Vi söker en driven säljare på heltid till vår kommande butik i Ludvika som kommer öppna i Augusti 2025. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi gärna att du hör av dig. Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en service person som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt, så ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Kost- och Lokalvård har ca 60 medarbetare. Varje dag produceras 2 100 portioner på våra 11 kök till förskola, skola och äldreomsorg. Inom lokalvården sköter vi städning på 50 städobjekt. I vårt uppdrag ingår att följa kommunens beslutade riktlinjer för mat och måltider samt för lokalvården att följa folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi har som mål att laga maten nära matgästerna med fokus på miljö, bra råvaror och matglädje. ARBETSUPPGIFTER Som resurskock kommer du att arbeta på olika kök inom Säters kommun. Du som söker tjänsten bör vara strukturerad och ha en god planerings- och prioriteringsförmåga. Som kock ingår alla arbetsmoment i ett kök såsom matlagning, specialkosthantering, beställning, egenkontroll, servering, diskning och enklare lokalvård. Vid varuhantering och tillagning förekommer tunga lyft. Eftersom att anställningen som resurs kock innebär att att du ska förflytta dig mellan olika arbetsplatser behöver du ha körkort och tillgång till bil. KVALIFIKATIONER Utbildning Vi söker dig med kockutbildning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
På Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar engagerade medarbetare som tillsammans vill skapa, bevara och utveckla ett långsiktigt attraktivt Borlänge att bo, besöka och verka i. Här finns en stark vilja att utvecklas och utmanas, både i våra uppdrag och som individer. Vi strävar efter en positiv och prestigelös kultur där det är lätt att lyfta frågor och få stöd. Vi delar kunskap, samarbetar nära och driver ett strukturerat förbättringsarbete. För oss är det också viktigt att värna om balansen mellan arbete och fritid – vi vill vara en modern och hållbar arbetsplats där du trivs både i vardagen och i utvecklingen. Mark- och exploateringsenheten är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen och ansvarar för kommunens markinnehav, exploateringsprojekt samt natur- och friluftsliv. Vi arbetar både strategiskt och operativt med att utveckla och ta hand om Borlänges markresurser, från tätortsnära skog till reservat och friluftsanläggningar. Här arbetar vi tillsammans för att skapa goda möjligheter till ett aktivt friluftsliv och långsiktigt hållbar markanvändning. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som drifttekniker hos oss får du ett varierat och fysiskt aktivt arbete som kombinerar praktisk fastighetsskötsel med att skapa goda förutsättningar för ett tillgängligt och levande friluftsliv. Du utgår från kontor i centrala Borlänge, men större delen av arbetet sker ute i fält, främst i och omkring Idkerberget, Tuna-Hästberg och Gyllbergen. Arbetet är varierande och kan innefatta allt från drift och skötsel så som skidspårning, gräsklippning, snöröjning, slyröjning och trädfällning till att sätta upp skyltar, bygga vindskydd och fylla på ved i naturreservaten. Du kan också komma att bidra till att skapa och underhålla friluftsanläggningar såsom grillplatser, stigar och andra naturnära skötselytor. Utöver friluftsskötseln ansvarar du även för löpande tillsyn, skötsel och enklare underhåll av byggnader inom kommunkoncernen. Det kan exempelvis handla om att hantera mindre reparationer, samordna insatser med entreprenörer eller se till att anläggningarna fungerar och är trygga att vistas i. Arbetet planerar du självständigt och utför i dialog med kollegor på enheten, med andra kommunala verksamheter och ibland även i kontakt med allmänheten. Uppdraget ställer krav på god överblick, ansvarstagande och en praktisk problemlösningsförmåga. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet inom snickeri, byggnadshantverk, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av liknande praktiska arbetsuppgifter, gärna kopplat till fastighetsskötsel, anläggningsskötsel eller arbete i natur- och friluftsområden. Du har B-körkort, grundläggande datorvana samt vana av att hantera och använda utrustning som motorsåg, röjsåg och fyrhjuling på ett säkert sätt i olika miljöer. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att köra lastmaskin samt har rätt att köra snöskoter. Som person är du självgående och trygg i att planera och driva ditt eget arbete. Du har lätt för att se vad som behöver göras och tar egna initiativ för att lösa uppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Samtidigt har du ett prestigelöst förhållningssätt och ett stort engagemang i att bidra till helheten. Arbetet kräver att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att ha varierade arbetsdagar utomhus ofta i samspel med både kollegor och andra kommunala verksamheter. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi till samtalsmottagningen för barn och unga i Hedemora en kurator eller samtalsterapeut som vill vara med och utveckla det psykosociala behandlingsarbetet för barn och ungdomar i åldern 6-18 år. Mottagningen är en del av Första linjens barn- och ungdomspsykiatri, vilket innebär att vi erbjuder lättillgängliga insatser för barn och unga med lätt till måttlig psykisk ohälsa. Arbetet sker i nära samverkan med föräldrar, skola, socialtjänst och andra vårdaktörer. Här finns ett mindre, sammansvetsat team där du som medarbetare får stort utrymme att påverka både ditt eget arbete och verksamhetens utveckling. Vårt mål är att tidigt fånga upp psykisk ohälsa och erbjuda stöd och behandling som verkligen gör skillnad för unga i deras vardag. En ny mottagning, En väg in, startar i november 2025 inom Region Dalarna. Syftet är att skapa en mer jämlik och tillgänglig vård där varje individ får bedömning och stöd utifrån sina unika behov. En väg in ger råd, stöd och hänvisning till samverkansparter, och vid behov görs en fördjupad bedömning med triagering till primärvården eller barn- och ungdomspsykiatrin (BUP). Funktionen ska även bidra till effektivare resursanvändning och stärkt samordning i hela vårdkedjan. Samarbete och samverkan med andra aktörer - såsom vårdgrannar, skola och socialtjänst - är en central del av vårt arbete. Tillsammans arbetar vi för att skapa en helhetssyn kring barnet eller ungdomen, där rätt insats ges i rätt tid. Kurator/Samtalsterapeut till Ungdomshälsan Hedemora Arbetsuppgifter Som kurator/samtalsterapeut hos oss får du en meningsfull roll där du arbetar med att förebygga, identifiera och behandla psykisk ohälsa hos barn och ungdomar i åldern 6-18 år. Arbetet består i huvudsak av psykosocialt behandlingsarbete genom strukturerade samtal, både individuellt och i samspel med viktiga vuxna såsom föräldrar och skolpersonal. Du kommer att arbeta med både kortare och mer riktade insatser, liksom uppföljning och bedömning. Det finns utrymme att använda olika metoder utifrån din kompetens, såsom KBT-baserade insatser, lösningsfokuserade samtal eller familjestöd. Du får stor frihet att planera ditt arbete och möjlighet att påverka verksamhetens innehåll och utveckling. En viktig del av tjänsten är samverkan med andra aktörer kring barnet eller ungdomen. Du kommer att delta i nätverksmöten, samordnad individuell planering (SIP), samt vård- och samverkansmöten tillsammans med exempelvis: elevhälsa och skolkuratorer socialtjänstens barn- och ungdomsenheter BUP och vårdcentraler habilitering och familjecentraler Samverkan är en självklar och integrerad del av arbetet - det handlar om att se hela barnets livssituation och arbeta tillsammans med andra för att skapa en trygg och fungerande vardag. Du blir en nyckelperson i att koordinera insatser och säkerställa en helhetslösning utifrån barnets behov. Övrig information Kvalifikationer Krav: Socionomexamen eller motsvarande utbildning B-körkort Meriterande: Erfarenhet av arbete med barn, ungdomar och familjer Tidigare arbete inom första linjens psykiatri eller liknande Vi söker dig som: Är trygg i samtal med barn och ungdomar Har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team Har ett engagemang för att förbättra barns och ungas psykiska hälsa Är strukturerad, ansvarstagande och empatisk Urval sker löpande - vänta inte med att skicka in din ansökan. Inför eventuell anställning görs en kontroll i Polisens misstanke- och belastningsregister. Sökande som kallas till intervju uppmanas att beställa utdrag i god tid. Förekomst i registret kan påverka möjligheten till anställning. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Region Dalarna kommer att införa krav på legitimation som Hälso- och sjukvårdskurator från 2029-07-01 för de som ska arbeta som kuratorer inom hälso- och sjukvården. Om du erbjuds tjänst och saknar legitimation kommer du att behöva en kompletterande utbildning för att uppnå behörighet att söka legitimation. Detta planeras i samråd med din närmaste chef. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
I Augusti 2025 slår vi upp portarna för vår nya butik i Ludvika Vi behöver nu deltid- butikssäljare till vårt team. Har du erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar eller montering/balansering av däck och vill vara med på en fantastisk resa med stor utvecklingspotential så ser vi detta som ett stort plus när du söker. Drömmer du om en utvecklande och intressant arbetsdag där du kan finslipa dina kunskaper och utveckla dina ambitioner? Är du en serviceperson som gör allt för att kunden ska bli nöjd? Är du intresserad av bilar, cyklar eller andra av våra produktgrupper? Hos oss på thansen är det viljan som räknas om du vill komma långt i karriären. Vi har en platt struktur där alla kan hjälpa till att sätta sin prägel på thansen-konceptet. Som säljare i thansen möter vi kunden med ett leende varje dag, brinner för service och är lagspelare. En del av vårt serviceutbud omfattar bland annat reservdels försäljning, däck försäljning och montering i vår verkstad, montering av bilbarnstolar, cykelställ, vindrutetorkare, takboxar och ställ m.m. Erfarenhet eller relevant certifikat kopplat till detta är meriterande men inget krav. Utbildning kommer att tillhandahållas. Vi erbjuder: •Ett spännande jobb i ett starkt växande företag •Stora möjligheter till personlig utveckling •Lön enligt kollektivavtal • Förmånliga personalrabatter Önskade kvalifikationer: •Erfarenhet från försäljning av reservdelar, cyklar , däck •Du behärskar svenska i tal och skrift •God förståelse för IT är meriterande Vi rekryterar kontinuerligt och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök redan idag om du är intresserad! Sökande måste vara över 18 år. Om oss På T. Hansen Gruppen A/S arbetar vi varje dag för att kunderna ska få den bästa servicen. thansen är fast förankrat i dansk detaljhandel och betjänar idag kunder i alla åldrar inom ett brett sortiment. I dagsläget har vi ett medarbetarteam på över 1 800 engagerade medarbetare, varav drygt 850 jobbar i butikerna. Under hela året arbetar vi efter vårt kundprogram ANK – Alltid nöjda kunder. Med programmet vill vi skicka en tydlig signal om att vi finns till för våra kunder.
Vill du arbeta hälsofrämjande och förebyggande i en trygg skolmiljö där barnens bästa står i centrum? Nu söker vi en engagerad skolsköterska till våra centralt belägna skolor i Leksand – Åkeröskolan och Sammilsdalskolan F–6 – där du blir en nyckelperson i elevhälsans viktiga arbete. Höjdpunkter med jobbet: • Du får arbeta förebyggande med barn och unga i en trygg, utvecklingsinriktad skolmiljö • Du blir en viktig del i vårt elevhälsoteam där samarbete och gemensamt lärande står i centrum • Du får möjlighet att utveckla skolsköterskerollen i en kommun som satsar på elevhälsan och där du gör skillnad – varje dag Dina arbetsuppgifter Som skolsköterska i Leksands kommun arbetar du med fokus på hälsofrämjande och förebyggande insatser för elevernas välmående och lärande. Du genomför hälsosamtal, följer basprogrammet, utför enklare sjukvårdsinsatser och ansvarar för vaccinationsprogram enligt nationella riktlinjer. Du organiserar skolläkarmottagning och har ett nära samarbete med elever, vårdnadshavare, skolledning och övriga yrkesprofessioner inom elevhälsan. Du ingår i ett elevhälsoteam där din kompetens är en viktig del för helheten. Du rapporterar till en av grundskolans rektorer och har ett nära samarbete med MLA-sjuksköterska och verksamhetschef för elevhälsan. Dokumentation sker digitalt och du förväntas arbeta aktivt med digitala verktyg som en naturlig del av din vardag. Din profil • Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning som barnsjuksköterska, distriktssköterska eller skolsköterska. • Du har erfarenhet eller ett stort intresse av att arbeta hälsofrämjande med barn och unga. • Tidigare arbete inom elevhälsa är meriterande, liksom vana av dokumentation och digitala system. • Körkort (B) är ett krav. Du har god samarbetsförmåga och trivs i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är tydlig i din kommunikation, ansvarstagande och lösningsfokuserad, med ett stort engagemang för barns hälsa och utveckling. Om arbetsplatsen Leksands grundskolor har cirka 1 470 elever fördelade på åtta skolor. Åkeröskolan och Sammilsdalskolan F–6 ligger centralt och omfattar tillsammans cirka 430 elever. Skolorna präglas av trygghet, närhet och engagerade medarbetare där vi jobbar tätt tillsammans i det vardagliga hälsoarbetet. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan Sista ansökningsdag: 11 juli 2025 Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Välkommen med din ansökan!
We are looking for an IT/OT Network Engineer to join our customer in Ludvika. You will be part of a team of talented engineers tasked with deploying and securing the next generation of control systems within HVDC. Our customer will offer you an exciting and stimulating work environment where you become an important team player in collaboration with technology and marketing departments as with customers. Your responsibilities In this role you will work with system-, network-, and cybersecurity implementations in HVDC upgrade projects. You will build complete infrastructure of networks and systems to support HVDC operations worldwide. You will be responsible for integrating and implementing IT/OT systems and infrastructure for control systems in large HVDC project deliveries. You design the technical solutions based on industry best practices ensuring a high quality and reusability is achieved. You will be an important pillar of global projects throughout all phases of extensive projects. Provide training and share your knowledge within the organization. Teamwork is an essential part of HVDC Service. You contribute with your positive and proactive mindset, as well as with your ability to create a good atmosphere in the team. Ample opportunity for personal and professional development in a growing part of our business alongside mentors. Your background You have a vocational (YH) education or a university degree with a relevant technical focus, such as Computer Science, IT/Networking, or IT Security. General understanding of security fundamentals and are familiar with global standards as NIST 800, IEC 64443, NERC CIP and ISO 27001. Meritorious Experience in IT and OT infrastructure, system administration, development, and maintenance. Previous experience from critical infrastructure is a major plus. Worked with hyperconverged infrastructure and is well familiar with VMware, vCenter and vxRail and similar systems. You have previous experience in network equipment (firewalls, switches, GPS clocks) and redundant network designs and protocols. Have worked with Active Directory and the different roles, integration with third-party devices and appliances. Experience with databases and high-availability solutions. If you have knowledge of intrusion detection systems, security information event monitoring, application control and other security-relevant systems is a major plus. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at our custromer at Ludvika starting after summer. Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Lema.naderi at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass 06:00-20:00 med varierande arbetstider, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Mejselgatan 9 Borlänge. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Länsförsäkringar AB Vill du kickstarta din karriär inom bank och finans? Länsförsäkringar Bank söker nu engagerade kundtjänstmedarbetare till vår Telefonbank i Borlänge. Hos oss får du chansen att utvecklas i en framtidsbransch och leverera kundservice i toppklass – varje dag. Välkommen med din ansökan! Om jobbet I rollen som kundtjänstmedarbetare är telefonen ditt främsta verktyg när du hjälper våra kunder med allt från BankID och betalningar till aktie- och fondärenden. Du arbetar självständigt men är en del av ett sammansvetsat team på 12–14 personer. Arbetstiderna är schemalagda måndag till söndag mellan 07:30–22:00, vilket innebär både kvälls- och helgpass. Schemat är fast och kan inte anpassas individuellt. Hos oss finns goda möjligheter att växa – på sikt kan du exempelvis arbeta med kundtjänst via mejl eller ta dig an mer komplexa ärenden inom funktionsstöd. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att ge service och gillar att lösa problem. Du har minst gymnasieutbildning, och har du akademisk bakgrund inom relevant område är det ett plus. Erfarenhet av kundtjänst via telefon eller andra kundnära roller är meriterande. Du är minst 18 år och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi värdesätter ett pedagogiskt och professionellt bemötande, och tror att du är nyfiken, driven och gillar att jobba mot tydliga mål. Du är flexibel, anpassningsbar och trivs med att utvecklas i en föränderlig miljö. Du behöver inte kunna allt från start – vi ger dig en gedigen introduktion under de första 4–6 veckorna innan du tar dina första egna kundsamtal. Om oss Telefonbanken i Borlänge är en del av Länsförsäkringsgruppen och har sedan starten 2015 vuxit till över 100 medarbetare. Vi erbjuder trygghet, coachande ledarskap och attraktiva villkor i en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad för våra kunder – varje dag. Mer information om tjänsterna: Heltid Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Du arbetar heltid på ett rullande schema, måndag–söndag mellan 07:30–22:00, året om. Schemat får du fyra veckor i förväg, vilket ger dig bra framförhållning. Deltid Vi söker även dig som vill jobba deltid, cirka 50 timmar per månad. Du kan välja att arbeta varannan helg och vissa vardagar (främst löningsveckor), eller fokusera på vardagskvällar. Deltidstjänsten är en visstidsanställning på 6 månader, med möjlighet till extra pass. Utbildningen sker på heltid. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt team! Sista ansökningsdag: 2025-07-11
Nu söker vi en engagerad KMA-samordnare som vill vara med och utveckla vårt arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Om rollen Som KMA-samordnare hos Skoglunds Bygg kommer du att spela en central roll i att följa upp och vidareutveckla vårt KMA-arbete där vi är certifierade enligt ISO 9001, 14001 och 45001. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med fokus på att stödja våra projekt och verksamheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Samordna dokumentation, processförbättringar och systematiskt arbetsmiljöarbete. • Leda och delta i KMA-grupp samt arbetsmiljörelaterade forum. • Genomföra interna revisioner och uppföljningar för att säkerställa efterlevnad av vårt ledningssystem. • Agera kontaktperson vid externa revisioner och samarbeta med certifieringsorgan. • Ge praktiskt stöd till våra byggprojekt inom KMA och andra administrativa frågor. • Identifiera och genomföra utbildningsinsatser inom KMA. Din bakgrund Vi söker dig som har: • Erfarenhet av KMA-arbete. • Erfarenhet från byggbranschen. • Vana att arbeta med digitala verksamhetssystem och dokumenthantering. • Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och engagera andra i förbättringsarbete. • En akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterade om du har: God kännedom om ISO-standarder och erfarenhet av internrevisioner. Vi erbjuder • En stabil och långsiktig arbetsgivare med stark lokal förankring. • Möjlighet att påverka och driva utveckling inom kvalité-, hållbarhet- och arbetsmiljöarbete. • Ett engagerat team och nära samarbete med både projekt och ledning. • En varierad vardag som kombinerar strategiskt arbete med praktiskt stöd ute i våra projekt. Sedan 1891 har Skoglunds varit en trygg aktör inom byggbranschen i Dalarna. Med en stark lokal förankring och fokus på stolta medarbetare och nöjda kunder, erbjuder vi tjänster inom bygg, fastigheter, måleri och maskinuthyrning. Vår verksamhet sträcker sig främst från Falun/Borlänge i söder till Dalafjällen i norr, och vi är stolta över att kombinera tradition med innovation för att skapa hållbara lösningar för våra kunder. Krav: Körkort: * B (Personbil)
Välj ett jobb för att visa detaljer