Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Falun. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande. Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!
Domnarvets skola är en allstadieskola F-9 med cirka 650 elever. Vi arbetar framtidsinriktat med fokus på samarbete i arbetslag och ämneslag. Team-tanken är bärande, där man är en del av en helhet och står tillsammans för lärande och utveckling. I arbetslaget finns det gemensamma ansvaret för årskursen och årskursens elever. I ämneslaget finns det kollegiala ansvaret för utvecklingen av undervisningens kvalitet tillsammans med övriga ämneskollegor. Vi har en flexibel syn på schemat och förutsättningar för elevernas lärande och prioriterar elevernas delaktighet i sitt skolarbete med elevens eget lärande i centrum. Det innebär bland annat att eleverna ges möjlighet att, tillsammans med sin mentor, planera för sitt eget prioriterade arbete och lärande ett par lektioner i veckan. Vi har nära till naturen och härliga miljöer som man med fördel kan använda sig av i sin undervisning. Vi arbetar också med ett gemensamt tydligt förhållningssätt kopplat till lektionsstruktur, vårt Grundläge, som bidrar både till förutsägbarhet och struktur samt trygghet och studiero. Arbetsmiljön präglas av högt i tak, värme och glädje där relationerna är bärande, både i relation till elever, kollegor och ledning. Vi arbetar tillsammans! Vi behöver nu en lärare till årskurs 4-6 som skulle trivas hos oss tillsammans med kollegorna där man arbetar i arbetslag för att skapa bästa möjliga förutsättningar för eleverna. Arbetslagstanken bör ligga dig varmt om hjärtat, där du både kan ta och ge i relation till kollegor för att bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet. Vi har hög behörighet och stabila arbets- och ämneslag med mångårig kompetens som ständigt hittar nya vägar fram. Känner du att du också vill vara med och arbeta tillsammans med nytänkande och kreativitet? I så fall är detta tjänsten för dig! Med gemensamma kunskaper och erfarenheter skapar vi sammanhang, kontinuitet och progression i elevens utveckling och lärande. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare till årskurs 4-6, helst med behörighet inom matematik och No men även andra ämneskombinationer är intressanta. Du kommer att ingå i ett tryggt och stabilt arbetslag där du tillsammans med dina kollegor delar mentorskapet och ansvaret för årskursen. Hos oss har man mentoransvar för några elever i årskursen för att på så sätt dela ansvaret tillsammans med kollegorna för hela årskursen. Varje vecka träffar du dina kollegor i arbetslaget inom ramen för din arbetstid med fokus på det gemensamma kollegiala arbetet vilket ger goda förutsättningar för vårt utvecklingsarbete och planeringen av undervisningen. Ditt uppdrag är att inom tydliga ramar hjälpa eleverna att nå kunskapskraven utifrån läroplanen. Det ingår också sedvanlig dokumentation, kontakt med hemmet samt skolutvecklingsarbete. Till ditt stöd finns, förutom dina närmaste kollegor, även speciallärare, specialpedagog, socialpedagog, Syv och kurator. Du ska alltid ha kollegor och stödfunktioner nära till hands. KVALIFIKATIONER Grundlärarutbildning, lärare 46, med behörighet enligt vad som ovan beskrivits är ett krav. Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är krav. Goda kunskaper, muntligt och skriftligt i engelska är samt specialpedagogisk kompetens är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är förmågan att skapa goda relationer, ha god samarbetsförmåga, att vara problem- och lösningsfokuserad, att vara resultatorienterad och initiativtagande samt ha god förmåga till kommunikation. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!
Vill du bli en nyckelspelare i ett högkompetent team inom svensk industri? Har du erfarenhet av automation och brinner för förbättringsarbete? Då är det här jobbet för dig. Ovako i Smedjebacken söker nu en erfaren automationsingenjör som vill vara med och bidra till driftsäkerhet, teknikutveckling och ständiga förbättringar i produktionen. Du blir en viktig del av ett engagerat team med stark sammanhållning och hög teknisk nivå. Om rollen Som automationsingenjör hos Ovako i Smedjebacken spelar du en central roll i att säkerställa en stabil och tillförlitlig drift av våra styr- och drivsystem. Du är den vi andra vänder oss till när det kärvar – den som har förmågan att snabbt felsöka, analysera och hitta lösningar vid akuta problem. Ditt arbete är både operativt och utvecklande. Du driver förbättringsarbete, följer upp investeringar och är delaktig i såväl mindre som större projekt. När projektavdelningen färdigställt en ny installation är det du som tar vid och ansvarar för driften av systemen. Rollen innebär också ett nära samarbete med specialistfirmor och att du bistår andra enheter med teknisk expertis. I ditt uppdrag ingår även - dokumentation och hantering av backupper samt hålla styrsystemens funktionsbeskrivningar uppdaterade. Allt arbete dokumenteras och rapporteras i underhållssystemet (API). - att utbilda personal vid nyanskaffad utrustning - felsökningsarbete vid elstörningar Du har också ett viktigt ansvar för säkerheten – om du upptäcker brister som påverkar kvalitet, miljö eller personsäkerhet, har du mandat att omedelbart stoppa produktionen. Tjänsten rapporterar till Patrik Engzell, sektionschef för underhåll i mediumvalsverket. Din profil Vi söker dig som har en praktisk ådra och ett analytiskt sinne. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande, samarbetssam och en god kollega. Din erfarenhet kan variera, men vi tror att du har minst fem års erfarenhet som automationsingenjör eller liknande. Gärna från stål-, processindustri eller liknande. Erfarenhet som programmerare i mindre automationsfirmor kan också vara intressant. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har: - Eftergymnasial utbildning inom automation eller motsvarande - Djup kunskap inom PLC, HMI och DCS - Mycket god förståelse för Siemens system (även ABB är meriterande) - God förståelse för el- och styrsystem - Vana från arbete i underhållssystem - Förmåga att läsa och förstå teknisk engelska - PC-vana och erfarenhet av att läsa/konstruktion av el-scheman - Erfarenhet av IBA är ett stort plus Ovako erbjuder Ovako i Smedjebacken präglas av en kombination av teknisk spetskompetens och en stark gemenskap. Här finns en stolthet över det som produceras och en vilja att ständigt utvecklas. Med ett tydligt fokus på hållbarhet och resurseffektivitet ligger anläggningen i framkant när det gäller klimatsmart stålproduktion. Här blir du en del av en dedikerad organisation som bidrar till en grönare framtid. Som anställd på Ovako blir du med fördel en del av den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. På Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtblickande arbetsplats; med en öppen atmosfär, härligt kamratskap och en starkt driven organisation. Som anställd hos Ovako erbjuds du: - En tekniskt avancerad miljö där du får arbeta med moderna system och lösningar - Ett erfaret team med stark sammanhållning och högt engagemang - Stor möjlighet att utmana, påverka och förbättra våra processer på riktigt - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande. - Stort personligt ansvar och frihet i hur du utför dina uppgifter. En jämställd arbetsplats Ovako är känt för att vara en arbetsplats med stark gemenskap och en inkluderande företagskultur. I Smedjebacken arbetar företaget aktivt för jämställdhet och mångfald. Information och ansökan I denna rekrytering har Ovako valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Fiddelie Nyvall eller Linda Axäng: - [email protected] - 070 844 61 12 - [email protected] - 079-340 54 42 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Observera att annonsen är publicerad under sommar- och semestertider, vilket kan innebära något längre svarstider än vanligt – vi tackar för ditt tålamod. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida.Dina arbetsuppgifter Du ska undervisa i yrkesämnen på vård- och omsorgsprogrammet. Mentorskap är en självklar och viktig del av uppdraget. Du kommer att ingå i ett programlag med engagerade, kunniga och prestigelösa kolleger och ha bra förutsättningar att göra ett gott arbete. Tillsammans med övriga arbetslaget förväntas du utveckla arbetssätt, förhållningssätt och bredda den pedagogiska verktygslådan i ett redan starkt och välfungerande arbetslag. VBU har fokus på goda relationer och en god skolkultur. På introduktionsprogrammet lägger arbetslaget stor vikt vid hela skolans utbildningsuppdrag och arbetar med social träning i samverkan med hemmet och andra aktörer kring eleverna. Varje vecka har vårt elevhälsoteam möte. Teamet består av kurator, skolledare, skolsköterska, socialpedagog, elevsamordnare och elevcoach. Mentorer och undervisande lärare deltar och samtalar tillsammans med elevhälsans alla professioner om olika elevärenden och pedagogiska frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som har god kännedom om personers olikheter och har erfarenheter inom LSS och äldreomsorgen, och därigenom har en god inblick inom kommunal verksamhet och de lagar som styr verksamheterna. Det är också önskvärt att du har har god kännedom om systematiskt arbetsmiljöarbete samt BPSD och lågaffektivt bemötande som metod inom omsorgen. Du ska arbeta med APL samt studiebesöksmöjligheter. Du ska ha goda kunskaper om bemötande och kommunikation, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, lagar, förordningar och författningar samt god inblick i vad som krävs för att bli och vara en anställningsbar undersköterska. God kännedom om psykisk ohälsa samt frisk- och riskfaktorer, lagar, förordningar och författningar samt god inblick i vad som krävs för att bli och vara en anställningsbar undersköterska är viktigt för tjänsten. Erfarnehet av arbete inom psykiatri meriterande. Det är meriterande om du har ett etablerat kontaktnät inom Ludvika och Smedjebackens kommun. Vi ser helst att du har lärarlegitimation samt flera års erfarenhet av undervisning och mentorskap samt att du har goda och djupa ämneskunskaper och en bred pedagogisk verktygslåda. Din profil: • Lyhörd och har ett genuint intresse för de personer du möter. Goda relationer är den del av en tillgänglig lärmiljö. • Driven av att stötta och hjälpa individen att växa och utvecklas. • Fantasifull och kreativ i mötet med elever. • Tålmodig i lärandet med eleverna. Det tar tid att hitta rätt och varje gång du tror att du misslyckats har du bara byggt en grund för att lyckas. • Prestigelös! För att få andra att växa och utvecklas behöver du vara beredd att utveckla dig själv tillsammans med andra. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Västerbergslagens utbildningsförbund, VBU, är ett kommunalförbund som bedriver gymnasial utbildning, vuxenutbildning, yrkeshögskoleutbildning och uppdragsutbildning. Vi arbetar på uppdrag av Ludvika och Smedjebackens kommuner. VBU har ca 250 anställda, ca 1 800 elever och omsätter ca 225 Mkr. Vår verksamhet bedrivs i Ludvika, Smedjebacken och Grängesberg. Mer information om våra olika skolor hittar du på vår hemsida.Dina arbetsuppgifter Du ska undervisa i matematik och NO-ämnen, i första hand biologi och kemi, på introduktionsprogrammet (IM). Mentorskap är en självklar och viktig del av uppdraget och på introduktionsprogrammet är antalet mentorslever färre än på skolan i övrigt för att du ska kunna lägga extra mycket fokus på mentorsuppdraget. DOm du är behörig i ytterligare ämnen på grundskole- eller gymnasial nivå är det meriterande. Det kan vara aktuellt med undervisning på gymnasieskolans nationella program om du är behörighet. Du kommer att ingå i ett programlag med engagerade, kunniga och prestigelösa kolleger som valt att arbeta på introduktionsprogrammet för att de verkligen vill göra skillnad och ha bra förutsättningar att göra ett gott arbete. Tillsammans med övriga arbetslaget förväntas du utveckla arbetssätt, förhållningssätt och bredda den pedagogiska verktygslådan i ett redan starkt och välfungerande arbetslag. VBU har fokus på goda relationer och en god skolkultur. På introduktionsprogrammet lägger arbetslaget stor vikt vid hela skolans utbildningsuppdrag och arbetar med social träning i samverkan med hemmet och andra aktörer kring eleverna. Varje vecka har vårt elevhälsoteam möte. Teamet består av kurator, skolledare, skolsköterska, socialpedagog, elevsamordnare och elevcoach. Mentorer och undervisande lärare deltar och samtalar tillsammans med elevhälsans alla professioner om olika elevärenden och pedagogiska frågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i matematik och ett eller flera andra NO-ämnen. Vi ser helst att du är behörig för undervisning på gymnasiet då det kan vara aktuellt att undervisa på gymnasieskolans nationella program. Du har lärarlegitimation samt flera års erfarenhet av undervisning och mentorskap. Erfarenhet av introduktionsprogrammet och gymnasieskolan i övrigt är meriterande. Du har goda och djupa ämneskunskaper och en bred pedagogisk verktygslåda. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med elever i mindre grupper och som ser en glädje i att anpassa din undervisning till elevernas olika behov och förutsättningar. Vi söker dig som har verktyg att arbeta med elever som har olika neuropsykiatriska funktionsvariationer och som även har förmågan att arbeta språkutvecklande. Vi söker dig som är: • Lyhörd och har ett genuint intresse för de personer du möter. Goda relationer är den del av en tillgänglig lärmiljö. • Driven av att stötta och hjälpa individen att växa och utvecklas. • Fantasifull och kreativ i mötet med elever. • Tålmodig i lärandet med eleverna. Det tar tid att hitta rätt och varje gång du tror att du misslyckats har du bara byggt en grund för att lyckas. • Prestigelös! För att få andra att växa och utvecklas behöver du vara beredd att utveckla dig själv tillsammans med andra. Övrigt Tjänsten är tillsvidare på heltid. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder. Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare. • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna. • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner • visar engagemang och uthållighet • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad • har god kommunikation och är tydlig • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten
Konsult uppdrag!! 3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende om det behövs. Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende om det behövs. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Chef för Affärsstöd & Administration Vill du vara med och driva en av Sveriges mest spännande stormarknader framåt? Vi söker nu en affärsdriven och analytisk Chef för Affärsstöd & Administration – en nyckelperson som vill kombinera ekonomiskt ansvar med att förbättra processer och bidra till utveckling inom både drift och marknad. Om rollen Som Chef för Affärsstöd & Administration arbetar du nära butikschef, ledningsgrupp och våra operativa team. Du ansvarar för ekonomi- och administrationsfunktionerna samtidigt som du är en viktig del i arbetet med lokal marknadsstrategi och affärsutveckling. Rollen är bred, praktisk och verksamhetsnära – perfekt för dig som trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket. Dina ansvarsområden 📈 Ekonomi & controlling Budget, uppföljning och resultatrapportering Lönsamhetsanalyser och beslutsstöd till ledningen Identifiera och driva ekonomiska förbättringsområden 🧩 Administration & redovisning Ha det övergripande ansvaret för butikens administrativa funktioner, inklusive personal- och löneadministration. Säkerställa korrekt bokföring och redovisning i samarbete med redovisningsresurser. Kontaktperson gentemot myndigheter och externa partners 🚀 Affärsutveckling & processer Stötta avdelningar i förbättringsarbete Bidra till strategiskt verksamhetsstöd 🎯 Marknadsstöd Utveckla och implementera lokala marknadsstrategier Identifiera affärsmöjligheter och skapa beslutsunderlag Stärka butikens synlighet och lokala relevans Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande Erfarenhet av ekonomi, administration eller controlling Meriterande med bakgrund från dagligvaruhandel eller detaljhandel God förståelse för butiksekonomi och affärsprocesser Vi tror att du är: Strukturerad, ansvarstagande och analytisk Kommunikativ och trivs med att samarbeta nära andra Trygg i ett högt tempo och van att ta egna initiativ Affärsdriven och utvecklingsinriktad Välkommen att bli en viktig del av vårt team – där engagemang, samarbete och kundfokus driver oss framåt varje dag!
Vill du vara med och säkerställa kvaliteten på framtidens energikällor- och teknik? Hos vår kund får du en spännande roll i ett seniort team av experter inom högspänningsprovning. OM TJÄNSTEN Som testingenjör hos vår kund arbetar du i rollen som provledare och ansvarar för att planera, genomföra och dokumentera högspänningstester av transformatorer och reaktorer. Du kommer att arbeta i ett team av andra provledare och provspecialister samt provare som utför testerna, med fokus på att säkerställa att varje produkt uppfyller tekniska krav och kvalitetsstandarder. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen ingår en mix av praktiskt och teoretiskt arbete, med varierande tempo beroende på projekt. Det finns även möjlighet att bidra till digitaliseringsprojekt och processutveckling på avdelningen. * Leda och utföra elektriska tester på transformatorer och reaktorer i vår kunds laboratorium * Ansvara för hantering och lagring av testresultat, styrdokumentation och testrapporter * Samarbeta och kommunicera med kunder samt interna och externa intressenter * Säkerställa att testarbete och leveranser sker enligt tidplan och kvalitetsmål * Bidra till en säker och hållbar kvalitetskultur inom avdelningen * Representera företaget som teknisk expert inom högspänningsprovning VI SÖKER DIG SOM - Har en genomförd ingenjörsutbildning inom el, elektroteknik eller motsvarande - Talar flytande engelska i tal och skrift och talar och skriver svenska obehindrat Det är meriterande om du har - Erfarenhet av testförfaranden och arbetat i en liknande roll tidigare - Erfarenhet av arbete med elkraftskomponenter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är förändringsbenägen och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetssätt. Du är stresstolerant och kan behålla lugnet även i pressade lägen. Din sociala förmåga gör att du trivs i samarbete med andra och bygger goda relationer. Du är ordningsam, vilket innebär att du arbetar strukturerat och noggrant. Dessutom är du ansvarstagande och tar ditt uppdrag på allvar. Slutligen har du en stark intellektuell nyfikenhet som driver dig att ständigt vilja lära dig mer och utvecklas i din roll. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer