Bli Framtidens nästa Plant Designer i vårt unika Talangprogram!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Söker du en tjänst där du får utlopp för ditt CAD-intresse, samtidigt som du får vara del av ett av våra största företag inom energisektorn? I Framtidens talangprogram har du chansen att utveckla dina kunskaper samtidigt som du designar en hållbar framtid, välkommen med din ansökan idag! Om rollenDu blir du en del av ett dedikerat designteam där du arbetar med att konstruera komponenter och detaljer till kraftverk i CAD. Projekten du medverkar i är omfattande, både i fysisk storlek och i tidsram, där utvecklingen av ett kraftverksprojekt kan pågå i flera år. Med stöd av anvisningar och tidigare erfarenheter skapar du tillsammans med dina kollegor installationsritningar, och säkerställer att konstruktionerna uppfyller höga tekniska krav. Du blir en del av en sektion med cirka 80 personer, organiserad i fyra team, där samarbete och kunskapsdelning står i fokus. Om digVi söker dig som uppskattar att jobba i grupp, du ser dina kollegors kunskaper som en tillgång och vill både lära dig och dela med dig. Om det är något du inte kommer vidare i så frågar du och ser gärna till att vara delaktig i möten och andra träffar. Vidare är du nyfiken och driven samt ser till att processer rör sig framåt. Du är strukturerad i ditt upplägg och har alltid koll på läget. Skallkrav • Eftergymnasial utbildning mot maskinteknik, elkraft, CAD eller annan utbildning vi anser likvärdig • Engelska flytande i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet 3D-modellering • Franska Om företagetFöretaget utvecklar och tillverkar avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), kraftfulla transformatorer och miljöeffektiva högspänningsställverk. Företaget arbetar med att utveckla teknologier för överföring av energi från produktionsplatsen till användningsområdet med minimal förlust, vilket är avgörande för att stödja hållbar energianvändning. Företaget är banbrytande inom teknik som ökar tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. De bidrar till att lamporna lyser, fabrikerna fungerar och att sjukhus och skolor håller öppet! Med sin bas i Ludvika har man idag etableringar runt om i hela världen och framtidsprognoserna för fortsatt tillväxt är mycket god. Med över 14 000 anställda erbjuder man både sina medarbetare god kompetensutveckling och sina kunder en väl etablerad tjänst/lösning. Här ges du möjligheten att arbeta med grön energiomställning genom att tillsammans med medarbetare bygga skräddarsydda system i såväl mjukvara som hårdvara för att möta kunders och världens behov av hållbar, flexibel och säker energi. Om FramtidenFramtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Om Framtidens talangprogramUnder ett års tid kommer du ha ungefär en utbildningsdag i månaden, utbildningarna är framtagna för att hjälpa dig genom både teknisk kompetensutveckling och stärka dig som individ. Talangprogrammet ger dig en unik möjlighet att bygga relation med de andra deltagarna, byta erfarenheter samt lära känna andra delar av verksamheten. Vårt mål är att du ska ha roligt under året samtidigt som du rustas med viktig kunskap som hjälper dig i arbetslivet. Rekryteringsprocess · CV-urval · Intervju med Framtiden · Intervju med företaget · Drogtest  Villkor Startdatum: 1 september 2025 Placeringsort: Ludvika (med möjlighet att omlokalisera till Göteborg/Västerås efter 12 månader) Omfattning: Heltid. Resor kan förekomma efter första året Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

8 april 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Mekanikkonstruktör-Kraftanläggningar
Linjemontage i Grästorp AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 350 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Power Transmission Ltd Linjemontage affärsområde Kraftanläggningar renoverar och bygger nya anläggningar utifrån kundernas behov och gällande krav på marknaden. Vi ser till att de lever upp till rätt kvalitets- och säkerhetsnivåer för att skapa en trygg och produktiv arbetsplats. I förlängningen skapar vårt arbete ytterligare möjligheter till att förbättra det svenska kraftnätet. I våra uppdrag utför vi bland annat planering, konstruktion, projektledning och upphandling av entreprenader och produktion. Vi arbetar projektorienterat och såväl kunder som leverantörer finns på en internationell marknad men våra kunder finns i huvudsak i Sverige. Vi levererar transformatorstationer till kraftbolag och nätbolag med spänningar upp till 400 kV. Projekten är normalt totalentreprenader där vi ansvarar för konstruktion, mark, bygg, montage samt idrifttagning till färdig anläggning. Vi jobbar tätt tillsammans i projekten och vi arbetar normalt med egna resurser inom alla funktionsområden. Hos oss finns både nyutexaminerade medarbetare och människor som arbetat som mekanisk konstruktör i nästan 30 år, så hos oss finns det alltid någon att fråga och lära sig av. Arbetsuppgifter Som mekanikkonstruktör för ställverksanläggningar 0,4-400 kV får du varierade arbetsuppgifter med ett genomgående fokus på problemlösning. Vi har löpande dialog med såväl kunden som leverantörer, för att säkerställa att vi tillsammans producerar rätt lösning i rätt tid. Arbetet sker i team för både anbud och projekt. På så sätt lär du känna många av de som arbetar hos oss och får stort erfarenhetsutbyte. Vi ritar alla våra ställverk och stationer i Microstation, där all modellering sker i 3D. Arbetsområdet är brett, där vi bland annat tar fram följande: • Bygglovshandlingar för ställverks- och kontrollbyggnaden. • Markunderlag för placering av fundament, kablar, rör, jordlina etc. • Designunderlag för stål och fundament. • Montageunderlag för hela ställverket, som våra montörer bygger efter. Vi arbetar även med visualisering av våra anläggningar i VR (Virtual Reality), där man kan uppleva en 3D-modell av stationen innan första spadtaget. Kvalifikationer Du har högskole- eller YH-utbildning och/eller flerårig erfarenhet inom området. Vi förutsätter att du har god datorvana. Till ditt arbetssätt är du engagerad, noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta i team. Tjänsten kräver att du har körkort med lägst B behörighet. Vi är verksamma i hela Sverige vilket kan innebära att du får resa en del under veckorna. Vi värderar högt dina personliga egenskaper. Funderingar? Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Robin Gelius, [email protected],Tel: 070-392 90 03 om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du! Följ oss gärna på Linkedin Vi sköter rekryteringen själva Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons. Tack för förståelsen!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Product Quality Engineer
Flexlink AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

About FlexLink FlexLink is a leading organization headquartered in Göteborg, Sweden and has operating units in 26 countries and is represented in more than 60. We are a leading provider of high-end solutions to manufacturing industries such as food, beverages, tissues, personal care, pharmaceutical, automotive, batteries and electronics. Our business portfolio encompasses a wide range of innovative solutions in automated production flows, with conveyor design, custom conveyor engineering, and software support to manage the information flows in a production process to match the material movement. Working closely with our global customers, we strive to provide state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing today and tomorrow. For more detailed information about FlexLink and its comprehensive business landscape, please visit www.flexlink.com. FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy. Coesia operates in 36 countries with 20 different companies and employs over 8,000 people as of 2023. About the role Product Quality Engineer plays a vital role in ensuring that products meet quality standards and customer expectations. This position not only safeguards the organization’s reputation but also ensures customer satisfaction and loyalty. The ideal candidate will possess a combination of technical knowledge, analytical capabilities, and strong interpersonal skills to drive quality initiatives effectively by ensuring that products consistently meet or exceed quality expectations throughout their lifecycle. This role involves collaboration with cross-functional teams to establish quality benchmarks, conducting through inspections, testing, and implementing quality assurance protocols. Main activities and responsibilities Direct involvement in Initial Samples approval (by following PPAP process) Handling external and internal complaints as a complaint handler Planning and performing product audits Participating in PFMEA, DFMEA, Root Cause Analysis, and Part Approval Process Creating and updating quality procedures and instructions, including proposing new measures to correct or improve the company's final products. Presenting facts and data to the management team Support test engineers in quality related topics. Support project in various quality related topics. What You Need to Be Successful Previous experience as a Product Quality Engineer or in a similar position Bachelor’s or Master’s Degree (preferably in Engineering) Ability to use quality tools (5W2H, Ishikawa) and understand requirements from different ISO standards (ISO 9001) Basic skills in reading and interpreting technical drawings. Fluent English in both speaking and writing. Knowledge of SAP and Windchill is an advantage. Our Offer Collective agreement (incl. pension contribution) Medical insurance Merit increase (extra salary increase on top of the annual salary revision, based on performance) Wellness allowance 4000kr/year Parental pay ATK (Arbetstidsförkortning) Free onsite parking and great connection by train/tram/bus, etc. Join the team! This is a permanent, full-time position. If you have any questions, feel free to reach out to Siri Taripanah at [email protected] Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site. External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position. Coesia is an equal-opportunity employer and embraces diversity and inclusion Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 april 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Sales and Operations Specialist (S&OP) & Master Planner
Westermo Network Technologies AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Are you an experienced Sales and Operations Planner? Do you enjoy working in a quality focused industrial manufacturer? Join Westermo as our next S&OP Specialist and Master Planner! For almost 50 years, Westermo has worked with Industrial Data Communication. Our main manufacturing is still the small village of Västermo in Stora Sundby, but we have and are still growing and establishing both sales offices and technology centers abroad. In our factory, there is a planning team which is now looking for a new Master Planner, due to retirement. The team has a team leader, and reports to our Logistics and Distribution Manager, both of whom are located in Stora Sundby. Are you our new Sales & Operations Specialist and Master Planner? The role of S&OP Specialist is a versatile role, with a long term and strategic focus, leading the planning processes. The role is responsible to plan and schedule the production of our Global Product Assortment at our manufacturing units. Your main area of responsibility will be the Stora Sundby factory, but also collaborating and supporting our other assembly sites. As a growing global company, we have assembly units in Ireland, Germany and as of recently, India as well. The role is responsible for leading and developing the S&OP process in collaboration with other key stakeholders and is an active interface between our supply chain and the production shop floor. Responsibilities also include new product introduction and the end-of-life management within the supply chain. The role of the Master Planner comprises of the following tasks: 1. Lead and further improve the S&OP process of our production units with focus on: - Creation & maintenance of forecast for our product portfolio as well as collection of external forecast data from key customers. - Understand past and future assumptions, risks and opportunities in cooperation with the Sales teams, product management and R&D. - Analyze data to apply statistical models to understand future demand and mitigate risks. (Using forecast data to adjust our capacity models at the factory) 2. Maintain and lead the Master Schedule & MRP/IRP according to Westermo Production System guidelines: - Establish yearly/quarterly/monthly production plans for Operations - Highlight gaps in the supply-demand chain to reach accurate volume forecast - Schedule & maintain EOL (End of life) Product plans - Plan production through bottlenecks (internal & sub suppliers) – Constrains Planning & adjustments 3. Administrate & carry through the PRB process (Assortment Control) quarterly 4. Report, analyse and deliver department KPI’s (e.g., Forecast Accuracy) So, who are we looking for? We are looking for someone who has previous experience in planning, at some form of industrial manufacturer. You have experience working in S&OP, and stakeholder manager. You are comfortable collaborating across teams, guiding and supporting management teams with data driven decision making. You might work as a master planner/production planner today, but would like to try a a mid sized, yet global company . As a person, you are well organized and a true problem solver. You can take a helicopter view and a strategic approach in your work. You like to collaborate with other people and enjoy succeeding together. It's a given for you to consider safety, quality and innovation. Requirements: Experience from planning in industrial manufacturing Well experienced in working in ERP systems (IFS is a plus, but not a must) Proficient in Swedish and English Meritorious: Formal education in Planning/Logistics/or similar Experience in leading projects Experience from electronic production In return, we offer: You will be working at the forefront of technology in a friendly, open culture where we you get the opportunity to learn from skilled colleagues every day. A mature and caring leadership in a flat organization. Through our collective bargain agreement you will be covered in terms of insurance, pension and other benefits. We like to have fun together and we regularly enjoy sports and other social activities as a team. We believe that magic happens when people meet. We are a learning organization and we truly love to try new things, think outside the box and be innovative together! Basic information: Location: Stora Sundby, outside Eskilstuna, Arboga, Katrineholm and Kungsör Job type: Full time Employment contract: Permanent Start date: As agreed Don’t miss out on this opportunity – apply today. For further information please contact: Claudio Musazzi; [email protected] Elin Sandell, Recruiter at [email protected] About Westermo: Westermo is a leading provider of Industrial Data Communications equipment to the global market. Sales are conducted through our own offices in key markets in Europe, North America, Australia and Asia, as well as through distributors and OEM customers worldwide. Development and manufacturing take place in Sweden, Ireland, Germany and Switzerland. Westermo was founded in 1975 and today has over 480 employees with a turnover of around 1 Billion SEK. The company is a wholly owned subsidiary of Ependion, listed on the Nasdaq OMX Nordic stock exchange.

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
VVS-konsult
Ingenjörsgruppen Ståhlkloo AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Företagspresentation Ingenjörsgruppen Ståhlkloo AB bildades 1972, vilket innebär att vi har över 50 års erfarenhet som teknisk konsult inom inom Energi- och Miljö. Första kontoret var Mora 1972 följt av Norrtälje 1986, Borlänge 1986, Falun 2004 och Leksand 2009. För närvarande har företaget ca: 20 st. medarbetare varav 18 st. är ingenjörer övriga 2 st. arbetar med administration. Idag är huvudkontoret beläget i Falun och alla kontor ligger under samma företag. Våra verksamhetsområden är och har från starten varit tekniska konsulttjänster inom bygg- och industrisektorn där vi arbetar med kontor, skolor, bostäder, hotell, köpcentra, sjukhus, laboratorium, industrier, ishallar, simhallar, i stort sett all tänkbar verksamhet. Våra tjänsteutbud utöver traditionell Energi- och VVS-konsulting med OVK-, radonbesiktning, entreprenadbesiktningar, kontroll, projektledning, kontrollansvarig enl. PBL, BAS P/U, installationssamordning, sprinklerprojektering. Utredningar inom alla fackområden, kyla, sprinkler, medicinska gaser och energideklarationer och energikartläggningar. Vi arbetar även inom miljösidan med miljöinventeringar och utför Miljöcertifiering av byggnader enligt Miljöbyggnad. Ingenjörsgruppen Ståhlkloo strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder god arbetsmiljö och flexibla anställningsformer. Vi har en flexibel arbetspolicy med möjlighet till arbete på samtliga våra kontor i Falun, Mora eller Norrtälje samt till viss del hemifrån när det passar dig och projekten. Vi erbjuder kompetensutveckling inom de områden som behövs och där intresse finns från våra medarbetare. Efterfrågan från våra kunder är stor och vi har många pågående intressanta uppdrag som behöver ytterligare förstärkning och flertalet nya medarbetare som kan erbjuda våra kunder kvalitativa tjänster. Vi kan erbjuda spännande arbetsuppgifter med stora idrottsanläggningar t.ex. ishallar och simhallar som är utmanande och tekniskt komplexa, vi har även många uppdrag i fastigheter med höga kulturhistoriska värden som innebär andra utmaningar. Våra kunder är huvudsakligen större offentliga beställare och vi har uppdrag som omfattar allt från tusentals timmar och sträcker sig över år till mindre utredningar som avslutas inom en vecka. Vi kan därför erbjuda roller som är anpassade till dina personliga egenskaper och önskemål! Om rollen Vi erbjuder en bred roll med stora utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter både vad gäller storlek på uppdrag och typ av uppdrag. Vi har ofta en framträdande roll genom hela processen från förstudier, utredningar, kalkyler, projektering till besiktning. Vi söker efter nya medarbetare med både längre och kortare erfarenhet, har du kortare erfarenhet förväntas du vara nyfiken och villig att utvecklas. En stor merit är om du har kunskap inom CAD-verktygen Autocad eller Revit med applikationen MagiCAD samt har viss erfarenhet av att projektera rör- och ventilationssystem. Vi söker även erfarna VVS-projektörer med erfarenhet av att leda projekt och ha kontakt med beställare och övriga konsulter och är trygg i rollen som uppdragsledare där man leder och delegerar arbetet och har kontakt med beställare. Meriterande är om du: · Kan projektera i Revit eller Autocad med MagiCAD · Har kunskap i IDA-ICE · Har erfarenhet av rollen som uppdragsledare · Är certifierad energiexpert · Har kunskap om sprinkler Kontaktuppgifter: t.f. kontorschef Wolfgang Rachbauer 070 - 336 84 00 [email protected] Tveka inte att höra av dig till oss om du tycker att det låter intressant!

8 april 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Mekanikkonstruktör till globalt bolag i Ludvika
A Hub AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om kunden Vår kund, en global och världsledande aktör inom sitt område, har en stark tro på HVDC-teknikens (High Voltage Direct Current) långsiktiga hållbarhet. Denna teknik möjliggör energitransport med likström vid höga spänningar, vilket gör den lämplig för att överföra energi över långa avstånd och koppla samman elnät med minimala förluster. För havsbaserad vindkraft eller långväga undervattensöverföringar är likström det mest realistiska alternativet för energitransmission. Om rollen Som mekanikkonstruktör kommer du att arbeta i projektform med att utveckla och konstruera verktyg och utrustning för transformatorproduktion. Det handlar om allt från handhållna lyftverktyg till maskinmonterade lösningar, där målet är att förbättra, förenkla och effektivisera produktionsflödet. Du kommer att vara delaktig i hela kedjan, från behovsanalys till färdig lösning, och ha tät kontakt med både operatörer, montörer och andra tekniska team. Rollen är produktionsnära, vilket innebär att du regelbundet är ute i verksamheten, lyssnar in behov och testar lösningar i verkligheten. Arbetet är varierande och innebär ofta flera parallella projekt i olika faser. Dina arbetsuppgifter: Utveckla verktyg och utrustning för transformatorproduktion Skapa 3D-modeller och ritningar i CAD Samarbeta tätt med produktion, montage och övriga konstruktörer Leda och driva egna projekt från idé till färdig lösning Genomföra analyser och utvärdera lösningar Säkerställa att lösningarna uppfyller lagkrav, CE-märkning och interna standarder Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet inom mekanikkonstruktion och design Har en masterexamen i maskinteknik eller motsvarande, alternativt annan teknisk utbildning med lång erfarenhet Har god kännedom om olika tillverkningsmetoder och material Är bekväm i CAD-miljöer och har erfarenhet av Creo/ProE Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska Trivs i produktionsmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller be om feedback Erfarenhet av CE-märkning och maskinsäkerhet är meriterande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken, självgående och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du gillar att ha flera projekt igång samtidigt och att hitta kreativa lösningar på tekniska utmaningar. Övrigt Placering: Ludvika Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Anställningsform: Du kommer att arbeta som konsult i 12 månader, med ambitionen att därefter bli anställd direkt av kunden

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Konstruktör till Lamb AB Maskinspecialister inom Rull- och Balhantering
Lamb AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om oss På Lamb är vi ett litet men starkt team som tillhandahåller högkvalitativa maskiner och system för pappers- och massaindustrin. Vi är specialiserade på avancerad rull- och balhantering och arbetar nära våra kunder för att skapa effektiva och hållbara lösningar. Vårt arbete innebär till viss del resor och övernattningar för installationer av utrustning och projektgenomförande. Vi prioriterar samarbete, förtroende och flexibilitet både inom teamet och med våra kunder. Besök gärna vår hemsida - https://lamb.se/ Här kan du läsa lite mer om oss och se lite exempel på vad vi jobbar med. Några fördelar med att arbeta med oss Vi värdesätter och erbjuder våra anställda förmåner som hjälper dig att må bra både på jobbet och privat. Privat sjukvård: För att säkerställa att du känner dig trygg och väl omhändertagen när det behövs, både på och utanför jobbet. Resultatbaserad bonus: Ett sätt för oss att belöna ditt hårda arbete och ditt bidrag till företagets framgång. Gym/Hälsa: Vi uppmuntrar en hälsosam livsstil och erbjuder företagshälsovård och gymmedlemskap genom KMTI. Vem söker vi? Vi söker en maskiningenjör, gärna med erfarenhet inom automation, som kan spela en central roll i vårt växande team. Du kommer att vara involverad i både design och implementation av maskinsystem. Den ideala kandidaten trivs i en samarbetsorienterad miljö och kommer att bidra till olika delar av verksamheten, från design och automation till kundkontakt och projektledning. Din erfarenhet Vi söker någon med önskvärd erfarenhet och kompetenser inom: Maskindesign: Stark kompetens inom design och utveckling av industriella maskiner och maskinsystem, med fokus på mekaniska och tekniska lösningar. Kundkontakt: Bekväm med att arbeta direkt med kunder för att förstå deras behov, utveckla skräddarsydda lösningar och säkerställa projektframgång. Projektledningskompetens: Förmåga att leda och driva projekt från start till slut, koordinera med andra i teamet och hålla tidsplaner. Önskvärda kvalifikationer: Ingenjörsexamen i maskinteknik, automationsteknik eller relaterade områden. Erfarenhet av CAD-programvara, särskilt Inventor, Vault och AutoCAD. Punktmolnshantering (Autodesk Recap eller motsvarande). Erfarenhet av att arbeta med automationssystem, inklusive PLC, sensorer, pneumatik, hydraulik och drivsystem, är ett plus. Erfarenhet inom pappers- och massaindustrin eller liknande sektorer är ett plus. Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 april 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Vi söker tekniker till automation!
Arena Personal Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

SSI Schäfer söker Tekniker/Industrielektriker till sitt service team på Coops automatiserade lager och logistikanläggning i Eskilstuna. Har du ett teknikintresse och automationserfarenhet, då är du rätt person för oss! I rollen som Tekniker/Industrielektriker på SSI Schäfer så är du med på deras resa att driva ett av Europas största och modernaste automatiserade lager. Nu finns möjligheten att få chansen att vara med i detta team. På SSI Schäfer använder man senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automation nu när de tillsammans med Coop bygger upp denna arbetsplats helt enligt visionen ”Think Tomorrow”. Om rollen Du kommer få montera, ställa in, reparera och sköta utrustning för automatisk styrning på anläggningen. Arbetet kommer att innefatta installation, service och förebyggande underhåll. När man lokaliserat felet byts eller repareras de defekta delarna, justeringar görs, också i programmen, och man kontrollerar att utrustningen fungerar igen. Arbetsuppgifterna kommer främst handla om elektronik och mekatronik samt viss datorteknik. Övergripande ansvar för: Underhåll Förebyggande underhåll Felsökning Ge support till skiftteamen Vem är du? Vi tror att du är en driven och intresserad kandidat som gillar att vara med och förbättra processer på plats. Vi ser gärna att du: Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i skrift som muntligt Har grundläggande gymnasieutbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom Elteknik eller Automation Meriterande om du har: Utbildning eller erfarenhet inom automatiserad logistik Utbildning eller erfarenhet för heta arbeten och arbete på hög höjd (Mastcertifikat) Bakgrund inom el/teknik, automation och mekanik AL - Auktorisation lågspänning (tidigare ABL - Allmän behörighet lågspänning) God erfarenhet inom industriteknisk felsökning av maskiner och produktionsutrustning God erfarenhet inom systematisk felsökning God erfarenhet att läsa el-schema Erfarenhet av maskinelektriska och mekaniska reparationsarbeten Tekniskt intresse Datakunskap inom Officepaketet Svenska och engelska i tal och skrift Placeringsort: Eskilstuna Tillträdesdag: Enligt överenskommelse (direktrekrytering)

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Grid Manager
UU Brand & Recruit AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Do you want to be part of facilitating the green transition? Do you thrive in a dynamic, fast-paced environment where your actions drive meaningful change? Do you enjoy solving hard problems together with ambitious people? If this sounds like you, this could be a perfect match. Join us to facilitate the green transition Electrification and the transition to fossil-free energy create fantastic opportunities for us as individuals, as a company, and for society at large. However, it also creates challenges, especially for our energy system. Ingrid Capacity is a new kind of energy company on a mission to shape the future of energy. We challenge conventional energy models with intelligent energy services for grid operators and users. By uniquely combining software, hardware, and commercial innovation, we tackle one of the biggest bottlenecks to the energy transition: electricity grid constraints. This enables us to accelerate electrification and contribute to a more resilient, competitive, and sustainable energy system. Our impact is here and now. Since our founding in 2022, we have built a leading electricity trading and optimisation platform, commissioned and now operate over 200 MWh of large-scale energy storage facilities, and have an additional 340 MWh under construction across Europe. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase. About the Role We are looking for a curious and forward-thinking Grid Manager to join our growing Project Development team, due to our expanding renewables energy business. You will play an important role in developing ongoing and future projects, optimizing grid connections and minimizing costs throughout the whole lifecycle. As a Grid Manager you will work cross functionally with all departments and serve as the technical link between the Project Development team and the Engineering team. Together, we are shaping the future of sustainable energy. You will report to the Head of Project Development. This role primarily focuses on the Nordic market, but you will also contribute to international projects by providing support and knowledge sharing across regions. Key Responsibilities Manage the overall grid connection process during the project development phase. This includes reviewing and approving grid agreements, and supporting the Project Development Manager (PDM) and possible third party developers in negotiating connection terms (e.g. tariffs, flexible connection terms, connection costs, technical requirements, applicable industry standards). Establish best practice in the grid connection process, with a focus on maximizing project value for future optimization, minimizing CAPEX (cost to connect) and optimizing OPEX (grid fees). Act as the interface between the Engineering and the Project Development teams, ensuring that all terms and conditions are technically and commercially viable. Maintain good relations and liaise with external stakeholders, including industry organizations, authorities, Distribution System Operators (DSOs) and Transmission System Operators (TSOs). Define and monitor best practice for technical requirements related to BESS impact on the grid, ensuring feasibility through thorough analysis and research. Support project development in terms of technical site layout, general process and conditions. Contribute to the development of efficient internal processes and generously share knowledge and experience with the organization. Conduct risk assessment and continually evaluate project risks and identify potential project delays. Once the site reaches Ready to Build (RTB) status, support efforts to optimize project terms and conditions. Other responsibilities include: Monitor and participate in industry developments and evolving standards related to energy topics. Support business development in international projects, e.g. technical set-up. Qualifications & Experience Bachelor’s degree in Electrical Engineering, Energy Management, or a related field. Experience in grid connection work is mandatory. Relevant work experience from the energy sector. Strong technical skills, with the ability to interpret market data and make data-driven decisions. Excellent communication skills, with the ability to build and maintain relationships at all levels. Ability to work collaboratively in a cross-functional team environment and manage multiple projects simultaneously. Personal Skills In addition to relevant work experience, we’re looking for someone with the right personal skills and motivation, and a genuine passion for renewable energy. A committed and unpretentious person who is eager to learn and continuously improve. Solution-oriented, helpful and curious, with a proactive approach to exploring innovative solutions. A self-starter who actively seeks growth opportunities and takes initiative in dynamic environments. Last but not least, if you're also a friendly team player, you'll fit right in. What we offer Read more; https://careers.ingridcapacity.com/jobs/5781691-grid-manager

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Mekanikkonstruktör till ledande aktör i kärnkraftsindustrin!
Wrknest AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten Vi söker nu för vår kunds räkning en strukturerad och metodisk mekanikkonstruktör till deras avdelning för avveckling av kärntekniska anläggningar i Västerås. Här blir du en viktig spelare i utvecklingen av projektspecifika verktyg för sönderdelning och hantering av radioaktiva komponenter. Med fokus på säkerhet och precision får du chansen att bidra till en hållbar framtid i en högteknologisk och komplex bransch. Dina framtida arbetsuppgifterI rollen som mekanikkonstruktör kommer du att: Utföra 3D-simuleringar i CAD av kapningen liksom av packningen i behållare. Utveckla detaljkonstruktioner för tillverkning av verktyg. Skriva instruktioner för tekniker som ska använda verktygen. Utmana och förbättra tidigare tekniska lösningar för ökad effektivitet och säkerhet i fält. Vi söker dig som Har en kommunikativ och samarbetsinriktad attityd med ett starkt konstruktionskunnande. Du trivs i projektgrupper och motiveras av att skapa innovativa lösningar i ett växande och spännande område. Kvalifikationer: Högskole- eller civilingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av mekaniska konstruktioner i CAD. Kunskaper i att skriva teknisk dokumentation och arbeta i Officepaketet. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av ProEngineer/CREO. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Västerås. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till förlängning. Innan anställning kan bli aktuell kommer en säkerhetsprövning samt drogtest att genomföras. Om kundenKunden är en global pionjär inom kärnkraftsindustrin med över 10 000 anställda världen över. I Sverige har de verksamhet i Västerås och Täby, där de arbetar med kärnbränsleproduktion, underhåll och utveckling av tekniska lösningar för fossilfri energi. På avdelningen för avveckling arbetar man med konstruktionsledning, projektledning och mekanisk konstruktion med att utveckla innovativa lösningar för säker avveckling av kärntekniska anläggningar. Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025