Är du Teamledaren som gör oss Bättre tillsammans? En grupp som samarbetar mot gemensamma mål: det är väl ett team? Javisst. Men våra team är så mycket mer. Med våra Teamledare i ryggen delar vi kunskap med varandra och sprider arbetsglädje. Vi stöttar varandras utveckling, som människor och som yrkespersoner. Visar uppskattning både genom beröm och konstruktiva samtal om hur vi kan bli bättre tillsammans.För “Bättre tillsammans” är visionen som präglar allt vi gör inom HomeMaid. Kunskap och karriär, arbetsvillkor och ledarskap, fönsterputs och servicekänsla — allt blir bättre när vi gör det tillsammans. Din roll: Teamets coach och kundens trygghet Som Teamledare har du en oerhört viktig roll. Du är ansiktet utåt, och du är den coachande pedagogen som välkomnar och utbildar nya Serviceassistenter. Du stöttar medarbetarna i teamet och ser till att var och en får utrymme att utvecklas och växa. Eftersom Teamledaren också utför en del operativt arbete som Serviceassistent, så vet ditt team att du alltid förstår dem och deras vardag.Du kommer även arbeta med kvalitetsuppföljning och en del administration. Det operativa arbetet som Serviceassistent (städare) är en viktig del av tjänsten, som gör dig och ditt team tightare och ger er alla förståelse för varandras arbete och vardag. Hur stor del av din tid som ägnas åt operativt arbete beror på teamets och kontorets storlek. Vissa Teamledar-uppgifter kan utföras på kontoret, men till stor del arbetar du ute på fältet, nära ditt team och era kunder. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. En bra Teamledare är en person som: trivs med att utbilda och coacha är pedagogisk, ansvarsfull och noggrann trivs med att arbeta både självständigt och i team är engagerad och positiv drivs av att ge bästa möjliga service till våra kunder Krav Goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift B-körkort och tillgång till bil Tidigare erfarenhet av städning Om tjänsten I huvudsak är dina arbetstider förlagda dagtid, måndag till fredag men vissa helger kan också bli aktuella.Teamet består idag av ett antal Serviceassistenter, samt andra Teamledare och några tjänstemän på kontoret. Tillsammans arbetar ni för att bli just – Bättre tillsammans. Placering:Borlänge med omnejd Anställning: 100%, 6 månader provanställning. Det bästa med jobbet (om man frågar en av Teamledarna): ”Arbetskamraterna, vi har kul på jobbet. Man lär sig massor. Och alla fantastiska möten med alla människor man får träffa” Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök senast:2025-02-28 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept.Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss
Om tjänstenEssverk söker engagerade servicetekniker till sin verksamhet i Grängesberg. I denna roll kommer du att arbeta med montering och reparation av deras gruv- och tunnelmaskiner, dels på plats i Essverks fabrik i Grängesberg men i den här tjänsten förekommer även resor. Du kommer att hantera uppgifter som felsökning, montering, reparationer och elektronik vilket gör att ingen dag är den andra lik. Ansvarsområden-Montering och reparation-Felsökning och underhåll-Arbeta med både mekaniska och elektroniska system Ort: Grängesberg, resor förekommer.Omfattning: HeltidArbetstider: Dagtid Om digVi söker dig som är en driven och teknikintresserad person med en bakgrund inom mekanik. Du har en stark vilja att lära dig nya saker och är öppen för att anta nya utmaningar. I ditt arbete är du van vid högt tempo och trivs med att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas i rollen krävs förmåga att ta eget ansvar och att kunna prioritera effektivt. Kvalifikationer -Bakgrund som mekaniker eller tekniker-B-körkort-Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande-Erfarenhet av hydraulik-Fordonsteknisk utbildning-Truck- och/eller traverskort Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om EssverkEssverk har en gedigen historia inom konstruktion och tillverkning av komponenter till bergsmaskiner. Det rör då i första hand till maskiner som används till installations- och efterarbeten i tunnlar, vanligtvis för infrastruktur som väg och järnväg, men även i gruvor. De tillverkar även komponenter till bland annat borriggar, arbetsplattformar, utrustning för montering av tak- och väggelement i tunnlar och skrotningsaggregat. Om ossVi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Om traineeprogrammetÄr du teknikintresserad och vill jobba med framtidens lösningar? Vårt traineeprogram inom automation ger dig chansen att lära dig det senaste inom modern industri – samtidigt som du får praktisk erfarenhet på plats hos Spendrups Bryggeri, Sveriges ledande bryggeri. Programmet är en betald yrkesutbildning som passar både dig som är ny i industrin och dig som vill bredda dina tekniska kunskaper. Under programmet är du anställd hos Dala Industrisupport och arbetar med avancerad teknik som gör skillnad på riktigt. Välkommen in – här bubblar möjligheterna för dig som vill forma framtiden med teknik! Så här fungerar utbildningen: Teori och praktik:Utbildningen sker på plats i Grängesberg och erbjuder en perfekt kombination av teori och praktik, så att du snabbt kan växa in i rollen och bli en värdefull del av Spendrups automationsteam. Personlig handledning: Gruppen består av 3–5 deltagare, vilket ger dig möjlighet till personlig och nära handledning av vår erfarna utbildare från Dala Industrisupport. Lön och arbetstider: Under utbildningstiden arbetar du vardagar mellan 07:00-16:00, med en månadslön på cirka 24 000–25 000 kr. Efter avslutad utbildning förekommer skiftgång. En säker start:Programmet ger dig en trygg, effektiv och långsiktig start på karriären som automationstekniker. Det är utformat för att möta branschens höga krav och säkerställa att du utvecklar rätt kompetens för att lyckas i din roll. Vem är du?Vi söker dig med ett genuint intresse för teknik och en stark vilja att lära dig automationsyrket. Tidigare erfarenhet är inget krav – vi välkomnar alla, oavsett bakgrund.Däremot behöver du ha godkänd teknisk utbildning på gymnasial nivå inom el eller automation för att kvalificera för programmet. Har du arbetat med elteknik/automation i liten omfattning eller på din fritid hållit på med praktiska moment, ses det som en fördel. För att trivas i rollen som automationstekniker är det viktigt att du är självgående och uppskattar att arbeta självständigt, men samtidigt kan samarbeta väl i en grupp. För att lyckas med utbildningen och i din framtida roll tror vi att du har: Ambition: Du är målmedveten och vill ständigt utvecklas. Intresse för industrin: Du är nyfiken och har viljan att lära dig om industrin och dess arbetssätt Uthållighet: Automationsyrket kan vara både fysiskt krävande och innebär ofta arbete i trånga och ibland även stillastående positioner. Grundkrav: Godkänd teknisk utbildning på gymnasial nivå inom el eller automation. Normal datorvana. God svenska i tal och skrift. Godkänt resultat på drogtest och bakgrundskontroll. Inga medicinska hinder för att arbeta som automationstekniker. Boende i Ludvika Kommun med omnejd eller vilja att flytta hit. Meriterande: Tidigare erfarenhet av automation, yrkesmässigt eller hobbynivå. Erfarenhet av praktiska yrken som processindustriarbetare, installationsel eller andra teknikerjobb. Kunskap inom CAD program för dokumentation Om Spendrups Bryggeri – Där innovation möter dryckesglädjeVälkommen till Spendrups, det svenska familjebryggeriet där teknik, kreativitet och teamwork går hand i hand. Vi är mer än bara ett bryggeri – vi är ett nav för några av Sveriges mest älskade varumärken, som Norrlands Guld, Mariestad, Trocadero, Loka och Pistonhead. Hos oss jobbar 1100 medarbetare och här är ingen dag den andra lik. Från de avancerade bryggeriprocesserna i Grängesberg till vårt utvecklingsbryggeri Länna, där vi experimenterar fram nya idéer och smaker, är vi alltid på jakt efter nästa genombrott. Det är hos oss framtidens drycker formas med hjälp av smart teknik och ett genuint hantverk. Spendrups är en plats där du känner gemenskapen och energin från kollegor som brinner för innovation och utveckling. Vi har en öppen, prestigelös kultur där idéer värdesätts och samarbetet står i centrum. Här finns utrymme att växa, både som individ och som en del av ett sammansvetsat team. Spendrups – där tekniken, människorna och dryckerna skapar magi tillsammans Varför bo i Ludvika Kommun? Ludvika kombinerar naturskön miljö med en stark känsla av gemenskap – perfekt för både familjer och individer. Här finns närhet till både sjöar, vandringsleder och ett blomstrande näringsliv med spännande karriärmöjligheter. Dessutom erbjuder kommunen en trygg och barnvänlig miljö med hög livskvalitet. AnsökanÄr du redo att starta din karriär som automationstekniker? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser gärna att du bifogar ett personligt brev där du berättar varför just du vill delta i traineeprogrammet. Programmet börjar i februari. Innan dess kommer du att genomgå en djupintervju och få testa dina kunskaper praktiskt samt andra moment för att säkerställa att automationsyrket är rätt för dig. Tveka inte – ta chansen att utbilda dig till ett yrke med en ljus framtid inom industrin och bryggeribranschen!
The opportunity Are you passionate about engineering and problem-solving? Do you have as a goal to become a technical expert that people turn to for support? We’re seeking an Electrical Engineer to join our Technical Application team. In this role, you’ll provide technical guidance for our sales, projects, and design teams. You will make our technical knowledge accessible for the organization, hence you will have a close collaboration with our technology department. You will join the design department at HV Breakers. We currently have 350 employees and are growing to meet market demands. One key area is our eco-friendly products, EconiQ. We are a fast-paced company that encourages you to take initiative and be innovative. “At Breakers, our people and the teams are the key to our success! We´re looking for a team player that can contribute with both technical expertise and great collaboration skills. If you’re ready to work together, share ideas, and achieve common goals, we want to hear from you!” – Sara Lingegård, Project Engineering Manager at HV Breakers How you’ll make an impact You will provide technical support or advice to the organization. Writing detailed technical reports for customer orders, reviewing technical data, and analyzing reports and drawings. Ensure quality in the technical support, answer on time with customer focus in mind. You will collaborate with our technical organization to build and increase your technical knowledge and expertise. Your background You have an electrical engineering background or relevant work experience. You have a strong technical interest. You are a team player with good communication skills. You anticipate needs and take responsibility for problem-solving. You maintain good structure and can handle prioritization between tasks. Proficient knowledge in English and Swedish is required since you need to communicate with employees in different departments and other countries. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information This position is in Ludvika. Welcome to apply! Application will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled in a shorter timeline. Recruiting manager Jan Cederlund, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. All other questions should be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Laiv, [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson +46 107 38 25 17, Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107 38 70 43.
The opportunity We are seeking a structured and people-oriented Product Implementation Manager who will be the responsible project manager for introduction and phase out of products in our factory. In this role, you will work cross-functionally with sales, design, R&D, production and after sales to ensure that the products we develop and discontinue are properly introduced or discontinued. You´ll be a part of the Design team at High Voltage Breakers. You will join the design department at HV Breakers. We currently have 350 employees and are growing to meet market demands. One key area is our eco-friendly products, EconiQ. We are a fast-paced company that encourages you to take initiative and be innovative. “If you are looking for a position where you get to lead implementation projects or smaller improvement projects demanding interaction with multiple departments and people this will be the perfect role for you!” – Sara Lingegård, Project Engineering Manager at HV Breakers. This position is in Ludvika. How you´ll make an impact In a structured way manage the projects to ensure deliverables are completed on time. Collaborate with departments such as sales, design, procurement, and production. Manage all communication and report progress and results to the R&D Project Manager, Local Product Manager and the local management team. This position will give you the chance to get an overview and understand the different functions and their responsibility within HV Breakers. Your background You have an engineering background or relevant work experience. As Product Implementation Manager it is essential that you are a great team player with an interest to learn about the products and the business. You contribute with your communication skills, as well as with your ability to motivate others. Prior project management experience is an advantage, but not a requirement. Proficient knowledge in English and Swedish is required since you need to communicate with employees in different departments and other countries. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Possibility to travel within the role Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks Additional information Don’t hesitate to apply even if you feel that you don’t fulfill all requirements! Most important for this role is your personality and your willingness to learn and explore new areas. Good teamwork and collaboration skills are crucial to succeed in the role! Welcome to apply! Application will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled in a shorter timeline. Recruiting manager Jan Cederlund, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. All other questions should be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Laiv, [email protected]. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43.
The opportunity Do you want to enable the green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and secure energy? In your work you will be part of HVDC (High Voltage Direct Current) business unit that is a part of Hitachi Energy’s division and is located in Ludvika. The unit develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. Hitachi Energy’s developed HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables, thus enabling stability cooperation between grids, sea-based wind power and more. Are you interested in combining high voltage (hundreds of kV) and high power (GW) topics with common sense, performing high frequency studies as well as maintaining an overall plant perspective in large scale projects, all in a highly international environment? Then maybe you should consider becoming part of our team at HVDC! How you’ll make an impact Perform studies and Finite Element simulations during tenders and project execution. You will be working in a multidisciplinary technical environment focusing on high frequency emission and filtering using 3D models of the station. Convert theoretical results into reality in actual design by implementing the result from various studies into HVDC filter design. Be part of R&D activities to make sure we stay competitive also for the future. Most of the work will involve performing various studies at the office in Ludvika but since site measurements and verification inspections are included some international travels will occur. In this role you will have a lot of opportunities to expand into various technical fields exploring Multiphysics. The Plant studies team handles Electric fields, Magnetic fields, Lightning protection, grounding of very high currents (for example 100kA) etc. Your background We are looking for a Master of Science degree in an electrical field, applied physics, power systems or similar. Experienced professionals or fresh out of university – we are interested in all kinds of people. Even though you have an electrical degree you also have a keen interest in or understanding of mechanical aspects in order to combine Amps, Volts and Newton in your design. Prior experience in any of the technical areas is beneficial but not a demand, your personality and interest are of high importance. As a person you are a positive, problem-solving individual with the attitude that everything is possible to do in a team. You will work in a team where being able to take responsibility and willingness to learn are key features. A general interest in technology is needed to be a good fit for this position. The goal is to have cost-effective solutions while fulfilling all requirements why common sense and understanding of practical aspects is beneficial. You should ideally like working in a multicultural environment and be able to express yourself written and spoken in English. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Daniel Holback, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected].
The opportunity Do you want to contribute to the industrial history of Sweden and feel that your work and competence is making a difference? Do you also want to be part of creating a sustainable future for our planet and at the same time develop yourself, both as a person and in your career? In addition to all of this, do you want to be part of a unit that highly values a good team spirit and that we should feel good at work? Then you should apply for this position at Breakers in Ludvika. “I believe that one of the main keys for reaching our goals is to have a strong team that believes in that we are better together” Hanna Bayard HV Breakers (High Voltage Breakers) is a business unit within Hitachi Energy located in Ludvika. The unit has worldwide responsibility for the development, production and sale of high voltage breakers for both AC and DC power systems. We are currently looking for an Order Project Manager to strengthen our team and join us in this exiting journey that we have ahead of us. In this role you will be main point of contact for our customers during the execution and delivery of their orders. You will have the overall responsibility to follow-up your orders and coordinate with relevant resources to ensure that we deliver according to our contractual obligations. Customer is your main focus and you will always work for increasing customer satisfaction. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! How you’ll make an impact Follow-up orders to ensure delivery according to contract Main point of contact for customer during execution of orders Internal coordination for example with planning, design and production. Handling project documentation and necessary updates in ERP system. Arrange customer visits and host witnessing of routine tests. Living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business Your background We highly value your personality and see that you are structured, able to think critically and willing to learn You are a natural problem solver, who enjoys meeting new challenges You have great social skills, and you contribute with your positive and proactive mindset, as well as with your ability to create a good atmosphere High school education or other experiences. University studies is a merit. Education and or experience within Order Handling/Project Management is a merit. Knowledge in contracts, delivery and payment terms is a merit Good skills in using Microsoft Office Fluency in English and Swedish is required, both written and spoken. Other languages will be a merit. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Join Hitachi Energy and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Hanna Bayard, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected].
Vi söker en erfaren CNC-operatör för vårkunds räkning i Ludvika-området för start omgående! Företaget är ett framstående familjeföretag med över 40 års erfarenhet inom tillverkning och reparation av slit- och reservdelar. De är i en expansiv fas och har nyligen investerat i en ny, modern verkstadshall där du kommer att ha möjlighet att arbeta i en högteknologisk och fräsch miljö. Företagets ledord är snabba leveranser, hög kvalitet och personlig service. Om dig Vi söker dig som är självgående och har några årserfarenhet att arbeta som CNC-operatör. Du har programmeringsvana och kan hantera allt från ritning till färdig detalj via ISO-programmering. God kunskap i att mäta detaljer efter ritning liksom erfarenhet av att arbeta med korta serier. Vi önskar att duhar vana av svarvning med drivna verktyg och det är meriterande om duarbetat med liknandemaskiner och styrsystem som Fanuc, Siemens och Okuma OSP 300. Som person är du en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till teamet. Du är noggrann och har en stark yrkesstolthet som gör att du alltid strävar efter attleverera kvalitet. Du är kommunikativ och har förmågan att lära ut dina kunskaper vidare till dina kollegor. Vad vi erbjuder Vår kunderbjuder sina anställda tryggaanställningsvillkor med arbetstid 7-16 medmöjlighet till flextid. Du får arbeta i en modern verkstad med god stämning och nära samarbete med kollegorna. Generöst friskvårdsbidrag och goda möjligheteratt delta i olika friskvårdsaktiviteter. Skicka in din ansöka snarast, intervjuer sker löpande. Detta är en direkt anställning av företaget och anställningens påbörjas så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wester, [email protected], 0739344394
Anställningsform: Tillsvidare/provanställning | Tillträdesdag: efter överenskommelse Det doftar handlingskraft och smakar nya möjligheter vid bryggeriet i Grängesberg! Vi står inför en spännande resa för att skapa bästa möjliga förutsättningar för framtiden. Vi stärker ledarskapet och lägger grunden för ett ännu bättre arbetsklimat och effektivare förbättringsarbete. Vi söker nu flera ledare för att möjliggöra detta, har du ett starkt ledarskap som inspirerar till både engagemang och utveckling? Välkommen in och tappa upp din fulla potential! Om avdelningen Tappningens uppgift i produktionsprocessen är att tappa öl, cider, vatten och läsk i sina respektive förpackningar. Både den höga automationsgraden och produkterna, där säkerhet, hög kvalitet och effektivitet är avgörande, kräver stort engagemang av våra kunniga medarbetare. Våra PET- och glaslinjer kommer när denna rekrytering är klar vara uppdelade på tre avdelningar med 20-25 medarbetare vardera. Närheten till kund och stor säsongsmässig variation gör att stort fokus ligger på att skapa flexibilitet inom men även mellan avdelningar. Om rollen Som Produktionsledare har du en central roll i att leda och utveckla det dagliga arbetet. Rollen har ett operativt fokus men även ett strategiskt ansvar att utveckla avdelningen, processer och rutiner. Du driver förbättringsarbete samtidigt som du säkerställer att verksamheten når sina mål. Som produktionsledare är du första linjens chef och har personalansvar för ditt team om ca 20-25 medarbetare, i rollen rapporterar du till Tappningschef. Huvudsakliga ansvarsområden: Leda och planera det dagliga arbetet, i nära samarbete med skiftledare Leda och följa upp avdelningens arbete för att säkerställa att vi uppnår mål kopplade till säkerhet, kvalitet, leverans, effektivitet och medarbetaren i fokus (SQLE-M) Coacha och motivera medarbetare för att skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö Ansvara för arbetsmiljö och säkerställa att standarder för säkerhet och kvalitet efterlevs Budgetansvar och ekonomisk uppföljning för avdelningen Rekrytera och introducera nya medarbetare samt coacha deras långsiktiga utveckling Skapa goda relationer och främja tvärfunktionellt samarbete över funktionsgränserna Krav och personliga egenskaper Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare med ett starkt engagemang för att utveckla både verksamheten och medarbetarna. Vi ser att du har: Minst 2 års erfarenhet av en ledande befattning med personalansvar, gärna inom produktion eller logistik Eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, produktion eller motsvarande erfarenhet Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt i Office-paketet Meriterande om du har erfarenhet av strukturerat förbättringsarbete eller liknande Viktiga egenskaper som ledare: Som ledare är du trygg i att fatta beslut och använder ditt goda omdöme för att agera med både verksamhetens och medarbetarnas bästa i fokus. Du drivs av att nå mål och skapar en miljö där teamet presterar på topp. Med ett starkt ansvarstagande och en lösningsorienterad inställning driver du arbetet framåt på ett självständigt och initiativrikt sätt. Din förmåga att bygga relationer och skapa förtroende gör dig till en uppskattad ledare som kan samarbeta väl med både medarbetare och andra funktioner. Dessutom kommunicerar du effektivt, är lyhörd och har en inspirerande och engagerande ledarstil. Varför Spendrups? På Spendrups strävar vi efter att leda oss själva, andra och företaget med våra värderingar som kompass: stolthet, äkthet, nyskapande och handlingskraft. Med vårt löfte "Välkommen in" skapar vi en arbetsplats där engagemang och utveckling går hand i hand. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!
Söker du ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att ge människor ett bra liv och dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka till oss som socialpedagog på Lugnet HVB och bli en viktig del i vårt team.I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Lugnet HVB är ett mindre och familjärt boende med åtta platser som ligger idylliskt invid Dalälven. Enheten riktar sig till pojkar 14-18 år begynnande missbruk- och/eller kriminalitetsproblematik, beteendeproblematik och färdighetsbrister. Många av ungdomarna har även en neuropsykiatrisk diagnos eller genomgår NPF-utredning under den tid som de bor hos oss. Lugnet HVB tar emot placeringar enligt SoL samt LVU och kan ta emot pojkar från hela Sverige. Vi utgår ifrån evidensbaserade metoder med fokus på KBT och DBT. Andra delar av vårt behandlingsupplägg är LAB, sociala färdigheter, återfallsprevention samt Kriminalitet som livsstil. Grunden är en strukturerad och förutsägbar vardag där ungdomarna möter personal och andra vuxna som goda förebilder i de situationer som uppkommer. Om tjänsten Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner och du arbetar med hjälp av en trygg struktur och flera stödfunktioner.Som behandlingspersonal på dygnstjänst med sovande jour är ditt uppdrag att utföra behandling genom lågaffektivt bemötande i vardagen. Personalen arbetar med att förstå betydelsen av ungdomens uppväxthistoria som i sin tur ger verktyg till förståelse av ungdomens beteende. Personalen kan då skapa en trygg, förutsägbar och stabil tillvaro för ungdomen med fokus på de bärande elementen i trygg anknytning – att känna sig förstådd, trygg och skyddad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara: Behandlingsinterventioner Trygghetsskapande aktiviteter såsom tillsyn och omsorg Dagligen föra journal i dokumentationsprogram samt skriva genomförandeplaner, månadsrapporter m.m. planera, samverka, genomföra och dokumentera möten med socialtjänst och andra myndighetskontakter, vårdkontakter, skola och nätverk HSL-insatser såsom medicindelegering I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i svåra livssituationer och är trygg och balanserad med ungdomarnas välmående i fokus. Som person är du lösningsfokuserad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt, är stresstålig och har goda förutsättningar att arbeta i en ibland tuff psykosocial arbetsmiljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att söka tjänsten krävs det att du: har minst 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlings-/socialpedagog behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana har b-körkort Det är även meriterande om du: har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och ungdomar har erfarenhet från målgruppen med begynnande missbruk och kriminalitet har erfarenhet av KBT, DBT, LAB, och/eller Kriminalitet som livsstil har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Övrigt:Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Tjänstgöringsgrad och arbetstid:Heltidpå rullande dygnsschema. Lön: Individuell enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde:Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 16 februari2025. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Henrik Jansson på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer