Jag söker en go och glad personlig assistent!
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Hej, Jag är en kille på 7 år som bor i Södra Sandby tillsammans med min familj bestående av mamma, pappa och två syskon. Hos oss är det oftast full fart och mycket glädje! Jag går under dagtid i skolan och söker därför dig som vill jobba som assistent hemma hos mig under em, kvällar, nätter samt vissa helger. Jag hoppas att du, precis som jag, är social, glad, lekfull och har mycket energi och bus att bjuda på! Jag har epilepsi samt en muskelsjukdom som medför att jag inte kan gå eller sitta på egen hand, jag är på så sätt i behov av din hjälp dagligen. Jag behöver hjälp med saker och ting så som knapp (för vatten), personlig hygien, aktiviteter och förflyttningar. Därutöver tillkommer det en massa bus och lek! När vi är utomhus sitter jag i rullstol. Jag är väldigt social av mig och kommunicerar mer än gärna med andra på mitt eget sätt - Genom ljud, kroppsspråk och andra uttryck (verbalt tal förekommer inte). Jag har inga talhjälpmedel men visar tydligt vad jag vill, så oroa dig inte! Jag älskar att bada, lyssna på musik och vara ute. Jag hoppas att du vill vara med och förgylla mina dagar med lek, glädje och massa, massa värme! Jag behöver hjälp dygnet runt, förutom när jag är i skolan mellan ca 08.30-16.00. Jag söker nu dig som vill jobba på en tjänstgöringsgrad motsvarande ca 52%. Arbetstiderna varierar och är förlagda under såväl dagtid och kvällstid som nätter. Under vardagar är passen förlagda mellan 16.00-22.00 alt. 22.00-07.30 (vaken natt). På helgerna förekommer 12-timmars arbetspass (08.00-20.00 alt. 20.00-08.00). Jag söker dig som är lekfull, barnkär, pålitlig och ordentlig. Du bör vara framåt och våga ta för dig i sociala sammanhang. och självklart vill jag att du ska vara en person som alltid sätter mitt välmående i första hand. Utbildning och erfarenhet av arbete med barn sedan tidigare är meriterande. Därtill behöver personkemin mellan dig och mig såklart stämma! För att söka jobbet behöver du vara rökfri, ha en god fysik samt tala det svenska språket obehindrat. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas på att just du vill bli en del av mitt assistansteam. Många kramar från mig! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Vi söker lugna assistenter till vår 27-åriga kille med muskeldystrofi - Va
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Nu söker vi personliga assistenter till vår 27-åriga kille med muskeldystrofi. Du kommer att vara kundens förlängda arm och hjälpa honom med allt i hans vardag. Vem söker vi? Vi söker en lugn, lyhörd person som trivs bra i en arbetsmiljö där tempot är lågt. Du som söker ska kunna tala och förstå svenska flytande. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba som personlig assistent, vaken natt och att du kan hantera lyft. Krav är att du skall vara rökfri och inte han ågon djurallergi. Det finns inget krav på körkort men det kan vara bra att ha för att ta sig till arbetsplatsen. Arbetstider Du kommer att jobba på ett vaken natt schema ca: 70%. Rullnde schema som innehåller varannan helg.  Referenser Förbered gärna minst två referenser.  Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda.  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personliga assistenter sökes till härlig kvinna i Grästorp!
God Assistans i Syd AB
Personliga assistenter

Vi söker nu trygga, engagerade och glada assistenter till en varm och positiv kvinna i 50-års åldern som bor i Grästorp. Kvinnan lever med MS och har track inopererad samt använder host- och sugmaskin. Hon behöver hjälp i alla delar av sin vardag men med rätt assistenter vid sin sida finns det gott om utrymme för skratt, trygghet och livskvalitet. 💫 Vem söker vi? Vi söker dig som är: Erfaren inom vård- och omsorg eller har erfarenhet av liknande arbete – Men rätt personlighet väger tyngst! Empatisk, pålitlig och bekväm med att jobba nära en annan person Orädd inför medicintekniska hjälpmedel (du får givetvis introduktion och stöd) Ansvarsfull, närvarande och gärna med ett leende på läpparna En glad, pigg och aktiv person (gärna tjej) 📅 Arbetstider & start Startdatum: 1 juni 2025 Arbetspass: 8 timmar (vissa 12-timmars pass), dygnet runt (vaken natt) Dubbelassistans – Du jobbar aldrig ensam! Vi söker både dig som vill arbeta deltid samt som timvikarie - Skriv gärna i din ansökan vilken tjänstgöringsgrad du önskar! ❤️ Vad erbjuder vi? Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad – Varje dag! Ett litet men omtänksamt team där samarbete är A och O - Vi ger och tar för varandra! Trygga arbetsvillkor och kollektivavtal Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – Vi ser fram emot att höra mer om dig och vad du söker! OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Enligt lagen om registerkontroll och God Assistans policy ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett belastningsregister (utdrag för arbete med barn och funktionsnedsättning). Du beställer utdraget på följande länk: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se). Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning).

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Personlig assistent deltid sökes till tjej i Farsta
Bonzi Personligt Stöd AB
Personliga assistenter

På Bonzi arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten  Vi på Bonzi söker nya kollegor som vill arbeta som personlig assistent  hos vår kund som bor i Farsta. Kundens anhöriga föredrar kvinnliga assistenter Arbetsuppgifter: Hjälpa till med de dagliga rutinerna  Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Din arbetsplats är där kund befinner sig  Social samvaro Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 16.30- 20.00 Tisdagar och Torsdagar KL 06.30-07.30  Varierande arbetstider under helg  Om kunden Kunden är en tjej i 15 -års åldern. Kunden behöver din hjälp som assistent i sin vardag på grund av sin intellektuella funktionsvariation. Hennes intressen är att dansa, bygga lego, promenera, baka och pyssla. Förflyttningar sker självständigt med stöd och handräckning från assistenten, du bör även vara van med att hantera rullstol. Som assistent behöver du kunna lätt läsa av situationer och ligga steget före då vår kund kan vara utåtagerande. Är du den vi söker: Vi och vår kund tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om  att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du empatisk, socialt lyhörd, lösningsfokuserad, du har lätt att läsa av situationer och har en lugn trygg personlighet. Som personlig assistent får du en unik möjlighet att hjälpa andra att få en smidigare och mer meningsfull vardag. Meriterande: Yrkesmässig erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Yrkesmässig erfarenhet av kundens funktionsvariation Yrkesmässig erfarenhet av epilepsi Tidigare arbetat med LAB (lågaffektivt bemötande) Kunna teckenspråk Kan arbeta morgonpassen mellan 06.30-07.30  Krav: Rökfri Ej allergisk mot pälsdjur Flytande svenska i tal och skrift  Omfattning:  1 tjänst deltid Tillträde:  I slutet av augusti 2025. Intervjuer sker löpande och kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med anställningsstöd:  Bonzi är ett inkluderande företag.Vi välkomnar alla sökanden och även  du som har rätt till  någon form av anställningsstöd  genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Bonzi är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent ,ledsagare eller avlösare måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om oss: Bonzi är ett företag som administrerar personlig assistans,  ledsagar- och avlösarservice. Vårt kontor finns i Skarpnäck.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Socialsekreterare barn och unga, placeringar
Kils kommun
Socialsekreterare

Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! I sektor Arbete och individ organiseras individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, funktionsstöd, integration och vuxenutbildning. Beskrivning Välkommen som vår kollega! Socialsekreterare i team Barn och unga i Utredningsgruppen arbetar i huvudsak med utredningar enligt SoL och LVU. Teamet består för närvarande av nio socialsekreterare, vi har en god grundbemanning i arbetsgruppen och är ett "gött" gäng med mycket humor. Gruppen har en 1:e socialsekreterare som ger dagligt stöd och vägledning i arbetet samt en administratör för administrativt stöd. Vi arbetar utifrån BBIC med ett tydligt fokus på att ta tillvara individens och nätverkets egna resurser. Du kommer ingå i en arbetsgrupp med engagerade kollegor med varierande lång erfarenhet inom Individ- och familjeomsorgen. Du har ett nära samarbete med andra medarbetare inom Individ- och familjeomsorgen, bland andra team vuxen, öppenvårdsgruppen, samt med andra kommunala och externa aktörer. I den mindre kommunen har vi korta beslutsvägar. På Individ- och familjeomsorgen arbetar vi aktivt med den organisatoriska och sociala arbetsmiljön för att ge förutsättningar till hållbart arbetsliv. Du har möjlighet till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Arbetsgruppen har tillgång till extern handledning. Arbetsuppgifter I aktuell tjänst kommer du främst arbeta med placerade barn samt familjehem. Arbetet innebär bland annat att du har kontakt med barn och unga placerade i familjehem eller hem för vård och boende. Du följer upp insatserna och ansvarar för att barnet/den unge får sina behov tillgodosedda genom placeringen. Du rekryterar, utreder samt handleder även resurser såsom familjehem. Du verkar för att kundens egna lösningar och resurser tillvaratas genom att samarbeta med individen, dess familj och nätverk. I arbetet ingår även samverkan med interna och externa aktörer samt att delta i utvecklingsarbetet inom enheten.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och gärna några års erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare inom barn- och ungdomsvården. Du behöver ha en vilja att utvecklas i din yrkesroll och vara nyfiken på att bredda din erfarenhet och kunskap. Du behöver även vilja bidra till god arbetsmiljö samt aktivt delta i utvecklingen av vår verksamhet med nya arbetssätt och metoder som är anpassade till våra klienters behov, omvärldens förutsättningar och samhällets resurser. Vi söker dig som kan se möjligheterna i det komplexa sociala arbetet, har lätt för att samarbeta, arbetar lösningsfokuserat och flexibelt samt har god förmåga att fatta beslut. Du ska inneha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Körkort för bil är ett krav. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

30 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Omsorgsassistent till Månadsvägen
VÄXJÖ KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Som medarbetare i omsorgsförvaltningen gör du skillnad för våra omsorgstagare varje dag. Vi söker nu en driven omsorgsassistent till Månadsvägen, en gruppbostad med fem lägenheter. Arbetet handlar om att vara ett tryggt och pedagogiskt omsorgstagarstöd i sociala relationer, i hemmet, samt i samhället i övrigt. Stödet bygger på delaktighet och utformas individuellt i en genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Stödet handlar om att ge omsorgstagarna stöd i vardaglig struktur och att i övrigt arbeta enligt beslut i LSS. Arbetet sker i nära samarbete med individens övriga nätverk, daglig verksamhet, sjuksköterska och rehabpersonal. Här förväntas du arbeta enligt ett värdegrundat och salutogent förhållningssätt för att stärka den enskildes känsla av sammanhang och mening i vardagen. Du är bland annat stöttande och behjälplig med fritidsaktiviteter, matlagning och hushållsarbete. Du behöver vara kreativ och flexibel - eftersom dagens planerade innehåll kan variera och förändras med kort varsel. Hos oss ingår du i en personalgrupp där arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg. KVALIFIKATIONER Det är önskvärt att du har kunskap om olika begåvningsnivåer, gärna autism och utvecklingsstörning. Vidare är det meriterande om du har kunskap om epilepsi. Arbetet kräver att du är ansvarskännande, engagerad och har god samarbetsförmåga. Du behöver ha ett positivt tänkande samt ett lugnt och tryggt arbetssätt. Viss datavana behövs eftersom dokumentation ingår i arbetet. Tjänsten förutsätter goda kunskapar i svenska, tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd utbildning från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, vårdarutbildning med påbyggnad, skötarutbildning, barnskötare med lägst två års utbildning eller annan utbildning som vi anser lämplig för verksamheten, t.ex. beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning på högskolenivå om minst 120 hp. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Vikarier sökes i sommar och vid behov till man i Rättvik
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Presentation om kunden En levnadsglad man i 30 års åldern som bor i centrala Rättvik. Han har en cp skada och har assistans från morgon till kväll. Han tycker om att ta promenader, lyssna på musik och gå på hockey.   Tjänsten Nu söker vi vikarier till sommarperioden men även framåt. Det är med fördel om du har en annan sysselsättning och ser detta som ett komplement.   Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att aktivt arbeta för att kunden ska få en tillfredsställande tillvaro. Du kommer jobba utifrån kundens behov och rutiner. Du har hög arbetsmoral, ansvarskänsla samt en vilja och intresse att utvecklas i arbetet. Du bör behärska svenska i både tal och skrift. Inte vara päls allergisk då hund finns i hemmet.   Erfarenhet Vi ser gärna att du som söker gärna har erfarenhet som personlig assistent. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi lägga stor vikt kring personligheten.   Välkommen in med din ansökan!   Intervjuer sker fortlöpandes och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig Assistent sökes inför sommaren och vid behov i Falun
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent under sommaren 2025, men även dig som kan arbeta vid behov innan sommaren. Vi behöver ersätta ordinarie personals schemarader under semestertider och söker samtidigt timvikarier som kan arbeta både före, under och efter sommaren. För oss är det viktigt att kunna säkerställa en trygg och stabil bemanning för våra kunder året runt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent sedan tidigare. Det är en fördel om du har B-körkort och kan arbeta alla tider på dygnet – morgon, dag, kväll, dygn med sovande jour, samt kunna hoppa in vid kort varsel. Som person är du positiv, lyhörd och har hjärtat på rätt ställe. Du behöver ha hög arbetsmoral, vara tillgänglig för återkoppling och vara engagerad i ditt arbete.   Vi ser gärna att du: Är rökfri, då vissa kunder har känslighet mot rök. Är bekväm med att arbeta hos både kvinnliga och manliga kunder för att möjliggöra fler arbetstillfällen. Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, då dubbelassistans kan förekomma. Har god fysik, då arbetet kan innebära lyft och andra fysiskt krävande moment. Behärskar svenska i både tal och skrift. Om du är allergisk mot pälsdjur, skriv gärna med det i ditt personliga brev, då detta kan förekomma hos vissa kunder.       Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent hos oss? Skicka in din ansökan redan idag.  Varmt välkommen med din ansökan! Önskar vi på Akria Personlig Assistans i Falun Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Familjebehandlare
Mönsterås kommun
Socialsekreterare

Mönsterås kommun ligger vid kusten mitt i Kalmar län och vi har cirka 13 400 medborgare att ge en god service till. Här finns regionens bästa företagsklimat, och vi är stolta över att rankas som en av landets bästa kommuner när det gäller allmänhetens och företagens syn på kommunal service och handläggning av ärenden. Mönsterås kommun är kommunens största arbetsplats med över 1 400 medarbetare. Vi är en trygg arbetsgivare och en mindre kommun. Det gör att du har nära till både medborgare, kollegor och beslutsfattare, och du får vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Det är viktigt för oss att vara en attraktiv arbetsgivare och vi erbjuder flera olika personalförmåner, bland annat ett högt friskvårdsbidrag, och strävar efter att varje medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Individ- och familjeomsorgen i Mönsterås består av en vuxenenhet som handlägger ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld och familjerätt, en barn- och ungdomsenhet som handlägger barn, unga och föräldrar, familjehem, en biståndsenhet som handlägger äldreomsorg och LLS samt en behandlarenhet som arbetar på uppdrag av handläggarna från barn-/ ungdom och vuxenenheterna. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som behandlare vänder sig till barn, unga, vuxna och föräldrar. Insatser rör exempelvis föräldrastöd, skadligt bruk och beroende, våld, anhörigstöd, skolfrånvaro samt barn och unga med särskilda behov. Insatser beviljas av socialsekreterare och innebär täta uppföljningar och tydliga planer för klienter. Behandlare tilldelas uppdrag från handläggare, utformar genomförandeplaner och arbetar evidensbaserat med individuella insatser och metoder. Möten och kontakter sker i olika miljöer både fysiskt och digitalt. Behandlarenheten arbetar också förebyggande och med råd och stödinsatser. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtidens socialtjänst I Mönsterås. En klientnära verksamhet med ett klientintensivt arbetssätt där vi möter individen där hen är. Ett arbete som strävar efter att förebygga, undvika och förkorta placeringar och där fokus ligger på hemmaplanslösningar i egen öppenvård. Samverkan med andra instanser förekommer frekvent i arbetet. Vi arbetar i Lifecares dokumentationssystem. KVALIFIKATIONER Arbetet är mestadels förlagt till normala kontorstider men det kan innebära och förekomma arbetstid på sen eftermiddag/kvällar och helger. Du kommer att arbeta nära socialtjänstens handläggare, erbjudas kontinuerlig handledning och kunskapsmässig fortbildning. Vi söker dig som:  - har relevant högskoleutbildning som socionom, behandlingspedagog eller vad arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. - har erfarenhet av behandlingsarbete - har utbildning inom beprövade behandlingsmetoder som t ex MI, MET, CRA, ACRA, Craft, Samtal om våld, Cope, ÅP och liknande. - har lätt att bygga relationer, vara drivande i arbetet framåt och planera och prioritera din tid - är ansvarsfull och har mycket hög förmåga att arbeta självständigt och strukturera din tid - har god förmåga att sätta dig in i människors skiftande levnadsvillkor och bemöta dem med respekt och lyhördhet. - uttrycker dig väl i tal och skrift. - har lätt för att motivera människor till förändring och verkar utifrån ett salutogent förhållningssätt - är utåtriktad och har lätt att få till stånd samarbete med interna och externa samarbetspartners - Har lätt för att själv söka lösningar och vägar framåt i arbetet - har en flexibel och lösningsorienterad syn på uppdrag utifrån val av metod/insats - Det är ett krav att du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl i svenska språket både muntligt och skriftligt.   Krav är att du har erfarenhet och arbetat behandlande mot våld och missbruk och/eller med ungdomar i riskzon för kriminalitet.  Uppdraget innebär att du kommer att få uppvisa utdrag ur polisens brotts- och belastningsregister. Körkort är också ett krav. ÖVRIGT Mönsterås kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Mönsterås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt. Detta gäller alla förutom om du har en skyddad identitet. Kontakta i så fall istället rekryteringsansvarig via angiven kontaktuppgift.

30 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Stödpedagog till gruppbostad Rågången i Asmundtorp
Landskrona kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Landskrona Omsorg AB är ett kommunalt bolag som erbjuder vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård, hemtjänst samt stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Bolaget kommer att driva all kommunal omsorgsverksamhet i Landskrona från och med 2025 och ägs av Landskrona stad. Vi är 1 100 medarbetare som jobbar för att alla i kommunen ska kunna leva trygga och självständiga liv, även när de behöver hjälp. Vi arbetar efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Vi är undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och många, många fler. Några är i början av karriären, andra har många års erfarenhet. Vi kommer från Landskrona, Skåne och hela världen. Tillsammans är vi Landskrona Omsorg. Med mod, uthållighet och handlingskraft sätter vi en stabil grund för våra medarbetare, vi möter våra brukare med nyfikenhet och respekt. För alla som bor här idag. Och för alla som kommer bo här i framtiden. Välkommen! ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog innebär din arbetsroll att arbeta pedagogiskt och handledande med insatser enligt LSS. I det dagliga arbetet säkerställer du att insatserna för våra kunder genomsyras av kvalitet, delaktighet, struktur och individfokus. Du ser vikten av, och har förmåga att skapa goda relationer och förstår din egen del i gruppens förmåga att arbeta samstämmigt.   I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: - Arbeta nära kunder med stödinsatser i vardagliga aktiviteter och stödja deras självständighet. Ditt arbetssätt är förankrat i pedagogiska metoder och bemötande. - Utveckla, dokumentera och följa upp genomförandeplaner och individuella mål. - Bidra till ett strukturerat och utvecklingsinriktat arbetssätt. - Samarbeta med anhöriga, god man/förvaltare och externa aktörer. - Att vara kontaktperson till kund på enhet vilket innebär ett extra ansvar i denna kunds insats te x genomförandeplan, kontakt med företrädare, olika vårdinstanser - Det förekommer också att stödpedagoger inom funktionsstöd har särskilda roller i olika pedagogiska projekt så som utbildningsinsatser. Vi arbetar med sambemanning mellan enheter inom funktionsstöd. Det är en förutsättning för tjänsten att du trivs med och känner dig trygg i att arbeta på detta flexibla och samarbetsinriktade sätt. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll, helg och journatt. KVALIFIKATIONER Krav: - Eftergymnasial utbildning till stödpedagog (minst 200 YH-poäng eller motsvarande) eller annan utbildning som arbetsgivaren anser motsvarande, så som lärare, socionom eller annan pedagogisk eftergymnasial utbildning.  - Du har erfarenhet av att arbeta inom LSS-verksamhet med målgruppen personer med autism/intellektuell funktionsnedsättning/neuropsykiatrisk diagnos/psykiatriska symptom och är trygg i att arbeta med metoder så som lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik.  - Social dokumentation sker som en naturlig del i ditt arbete, du är van vid att arbeta i olika digitala verksamhetssystem.  - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - B-körkort   Meriterande: -       Kunskap i och erfarenhet av schemaläggning i MultiAccess/TimeCarePlanering. -       Erfarenhet av arbete inom eller i samverkan med psykiatriverksamhet Är obligatoriska uppgifter: Uppvisande av utdrag ur belastningsregister krävs för att anställning ska kunna bli aktuellt Är obligatoriska uppgifter: Uppvisande av utdrag ur belastningsregister krävs för att anställning ska kunna bli aktuellt ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.

30 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025