VikaVimo söker Arbetsledare!
Boss Business Partner North AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

VikaVimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu en driven arbetsledare som vill ta nästa steg i karriären och utvecklas mot en mer ansvarsfull roll! Om jobbet I rollen som arbetsledare kommer du att ansvara för att kalkylera och följa upp dina projekt, samtidigt som du leder arbetet på plats och ser till att allt flyter på enligt tidsplan och budget. Du kommer att arbeta nära både kunder, underentreprenörer och kollegor, där du skapar och upprätthåller goda relationer för att säkerställa framgångsrika projekt. Din vardag kommer vara varierad med fokus på planering, samordning och leda teamet samt att ansvara för säkerhet och kvalitetssäkring ute på bygget. Om dig Vi ser gärna att du som söker har utbildning inom byggteknik eller att du har erfarenhet som arbetsledare och kalkylering inom branschen, men vi välkomnar även dig som är snickare med ambitionen att utvecklas och ta nästa steg i din karriär mot en arbetsledande roll med kalkylansvar. Som person har du goda ledaregenskaper och är affärsdriven, med förmågan att tänka långsiktigt och fatta välgrundade beslut. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och goda samarbeten. Ditt arbetssätt är strukturerat, du är initiativrik och kan planera och arbeta proaktivt. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, oavsett om det kommer från utbildning eller praktisk erfarenhet. Det är också viktigt att du har god datorvana, eftersom mycket av arbetet sker digitalt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. B-körkort är ett krav, och vi kan erbjuda förmånsbil om så önskas. Har du erfarenhet från byggservice och har arbetat med försäkringsskador är det meriterande, men inte ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas i din roll. Här arbetar du med varierande projekt och får chansen att påverka och bidra på riktigt. Oavsett om du redan har den tekniska utbildningen eller om du har arbetat praktiskt som snickare, kommer vi att ge dig möjligheten att växa och utvecklas i din yrkesroll. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt och senast 9 mars. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, 0739344394, [email protected]

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Byråchef till Avanta Borlänge med möjlighet att bli partner
Avanta Ekonomi AB
Ekonomi- och finanschefer

Om rollen Är du en erfaren ekonom eller redovisningskonsult med starkt intresse för ledarskap, relationer och affärsutveckling? På Avanta, en familjär och växande ekonomi- och redovisningsbyrå, får du möjlighet att driva utveckling, stärka vår lokala marknadsposition och bli partner. Som Byråchef i Borlänge blir du en nyckelspelare i vår expansion i Dalarna. Du får både strategiskt och operativt ansvar för att leda och utveckla verksamheten, stärka kundrelationer och samtidigt coacha dina medarbetare till nya höjder. Ditt stora intresse för människor och relationer kombineras här med ditt intresse för affärer och ekonomi. Med personalansvar för dina 4 medarbetare, resultatansvar, budgetansvar och stöttning från kollegor får du en mångsidig roll med goda förutsättningar att utvecklas och prestera enligt dina målsättningar. Inom Avanta finns likasinnade byråchefer, tidigare byråchef i Borlänge i ny roll och en intern stödfunktion (HR-ansvarig, ekonomiansvarig och VD) här för dig. Med återkommande forum för dialog och kunskapsutbyte får du stöttning i din roll som chef. Vi är på en spännande resa där digitalisering och affärsutveckling står högt på agendan. På Borlängekontoret finns stor potential att effektivisera och modernisera arbetssätt för våra kunder, vilket gör att vi söker dig som motiveras av att driva förändring och skapa långsiktig kundnytta. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Strategisk arbetsplanering och resursplanering (t.ex. genom månadsmöten med kontoret, kontorsledningsmöten, kundfördelning och rekrytering av medarbetare tillsammans med HR-ansvarig) Operativ arbetsplanering (t.ex. genom veckomöten med teamet, 1-2-1-samtal med medarbetare och resursplanering vid frånvaro) Coachning och målstyrning av medarbetare Utvecklingssamtal och lönesamtal Stöttning av medarbetare och eget arbete med kundrelationer, klurigare redovisning, bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning Implementering och efterlevnad av arbetsrutiner Arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete för det egna kontoret Leda och driva det affärsmässiga arbetet genom ett aktivt marknadsarbete lokalt och regionalt (representera Avanta på nätverksevent och aktivt arbeta för att dra in nya affärer). Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Vem är du?För att trivas som Byråchef ser vi att du tycker om att ta ansvar och anta utmaningar för att växa. Du är en erfaren ekonomikonsult med starka färdigheter inom bokföring, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer samt boksluts- och årsredovisningsfrågor. Du har förmåga att driva försäljning och förändringsprocesser och har intresse för verksamhetsutveckling och relationer. Erfarenhet som chef är ett plus, men det är viktigare du har erfarenhet inom ledarskap som medför att du känner dig motiverad och trygg i att arbeta i en chefsroll framåt. Hur väl du lyckas och trivs i en ny roll beror dock på mycket mer än din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en driven och resultatorienterad ledare med god lyhördhet och kommunikativ förmåga. Du uppskattar relationen mellan dig som chef och dina medarbetare och motiveras av att coacha dina medarbetare mot uppsatta mål. Du tycker om att skapa och underhålla starka kundrelationer och har god förmåga att driva in affärer. Du trivs i sociala miljöer och är gärna Avantas ansikte utåt i professionella sammanhang. För oss är det även viktigt att du har förmågan att ta initiativ och fatta genomtänka beslut. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad inom branschen Trygghet i din kompetens inom löpande redovisning, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete och lönehantering Erfarenhet från byrå eller annan konsultverksamhet Erfarenhet av ledarskap (genom arbetsledning eller personalansvar) Erfarenhet av försäljning och kundintagande God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kund- och affärsförståelse Coachande förhållningssätt som ledare God samarbetsförmåga Lyhörd och kommunikativ Relationsskapande Initiativtagande Resultatorienterad Lösningsorienterad Kundcentrerad Meriterande för rollen: Erfarenhet av förändringsledning Erfarenhet som chef på redovisningsbyrå Erfarenhet av kunder med större koncernstruktur och avancerade deklarationer Erfarenhet av att implementera strategier Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön. Vi erbjuder dig: Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en mångsidig och ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Möjlighet till partnerskap. Flytt till trevliga kontorslokaler med parkeringsmöjligheter och gångavstånd från Borlänge centralstation sommaren 2025. En nyckelroll i en växande organisation där du kan påverka och forma verksamhetens framtid. Möjlighet att arbeta och coacha i utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Uppstart enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra till vårt team!

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker snickare till Mora!
Boss Business Partner North AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Drömmer du om att arbeta som snickare i hjärtat av Dalarna, omgiven av vacker natur och ett härligt gäng? Vi söker nu duktiga och engagerade snickare till vår kund som har en stark förankring i regionen och som kan erbjuda en arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Vår kund har varierande projekt som sträcker sig från nybyggnationer av drömhus till flexibla byggserviceuppdrag. Om jobbet Som snickare kommer du att arbeta med allt från stomresning och montering av väggar, tak och golv till finsnickeri. Du kommer få arbeta med om- och nybyggnationer, entreprenader till försäkringsskador alltid med kvalitet och kundens behov i fokus. Om dig Vi ser gärna som söker har yrkesbevis som träarbetare eller har likvärdig erfarenhet inom yrket. Det viktigaste är för oss är att du är engagerad, intresserad och driven. Du har en yrkesstolthet och vill ständigt utvecklas i din roll. Du är professionell i ditt bemötande och drivs av att leverera kvalitet i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel i ditt arbetssätt. Vi kan erbjuda dig möjligheten att få bo och arbeta omgiven av skogar, sjöar och fjäll. Här får du vara en del av ett sammansvetsat och positivt team som stöttar varandra och har kul tillsammans. Urval görs löpande, skicka in en ansökan så snart du kan! Vi vill att det ska vara lätt för dig att skicka in din ansökan och har valt att arbeta med urvalsfrågor och tagit bort möjligheten att skicka in personligt brev.

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent till kille i Insjön
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag söker nu en kille som vill jobba som assistent hos mig, som vill dela min vardag tillsammans med mig. Jag är en glad och ganska så sprallig kille på 18 år som behöver hjälp med det mesta för att få min vardag att fungera. Jag bor tillsammans med min familj i Insjön, men går i skolan i Borlänge. Arbetspassen hos mig börjar och slutar vid skolan vid skoldagar, annars är du och jag tillsammans hemma med min familj i Insjön. Jag tycker mycket om att göra utflykter, så körkort är ett krav så att vi kan ta oss iväg till badhuset, på hockey eller kanske besöka PMU. Nu söker jag dig som vill arbeta hos mig ett fast pass/vecka och mer vid behov. Vem är du? Du som assistent är glad och trevlig och har nära till skratt. Du som söker behöver vara flexibel, ha lätt att kommunicera både med kund och arbetsledare i gruppen samt tycka om att jobba i en familj. För denna tjänst krävs det att du har: Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Har B-körkort Inte är allergisk mot katter Har ett aktuellt registerutdrag Det är även meriterande om du har: Erfarenhet av att jobba som assistent Vilka är vi? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

7 februari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Operativ inköpare till Capacitors & Surge Arresters
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Möjligheten Vi söker en nyfiken och motiverad inköpare till Capacitors & Surge Arresters i Ludvika. Du kommer ingå i vårt Value Chain team och vara en del av en nyskapad organisation som haft stor tillväxt senaste året. Du kommer få arbeta tillsammans med drivna och kunniga kollegor i en organisation där vi tillsammans löser dagliga utmaningar och just nu bygger en stabil grund för framtiden. Som inköpare ansvarar du för inköp av utvalda produkter som ingår i vår slutleverans till kund. Du kommer ha ett tätt samarbete med flertalet olika avdelningar såsom SCM, planering, projektledning och konstruktion. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet från inköp, vara noggrann, strukturerad samt lösningsorienterad. Vi har en enormt spännande resa framför oss med stor tillväxt kommande år. Som inköpare får du möjlighet att bidra till vår tillväxtresa genom att tillsammans med teamet utveckla våra inköpsprocesser. Hur du kommer att påverka Inköp av material för produktion samt omkostnadsmaterial Ansvarig för bevakning av inköpen så vi får orderbekräftelser samt leverans i tid Skicka prognoser till leverantörer för att säkerställa framtida leveranser Analys av artiklars förbrukning och uppdatering av förrådsparametrar så att inköpen optimeras Säkeställa goda relationer med nyckelleverantörer för att främja ett fungerande samarbete Din bakgrund Flerårig erfarenhet från producerande verksamhet, inom inköp/logistik/planering Som person tar du stort eget ansvar, är strukturerad, målfokuserad och jobbar mot ständiga förbättringar Du är en lagspelare och lösningsorienterad Du behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift Kunskap i SAP eller liknande affärssystem är meriterande Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter More about us Our flexible working practices help you optimize personal and business performance while creating an environment where all employees can develop their skills and grow. More information: Recruiting Tobias Brisvåg, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]. Don’t hesitate – apply today and let us learn more about you and the unique contributions you can bring to our team!

7 februari 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Valve Cooling Project Engineer - Project execution
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The opportunity  The team at HVDC Products are designing, manufacturing, testing, and managing the converter valves for HVDC and SVC applications. Hitachi Energy is looking for a Valve Cooling Project Engineer, and your main responsibility is to ensure the design of cooling system is with the right quality and right cost. Valve cooling system is a pressurized closed loop system with air cooled heat exchangers to dissipate power losses generated in high power converter valves. It is designed to meet the specific requirements regarding performance, reliability, with minimized maintenance. Our systems consist of pumps, vessels, filters, measuring devices, air cooled heat exchangers or liquid to liquid heat exchangers, interconnecting piping and redundant control and protection systems. We welcome applications from both experienced and junior professionals who are eager to take their career to the next level. We are interested in knowing more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply even if you do not meet all the requirements. This position is based in Ludvika, Sweden. How you’ll make an impact Ensure projects delivery through, from requirement specification to the commissioning of the cooling systems on our customer sites. Responsible to create the requirement for the cooling systems and participate testing of the cooling systems for HVDC projects and service projects. Support tender team technically for technical solutions and cost calculation. Assist valve cooling projects engineer – electrical and control to deliver project through, from requirement specification to testing of the cooling systems and assist commissioning engineer regarding commissioning issues. If interested be involved in customer or internal training as a trainer The role will also consist of both design and coordination work, and you will be the link between the different HVDC departments in Hitachi Energy and the suppliers within the project. The position requires travelling and working at suppliers’ facilities to perform system test (a period of two-week, a few times per year) and if needed to HVDC sites as a support to commissioning and service work. Living company core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. There is a possibility to work partly remotely after agreement with recruiting manager. Your background You hold a Bachelor or Master degree within electrical and electronics, mechanical, thermodynamic engineering or equal through experience. Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people. You are practical and interested in technology, relevant work experience is a merit, your personality and interest are of high importance. You are analytical and self-driven with a deep technical interest. You are an easy learner with excellent problem-solving skills and structured approach to work. With your strong communicative and collaborative skills, you build trust for long term business relationships and contribute to a great team spirit. Since you will be working in a global, multicultural environment, we expect you to be fluent in English, written and spoken alike. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager, Marcello Souza, [email protected], will answer your questions about the position. For Sweden, Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Par Lyckbring, [email protected]

7 februari 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Redovisningsekonomer sökes!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Vi har en stor efterfrågan på redovisnings- och lönekonsulter just nu och söker brett efter både dig mer flera års erfarenhet som är redo att axla ett nytt, spännande uppdrag likväl som dig som är ny inom området. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan vara allt från löpande redovisning, års- och månadsbokslut, avstämningar, löneadministration, avtalsfrågor och koncernbokslut. Andra uppgifter kan vara att upprätta kund- och leverantörsreskontra, budgetarbete och prognoser. Exempel på arbetsuppgifter kan vara kontrollerar in- och utbetalningar, betala in och kontrollerar skatt, moms och arbetsgivaravgifter, löpande månadsbokslut och sammanställa årsbokslut efter räkenskapsårets utgång. Vi tror att du har bra koll på hur en årsredovisning upprättas och har förståelse för posterna på både resultat och balanssidan. Du agerar stöd till VD och ledningsgrupp genom att analysera ekonomisk historik, likviditet och uppföra andra ekonomiska kalkyler och ta fram nyckeltal. Inom löneområdet arbetar du brett med allt från löpande lönehantering, beräkningar, arbetsgivardeklaration, rapportering, redovisning kopplat till lön samt strategisk rådgivning. Du sätter upp strukturer och rutiner i digitala system, beräknar förmåner, tar fram nyckeltal och statistik. Alltid med företagets viktigaste resurs i fokus: de anställda! Du kommer vara en central del i att utveckla administrationen och digitalisera processerna vilket kan röra sig från implementering av ett projekt- och tidredovisningssystem, effektivisera flödet av leverantörsfakturor eller förbättra ekonomiuppföljningen. I detta ingår även att på ett bra sätt kunna kommunicera med dina interna kollegor, bolagets kunder och fångar upp deras behov och levererar något de förstår och har nytta av. Om dig Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskola eller via yrkesutbildning, helst med några års erfarenhet av löpande redovisning och bokslut. Meriterande är om du är auktoriserad. Har du haft en roll som konsult, controller eller ekonomiansvarig är det meriterande. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi tror att du är en strukturerad och analytisk person som gillar att driva processer och affärer framåt på ett lösningsorienterat sätt. Du är flexibel och ödmjuk som person med en stor förståelse för interna utmaningar där du kommer med lösningar för våra kunders verksamheter. Du kommer ha mycket kontakt med andra människor vilket förutsätter att du kan kommunicera på ett enkelt och förståeligt sätt samt stimuleras av ett självständigt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta proaktivt med att hitta nya uppdrag och kunder. Urvalsprocessen sker löpande Vi vill rekrytera både jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, därför har vi valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev i denna process! För frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på Boss Business Partner, Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Test Engineer
Hitachi Energy Sweden AB
Systemtestare och testledare

The opportunity You will be part of High Voltage Direct Current in Ludvika. We develop, manufacture and sell DC Transmission systems. The business unit HVDC is primarily operating on the global market. The technology is used to transfer electrical energy over long distances and for power transmission when using undersea cables. HVDC is also utilized to connect power systems where traditional AC solutions are not efficient as in between power grids with different frequency. As our Test Engineer you will work with design and testing of power electronics for HVDC converter valves. How you’ll make an impact Involved in the development of the most advanced power converters on the market. Responsibility in our development projects. Participate in development and delivery tests of electrical components in power converters. Your background Engineer with specialization in Electrical Engineering or have corresponding work experience. Strong technical interest and open to learn new technologies. Knowledge in Electrical Measuring Technology and Electrical Design is advantageous, as is experience from Electrical Testing, Power Converters and Power Electronics. Advantageous if you know different measuring systems and have an interest in electronics and experience of practical handling in the technique area. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? We are excited to hear from you! At Hitachi Energy we value you as a person and believe in personal development. Application will be reviewed on an ongoing basis so do not hesitate to apply already today. Recruiting Manager, Tomas Skansens, +46 240-78 43 08, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected].

7 februari 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Liftvärd
Stiftelsen Idre Fjäll
Övriga servicearbetare

Idre Fjäll är en av Nordens populära fjällanläggningar. Anläggningen har 8000 bäddar fördelat på stugor, lägenheter, hotell och camping direkt vid skidbackarna. På Idre Fjäll finns vintertid 41 nedfarter och 23 liftar och sommartid fantastiska mountainbikecykling, forsränning och många andra kittlande aktiviteter. Vi har också aktivitetscenter med gym, bowlingbanor, samt butiker och restauranger. Vi ägs i stiftelseform och vår affärsidé innebär att vi erbjuder genuina upplevelser i äkta fjällmiljö. VI SÖKER NYA KOLLEGOR TILL LIFTEN. Vill du tillsammans med oss uppleva magisk fjällmiljö, fantastiska skiddagar, skapa härliga skratt med kollegorna och inte minst skapa en minnesvärd upplevelse för våra gäster i vinter? Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta utveckla Idre Fjäll som en av Sveriges bästa fjällupplevelser tillsammans med teamet i liften. Rollen innebär arbete som liftvärd i flera av fjällets liftar. Du ger våra gäster en trygg och säker resa/upplevelse upp och kring våra liftar, en hjälpande hand och ett leende när de passerar förbi. Arbetet innebär också en del underhållsarbete före och efter körning av liften. Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och utomhus i alla typer av väder. Du har också en god fysik. Meriterande ifall du jobbat i lift tidigare eller i liknande serviceyrken, samt tekniska kunskaper. Hos oss på Idre Fjäll har du möjlighet till ett stort utbud av aktiviteter. Dessutom erbjuder vi möjlighet att hyra personalbostad nära jobbet och tillgång till frikostiga personalförmåner. Tjänsten är säsongsanställning med planerad start omgående. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tveka inte att kontakta Maria Ramström vid frågor om rollen eller rekryteringsprocessen. Du når mig på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Traineeprogram inom automation på Spendrups Bryggeri
Dala Industrisupport AB
Industrielektriker

Om traineeprogrammetÄr du teknikintresserad och vill jobba med framtidens lösningar? Vårt traineeprogram inom automation ger dig chansen att lära dig det senaste inom modern industri – samtidigt som du får praktisk erfarenhet på plats hos Spendrups Bryggeri, Sveriges ledande bryggeri. Programmet är en betald yrkesutbildning som passar både dig som är ny i industrin och dig som vill bredda dina tekniska kunskaper. Under programmet är du anställd hos Dala Industrisupport och arbetar med avancerad teknik som gör skillnad på riktigt. Välkommen in – här bubblar möjligheterna för dig som vill forma framtiden med teknik! Så här fungerar utbildningen: Teori och praktik:Utbildningen sker på plats i Grängesberg och erbjuder en perfekt kombination av teori och praktik, så att du snabbt kan växa in i rollen och bli en värdefull del av Spendrups automationsteam. Personlig handledning: Gruppen består av 3–5 deltagare, vilket ger dig möjlighet till personlig och nära handledning av vår erfarna utbildare från Dala Industrisupport. Lön och arbetstider: Under utbildningstiden arbetar du vardagar mellan 07:00-16:00, med en månadslön på cirka 24 000–25 000 kr. Efter avslutad utbildning förekommer skiftgång. En säker start:Programmet ger dig en trygg, effektiv och långsiktig start på karriären som automationstekniker. Det är utformat för att möta branschens höga krav och säkerställa att du utvecklar rätt kompetens för att lyckas i din roll. Vem är du?Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och en stark vilja att lära dig automationsyrket. Tidigare erfarenhet är inget krav – vi välkomnar alla, oavsett bakgrund.Däremot behöver du ha godkänd teknisk utbildning på gymnasial nivå inom el eller automation för att kvalificera för programmet. Har du arbetat med elteknik/automation i liten omfattning eller på din fritid hållit på med praktiska moment, ses det som en fördel. För att trivas i rollen som automationstekniker är det viktigt att du är självgående och uppskattar att arbeta självständigt, men samtidigt kan samarbeta väl i en grupp. För att lyckas med utbildningen och i din framtida roll tror vi att du har: Ambition: Du är målmedveten och vill ständigt utvecklas. Intresse för industrin: Du är nyfiken och har viljan att lära dig om industrin och dess arbetssätt Uthållighet: Automationsyrket kan vara både fysiskt krävande och innebär ofta arbete i trånga och ibland även stillastående positioner. Grundkrav: Godkänd teknisk utbildning på gymnasial nivå inom el eller automation. Normal datorvana. God svenska i tal och skrift. Godkänt resultat på drogtest och bakgrundskontroll. Inga medicinska hinder för att arbeta som automationstekniker. Boende i Ludvika Kommun med omnejd eller vilja att flytta hit. Meriterande: Tidigare erfarenhet av automation, yrkesmässigt eller hobbynivå. Erfarenhet av praktiska yrken som processindustriarbetare, installationsel eller andra teknikerjobb. Kunskap inom CAD program för dokumentation Om Spendrups Bryggeri – Där innovation möter dryckesglädjeVälkommen till Spendrups, det svenska familjebryggeriet där teknik, kreativitet och teamwork går hand i hand. Vi är mer än bara ett bryggeri – vi är ett nav för några av Sveriges mest älskade varumärken, som Norrlands Guld, Mariestad, Trocadero, Loka och Pistonhead. Hos oss jobbar 1100 medarbetare och här är ingen dag den andra lik. Från de avancerade bryggeriprocesserna i Grängesberg till vårt utvecklingsbryggeri Länna, där vi experimenterar fram nya idéer och smaker, är vi alltid på jakt efter nästa genombrott. Det är hos oss framtidens drycker formas med hjälp av smart teknik och ett genuint hantverk. Spendrups är en plats där du känner gemenskapen och energin från kollegor som brinner för innovation och utveckling. Vi har en öppen, prestigelös kultur där idéer värdesätts och samarbetet står i centrum. Här finns utrymme att växa, både som individ och som en del av ett sammansvetsat team. Spendrups – där tekniken, människorna och dryckerna skapar magi tillsammans Varför bo i Ludvika Kommun? Ludvika kombinerar naturskön miljö med en stark känsla av gemenskap – perfekt för både familjer och individer. Här finns närhet till både sjöar, vandringsleder och ett blomstrande näringsliv med spännande karriärmöjligheter. Dessutom erbjuder kommunen en trygg och barnvänlig miljö med hög livskvalitet. AnsökanÄr du redo att starta din karriär som automationstekniker? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser gärna att du bifogar ett personligt brev där du berättar varför just du vill delta i traineeprogrammet. Programmet börjar i mars. Innan dess kommer du att genomgå en djupintervju och få testa dina kunskaper praktiskt samt andra moment för att säkerställa att automationsyrket är rätt för dig. Tveka inte – ta chansen att utbilda dig till ett yrke med en ljus framtid inom industrin och bryggeribranschen!

6 februari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025