Omsorgspedagog till daglig verksamhet enligt LSS
Malmö kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Ref: 20251200 Arbetsuppgifter Arbetet innebär att i aktivteter handleda brukare med både autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov i deras dagliga verksamhet. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik som bygger på att göra världen så tydlig och förutsägbar som möjligt. Utmanande beteende förekommer och omvårdnadsuppgifter stöttar du i utifrån brukarens stödbehov. Tillsammans med övrig personal arbetar du med planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten. Du som omsorgspedagog har som ansvar att: • driva och utveckla det pedagogiska arbetet i verksamheten, vara en tydlig ledare i pedagogiska frågor • leda teamarbete  • säkerställa att verksamheten arbetar enligt LSS intentioner inom ramen för daglig verksamhets uppdrag • säkerställa att varje brukare får pedagogiskt stöd utifrån sina individuella behov • stödja övriga medarbetare i upprättande, uppföljning och utvärdering av genomförandeplaner • kvalitetssäkra genomförandeplaner, handlingsplaner och övrig dokumentation • ansvara för implementering av och uppföljning av beslutade metoder och arbetssätt • säkerställer att verksamheten arbetar systematiskt kring brukarens stödbehov och aktiviteter • säkerställa att verksamheten jobbar systematiskt med avvikelser • främja verksamhetsutveckling i dialog med sektionschef  • vara involverad i verksamhetens kvalitets- och utvecklingsarbete kopplats till det pedagogiska arbetet • söka kunskap och hålla sig uppdaterad kring metoder och arbetssätt i övrensstämmelse med vetenskap och perövad erfarenhet inom LSS Kvalifikationer Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen (minst kandidatexamen 180 hp) inom det beteendevetenskapliga området, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst två års erfarenhet av att arbeta med personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning med omfattande stödbehov där utmanande beteende förekommer. Inom LSS har du jobbat minst ett år. Du har arbetslivserfarenhet samt kan omsätta teori till praktik gällande lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik samt skydd- och begränsningsåtgärder. Vi ser gärna att har erfarenhet av arbete med AKK och bör ha erfarenhet att leda grupper samt leda olika pedagogiska resonemang utifrån varje enskild brukares behov. Du behöver ha god kunskap om att skriva genomförandeplaner, handlingsplaner samt övrig social dokumentation. Arbetslivserfarenhet som omsorgspedagog och arbete inom daglig verksamhet är meriterande.  Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Som omsorgspedagog arbetar du i nära samarbete med brukarna och tillsammans skapar ni innehållet verksamheten. Det krävs att du är flexibel, lyhörd och kreativ. Då man möter många olika brukare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv. Arbetsuppgifter kan komma att förändras och utvecklas i snabb takt och som medarbetare måste du vara flexibel och kunna skifta fokus, ta egna initiativ och fatta självständiga beslut. Du är bra på att hantera stress, kan förhålla dig till snabba förändringar och förändrade förutsättningar. Du har god datorvana och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Körkort B är meriterande. Om arbetsplatsen Daglig verksamhet enligt LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism samt personer med förvärvade hjärnskador i vuxen ålder. Insatsen ska bidra till goda levnadsvillkor och möjliggöra meningsfulla aktiviteter. Vi har brukarens behov i centrum och anpassar innehållet så att det är stimulerande och meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Vi tillämpar flextidsavtal, friskvårdbidrag och månar om våra medarbetares arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete.  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: TV Omfattning: 100% Antal tjänster: 2 Tillträde: enligt överrenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Uppstår vakans i annan verksamhet under rekryteringstiden kan rekrytering ske även till annan verksamhet. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Innan anställning ska examensbevis och belastningsregister uppvisas.  För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Socialsekreterare stickprovskontroll till enheten specialist
Norrköpings kommun
Socialsekreterare

Vill du arbeta för att rätt ekonomiskt bistånd ska betalas ut till rätt person? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättssäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att kontrollera och utreda ansökningar till ekonomiskt bistånd. Kontrollerna görs både slumpmässigt och på förekommen anledning för att säkerställa korrekta utbetalningar. Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt motsvarande akademisk utbildning.  Du har erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen. Har du erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar såsom socialtjänstlagen och förvaltningslagen.  Som person är du pålitlig där du följer överenskomna arbetssätt och tar ansvar för dina uppdrag och din personliga prestation.  Då tjänsten innebär möten med människor i utsatta situationer ser vi att du är lyhörd, empatisk och respektfull i ditt bemötande.  I samarbetet med kollegor har du ett coachande förhållningssätt där du förmedlar information på ett tydligt sätt.  Vidare ser vi att du har förmåga att fatta omdömesgilla beslut utifrån tillgänglig information samt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Socialsekreterare överklagan/dödsbo till enheten specialist
Norrköpings kommun
Socialsekreterare

Vill du arbeta med att skapa förutsättningar för rättssäkra arbetssätt? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättsäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att hantera överklagans- och dödsboärenden.  Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. I uppdraget ingår det även att delta i muntlig förhandling i domstol. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt.  Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt annan akademisk utbildning med erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen.  Krav på erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen, och meriterande med erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd.  För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar, såsom socialtjänstlagen, förvaltningslagen, äktenskapsbalken och begravningslagen.  Som person är du pålitlig, du håller konskevent överenskommelser och lever upp till förväntningar. Du fattar omdömesgilla beslut, där du tar hänsyn till all tillgänglig information och möjliga alternativ. Vidare är du flexibel och kan lätt anpassa dig till förändrade förusättningar. Du har lätt för att samarbeta med andra, har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor och förmedlar information på ett tydligt sätt.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.   KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Rehabkoordinator till Kringlans Vårdcentrum

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som rehabkoordinator och som och är intresserad av att arbeta inom primärvård, som är flexibel, strukturerad och engagerad och som sätter patienten i fokus. Du arbetar mycket självständigt men även tillsammans med övriga kollegor i teamen. Kvalifikationer Legitimerad sjukvårdspersonal med utbildning till rehabkoordinator du kan var sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, sjukgymnast eller kurator. Erfarenhet som rehabkoordinator är ett krav samt erfarenhet från primärvård och journalsystemet TakeCare meriterande. Personliga egenskaper, Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och god samarbetsförmåga. Gott bemötande till såväl patienter som medarbetare är viktigt. Som rehabiliteringskoordinator kommer du att stödja sjukskrivna patienter genom rehabiliteringsprocessen och underlätta deras återgång till arbete eller inträde i arbetslivet. Din roll innebär att fungera som en resurs för läkare och andra hälsoprofessioner i frågor som rör rehabilitering och sjukskrivning men också samverka med externa aktörer såsom Försäkringskassan och arbetsgivare Anställningsform Tillsvidareanställning, omfattning kan diskuteras. Kringlans vårdcentrum ligger i Södertälje centrum, 5 min gångavstånd från buss och pendeltågstation. Vårt uppdrag är att bedriva husläkarmottagning med basal hemsjukvård, distriktssköterskemottagning, koordineringsinsatser, Psykosocial mottagning med insatser för psykisk hälsa samt första linjens psykiatri med det utökade tilläggsuppdrag för barn och unga 6-17år med lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Vår mottagning har ett stort fokus på kvalité, tillgänglighet och utveckling. Vi är välbemannade och samarbetar i team mellan professioner för att ge patienten bästa möjliga vård. Hos oss kan du förvänta dig en arbetsplats med hög kompetens, fin sammanhållning med ett professionellt förhållningssätt. Utmärkande för oss är vår höga servicenivå, höga tillgänglighet och familjära atmosfär.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Personlig assistent till social 29-åring i Skällinge

Personlig assistent till social 29-åring i Skällinge Timvikariat & semestervikariat Vill du ha ett jobb där du verkligen gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som är trygg, inkännande och vet hur man tar ansvar. Någon som förstår att det handlar om att vara nära utan att ta över, och som vill vara ett stöd i vardagen för en aktiv och glad 29-åring. Han har balanssvårigheter och kommunicerar med teckenstöd, så du behöver ha god svenska och vara öppen för att lära dig nytt. Arbetet är förlagt till dag, kväll, helg och sovande jour enligt rullande schema. Ingen lyfttung tjänst, men viss fysisk assistans förekommer. Krav - Har jobbat med människor – eller bara har rätt känsla - Har körkort och tillgång till bil (du kör familjens bil till aktiviteter och behöver egen bil till killens hem) - Är trygg, närvarande och gillar att jobba nära en person - Inte är allergisk – det finns katt, och snart hund, i hemmet Det viktigaste är att ni klickar. Det här är ett jobb där personkemin väger tyngre än din CV. Låter det som något för dig? Sök direkt – eller hör av dig så berättar vi mer. GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda upp till 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa.  - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Personlig assistent sökes – Varm, lyhörd och fysiskt stark kvinna till Järf
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag är en kvinna i Järfälla som lever ett aktivt familjeliv med min familj. På grund av en fysisk funktionsnedsättning behöver jag hjälp i min vardag - med allt från personlig hygien och hushållssysslor till att komma ut på ärenden, träna i bassäng eller ibland resa. Nu söker jag ytterligare en personlig assistent till mitt lilla men engagerade team. Vem är du? Du är en mogen, rökfri kvinna mellan 30-55 år som är trygg i dig själv och har livserfarenhet. Du är ansvarstagande, mentalt stark, fysiskt uthållig och har en positiv inställning till både människor och utmaningar. Du gillar att hjälpa andra, har tålamod och kan sätta dina egna behov åt sidan när det krävs. Gillar du dessutom att laga mat eller styla hår är det ett extra plus! Du behöver: * Vara bekväm med att arbeta nära någon och kunna hjälpa till med allt i vardagen - inklusive personlig hygien. * Tänka på att inte ha starka dofter, långa naglar och hålla god handhygien. * Ha god fysisk förmåga, då vissa miljöer inte är helt tillgängliga och manuella förflyttningar förekommer. * Vara van vid vatten, då jag tränar i bassäng och du ibland följer med och assisterar i vattnet (ca axelhöjd). * Prata och förstå engelska väl - introduktionen sker på engelska. * Ha uppehålls- och arbetstillstånd om du inte är svensk medborgare. Om tjänsten: Jag söker dig som kan arbeta ungefär 20 timmar per vecka - dag, kväll, natt samt extra vid behov. Vi är ett litet team som ställer upp för varandra vid ledigheter och sjukdom. Det är viktigt för mig med kontinuitet, så jag hoppas du ser uppdraget som långsiktigt. Det praktiska: Du blir anställd av Assistans i Balans, vilket innebär: * Trygg anställning med kollektivavtal (FREMIA/KOMMUNAL) * Stöd och handledning i arbetet * Möjlighet till vidareutbildning * Individuell lönesättning Sök via länken och bifoga gärna ett foto. Jag ser fram emot att höra från dig - hoppas vi ses!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Personlig Assistent sökes till kvinna i Malmslätt, 50%
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. Hej! Vill du bli en del i mitt team? I utbyte lovar jag dig dagar fulla med skratt och värme. Jag är en rolig tjej i mina bästa år. Jag bor strax utanför Malmslätt. Som min assistent bör du vara omhändertagande och nyfiken. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem.  Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk.  Jag bor i ett eget attefallshus och mina assistenter har ett eget jourrum. Erfarenhet inom vård och omsorg är meriterande men viktigast är dina personliga egenskaper och självklart ditt intresse för mig!  Körkort är bra att ha när du arbetar hos mig eftersom jag bor en bit utanför Malmslätt men det är inget krav. Tjänsten: 50% men möjlighet att arbeta extra hos en av våra andra fina kunder i Linköping (dagtid). Schema: varierar mellan dag ,kväll och sovande jour. Tillträde: omgående  Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass.  Som assistent hos mig får du bland annat löpande utbildning, vidareutveckling i din yrkesroll, generöst friskvårdsbidrag på upp till 4000 kr/år samt goda lönevillkor!    Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete med dig och att du vill  vara med och bidra till att göra mitt liv bättre varje dag?        Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt!  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)     Om God Assistans:  God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har  själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i  livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Varmt välkommen med din ansökan! #MITT

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
19-årig tjej söker en personlig assistent på 85%
AssistansExperten i Norden AB
Personliga assistenter

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Vi söker nu en ny kollega som är ansvarstagande, empatisk och engagerad till vår 19-åriga kund i Västerås. Tjänsten är en kombinerad dag och kvällstjänst med tjänstgöring varannan helg på ca 85 %. Vi ser att är du är glad, initiativtagande, social och arbetsam. Du känner stort ansvar och stolthet i det jobb du gör. Du är uppmärksam på de små detaljerna men ser också helheten och strävar efter perfektion. Du kan bjuda på dig själv för att locka till ett skratt. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift samt är tobaksfri och icke djurallergiker då djur finns i hemmet. Körkort är ett krav då kunden har egen bil. Vår kund är en ung kvinna med flera funktionsnedsättningar, CP-skada samt en intellektuell funktionsnedsättning. Det innebär att hon behöver ha hjälp i alla situationer för att tillgodose sina behov och intressen. Hennes omfattande hjälpbehov hindrar henne dock inte från att hitta på roliga aktiviteter varje dag! I din roll ingår att planera och strukturera upp hennes vardag så varje dag känns värdefull. Din arbetsdag kan se ut på många olika sätt beroende på om det är ett dag-, kväll- eller nattpass men omvårdnadsrutinerna är densamma och din viktigaste uppgift är att se till så kunden mår bra och lever ett roligt, tryggt och värdefullt liv. Du jobbar där kunden är vare sig om det är läkarbesök, spelkväll hos en kompis eller ett släktkalas. Du jobbar alltid tillsammans med en kollega på dag- och kvällspass. Erfarenhet av vård och omsorg i någon form är meriterande, men det viktigaste är din härliga personlighet och din vilja att alltid vara ditt bästa jag på jobbet! Det finns även möjlighet att på sikt, utöver rollen som personlig assistent, ta på sig ett större ansvar för assistansen i form av ett arbetsledaruppdrag. Om du ser dig själv passa in i rollen som arbetsledare ber vi dig ange detta i ditt personliga brev och beskriva mer om dig själv i relation till ledarskapserfarenheter, ledarstil och personliga egenskaper. Vi söker dig som: • Är glad, initiativtagande, noggrann och ansvarsfull • Har god organisatorisk förmåga och tycker om att ta ansvar • Är en trygg lagspelare som även kan arbeta självständigt • Är engagerad, lyhörd och har lätt för att kommunicera • Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift • Är tobaksfri och inte pälsdjursallergiker (djur finns i hemmet) • Har B-körkort – ett krav, då kunden har egen bil Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående för introduktion. Tillträde under slutet av augusti. Anställningsvillkor: Så länge assistansuppdraget varar, ca 85 %. Vi kräver att se utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Beställ det redan nu: Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se) Passar du in på det vi söker? Vill du vara med och verkligen göra skillnad för en annan människa? Skicka då in din ansökan snarast, intervjuer sker löpande!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Förebyggande socialsekreterare - Nu utökas förebyggarteamet
Haninge kommun
Socialsekreterare

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss Första linjens socialtjänst Haninge kommun anpassar sig inför framtidens socialtjänst och har därför inrättat en första linjens socialtjänst. Här har vi samlat tidiga och förebyggande råd- och stödinsatser med mål att kunna erbjuda kommuninvånarna hjälp i ett tidigt skede så allvarlig problematik förebyggs. Vi skall finnas nära kommuninvånarna och det skall bli enklare att komma i kontakt med socialtjänsten. Nu söker vi en ny kollega till Förebyggarteamet! Ditt uppdrag Vi söker dig som är erfaren socionom och har kunskap och engagemang vad gäller förebyggande arbete. Som förebyggande socialsekreterare arbetar du både med utåtriktat och förebyggande arbete och med att hantera förhandsbedömningar gällande barn och unga i risk för kriminalitet och unga lagöverträdare. Målsättningen i vårt arbete med  förhandsbedömningar är att vi i ett tidigt skede ska upptäcka och identifiera barn och unga som är i behov av stöd samt erbjuda och motivera föräldrar och unga att ta emot hjälp för att bryta en negativ utveckling, samt bedöma om barn och unga behöver stöd och skydd. I det utåtriktade och förebyggande arbete kommer du tillsammans med kollegor samordna, leda och delta i några av våra områdesmöten för samverkan mellan socialtjänst, skola, polis och fritid kring barn och unga i risk för kriminalitet (SSPF område). Du kommer att hålla i föräldraföreläsningar om unga i risk för kriminalitet, och arbeta med att sprida information om socialtjänsten till både andra yrkesverksamma och civilsamhället för att öka tillgängligheten till socialtjänsten och motverka desinformation.  Du arbetar med med föräldrastödjande insatser som kan vara exempelvis föräldrarådslag, Komet tonår eller föreläsningar. Möjlighet finns även att arbeta med medling. I tjänsten ingår det även att kunna vara behjälplig i myndighetsutövning i Mottagningsgruppen barn, unga och vuxna. Visst kvälls- och helgjobb förekommer. Det här söker vi hos dig Du har ett engagemang och kompetens för förebyggande arbete i syfte att motverka att barn och unga riskerar en ogynnsam utveckling. Du får gärna ha arbetat några år som utredande socialsekreterare inom barn- och ungdom och vara intresserad av att arbeta mer förebyggande och utåtriktat. Vi utvecklar ständigt vår verksamhet och anpassar oss efter målgruppens behov och du förväntas ta en aktiv del i att driva och utveckla det förebyggande arbetet. Vi lägger stor vikt vid gott professionellt bemötande mot våra klienter, samarbetspartners och varandra. För att trivas hos oss behöver du vara en lagspelare som vill arbeta i ett team där vi stöttar varandra och hjälps åt.  För tjänsten krävs att du har: - Socionomexamen - Erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga - Vana att arbeta i samverkan och leda möten Det är meriterande om du har - Extra meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga, gärna riktat mot unga i risk för kriminalitet och missbruk. - Kunskap/erfarenhet av nätverksmöten och samverkansmöten - Vana att hålla föreläsningar, presentationer och workshops - Utbildning i medling eller föräldrastödsprogram, till exempel Komet eller ABC - Erfarenhet av verksamhetsutveckling Din kompetens: Vid rekryteringen läggs stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: - Du är utvecklingsinriktad och driver på ett självgående sätt dina uppgifter framåt - Du är förtroendeingivande och har god samarbetsförmåga - Du har kunskap och förmåga att dokumentera korrekt och rättssäkert. Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. MiniMaria och Förebyggarteamet för unga är en av sju enheter i Första Linjens socialtjänst och består av 15 erfarna och engagerade kollegor som arbetar som förebyggande socialsekreterare, SSPF-koordinatorer, Skolsocionomer och kuratorer vid Stödcentrum och MiniMaria . Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda kommunikationer och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckarårsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. Välkommen med din ansökan!  I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Stödpedagog till Psykiatriboende i sydvästra Göteborg
GÖTEBORGS KOMMUN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra skillnad som stödpedagog för personer som bor i bostad med särskild service? Vi söker en kollega som vill ingå i vårt team och som vill ge stöd till personer i det dagliga livet i och utanför hemmet. Som stödpedagog på Berghaga BmSS arbetar du brukarnära och har varierande arbetsuppgifter. Arbetet utgår från ett individuellt och pedagogiskt förhållningssätt som säkerställer individens behov av stöd och utveckling, men också för att vidmakthålla varje hyresgäst förmåga i vardagen. Som stödpedagog arbetar du med att motivera och stärka varje hyresgästs egna resurser. Tillsammans med övriga stödpedagoger på boendet utförs allt från omvårdnad till hjälp med alla sysslor som utförs i ett hem. Arbetet innebär också att följa med på diverse nätverksmöten, läkarsamtal och fritidsaktiviteter utanför boendet. Som stödpedagog har man kontakt med alla intressenter i hyresgästens nätverk. Grunden för alla insatser är individuellt upprättade genomförandeplaner som utformas i samråd med den det berör. Varje hyresgäst har kontaktpersonal som förväntas ta ansvar för upprättandet av genomförandeplaner samt månadssammanfattningar av dokumentationen. Delegerade arbetsuppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen utförs av alla medarbetare. Vi arbetar med metoderna Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande och strävar efter att arbeta enligt evidensbaserade metoder. I arbetet ingår även social dokumentation och samverkan med både interna och externa parter som är nyckelpersoner i hyresgästernas liv. Berghaga BmSS består av 12 lägenheter för hyresgäster med psykiatriska funktionsnedsättningar och ingår i ett samarbetskluster om fem andra verksamheter med inriktning psykiatri. Berghaga BmSS finns vackert beläget i Billdal och ligger nära både hav och natur. Som stödpedagog på Berghaga har du en grundplacering på enheten, men du tjänstgör på ytterligare två enheter. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällstid och på helger. På Berghaga är vi beroende av ett tätt internt samarbete då vi arbetar för att möta 12 unika hyresgästers behov. Vår arbetsgrupp består idag av 10 stödpedagoger, 1 metodhandledare och 1 enhetschef och vi strävar efter att ha en god arbetsmiljö där allas erfarenhet och kompetens skall tas tillvara på. Vår målsättning är att hålla konstruktiva och lösningsfokuserade dialoger för att på bästa möjliga sätt finnas där för de vi är till för. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är ett krav att du har minst ett års erfarenhet av arbete med målgruppen psykiatri. För tjänsten krävs B-körkort och körvana då våra individer har aktiviteter utanför hemmet. Det är viktigt att du har god datorvana och är bekväm i att arbeta med olika IT-stöd samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning i Ett Självständigt Liv (ESL), Motiverande samtal (MI), Vård och stödsamordning samt lågaffektivt bemötande. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person) Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025