Sjukvårdsmäklarna AB söker läkare till avdelning i Dalarna

Välkommen till ett snabbt växande bemanningsföretag med hjärtat på rätt ställe och fokus på rätt saker. På SjukvårdsMäklarna har vi en gedigen erfarenhet av att bemanna sjukvårdspersonal, i både Sverige och Norge. Tillsammans har vi ett brett kontaktnät med såväl vårdgivare som personal. Samtliga anställda hos SjukvårdsMäklarna Sverige AB har goda personliga referenser genom tidigare bemanningsverksamhet inom vård och omsorg, företagsutveckling & ledning. Sjukvårdsmäklarna söker en specialist inom gastroenterologi till ett uppdrag på geriatrisk avdelning i Avesta. Period och uppdrag Uppdraget startar 2024-02-01 och pågår till 2024-02-29 Tjänstgöring som specialist inom gastroenterologi med sedvanliga uppgifter på geriatrisk avdelning. Ansök senast . Du behöver ha minst två års erfarenhet som specialist inom gastroenterologi samt relevant erfarenhet

11 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Sommarvikarier och timvikarier till Omsorgen

Välkommen till Orsa kommun, en liten pärla i Siljansbygdens norra del. Här finns vildmark runt knuten och kulturen i centrum. I Orsa gör vi saker tillsammans på ett enkelt sätt med nära samverkan och korta beslutsvägar. I Orsa skapar vi med människor, inte för, här finns livskvalitet och vi gör saker möjliga. I Orsa finns gemenskap, mod och skaparkraft.   Vill du vara med och göra skillnad? Vi behöver dig! Vi behöver sommarvikarier till vissa av våra verksamheter inom Omsorgen. Är du en glad och trevlig person som tycker om att samarbeta och hjälpa andra? Då är du en person för oss!  Som kommun ska vi hjälpa kommunmedborgarna med en god äldreomsorg och goda levnadsvillkor för de med funktionsvariationer. Vi är stolta över vårt uppdrag och är engagerade för våra kunder så att de känner sig trygga och nöjda. Vår värdegrund, där vi lyfter fram respekt, samarbete och ansvar, är viktig för oss. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och samarbetar med kollegor och arbetsgivare med respekt och ett gott bemötande. Oavsett var i organisationen du kommer att arbeta så är det värdefulla egenskaper som du behöver. Du kan förvänta dig att alla bidrar till en god arbetsmiljö. Vi värdesätter att du har någon omsorgsutbildning men det är inte nödvändigt. Att kommunicera och arbeta efter människors olika behov och förutsättningar är en viktig del av uppdraget hos oss. Du ska därför kunna läsa, skriva och förstå svenska bra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillsammans med omgivningen ska en god vård upprätthållas och ges med hänsyn till det normala åldrandet. Körkort för bil är ett krav inom hemtjänsten. Vi behöver vikarier främst under juni, juli och augusti men även tidigare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.    Välkommen med din ansökan! Se vår nya film om oss här: https://www.youtube.com/watch?v=qkVIFF2IQTI Verksamhetsområdet Omsorg omfattar äldreomsorg med särskilt boende och hemtjänst, särskild omsorg för personer med funktionsvariation samt individ- och familjeomsorgen (IFO). Välkommen med din ansökan!   Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Capio BUP söker leg dietist

Om oss Capio Psykiatri startade sin BUP verksamhet i Falun oktober 2022. Sedan starten har verksamheten expanderat och vi utökar nu vårt team med en Dietist. Mottagningen ligger centralt i Falun. Lokalerna är välplanerade, nyrenoverade och fräscha. Capio BUP har 25 anställda i dagsläget fördelat på läkare, sjuksköterskor, psykologer, psykoterapeut, arbetsterapeut, fysioterapeut, receptionist, medicinsk sekreterare och verksamhetschef. Vi har hög tillgänglighet där vi står för trygghet och förutsägbarhet för våra familjer. På Capio Psykiatri pågår ett ständigt utvecklingsarbete och vår verksamhet kännetecknas av stort fokus på högkvalitativ vård, ett gott bemötande och ett stort engagemang. Din roll Vi söker nu en dietist till vår mottagning. Som dietist hos oss arbetar du med att ge nutritionsbehandling och kostråd till barn och ungdomar med psykiatriska tillstånd samt i en konsulterande roll vid sådana frågor hos dina kollegor. Här hittar vi inte sällan de patienter som har en pågående läkemedelsbehandling utifrån ADHD/ADD men även andra tillstånd så som depression och ångest. Dina patientbesök kan ske såväl fysiskt som digitalt, där det också kan bli aktuellt med psykoedukativa insatser i grupp. Tjänsten är på deltid, 25%, omfattningen kan komma att justeras i samråd vid ökat behov. Vi erbjuder dig - Kollektivavtal och tjänstepension - Friskvårdsbidrag - Frukost varje måndag - Fri offentlig sjukvård - Förmånscykel - Gemensam frukost varje måndag - En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Du är legitimerad dietist, meriterande är erfarenhet från arbete med barn. Publicerat: 2024-01-09 Sista ansökningsdag: 2024-02-09 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

9 januari 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Veterinär sökes till AniCura Ludvika kliniken

Om oss och jobbet Hos oss på AniCura Dalarna finns verksamhet vid Falu Djursjukhus med dagkliniker i Ludvika och i Borlänge. Här arbetar ca 120 kvalificerade medarbetare med unik specialistkompetens inom flera områden. Då en av våra veterinärer kommer att gå hem på föräldraledighet så behöver vi förstärka gruppen i Ludvika. Vi erbjuder en tjänst där du har en stor möjlighet att påverka ditt arbete. Det finns även möjlighet, om intresse finns, att kombinera denna tjänst med arbete på Falu Djursjukhus. På samtliga kliniker möter du varje dag många intressanta fall och får arbeta i ett tryggt, glatt och engagerat arbetsteam, under ständig utveckling. Vårt fokus är alltid att leverera en högkvalitativ och trygg djursjukvård och vi erbjuder därför kontinuerligt kompetensutveckling i en stimulerande och lärande miljö, både internt och externt. I samråd med veterinärchef och klinikchef får du möjlighet att utforma din egen framtid hos oss. Här arbetar alla på lika villkor, med ett högt-i-tak-klimat och inställningen att vi hjälper varandra oavsett yrkesroll. Vi strävar efter delaktighet och tycker att det är viktigt att alla får möjlighet att växa och att utvecklas i sin yrkesroll, där vi har ett gott samarbete inom AniCura- koncernen. Gå gärna in på vår hemsida för att läsa mer om våra kliniker och vad vi utför på dem. Anicura.se -välj klinik Ludvika under menyn till vänster Hitta djursjukhus). Vår personal är det viktigaste vi har och vi arbetar ständigt för att kunna ge den bästa arbetsmiljön och att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. På våra arbetsplatser i Ludvika/Borlänge/Falun har vi hög medarbetarnöjdhet vilket vi är mycket stolta och glada över. Ludvikakliniken har öppet dagtid, så tjänsten innebär inga jourer eller helgarbete. Väljer man att även jobba på Falu djursjukhus så kan kvällsjourer och helgarbete tillkomma. Denna schemaläggning sker naturligtvis i samråd med dig. Din profil Vi söker dig som är legitimerad veterinär, vi tror att denna tjänst på en filial är ett utmärkt sätta att börja sin veterinärmedicinska karriär på, har du några års erfarenhet av smådjur så är det naturligtvis ett plus. Lockas du av att jobba dagtid på en mindre och trevlig klinik så är det här en chans för dig. Du kommer att bli en del av ett bra arbetsteam där du har möjlighet att få följa patienter och kunder genom livet. För att lyckas i rollen behövs personliga egenskaper såsom god kommunikationsförmåga, vilja att utvecklas och förmåga att arbeta lugnt och metodiskt. Omfattning Tjänsten avser en tillsvidareanställning och tjänstgöringsgraden är flexibel utifrån dina önskemål. Tillträde är efter överenskommelse. Tjänsten kommer att inledas som provanställning. Ansökan och kontakt Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Gifvars, veterinärchef, [email protected] (%5C%22mailto:[email protected]%5C%22). Fackliga representanter Sveriges veterinärförbund Elisabeth Jakobsson [email protected] (%5C%22mailto:[email protected]%5C%22) Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram mot att höra från dig!

9 januari 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Personlig assistent till kille i Boda

Din roll i vårt team Som assistent är din främsta uppgift att skapa trygga och meningsfulla miljöer för våra kunder. Vilket vi gör genom att alltid sätta kundens behov främst, våra kunder ska inte behöva avstå aktiviteter eller förändra rutiner på grund av förändringar i assistansen. Allt vi gör handlar om våra kunder. Tillsammans med dina kollegor, är du ansiktet utåt för Vi Omsorg och har en viktig del i att skapa mening och innehåll i en medmänniskas liv. Kundbeskrivning Vår kund är en kille i 30-årsåldern i Boda, Rättviks kommun. Kunden har en förvärvad skada som påverkar hans motoriska funktion. Som assistent är du kundens händer och sköter alla vardagliga sysslor samt vissa vårdkontakter. Assistenten finns också till hands vid aktiviteter och sysslor som kunden önskar utföra. Arbetstider och tjänstgöringsgrad Arbetstiderna är förlagda på dygnspass med sovande jour. Vi söker ordinarie personal samt vikarier vid behov. Är det här du? Kunden söker en kvinnlig assistent och ser gärna att du är lättsam och har humor. Du behöver ha körkort B för att kunna jobba här. Utbildning och erfarenhet är inget krav. Det allra viktigaste är den personliga lämpligheten och att personkemin mellan dig och kunden är bra. Eftersom att kommunikationen är viktig så behöver du behärska det svenska språket väl. Vilka är vi? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? gt; En utvecklande och lärorik arbetsmiljö gt; Kollektivavtal gt; Förmånskort gt; Aktiviteter för både kunder och assistenter Får du en bra känsla och vill ingå i vårt team? Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig! Eftersom vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team kommer urval ske löpande. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du också vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

9 januari 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Semestervikariat Biståndshandläggare SoL och LSS

Hos oss i biståndsverksamheten arbetar cirka 40 medarbetare, vårt härliga gäng består av biståndshandläggare, bostadsanpassningshandläggare och administrativ handläggare. Uppdraget som biståndshandläggare kan vara tufft, därför är det viktigt att vi stöttar och finns där för varandra – vi tror starkt på att tillsammans kan vi överkomma alla hinder som dyker upp längs vägen. Vi är stolta över vår fina sammanhållning där vi har nära till humor och skratt och där det är viktigt för oss att vi är samspelta för att kunna ge det där lilla extra till våra Borlängebor. Vi arbetar alla aktivt med värdegrundsarbetet via våra värdegrundsambassadörer, det är därför en självklarhet att den tilltalar även dig, den lyder: - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Verksamheten ansvarar för myndighetsutövning/biståndshandläggning för Borlängebor med olika former av funktionshinder. Ditt kärnuppdrag är att med Borlängebon i fokus utreda behov av insatser och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt följa upp beslutade insatser. Du inhämtar tillräckliga underlag för att göra en rättssäker biståndshandläggning och du kommer hålla i utredningssamtal med Borlängebor som befinner sig i olika livssituationer. Du kommer också ha en nära samverkan med Region Dalarna, försäkringskassan, skola och andra myndigheter som finns kopplade till uppdraget. Vi utgår ifrån arbetsmetoden IBIC (Individens behov i centrum) som stödjer och säkerställer att Borlängebon ges rätt stöd. Vårt mål inom verksamheten är en skyndsam och rättssäker handläggning där dokumentationen sker i verksamhetssystemet Lifecare. Verksamheten är indelad i olika team utifrån olika målgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen eller studerar till socionom alternativt har utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha kunskap att med lagstöd kunna dokumentera och fatta beslut i ärenden. Eftersom arbetet innefattar mycket dokumentation och möte med Borlängebor vill vi att du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Behärskar du ytterligare språk utöver svenska, har erfarenhet av arbetsmetoden IBIC, MI-samtal samt har tidigare arbetslivserfarenhet av biståndshandläggning och/eller myndighetsutövning anses det som meriterande. Vi söker en social och utåtriktad person som med öppenhet möter våra Borlängebor. Du har förmåga att anpassa ditt förhållningssätt efter individens enskilda behov samtidigt som du är modig och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla både positiva och negativa beslut till berörda parter. Du är duktig på att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du är en fena på att tänka lösningsfokuserat och analytiskt då du kommer att analysera en stor mängd underlag där du behöver kunna dra slutsatser och fatta rättssäkra beslut. Avslutningsvis är det viktigt att du är duktig på att samarbeta internt och externt och att du genuint vill vara med och bidra till en god samverkan mellan kollegor och chefer. Tjänsten förutsätter att du har B-körkort för manuellt växlad bil. Vill du bli en del av vårt team? Då ser vi fram emot att få läsa din ansökan! Intervjuer/rekrytering sker löpande under ansökningstiden. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

8 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personliga assistenter till barnkund i Hedemora/Gustafs

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent. Denna kund har behov av hjälp och stöd i sin vardag. Det innebär att i dina arbetsuppgifter ingår personlig omvårdnad som ex personlig hygien, andningshjälpmedel och sondmatning. Kunden vill att du som söker ska vara tjej/kvinna, samt viktigt att du ej röker. Dina arbetsuppgifter och kundens behov finns beskrivna i en arbetsbeskrivning som du jobbar efter under din arbetsdag. Du har även ansvar över att föra medicinsk och social dokumentation om vad som sker under dagen som är av betydelse för dennes fysiska och psykiska välbefinnande. Du kommer att arbeta i kundens hem och arbetstiderna är dag/eftermiddagstid, kväll/natt inkluderat helger. Exempel på förekommande arbetsuppgifter - Andningshjälp - Personlig hygien - Sondmatning - Aktiviteter Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - Erfarenhet av personlig assistans - Lugn och pedagogisk - Ansvarstagande Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Visstid, så länge uppdraget varar. - Omfattning: Heltid/deltid/behovsanställning - Arbetstid: Dag, kväll, helg, natt. - Tillträde: Enligt överenskommelse, rekrytering sker löpande. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 23.11.30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Pernilla Wikner - [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 januari 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Timvikariat till vård- och omsorgsarbete Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Under vår ordinarie personals frånvaro behöver vi en mängd ambitiösa och ansvarsfulla vikarier. Vi erbjuder ett utvecklande meningsfullt och självständigt arbete. För oss är det viktigt att du delar Mora Kommuns https://morakommun.se/kommun-och-politik/politik-och-demokrati/vision-och-vardegrund.html. Ditt positiva förhållningssätt är en förutsättning för ett bra arbete inom våra verksamheter. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du ska vara serviceinriktad och ha ett gott bemötande. Det är viktigt att du följer våra rutiner och riktlinjer och att du kan passa tider. Arbetsuppgifter Som vikarie inom stöd/vård och omsorg är du en del av det dagliga arbetet för att individen ska upprätthålla goda levnadsvillkor utifrån olika förutsättningar och behov. Du ska samverka med omgivningen och arbeta lösningsfokuserat för att tillmötesgå den enskilde utan att inskränka på dennes rätt till självbestämmande, integritet och inflytande. I uppdraget kan det ingå: - Att verka för social gemenskap och sysselsättning - Traditionellt vård- och omsorgsarbete - Att vara behjälplig vid personlig omvårdnad som tex dusch, toalettbesök, hjälp med mat m m. - Dokumentation och läkemedelshantering - Att planera och genomföra aktiviteter i vardagen - Att vägleda och stödja den enskilde i ett levnadssätt som förebygger ohälsa, bl a utifrån kost, fysisk aktivitet och social stimulans - Att verka för ökad självständighet och självbestämmande för den enskilde bl a genom en anpassad miljö och hjälpmedel - Att arbeta på ett pedagogiskt arbetssätt. Kvalifikationer Du behöver kunna behärska svenska i tal och skrift. Ha förmåga att kommunicera och arbeta efter människors olika behov och förutsättningar Krav Körkort B för vissa verksamheter. Övrigt Arbetstiderna är schemalagda och varierar beroende på arbetsplats och verksamhet. Vi rekryterar löpande. För att kunna arbeta inom vård och omsorg behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Observera att denna annons innebär vikariat till samtliga områden såsom hemtjänst, särskilt boende, LSS vuxna och barn, Socialpsykiatri, boenden och boendestöd, Stödboende BoU samt Personlig assistans. . Var därför tydlig i din ansökan vilket område du har erfarenhet/vill arbeta inom.       Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Timanställd vikarie inom förskola och fritidshem i Mora kommun

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker engagerade vikarier för arbete inom barnomsorgen i Mora kommun. Du bestämmer själv när och hur mycket du vill arbeta. Du har en positiv inställning till ditt arbete och trivs i mötet med människor. Du kan snabbt anpassa dig till nya miljöer, är flexibel och har lätt för att skapa nya kontakter. Arbetet som vikarie kräver initiativförmåga och att du är ansvarsfull. Vi vill att du har ett stort intresse och tidigare erfarenhet av arbete med barn och/eller ungdomar, till exempel som barnskötare, förskollärare, idrottsledare, barnvakt eller lägerledare.  Arbetsuppgifter Som vikarie på en förskola eller ett fritidshem ersätter du en frånvarande personal. Du kommer att tillsammans med arbetslaget att ansvara för barnens dag på förskolan/fritids. Det är viktigt att du kan skapa goda relationer med barnen och vara lyhörd för deras behov, men också att du tar ansvar och sätter gränser. Det är viktigt att du visar engagemang och är aktiv och närvarande i barnens lek, men också är ett stöd för barnen vid rutinsituationer som t.ex. påklädning och matsituationer. Våra verksamheter är öppna mellan kl. 06:30 och 18:30. En del av vikariebehoven kan dyka upp plötsligt och därför söker vi dig som då kan infinna dig med kort varsel. Du bör trivas med att arbeta på många olika arbetsplatser och ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssätt och rutiner. Krav Gymnasieexamen. Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. För att kunna arbeta inom barnomsorg behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Timanställd lärarvikarie till låg- och mellanstadiet samt högstadiet

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi söker engagerade vikarier för arbete inom grundskolan, årskurs F-6 i Mora kommun. Du bestämmer själv när och hur mycket du vill jobba. Vi söker dig som har en positiv attityd, är en god förebild och en tydlig ledare. Att utbilda barn och ungdomar är en av samhällets viktigaste uppgifter, vilket ställer krav på din kunskap, fantasi  och pedagogiska förmåga. Vi vill att du har ett stort intresse och tidigare erfarenhet av arbete med barn och /eller ungdomar, till exempel som lärare, idrottsledare, barnvakt eller lägerledare. Arbetsuppgifter Uppdraget innebär att vara vikarie vid ordinarie lärares frånvaro. Det kan handla om att gå in och ta enskilda lektioner själv, eller att var med som stöd till en annan lärare. Som lärarvikarie inom grundskolan, förväntas du kunna hantera, bemöta och samtala med eleverna med olika behov på ett bra och pedagogiskt sätt. Årskurserna kan variera mellan förskoleklass till årskurs 6. Krav Gymnasieexamen Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. För att kunna arbeta inom barnomsorgen behöver du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 januari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024