och annat som förgyller min dag, så som att gå på museer, bio, skogspromenader och äta på restaurang. Så det är ett stort plus om du är van att utnyttja Stockholms kultur och fritidsaktiviteter. Fyra dagar i veckan går jag på Dagligverksamhet dagtid själv utan mina assistenter. Om dig:  Jag önskar en kvinnlig assistent som är energifylld, initiativrik och precis som jag är social och gillar att gå på utflykter. Ibland är jag trött och vill ta det lugnt, ochdå behöver du vara lyhörd och kunna läsa av det. Det är viktigt att du är intresserad av att lära känna mig och du får utbildning och handledning om det som rör mina funktionsnedsättningar (autism, utvecklingsstörning och epilepsi). Har du erfarenhet av att arbeta inom vård, omsorg eller pedagogiskt arbete är det en fördel, likaså om du tidigare arbetat nattetid. Hos mig är det sovande jour (5h/natt).  Mina assistenter är anställda av Assistans i Balans, vilket innebär en nära kommunikation med arbetsledare, en noggrann och tydlig introduktion som vi kör igång direkt, personlig handledning samt ut- och fortbildning. Du kommer att få det stöd Du behöver för att vara trygg och professionell i Ditt uppdrag som min personliga assistent. Tjänsten:  Just nu söker jag en assistent på ett långtidsvikarat ca 30 timmar/veckan (minst 2 år). En assistent har efter avslutad föräldralediget börjat studera.  varierad arbetstid, dagar, kvällar, nätter och helger. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.    Om Assistans i Balans:  Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal).  Läs mer på www.assistansibalans.se    Jag ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Biståndshandläggare Myndighetsenheten inriktning SOL
Landskrona kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet.  Myndighetsenheten i Landskrona stad skall leverera värdeskapande välfärdstjänster till stadens medborgare. Nu söker vi dig som vill tänka nytt och annorlunda och som vill utveckla handläggningsprocessen, så att den blir mer tillgänglig och inkluderande. Allt för att verksamheten ska kunna möta medborgarnas behov, framtidens utmaningar och leverera till lagstiftarens intentioner.  Vi erbjuder dig  -       ett tillitsbaserat ledarskap och tydlig målbild -       engagerade kollegor  -       handledning och kompetensutveckling  -       Hälsofrämjande aktiviteter  Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår att aktualisera ansökningar, utreda, bedöma och fatta beslut om bistånd enligt socialtjänstlagen, utifrån delegation. Vidare att samverka med andra aktörer för att tillsammans med medborgaren/ patienten i fokus planera för trygga hemgångar eller förflyttningar i vårdkedjan efter sjukhusvistelse. Verksamheten bedrivs utifrån politiska mål, övergripande lagstiftning och vägledande rättspraxis. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen samt erfarenhet av myndighetsutövning. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har en god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation och har ett respektfullt bemötande Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlare till beroendeteamet inom öppenvården
Heby kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du arbeta med att stärka vuxna personer med skadligt bruk och beroende? Trivs du med arbete där du både är en del av ett team och kollegialt stöd men även med att arbeta självständigt? Nu söker vårt Beroendeteam en behandlare!    Rollen - Du arbetar med att i huvudsak erbjuda vuxna personer stöd och behandling utifrån den enskildes behov. - Du samverkar med andra aktörer för personers bästa utifrån ett helhetsperspektiv. - Du ingår även i arbete som riktar sig till personer som levt med våld i nära relation.    Det här är vi Vi i Beroendeteamet vänder oss till vuxna personer. Vi är två behandlare och en boendestödjare som har ett varierande arbete som vi brinner för. Hos oss har vi en fin sammanhållning, arbetar prestigelöst och hjälper varandra. Vi jobbar med frihet under ansvar och kan styra mycket av vårt arbete och planera vår egen tid. Vi får metodtid, fortbildning och extern handledning på jobbet. Ibland träffar vi vuxna i våra egna lokaler, ibland träffar vi dem i deras hem och ibland träffas vi i olika forum för samverkan. Vi har stort fokus på individcentrerade insatser ur ett helhetsperspektiv. Vi vill utveckla vårt förebyggande arbete och ser samverkan med andra aktörer i personers liv som centralt.    Är det här du? Vi vill att du: - har socionomexamen eller annan examen från universitet/högskola som vi bedömer som relevant för tjänsten - har tidigare erfarenhet av arbete med behandling vid skadligt bruk och beroende och goda kunskaper i svenska - B-körkort - är empatisk och har förmåga att snabbt sätta dig in i andras situation/perspektiv - är bra på att skapa nya relationer - är flexibel och ser möjligheter i förändringar - vill vara med och bidra till utveckling av vår verksamhet! Det är meriterande om du har vidareutbildningar och tidigare yrkeserfarenhet inom metoder som rör arbete med skadligt bruk och beroende såsom t ex CRA, A-CRA, MI, KBT, 12-stegsbehandling, våld i nära relationer samt har ett systemteoretiskt förhållningssätt. Tjänsten kräver ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ger dig mer än ett jobb Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få höra dina tankar och idéer. Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig! Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på http://www.heby.se och följ oss på https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och https://www.facebook.com/HebyKommun/. Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025