Enhetschef till sektionen Utveckling och förändringsledning
Falu kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vi söker nu en engagerad och inspirerande ledare! Vill du vara med och skapa en arbetsplats där delaktighet, utveckling och ansvar står i centrum? Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och som drivs av att utveckla både medarbetare och verksamhet. Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna servicetjänster och består idag av ca 390 anställda. Förvaltningen äger, bygger och förvaltar fastigheter. Vi tillhandahåller tjänster inom fastighetsdrift, lokalvård, kostförsörjning, servicetjänster, fordon och posthantering. Som enhetschef för servicecentralen kommer du att leda ett team på ca 25 medarbetare som arbetar med bland annat servicetjänster, fordon, posthantering och andra stödtjänster till kommunens kärnverksamheter. Du har en central roll i att säkerställa en effektiv och kvalitativ service, samtidigt som du skapar goda förutsättningar för dina medarbetare att växa och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef har du ett helhetsansvar för att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten såväl ekonomiskt som kvalitativt. I rollen ingår personal-, ekonomi- och arbetsmiljöansvar och du rapporterar direkt till sektionschef. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga enhetschefer och ingå i sektionens ledningsgrupp, där du förväntas bidra med helhetssyn och att arbetet genomsyras av ambitionen att hitta lösningar som ser till hela kommunens bästa. Att samverka såväl internt som externt är viktigt och att leva efter serviceförvaltningen målbild: service genom samarbete i världsklass. Ett kommande utvecklingsarbete är att skapa ”En väg in” för våra kunder där servicecentralen kommer att ha en viktig roll tillsammans med övriga enheter inom förvaltningen.  Som ny chef i Falu kommun får du också genomföra vårt ledarutvecklingsprogram – en värdefull möjlighet att utveckla ditt ledarskap, få stöd i din nya roll och bygga nätverk inom organisationen. Kvalifikationer För rollen krävs: • Relevant högskoleutbildning eller annan typ av utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Arbetslivserfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar • Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete • B-körkort • God datavana och administrativ förmåga • God förmåga att utrycka sig på svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker en närvarande och stödjande ledare som ser medarbetarna som den viktigaste resursen för att nå verksamhetens mål. Du arbetar aktivt för att skapa en trygg och inkluderande arbetsmiljö där medarbetare vågar och vill ta ansvar för både sin egen och verksamhetens utveckling. Du trivs med att ha ett brett kontaktnät och är en fena på att bygga långsiktiga relationer och skapa fungerande samarbeten. Då servicecentralen är en kundstyrd verksamhet är det viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och förmåga att lyssna in förväntningar och behov på ett effektivt sätt. Avslutningsvis söker vi dig som är initiativrik, utvecklingsorienterad och har modet att våga pröva nya arbetssätt.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet • Erfarenhet av ledningssystemet ISO 9001:15 Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell förtjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Real Estate Facility Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity As a Real Estate Facility Manager with us, you are responsible for the management of both leased and owned premises and have daily contact with the businesses operating on the premises. You have budget responsibilities and are responsible for developing and implementing maintenance plans. You participate as a requirements specifier in construction projects and coordinate property-related issues. You collaborate with business units and support functions and take overall responsibility for understanding current and future needs. This position is based in Ludvika. We are interested in learning more about you and what you can contribute to so don’t hesitate to apply even though you don´t meet all requirements. A team with great cooperation and diverse backgrounds is waiting for you to join! How you’ll make an impact Budget- and follow up responsibility for the various sites Be the primary contact between Hitachi and property owners as well as their subcontractors Place orders for assignments in collaboration with both internal and external colleagues Planning and follow-up of both preventive and corrective maintenance as well as various construction projects Ensure that applicable directives, regulatory requirements, and laws are followed Financial follow-up and evaluation of entered agreements Operational and personnel responsibility for the daily activities within the management unit Your background Relevant education and experience in property management within commercial premises and industries At least 10 years of professional experience in similar roles with Knowledge in rental and contract law Negotiation skills and good knowledge in leading meetings and projects as well as managing maintenance budgets Experience in project management, reporting and developing maintenance plans Excellent written and verbal communication skills in English and Swedish A driver’s license is required What we offer Collective agreement Flexible working hours Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various training and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Mats Kols [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Kevin Galloway [email protected]

24 juni 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Spontanansökan till omsorgen, undersköterskor och vårdbiträden
Hedemora kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

ARBETSUPPGIFTER Vi i Hedemora kommun tycker att det skulle vara roligt om just du vill bli en av våra många duktiga medarbetare. Vi ser positivt på, om du som söker till oss, vill/kan arbeta som timvikarie hos oss under året. Våra verksamheter inom vård och omsorg är igång dygnet runt, alla dagar i veckan, så det finns möjlighet att arbeta dag, kväll, natt och helg. En bra chans att kombinera arbete med lediga dagar där du kan njuta av din ledighet! Arbetsuppgifter: Ditt uppdrag är att tillsammans med övriga medarbetare ge god vård och omsorg samt stöd till våra Brukare. Du är behjälplig med exempelvis olika serviceinsatser, personlig omvårdnad, måltidsituationer m.m. Du är med och genomför aktiviteter med våra brukare för att öka deras livskvalité. Din insats är viktig och gör skillnad för individen. Du tillför ett värde i vardagen för någon annan och hjälper dem med olika insatser. Du kommer arbeta som timvikarie inom något av våra områden: Säbo (äldreboende), ordinärt boende (hemtjänst), LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder). Ordinärt boende (hemtjänst) Du besöker och hjälper äldre personer som bor i egen bostad att klara av vardagen. Här får du vara ute och röra på dig mycket och får både omväxlande och händelserika arbetsdagar. Du jobbar både självständigt och tillsammans med stöttande kollegor. Säbo (äldreboende) På våra äldreboenden hjälper du de boende med deras behov av vård och stöd i vardagen. Tillsammans med kollegor i olika roller utgör ni ett team som arbetar för för att skapa fina dagar och en varm, trygg och glädjerik tillvaro för de som bor här. LSS (personlig assistans, daglig verksamhet eller gruppbostäder) Här får du stötta personer i alla åldrar med fysisk eller psykisk funktionsvariation genom att arbeta på gruppbostad, i bostad med särskild service och personlig assistans inom LSS. KVALIFIKATIONER - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där bemötande, personlig mognad, engagemang för målgruppen och flexibilitet är viktiga egenskaper. - Datavana krävs för dokumentation. - Du måste ha fyllt 18 år. - B-körkort är ett krav för arbete inom ordinärt boende (hemtjänst) samt inom vissa gruppbostäder och personlig assistans. - Utdrag ur belastningsregister är ett krav. Detta ska uppvisas vid eventuell anställning. Det beställer du hos www.polisen.se (tänk på att det kan ta upp till 14 dagar att få hem det) - Vi som arbetsgivare är skyldiga att säkerställa att den vi anställer har rätt att arbeta i Sverige. - Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (svenska) på minst en grundläggande nivå. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. VÄLKOMMEN med Din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
21 oktober 2025
Allmänspecialist
Randstad AB
Övriga läkare

Arbetsbeskrivning Allmänspecialist till Privat Kund i Borlänge Är du en Allmänspecialist som älskar ditt jobb, men skulle önska mer flexibilitet och glädje i din vardag? Vi söker en engagerad Allmänspecialist som vill arbeta i en miljö där du både kan göra skillnad och trivas – på riktigt. Nu finns en unik möjlighet för uppdrag hos vår kund i Borlänge. Uppdraget är hos vår privata kund i Borlänge och är ett längre bemanningsuppdrag. Hos oss får du mer än bara ett jobb: ·        Flexibilitet – Som Konsultläkare kan du forma ditt arbete efter hur du själv vill och kan arbeta. Vi tror att balansen mellan arbete och fritid är avgörande för hur du ska må bra och kunna leverera vård i världsklass. ·        Delaktighet – Dina idéer, din erfarenhet och ditt perspektiv är viktiga ·        Utvecklingsmöjligheter - Genom att få möjlighet att via bemanning komma till olika kunder där vi har möjlighet att både stärka kundens verksamhet med kompetens och mötet med olika patienter. Ansvarsområden Sedvanliga uppgifter som Allmänspecialist Start 1/9 eller enligt ÖK - Tillsvidare 100% arbete Kvalifikationer Allmänspecialist System Take Care & Cosmic med start från oktober Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 juni 2025
Sista ansökan:
22 september 2025
Receptionist Elite Hotel Brage & Vana Spa Borlänge
Elite Hotels Of Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Vill du vara en del av vårt härliga och dedikerade team på Elite Hotel Brage och Vana Spa Borlänge? Vi söker nu en serviceinriktad och engagerad receptionist som vill vara med och skapa minnesvärda gästupplevelser på våra anläggningar i Borlänge. Som receptionist hos oss är du ansiktet utåt och skapar en välkomnande atmosfär för våra gäster. Då service och bemötande är vår kärnverksamhet så det är viktigt att du har en naturlig serviceförmåga och klarar av att arbeta i högt tempo med bibehållen positiv inställning, effektivitet och kvalitet. Om Oss: Elite Hotel Brage är en anrik och modern hotellanläggning belägen i hjärtat av Borlänge. Vana Spa Borlänge erbjuder avkoppling och välbefinnande med sina lyxiga spa-faciliteter. Vi strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet och service till våra gäster. Receptionen har en viktig roll i att vara spindel i nätet för att säkerställa ett fint flöde mellan avdelningarna och skapa en högklassig gästupplevelse. Arbetsuppgifter: - In- och utcheckning av gäster - Hantering av bokningar och reservationer - Informera gäster om hotellets och spa-anläggningens tjänster och faciliteter - Ge exceptionell kundservice och lösa eventuella frågor eller problem - Bidra till att skapa en trevlig och professionell atmosfär vid receptionen Kvalifikationer: - Erfarenhet av liknande arbete, gärna inom hotell- eller servicebranschen - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift - Serviceinriktad med förmåga att bemöta gäster på ett professionellt och vänligt sätt - Organiserad och noggrann med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt - Positiv attityd och förmåga att arbeta i team - Ålderskrav: Minst 20 år, då vissa pass inkluderar serveringsansvarighet Anställningsform: - Tillsvidareanställning 75%, med inledande provanställning - Arbetstid: dag, kväll och varannan helg - Start: enligt överenskommelse - Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande - Lön: Lön enligt kollektivavtal Frågor om tjänsten? Ta kontakt med vår driftchef Jennifer Nordquist på: [email protected] / 010-641 51 71 Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team på Elite Hotel Brage och Vana Spa Borlänge!

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Sjuksköterska/diabetessköterska till Vårdcentral Avesta
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Primärvården är navet i vården och ska bedriva en god och säker vård för våra invånare. Är du sugen på att arbeta i ett högt tempo tillsammans med kompetenta och trevliga medarbetare där patienten är i fokus och där vi vill att du ska trivas och få bidra med kunskap och att utvecklas? Då tycker vi att just du ska söka dig till oss! Vårdcentral Avesta är en av regionens vårdcentraler och är belägen på lasarettsområdet bredvid den vackra älvpromenaden. Vi har cirka 11000 listade patienter. Hos oss arbetar cirka 65 personer inom olika yrkeskategorier så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, samtalsterapeuter, medicinska sekreterare, fysioterapeuter/sjukgymnaster, barnmorskor, arbetsterapeuter. Sjuksköterska/diabetessköterska till Vårdcentral Avesta Arbetsuppgifter Här finns ett arbete där du som sjuksköterska med diabeteskompetens kommer ha ett varierande och roligt jobb med både egen diabetesmottagning och även mottagningsarbete, telefonrådgivning via Tele-Q och övriga arbetsuppgifter som tillhör sjuksköterskor i primärvården. Jobbet innebär både planerade och akuta situationer med patientgrupper i alla åldrar vilket gör dagarna varierande. Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag. Som sjuksköterska börjar du dagen 07:45 och slutar 16:15. Arbetstid till 17:15 kommer att förekomma enstaka gånger under ett 4 veckors rullande grundschema.  Det här erbjuder vi dig: Eget rum med IT-utrustning i närhet till SSK mottagning. Personligt anpassad inskolning. Vi lägger stor vikt i att du som medarbetare ska känna dig trygg i din roll. Teamarbete & Gemenskap Måndag - Fredag (Möjlighet till ledig dag i månaden vid inarbetad tid) 07:45-16:15 (Möjlighet till anpassning efter din livssituation) Alla har rätt till 25 dagars semester per år. Du får 2000 kronor/år i friskvårdbidrag Övrig information Kvalifikationer Du ska vara legitimerad sjuksköterska med diabeteskompetens. Meriterande: Det är meriterande med primärvårdserfarenhet och liknande mottagningsarbete men inget krav. Specialistutbildning som tex diabetessköterska. Vi ser det som avgörande att du är kommunikativ och har en stark samarbetsförmåga. Din helhetssyn innebär att du förstår din roll och alltid strävar efter att främja verksamhetens bästa vid alla ageranden och beslut. Du är också flexibel och ser möjligheter i förändringar, samt förstår vikten av att skapa och upprätthålla goda relationer. Det kommer att läggas stor vikt vid personliga egenskaper så som till exempel självständighet, samarbetsförmåga och flexibilitet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Veteraner till enklare hantverkstjänster - Veterankraft Falun
Veterankraft AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Falun. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Handläggare till säkerhets- och lokalenheten
Länsstyrelsen i Dalarnas län
Planerare och utredare m.fl.

Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Enheten arbetar med förvaltning och utveckling dels av myndighetens säkerhetsskyddsverksamhet inklusive informationssäkerhet och signalskydd, samt den fysiska säkerheten för lokalerna, dels flera av myndighetens interna serviceuppdrag så som reception, telefoni, radiosystemet Rakel, vaktmästeri, lokaler, lokalvård och fordon. Enheten har för närvarande 8 medarbetare. I din roll som handläggare arbetar du bland annat med stöd i hela myndighetens verksamhet kring informationssäkerhet, signalskydd och säkerhetsskydd. I detta ingår bland annat informationssäkerhetsanalyser, intern utbildning och stöd till hela myndigheten gällande informationssäkerhet samt signalskyddsarbete. Du arbetar även, i samverkan med enheten för ärende och länsledningsstöd, med uppstart och förvaltning av expedition för hantering av ärenden med skyddsvärd information. Du ska även vara en resurs tillsammans med dina kollegor för enhetens övriga verksamhetsansvar. I dina uppdrag finns både analytiska och rent handgripliga insatser med vissa tunga lyft i vårt verksamhetsstöd. Det är därför viktigt att du är vid god hälsa. I det breda spektrumet av arbetsuppgifter ska du kunna representera Länsstyrelsen i regionala och nationella nätverk med kommuner och andra aktörer. Arbetsuppgifter Du stöttar enhetschef och deltar i att utveckla, planera och genomföra enhetens arbete inom främst säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du behöver även kunna växla mellan analytiska uppdrag och handgripliga arbetsinsatser för verksamhetsstöd. Som handläggare ska du stötta chefer och verksamheten i att göra värdering av risker och bedöma behov av åtgärder samt följa upp myndighetens åtgärdsplan för att omhänderta identifierade avvikelser. Inom säkerhetsskyddet arbetar du systematiskt med utvärdering av att myndighetens säkerhetsskyddsåtgärder ger avsedd effekt, identifiera brister och sårbarheter samt bistår enhetschefen i att följa upp att verksamheten följer regelverket för säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du ska även själv kunna vara en resurs i hantering av säkerhetshotande händelser eller verksamhet. Din närmaste chef är enhetschefen. Kvalifikationer Krav - Har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet - Har kunskap om systematiskt säkerhetsarbete - Har god datorvana. - Kunskap eller erfarenhet att tolka juridiska underlag som lagstiftning och förordning - Har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig inom informationssäkerhet, säkerhetsskydd och dataskydd. - Har goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - Har god hälsa då det kan förekomma lyft inom verksamheten - Körkort klass B - Har svenskt medborgarskap Meriterande - Har erfarenhet av arbete från statlig eller annan offentlig organisation. - Har kunskap om informationssäkerhet i offentlig verksamhet - Har kunskap om säkerhetsskydd i offentlig verksamhet - Har kunskap om radiokommunikationssystem - Har kunskap om signalskyddsverksamhet i totalförsvaret Personliga egenskaper Du är hjälpsam, ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är flexibel och bjuder gärna in till samarbete. Flertalet av dessa egenskaper ingår i vår medarbetarkultur och utgör vår gemensamma syn på myndighetens och statens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Länsstyrelsen tillämpar provanställning 6 månader. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Sjuksköterska dag/natt avd 45 öronkliniken Falun
REGION DALARNA
Grundutbildade sjuksköterskor

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Öron-, näsa-, halssjukvård Dalarna är en länsklinik med verksamhet i Falun och Mora. ÖNH-kliniken i Falun har ett övergripande länsansvar för all sluten- och akut ÖNH-sjukvården inom Dalarna. I Falun finns vårdavdelning, öppenvårdsmottagning och en egen operationsavdelning. Vi har egen jourverksamhet dygnet runt och Ögonklinikens jourverksamhet kvällar, nätter och helger. Vårdavdelningen har 10 st vårdplatser. Dagkirurgi är en stor del av vår verksamhet där vi vid full produktion tar emot mellan 40-50 patienter/vecka och en stor del av dessa är barn. Du tillsammans med en sjuksköterska har ansvar för den pre- och postoperativa vården. Förutom ÖNH-patienter vårdas även ögon, käkkirurgens- och sjukhustandvårdens patienter i dagkirurgi. ÖNH-sjukvården Dalarna är en länsklinik med verksamhet i Falun och Mora. ÖNH-kliniken i Falun har ett övergripande länsansvar för all sluten- och akut öron-, näs- och halssjukvård inom Dalarna. I Falun finns vårdavdelning, öppenvårdsmottagning och en egen operationsavdelning. Vi har egen jourverksamhet dygnet runt och Ögonklinikens jourverksamhet kvällar, nätter och helger. Vi tar även hand om käkpatienter i slutenvården. Sjuksköterska dag/natt avd 45 öronkliniken Falun Arbetsuppgifter Du erbjuds ett omväxlande arbete med både slutenvård, dagkirurgi och jourverksamhet och får en individanpassad inskolning. Du har det dagliga ansvaret för omvårdnadsarbetet tillsammans med en undersköterska. Inom slutenvården ansvarar du för patienter i olika skeenden i vården, med allt från inskrivning, pre- och postoperativt och utskrivning av patienter. Våra patienter är i alla åldrar, det är allt från korta till långa vårdtider. Även palliativ vård förekommer. Förutom ÖNH-patienter vårdas även ögon, käkkirurgens- och sjukhustandvårdens patienter på avdelningen. Tjänsten avser ett vikariat som sträcker sig mellan 2025-08-18 och 2026-12-31. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Vi ser gärna att du har lätt att kommunicera och att arbeta i team. Som sjuksköterska på avd 45 är Du flexibel och ansvarsfull. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och lämplighet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Detta arbete innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och/eller ungdomar. Innan erbjudande om anställning kan ske, måste du som sökande uppvisa utdrag ur Polisens belastningsregister i obrutet kuvert alternativt via ett digitalt registerutdrag, enligt lag 2013:852 eller 2000:873. Mer information finns här: Belastningsregistret - begär utdrag (polisen.se). Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Studielönsanställd Arbetsterapeutstuderande Mora
REGION DALARNA
Arbetsterapeuter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vi söker två arbetsterapeuter till Mora lasarett. Vi arbetar mot slutenvårdsavdelningar inom medicin, ortopedi och kirurgi, öppenvårdsmottagningar inom ortopedi och geriatrisk rehabilitering samt mot palliativa team. Vilken placering det blir bestäms i samråd. Vi kan erbjuda er: Tillsvidareanställning i ett av Sveriges mest besökta län - rikt på aktiviteter, kultur, traditioner och skön natur sommar som vinter. Vi på Arbetsterapi Mora Lasarett är ett gäng som tycker om att ha kul och skratta tillsammans. Positivt bemötande, gemenskap och utveckling på jobbet är en förutsättning för att trivas och kunna göra ett bra jobb. En av styrkorna är närheten till kollegialt stöd inom olika kompetensområden från såväl den egna professionen som andra professioner. Vi har olika förmåner som tex friskvårdsbidrag, friskvårdsaktiviteter och flyttbidrag för dig som behöver flytta mer än 10 mil för tjänsten och möjlighet till näringslivsförtur och chans att hyra bostad via Morastrand AB. Vill du bli vår nya kollega? Vi välkomnar alla sökanden som tillsammans med oss vill göra skillnad för Dalarnas medborgare! Studielönsanställd Arbetsterapeutstuderande Mora Arbetsuppgifter Nu har vi möjlighet att erbjuda studielön till dig som är arbetsterapeutstuderande. Inom Arbetsterapi och kuratorsenheten Falun Ludvika Mora finns två studielönsplatser för termin 6 med start i augusti 2025 med placering på arbetsterapiavdelningen på Mora lasarett. Under din sista termin får du en studielön om 18 000kr/mån. Du förbinder dig att arbeta som arbetsterapeut på arbetsterapiavdelningen på Mora lasarett under minst 6 månader efter att du fått din legitimation. Arbetsterapi och kuratorsenheten Falun Ludvika Mora är en del av Region Dalarnas specialiserade hälso- och sjukvård. Basenheten består av ca.80 medarbetare vars uppdrag är att bemanna de somatiska klinikerna vid Falu-, Ludvika- och Mora Lasarett med arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistenter och kuratorer. Vårt uppdrag riktas mot såväl slutenvård som öppenvård. Verksamheten bedrivs vid 6 enheter fördelat på de 3 orterna. Arbetsterapienheterna är verksamma mot många olika medicinska specialiteter så som Geriatrik, Rehabiliteringsmedicin, Ortopedi, Neurologi, Barn- och ungdomsmedicin, Specialiserad palliativ vård, Reumatologi m.fl. Som arbetsterapeut inom den specialiserade hälso- och sjukvården är specialisering mot ett eller flera kompetensområden självklar. Att få möjlighet att utvecklas inom ett högkompetent arbetsfält i tryggt sällskap av många arbetsterapeutkollegor som stöttar och bidrar till din kompetensutveckling är ett utmärkt sätt att starta din nya yrkeskarriär som arbetsterapeut. Du får introduktion enligt ett introduktionsprogram, fortbildningsinsatser och en fadder som stöd i ditt dagliga arbete. Hos oss är det en självklarhet att du deltar i våra utvecklingsarbeten. Mot vilken specialitet du placeras efter utbildningen beslutas utifrån verksamhetens behov i samråd med dig. Dalarna är ett fantastiskt landskap som erbjuder goda möjligheter till friluftsliv och kultur. Närheten till fjällvärlden möjliggör såväl skidåkning vintertid som vandring och cykling sommartid. Övrig information Kvalifikationer Krav: Studerande vid arbetsterapeutprogrammet med utbildningsstart av sista terminen under höstterminen 2025. B-körkort För att nå framgång som arbetsterapeut inom specialiserad hälso- och sjukvård bör du vara intresserad av teamarbete, klara ett varierat tempo i arbetet, ha förmåga att instruera och motivera andra samt uppskatta variation och förändring. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Din ansökan om studielönsanställning ska ha inkommit till Region Dalarna senast 3/8. Bifoga CV och personligt brev. Då det är semestertider kommer urval och kallelse till intervjuer ske i början av vecka 32 och intervjuer från och med slutet av vecka 32. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025