Vill du vara med och skapa smarta el- och automationslösningar i ett företag där samarbete, ansvar och kvalitet står i centrum? Vi söker dig som är Elkonstruktör och/ eller Automationsingenjör - någon som trivs med att arbeta brett, ha kundkontakt, ta ansvar och vara med från idé till färdig lösning. Hos oss får du vara en del av en prestigelös miljö där din vilja att lära och bidra är viktigare än att kunna allt från början. OM ROLLEN Här får du jobba i en bred roll inom automation och elkonstruktion. Du är med hela vägen från idé/ kravspecifikation från kund till driftsättning på plats. Ditt arbete är fokuserat på hårdvarudelarna, du samarbetar nära kunniga kollegor inom hela automationsområdet. Då ni är ett litet team på fyra ingenjörer jobbar ni brett för att tillgodose kundens behov av automationslösning. Ditt arbete sker både inhouse och på projekt ute hos kund. Som automationsingenjör hos oss kommer du att arbeta med: •Ta fram automationslösningar enligt kundkrav •Elkonstruktion i främst EPLAN •Systemdokumentation •Beställning av komponenter till projekt samt koordinering med verkstaden •Kundkontakt och teknisk support •Offertarbete och förfrågningsunderlag •Delta i kravspecifikation, designspecifikation och verifiering tillsammans med kund Du kommer att arbeta nära både kollegor och kunder – därför är god kommunikation och samarbetsförmåga avgörande. På sikt vill vi också att du kan ta en aktiv roll i att utveckla våra rutiner och arbetssätt. OM DIG Vi söker dig som har ett högt självledarskap, du är ansvarstagande och driver på för dig egen utveckling. Läraktig och intresserad av både teknik och kundrelationer Skallkrav: •Eftergymnasial utbildning inom automation, elkonstruktion, elektro eller liknande (Civil-/ högskoleingenjör är meriterande) •Minst 2 års arbetserfarenhet inom relevant område, gärna med god elförståelse •Goda kunskaper i svenska och engelska •B-körkort OM FÖRETAGET Ett svenskt teknikbolag inom en större koncern erbjuder helhetslösningar inom industriell automation. Företaget grundades 2007 och har sitt huvudkontor i Helsingborg. Med kunder i över 30 länder levererar man allt från mindre elskåp till kompletta automationsanläggningar. Kundbasen består främst av tillverkande industrier, verksamheter inom energi, infrastruktur och fordonsindustrin. Bolaget är känt för sin tekniska kompetens, höga kvalitet och förmåga att utveckla innovativa lösningar som effektiviserar industriella processer. Mer information om kundföretaget ges vid intervjutillfället! OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du till en början vara anställd genom oss på Framtiden, för att sedan ha god möjlighet att gå över i anställning hos kundföretaget. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju med rekryterare, referenstagning, sedan två intervjuer med företaget. För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Då vi arbetar kompetensbaserat baserar vi ej urvalet på personligt brev, därav inget vi efterfrågar. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Isabell Wirgin via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! VILLKOR Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Helsingborg Arbetstider: Kontorstid, flextid Omfattning: Heltid
På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten I rollen som kraftsystemspecialist inom planeringsmodeller kommer du att ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller (statiska och dynamiska i PSSE) av synkrongeneratorer och/eller kraftelektronik. Detta kan inkludera vattenkraft, kraftvärme, vindkraft, solkraft, batterilager, HVDC, FACTS samt stora kraftelektronikanslutna laster. Du kommer även utveckla och förvalta skript rörande området. Vidare kommer du att genomföra felströmsberäkningar för dimensionering. Arbetet utförs i största del självständigt men du kommer att tillhöra ett team där ni hjälps åt och utbyter erfarenheter. Här erbjuds du en roll som kan formas utifrån dina förkunskaper och intressen inom området. Du kommer att få möjligheten att fördjupa och utveckla dina kunskaper samt utbyta erfarenheter med kompetenta kollegor samt få representera Svenska kraftnät i olika sammanhang både nationellt och internationellt. Rollen erbjuder dig även möjlighet att vara med som observatör vid provningar av vattenkraftverket och vindkraftverk. Fler och fler stora och komplexa anläggningar, inte minst kraftelektronikanslutna, ansluts till det svenska elnätet. Här får du bidra tillsammans med dina kollegor att modellera dem med rätt detaljnivå i förhållande till vilka studier modellerna ska kunna användas för. Vi måste också kunna säkerställa stabiliteten hos både modeller av enskilda anläggningar och våra nordiska nätmodeller som helhet, även när många nya anläggningar ska modelleras. Du kommer att tillhöra enheten planeringsmodeller som består av 13 medarbetare och ett antal konsulter. Enhetens främsta uppdrag är att förvalta och utveckla Svenska kraftnäts planeringsmodell i PSS/E samt tillhandahålla nuläges- och planeringsnät till Svenska kraftnät, regionnätsbolag och de nordiska TSO:erna. Enheten har många kontaktytor både internt på Svenska kraftnät och med DSO:er och TSO:er då vi publicerar uppdaterad planeringsmodell löpande. Enheten deltar även som experter i felströmsberäkningar i nätutredningar och andra verksamhetsövergripande projekt. Vi har en fin sammanhållning och värdesätter respekt mot varandra, nyfikenhet, öppenhet och att hjälpa varandra. Om dig Skallkrav: I rollen kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen. Vidare söker vi dig som är strukturerad och har förmågan att organisera och planera ditt arbete väl. Då enheten jobbar mot deadlines och ska leverera modeller söker vi dig som ser möjligheter och driver på för att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Då du kommer ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller söker vi dig som är analytisk och har förmågan att se logik och samband i komplex information eller miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du civilingenjörsexamen med relevant inriktning för tjänsten som exempelvis elkraft, energisystem, reglerteknik eller teknisk fysik alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Du har även: • minst ett års arbetslivserfarenhet inom kraftsystemmodellering eller genomfört ett examensarbete där kraftsystemmodellering varit en del av examensarbetet • god förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av modellering och/eller studier i PSS/E, statiskt och/eller dynamiskt • arbetslivserfarenhet av modellering av kraftelektronik i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av modellering av synkrona kraftproduktionsmoduler i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av felströmsberäkningar • arbetslivserfarenhet av programmeringsspråket python. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Västerås, Göteborg eller Luleå • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag 12 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Daniel Engström, vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Karin Segerholm. Under semestertider nås vi på mail och svarstiden kan vara något längre än vanligt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Projektledare Elkraft – Stockholm Vi söker dig, en erfaren projektledare inom elkraft, till ett samhällsviktigt uppdrag i hjärtat av Stockholm. För vår kunds räkning söker vi nu en driven och engagerad Projektledare inom Elkraft till ett långsiktigt och tekniskt komplext projekt för modernisering av elkraftsystem. Som konsult hos oss blir du en del av vårt specialistteam och arbetar i ett uppdrag med hög samhällsnytta, stabila förutsättningar och en engagerad projektorganisation. Om rollen Projektet befinner sig i planeringsfas och syftar till att utreda och uppgradera befintliga anläggningar för att säkerställa tillförlitlig, säker och hållbar elkraftförsörjning till stationerna. Det innefattar bl.a. utredning av reservkraft, redundans, styrsystem, kommunikation och kraftautomatik. Som projektledare kommer du ha en nyckelroll i att driva planering, samordna specialister, säkerställa kvalitet och leverans samt bidra till teknisk utveckling inom kraftområdet. Exempel på ansvarsområden · Leda och följa upp projektet enligt beslutade ramar (tid, budget, kvalitet) · Ta fram och följa upp projektspecifikation, planer och kravhantering · Samverka med teknikområden, upphandlingsfunktion och externa aktörer · Säkerställa att projektet uppfyller kundens krav på säkerhet, miljö och arbetsmiljö · Rapportera till styrgrupp och uppdragsgivare · Ansvara för överlämning, dokumentation och erfarenhetsåterföring Om dig · Minst 5 års erfarenhet som projektledare inom elkraft eller teknisk infrastruktur · Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom offentlig eller reglerad verksamhet · Erfarenhet från kraftförsörjning, reservkraftsystem och styr-/övervakning · Förmåga att koordinera tekniska specialister i komplexa miljöer · God kommunikativ och administrativ förmåga · Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kompetens · Erfarenhet av att arbeta enligt etablerade projektmodeller (ex. PPM, PPS eller liknande) Meriterande om du har erfarenhet från kollektivtrafik, järnväg eller annan samhällskritisk infrastruktur. Vi erbjuder dig · Tillsvidareanställning i ett växande konsultbolag med fokus på samhällsnyttiga investeringsprojekt · Möjlighet att arbeta i projekt med hög teknisk nivå och långsiktig inriktning · Delaktighet i ett nätverk av kompetenta kollegor och tillgång till kompetensutveckling · Möjlighet till både arbete på plats och distans (hybridupplägg) Om oss På Pin Rekrytering förstår vi att varje rekryteringsuppdrag är unikt. Därför engagerar vi oss helhjärtat i att förstå er verksamhet och era specifika behov. Vi är inte bara en rekryteringspartner, utan en del av ert team, dedikerade till att förstå och uppfylla hela er behovsbild. Vårt expertteam av rekryterare är skickliga på att identifiera och attrahera de mest eftertraktade kandidaterna inom era branscher, inklusive specialiserade säljare och ingenjörer. Ansökan START: 25 augusti 2025 OMFATTNING: 100% PLACERING: Stockholm (minst 3 dagar/vecka på kontor) LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Elin Lidman SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-08-13 Vi går igenom ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Elin Lidman 076-632 76 20 eller [email protected].
Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!
Inledning: Vill du arbeta med och utbilda, utveckla både kompetens och produktionssystem för tillverkande företag i mellansverige och är som person nytänkande, analytisk och pedagogisk samt brinner för utvecklande uppdrag? - Då kan det här vara din nästa möjlighet att få ingå i ett inkluderande team som kännetecknas av arbetsglädje, driv och energi! Om jobbet: Du arbetar tillsammans med både produktionsledning, kvalitets- och produktionstekniker samt operatörer med mål att utveckla en effektiv och hållbar tillverkning. Beroende på din kompetens kan det handla om allt från utbildning, digitalisering, produktionsteknik, hållbarhetsanalyser, logistik, process IT och produktionsstyrning. Uppdragens längd och innehåll varierar beroende på kundens behov. Arbetet kan ske både på distans och hos kund. Det kan även ingå längre resor och uppdrag på andra orter. Utbildning och god kompetens inom: - Högskoleingenjör med erfarenhet, el motsvarande - Projektledning och utveckling av produktionsprocesser och dess flöden - Lean och sexsigma metoder Meriterande om du har kunskap inom något/några av områdena: - Metodstudier SAM, AVIXS, PROKON eller andra metoder - Cad design m h a 3D/2D verktyg - Affärssystem (Movex, Monitor, SAP) - Monteringsarbeten, svetsning och/eller målning - Automationsteknik (PLC), Vision och/eller Scanning - Nya tekniker såsom AI, VR etc. - Maskinuppföljningssystem/ MES typ Balthzar system - Investeringsprojekt, kravspecifikationer Som person: Du är intresserad, analytisk och tar initiativ till att lösa problem. Dessutom är det viktigt att du som person är strukturerad, ansvarstagande och kan planera och prioritera ditt arbete. Arbetet handlar om att leda teknikutveckling och skapa relationer. Din förmåga att inspirera, engagera och förmedla kunskap och förändringar kommer därför att vara en viktig del för att lyckas i rollen. Vi vill också att du har ett intresse av att leda andra och en förmåga att skapa förtroende hos såväl kund som medarbetare. Uppdragen kräver att du behärskar svenska och gärna engelska. Övrigt: Du behöver ha b-körkort och tillgång till bil. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan: Om du tycker detta låter intressant så söker du genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Vill du ha ytterligare upplysningar får du gärna kontakta Tobias Andersson (Avdelningsansvarig Mitt) 073-044 28 67 eller via mejl [email protected] Om Prokon: Prokon är en rikstäckande och komplett leverantör inom produktionseffektivisering. Med engagemang och envishet har vi med våra arbetsmetoder och mångåriga erfarenhet tagit fram mätverktyg som ger en tydlig överblick av produktiviteten i produktionen. Detta förenklar prioritering i förbättringsinsatser och ger därigenom en högre effektivitet.
Har du några års erfarenhet av anskaffning eller vidmakthållande av militära materielsystem? Är du van att arbeta i tekniska projekt i en större organisation? Är du prestationsorienterad samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Då är detta en spännande utmaning för dig! Om tjänsten Som produktledare är du ansvarig för materielens tekniska innehåll och status och ansvarar för att i tidiga faser planera för anskaffning, vidmakthållande och avveckling. Du ansvarar för materielområdet träningssystem. Rollen som produktledare innebär även att stödja Försvarsmakten och övriga FMV med kompetens inom området. Tjänsten är placerad i Stockholm Om dig Du har akademisk examen motsvarande civilingenjör. Du har flera års erfarenhet av tekniskt systemarbete och har medverkat vid målsättningsarbete och kravställning av materielsystem. Du har också erfarenhet av systemsäkerhetsarbete. Vidare har du god teknisk systemkunskap avseende Försvarsmaktens simulatorer. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap om våra militära materielsystem, samt från arbete med FMV:s och Försvarsmaktens materielprocess. Vi tror att du kommer att ha nytta av dina kunskaper om hur Försvarsmaktens förband använder systemen. Du har god initiativförmåga och driver arbetet självständigt mot uppsatta mål och resultat. För att lyckas krävs ett analytiskt sinne och förmåga att se helheten. Då du blir inblandad i många olika projekt är din samarbetsförmåga viktig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och kommer kunna erbjuda dig en god introduktion i arbetet. Tjänsteresor, såväl inrikes som utrikes, ingår som en del av tjänsten. B-körkort är ett krav FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-16. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Pierre Königsson, OFR/O Gunnar Östermark och OFR/S Leif Jansson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Hans Allenberg (Chef Soldatburna vapen och utbildningsmateriel) på FMV:s växel: 08-782 4000.
BEWI är en ledande internationell leverantör av förpackningar, komponenter och isoleringslösningar. Deras engagemang för hållbarhet är integrerat i hela värdekedjan, från produktion av råvaror och slutprodukter till återvinning av använda produkter. Är du konstruktör – ny i yrket eller erfaren – och söker en ny utmaning? Tycker du dessutom att det är spännande med innovativa projekt och vill tillhöra en organisation som satsar stenhårt på hållbarhet? Då kan detta vara helt rätt för dig! Om tjänsten I rollen som Konstruktör kommer du tillhöra designavdelningen och arbeta tätt ihop med sälj och produktion med fokus att leverera innovativa lösningar anpassade till våra kunder. Du arbetar i projektform med att ta fram konstruktioner och modifiera produkter och prototyper med kund och säljare. Vidare lägger du ett fokus på förbättringar både vad gäller effektivisering av konstruktionsflöden men även arbetssätt för att kunna färdigställa projekten snabbare men med fortsatt hög kvalité. På BEWI satsas det mycket på innovationsprojekt där du får möjlighet att proaktivt arbeta med nya innovationskoncept, eg. produkter, material, lösningar, i samtliga segment. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Konstruktion och produktutveckling. Konstruktionsgranskning. Teknisk support och feedback om produkter i samband med kundmöten. Dokumentation av konstruktionsarbete. Vara delaktig i förbättringsarbete av interna och externa processer. Agera projektledare i vissa strategiska projekt. Samarbete med designteamet i Danmark och Finland för att utbyta erfarenheter. 5S enligt gällande interna rutiner. Du rapporterar till Teknisk chef belägen i Värnamo. Arbetet är förlagt under dagtid och tjänsten kan innebära resor till exempelvis mässor, kundbesök och interna workshops. Upplärning kommer delvis ske i Danmark, i vår fabrik i Holbaek (ca en timme från Köpenhamn). Din profil För att trivas i rollen ser vi gärna att du vill utvecklas inom Konstruktion i en internationell miljö. Du har en affärsmässig och resultatdriven approach och trivs med att arbeta nära våra kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar. Som person är du ansvarsfull, positiv och flexibel. Utöver detta har du en god social förmåga och trivs i att arbeta självständigt som såväl i team. Du behöver inte ha lång erfarenhet – viktigast är din ambition, tekniska intresse och viljan att lära. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: Du har en högskoleingenjör examen eller motsvarade arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att arbeta inom tillverkande industri Goda kunskaper inom CAD och CAM Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att jobba med materialen EPP (Expanded Polypropylene) och EPS (Expanded Polystyrene) Arbetat i Creo och Fusion Vad kan du förvänta dig? Allmänt: Kontor på produktionsenheten i Värnamo., flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån emellanåt, frukt, kaffe/te, företagshälsovård. Övriga förmåner: företagsdator, mobiltelefon, friskvårdsbidrag. Arbetsmiljö: en givande och lärorik befattning i en inkluderande och professionell yrkesmiljö, möjligheter till vidareutveckling, ett gediget företag med tillväxtambitioner. En arbetsplats där din personliga utveckling står i fokus – vi vill se dig lyckas! Övrig information: Start: Enligt överenskommelse, gärna under hösten Arbetstid: Dagtid Omfattning: Heltid Visst låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar Bewi Packaging & Components med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult/search Stina Runesson [email protected]
Var dags arkitektur gör livet lite smidigare, roligare och vackrare. Det är precis vad vi på Liljewall arbetar för. Vi vill nu förstärka vårt team och söker därför ytterligare en landskapsarkitekt som vill ta en drivande roll i våra utvecklande projekt. På Liljewall arbetar idag 25 landskapsarkitekter och landskapsingenjörer fördelat på våra tre svenska kontor varav 7 i Stockholm. Med en stark drivkraft, bred kunskap och ett aktivt ansvarstagande genom byggprojektets alla skeden, skapar vi förutsättningar för ansvarsfull stadsutveckling och, kanske viktigast av allt i den här rollen – inbjudande och utvecklande utemiljöer! Miljöer och platser där människor trivs, rör sig och möts. Vårt nyrenoverade Stockholmskontor i Skrapan vid Medborgarplatsen hyser idag cirka 35 kollegor. Här arbetar vi i nära team, i en miljö präglad av en stark gemenskap, snabb utveckling och ett högt engagemang. Tillsammans strävar vi efter att forma långsiktigt hållbara, roliga och meningsfulla projekt. Genom vår samlade kompetens i ett nära teamwork utvecklar vi en djupgående förståelse för hur omgivningen bäst utformas. Det är här i Göteborg allting startade och det är här vi har vårt huvudkontor med omkring 170 medarbetare. Du hittar oss i rondellen på Odinsplatsen, fem minuters gångväg från centralstationen. Du når oss via växeln, eller genom att scrolla ned bland våra medarbetare. Liljewall har en jämn könsfördelning samt är medarbetarägt. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer spänna från stadsutveckling och tidiga analyser till gestaltning och projektering av stadsrum och parker, skol- och bostadsgårdar samt kommersiella, industriella och vårdande miljöer. Våra projekt utförs alltid med fokus på hållbarhet och god gestaltning, därför söker vi dig som engageras av dessa frågor och som vill hjälpa oss att göra skillnad. Liljewall har högt satta klimatmål och vi söker dig som inte bara har kunskap, utan även en stor övertygelse i att tillsammans arbeta aktivt för att minska klimatpåverkan och skapa långsiktigt hållbara livsmiljöer. Kvalifikationer • Uttagen masterexamen från Landskapsarkitekturprogrammet (eller motsvarande internationell utbildning) • Minst 5 års yrkeserfarenhet som landskapsarkitekt, varav viss erfarenhet i rollen som handläggande landskapsarkitekt • Erfarenhet av tekniska beskrivningar samt projektering i AutoCad (kunskaper i ArchiCAD och 3D-projektering är meriterande) • God svenska i tal och skrift Rollen kräver en stor kommunikativ förmåga då du kommer att ha löpande, självständig kontakt med beställare, projektledare och interdisciplinära projektteam. Du lägger vikt vid att arbeta strukturerat och noggrant med ett tydligt kundfokus. Vi söker dig som trivs med att växla mellan olika skalor och som kan förverkliga ett starkt gestaltningskoncept hela vägen ned till projektering av enskilda detaljer. Du har en god teknisk förståelse och kostnadsmedvetenhet och kan därmed vara en aktiv part i dialogen med entreprenör även under utförandeskedet. Placeringsort: Stockholm alternativ placeringsort Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Skicka din ansökan till [email protected] Märk ditt mail med ”Landskapsarkitekt Stockholm 2025” eller ”Landskapsarkitekt Gbg 2025” beroende på vilken ort du söker till. Sista ansökningsdatum är 2025-08-08. Intervjuer är planerade att ske under andra halvan av augusti. På grund av sommarstängning av kontoren så nås vi igen under v.33. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Är du en erfaren och driven Projektledare som brinner för att leverera lösningar i världsklass? Hos oss får du möjligheten att bli en del av en växande organisation där du får följa projekt från försäljning till leverans och support. Vi har spännande möjligheter för dig! Som Projektledare hos oss kommer du att spela en central roll i vårt projektledningsteam. Du kommer att hantera projekt med varierande komplexitet, allt från tekniskt avancerade uppdrag till kundnära lösningar som kräver enastående kommunikations- och förhandlingsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter: * Ansvara för kontraktsomfattning, budget, kostnadskontroll och tidplaner * Identifiera och hantera risker samt möjligheter inom projekten * Kommunicera med projektets intressenter, inklusive styrgrupp, interna och externa kunder * Leda och motivera projektteam för att säkerställa framgångsrik projektleverans Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta med spännande och utmanande projekt, både på den svenska och internationella marknaden. Rollen innebär resor såväl inom Sverige som utomlands, vilket ger dig chansen att bygga och stärka kundrelationer nationellt och globalt. Du får också möjlighet att aktivt bidra till framtida affärer genom att arbeta med anbud och kontrakt. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö där du kan påverka och förbättra våra arbetssätt och processer. För dig som väljer att bosätta dig i Åre finns möjlighet att arbeta nära skidbacken - en unik möjlighet att kombinera arbete med friluftsliv. I tjänsten kan det förekomma resor. Din profil Du har tidigare erfarenhet som projektledare och en god förståelse för projektledningens metodik. Du har en god ekonomisk förståelse och förmågan att se projekt ur ett helhetsperspektiv. Vi verkar inom en högteknologisk bransch, men en teknisk bakgrund är inte nödvändig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, för rätt person kan vi erbjuda den utbildning och de kompetensutvecklande insatser som krävs för att lyckas i rollen. Vi värdesätter om du har ett tekniskt intresse. I vårt team har vi en stark laganda där vi stöttar varandra. Med vår positiva inställning är ingenting omöjligt, vi vågar alltid prova nya vägar tillsammans. Vi söker dig som har ett starkt driv och förmågan att bygga både förtroende och engagemang inom teamet. Vi arbetar tvärfunktionellt vilket gör det viktigt att du kan hantera olika intressenter och på ett skickligt sätt förstå och förmedla perspektiv, samtidigt som du kan växelverka mellan olika fokusområden. Dessutom talar och skriver du flytande svenska och engelska. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Observera att urvalsarbetet för denna rekrytering startar under vecka 33.
Det händer mycket på GotlandsHem just nu och under många år framöver. Vi rustar företaget såväl ekonomiskt som organisatoriskt för en kraftigt ökad nyproduktion och omfattande underhåll av vårt befintliga fastighetsbestånd. Vi söker dig som kan och vill ingå teamet som ansvarar för våra fastigheter, lokaler och markytor med affärsmässighet och utveckling som drivkraft. Lite om dina arbetsuppgifter Du kommer tillhöra fastighetsavdelningen som ansvarar för att våra fastigheter ska vara hållbara både idag och för framtida generationer. Vårt bestånd av hyresbostäder och kommersiella lokaler finns över hela Gotland och består av fastigheter från 1200-talet fram till helt nyproducerade. Du har ett uttalat och övergripande ansvar för förvaltning av såväl byggnader som tillhörande markytor vilket även innefattar fastigheternas ekonomi och att lagar och regler följs. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med strategisk och operativ utveckling av våra fastigheter men också med närliggande utvecklingsfrågor och underhållsplanering. Vid nyproduktionsprojekt, större ombyggnationer och renoveringar är du med i planeringen och deltar i beslut om övergripande projektmål. Du kommer också att vara ägare och mottagare av projekt kopplade till fastighetsutveckling och underhåll. I förvaltningen av våra kommersiella lokaler ingår också ansvar för hyresavtal och förhandling. I rollen blir du intern kravställare gentemot de medarbetare som arbetar inom huvudprocesserna i vår organisation - det vill säga de som sköter fastigheterna och vårdar våra kunder. I det dagliga arbetet har du stöd av kunniga och hjälpsamma arbetskamrater och samarbetar med många olika kompetenser inom företaget. Jobbet innebär även en hel del kontakter med leverantörer och underentreprenörer. Vi förväntar oss att du kan och vill arbeta med ständig förbättring. Det innebär att utveckla de arbetssätt och processer som styr förvaltningen av GotlandsHems fastigheter. Tjänsten är placerad i Visby. Lite om dig Du har flera års erfarenhet inom fastighets- eller lokalförvaltning, förmodligen som fastighetsförvaltare. Vi ser att du har beställar- och kravställarerfarenhet inom förvaltning och fastighetsdrift. Vi förväntar oss också att du har kunskap och kompetens inom fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Du är utbildad fastighetsförvaltare eller har högskoleutbildning med inriktning mot fastighets- eller byggnadsteknik eller annan relevant och likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss innebär det att du är en affärsmässig, tydlig, strukturerad och engagerad person med förmåga att se lösningar och helheten utan att missa detaljerna. Som förvaltare har du många kontakter, både inom och utom företaget. Därför är det viktigt att du gillar att samarbeta, bygga relationer och att du är lyhörd. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika språkkunskaper, bakgrund och kön.
Välj ett jobb för att visa detaljer