Logistikkoordinator Import
Varner Retail AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Till vår Import- & Distributionsavdelning i Vänersborg söker vi nu en kvalificerad och engagerad Logistikkoordinator. Importavdelningen ansvarar för inkommande transportflöden och att Varners varor ankommer lager i Vänersborg för att sedan kunna distribueras till koncernens butiker och onlinekunder. Varorna produceras främst i Asien och transporteras huvudsakligen med båt och som Logistikkoordinator är du med och säkrar att varorna skeppas i tid för att enligt avtalad ledtid ankomma lager. Du arbetar med administration av inköpsorder, kontroll av datakvalitet samt uppföljning, analys och utvärdering av transportör gällande kvalitet och kostnad. Som Logistikkoordinator ansvarar du för driften av tilldelade flöden och som en del i Importteamet har du en central roll i att samordna och utveckla processer och strategier som bidrar till en effektiv logistik. Du säkerställer att Varner har rätt avtal och pris genom marknadsanalys och uppföljning mot branschaktuella index. Din profil Vi söker dig som har intresse och ambition att driva och utveckla samarbetet med Varners inköpsavdelning, produktionskontor och speditör på både operativ och strategisk nivå. Du är van att arbeta med datainsamling, analys och uppföljning och känner dig trygg i att rapportera på KPI:er och redovisa samt driva förslag på åtgärder baserat på din analys. Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Vi söker dig som har förmågan att självständigt utföra dina arbetsuppgifter men som också gillar att arbeta i team. Du kan planera och prioritera samtidigt som du ständigt arbetar med förbättringar av rutiner och processer. Som person är du noggrann, strukturerad och systematisk. Du har förmågan att se logistiska sammanhang och har en förståelse för helheten och den ekonomiska aspekten av varukedjan. För att lyckas i rollen tror vi att du har följande egenskaper och kompetenser: - Högskole- eller universitetsutbildning inom logistik, ekonomi eller liknande - Erfarenhet av transportlogistik inom sjöfrakt. Erfarenhet kan vara från kund eller leverantörssidan - Erfarenhet av arbete med logistik eller administration i liknande roll - God analytisk förmåga och erfarenhet av arbete med KPI:er - Goda kunskaper i Excel - God kommunikativ förmåga i tal och skrift (svenska och engelska) Vi erbjuder En möjlighet att vara med och bidra till Varners logistik. Organisationen präglas av en platt och informell struktur, ett starkt kommersiellt fokus, effektiva beslutsprocesser samt enkelhet och engagemang. Arbetsuppgifter: - Ansvar för att driftsarbete gentemot speditörer och leverantörer utförs och rapporteras enligt avtalade samarbetsformer - Administrativ hantering av inköpsorder och dokument, kontroll av datakvalitet samt uppföljning av leverantörer - Administration och hantering av fakturor, reklamationer och claims - Förbereda och delta i driftsmöten med speditörer och leverantörer enligt avtalad SOP - Ansvar för insamling, sammanställning och presentation av KPI:er - Koordinering och hantering av avvik och specialsändningar Tjänstens operativa arbete i form av kontroll av data från speditörer, leverantörer och inköpsavdelningar ger en bra förutsättning för att driva utveckling och delta i projekt. Du rapporterar till Team Manager Import. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, placeringsort Vänersborg. Vi tillämpar provanställning. Rekrytering sker löpande med sista ansökningsdatum 2025-08-22. Vid frågor kontakta Team Manager Import Therese Ottosson via [email protected] Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Varner är en av Skandinaviens största modekoncerner och består av flera högprofilerade kedjor; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar idag 6 nätbutiker och över 1100 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island. Vårt centrallager är beläget i Vänersborg och från denna högautomatiserade anläggningen förser vi Varnerkoncernens samtliga butiker & online-kunder med varor. Kunden är alltid i fokus för oss såväl i butik som online och vi arbetar varje dag för att ge våra kunder den bästa handelsupplevelsen. Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt.

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Inbound Logistics Planner sökes!
Perido AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Är du en lösningsorienterad lagspelare som drivs av att skapa struktur och förbättra processer? Just nu söker Perido en Inbound Logistics Planner till vår kund – ett internationellt företag inom tillverkningsindustrin. Här blir du en del av ett dynamiskt team, där du får möjlighet att både bidra och utvecklas i din roll. Om tjänsten Perido söker en Inbound Logistic Planner till en global jätte inom bilindustrin. Här blir du del av ett engagerat team, där du får chansen att hjälpa andra att utvecklas likväl som dig själv. Du kommre få stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik. Denna tjänst är placerad på företagets kontor i Braås. Dina arbetsuppgifter Som Inbound Logistics Planner har du en central roll i att säkra materialtillgänglighet till interna kunder, samtidigt som du ansvarar för att optimera lagernivåer och bidra till minskad kapitalbindning. Det här är en självständig roll med stort eget ansvar, där du förväntas ta initiativ, driva förbättringar och samarbeta med både leverantörer och interna funktioner. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig bevakning av sortiment och flöden Löpande problemlösning kopplat till materialförsörjning Lagerstyrning och optimering genom rätt parametersättning Utveckling av leverantörsrelationer och hemtagningsmetoder Arbeta med ständiga förbättringar i hela processen Dina egenskaper Vi tror att du är analytisk, nyfiken och gillar att ta ansvar. Du trivs i en miljö där det händer mycket, och där det ibland krävs snabba beslut och hög leveransförmåga. Samtidigt uppskattar du de perioder då du kan fokusera på långsiktigt förbättringsarbete och utveckling av processer. Vi söker dig som har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Förutom goda kunskaper i LEAN har du också drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp är meriterande Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift Du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system och med fördel SAP Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 30-10-2026. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35330 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Mekanikkonstruktör till Bolag inom Försvarsindustrin
Friday Väst AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du en mekanikkonstruktör och besitter ett genuint intresse för teknik och design? Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en spännande och komplex miljö? Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vi söker nu en kommunikativ och driven mekanikkonstruktör. De jobbar för att kunna erbjuda effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd samt system för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot.  Som mekanikkonstruktör får du vara med under hela produktutvecklingskedjan genom att utveckla och designa produkter, från koncept till färdig produkt. Detta kommer ske tillsammans med andra ingenjörsdiscipliner i något av vår kunds tvärfunktionella utvecklingsteam. I rollen kommer även fokus att ligga på att uppdatera utgående underlag och material som exempelvis produktritningar. Du kommer arbeta med konstruktion inom skärbearbetning, plåt och ytbehandlingar samt utföra strukturella och/eller termiska beräkningar. Du kommer främst att arbeta med CAD-program som exempelvis Siemens NX.  Du kommer tillhöra avdelningen Hardware Engineering som utvecklar och designar hårdvara. Då efterfrågan på vår kunds produkter ökar globalt behöver de nu stärka teamet med fler vassa och nyfikna konstruktörer. VI SÖKER DIG SOM: Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik eller likvärdigt område. Har kunskaper i något CAD-program, exempelvis Siemens NX. Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.   Besitter ett genuint intresse för design, konstruktion och ny teknik.  Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då båda språken kommer att användas i arbetet.  Vidare kommer stort vikt att läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen krävs det att du som person är prestigelös, driven och tycker om att arbeta. Vidare är du nyfiken samtidigt som du vill dela med dig av din kunskap till andra. Då du arbetar i team tillsammans med andra kollegor samt har kontakt med företagets kunder ser vi att du är kommunikativ och har lätt att skapa goda relationer internt såväl som externt. OM ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. ÖVRIG INFO:  Omfattning: Heltid Start: Omgående Placering: Norra Stockholm Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

24 juni 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Energiansvarig - Region Väst
Fortifikationsverket
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Fortifikationsverket söker en Energiansvarig till region väst. Vi behöver din kompetens nu när vi är i en stor tillväxt! Vill du jobba hos en trygg statlig arbetsgivare som har ett annorlunda fastighetsbestånd? Vill du vara med där det händer? Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som vill jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. Din arbetsplats - bidra till Sveriges försvarsförmåga Fortifikationsverkets teknikenhet i Region Väst består av elva medarbetare varav nio fastighetsingenjörer, en energiansvarig och teknikchef. Enheten är spridd över orterna Såtenäs, Skövde samt Karlsborg. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team och jobba på en av Sveriges mest spännande arbetsplatser och samtidigt bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld. Teknikenheten är en teknisk stödfunktion i huvudsak mot regionens förvaltare. Vi har ett ökat behov av kompetens då vi har en stor tillväxt och söker därför en energiansvarig med ansvar för vårat fastighetsbestånd i region väst. Teknikenheten region väst är ett stöd till hela regionen för samtliga driftdistrikt och förvaltare. Arbetet innebär funktionsansvar för arbete med media i regionen. I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar vara: • Samordna mediarapportering • Säkerställa mediastatistik • Svara för uppföljning och rapportering inom energiområdet. • Leda mediagrupper inom regionen. • Initiera och följa upp energieffektiviseringsåtgärder • Upprätta regionala energimål och aktiviteter Hos oss får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör eller har annan motsvarande utbildning inom energiområdet. Du ska ha arbetslivserfarenhet som energiingenjör eller energicontroller. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i Microsoft Office och är van vid att arbeta i IT-stödsystem. Svenskt medborgarskap är ett krav samt att du har körkort B. Det är meriterande om du är certifierad energiexpert. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Vår verksamhet har fokus på säkerhet och vi söker därför dig som är strukturerad, ordningsam och ansvarstagande samtidigt som du också behöver kunna vara flexibel då vår miljö är föränderlig. Du behöver också vara lösningsorienterad, drivande och initiativtagande samt ha en mycket god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Du är en lagspelare och har ett kundorienterat arbetssätt då rollen innebär många kontaktytor där det blir viktigt att skapa goda relationer.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1300 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort enligt överenskommelse i region väst. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande teknikchef Andreas Drottkin, 010-44 44 566 eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik, 010- 44 45 647 under perioden v.31-33. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säljande Konstruktör till Edman & Sjöberg
Linck i Karlstad AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du kombinera teknik, kundkontakt och frihet- och samtidigt bidra till hållbara lösningar inom industrin? Då kan detta vara din nästa utmaning! Edman & Sjöberg söker en Säljande Konstruktör med stort teknikintresse och lösningsfokus. Du blir en nyckelperson i ett kompetent team som utvecklar, anpassar och förbättrar hydrauliska system för några av Sveriges mest välkända industribolag. Om tjänsten Som Säljande Konstruktör arbetar du nära kund och kombinerar teknisk problemlösning med rådgivning. Rollen handlar om att förstå kundens processer, identifiera förbättringar och föreslå lösningar- ofta i form av ombyggnationer eller uppgraderingar av hydrauliksystem. Arbetsuppgifterna inkluderar kundbesök, analys av tekniska utmaningar och insatser för att möta kundens utmaningar. I denna tjänst ingår du i ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens. Du jobbar med produkter från välkända varumärken och har ett tätt samarbete med övriga kollegor i teamet men ansvarar själv för planering och genomförande av arbetet. Det är en fri och varierad roll med stort eget ansvar, nära kundkontakt och goda möjligheter till vidareutbildning. För dig som vill jobba praktiskt och lösningsorienterat i en tekniskt stark miljö är detta en chans att göra verklig skillnad i några av Sveriges mest välrenommerade industriföretag. Låter detta spännande? Då ser vi fram emot din ansökan! Om dig För att trivas i denna roll så behöver du ha ett genuint teknikintresse och en praktisk förståelse för hur maskiner och system fungerar – gärna med erfarenhet inom hydraulik, mekanik och/eller el. Du har troligen arbetat några år, men det viktigaste är att du har bred teknisk kompetens och ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är trygg i mötet med kund, lyhörd och analytisk – och van att samla in information för att hitta rätt tekniska lösning. Att arbeta självständigt och ta ansvar för hela processen, från analys till förslag och uppföljning, är något du trivs med. Samtidigt uppskattar du samarbetet med kollegor och ser värdet i att dela kunskap och erfarenheter. En teknisk ingenjörsutbildning är meriterande, men inte avgörande – det praktiska kunnandet väger tungt. Har du dessutom rötterna i en miljö där problemlösning, maskiner och sunt förnuft hör till vardagen, så är det ett stort plus. Om Edman & Sjöberg Edman & Sjöberg är ett välrenommerat industriföretag med bas i Filipstad, och med ytterligare verksamhet i Kristinehamn, Karlstad och Upplands Väsby. Med över 50 anställda har de etablerat sig som en viktig samarbetspartner till flera av Sveriges mest avancerade industribolag.  Deras erbjudande består av att marknadsföra, sälja, kundanpassa och reparera hydraulikkomponenter inom både vatten- och oljehydraulik. De erbjuder även montering av system och enskilda komponenter inom mekanik, hydraulik och elektronik – alltid med målet att uppfylla kundens högt ställda förväntningar på kvalitet. De prioriterar god kommunikation, säker arbetsmiljö och ett arbetssätt som ständigt utvecklas. Varje uppdrag ses som en möjlighet att skapa framtida rekommendationer – och som en del i ett långsiktigt förbättringsarbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Verksamheten är starkt präglad av praktisk ingenjörskonst, kundnära samarbete och teknisk bredd. Deras medarbetare har erfarenhet inom allt från hydraulik, el och automation till mekanik, styr- och reglerteknik. Företagskulturen präglas av självständighet, ansvarstagande och långsiktighet – där varje individ har stor påverkan och frihet i sin roll. Edman & Sjöberg är en del av O.F. Ahlmark & Co Eftr. AB- ett familjeägt företag med huvudkontor i Karlstad, grundat 1847 och verksamt inom flera branscher. Du kan läsa mer om Edman & Sjöberg  här: https://www.edman-sjoberg.se/ Om processen  Tjänsten är en heltidstjänst där de första 6 månaderna av anställningen är hos Linck, för att därefter gå över till en tillsvidareanställning hos Edman & Sjöberg. Anställningsort är Kristinehamn eller Filipstad. För frågor om tjänsten kontakta Wilma Lindmark på [email protected] eller Sebastian Ullström på sebastian.ullströ[email protected]. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Är du Granitor Systems nästa automationsingenjör?
Simplified Recruitment Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Brinner du för ditt yrke som automationsingenjör, är genuint teknikintresserad och vill dela dina arbetsdagar med likasinnade kollegor? Vill du bli en del av ett stort, tryggt och familjeägt bolag där innovation möter industri? Då kan det här vara möjligheten för dig! Information om tjänsten Vi är en del av Granitor-gruppen som har över 3300 medarbetare. Över 400 av dessa jobbar hos oss på Granitor Systems, som är en ledande aktör inom industriell automation och digitalisering. Vi levererar innovativa och skräddarsydda lösningar till våra kunder som finns inom olika branscher, med målet att optimera deras produktionsprocesser och förbättra effektiviteten. Med en stark företagskultur som främjar samarbete, innovation och hållbarhet, söker vi nu en driven och skicklig automationsingenjör till kontoret i trevliga Karlstad. Vi erbjuder dig Hos oss på Granitor Systems får du i utgå från fräscha och nyrenoverade kontorslokaler och arbeta med den senaste tekniken tillhands. Vi håller just nu på att utveckla våra tekniska verktyg med bland annat AI, simulering och virtual comissioning.Du kommer spendera dina arbetsdagar omgiven av kompetenta och drivna kollegor som inte tvekar på att hjälpa till där det behövs. Vi värderar gemenskap och vår företagskultur präglas av entreprenörskap, korta beslutsvägar, att det är högt till tak och att ha roligt tillsammans. Vi är med andra ord väldigt måna om att våra medarbetare trivs och med det i åtanke erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö med bra balans mellan arbete och fritid.Självklart anammas även andra fina förmåner som friskvårdsbidrag, goda pensionsavsättningar, tjänstebil och extra sjukförsäkring.  Arbetsuppgifter I rollen som automationsingenjör kommer du att arbeta brett med programmering och systemering genom hela kedjan av olika projekt. Projekten finns inom energi, industri och infrastruktur och uppgifterna du kommer att utföra i uppdragen kan variera gällande storlek och karaktär. I dialog med kunden, projektledare och konstruktörer designar och utvecklar du de bästa lösningarna för varje specifik situation. Du ansvarar själv upplägget av dina arbetsdagar och utför det mesta av ditt arbete från kontoret. I vissa skeden av projekten kan resor förekomma. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter: Design och utveckling av automationslösningar för industriprocesser. Programmering av PLC-system, främst i Siemens. Programmering och design av HMI/SCADA System. Deltagande i projekt från koncept till färdig installation. Samarbete med kunder för att förstå deras behov och leverera skräddarsydda lösningar. Vi söker dig som Vi söker dig med några års arbetslivserfarenhet som automationsingenjör och att du därigenom besitter goda färdigheter inom industri och PLC-programmering. För att trivas bäst i rollen tror vi att du som person är noggrann, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Helst ser vi att du kommer från en eftergymnasial utbildning förslagsvis inom automation, elektroteknik eller motsvarande men alla ansökningar välkomnas.Krav för tjänsten är B-körkort samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Har du kunskap i Microsoft .Net, nätverk eller robotprogrammering ser vi det som meriterande. Övrigt Stad: Karlstad Omfattning: heltid Anställningsform: tills vidare Tillträde: enligt överenskommelse Kontaktperson för rekryteringen: Ellen Lektorp, Sourcing Partner, Simplified. Kontakt: [email protected]   Då vi jobbar med säkerhetsklassade kunder kommer det vid en eventuell anställning att behövas ett utdrag ur belastningsregistret.I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval så tveka inte på att söka tjänsten redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Mekanikkonstruktör till Arho AB – Bli en del av vårt innovativa team i e...
Arho AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Arho AB befinner sig i en snabb tillväxtfas, och allt fler kunder söker våra expertlösningar inom robotteknik och automation. Nu söker vi en driven mekanikkonstruktör som brinner för att hitta lösningar och vill hjälpa våra kunder att lösa sina tekniska utmaningar. Vill du vara med och skapa innovativa lösningar för framtidens automation? Då kan detta vara din nästa stora utmaning! Om rollen: Som Mekanikkonstruktör hos oss på Arho AB kommer du att arbeta med allt från 3D-CAD till att planera och genomföra mindre projekt, samtidigt som du är en viktig del av de större projekten tillsammans med vårt dedikerade team och erfarna projektledare. Du kommer att spela en nyckelroll i arbetet med att utveckla och implementera tekniska lösningar för våra kunder inom robotteknik och automation. Dina arbetsuppgifter: Design och konstruktion av mekaniska lösningar i 3D-CAD (SolidWorks) Planera och genomföra mindre projekt samt stödja större projekt Samarbeta med projektledare och andra avdelningar för att säkerställa projektens framdrift Delta aktivt i utveckling och optimering av produkter och lösningar Som person ser vi gärna att du är engagerad, lösningsorienterad och har ett stort intresse för teknisk utveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och är van att hantera flera parallella projekt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att bidra till förbättringar och innovationer inom robotteknik och automation. Vi söker dig som har: Högskoleingenjör eller civilingenjör inom mekanik, mekatronik eller maskinteknik Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom mekanikkonstruktion Erfarenhet av att arbeta med 3D-CAD, särskilt SolidWorks Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet inom elektronik eller automation Kunskaper i robotprogrammering eller robotteknik Om Arho AB Arho AB är ett ledande och innovativt företag inom robotteknik och automation, som har varit en pålitlig partner inom industrin sedan 1970-talet. Vi specialiserar oss på robotintegration och robotautomation, och vi hjälper företag att öka sin automatiseringsgrad och sänka sina tillverkningskostnader genom skräddarsydda lösningar. Vi arbetar med några av de största och mest framstående aktörerna på marknaden, inklusive Volvo AB och Meritor, samt flera andra företag inom branscher som fordon, livsmedel, förpackningar och plast. Våra lösningar levereras till företag som satsar på expansion och produktion i Sverige, där vår kunskap och expertis bidrar till att öka effektiviteten och konkurrenskraften. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och familjär arbetsmiljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med flextider, möjlighet till distansarbete och goda möjligheter till långsiktig karriärutveckling. Vår styrka ligger i vår bredd och djupa branschkunskap, och vi är stolta över vår egen fabrik och tillverkningskapacitet. Vi är en arbetsplats för dig som vill vara med och forma framtidens automatiserade lösningar. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning Arbetstider: Flextid med möjlighet till distansarbete Plats: Hallsberg Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan till oss idag och bli en del av vårt team på Arho AB! Vi ser fram emot att höra från dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Senior Nuclear Design Engineer
Westinghouse Electric Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

Senior Nuclear Design Engineer Are you analytic and have an eye for details with experience in nuclear design? Are you interested in working with advanced technology, together with a creative team? Do you also want to contribute to a better climate and a future filled with clean energy? Welcome to the PWR & VVER Core Design team. We have the core design responsibility for PWR and VVER reactors. Our work provides a critical contribution to the operations and business of nuclear power plants around the world. Our team of 15 nuclear design engineers within the EMEA Fuel Engineering department brings a broad range of expertise—from our main focus on core design for PWR and VVER reactors to project coordination, criticality calculations, and software validation. Your contribution to a carbon-free future As a Senior Nuclear Design Engineer, your main responsibility is to lead and support the development of nuclear fuel designs for manufacturing, and to simulate the performance of reactor cores operating with our fuels. This is done to ensure that all safety margins are met while fully utilizing the fuel's capacity. Among other things, this means that you will: Lead and contribute to the optimization of fuel utilization and assurance that the safety and regulatory requirements are fulfilled. Collaborate with engineers in criticality analyses, thermal hydraulics, fuel rod design, mechanical design and safety analyses. Participate in methods and software development. Document analyses in reports. Mentor junior engineers and coordinate design activities with diverse teams. Validation and quality assurance of the core simulator codes and tools that we use and develop internally. Take lead in customer interactions and project planning Examples of customer projects that you can be involved in as a nuclear design engineer are cycle-specific safety analyses, development of the nuclear design for manufacturing, review of core loading plans and patterns developed by the customer, licensing of fuel and business quotes. You will be positioned in Västerås, Sweden, with a hybrid work schedule. We are looking for you To be a good match for this role, we believe that you have a good sense of accuracy, accountability and safety. You are good at communication and enjoy working in a dedicated and transparent team. You have experience working in a role where safety is of high importance. You have been working in different types of projects and works smoothly with customers and colleagues. As documentation of analysis results is an essential part of the work we believe that you have a talent for writing reports. We hope you are motivated by learning more about the nuclear industry. Qualifications 5+ years of experience in nuclear design Experience as Lead Nuclear Designer for PWR plants Master or Bachelor of Science in nuclear engineering, energy systems engineering, engineering physics or equivalent education. Fluent in English, both written and spoken Experience writing reports Meritorious Westinghouse ND03 qualification Experience with software testing and validation in a nuclear context Experience from nuclear design in a commercial or regulatory environment Good knowledge in Swedish Experience in the field of analysis Experience from the nuclear industry We look forward to meeting you! Welcome with your application including CV, cover letter and degree certificate. We interview candidates on a continuous basis, so please send in your application as soon as possible. Security clearance is carried out as part of the recruitment process. You will report to Alan Arsen. For more information about the role, please contact the hiring manager Alan at [email protected]. Please note that all applications need to be sent into our system and will not be taken into consideration over email. Union agreement This role belongs to the union agreement Teknikavtalet. Union representatives Akademikerförening på Westinghouse (AFW): Anna Lundgren +46 21 347825 , [email protected] Unionen: Maria Gunnarsson, +46 21 347 595, [email protected] IF Metall: Zlatko Grbic, +46 732 367 035, [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Testing & Commissioning Engineer
Linxon Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Take up the challenge now that will shape the future of energy! Grab this chance to work with one of the Biggest Utility 400KV High Voltage Transmission Network in Sweden! As a Testing & Commissioning Engineer of the team, you will be working with a team who is Technical Responsible for carrying out Tests at substations sites and commission them to meet customer needs, legislative demands, and standards. What we require: · 5+yrs of exp related to Substation Testing. · As Testing & Commissioning you can: Plan and coordinate the site testing with key stake holders Develop Pre-FAT / FAT / SAT ITPs Coordinate and Conduct FAT / SAT Troubleshoot and resolve technical issues. Handle site commissioning challenges efficiently Compile Red Marks & Reports after successful energization Report findings clearly and collaborate with other teams. Roles and Responsibilities: A Testing & Commissioning Engineer is responsible for the inspection, testing, and commissioning of systems and equipment in various industries but specially substation. Can ensure that installations meet technical specifications, function properly, and comply with safety and quality standards before being handed over for operational use. Key Responsibilities: Testing and Inspection: o Plan and coordinate FAT/SAT Testing Plan among all stake holders. o Prepare Schedule for Pre-FAT/FAT/SAT. o Prepare ITPs. Conduct system and equipment tests to ensure proper functionality. Verify the correctness of electrical, mechanical, or control systems. Perform pre-commissioning checks to ensure readiness of the system or equipment for startup. Troubleshoot issues and resolve discrepancies identified during testing. Commissioning: Oversee the commissioning process, including system startup, configuration, and validation. Collaborate with other engineering teams to ensure system integration. Ensure compliance with project specifications and industry/utility standards. Prepare and review commissioning reports and documentations. Safety Compliance: Ensure adherence to safety regulations during testing and commissioning activities. Identify and mitigate risks related to system operations or installations. Collaboration and Reporting: Work closely with design, operations, and maintenance teams to address any issues. Provide technical support and feedback to the project manager / lead engineer and other stakeholders. Prepare technical reports and commissioning certificates. Documentation: Maintain accurate records of tests, results, and commissioning processes. Document any changes or modifications made during commissioning and ensure they are reflected in project documents. WHAT WE OFFER This role comes with: · Attractive Salary · Parental pay in accordance with collective agreement · Group life insurance and pensions · ASB insurance · Hybrid work model · Mindler – psychologist online · Health Contribution · Opportunity to work for a global organisation. EDI When it comes to diversity and inclusion, we see things differently at Linxon - we encourage applications from people of all races, ages, genders, religions, sexual orientations and more - so whoever you are, we hope you’ll see things our way, too. ABOUT LINXON Shaping energy solutions to empower sustainable connectivity. Linxon’s vision is to deliver the best market offering for turnkey substation projects through world-class power technologies and delivering the highest level of competence in managing infrastructure projects. As a leading engineering company, we help our customers with turnkey substation solutions in the field of power transmission, renewable energy, and transportation. In this role, you will have the opportunity to be part of a new company as it evolves and help shape it for the future. If you like new challenges, have an entrepreneurial spirit, and are interested in working with other motivated professionals with expertise in the Substations EPC business, then this is the new opportunity for you. To know more about the Linxon please click on the link below. Building the infrastructure to power the world - we are Linxon! - YouTube

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Administrative Assistant – Automotive Industry | Södertälje
Sway Sourcing Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

We are looking for a Strategic Technology Planning Support for our client in the automotive industry. You will play a key role in assisting the strategic development and oversight of emerging technologies within a leading automotive organization. This includes contributing to planning, analysis, and coordination efforts that shape long-term technology direction and investment decisions. Key Responsibilities: Contribute to day-to-day operations, particularly related to Core vs. Non-core assessments and Research & Innovation initiatives. Drive the implementation of governance models that align with the company’s overall strategic direction. Organize, coordinate, and facilitate cross-functional meetings, often involving senior-level stakeholders and decision-makers. Ensure effective documentation and follow-up on key decisions, action items, and updates to strategic roadmaps. Work in close partnership with senior leaders from various departments including R&D, Innovation, Manufacturing, Procurement, and Strategy. Lead and coordinate strategic workshops as well as sessions focused on innovation planning. Act as a bridge between departments, ensuring effective communication and alignment on cross-functional strategic priorities. Requirements A degree in Engineering or Finance, with a technical background. Fluency in English is essential. Proficiency in Swedish and/or German is a plus. 5–10 years of experience in a related professional field, preferably within the automotive sector. Demonstrated success in areas such as strategic management, governance frameworks, and innovation planning. Excellent communication and relationship-building skills, with confidence in collaborating with executive stakeholders. A self-starter with the ability to independently drive and manage complex initiatives. Open to and capable of working partially on-site in Södertälje, as part of a hybrid arrangement. Start Date & Application: Start Date: 2025-07-01 (flexible) End Date: 2026-06-30 Application Deadline:2025-06-26 Hybrid: combination of remote work and on-site presence Location: Södertälje Contact person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our core focus areas include Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also offer the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique blend of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025