Senior HR Business Partner till kund i Ludvika
People Experience AB
Personal- och HR-chefer

Vi söker en självgående men teamorienterad senior HR Business Partner. Rollen kräver djupgående kunskap inom HR och en förmåga att självständigt hantera komplexa utmaningar och projekt. Du kommer att arbeta nära chefer och medarbetare för att både stödja strategiskt och lösa arbetsrättsliga frågor samt förbättra teamens effektivitet. Start för uppdraget är mitten på februari till 2025-06-30 med chans till förlängning Om rollenSom senior HR Business Partner kommer du att arbeta inom en specifikaffärsenhet. Din roll blir central för ledningsgruppen på en av kundens fabriker, som har cirka 300 anställda och ett 20 tal chefer, både tjänstemän och kollektivanställda. Du kommer också att vara en del av ett HR-team i Sverige som består av tre kollegor samt ett HR-team på europeisk nivå. Möjlighet till distansarbete finns upp till 1–2 dagar per vecka. Ansvarsområden Självständigt hantera arbetsrättsliga ärenden och stötta chefer i att lösa dessa. Bidra till teamutveckling och effektivitet. Stödja och coacha chefer både strategiskt och operativt. Arbeta proaktivt med HR-frågor för att stötta organisationen. Din bakgrund Du har en kandidatexamen inom Human Resources och ledarskap eller motsvarande utbildning. Flera års erfarenhet av självständiga och ledande HR-roller (HRBP, HR-chef etc.) eller motsvarande erfarenhet från andra roller. Erfarenhet av att ansvara för, leda och utveckla team. Dokumenterad erfarenhet av att hantera och lösa komplexa arbetsrättsliga ärenden. God kommunikativ förmåga och en förmåga att skapa förtroende i relationer och nätverk. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Förmåga att arbeta både strategiskt och detaljerat, med ett proaktivt arbetssätt. Självständigt kunnande i Office 360. Personliga egenskaperVår kund värderar dina personliga egenskaper högt och ser att du är en problemlösare som vågar ta beslut och initiativ. Erfarenhet av att arbeta globalt och i en matrisorganisation inom HR är en stark merit. Vi söker dig som är redo att ta en central roll i en dynamisk organisation och bidra med stabilitet och utveckling. Om detta låter som en roll för dig ser vi fram emot din ansökanVi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & FinanceConsultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance.Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & FinanceProfessionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

29 januari 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Glad personlig assistent till kvinna i Rättvik
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Hej! Är du en person gillar att samarbeta i team? Är du en gladlynt och engagerad person? Härligt, då det kan det vara just DIG som vi söker! Kom in som vikarie och jobba i sommar. Om kunden: En 50-årig kvinna som bor i egen lägenhet i Rättvik. Gillaratt vara ute på aktiviteter, likväl som att titta på film. Kan behöva motiveras medhumor och värme.Det är ett stortomvårdnadsbehov. Om jobbet: Behöver hjälp medtrakeostomi, sondmatning, samt all omvårdnad såsom personlig hygien ochav och påklädning m.m. Du hjälper till att sköta hemmet och att komma ut på promenader och andra aktiviteter.Du får gärna ha barnasinnet kvar! Krav för tjänsten: Tidigare erfarenhet inom området. Vana från t.ex. personlig assistans, hemtjänsten, äldreomsorgen eller sjukvården. Meriterande med vana avtrakeostomi, men inget krav då utbildning sker. Kunden ser gärna manliga sökande. Om tjänsten: Timvikare vid behov samt sommarjobb. Dagpass kl. 07:00-19:00 ochvaken natt kl. 19:00-07:00. Dubbel bemanning både natt och dag. Vi utför bakgrundskontroll på de som går vidare i processen. Varmt välkommen med din ansökan, vi rekryterar skyndsamt och löpande så därför är det en god idé att söka redan nu! Vilka är Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

28 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Servis hos O'Learys Borlänge
O'learys Trademark AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Servis hos O’Learys Borlänge Om tjänsten: Din yttersta roll som servitris på O’Learys Borlängeär att se till att våra gäster får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Detta innebär att ständigt ha full fokus på gästerna, välkomna och uppmärksamma varje gäst, vara lyhörd och hjälpsam samt på ett professionellt sätt bemöta gästens önskemål! Du hjälper gästerna till bords, presenterar menyn och tar beställningar, serverar mat och dryck samt ger gästerna bra service under hela sitt besök hos oss. Om dig: Vi letar efter dig som värderar likabehandling och respekt gentemot både kollegor och gäster. Din passion för mat, service och att skapa minnesvärda gästupplevelser kommer att vara avgörande för din roll hos oss. Vi söker dig som kommer vara stolt medlem i O’Learys-familjen och som strävar efter att upprätthålla en hög standard och kvalitet i allt du gör, både individuellt och som en del av vårt team. I arbetsuppgifterna ingår att: Servera mat och dryck enligt service sequence Välkomna och bemöta gäster med ett leende, visa de till bord eller aktiviteter i frånvaro av hovmästare Ansvara för presentation av meny och erbjudanden till gästerna Ansvara för att ge gästerna den bästa möjliga service och helhetsupplevelsen Ansvara för att ta beställning via Ipad och leverera korrekta bongar till köket Ansvara för att följa alkohollagen och kontrollera legitimation för personer under 25 år Ta betalt av gästerna och levererar kvitto vid avslutad försäljning Uppmärksamma ansvarig eller säkerhetspersonal om en gäst har intagit för mycket alkohol eller skapar olämplig stämning Aktivt driva försäljning av add-ons och merförsäljning såsom dippsåser, förrätter, drycker och efterrätter Informera våra gäster om våra aktiviteter och andra erbjudanden på ett vänligt och välkomnande sätt Ansvara för att ställa i ordning och förbereda lokalen innan öppning/stängning samt följer rutinlistor och manualer för servis noggrant Servera bord, tömmer, städar och samlar in disk och sopor och placerar det i avsedda områden Se till att servicestationer är välorganiserade och påfyllda Stötta inom alla delar av restaurangen såsom disk, greeter, aktivitet, kök, bar och nattklubb Lämna Ipads, kassor och kortterminaler i gott skick samt säkerställaatt kassor stämmer Önskad erfarenhet och egenskaper: Minst ett års arbetslivserfarenhet som servispersonal i restaurang/bar samt har god kassavana Flytande tal och skrift i svenska samt har goda kunskaper i engelska Minst gymnasieutbildning Relationsskapande, stresstålig och gillar att arbeta som en del av ett team Förmåga att kunna hantera många arbetsuppgifter samtidigt Problemlösare med fokus att skapa en bra upplevelse för gästen Ha en passion för mat, dryck, sport och människor Låter det här som något för dig? Tveka inte att söka tjänsten redan idag, intervjuer sker löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Jacob Aurell-Dahlberg([email protected]). Vi ser fram emot att höra från dig! Vad erbjuder vi dig? Personlig utveckling Möjlig karriärstege Kollektivavtal Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, ca 20% Arbetstider:Helg, kväll Plats: Borlänge Om O’Learys O’Learys är mer än bara en restaurang. Det är ett nöjescentrum som utöver kärleken till sport, mat, dryck och god stämning är en mötesplats fylld av aktiviteter och nöjen alla dagar i veckan. Utöver vårt stora aktivitetsutbud med allt för både stora och små, erbjuder vi även live evenemang och konserter med några av Sveriges största DJ’s, band och artister. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Butikssäljare/slangmontör, Borlänge
Hydroscand AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Vill du arbeta med försäljning på ett växande familjeföretag och är redo att ge våra kunder förstklassig service? Då kan du vara den vi söker som vår nya butikssäljare/slangmontör i Borlänge! Arbetsuppgifter Som butikssäljare/slangmontör jobbar du med personlig försäljning över disk. Ditt jobb blir att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund. Andra dagliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande förfrågningar, materialanskaffning och orderhantering. Utöver detta ingår arbetsuppgifter som inventering, monterings- och produktionsarbete. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Som ny medarbetare på Hydroscand får du alltid en tydlig introduktionsplan och blir tilldelad en mentor, allt för att säkerställa att du får en så bra upplärning som möjligt. Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil Du bör ha ett tekniskt intresse och gärna tidigare erfarenhet av försäljning. Utbildning eller arbetserfarenhet inom fordons-, pneumatik- eller hydraulikteknik är ett plus, men inget krav. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är lösningsfokuserad, flexibel och har en känsla för god service. B-körkort är ett krav. Dessutom vill vi att du har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda goda relationer till både kunder och medarbetare. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Petra Sundqvist Fredriksson (platschef) på telefon: 0243-810 91 Sista ansökningsdag är den 10 februari 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
IQOS Field Representative - Falun/Borlänge med omnejd
NRG Sweden AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter runtFalun och Borlänge. Fokusområde är södra dalarna och kommer att inkludera orter som Ludvika,Smedjebacken, Vansbro med fler. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

28 januari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
LIM Local Implementation Leader
Hitachi Energy Sweden AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

The opportunity Do you want to enable the green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and secure energy? HV Breakers is in a business which is rapidly growing, and we see a long-term expansion of electrifying globally. Our team is System Care, and we set up the programs, configurators and drawing generators for sale and engineering. How you’ll make an impact As a Local Implementation Leader you will be the channel from GPS - Global Product Support to our Operating Unit, HV Breakers in Ludvika Sweden. All new and revised drawings from the GPS will be addressed to LIM represent. LIM will set up a meeting with technical resources at HV Breakers and decide how to address new and revised drawings in the organization. Set up and send out action in our Synergi system for each department which are affected. Follow up all actions and finally mark as completed. Be a member with the Product Implementation Manager – PIM (local team) when a new product is released from R&D and shall be implemented in our Operating Unit - HV Breakers in Ludvika Sweden. Your background You have a technical education or a long technical experience. Easy to collaborate with others. Good at understanding technical details. Experience from similar activities is a merit. You appreciate good cooperation within the group. You speak and write both Swedish and English without hindrance. What we offer Collective agreement Flexible working hours Health and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both in Sweden and globally Mentor to support during the introduction phase Various training and skills development for employees Diverse company with over 70+ nationalities working in Sweden Extra compensation for parental leave Employee benefits portal with thousands of discounts and benefits More about us We are interested in learning more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply! The applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't wait – apply today! For questions regarding the position, please contact Recruiting Manager Jan Ruthström, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. Other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Michael Blomberg, [email protected]

28 januari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Provare till HV Breakers
Hitachi Energy Sweden AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Möjligheten HV Breakers (High Voltage Breakers) är en affärsenhet inom Hitachi Energy som har ett världsomspännande ansvar för utveckling, produktion och försäljning av högspänningsbrytare för kraftsystem inom både växel- och likström. Högspänningsbrytaren är en väsentlig del i ett tillförlitligt och energieffektivt kraftsystem.  Vi söker provare till vår affärsenhet HV Breakers i Ludvika. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och bli en viktig lagspelare. Du kommer ingå i ett team, med andra provare och bland annat utföra elektrisk och mekanisk provning av högspänningsbrytare. Vill du vara en del av ett energifyllt team, uppskattar att lösa tekniska problem och skapa starka kundrelationer? Då kan detta vara rollen för dig! Hur du kommer att påverka Utföra både meknisk och elektrisk provning av högspänningsbrytare samt läcksökning. I rollen inkluderas arbetsuppgifter som felsökning och montering. Arbete i en miljö som ställer höga krav på elsäkerhet, personsäkerhet och kvalitet. Skapa och underhålla starka kundrelationer genom god kommunikation och service. I denna roll kommer du arbeta skift. Du delar Hitachi Energy’s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten. Din bakgrund Gymnasieutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet inom antigen el eller mekanik. Erfarenhet från producerande verksamhet och meriterande om du har produktkännedom om Brytare och dess ingående komponenenter och material. Som person är du driven, ansvarstagande och uppskattar att lösa problem. Vi ser att du är kommuikativ och har förmågan att bibehålla goda kundrelationer. Du drivs av högt säkerhetstänk och känner stolthet att leverera arbete av hög kvalitet. God förmåga att kunna läsa och förstå tekniska ritningar och scheman. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy i Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Mer information Är du redo för en ny utmaning? Välkommen med din ansökan! Ansökningar granskas löpande, så ansök idag! Rekryterande chef, Michael Betti [email protected] kommer att kunna svara på dina frågor angående tjänsten. Fackliga representanter – IF Metall: Kennet Andersson, +46 107-38 36 73; Unionen: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19. För övriga frågor kontakta Talent Partner Lisa Meriläinen, [email protected]

28 januari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Executive Assistant HVDC Supply Chain
Hitachi Energy Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable​ energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals, and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation The opportunity We are looking for an Executive Assistant to the Global HVDC Supply Chain Manager. You will become the right hand of the manager and provide executive support to maintain a high level of leadership – a central and important part of our exciting growth at HVDC! You will have the joy of being the spider in the web, manage communication between upper management and employees, coordinating with internal and external executives on various projects & tasks and plan and orchestrate work to ensure the Supply Chain Manager’s priorities are met, organizational goals are achieved, and best practices are upheld. We offer you an exciting and dynamic role with close collaboration with customers, partners, other departments and teams at Hitachi Energy both locally and globally. How you´ll make an impact Main task is to manage professional and personal service support and scheduling for Global HVDC Supply Chain Manager, including agendas, mail, email, calls, travel arrangements, client management, and other company logistics Coordinate scheduling and extensive calendar management, as well as management of content and flow of information to senior executives Arranges internal/external events, including for example travel arrangements, itineraries, accommodation, conferences, visiting speakers etc. Organize team communications and plan events, both internally and offsite Perform administrative and management support, such as MoM, preparation of presentations, spreadsheet creation and maintenance of administration systems Administration and coordination of signatures of various documents while keeping professionalism and confidentiality Actively participate the HVDC Executive assistant forum Research, compiles verifies and analyses information and issues special reports, presentations, organization charts, process maps, correspondence, etc. Coordinate meetings, agendas, MoM, actions and follow up Your background Experience in administrative role reporting directly to upper management Flexible and service-minded team player willing to adapt to changes and enjoys a challenge Time-management skills and the ability to organize, prioritize and coordinate multiple projects at once Great written and verbal communication skills, in English and Swedish Proficiency in Microsoft Office and other office productivity tools, with aptitude to learn new software and systems It is a merit to have knowledge about and experience of working in our business systems, for example SAP, Fieldglass, MyIS, Teams events, Experience developing internal processes and filing systems is also a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us  Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Andreas Hansson, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner, Pär Lyckbring, [email protected]

28 januari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Serviceassistent till Säter, Hedemora och Avesta!

Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada.Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på våra kontor runt om i Dalarnaska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas.Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt.Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig… som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning: Du förstår och pratar svenska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Säter, Hedemora och Avesta med omnejd Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast:2025-02-28 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005.Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Samtalsbehandlare till BUP Ludvika
Kry Primärvård AB
Psykoterapeuter

Om verksamheten Psykiatripartners har mottagningar i flera städer, inklusive Växjö och Ljungby, där vi driver öppenvårdsbaserad barn- och ungdomspsykiatrisk specialistvård samt mellanvård. Psykiatripartners är en del av Kry. BUP-verksamhetenerbjuder specialistvård för barn och ungdomar upp till 18 år med allvarligare psykisk ohälsa och/eller neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Vårt verksamhetsområde är brett och rymmer frågeställningar kring psykisk ohälsa och vissa funktionsnedsättningar som förekommer hos barn från nyföddhetsperioden till tonårsperiodens slut. Vi arbetar tvärprofessionellt och för att ge de bästa bedömningarna och vården till våra barn och ungdomar. Vår BUP-mottagning är en filial och ligger centralt i Ludvika i nya fräscha lokaler. Ihop med huvudmottagningen i Falun och vår filial i Hedemora jobbar vi ihop som ett varmt professionellt team med sjuksköterskor, kuratorer, psykolog, läkare, arbetsterapeut, medicinsk sekreterare och chef. Arbetsuppgifter Som samtalsbehandlare hos oss arbetar du med samtalsbehandling, kartläggning, bedömningar och diagnostik av barn och ungdomar. I arbetet ingår även ofta kontakt och stöd till barnets familj och även samverkan med vårdgrannar, skola och socialtjänst. Du kan hålla i grupper jobbar både digital och fysiskt och du samarbetar med teamet på mottagningen för att få stöd i patientarbetet. Kvalifikationer Krav är Legitimerad Hälso- och sjukvårdskurator och/eller har grundläggande psykoterapiutbildning (Steg 1). Meriterande om du är psykoterapeut, har erfarenhet inom psykosocialt behandlingsarbete, och har goda kunskaper om barn och ungdomars utveckling. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara trygg, ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad men samtidigt flexibel. Du gillar utmaningar och trygg med att ta eget ansvar i behandlingar och patientärenden. Du vill vara med och skapa en god arbetsmiljö och bidrar med idéer till verksamhetsutveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag- fredag med förtroendetid. Vi tillämpar friskvårdsbidrag med 3500 kr/år. På vår mottagning jobbar vi aktivt för en god arbetsmiljö. Vi ligger centralt I Ludvikamed tillgång till fik och reustaranger och parker med promenadstråk. Övrig information Intervjuer kommer ske fortlöpandeStart: Omgående/ enligt Ök Kontakt vid frågor Marie Beronius Enhetschefmarie.beroniuspsykiatripartners.se Vi hoppas att du vill komma till oss och ta del av ett härligt engagerat team i ett arbete där du gör skillnad!

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025