Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som NC-programmerare på vår avdelning kommer du tillhöra ett tätt samverkande och kompetent team. I dagsläget består avdelningen av 24 andra NC-programmerare. I din roll kommer du huvudsakligen att arbeta med framtagning av produktionsunderlag för vår NC-styrda tillverkningsutrustning inom svarvning och fräsning. Du kommer, förutom NC-programmering, även att arbeta med bearbetningsmetoder och fixtureringsmetoder. I din roll kan även Kalkylarbete kan även förekomma. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av produktionsteknik eller verkstadserfarenhet med avseende på maskinbearbetning. Du har en teknisk utbildning i botten och en god produktionsteknisk kompetens. Arbetet som NC-programmerare innebär att du måste samverka med konstruktionsavdelning, verkstad samt övriga avdelningar inom Saab. Du bör därför vara utåtriktad, drivande och van att ta egna initiativ. Goda språkkunskaper i engelska samt god datorvana är ett krav. Övriga önskvärda kvalifikationer: * Bred verkstadsutbildning eller verkstadserfarenhet gärna från NC-styrd tillverkning. * Verkstadsutbildning/erfarenhet inom andra verkstadsavsnitt är meriterande. * Erfarenhet från konstruktion * God produktkännedom * Kunskaper inom Catia V5, Siemens NX och Mazatrol eller liknande CAD/CAM system är meriterande * Erfarenhet från NC-programmering Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Job Posting End Date / last application date: 2025-07-27 Vill du arbeta med fastighetsunderhåll i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, driva förbättringar och säkerställa att våra industrifastigheter håller högsta standard? Då är detta rollen för dig! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Om förädlingen i Kiruna Hos oss på Kiruna Malmförädling omvandlas malm från gruvan till högkvalitativa produkter. Processen innefattar tre huvudsteg: sovring, anrikning och pelletisering. Avdelningen består av åtta sektioner, varav fyra fokuserar på huvudprocessen och fyra fungerar som stödsektioner inom områden som kvalitet, teknik- och processutveckling, materialhantering samt vatten och dammar. Tillsammans driver vi innovation och kvalitet framåt i varje steg. Läs mer om hur vi förädlar här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Din roll Som underhållstekniker med inriktning på fastighetsunderhåll spelar du en nyckelroll i att säkerställa att våra industrifastigheter håller hög standard genom planerat och förebyggande underhåll. Du driver förbättringsarbete, ser till att lagkrav efterlevs och bidrar till en effektiv arbetsprocess genom planering och beredning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Upprätta, utveckla och förvalta underhållsplaner för fastigheter. Agera beställare och kontaktperson gentemot entreprenörer och kontrollorgan. Säkerställa efterlevnad av lagkrav, AFS och andra relevanta regelverk. Driva förbättrings- och optimeringsarbeten inom fastighetsunderhåll. Utföra löpande inventeringar för att identifiera underhållsbehov. Hantera felanmälningar och planera mindre underhållsarbeten. Skapa anmodan, ankomstregistrera och besikta utförda jobb. Godsmottaga beställt material och vid behov utföra enklare underhåll på byggnader. Det här har du med dig För att trivas i rollen ser vi att du: Är proaktiv och har förmågan att planera och genomföra underhållsåtgärder innan problem uppstår. Har erfarenhet av att driva förbättringsarbete och ett starkt intresse för att optimera arbetsprocesser. Är trygg i att ta ansvar för att koordinera och leda underhållsarbeten samt samordna externa aktörer, entreprenörer och leverantörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt överenskommelse. Är van att hantera felanmälningar och planera åtgärder med både kort- och långsiktig hållbarhet i åtanke. Har en god kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med olika yrkesgrupper. Bidrar till en positiv arbetsmiljö genom ett lösningsorienterat och strukturerat arbetssätt. För den här rollen ser vi att du har erfarenhet av underhållsplanering och fastighetsunderhåll, gärna inom industrifastigheter. Det är meriterande om du har god kunskap om lagkrav, AFS och andra relevanta regelverk, samt erfarenhet av inköp, materialhantering och enklare planering. För tjänsten krävs godkända gymnasiebetyg, B-körkort samt goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. Kunskaper i engelska är meriterande. Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Arbetstid: Dagtid. Omfattning: Heltid. Plats: Kiruna. Start: Enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 27 juli. Under vecka 27-34 är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket kommer ske från den 25 augusti. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För frågor om tjänsten får du gärna kontakta gruppchef: Daniel Nilsson 076 1413636, [email protected] Facklig kontakt: Fackliga representanter, Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08. Akademikerföreningen– Peter Johansson, 0980-71879. Ledarna Norra– Ingegerd Kyrö, 0980-71050 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi påskyndar övergången till ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri, energi och digitalisering som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Inkludering och mångfald – Vi vill attrahera personer med olika bakgrund och perspektiv till vår organisation. Mångfald är positivt på många sätt för oss på AFRY. Vi vet att det driver både kreativitet och innovation. Jobbeskrivning Är du en driven och engagerad person med några års erfarenhet av kvalitetsledning? Vill du vara med och hjälpa våra kunder inom olika branscher att utveckla sina processer? Då kan du vara den vi söker! Som konsult hos oss kommer du att arbeta med våra kunder för att säkerställa och vidareutveckla deras processer och ledningssystem, hålla utbildningar, genomföra revisioner eller jobba i kvalitetsrelaterade processer som ändringar och avvikelser. Du kommer att bidra med din expertis inom: Implementering och underhåll av ledningssystem enligt ISO 9001, 13485, 14001, 27001 och 45001 Genomförande av internrevisioner Processkartläggning och processutveckling Stöd vid certifieringsförberedelser och förbättringsarbete Du kommer att arbeta både självständigt och i team, oftast i kundens verksamhet, vilket kräver god kommunikationsförmåga och konsultmässighet. Vilka är vi? Vår sektion Compliance & Quality Management (CQM) består av ca 30 medarbetare i Mälardalen, Malmö och Göteborg. Sektionen drivs av Britta-Stina tillsammans med gruppchef Lars och vår teamleader Jacob. Bland våra medarbetare som är allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel samt processer i hela företagets organisation i olika branscher och organisationer. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har: 2-8 års erfarenhet av kvalitetsrelaterade arbetsuppgifter relevant högskoleutbildning inom teknik, miljö eller motsvarande tidigare erfarenhet av ISO 9001, 13485, 14001, 27001 eller 45001 flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi blir extra glada om du även har: tidigare erfarenhet som internrevisor eller lead auditor erfarenhet av ISO 9100 Som person är du strukturerad, analytisk och har lätt för att skapa förtroende. Du har en stor dos pragmatism och jobbar gärna tillsammans med både mer juniora och seniora kollegor. Ytterligare information Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla. Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Kontaktuppgifter för frågor För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Ansök via ansökningsknappen då vi inte kan ta emot ansökningar via mejl. Välkommen med din ansökan senast 29/6! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Building on our past. Ready for the future Worley is a global professional services company of energy, chemicals and resources experts headquartered in Australia.? Right now, we’re bridging two worlds as we accelerate to more sustainable energy sources, while helping our customers provide the energy, chemicals and resources that society needs now. We partner with our customers to deliver projects and create value over the life of their portfolio of assets. We solve complex problems by finding integrated data-centric solutions from the first stages of consulting and engineering to installation and commissioning, to the last stages of decommissioning and remediation. Join us and help drive innovation and sustainability in our projects. Lead Instrumentation Engineer Role Context: You will be based in Stenungsund as a Lead Instrumentation Engineer and be the focal point for specific projects, providing instrumentation engineering services that comply with our and customers' regulatory specifications, and delivering on time and within budget. You'll be: Define project requirements, promote workshare when appropriate, assign tasks, supervise progress, and manage resource needs with the discipline manager. Ensure services meet our customers ' and regulatory standards within budget and deadlines. Support and mentor junior team members Communicate effectively with the instrumentation engineering team and project stakeholders, including customers. Perform various instrumentation engineering tasks, including: Participate in relevant meetings, prepare progress reports, and follow checking procedures. Ensure project scope clarity and manage changes according to project change management processes. Provide assistance and advice during procurement, construction, and commissioning activities, such as writing requisitions, conducting technical bid evaluations, and drafting purchase orders. Identify issues, develop solutions, and seek assistance when needed. Proactively resolve discrepancies between Worley's and customers' requirements. Stay updated with the latest developments and technical innovations in instrumentation engineering. You'll have: A B.Sc. or Master’s degree in Instrumentation Engineering / Automation. Experience as a lead engineer with extensive instrumentation engineering expertise. Strong technical and practical skills with a proven track record of delivering quality, accurate, and timely work. Merit to have, Solid understanding of fundamental instrumentation engineering requirements and basic knowledge of other engineering fields. Familiarity with relevant codes of practice, standards, and statutory documentation. Experience with design, assessment methods, and analytical techniques in instrumentation engineering. Ability to estimate man-hours and materials for tasks. Experience with smart engineering tools, such as Smart Instrumentation. Moving Forward: We want our people to be energized and empowered to drive sustainable impact. So, our focus is on a values-inspired culture that unlocks brilliance through belonging, connection and innovation. We’re building a diverse, inclusive and respectful workplace. Creating a space where everyone feels they belong, can be themselves, and are heard. And we're not just talking about it; we're doing it. We're reskilling our people, leveraging transferable skills, and supporting the transition of our workforce to become experts in today's low-carbon energy infrastructure and technology. Whatever your ambition, there’s a path for you here. And there’s no barrier to your potential career success. Join us to broaden your horizons, explore diverse opportunities, and be part of delivering sustainable change.
Är du utbildad Ortopedingenjör och redo för en ny utmaning? Vill du arbeta på en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter? Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete och vara en del av ett dedikerat team som hjälper människor till ett rörligare liv? Vi söker en Leg. ortopedingenjör - Välkommen till Ottobock Care! Om oss Ottobock Care är en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter med kliniker på 20 orter runt om i Sverige. Vi är tillsammans med Ottobock en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv och oavsett var du hittar oss, delar vi samma mission: Vi hjälper människor att bibehålla eller återfå sin rörelsefrihet. I Varberg/Kungsbacka arbetar ett lösningsorienterat gäng på ca 15 medarbetare. Vi behöver nu förstärka organisationen med en ny ortopedingenjör. Om tjänsten Som Leg. Ortopedingenjör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara patientmottagning med utprovning av samtliga typer av ortopedtekniska hjälpmedel. Du blir delaktig i att utveckla vår verksamhet som kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer. I din roll ingår att samverka med övrig vårdpersonal inom regionen och du kommer även att delta i vår jourverksamhet gentemot sjukhuset. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som präglas av djup kunskap och hög yrkesstolthet. Du kommer att ha en nyckelroll och ingå i ett engagerat och kompetent team med där samarbete och kunskapsutbyte står i centrum och vars arbete syftar till att öka livskvaliteten hos människor genom att förbättra deras rörlighet och självständighet. Vi arbetar brett över hela det ortopedtekniska fältet. Om Varberg Varberg är en expansiv småstad med ett fantastiskt läge vid havet. Inom staden når du allt på cykel och med tåget når du Göteborg på 35 minuter. Halmstad och Borås nås enkelt med tåg och Landvetter ligger en timme bort. Staden präglas av sin närhet till havet och ett flertal fantastiska badplatser finns i och kring staden. Vindsurfing och andra vattensporter lockar många av invånarna. En livfull kuststad där långa sandstränder, klippor, charmiga caféer och Sveriges bästa kallbadhus välkomnar besökarna. En plats för både avkoppling och äventyr. Vi erbjuder Anställningen är en tillsvidareanställning. Möjlighet till deltid finns. Placering i Varberg. Viss tjänstgöring i Kungsbacka kan förekomma. Arbetstider enligt schema, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal vilket innebär att du omfattas av kollektivavtalade försäkringar. Resor i tjänsten förekommer. Du erbjuds ett förmånspaket som bland annat innebär friskvårdsbidrag, personalrabatter på befintliga produkter inom företaget och semesterrätt enligt vår lokala semestertrappa. Om dig Vi söker dig som är utbildad Leg. ortopedingenjör. Legitimation och examen från ortopedingenjörsprogrammet i Jönköping eller likvärdigt är ett krav för att ansökan skall behandlas. Undantag gäller dig som är nyutexaminerad och ännu inte fått legitimation från Socialstyrelsen. Erfarenhet av arbete som ortopedingenjör är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av protesutprovning och/eller utprovning av barnhjälpmedel. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. I samarbete med andra bidrar du med kunskap och erfarenhet samtidigt som du är lyhörd och respektfull och ser till gruppens bästa. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, driver på dina egna processer och ser till att slutföra dem. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete samtidigt som du håller deadlines. Vid ett uppkommet problem lägger du fokus och energi på att hitta lösningar och bibehåller ditt fokus på målet. Ansökan Sista ansökningsdag 2025-08-24. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta verksamhetschef Emil Hedrén, [email protected]. Urvalsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ovan datum. Besök gärna våra hemsidor för mer information: www.ottobockcare.se | www.ottobock.se Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats, fri från diskriminering oavsett var i vår organisation du arbetar. Vi uppmuntrar olikheter och tillåter människor att ha olika erfarenheter, uttryckssätt och synsätt. Mångfald leder till nytänkande och vi anser att det utvecklar vår företagskultur och vårt sätt att arbeta till det bättre. Vi genomför standardiserade och likvärdiga rekryteringsprocesser. Alla sökande bedöms rättvist utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller någon annan egenskap som skyddas av tillämplig lag.
Job description Assignment description As a Package development engineer you will be part of a cross-functional scrum team and have the responsibilty to: Design packages and package features in accordance to requirements and limitations of the system Support the translation of requirements into sub-system requirements related to package Define V&V strategy related to package area and execute it. Write test specifications, perform tests, analyze package performance & functionality results and document results using reports Drive root cause investigations on package performance and functionality Drive risk assessment for package Skills Requirements: CAD skills (PTC Creo) Render skills Consumer product design skills Analytical skills Clear in communication, fluent in English - both written and spoken Can manage complexity and ambiguity Team player that, at the same time, is expected to take on own initiatives and activities Development process knowledge incl e.g. risk assessment and requirements management Prefered skills: Experience of physical testing is a plus Knowledge about scrum and agile way of working is a plus
Är du en kommunikativ och analytisk person som vill bidra med klimatsmarta och strategiska beslut inom material och transport? Då kan rollen som Materialplanerare till vår kund vara något för dig! OM TJÄNSTEN: Som Materialplanerare till vår kund i Vara ges du möjlighet att arbeta med nästa generations teknologi i en internationell miljö tillsammans med engagerade kollegor som värdesätter samarbete och mångfald. I rollen som Materialplanerare ges du möjlighet att med ditt proaktiva arbetssätt planera och ansvara för upphandling av material i din kundportfölj. Vidare kommer du också att få övervaka materialbrister, skicka leveransplaner och säkerställa ledtider. Som Materialplanerare kommer du ha breda kontaktytor och arbeta för att ständigt förbättra och utveckla dina leverantörer och processer. Exempel på arbetsuppgifter: Analysera behov och säkerställa att allt är korrekt utifrån ledtider och leveransplan. Analysera och agera på materialbrist. Genomföra och delta vid leverantörsbesök. Skapa instruktioner, säkerställa masterdata och boka transporter. In - och utfasning av artiklar och leverantörer. VI SÖKER DIG SOM: Har en avklarad kandidatexamen inom logistik eller produktionsplanering. Har arbetslivserfarenhet inom material - och/eller produktionsplanering. Talar och skriver flytande på svenska och engelska, då båda språken kommuniceras såväl internt som externt i det dagliga arbetet. Det inte nödvändigt, men meriterande om du har: Erfarenhet av MRP system. Erfarenhet av transportplanering. Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN-principer. För att trivas i rollen tror vi att du som söker är en kommunikativ person med starka social förmågor då du i rollen kommer ha stora kontaktytor såväl inom företaget som med externa aktörer. Vidare tror vi också att du är analytisk och strategisk med ett proaktivt arbetssätt. Då vår kund tror på att utvecklas tillsammans ser vi att du är en positiv lagspelare som vill bidra till god teamkänsla. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Augusti. Placering: Vara. Lön: Marknadsmässig. Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en erfaren Data Engineer med koll på Snowflake, dbt och Airflow? Vill du arbeta i ett datadrivet fintech-bolag i hjärtat av Stockholm? Då kan detta vara nästa spännande uppdrag för dig! Om uppdraget Vår kund är ett väletablerat fintech-bolag som bygger nästa generations plattform för finansiella produkter. Du kommer att vara en nyckelspelare i deras data team, där du får arbeta med moderna verktyg och pipeline-strukturer i en produktionskritisk miljö. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet som Data Engineer Gedigen erfarenhet av Snowflake God kunskap inom dbt och Airflow Vana att arbeta med datamodellering och ETL/ELT-pipelines Erfarenhet av att arbeta nära produkt- eller analysteam En stark känsla för kvalitet, struktur och samarbete Meriterande: – Erfarenhet av CI/CD och versionering av datamodeller – Tidigare arbete i fintech eller andra transaktionsintensiva miljöer Om uppdraget: Placering: Centrala Stockholm (hybridupplägg) Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid, långsiktigt uppdrag Konsultuppdrag via Phantoms Tech AB
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: SMA Mineral satsar – vill du vara med och forma framtidens underhåll i Dalarna? Våran kund SMA Mineral gör en tydlig och långsiktig satsning på att utveckla deras underhållsarbete – och nu söker vi en engagerad, erfaren och nytänkande Underhållschef till ett spännande interimuppdrag med placering i Rättvik. Det här är inte bara ett jobb – det är en möjlighet att vara med från början i något nytt, där du får bygga, forma och förbättra. Du kliver in i ett nyetablerat uppdrag som har starkt stöd från ledningen, med målet att lyfta tillgänglighet, kvalitet och samarbete till nästa nivå. Och det bästa? För rätt person kan rollen övergå till en fast tjänst och en viktig position i vår framtida organisation. Om uppdraget SMA Mineral befinner sig i en spännande utvecklingsresa i Dalarna, där flera viktiga produktionsprojekt kräver hög teknisk tillgänglighet och smarta underhållsstrategier. I Dalarna har de verksamhet i Jutjärn, Kullsberg, Rättvik och Boda. Som interim Underhållschef får du ett helhetsansvar för att forma, driva och förbättra underhållet på flera av deras anläggningar – i nära samarbete med teknik-, drift- och underhållsteam, samt externa entreprenörer. Ansvarsområden Utarbeta och implementera en långsiktig underhållsplan för respektive anläggning som möjliggör stabil produktion i takt med marknadens behov. Supportera organisationen i strategiska och operativa underhållsfrågor. Utvärdera underhållsprocess och föreslå utvecklingsområden. Delta i övergripande styrgrupp för underhåll inom SMA Mineral Säkerställa ett effektivt och kvalitativt underhållsarbete Exempel på arbetsuppgifter Planera underhållsstopp tillsammans med teknik- underhålls- och driftorganisation, och vara sammanhållande för aktiviteter så att verksamhetens resurser nyttjas optimalt. Kvalitetssäkra och utvärdera utförda underhållsinsatser. Revidera och följa upp att förebyggande underhållsprogram utförs enligt plan. Medverka i investeringsprojekt; i förekommande fall agera projektledare för underhållsrelaterade projekt. Stötta medarbetare i frågor kopplade till underhåll. Placering: Rättvik Omfattning: Interimuppdrag Arbetstid: Dagtid, heltid – viss flexibilitet utifrån projektets behov Om dig Du är en driven ledare som vet hur man bygger hållbara strukturer, men som också trivs nära verksamheten och tar tag i det som behövs. Du har ett skarpt tekniskt sinne, en god kommunikativ förmåga och ett ledarskap som kombinerar tydlighet med ödmjukhet. Kvalifikationer Flerårig erfarenhet som ledare inom produktion och/eller underhåll i industrimiljö. Gedigen förståelse för underhållsarbete och produktionsprocesser. Förmåga att bygga och utveckla team. Ekonomisk förståelse: hur planering och beslut påverkar det finansiella resultatet. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Meriterande Erfarenhet av att leda underhåll i komplexa eller multi-site verksamheter. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor. Kompetens inom automation eller/och el Erfarenhet av att arbeta med eller implementera underhållssystem. Projektledarerfarenhet. Erfarenhet från förändringsarbete inom industrin. Vi erbjuder: Ett uppdrag med stort handlingsutrymme och möjlighet att göra verklig skillnad. Du blir en nyckelperson i en satsning som har stöd från högsta ledningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill bidra, påverka och utveckla tillsammans med oss. Om SMA Mineral: SMA Mineral är en ledande leverantör av kalkprodukter av hög kvalitet med 23 anläggningar runt om i Europa och en omsättning på 1 600 Mkr. Företaget grundades 1932 och är familjeägt av familjen Juvél. Huvudkontoret ligger i Persberg, Värmland, och SMA Mineral har idag 250 anställda. Vår vision är att vara det naturliga valet för kalkprodukter och bidra till utveckling och värdeskapande, både lokalt och globalt. Denna vision vilar på våra fyra värdeord: kompetens, pålitlighet, flexibilitet och nytänkande. Med ett starkt hållbarhetsfokus har SMA Mineral påbörjat en teknisk utvecklingsresa för att modernisera och ställa om produktionen. Målet är att växa grönt och bidra till en koldioxidneutral framtid. För oss är lönsamhet och miljömål lika viktiga, och i takt med nya utvecklingsmål får hållbarhet en allt tydligare roll. Det banbrytande utvecklingsprogrammet ZEQL (Zero Emission Quicklime) är en del av vår satsning på att minska koldioxidutsläppen och leda omställningen mot klimatneutral kalkproduktion. Läs mer på www.smamineral.se. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!
Are you interested in working with technically challenging products in an international environment? At Transformer Components in Ludvika, we develop, sell and produce bushings and tap-changers that are key components in the transition to green energy. – Elin Löfås, Engineering Manager, tap-changers How you’ll make an impact Involvement in activities and projects such as type testing and support to R&D projects. Technical sales support to marketing and sales regarding demanding applications. Cooperation with other functions within the company: supply chain management, production, marketing & sales etc. Maintain good cooperation with external partners, customers and suppliers Support marketing and sales with training material for customers Living Hitachi Energy Core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background We are looking for BSc or MSc in mechanical engineering, energy systems or similar Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people You have sound analytical skills, and preferably have experience in designing and conducting experiments Experience in using Creo and SAP Background from the power industry is a benefit as well as experience in transformers or transformer components. Experience in mechanical or electrical simulations is a plus. Knowledge of transformer or transformer component design is an advantage As a person you have great teamwork capabilities, and you see challenges as an opportunity and take on new tasks with a positive spirit. It also requires good communication skills, fluent in English both written and spoken. Swedish is a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Our leaders are the engine for bringing the inclusion and diversity of thought to life and we need you who want to be a part of our journey! Recruiting Manager Elin Lofas, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjorer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Lead Recruiter Eva Schölin, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer