Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vår anläggning i Norrsundet. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste uppgifter är: Transportledning Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. För oss är det viktigt med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Norrsundet, men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering. Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Har arbetat med sjötransport eller utlandstransport. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.
Tidamek AB är ett svenskt företag med över 45 års erfarenhet av precisionsbearbetning i världsklass. Vi specialiserar oss på avancerad maskinbearbetning av gjutjärn, stål och aluminium, och levererar innovativa, kostnadseffektiva lösningar till ledande industrikoncerner i Norden. Med toppmodern teknik och djup expertis tar vi oss an komplexa utmaningar och erbjuder skräddarsydda lösningar för branscher som tunga fordon och industriella maskiner. Hos Tidamek kombinerar vi storbolags styrka med småföretagets flexibilitet, alltid med fokus på hög kvalitet och precision. Vår nuvarande produktionsplanerare övergår till annan tjänst inom företaget och vi söker en ersättare som vill arbeta tillsammans i ett härligt gäng! Som produktionsplanerare hos Tidamek spelar du en nyckelroll i att säkerställa smidiga och effektiva produktionsflöden. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ordermottagning och kundkontakter Leverantörskontakter och lagerstyrning Optimering av flöden och parameterstyrning i affärssystemet Monitor Produktionsplanering med fokus på precision och leverans i tid Du arbetar i en stabil och strukturerad miljö där tydliga direktiv och hög kvalitet är i fokus. Rollen kräver noggrannhet, disciplin och ett engagerat förhållningssätt till att leverera korrekta resultat. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann och engagerad med följande egenskaper: Uppgiftsinriktad och målmedveten: Du trivs med att fokusera på detaljer och arbeta självständigt mot tydliga mål. Saklig och disciplinerad: Du är formell, noggrann och rättfram i din kommunikation, med en stark pliktkänsla och respekt för regler och rutiner. Noggrann och samvetsgrann: Du lägger stor vikt vid att utföra arbete korrekt och i tid, med höga krav på kvalitet och precision. Trygg i beslutsfattande: Inom ditt expertisområde fattar du beslut med självförtroende, men söker stöd från ledningen vid behov. Du drivs av en professionell arbetsmiljö, tydliga ansvarsområden och möjligheten att bidra med högkvalitativa resultat. Vad erbjuder vi? En stabil och säker arbetsmiljö där du kan planera och utföra dina uppgifter med precision. Tydligt definierade arbetsuppgifter och ansvarsområden. Möjlighet att utvecklas genom utbildning och stöd vid förändringar. En kultur som värdesätter din noggrannhet och lojalitet. Är du den vi söker? Om du är redo att ta dig an en roll där ditt engagemang gör skillnad, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Tidamek. Ansökan Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-06-04 Intervjuer sker löpande
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vårt kontor i Upplands Väsby. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste arbetsuppgifter är: Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. Här skapar vi en arbetsplats med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Upplands Väsby men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.
Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance, ett affärsområde inom Saab, är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. De kan erbjuda en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För dem är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Dina arbetsuppgifter Som Project Quality Manager arbetar du i Saabs projekt och stöttar deras projektledare i kvalitetsrelaterade frågor. Detta inkluderar att ta fram kvalitetsplaner för specifika projekt, definiera och följa upp kvalitetsmål, säkerställa att interna processer och arbetsrutiner efterlevs, delta i milstolpegranskningar samt agera som kundens representant i alla relevanta frågor under projektets gång. Rollen innebär ett brett ansvar inom kvalitetsledning i dina projektuppdrag och är viktig för att säkerställa rätt kvalitetsnivå i genomförandet av projekten. Ibland kan du även komma att genomföra interna revisioner, antingen själv eller som en del av ett revisionsteam. Placering för tjänsten är i Göteborg, men projekten bedrivs på flera orter, vilket innebär att vissa inrikesresor kan förekomma. Din profil Vi söker dig som har en civil- eller högskoleingenjörsexamen, alternativt annan relevant erfarenhet där du har utvecklat kunskap inom kvalitet – exempelvis inom teknik, produktion eller processarbete. Det är meriterande om du har arbetat med kvalitetsfrågor tidigare, särskilt inom kvalitetsledning eller förbättringsarbete (Operational Excellence). För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv, vara modig nog att lyfta kvalitetsfrågor och stå upp för att säkerställa rätt nivå i projekten. Du har också god kommunikativ förmåga och kan skapa förståelse och samsyn kring processer och kvalitetsmål, både inom projektteamet och mot kund. Vi ser gärna att du har ett intresse för processutveckling och trivs med att driva förbättringsarbete. Har du dessutom erfarenhet från flyg- eller försvarsindustrin är det ett extra plus, men inget krav. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss, med målet att gå över till kund, och planeras starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan! Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Josefine Thorin på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Vi på Combitech tillsammans med våra kunder i branschen befinner oss i en expansiv fas och söker därför förstärkning inom konstruktion. Vi letar efter dig som besitter erfarenhet inom konstruktion, som kan arbeta både självständigt och i team för att genomföra avancerade konstruktioner i våra projekt. Din roll som konstruktör På Combitech i Göteborg ser vi fram emot att förstärka vårt redan starka produktutvecklingsteam. Vi söker fler skickliga och erfarna konstruktörer för att hantera de spännande arbetspaket vi driver från vårt kontor. Som produktutvecklare hos oss deltar du i hela processen från idé till färdig produkt, och vi värdesätter ett gott arbetsklimat och en stark teamkänsla. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö där du får vara med och utveckla unika högteknologiska produkter. Din personliga utveckling prioriteras, och du blir en del av ett starkt team inom mekanisk konstruktion. Vem är du? Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom mekanikkonstruktion och/ eller elkonstruktion. Du har ett genuint intresse för teknik och mekanik. Du är nyfiken och modig, med en vilja att utmana dig själv och prova nytt. Du är en kommunikativ person som tar egna initiativ och trivs med projektbaserat arbete. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en relevant högskoleutbildning. Du behärskar minst ett av CAD-systemen CATIA, CREO eller NX. Erfarenhet inom flygindustrin är meriterande. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urval sker först efter semestern. Välkommen till Combitech! Kom & gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: Sandra Haglund +46 73 4187355 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.
Vill du jobba med teknik i framkant och vara med och utveckla automationen i en högteknologisk godisfabrik? Vi söker en erfaren automationstekniker som brinner för felsökning, programmering och förbättringsarbete. Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning i Jönköping är hög. För att möta den långsiktiga efterfrågan gör Orkla Snacks nu en större investering i utbyggnad av godisfabriken för fördubblad kapacitet. Om tjänsten: Som Automationstekniker arbetar du med att säkerställa att våra automatiserade system och maskiner fungerar optimalt. Du genomför felsökningar, uppdaterar el-ritningar, programmerar PLC-system och deltar i utredningar av avvikelser. Du får arbeta i en miljö med stark teknisk utveckling och hög förändringstakt, där du också bidrar med förbättringar och smarta lösningar. Du får möjlighet att arbeta med automation i framkant inom en framåtsträvande verksamhet som satsar på utveckling, kompetens och innovation som dessutom producerar Sveriges mest älskade godis. Du rapporterar till Underhållschefen och jobbar tätt ihop med produktionsteamen och övriga kollegor på underhållsavdelningen. Placering är på anläggningen på Torsvik i Jönköping. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Felsöka och åtgärda fel inom automation, el och styrsystem Programmera och uppdatera PLC-system Läsa, skapa och revidera el-ritningar Delta i rotorsaksanalyser och förbättringsarbete inom LIA (avvikelsesystem) Medverka i projekt kopplat till nyinstallation och teknisk utveckling Vem är du? Vi söker dig som har en KY-utbildning inom automation eller motsvarande teknisk bakgrund, samt minst fem års erfarenhet från tillverkande industri, gärna inom processindustrin. Du har gedigen kunskap inom PLC-programmering och felsökning, och är van vid att arbeta med el-dokumentation och ritningar. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt, ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, metodisk och har ett brinnande intresse för automation. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också värdet av samarbete och bidrar aktivt i teamet. Du är nyfiken, engagerad och drivs av att hitta förbättringar. Om Orkla Snacks Sverige: Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,4 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket BUBS där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se. Bra att veta: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren automationsingenjör med djup kompetens inom PLC-programmering och industriautomation. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen, driftsättningen och optimeringen av automationslösningar för våra industriella processer. Vicotech Automatic är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. På Vicotech är korta ledtider och personlig anknytning ett tydligt kännetecken. Vi erbjuder en roll på en familjär arbetsplats där du får stora möjligheter att påverka arbetet utifrån din kompetens och erfarenhet. Bli en del av vår fortsatta tillväxtresa! Om företaget På Vicotech Automatic är vi specialister inom elkonstruktion och PLC-programmering, och vi samarbetar med de ledande leverantörerna inom området. Sedan starten 2021 har vi fokuserat på att leverera förstklassiga lösningar inom dessa kärnområden. Vi strävar efter nöjda kunder, långvariga samarbeten, samt att vara den bästa arbetsgivaren och vår passion för innovation driver oss i vårt arbete varje dag. För avancerade lösningar inom elkonstruktion, PLC-programmering och robotteknik vill vi att Vicotech Automatic ska vara det självklara valet för våra kunder i Norden. www.vicotech.se Dina arbetsuppgifter Rollen innebär ett nära samarbete med såväl interna team som externa leverantörer och kunder, där du ansvarar för att säkerställa hög tillförlitlighet, säkerhet och effektivitet i våra automationssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Design och utveckling av styrsystem med fokus på PLC, HMI och SCADA. • Programmering och konfiguration av PLC-system (t.ex. Siemens TIA Portal, Rockwell, Codesys, Beckhoff etc.). • Driftsättning och testning av automationslösningar på plats hos kund eller i fabrik. • Felsökning, optimering och teknisk support för befintliga system. • Dokumentation av systemlösningar, funktionsbeskrivningar och säkerhetsanalyser. • Deltagande i projektplanering, tidsuppskattning och tekniska beslut. • Bidra med tekniskt ledarskap och mentorstöd till juniora kollegor. • Säkerställa att automationslösningarna följer relevanta standarder och säkerhetskrav (exempelvis IEC 61131-3, maskindirektivet, SIL). Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och lösningsorienterad, har förmåga att arbeta självständigt men också samarbeta väl med andra. Du har en stark analytisk förmåga, trivs med tekniska utmaningar och arbetar med hög kvalitetsmedvetenhet och stort ansvarstagande. Krav: • Civil- eller högskoleingenjör inom automation, elektroteknik eller uppnått motsvarande kompetens i arbetslivet. • Minst 5 års erfarenhet av PLC-programmering och industriautomation. • Goda kunskaper i styrsystem från leverantörer som ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff etc. • Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som Profibus, Profinet, Ethernet/IP. • Vana att arbeta med HMI/SCADA-system. • Mycket god engelska i tal och skrift. • B-körkort (vid behov för resor till kundanläggningar). Meriterande: • Flytande i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av robotstyrning, vision-system eller avancerad motion control. • Certifiering inom funktionell säkerhet (t.ex. TÜV). • Projektledarerfarenhet. • Kunskaper inom programmering (ex. ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff) är ett plus. • God förståelse för el- och automationsdokumentation (t.ex. EPLAN, AutoCAD Electrical). Information och kontakt Plats: Västerbotten Ex. Skellefteå eller Umeå Omfattning: Heltid, tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-08-10 I denna rekrytering samarbetar Vicotech Automatic med Wikan Personal AB. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt. [email protected]. På grund av semestertider kan det vara enklare att nå fram via mail. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en erfaren automationsingenjör med djup kompetens inom PLC-programmering och industriautomation. Du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen, driftsättningen och optimeringen av automationslösningar för våra industriella processer. Vicotech Automatic är en del av VINCI Energies, ett globalt nätverk av varumärken som erbjuder ett brett utbud av tekniska tjänster och med närmare 90 000 anställda runtom i världen. På Vicotech är korta ledtider och personlig anknytning ett tydligt kännetecken. Vi erbjuder en roll på en familjär arbetsplats där du får stora möjligheter att påverka arbetet utifrån din kompetens och erfarenhet. Bli en del av vår fortsatta tillväxtresa! Om företaget På Vicotech Automatic är vi specialister inom elkonstruktion och PLC-programmering, och vi samarbetar med de ledande leverantörerna inom området. Sedan starten 2021 har vi fokuserat på att leverera förstklassiga lösningar inom dessa kärnområden. Vi strävar efter nöjda kunder, långvariga samarbeten, samt att vara den bästa arbetsgivaren och vår passion för innovation driver oss i vårt arbete varje dag. För avancerade lösningar inom elkonstruktion, PLC-programmering och robotteknik vill vi att Vicotech Automatic ska vara det självklara valet för våra kunder i Norden. www.vicotech.se Dina arbetsuppgifter Rollen innebär ett nära samarbete med såväl interna team som externa leverantörer och kunder, där du ansvarar för att säkerställa hög tillförlitlighet, säkerhet och effektivitet i våra automationssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Design och utveckling av styrsystem med fokus på PLC, HMI och SCADA. • Programmering och konfiguration av PLC-system (t.ex. Siemens TIA Portal, Rockwell, Codesys, Beckhoff etc.). • Driftsättning och testning av automationslösningar på plats hos kund eller i fabrik. • Felsökning, optimering och teknisk support för befintliga system. • Dokumentation av systemlösningar, funktionsbeskrivningar och säkerhetsanalyser. • Deltagande i projektplanering, tidsuppskattning och tekniska beslut. • Bidra med tekniskt ledarskap och mentorstöd till juniora kollegor. • Säkerställa att automationslösningarna följer relevanta standarder och säkerhetskrav (exempelvis IEC 61131-3, maskindirektivet, SIL). Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och lösningsorienterad, har förmåga att arbeta självständigt men också samarbeta väl med andra. Du har en stark analytisk förmåga, trivs med tekniska utmaningar och arbetar med hög kvalitetsmedvetenhet och stort ansvarstagande. Krav: • Civil- eller högskoleingenjör inom automation, elektroteknik eller uppnått motsvarande kompetens i arbetslivet. • Minst 5 års erfarenhet av PLC-programmering och industriautomation. • Goda kunskaper i styrsystem från leverantörer som ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff etc. • Erfarenhet av industriella kommunikationsprotokoll som Profibus, Profinet, Ethernet/IP. • Vana att arbeta med HMI/SCADA-system. • Mycket god engelska i tal och skrift. • B-körkort (vid behov för resor till kundanläggningar). Meriterande: • Flytande i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av robotstyrning, vision-system eller avancerad motion control. • Certifiering inom funktionell säkerhet (t.ex. TÜV). • Projektledarerfarenhet. • Kunskaper inom programmering (ex. ABB, Siemens S7 TIA-portal, Beckhoff) är ett plus. • God förståelse för el- och automationsdokumentation (t.ex. EPLAN, AutoCAD Electrical). Information och kontakt Plats: Västerbotten Ex. Skellefteå eller Umeå Omfattning: Heltid, tillsvidare Sista ansökningsdag: 2025-08-10 I denna rekrytering samarbetar Vicotech Automatic med Wikan Personal AB. Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se. Information om tjänsten lämnas av Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt. [email protected]. På grund av semestertider kan det vara enklare att nå fram via mail. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och utveckla Sveriges mest högspecialiserade vård inom hörsel och balans? Hos oss på Sektion Hörsel och Balans arbetar du i en akademisk och tvärprofessionell miljö med hög kompetens, avancerad teknik och stora möjligheter till forskning, utbildning och utveckling. Du erbjuds en stimulerande roll i ett högspecialiserat och akademiskt sammanhang med nära samarbete i tvärprofessionella team möjlighet att bedriva egen kliniknära forskning samt delta i undervisning, utveckling och metodarbete en arbetsplats med stark koppling till Karolinska Institutet, där utbildning och forskning är integrerade delar av vardagen. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Sektion Hörsel och Balans är en del av Medicinsk enhet Öron Näsa Hals Hörsel och Balans, vi finns främst i Huddinge, men har även verksamhet på Rosenlunds sjukhus. Vi har en bred och högspecialiserad verksamhet där vi utreder och behandlar hörsel- och balansrubbningar hos patienter i alla åldrar. Forskning och utbildning, med bland annat Karolinska Institutet som samarbetspartner, är en integrerad del av klinikens verksamhet. Vi söker dig som vill var med och utveckla den mest högspecialiserade vården i landet inom hörsel och balans och som vill delta i alla delar av Hörsel och balanssektionens verksamhet. Som Teknisk audiolog förväntas du medverka i undervisning, utveckling och forskning, samt bedriva eget forsknings- och utvecklingsarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med bland annat läkare, audionomer, ingenjörer, specialpedagoger och logopeder. Möjlighet finns att bedriva egen kliniknära forskning och att handleda yngre forskare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: införa, anpassa, utvärdera och utveckla metoder för hörselutredning och teknisk hörselrehabilitering kvalitetssäkring av mätmetodik stöd för läkare och audionomer vid tolkning av mätresultat utbildningsansvar inom teknisk audiologi, internt och externt ansvarig för våra mätmetoder och metodutveckling eget patientarbete. Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sina rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella samt förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra samt besitter förmåga att skapa engagemang och delaktighet arbetar bra med komplexa frågor. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser dem har god förståelse för hur personer tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar ditt sätt att förmedla budskap till mottagaren. Kvalifikationer Krav: Civilingenjör Erfarenhet av Teknisk audiologi Meriterande: Disputation Egen pågående forskning Egna forskningsmedel Kännedom om audiologiska mätmetoder Erfarenhet av patientarbete Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Tema Akut och Reparativ Medicin Tema Akut och Reparativ Medicin består av sex medicinska enheter (Akut, Trauma/akutkirurgi och ortopedi, Plastikkirurgi och kraniofaciala sjukdomar, Öron näsa, hals Hörsel och balans samt Transplantation). https://www.karolinska.se/vard/tema/tema-akut-och-reparativ-medicin/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Junior System Safety Engineer Vi söker nu en System Safety Engineer till ett utvecklingsinriktat team inom tekniksektorn. Du kommer att bli en del av en grupp som arbetar med systemsäkerhet och logistiskt stöd, där säkerhet är en central del i hela produktens livscykel – från idé till färdig produkt. I rollen kommer du att samarbeta tätt med både utvecklings- och kundprojekt. Du får möjlighet att påverka produktdesignen och funktionaliteten samt bidra till att säkerställa att slutprodukten inte innebär oacceptabla risker för människor, egendom eller miljö. Våra produkter används i utmanande miljöer, vilket ställer höga krav på kvalitet och systemsäkerhet. Som System Safety Engineer är du involverad från start i utvecklingsprojekten. Du kommer att genomföra kontinuerliga analyser och utvärderingar av både prototyper och färdiga produkter, där din uppgift är att kritiskt granska konstruktionen och identifiera potentiella risker. Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot produktutveckling Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med riskanalyser, antingen genom utbildning eller yrkesliv Civilingenjörsexamen eller master inom produktutveckling Tidigare arbetslivserfarenhet inom systemsäkerhet eller liknande tekniska områden Om uppdraget: Start: 1 september Omfattning: Heltid Längd: 1 år Plats: Huskvarna Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll där säkerhet står i fokus? Skicka in din ansökan redan idag! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer