Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och självständiga individer – redo att hantera vardagen och framtiden Ditt nya jobb Inom Jönköpings kommun arbetar ca 12000 medarbetare inom många olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Välkommen till oss! Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Välkommen till oss Vi söker en skolsocionom som vill arbeta förebyggande och främjande med elever i de tidiga skolåren, F-6. Arbetet fokuserar kring elever med låg skolnärvaro och som riskerar att inte nå kunskapsmålen. Det kan också innebära arbete med elever som är i skolan men kan ha svårt att komma in i grupper, klassrummet efter rasten eller liknande. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam och delta i det främjande och förebyggande arbetet men även åtgärdande. Att samverka med vårdnadshavare, personal på skolan samt verksamheter utanför skolan, ex Ung Fritid och socialtjänsten, är en viktig del i arbetet.Lekerydsskolans F-6 skola är belägen i den östra delen av Jönköpings kommun. Läget nära naturen är en stor tillgång i verksamheten. Vår vision är att alla barn och vuxna ska ha en trygg miljö som främjar utveckling och lärande. På Lekerydsskolan går elever från förskoleklass – åk 6. I de flesta årskurserna finns det två klasser. https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med barn och unga i komplicerade situationer. Du har ett stort intresse för att barn och unga utvecklas efter sin förmåga och vill arbeta med tidiga insatser för att främja skolnärvaro, ett gott mående och i längden en möjlighet att nå gymnasiebehörighet. Du bör vara van att arbeta självständigt och avsluta dina uppgifter som bestämt. Som person har du förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du har en öppen attityd och ett inkluderande förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du känner dig trygg i kontakten med barn och unga, deras vårdnadshavare och andra verksamheter. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar barn och ungas lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lekeryds skolområde under två år. Därefter omprövas placering och annan skola kan bli aktuell. Skolsocionomerna träffas regelbundet som grupp och tillsammans med personal på central förvaltning utifrån fokus närvarofrämjande arbete. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolsocionom på Lekeryds skolområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och självständiga individer – redo att hantera vardagen och framtiden. Ditt nya jobb Inom Jönköpings kommun arbetar ca 12000 medarbetare inom många olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Välkommen till oss! Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Välkommen till oss Vi söker en skolsocionom som vill arbeta förebyggande och främjande med elever i de tidiga skolåren, F-6. Arbetet fokuserar kring elever med låg skolnärvaro och som riskerar att inte nå kunskapsmålen. Det kan också innebära arbete med elever som är i skolan men kan ha svårt att komma in i grupper, klassrummet efter rasten eller liknande. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam och delta i det främjande och förebyggande arbetet men även åtgärdande. Att samverka med vårdnadshavare, personal på skolan samt verksamheter utanför skolan, ex Ung Fritid och socialtjänsten, är en viktig del i arbetet. Månsarp och Tahe skolområde är beläget i södra delen av Jönköpings kommun och innefattar Månsarpsskolan och Taheskolan. På båda skolorna finns förskoleklass, åk 1-6 samt fritidshem. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Vi har en hög kompetens och kunskapsnivå med behöriga pedagoger i alla ämnen och verksamheter. https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss Din kompetens Du är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med barn och unga i komplicerade situationer. Du har ett stort intresse för att barn och unga utvecklas efter sin förmåga och vill arbeta med tidiga insatser för att främja skolnärvaro, ett gott mående och i längden en möjlighet att nå gymnasiebehörighet. Du bör vara van att arbeta självständigt och avsluta dina uppgifter som bestämt. Som person har du förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du har en öppen attityd och ett inkluderande förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du känner dig trygg i kontakten med barn och unga, deras vårdnadshavare och andra verksamheter. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar barn och ungas lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Månsarps- och Tahes skolområde under två år. Därefter omprövas placering och annan skola kan bli aktuell. Skolsocionomerna träffas regelbundet som grupp och tillsammans med personal på central förvaltning utifrån fokus närvarofrämjande arbete. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolsocionom på Månsarps- och Tahes skolområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om uppdraget Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra kunder i centrala Kristianstad. Kunden är en kvinna i 65-års åldern som har assistans dagtid samtliga dagar i veckan. Egenskaper som vi söker hos dig är att du ska vara lyhörd för kundens önskemål om hur dagen ska se ut och stötta och hjälpa henne i dagliga moment som hon ej klarar på egen hand. Arbetet innefattar att vara behjälplig i hushållsarbetet såsom tvätta, städa och laga mat, samt att hjälpa kvinnan i omvårdnads- och hygiensituationer. Schemat hos denna kund är fördelat måndag till söndag dagpass, vardagar 9-17, helger 9-14.30. Vi söker en person som kan påbörja introduktion redan i juli för att sedan vara redo att täcka upp vaknata pass. Vi ser framemot att ta del av din ansökan. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.
Är du trygg, lösningsorienterad och lugn? Kanske är du den jag söker! Jag är en flicka som är 15 år och bor hemma med min mamma, pappa och storebror. För det mesta lever jag världens bästa liv med en mamma, pappa och storebror som alltid ställer upp för mig, en skola som jag älskar att gå till och danskursen som jag aldrig vill missa och mycket, mycket mer. Men eftersom jag föddes med en hjärnblödning som i sin tur ledde till att jag blev förlamad så behöver jag hjälp med allt i vardagen, allt från att flytta på mig, äta, gå på toaletten, leka, spela spel, träna till att köpa present när mamma, pappa, min storebror eller när någon annan fyller år. Ett helt vanligt liv alltså, med lite extraordinära förutsättningar. Det är där du kommer in! Nu behöver vi förstärka mitt team med en ytterligare en assistent. Du är superfokuserad, lyhörd, noggrann. Det är bra om du har någon slags erfarenhet inom vården, eftersom jag har en del medicinska behov, men det är inget krav. Arbetstider Hos mig arbetar mina assistenter efter skolan 14.30/17-21.15, på natten 21.00-08.45. På helgerna har jag assistans dygnet runt och då brukar jag ha en assistent på dagen och en på natten. Nu under sommaren är det samma sak, en på dagen och en på natten. Just nu söker vi assistenter för olika arbetspass så ange gärna i din ansökan vad du önskar arbeta för tider. Ditt jobb. Mitt liv. Välkommen! Företagsinformation Move & Walk Sverige AB.
Vill du vara med och skapa framtidens bästa lärmiljö? Vi söker en engagerad och kompetent skolkurator som förstärkning till vårt dynamiska team! Ditt uppdrag • Utveckla det främjande och förebyggande arbetet tillsammans med personal och skolledning. • Bidra med psykosocial kompetens inom elevhälsans arbete på individ-, grupp- och organisationsnivå. • Arbeta för att eleverna ska uppnå kunskapsmålen och undanröja hinder för elevers lärande. • Ha god kunskap om skol- och sociallagstiftning samt samhällets olika stödsystem, myndigheter och frivilliga organisationer. • Arbeta tätt tillsammans med skolkuratorskollegor inom enheten med vårt systematiska och kvalitetssäkrande arbete samt verka för likvärdighet och tillgänglighet i uppdraget på kommunövergripande nivå. Tjänsten är på en 75% tjänstgöringsgrad. Din erfarenhet • Socionomexamen, eller annan adekvat högskoleutbildning. • Erfarenhet av att arbeta som skolkurator. Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med elevhälsa och psykosocialt arbete. • God kunskap om skol- och sociallagstiftning. Är det här du? • Du är bra på att hålla deadlines och organisera ditt arbete. • Du känner dig trygg i din roll och har förmåga att stå upp för dina åsikter. • Du är skicklig på att bygga förtroendefulla och respektfulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Vi erbjuder • Du kommer att ingå i en stabil arbetsgrupp av kuratorer som du träffar regelbundet. • En gedigen introduktion och mentor. • Regelbunden fortbildning genom bla kollegialt lärande och handledning. • Vi strävar efter att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt uppdrag. Om arbetsplatsen Resursavdelningen består av tre enheter: Socialtjänstens utredningsenhet, Familjeenheten och Barn- och elevstödsenheten. Verksamheterna inom Resursavdelningen präglas av ett aktivt, innovativt ledarskap och professionalitet med höga förväntningar på alla - barn, elever och medarbetare. Läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida. Eslövs kommun erbjuder hög livskvalitet med trygghet och välmående genom hela livet. Med nya attraktiva boenden, stark gemenskap och trygghet för alla känner vi stolthet över vår plats och vart vi är på väg. Vi utvecklar kommunens olika delar så att du kan bo, leva och verka mitt i Skåne – med hela världen runt hörnet. https://eslov.se/utbildning-barnomsorg/elevhalsa/ (https://eslov.se/utbildning-barnomsorg/elevhalsa/) Övrigt I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi fortlöpande utvärderar ansökningar. Alla ansökningar beaktas och ingen kommer bli anställd innan annonsen löper ut. Vi kommer att hålla inledande intervjuer den 15:e juli. Vi uppskattar om du kan planera din tillgänglighet efter detta. Varför arbeta i Eslövs kommun? Ta del av det och läs mer om hur det är att arbeta i Eslövs kommun på vår hemsida; https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/ (https://eslov.se/arbete-och-arbetsmarknad/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare/) För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma support 0771-693 693 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i Kontaktcenter på Gröna Torg 2. Märk din ansökan med Rekryteringsavdelningen och annonsens referensnummer. Enligt Lag (2013:852) om registerkontroll skall du vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmsta polisstation. Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Har du ett genuint intresse för att hjälpa andra? Tänk att få hjälpa någon få en rolig och trygg vardag! Vi söker ytterligare en glad och pigg kvinnlig assistent till en tonårskille med stort hjälpbehov. Du behöver ha barnasinnet nära och vara bekväm med att arbeta självständigt och inte vara rädd för att ta i. Vi letar efter dig som är trygg, lugn, lekfull, strukturerad, flexibel och lyhörd inför killens behov samt öppen, positiv och engagerad. Du är rökfri och har helst inte pälsdjursallergi då katt finns i hemmet. Killen har flera varianter på funktionsvariationer, vilket gör att det finns flera saker han behöver hjälp med. I arbetet ingår träning, personlig hygien, medicinering, förflyttningar och allt annat som han behöver hjälp med för att få en så bra vardag som möjligt. Därav ser vi gärna att du som söker har minst 1 års erfarenhet av Personlig Assistans. Personkemi är viktigt, och det är också av vikt att att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då du behöver stötta kunden kommunikativt. Arbetstiderna är eftermiddagar/kvällar samt helger. Under sommaren och övriga lov arbetar du även dagtid. Vi ser gärna att du har en vision om att arbeta långsiktigt med kunden för att skapa en trygghet. I den här tjänsten söker vi endast kvinnliga sökanden. Företagsinformation Move & Walk Sverige AB.
Division psykiatri har påbörjat en omställning till Nära Vård, där vi förflyttar vården ut i hemmet nära patienten. Kliniken har därför utformat ett specialistpsykiatriskt omvårdnadsteam, SPOT, som i Juni 2025 beslutades att implementeras som permanent verksamhet. Vill du vara med på resan och utveckla framtidens psykiatri? Just nu söker vi ny kollega! Välkommen med din ansökan! Vi sökerVi söker dig som är utbildad socionom med goda kunskaper i de vanligat förekommande Microsoft Office progremmen. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och samverkan. Meriterande är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator, behärskar något av minoritetsspråk och tidigare psykiatrisk erfarenhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Du är trygg, stabil och har självinsikt och har mod att agera efter din egen övertygelse. Du är flexibel då du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Det här får du arbeta med Syftet med SPOT (Specialistpsykiatriska omvårdnadsteam) är att i en öppenvårdsform kunna ge mer individanpassande omvårdnadsinsatser i hemmet i stället för inom slutenvården. Målbilden är att kunna förkorta behovet av slutenvårdstid för patienterna samt undvika inläggning inom slutenvården om möjligt samt stärka där den ordinarie psykiatriska öppenvårdsnivån inte bedöms tillräcklig. Vården skall vara personcentrerad och anpassad utifrån den enskilda patientens behov, förmåga och mående. Målgruppen för SPOT är patienter inom Piteå Allmänpsykiatris upptagningsområde från 18 års ålder och uppåt, vars vårdnivå är större än det som den psykiatriska öppenvården kan erbjuda i den ordinarie verksamheten, men som ändå inte bedöms vara i behov av 24 timmars slutenvård. SPOT finns tillgängligt alla dagar året runt. Arbetsuppgifter som ingår i SPOT-teamet kan variera men innebära exempelvis stödjande samtal, beteendeobservationer, ångesthantering, telefonuppföljningar, arbeta i resursteam runt patienter med komplex problematik, uppföljning av patienter från slutenvården, stöd för patienter under permission, familjesamtal, samverkan med vårdgrannar och kommuner. SPOT arbetar på uppdrag av läkare från slutenvård eller öppenvård SPOT är för närvarande indelade i tre mobila team med områdesindelningar enligt följande, Team 1, Akut team, samverkan med annan blåljusverksamhet (ambulans, polis) Team 2, Piteå – Arvidsjaur – Arjeplog, Team 3, Piteå – Älvsbyn. Vi söker en medarbetare som arbetar mot samtliga team. Som socionom i SPOT ansvarar du för att stötta personalen i frågor gällande samverkan, informera patienter om deras möjligheter till stöd, ge anhörigstöd samt delta på samverkansmöten med våra vårdgrannar och kommuner. I denna roll söker vi även dig som vill anta ett uppdrag som utvecklingsledare under 2 år där syftet är att kvalitetssäkra och vidareutveckla arbetet med samverkan med våra övriga samarbetspartners och aktörer, så att våra medborgare får den bästa tillgängliga vården. Som utvecklingsledare arbetar du nära enhetschefen i utformande av rutiner och arbetssätt. Det är även viktigt att du identifierar och deltar aktivt i det framtida utvecklingsbehovet i SPOT teamet. Det här erbjuder vi dig - Kontinuerlig kompetensutveckling - Möjlighet att själv utveckla din roll - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Är du en god problemlösare som vill du använda ditt driv, din förmåga att bygga relationer och skapa värde—på riktigt? Då har vi en unik möjlighet för dig. Hos Begravningsbolaget® är det mänskliga mötet vår främsta styrka. Vi söker dig som vet vad det innebär att förstå människors behov, guida dem med trygghet och göra skillnad—samtidigt som du skapar resultat. Som coach hos oss blir du en nyckelperson i en av livets mest sårbara stunder. Du skapar förtroende och levererar värde där det verkligen betyder något. Genom ditt stöd hjälper du andra att minnas, hedra och hylla en närståendes liv—och du gör det med professionalism, empati och precision. Du får också utvecklas som människa. Varje samtal ger nya insikter, varje möte nya perspektiv. Här jobbar vi med hjärtat—och med tydliga mål. För hos oss är inte försäljning ett nödvändigt ont, utan ett uttryck för engagemang, servicekänsla och viljan att göra skillnad. Om tjänsten Begravningsbolaget® växer och söker en coach till teamet i Stockholm. Vi söker dig som vill bidra till att arrangera personliga begravningar. Om du är en sann medmänniska som brinner för kundnöjdhet och vill hjälpa människor under en livsomvälvande period: Då vill vi gärna att du kontaktar oss och berättar mer om hur du kan bidra! Som begravningscoach har du möjligheten att själv utforma ditt arbete utifrån kundernas önskemål och behov. Du kommer att ansluta dig till ett dedikerat team med familjär stämning och en gemensam strävan att alltid utveckla och förbättra. Samarbetsförmåga, genomförande-kraft och driv till initiativ är avgörande för att uppnå våra gemensamma mål och resultat. Välkommen hem till en arbetsplats bland vänner! Ansvarsområden Coacha i samband med begravningar är ett förtroendeuppdrag och du möter och vägleder människor, som ofta befinner i sorg. Det är ett förtroendeuppdrag där empati, kunskap, lyhördhet och engagemang är avgörande för att lyckas i rollen. Dina arbetsuppgifter varierar men centrala arbetsuppgifter är rådgivning, hantering och administrering av våra begravningstjänster samt närvaro vid begravningar. Personliga egenskaper Som person är du högpresterande och älskar människor. Arbetsuppgifterna innebär att du behöver vara inkännande, lyhörd, relationsorienterad och därför söker vi dig som är utåtriktad, har hög servicekänsla och förmågan att vinna och upprätthålla förtroende. För att säkerställa kvaliteten i Begravningsbolagets® arbete är tillförlitlig administration en betydande faktor, vi värdesätter därför struktur och noggrannhet. Vi tror att du trivs med att arbeta självständigt och är självmotiverande. Du behöver vara en god lyssnare och uppskatta att arbeta med människor, samtidigt som du är effektiv, en god problemlösare och van vid att samtidigt hantera parallella arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och trivs med att vara en del av ett proaktivt företag i tillväxt som har förväntningar och effektiva beslutsprocesser. Kvalifikationer Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, service och försäljning är meriterande. Tjänsten kräver B-körkort och mycket god datavana. Vad erbjuder vi dig Vi prioriterar personlig utveckling och välmående för våra anställda och vill möta varandra och våra kunder med lyhördhet och medmänsklighet. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stimulans i mycket varierande arbetsuppgifter, i stundtals högt tempo, men alltid omgiven av varma kollegor. Vi sitter centralt och utgår från huvudkontoret på Skeppsbron, men uppdrag genomförs i hela Storstockholmsregionen. Välkommen med din ansökan! Är du en person som är intresserad av mötet med människor och samtidigt vill kombinera en professionell utmaning med ett utvecklande och meningsfullt arbete? Då kan rollen som begravningscoach hos oss passa dig. Vi ser gärna att du inkommer med din intresseanmälan så snart som möjligt, dock senast den 13 juli. Skicka in din ansökan redan idag!
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som socionom hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom socialt arbete. Du kommer att hjälpa människor att hantera sociala problem, erbjuda rådgivning och samarbeta med olika aktörer. Arbetsmiljön är omväxlande och skiftar beroende på kund och verksamhet. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Socionom till Östra Göinge intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Vi söker nu en personlig assistent åt en glad, pigg och aktiv 33-årig kvinna. På kunds begäran ska du som söker vara flexibel, positiv, lyhörd, ödmjuk och ha ett öga för vad som behöver göras. Arbetet innefattar att vara med i kundens vardag med allt vad det innebär. Man är med vid olika aktiviteter och utflykter samt det vardagliga livet såsom hushållssysslor och matlagning m.m. Kunden själv är väldigt delaktig i arbetet, vilket gör att du som personlig assistent ska kunna samarbeta och känna av situationen. Vår kund är en aktiv person som tycker om att vara ute i naturen och träna bland annat. Går gärna på shopping, fika, bio eller dylikt. Du som söker behöver därför själv vara en aktiv person som tycker om olika aktiviteter. Som personlig assistent ska du vara en hjälpande hand i det dagliga livet, det är därför viktigt att personkemin stämmer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt flexibilitet. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Om anställningen: Anställningsform: Timanställning som kan leda till en schemarad på deltid. Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Måndag-fredag. Arbetstiden är oftast 06.45-08.15, 10.00-17.30 eller 12.00-17.30 Det kan därför innebära att man ibland får arbeta delade turer då du jobbar både morgon och eftermiddag. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer kommer att hållas i slutet på januari. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer att börja med rekryteringen och göra första urval efter semesterperioden i slutet på augusti. Sista ansökningsdag 31 augusti 2025. Vid frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta verksamhetschef Amila Ganic på 010 130 37 67, eller via mejl på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer