Är du intresserad av att arbeta med automation på ett globalt ledande företag inom sin sektor? Här får du engagerade chefer och kollegor som verkligen bryr sig om varandra samt brinner för innovation. Dessutom får du möjlighet att arbeta med olika kunder och uppdrag. Låter det spännande? Läs vidare och ansök! OM TJÄNSTEN Som automationsingenjör hos vår samarbetspartner blir du en nyckelperson i företaget som erbjuder lösningar och tjänster inom digitalisering, elektrifiering och automation. Företaget tillhandahåller allt från skräddarsydda automationslösningar till avancerad analys och service. För att lyckas i denna roll är du ansvarsfull och initiativtagande samt driver ditt arbete framåt med kunden i fokus. Du har en förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt. Här finns utmärkta möjligheter för utveckling och karriär, så om du vill utmana dig själv och skapa en spännande framtid kan detta vara rätt roll för dig. Du erbjuds: - En varierande roll där du för möjlighet att arbeta med den senaste tekniken, i nära samarbete med kollegor och kunder - En tillsvidareanställning med möjligheten att så småningom bli direktanställd hos företaget - En dedikerad konsultchef som följer upp din utveckling och vardag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I tjänsten som automationsingenjör är arbetsuppgifter varierande. Du växlar mellan att sitta på kontoret och besöka kunder vid exempelvis installationer och idrifttagning. Som ny i rollen kommer du ta rygg på en av de seniora automationsingenjörerna i teamet. De finns där för stöttning och till en början får du följa med ut för att lära dig hur arbetet fungerar onsite. På sikt utvecklas rollen och du får ta dig an mer och mer egna uppdrag. Du blir en ledande person i leverans mot kund där du levererar projekt och systemlösningar inom el och automation baserade på industriella styrsystem 800xA. Du är med i alla faser av projektleveranser från idé till idrifttagning och uppföljning samt eftermarknadsupport till kunderna. Du kommer arbeta med flera projekt och uppdrag parallellt. Kunder finns bland annat inom gruvindustrin samt process- och tillverkningsindustrin. VI SÖKER DIG SOM - Innehar en gymnasieutbildning, högskole- eller civilingenjörsexamen med fokus på el, automation eller data - Har yrkeserfarenhet inom el, automation eller annan erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten - Talar och skriver flytande svenska och engelska, eftersom arbetet sker i en internationell miljö - Innehar B-körkort, då det förekommer resor i tjänsten Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från industrin eller inom en liknande roll som bedöms relevant för tjänsten - Bor/har anknytning till Kiruna alternativt Gällivare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Sebratec is a Software and Engineering company specializing in services for the tech industry. Our mission is to transform companies through software and embedded systems solutions, supporting customers with consultancy in the development of their products, as well as training for teams and individuals interested in technology. Are you a team player with a passion for optimization, ready to collaborate with multiple stakeholders and make a difference? Sebratec is looking for Automation, Simulation, Material Flow, and other similar Engineer titles, to join our international team in Sweden. Key Skills: Project management, timeline tracking, and progress monitoring in material flow and handling engineering. Designing and implementing automation systems for advanced factories and warehouses, including new technology integration. Coordinating engineers, project leaders, and vendors to create material flow solutions. Defining and contributing to cross-functional Blueprint areas for scalable factory solutions. Facilitating cross-functional collaboration with the Company in the battery industry's Digital and Factory Automation teams. Collaborating with the Company in the battery industry's final customers on material handling engineering projects, including blueprints. Soft Skills: Show ownership in your tasks, lend an attentive ear to others, and lead by setting a positive example Years of Experience: +4 If you're a driven and dedicated Engineer ready to take your career to the next level and open to relocation, Sebratec is the place for you Next step? If this position sounds interesting to you, click the link to apply, and let's talk! 😊 #MaterialFlowEngineer #Relocation
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Som underhållsingenjör ingår du i ett team som ansvarar för maskinunderhållet och kommer att få stor påverkan på vår väg in i framtiden. Är du en nyfiken person som vill utvecklas i en dynamisk miljö och som trivs med att samarbeta för att hitta lösningar? Då kan denna roll vara rätt för dig! Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Som underhållsingenjör inom maskinunderhållet kommer du arbeta med leda den strategiska utvecklingen av underhållet i våra förädlingsverk. Du kommer vara en nyckelperson i arbetet med att öka driftsäkerhet och tillgänglighet. I arbetsuppgifterna ingår även att utveckla och samordna underhållsstopp där en mängd entreprenörer och interna kompetenser ingår samt hantera övergripande avtalsfrågor. Det här har du med dig Vi söker dig som är ansvarstagande, analytisk och har ett starkt teknikintresse. Du trivs med att samarbeta med olika typer av människor och har lätt för att anpassa dig i både självständigt och teamorienterat arbete. Du är strukturerad, tar initiativ och har en naturlig drivkraft att utveckla både dig själv och verksamheten. Vi förväntar oss att du har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna inom maskinteknik eller motsvarande. B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Vana att arbeta med datastyrda underhållssystem och uppföljningar. Erfarenhet från processindustri eller liknande verksamhet. Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Gällivare Omfattning: Heltid, dagtid. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren [email protected] alt. 070-603 61 77 Fackliga kontaktpersoner Malmberget/Luleå: Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Försvarsmakten/Marinbasen söker en produktionsplanerare infrastruktur till Lokalplaneringsenhet Syd (LplE Syd) med grundplacering i Karlskrona. Om enheten LplE Syd är Försvarsmaktens beställarföreträdare gentemot Fortifikationsverket, vilket är staten ägarrepresentant av försvarsfastigheter. LplE Syds geografiska arbetsområde är militärregion syd (MR Syd) vilket omfattar Östergötland, Småland, Öland, Blekinge och Skåne. Försvarsmakten har till uppgift att försvara Sverige till lands, sjöss och i luften samt stödja samhället i olika typer av krissituationer. Detta ställer krav på olika former av infrastruktur (mark, anläggningar och lokaler) och förutsättningarna för varje enskilt projekt kommer därför att skilja sig åt och bidra till en spännande vardag. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din befattning som produktionsplanerare kommer du att vara processledare för delprocess anskaffning (nyanskaffning av infrastruktur). Befattningen innebär ett samordningsansvar för enhetens tilldelade uppdrag inom delprocessen i del av regionen och därmed uppgift att arbetsleda 5-10 stycken objektledare (jmf projektledare). • Leda och stödja objektledare inom ram för anskaffningsprocessen samt följa upp projekt främst avseende tid och kostnad • Bereda ärenden för beslut på LplE och Högkvarter samt fatta beslut om inriktning och framdrivningstakt i enskilda objekt • Administrera och uppdatera databaser samt hantera beställningar och beslutsunderlag i FM ärendehanteringssystem • Beredd driva alternativt delta i projekt inom ram för utveckling av funktionen internt enheten såväl som i försvarsmakten som helhet • Utbilda inom delprocessen såväl internt enheten som övriga aktörer inom myndigheten Du kommer att ha en aktiv roll i enheten gällande nyanskaffning av infrastruktur samt kommer att representera Försvarsmakten mot utomstående myndigheter och företag. På uppdrag av såväl försvarsgrenar, stridskrafter som högkvarter ska det säkerställas att berörda objektledare omsätter de krav som ställs från verksamheten till färdiga besluts- och beställningsunderlag som i sin tur lämnas över till Fortifikationsverket och Försvarets materielverk som grund för produktionen. I tider av tillväxt är det viktigt att vi arbetar med rätt saker på rätt sätt. Enheten är under tillväxt och i och med rekrytering av denna befattning utökar vi från en till två produktionsplanerare i enheten. Försvarsmakten är under tillväxt vilket kan påverka och förändra ansvar och roller. KRAV Kvalifikationer • Högskoleexamen inom bygg och anläggning, arkitektur eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av samordningsansvar, projektledning eller arbetsledning • Erfarenhet av handläggning inom myndighet • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift • B-körkort Personliga egenskaper Du kommunicerar klart, tydligt och strukturerat verbalt och skriftligt. Du samarbetar effektivt med andra genom att du delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information; stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Du förstår att Försvarsmakten är en statlig myndighet, har formella och informella regler och strukturer samt tillämpning och efterlevnad av dessa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Innehar kunskap om Försvarsmaktens organisation och interna processer • Erfarenhet som objektledare • Kännedom om fastighets- entreprenadjuridik och miljölagstiftning • Du har dokumenterad erfarenhet av att leda i komplexa verksamheter För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona, närvaro på annan ort krävs. Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Marlene Karlsson Upplysningar om rekryteringsprocessen Lena Krusberg Fackliga företrädare Officersförbundet: Johnas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: Mikael Olsson SEKO: Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel: 010-82 85 000 Begränsad tillgänglighet under semester perioden Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Fallskärmstekniker sökes till Försvarsmakten fallskärmsskola (FMFS) Om enheten Försvarsmaktens fallskärmsskola, FMFS, är ett förband inom Försvarsmaktens specialförbandssystem (FMSF) som är lokaliserat i Karlsborg. Fallskärmsskolans huvudsakliga uppgift är fallskärmstjänst och ansvarar för all fallskärmstjänst inom Försvarsmakten. FMFS är ett relativt litet förband fyllt med specialistkompetens inom fallskärmstjänstens alla delar. FMFS utbildar, utvecklar och vidmakthåller alla hoppande förbands fallskärmsförmåga och förmåga till luftburen försörjning, både nationellt och internationellt. FMFS har i likhet med övriga förband inom FMSF höga krav på tillgänglighet, beredskap och operationssäkerhet. Detta ställer specifika krav på utrustning, utbildning samt kompetens och kräver hög tillgänglighet och särskild personlig profil på personalen vid enheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Den huvudsakliga sysselsättningen för en fallskärmstekniker är att underhålla luftlandsättningsmateriel som finns vid förbandet. Detta gör du i ett team vars uppgift är att genomföra fallskärmspackning, avhjälpande, förebyggande underhåll samt riggning av materielkollin på all förekommande fallskärmssystem vid FMFS. Du kan komma att stå i hög beredskap och tjänsteresor såväl inrikes som utrikes förekommer i stor omfattning. Arbetstid utanför kontorstid förekommer. KRAV Kvalifikationer • B-körkort (manuell växellåda) • Goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Gymnasial examen Personliga egenskaper För att trivas i rollen som fallskärmstekniker vid FMFS är det viktigt att du har lätt för att ta egna initiativ och kan jobba självständigt mot uppsatta mål, samtidigt som vi värdesätter att du är en god lagspelare. Du har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete, samtidigt som du är flexibel när behov uppstår. Noggrannhet bör även vara ett nyckelord för dig, då säkerheten är en central punkt för vår verksamhet. MERITRERANDE • Genomförd kontrollantutbildning För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som kan inledas med 6 månaders provanställning. Civil befattning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträdesdatum: Januari 2026 eller enligt överenskommelse För upplysningar om befattningen kontakta: Martin Martinsson, Lokal chef fallskärm, Försvarsmaktens fallskärmsskola 0505 45 10 00 (växel), [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta: Malin Vukota Carlsson, HR-Generalist K 3 0505 45 10 00 (växel), [email protected] Fackliga företrädare: SACO, Oskar Jerenius 0505 45 10 00 (växel) SEKO, Jon Sjöberg 0505 45 10 00 (växel) OFR/S, Mikael Ekelund 0505 45 10 00 (växel) OFR/O, [email protected] 0505 45 10 00 (växel) Observera begränsad nåbarhet hos kontaktpersoner under juli månad. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla intyg/bevis som styrker dina erfarenheter/kompetenser, CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Rekryteringsprocessen innehåller tester. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På akademin för ekonomi, samhälle och teknik läser våra studenter till bland annat högskole- och civilingenjörer, statsvetare och ekonomer. Hos oss finns forskningsinriktningarna industriell ekonomi och organisation och framtidens energi. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med företag, organisationer och myndigheter i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med eventuell provanställning Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-25 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för ekonomi, samhälle och teknik (EST) Arbetsuppgifter Vi söker en person med mångsidig kompetens som kan forma och driva aktiviteter som främjar en säker och hälsosam arbetsmiljö i våra laborationslokaler. I anställningen är en viktig del att säkerställa att verksamheten följer lagstiftningen och bedrivs på ett systematiskt sätt enligt universitetets riktlinjer för arbetsmiljö. Våra forskningsutmaningar syftar bland annat till att utveckla och driva våra laboratorier och pilotanläggningar inom multienergisystem (elektrolysörer, bränsleceller, förgasning, förbränning) och kyl- och värmepumpar, styr- och reglerteknik. Denna tjänst är idealisk för dig som har en blandning av teknisk expertis, problemlösningsförmåga och ett starkt engagemang för att främja hållbarhet, innovation och säkerhet i laboratoriemiljöer i en akademisk kontext. Arbetsuppgifter: - Driva och implementera arbetsmiljöåtgärder i samråd med arbetsmiljöansvariga chefer. -Arbeta självständigt med systematiskt arbetsmiljöarbete och leda insatser för att stötta chefer i deras arbetsmiljöansvar. -Utveckla arbetet med rutiner kopplat till arbetsmiljö, säkerhet- och riskanalyser i våra laboratorier tillsammans med akademins avdelningschefer och forskare. - utveckling, igångkörning och drift av förgasningsanläggning och annan laborativ utrustning som pannanläggning samt kyl- och värmepumpsriggar. - Bistå med drift och underhåll av våra laboratorier, som i dagsläget omfattas av experimentell verksamhet. Kvalifikationer Du har en kandidat- eller magisterexamen i mekatronik, maskinteknik, processteknik eller motsvarande kompetens som ger nödvändig vetenskaplig förståelse och tekniska färdigheter för denna roll. Vi söker dig som har relevant erfarenhet i laboratoriemiljö, med specifik erfarenhet inom drift och underhåll av olika anläggningar som pannor/förgasning, trycksatta system, inklusive kopplingar med SCADA- och DCS-system. För att lyckas i rollen bedömer vi att du har god kunskap och erfarenhet av att sätta upp och genomföra mätning med tillhörande mätdatainsamling för olika typer av laboratorie- och försöksuppställningar. Vidare ser vi att du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom industri eller laboratoriemiljö. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift samt goda kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen och efterlevnadskontroller. Meriterande För denna anställning är det meriterande att du har en arbetsmiljöingenjörsutbildning. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av projektledning samt kunskap om olika typer av mättekniker och sensorer, och hur dessa används praktiskt. Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Framgångsfaktorer för rollen som forskningsingenjör är hög motivation och god initiativförmåga. Som person arbetar du självständigt, är noggrann, strukturerad, analytisk och problemlösande. Vi lägger särskild vikt vid att du är fokuserad på att uppnå mål och vill leverera hög kvalité. Du har god projektledningsförmåga, är flexibel och anpassningsbar. Vidare ser vi att du har god pedagogisk förmåga och är tydlig och engagerad i din kommunikation. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. #LI-AE1 Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Nu söker vi två ledare med driv, integritet och helhetssyn som tillsammans vill vara med och utveckla vårt arbetssätt, vår struktur och vår kultur i en verksamhet där kvalitet och medlemsnytta står i centrum. Här kombineras det strategiska ansvaret med det vardagsnära ledarskapet i en organisation där du får förtroende, mandat och stora möjligheter att påverka. Arbetsuppgifter Som distriktschef har du ett övergripande personal-, verksamhets- och resultatansvar för ett av våra två förvaltningsdistrikt, med cirka 35 medarbetare. I distriktet ingår flera förvaltare som i sin tur har personalansvar för fastighetsskötare och andra roller kopplade till förvaltningsarbetet. Du leder förvaltarna och har det yttersta ansvaret för hela distriktets organisation och utveckling. Du stöttar dina medarbetare i såväl strategiska som operativa frågor och ansvarar för att skapa struktur, riktning och goda resultat i vardagen. Uppdraget omfattar ansvar för drift, underhåll, ekonomi, budget och personal, men också för arbetsmiljö, utvecklingsinitiativ och samverkan med våra medlemmar. Du är en viktig förebild i ledarskapet och en nyckelperson i att säkra samsyn, enhetlighet och kvalitet i hela förvaltningsorganisationen. SKB befinner sig just nu i ett förändringsarbete där vi utvecklar våra arbetssätt, ökar graden av digitalisering och flyttar ansvar närmare linjen. Som distriktschef får du en central roll i detta arbete, du bidrar till att implementera nya strukturer, driver förändring tillsammans med andra och säkerställer att våra strategier får praktiskt genomslag i verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är en trygg, tydlig och utvecklingsorienterad ledare med ett genuint intresse för både människor och verksamhet. Du har en god helhetssyn, trivs i förändring och är van att leda i en komplex miljö med många intressenter. Du skapar engagemang, sätter riktning och får saker att hända samtidigt som du har förmåga att hantera både det övergripande perspektivet och de operativa frågorna, fatta välgrundade beslut och följa upp mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen har du: * Högskoleutbildning inom teknik, samhällsbyggnad, fastighet, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig * Minst fem års chefserfarenhet, gärna med ansvar för chefer * Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna med ansvar för både bostäder och lokaler * God förståelse för drift, underhåll och myndighetskrav kopplat till fastighetsförvaltning * Beställarkompetens och vana att fatta beslut kring underhållsåtgärder och lokalanpassningar * Mycket goda kunskaper i fastighetsekonomi, budget, upphandling och resultatstyrning * Erfarenhet av att driva förändringsarbete, gärna med inslag av digitalisering * God förståelse för juridiska regelverk såsom hyreslagstiftning och föreningsstadgar * Förmåga att omsätta strategier till praktiskt genomförande och uppföljning * Vana att samverka med olika intressenter, både internt och externt Meriterande är även: * Erfarenhet av medlemsstyrda organisationer eller ideella föreningar * Kännedom om hållbarhetsfrågor kopplat till fastighetsförvaltning Varför jobba hos SKB? SKB är en långsiktig och värderingsstyrd organisation med stark framtidstro. Våra första hus byggdes redan 1916, och sedan dess har vi utvecklat och förvaltat bostäder med kvalitet och hållbarhet som grund. Vi säljer inga fastigheter utan återinvesterar våra resultat vilket ger oss stabilitet, handlingsutrymme och ett tydligt fokus på medlemsnytta. Samtidigt är vi i rörelse. Just nu bygger vi nya bostäder, moderniserar våra arbetssätt och utvecklar vår organisation för framtiden. Vi har stark ekonomi, nöjda medlemmar och goda resultat i både kund- och medarbetarundersökningar och söker nu ledare som vill bidra till fortsatt utveckling i en verksamhet som kombinerar ansvar med framåtdriv. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar SKB med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är den 13 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan. SKB är en kooperativ hyresrättsförening med drygt 93 000 medlemmar. Med nära 8 500 lägenheter i huvudstaden och i ytterligare sex kringliggande kommuner, är vi den största privata hyresrättsaktören i Stockholm. SKB föddes för över hundra år sedan ur viljan att tillsammans skapa ett bättre boende i ett snabbt växande Stockholm. Och det driver oss än idag. Vi ska fortsätta bygga för medlemmarna och samtidigt ta ett långsiktigt ansvar. Det gör vi genom att bygga med kvalitet och inte sälja något av våra hus. Det vi bygger förvaltar vi själva, för all framtid. Allt med löftet om att tillsammans skapa mer än ett hem. SKBs huvudkontor ligger i Bromma och organisationen består av cirka 150 medarbetare.
Ronneby Miljö & Teknik är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete med att utveckla lösningar som är hållbara över tid – allt för att möta morgondagens behov. Vi har påbörjat vår digitaliseringsresa och ska nu ta nästa steg med att koppla ihop våra värmeproduktionsstationer och fjärrkyla-anläggning med den senaste tekniken. Målet är en energieffektiv produktionsprocess och säkerställa att kommuninvånarna får den bästa service när det gäller fjärrvärme och fjärrkyla och i förlängningen också ett hållbart och trivsamt Ronneby. Ronneby Miljö & Teknik söker Ingenjör inom Produktion & Processutveckling Vi söker nu en Ingenjör inom Produktion & Processutveckling till vår avdelning Fjärrvärme & Kyla – en ny roll där du får vara med och forma innehållet från grunden. Du kommer att spela en viktig roll i vår utveckling, där fokus ligger på att förbättra och effektivisera våra produktionsprocesser, driva projekt och bidra till vår digitala transformation. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och delta i tekniska projekt inom produktion och processutveckling Ansvara för statistik, nyckeltal och årsplanering kopplat till processerna Följa upp och analysera driftdata – ta fram rapporter och presentationer Utbilda och stötta personal i system och processförståelse Förvalta och utveckla våra interna system kopplade till produktion Delta i arbetsplatsträffar och andra kompetensutvecklande sammanhang Rollen utgår från Sörbyverket i Ronneby, men du har även möjlighet att arbeta på distans 1–2 dagar i veckan när verksamheten tillåter. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet från kraftvärme, energiproduktion eller processindustri. Du är utbildad ingenjör inom ett relevant område – t.ex. energi, maskin, sjöingenjör eller motsvarande. Det är viktigt att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, samt B-körkort. Vi tror att du är: Teknikintresserad och lösningsfokuserad Van att ta egna initiativ och driva projekt från ax till kaka Noggrann, strukturerad och ansvarstagande En god kommunikatör som trivs med att samarbeta och dela kunskap En relationsbyggare som bidrar till en positiv och samarbetsinriktad kultur Vi jobbar utifrån mottot ”laget före jaget” – och ser gärna att du också gör det. Ansökan Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan. Inför anställning ingår drogtest och utdrag ur brottsregistret i rekryteringsprocessen. I rekryteringen samarbetar Ronneby Miljö & Teknik AB med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Ronneby Miljö & Teknik AB, Kontakt Lena Brantberg, BraPersonal Sverige AB, tel: 0703-50 89 09 alt. [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Idag utmanar vi befintliga teknologier för att kunna bidra till en mer hållbar planet och optimera energiförsörjningen för ett stort antal förbränningsanläggningar runt om i världen. Vi har hundratals installationer av patenterade lösningar över hela världen för kunder inom områden som kraftverk, massa- och pappersbruk. Projektledare inom automation – Heat Management Vill du leda innovativa automationsprojekt som bidrar till en mer hållbar värld? Heat Management är ett svenskt greentech-företag med patenterade lösningar för kraftverk och processindustri. Vi hjälper kunder över hela världen att öka energieffektiviteten och minska miljöpåverkan med vår unika teknik. Nu söker vi en engagerad Projektledare inom automation, med övergripande ansvar för projektleveranser, som vill vara med och driva våra projekt från projektöverlämning till uppfyllandet av utlovade garantier – och samtidigt göra skillnad globalt. Om rollen I rollen som Projektledare hos Heat Management får du helhetsansvar för att driva tekniska automationsprojekt för kraftverk och industriella anläggningar. Du leder projekten från start till mål – från design och konstruktion till installation och driftsättning. Projekten innefattar förutom automation även discipliner som mekanik och process. Du arbetar tätt ihop med våra kunder och med kollegor inom olika teknikområden för att säkerställa framgångsrika leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Projektledare för produkten HISS (optimeringsteknik av ångsotsblåsare). Planera, leda och följa upp projekt från design till installation, test och driftsättning. Säkerställa att vi i våra kundprojekt uppfyller kundernas krav, standarder och kvalitetsmål. Koordinera interna team samt externa leverantörer och partners för att leverera projekt i tid och inom budget. Besöka kundanläggningar både i Sverige och internationellt för möten, installation och driftsättning (ca 1-5 resdagar per månad). Placeringsort för tjänsten är Stockholm (Sundbyberg) eller Göteborg, Internationella resor om ca 1-5 dagar per månad ingår i tjänsten. Vem vi söker Vi tror att du har en bra kombination av teknisk kompetens och naturliga ledaregenskaper – och att du trivs i rollen som drivande kraft i komplexa projekt. Du har flera års erfarenhet av projektledning inom industriell automation. Din bakgrund får gärna vara från energisektorn eller processindustrin, och du känner dig hemma i miljöer där teknik och struktur går hand i hand. Du har: Flera års erfarenhet av att driva tekniska projekt med koppling till industrin. Relevant teknisk högre utbildning. God kännedom om automations- och styrsystem. (DCS- eller PLC-system). Erfarenhet av styrsystem som ABB 800xA, Siemens Simatic PCS7 är meriterande. En tydlig och strukturerad ledarstil, med förmågan att engagera team och skapa förtroende hos kunder. En självgående, lösningsorienterad inställning och förmågan att hantera flera parallella projekt. Vilja och möjlighet att resa internationellt ca 1-5 dagar per månad. Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du har kunskaper i andra språk såsom portugisiska, spanska, tyska eller finska. B-körkort då resor ingår i tjänsten. Utvecklingsmöjligheter och arbetsmiljö Hos Heat Management blir du en del av ett mindre, innovativt företag där dina idéer och ditt engagemang verkligen räknas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med breda roller och korta beslutsvägar – du får stor frihet att forma din tjänst och påverka hur vi arbetar. Vi satsar på din långsiktiga utveckling. Du kommer att samarbeta med ett kompetent och passionerat team som brinner för ny teknik och hållbara lösningar. Tillsammans strävar vi efter att förbättra industrins miljöpåverkan globalt. I denna roll får du en unik chans att bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du utvecklas med oss. Kontakt Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal, 0703-508909, [email protected]. Ansökan Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan! I rekryteringen samarbetar Wave Impact Heat Management AB med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Wave Impact Heat Management AB.
Om tjänsten Energiomställningen gör att elsystemet är under stor förändring och driften av det svenska och nordiska systemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och en ökad andel förnyelsebar elproduktion. Parallellt drivs ett omfattande arbete att utveckla interna förmågor samt samordna den europeiska elmarknaden med nya aktörer och gemensamma IT-lösningar. Sammantaget krävs en ökad grad av automatisering och nya IT- och beslutsstöd för planering, prognostisering och styrning. I rollen som Verksamhetsarkitekt kommer du att ha en central roll i arbetet med att säkerställa att våra nya IT-lösningarna är i linje med vårt verksamhetsbehov av effektiva processer och arbetsflöden samt att processer, information och system utvecklas utifrån ett strategiskt och långsiktigt perspektiv. Verksamhetsarkitekten arbetar på övergripande nivå med att analysera och kravställa utvecklingsbehov av IT- och beslutsstöd utifrån verksamhetens behov, på kort och lång sikt. Det innebär att: • ansvara för arkitekturdokumentation inom ditt område och använda olika modeller för att visualisera verksamheten. Det innefattar nuläges- och målarkitekturbeskrivningar på hög och mer detaljerad nivå, samt samordning med Svenska kraftnäts övergripande målarkitektur och principer • utarbeta fram en strategisk och långsiktig plan för IT-stödet inom området, inklusive konkreta IT-lösningar från ett funktionellt perspektiv. Detta arbete utförs i ett nära samarbete med andra verksamhetsroller och IT-arkitekter • delta i olika projekt både internt och internationellt, och stödja dem i att nå sina mål. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Arbetet sker i en komplex men stimulerande miljö där det finns stort utrymme att lära sig nya saker, skapa förståelse för elbranschen och utvecklas tillsammans med resten av branschen, som är en del av den största och mest spännande IT-omställningen i Sverige. Vi rekryterar nu verksamhetsarkitekt till enheten Driftsystemstöd (SBD). Enheten innefattar, utöver verksamhetsarkitekter, olika roller såsom produktägare, kraftsystemspecialister, förvaltningsledare och utvecklingsledare. Förmågorna vi utvecklar rymmer ett brett spektrum av processer, data och tjänster; såsom till exempel realtidsdata, och driftövervakningslösningar. Vi främjar tvärfunktionellt samarbete inom organisationen och engagerar oss i arbete som sträcker sig över Norden och Europa, där samordning inom Svenska kraftnät är en central del av vårt uppdrag. För oss är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Om dig Skallkrav: Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har en stark analytisk förmåga. Du är van att arbeta med komplexa frågeställningar och kan se det större perspektivet. Du har även förmågan att samarbeta väl med olika intressenter, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har examen som civilingenjör eller systemvetare alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Minst 10 års erfarenhet av arbete inom energiområdet • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan IT och verksamhet • Minst 3 år erfarenhet av en ledande roll inom implementering av tekniskt komplexa sammanhang inom elmarknad och kraftsystem • Minst 3 års erfarenhet av arbete med utveckling av IT/OT system inom el-marknad, elnätsdrift och kraftsystem • Minst 1 års erfarenhet av en ledande roll inom kraftsystemområden där flera intressentgrupper varit involverande t.ex. som teamledare • Mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Erfarenhet av arbete med IT-, informations- eller verksamhetsarkitektur • Erfarenhet av att leda och driva arbete med kravställning och kravanalys för komplexa IT-lösningar • Certifiering inom verksamhets- eller IT-arkitektur, TOGAF Foundation, SAFe, Sparx EA eller motsvarande ramverk eller verktyg • Erfarenhet av arbete med arkitektur inom elmarknad, elnätsdrift eller kraftsystem • Mycket god förmåga att visualisera komplexa sammanhang Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid, när arbetet tillåter. • Resor förekommer måttligt i denna tjänst • Sista ansökningsdag, 20250714, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Najib Mikhani 010-475 8179 vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare AnnSophie Doverlind 010-475 8007, Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Välj ett jobb för att visa detaljer