Did you recently graduate with a degree in Wireless, Photonics, or Space? Our client is now looking for a Power Amplifier Design Engineer with an interest in RF, High-Frequency Structure Simulator (HFSS) and design. By starting your career with Nexer Tech Talent you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! About the role We are looking for a newly graduated Master's student with a background in Wireless, Photonics or Space who is curious, driven and eager to learn. You will be joining one of three closely collaborating teams (about 15 people in each) that together form a strong and experienced group developing Power Amplifiers (PAs) for future radio systems at a leading international telecom company. Our work covers the full development spectrum, including advanced research, predevelopment, product development and aftermarket support. As a designer in our team, you will contribute to the development of amplifiers across all power levels and frequency ranges used in both narrowband and broadband mobile applications. You will be involved in a wide range of activities and gradually grow into the role with support from senior experts in the team. You will gain valuable experience and exposure, from working with simulation tools like ADS and AWR to learning how to engage in technical discussions with transistor vendors, mobile infrastructure companies, universities and research institutes. Experience with tools like HFSS or similar is considered a plus. The work takes place in a large, well equipped lab environment with close collaboration among colleagues across different disciplines. If you are passionate about RF, curious about future radio technologies and ready to grow with a dedicated team, we would like to to hear from you. The role is located in Stockholm. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specializes in giving young tech talents the ultimate start to their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client’s location in Stockholm. The start date is in August. You will be coached by a mentor within your team and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well supported. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after-work events, and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is to offer you employment with the client. Desired qualifications: Are at the start of your career and have a master's in Wireless, Photonics, or Space. Have an interest in telecom industry, amplifiers and teamwork. As a person curious, driven and willing to learn. Good knowledge in english. Has good knowledge in HFSS, RF and electronics. Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Olivia Holm at [email protected]. We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.
Produktionsplanerare – Husqvarna Construction, Åsbro Vi söker nu en produktionsplanerare till vår enhet i Åsbro. I rollen kommer du ha ett helhetsansvar för planering av produktionen och säkerställa att produktionen möter uppsatta mål och kundkrav. Du får en central roll där din noggrannhet och samarbetsförmåga blir avgörande för att leveranssäkerheten bibehålls och utvecklas. Med ett tätt samarbete med produktion och den centrala planeringsavdelningen får du möjlighet att påverka flöden, förbättra processer och bidra till långsiktig utveckling. I dina framtida arbetsuppgifter som produktionsplanerare ansvarar du för att planera och koordinera produktionen utifrån behov, kapacitet och leveranstid. Du arbetar strategiskt och operativt för att hela produktionskedjan ska fungera så effektivt som möjligt. Arbetsuppgifter som Produktionsplanerare Ansvarar för att planera, koordinera och följa upp produktionen av våra maskiner Utjämning, kapacitetsberäkning och körplanering. Effektivisera produktionen och resursanvändning. Hantera materialbrister som resulterar i tillverkningsförändringar, i nära samarbete med inköp/försäljning Färdigställer dokumentation och arbetshandlingar relaterade till genomförande av arbetsorders. Artikel- och strukturuppsättning i affärssystemet Vara en viktig länk mellan produktion och försäljning samt inköp Produktionsuppföljning i samarbete med logistikchefen Verkar aktivt för att uppnå målen samt tar egna initiativ för att driva arbetet framåt Månadsuppföljning av KPI Veckoavstämningar med centrala planeringsavdelningen, Weekly Supply. Vem är du Vi söker dig som ser lösningar, är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du tar gärna initiativ och har en god social förmåga som visar sig i dina kontakter och samarbeten, både internt i organisationen och externt. Vidare är du flexibel, har ett genuint intresse för att ge service av hög kvalitet och utför dina arbetsuppgifter på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Du är också skicklig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. Din bakgrund och kompetens Eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom relevant område Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Datakunskaper (Microsoft Office) Erfarenhet av arbete i datorbaserade interna/externa stödsystem Grundläggande ekonomisk förståelse Grundläggande kunskap om produktionslogistik Har du erfarenhet av produktionsplanering eller förändringsarbete är det meriterande, likadant om du har mycket goda kunskaper i Excel. Placeringsort: Åsbro Ansökan Vill du vara en del av vår resa? Ansök i så fall så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, pga GDPR. Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Jenny Baly, Supply Chain Manager på [email protected] Har du frågor angående rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition partner – Katarina Karlsson på [email protected] Vi tar ett sommaruppehåll för att ladda energi och njuta av säsongen. Vårt team är tillbaka i augusti, då vi börjar gå igenom ansökningar och boka in intervjuer. Under tiden är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor – inkorgen bevakas och vi återkommer så snart vi kan. Önskar dig en trevlig sommar! Om Husqvarna Construction Division I mer än 325 år har vi drivit innovation och teknikutveckling som överträffar slutkundernas förväntningar. Husqvarna Construction, en division inom Husqvarna Group, är världsledande inom maskiner och diamantverktyg för bygg- och stenindustrin. Grunden är byggd på produkt- och teknikledarskap som säkerställs genom höga investeringsnivåer i användarfokuserad produktutveckling för att erbjuda professionella slutanvändare de mest effektiva och ändamålsenliga lösningarna. Produkter och tjänster distribueras globalt i alla relevanta försäljningskanaler. Läs mer på https://www.husqvarnacp.com/int
Bli en del av vårt fantastiska talangprogram och arbeta som driftingenjör inom el/automation! Hos oss får du möjligheten att arbeta på ett värdlsledande företag med avancerade och innovativa elkrafstlösningar. Vi ger dig chansen att kickstarta din karriär som driftingenjör där du får värdefull erfarenhet inom HVDC systemet, innefattande felsökning av el, elkraft och automationssystem. Framtidens Talangprogram Under ett års tid kommer du att delta i vårt talangprogram. Det innebär att du kommer ha ungefär en utbildningsdag i månaden, utbildningarna är specifikt framtagna tillsammans med vår kund för att hjälpa dig genom både teknisk kompetensutveckling och stärka dig som individ. Talangprogrammet ger dig en unik möjlighet att bygga relation med de andra deltagarna, byta erfarenheter samt lära känna andra delar av verksamheten. Vårt mål är att du ska ha roligt under året samtidigt som du rustas med viktig kunskap som hjälper dig i arbetslivet. Under första året är du bosatt i Ludvika, antingen temporärt eller över tid. Efter första året av introduktion och inlärning av rutiner, teknik och system går det bra att utgå från Västerås området under tiden man inte reser och driftsätter. Mer om rollen Som driftingenjör kommer du arbeta på elkraftsanläggningar runt om i världen med fokus på att säkerställa driften kopplat mot el och automationssystem. Dina ansvars områden blir att genom simulering och testning av systemen, säkerställa att systemen fungerar optimalt och enligt dem krav som ställs på anläggningen så att våra kunder får den bästa möjliga upplevelsen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Driftsättning och säkerställande av elkrafts- och automationssystem. Felsökning och problemlösning för att säkerställa driftsäkerhet. Samarbete med kunder och kollegor för att uppfylla projektmål. Resor till olika delar av världen för att delta i installationer, driftsättning och underhåll. Vem är du? Vi söker dig som engagerad och kunnig person med eftergymnasial utbildning inom el, elkraft, elektronik, datateknik, automation eller likvärdigt. Du har en stark teknisk bakgrund och är lösningsorienterad. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande men inte ett krav. Du erbjuds Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en internationell miljö med spännande utmaningar. Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa och välmående. Flexibel arbetstid för att du ska kunna balansera arbete och fritid. Möjlighet att resa och arbeta på olika platser runt om i världen. Om vår kund Vår kund är ett världsledande elkraftsföretag som ständigt strävar efter att ligga i framkant av teknologisk utveckling. De erbjuder innovativa lösningar och har en stark global närvaro. Här får du chansen att arbeta med de bästa inom branschen och bidra till hållbara energilösningar. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Rekryteringsprocessen Intervju med Framtiden AB Referenstagning Intervju med slutkund SSG-utbildning samt drogtest Villkor Anställningen inleds med en anställning genom Framtiden AB, med möjlighet till permanent övergång hos kundföretaget efter slutförd konsultperiod. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och en arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika team
Vill du vara med och forma framtidens smarta fastigheter? Är du tekniskt nyfiken, lösningsorienterad och trivs med ett högt teknikinnehåll? Då kan du vara rätt person för en växande aktör inom fastighetsautomation i Malmö! Om företaget Vår kund är ett specialiserat konsultbolag inom fastighetsautomation med bas i Malmö. De arbetar med hela kedjan – från rådgivning och projektering till installation och driftsättning av smarta styr- och övervakningssystem. Kunderna finns inom både offentlig och privat sektor, och omfattar allt från skolor och sjukhus till bostadsfastigheter och kommersiella byggnader. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och långsiktighet levererar de tekniska lösningar som gör fastigheter mer energieffektiva, användarvänliga och framtidssäkrade. I teamet arbetar erfarna automationsingenjörer som gärna delar med sig av sin kunskap – och som nu vill välkomna en ny kollega för att växa tillsammans. Om rollen Som Automationsingenjör hos vår kund får du vara en nyckelperson i arbetet med att utveckla och implementera styr- och övervakningslösningar i kommersiella fastigheter som skolor, sjukhus, bostäder och specialboenden. Du arbetar nära kunderna i både projekterings- och genomförandefas – alltid med fokus på användarvänlighet, energieffektivitet och långsiktiga lösningar. Du kommer till en liten, kunnig grupp med lång erfarenhet, där du får en gedigen introduktion och lär dig genom att följa med erfarna kollegor ute på fältet. När du blir varm i kläderna får du ta egna uppdrag och jobba mer självständigt. Vi söker dig som: Har som lägst en YH utbildning inom automation, energi eller motsvarande Talar och skriver svenska obehindrat Har B-körkort Antingen är nyutexaminerad med praktisk bakgrund inom el, VVS – eller redan arbetar som automationsingenjör inom fastighetssidan Det är meriterande om du har: Praktisk erfarenhet inom fastigheter som elektriker eller VVS-tekniker Tidigare jobbat med Bastec eller Beckhoff Vad du får: Här får du chansen att bli en del av ett växande team med starkt kundfokus, hög teknisk kompetens och ett stort engagemang för hållbara och lönsamma lösningar. Du får utrymme att växa i din roll, både i praktiken och tekniskt – i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vill göra skillnad i människors liv genom att matcha rätt talanger med rätt företag. Vi finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du initialt att vara anställd av Framtiden, med möjlighet att övergå till anställning direkt hos kund. Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Malmö Arbetstider: 08:00 – 17:00 Omfattning: Heltid Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande!
Om företaget Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med cirka 700 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Ellevios värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt de gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör de energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås. Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar de förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. De förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort. Din roll I rollen som projektingenjör hos Ellevio kommer du att arbeta med spännande och varierade projektrelaterade uppgifter. Med tiden förväntas du utvecklas och bli alltmer självgående i din roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera tids- och projektplanering, ekonomisk uppföljning samt månadsrapportering. Du kommer att kalla till och delta i möten, både internt och externt, samt föra anteckningar, skriva mötesprotokoll och sammanställa information. Vidare kommer du att samordna externa kontaktytor och forum, föra dialog med berörda myndigheter och intressenter, samt ansvara för korrektur och granskning av olika avtal och projektdokumentation. En viktig del av din roll är också att arbeta med teknisk dokumentation. Avdelningen för Stora Program på Ellevio ansvarar för de mest omfattande och strategiskt viktiga projekten i Stockholmsområdet. I denna roll kommer du främst att arbeta med projekt Beckomberga – en av de största elnätstationerna i Stockholm, belägen i Råcksta. Stationen, som funnits sedan 1950-talet, har tidigare fungerat som kontorslokal för upp till 80 personer och bär därför på en rik historia. Nu står anläggningen inför en omfattande ombyggnation där hela ställverksområdet ska moderniseras för att möta framtidens behov. Projektet har haft olika förberedande faser sedan 2013, men har bedrivits mer aktivt sedan 2023. Byggstart i fält planeras till 2026, med färdigställande år 2031. Nu är det dags för en ny epok när Ellevio ska bygga om hela ställverksområdet för att framtidssäkra elförsörjningen! Din profil Vi söker dig som har en utbildning inom elkraft eller energiteknik. Har du även erfarenhet eller utbildning inom mark- eller byggområdet är det meriterande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är strukturerad och har en mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, kommunikativ och teknikintresserad, med ett starkt driv och initiativförmåga. Du har lätt för att arbeta självständigt, tar gärna egna initiativ och tycker om att bidra med nya idéer och perspektiv. Eftersom uppdraget är mångsidigt ges du stora möjligheter till personlig utveckling och fördjupning inom flera områden. Vi tror att du kommer trivas om du är nyfiken, gillar att utmana resonemang och har en vilja att påverka. Detta är en möjlighet utöver det vanliga – ett spännande uppdrag som kommer att ge dig värdefulla erfarenheter inför din fortsatta karriär! Övrig information Som en del av en samhällsviktig verksamhet genomför vi bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Vid behov tillämpas även säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Om tjänsten är krigsplacerad får du information om detta vid anställning. Arbetsplats: Ellevios kontor på Valhallavägen, NCC:s kontor vid Järva krog, samt Beckombergas kontor i Spånga. Arbetstid: Vardagar kl. 08:00–17:00 Start: Omgående Detta är ett konsultuppdrag via Clevry med en initial anställning på 12 månader – med goda möjligheter till förlängning. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Ellevio med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl.
CJ Automotive AB grundades 1895 i Dalstorp och har sedan slutet av 1980-talet levererat pedalsystem till fordonsindustrin. Idag har företaget utvecklats till en ledande aktör inom vår sektor och vi är en stark global partner till våra kunder världen över, då vi ständigt arbetar med att utveckla, tillverka samt sälja våra produkter av bästa kvalitet. Bland kunderna återfinns några av världens mest kända varumärken inom personbilar och tunga lastvagnar. Förutom den svenska tillverkningen, som sker i Dalstorp med cirka 220 anställda, finns även systerföretag Kina. Läs mer om oss på www.cjautomotive.com. Har du gedigen erfarenhet inom elektronik eller mekatronik och söker en roll där du får använda din kompetens fullt ut – från idé till produktion? CJ Automotive erbjuder nu en möjlighet för dig som vill ta en nyckelroll i utvecklingen av avancerade sensorlösningar för några av världens mest välkända fordonstillverkare. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar, hög teknisk höjd och stor möjlighet att påverka både produkter och arbetssätt. Här finns utrymme att bidra med både expertis och vägledning i tvärfunktionella team där din erfarenhet gör skillnad. Om CJ Automotive CJ Automotive AB grundades 1895 i Dalstorp och har sedan slutet av 1980-talet levererat pedalsystem till fordonsindustrin. Idag har företaget utvecklats till en ledande aktör inom vår sektor och vi är en stark global partner till våra kunder världen över, då vi ständigt arbetar med att utveckla, tillverka samt sälja våra produkter av bästa kvalitet. Bland kunderna återfinns några av världens mest kända varumärken inom personbilar och tunga lastvagnar. Förutom den svenska tillverkningen, som sker i Dalstorp med cirka 220 anställda, finns även systerföretag Kina. Läs mer om oss på www.cjautomotive.com Om rollen Som elektronikingenjör får du en bred roll med helhetsansvar från koncept och design till testning, validering och serietillverkning. Du arbetar både med befintliga kontaktlösa sensorer och med utvecklingen av nya, innovativa lösningar enligt APQP-processen – hela vägen ut till serieproduktion. Du blir en nyckelperson i våra kundnära projektteam tillsammans med projektledare, konstruktörer, produktionstekniker och kvalitetsingenjörer. Rollen innefattar även direkt kontakt med kunder och leverantörer, samt stöd vid framtagning av prototyper och produktionsutrustning. Vi tror att du trivs i en varierad och tekniskt utmanande miljö där din erfarenhet kommer till sin rätt, både i det operativa arbetet och som en trygg resurs i teamet. Vi söker dig som har: • Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, inbyggda system eller liknande • Minst tre års erfarenhet av elektronikutveckling (gärna betydligt mer) • Erfarenhet av eller intresse för att utveckla kalibrerings- och testprogram för sensorbaserade system • Vana vid kravställning på elektroniska system, komponenter och serieproduktion • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin och standarder som ISO 26262 • Kunskap i C eller scriptbaserade språk för testautomation • Erfarenhet av automationssystem eller Worst Case Circuit Analysis Vi erbjuder Hos CJ Automotive får du verka i ett stabilt och väletablerat företag där du blir en viktig del av vår tekniska utveckling. Här finns en öppen kultur med stor respekt för kompetens och erfarenhet – och goda möjligheter att påverka både arbetssätt och produktutveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Dalstorp. Vissa resor förekommer i tjänsten. Ansökan Känner du att du inte prickar av alla krav? Hör ändå av dig – vi ser gärna att du växer in i rollen! Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Mpya Sci & Tech. För frågor är du välkommen att kontakta Talent Advisor Nadine Gneiser på 0731-489 899 eller [email protected]. Ansökan sker via www.mpyascitech.com. Då vi hanterar ansökningar löpande och positionen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, uppmuntrar vi dig att inte vänta med din ansökan. Nyfiken på CJ Automotive och vill veta mer om rollen? Välkommen att höra av dig! Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker nu en specialist inom hyresadministration och avtalsförvaltning med erfarenhet av kommersiella hyresavtal till Retta! I rollen ansvarar du för administration och hantering av kunders kommersiella hyresavtal. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt och ställer krav på struktur, noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt. Du blir en del av ett team om cirka 13 personer som präglas av samarbete, ansvarstagande och en lösningsorienterad kultur. Du kommer att arbeta nära både uppdragsgivare och interna funktioner och vara en viktig del i det dagliga leveransen. Omfattning: Heltid (100%) Start: Omgående/enligt ök Placering: Stockholm och/eller Västerås (hybridarbete). Obs. Vid placering i Stockholm förväntas du vara på plats i Västerås 1-2 dagar i veckan. Exempel på ansvarsområden Upprättande av kommersiella hyresavtal och tilläggsavtal, inklusive inregistrering och arkivering Registrera fastigheter och objekt i databas vid nya uppdrag/förvärv Underhåll av fastighetsbestånd och hyresdata i Unit4/UPM Framtagande av hyresavtal och uppsägningshandlingar Rapportering av hyresdata till kund Din profil Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet som hyresadministratör, avtalsförvaltare eller liknande från fastighets- eller fastighetsförvaltande bolag Erfarenhet av att läsa, tolka och administrera kommersiella hyresavtal Kunskap om indexklausuler och hur de påverkar hyreskostnader och avtalens ekonomiska villkor Goda kunskaper i Excel Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i Unit4 och/eller Yardi. Har du ett systemintresse finns möjlighet att ta på dig ett utökat ansvar som super-user Kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsmoms Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att identifiera vad som behöver göras för att nå resultat och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är bekväm med att ta kontakt med andra, både internt och externt för att exempelvis följa upp och säkerställa att uppgifter utförs i rätt tid. Erbjudande och förmåner Skräddarsydda utvecklingsmöjligheter utifrån dina intressen och ambitioner Kollektivavtal med tillhörande arbetsmarknadsförsäkring och tjänstepension Friskvårdbidrag på 5000kr Sjukvårdsförsäkring Erbjudande om förmånscykel Om Retta Retta AB grundades 2007 och var först på den svenska marknaden med att leverera fastighetsförvaltning med öppenhet och flexibilitet. Idag är vi en del av den nordiska fastighetskoncernen Retta och erbjuder våra kunder tjänster inom Asset Management, ekonomisk, kommersiell och teknisk förvaltning samt fastighetsdrift. Vi har ett stort fokus på hållbarhet och är en flexibel, pålitlig och nära partner för fastighetsägare i de nordiska länderna. Vi finns idag på ett 40-tal orter i Sverige och Finland. Några av våra kunder är Cavendo, Trophi, Schroders, Genesta, Alecta och Savills IM. Läs mer om oss på www.retta.se Rettas ekonomiska förvaltning består i dagsläget av ca 45 medarbetare fördelade på fyra avdelningar; avtal- och hyresadministration, leverantörsreskontra, redovisning och controlling. Information om rekryteringsprocessen Vi på Re:Con Finance samarbetar med Retta AB i denna rekrytering och ansvarar för hela processen. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du vara med och bygga framtidens samhälle – från grunden? Är du nyfiken på markens hemligheter, gillar problemlösning och vill jobba i ett innovationsdrivet företag där du får växa tillsammans med erfarna kollegor? Då kan det här vara starten på din karriär som handläggande geotekniker! Här får du kombinera teknik, analys och samarbete i projekt som gör skillnad – på riktigt. Arbetsuppgifter som handläggare Som handläggande geotekniker arbetar du med att ta fram geotekniska undersökningsprogram och rapporter, baserat på både ny data från fält och tidigare studier. Du kommer att arbeta mycket med beräkningar. Du bidrar till hållbara och trygga byggprojekt genom att analysera markförhållanden och ge underlag för beslut i bygg- och infrastruktursatsningar. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis Utföra skrivbordsstudier och ta fram fältrapporter Analysera jord- och grundförutsättningar via undersökningsdata Utföra beräkningarSkriva tekniska rapporter (RNA) och på sikt ge rekommendationer Göra geotekniska ritningar Arbeta i flera små projekt parallellt med stöd från mer seniora kollegor Ha kontakt med kunder, ofta via telefon, för att samla in information Följa med ut i fält för att förstå helhetsbilden och lära dig platsförhållanden I rollen som Handläggande geotekniker söker vi dig som har Civilingenjörsutbildning inom väg- och vatten, geologi eller likvärdigt Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska B-körkort – du kommer ibland behöva åka ut på platsbesök Det är meriterande om du har Erfarenhet av beräkningar från studier eller tidigare arbete Gjort exjobb/praktik/extrajobb inom geoteknik Som person är du Nyfiken och engagerad i ditt arbete Orädd att prova nya saker, men vet när du ska be om hjälp Affärsmässig och kommunikativ – du är inte rädd att ta kontakt med kund Prestigelös och delar gärna med dig av kunskap till andra i teamet Du erbjuds En mentor och en genomtänkt introduktion Möjlighet att delta i både små och stora projekt Ett välkomnande företag med kollektivavtal, starkt fokus på innovation och utvecklingsmöjligheter Stöd från kollegor och en kultur där alla hjälps åt – det är enkelt att be om hjälp Möjlighet att på sikt ta ansvar för egna uppdrag och driva dina egna idéer vidare Om Tyréns Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. De kombinerar spetskompetens med ett stort engagemang för att skapa hållbara lösningar. Tyréns ligger i framkant när det gäller teknisk innovation och har bland annat utvecklat en egen AI-lösning för att effektivisera arbetsprocesser. Läs mer på Tyréns vi skapar bättre samhällen | Tyréns Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Vi brinner för att du ska få möjlighet att “älska måndagar”! För denna tjänst kommer du att vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över i anställning direkt hos Tyréns. Villkor Start: Januari 2026 Plats: Linköping eller Västerås Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse Vi går igenom ansökningar löpande - skicka in ditt CV redan idag!
Om oss Megadoor, ASSA ABLOY Entrance Systems, är på en resa full av potential och möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden. Innovation och hållbarhet är kärnan när vi utvecklar och levererar våra toppmoderna automatiserade entrélösningar. Vi säljer, utvecklar, konstruerar, tillverkar och installerar världsledande stora portlösningar till framför allt krävande miljöer. Megadoor utvecklar kundanpassade lösningar inom bland annat flyg, rymd, varvsindustrin, gruvnäringen och tung industri. Vi söker nu en elkonstruktör som vill ta nästa steg i karriären. Här kommer du att arbeta med högteknologiska produkter i ett företag som är globalt ledande inom sin nisch, i team där utveckling, innovation och kvalitet står i centrum. Låter det här intressant? Då vill vi gärna att du hör av dig! About the company We are the ASSA ABLOY Group - Our people have made us the global leader in access solutions. In return, we open doors for them wherever they go. With nearly 61,000 colleagues in more than 70 different countries, we help billions of people experience a more open world. Our innovations make all sorts of spaces – physical and virtual – safer, more secure, and easier to access. As an employer, we value results – not titles, or backgrounds. We empower our people to build their career around their aspirations and our ambitions – supporting them with regular feedback, training, and development opportunities. Our colleagues think broadly about where they can make the most impact, and we encourage them to grow their role locally, regionally, or even internationally. As we welcome new people on board, it’s important to us to have diverse, inclusive teams, and we value different perspectives and experiences. Read more about the company here: https://www.assaabloyentrance.com/se/sv Dina arbetsuppgifter Som elkonstruktör hos oss får du ett brett tekniskt ansvar i ett världsledande teknikföretag. Du arbetar med elkonstruktion, utför beräkningar och skapar dokumentation för både nya och befintliga produkter – alltid med fokus på hög kvalitet och ständig utveckling. Du är med i hela processen, från idé och design till att stötta produktion, installation, service och projektledning. Vid behov agerar du också som tekniskt stöd externt, vilket gör din roll både variationsrik och strategiskt viktig. Rollen kräver självständighet och stort eget ansvar, samtidigt som du samarbetar tätt med flera funktioner internt. Vi ser dig som en drivande kraft som inte bara genomför uppgifter utan aktivt förbättrar både teknik och arbetsprocesser för att skapa ännu bättre resultat. Din profil Du trivs i en roll där det händer mycket, gillar att ha ansvar och ser till att det du lovar också blir gjort. Du är initiativtagande, nyfiken och ser förbättringar som något självklart! Vi söker dig som har erfarenhet av elkonstruktion, gärna i en industriell eller tekniskt avancerad miljö. Du har förmodligen en bakgrund som högskole- eller civilingenjör inom el eller elektroteknik och känner dig trygg i att ta tekniska beslut. Du har vana av att jobba i projektform, förståelse för relevanta direktiv och kan ta fram tydlig och strukturerad teknisk dokumentation. Framför allt är du en person som får saker att hända – och som gärna gör det tillsammans med andra. Att du pratar och skriver på svenska och engelska är ett krav. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Britta Larsson tfn. 073-3512773 Sista ansökningsdag är den 17 Augusti via www.clockworkpeople.se, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Biträdande förvaltare för konsultuppdrag - med god chans till vidare anställning För kunds räkning söker vi en Biträdande förvaltare som kan gå in i ett konsultuppdrag omgående. Uppdraget är på heltid och löper cirka 6 månader framåt med chans till vidare anställning direkt hos vår kund. Arbetsuppgifter: Som biträdande förvaltare kommer du att vara en viktig stödresurs för förvaltningsorganisationen och vara en nyckelperson i kommunikationen med hyresgäster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Vara ett stöd för förvaltarna. Ta emot felanmälningar över telefon och mail. Skapa struktur och hantera många kontaktytor samtidigt. Administration och ekonomisk administration, inklusive fakturering. Bygga och underhålla affärsmässiga relationer med god service och flexibilitet. Bidra till effektiva processer genom att kombinera helhetsperspektiv med detaljfokus. Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom fastighetsbranschen. Erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna som förvaltningsassistent, uthyrare eller som biträdande förvaltare. En hög social kompetens och god kommunikationsförmåga för att kunna interagera effektivt med både hyresgäster och kollegor. Förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifterna effektivt. En god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att arbeta i team. Om oss: Vi erbjuder en varierad roll där du får möjlighet att utvecklas inom fastighetsbranschen. Om du är redo att ta dig an en mångsidig och ansvarsfull roll, ser vi fram emot din ansökan! Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Elin Eriksson på [email protected]. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Välj ett jobb för att visa detaljer