Driven Säljare till Hubexo i Hudiksvall & Ljusdal!
Byggfakta Sverige i Ljusdal AB
Telefonförsäljare m.fl.

Är du lyhörd, målinriktad och relationskapande med fokus att alltid leverera det bästa möjliga utifrån kundens behov? Då är detta tjänsten för dig! Hos Hubexo får du möjligheten att representera ett starkt varumärke i ett väletablerat och tryggt företag med en sann entreprenörsanda. Vi är en organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en ytterst viktig del av teamet. Att jobba inom säljorganisationen hos oss innebär att du arbetar med att utveckla företagets affärer samtidigt som du också bidrar till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle! Som säljare på Hubexo är telefonen ditt främsta verktyg. Du kommer att jobba med ett brett spektrum av företag, vilket innebär varierande och omväxlande arbetsdagar. Detta gör att du behöver vara utåtriktad och kunna sätta dig in i och förstå olika företags situation, utmaningar och behov. Din huvuduppgift är att självständigt prospektera och skapa ingångar till nya spännande företag samt driva dina affärer. Det är viktigt att du har en hög aktivitetsnivå, har generellt goda IT-kunskaper och känner dig redo för nya utmaningar! Vem är du? Du är en affärsmässig person som vet att du genom målmedvetenhet och driv tillsammans med din vinnarskalle skapar de bästa förutsättningarna för att bli framgångsrik i din roll. Du har ett högt kundfokus, är förändringsbenägen, energisk och självgående samt ser det som en självklarhet att arbeta strukturerat och långsiktigt. Vi tror även du: Har ett starkt inre driv och brinner för att hitta rätt lösningar för kunden Är duktig på att kommunicera helhetsperspektiv utifrån behovsanalys och dialog Har stor vana av att strukturera och planera din tid Har förmåga att formulera dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift Om oss! Hubexo är en lönsam och expansiv koncern som verkar globalt genom fem affärssegment, Construction solutions Nordic (Sverige, Danmark, Norge och Finland), Construction solutions UK & International (främst Storbritannien och Irland), Construction solutions Continental Europe (Portugal, Spanien, Schweiz, Tjeckien, Slovakien och Österrike), Construction solutions APAC & US (Australien, Nya Zeeland, Asien och USA) och Other operations (hälsovårdssektorn och nischmedier i Norden). Koncernen omsätter ca 2 miljarder SEK, har drygt 1 800 anställda och nu vill vi bli ännu fler! I koncernen Hubexo ingår Hubexo Sweden där varumärken som Byggfakta finns. Bolagen förädlar och säljer händelsebaserad B2B-information inom sektorerna bygg och fastighet. Företaget ger även ut tidningar och magasin som produceras av systerföretaget Svenska Media i Ljusdal AB, där bland annat byggbranschens ledande nyhetstidning Byggvärlden ingår.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Tekniker för fordonsunderhåll till Sandviken
Transdev Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Nu söker vi en ny tekniker till vårt team i Sandviken. Har du en fallenhet för teknik och mekanik och söker en ny utmaning så tveka inte att lägg in en ansökan till oss oavsett vilken erfarenhet du har. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, driv och engagemang Din kommande arbetsplats Som tekniker på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Vi har två verkstadsdepåer, en i Sandviken och en i Gävle där du kommer utgå från verkstaden i Sandviken som är vår största och samtidigt kunna stötta upp i Gävle vid behov. Vi utbildar kontinuerligt vår personal för att på bästa sätt kunna leverera rätt kvalitet på ett effektivt, säkert och tryggt sätt. Du kommer att arbeta med ett glatt, tight gäng med högt i tak. Vi är prestigelösa och vi vet att det är TILLSAMMANS som jobbet blir gjort på allra bästa sätt! Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är service, underhåll och reparation av våra el bussar. Det ingår i din roll att säkerställa att alla arbeten utförs på ett fackmannamässigt sätt genom god service med hög kvalitet. Med varierade arbetsuppgifter på vår verkstad kommer du att arbeta i ett supporterande och positivt team. För oss är det viktigt med gott samarbete, det är därför är viktigt att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö och teamkänsla. Tillsammans säkerställer vi trafiken och driftsäkerheten i vår elbussflotta som banar väg för en ny hållbar framtid för vägtransporter. Dina förmåner Det är inte lätt att orientera sig ute på arbetsmarknaden och förstå vad alla termer betyder. Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare. Här får alla: Trygga anställningsvillkor Avtalsenlig lön Rätt semester och försäkringar Förmånligt friskvårdsbidrag Kort och gott ser vi att en bra arbetsplats är en förutsättning för att skapa nöjdhet! Detta söker vi hos dig Grundkrav/kvalifikationer B-körkort Behärskar svenska i tal och skrift Datorkunskaper Meriterande Fordonsteknisk utbildning alternativt yrkeserfarenhet/färdigheter som anses relevant till denna tjänst Kunskap i miljö – arbetsmiljö – samt säkerhetsfrågor Dokumenterade el-kunskaper D-körkort AC-utbildning Erfarenhet från plåtreparation av fordon Som person ser vi att du är ansvarsfull, är självgående och har god samarbetsförmåga. Vid urvalet kommer vi ha stor fokus på dina personliga egenskaper. Praktisk information Omfattning: Heltid Placeringsort: Sandviken Anställningsform: Tillsvidare Startdatum: Omgående Lön: enligt kollektivavtal för Bussbranschavtalet Semester: 25 dagar Låter detta som ett jobb för dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 28 Februari 2025 Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka iväg din ansökan. Vår rekryteringsprocess ser ut som följande: Genomgång av din ansökan Telefonavstämning 1a-digital intervju med rekryterande chef 2a-fysisk intervju Referenstagning Beslut och återkoppling Kontakt Drivs du av framåtanda och vill bli en del av en bransch i ständig rörelse? Ansök nu och påbörja din resa med oss. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare: Alexander Olander, Servicechef [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mail - endast via ansökningsformuläret på vår karriärsida. Klar för avgång? Vänta inte, ansök idag! Om oss Transdev Sverige har cirka 7 000 medarbetare utspridda över hela Sverige, från norr till söder. Vi är en av Sverige största operatörer och har ett brett erbjuder som spänner över flera färdslag, exempelvis tåg, buss och båt. Vi har en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar inom persontrafik. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev Group.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Sommarvikarier till Hedens Omvårdnadscenter
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs sommarvikarier! Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Du har chefer nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten samt många kollegor med lång erfarenhet som hjälper dig att komma in i arbetet. Att skapa och stärka relationer till våra boende är en förutsättning hos oss, vilket kräver ett engagemang och en nyfikenhet för dig som medarbetare. Hos oss arbetar du varierad arbetstid, det vill säga dag, kväll, helg och natt (vaken). Under sommaren ägnar vi tid åt aktiviteter och utflykter som till exempel bad eller kulturevenemang. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom omsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Löpande Sista ansökningsdag: 2025-05-30 Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Du som söker skall vara minst 18 år. Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

7 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Kundtjänsttalanger sökes – intresseanmälan inför kommande behov
Xzakt Kundrelation AB
Kundtjänstpersonal

På Xzakt Kundrelation är vi stolta över att vara kundens första och sista kontaktpunkt. Känner du till varumärken som Instabee, Åhlens, Skistar, Nextory, NetOnNet, Hallon och ICANIWILL? Vi levererar enastående kundsupport till bland annat dessa och många fler uppdragsgivare inom flera spännande branscher såsom e-handel, resor, telekom, el och energi. Hos oss får du inte bara en jobbroll, utan en möjlighet att utvecklas och göra skillnad varje dag. Vi finns till i Centrala Gävle sedan år 2008 med mer än 300 teamarbetare, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! Du kan se fram emot; En inspirerande arbetsmiljö där du som kundservicehandläggare är hjärtat i vår kundsupport. Vi har motiverande tävlingar och en bonusmodell som belönar din prestation. Betald utbildning och omfattande utvecklingsmöjligheter för att du ska kunna bli expert inom kundservice. En härlig gemenskap där vi uppmuntrar och stöttar varandra. Spännande gemensamma aktiviteter såsom padelkvällar, julfest och after works för att stärka teamandan. Vi söker dig som; Älskar att arbeta med människor och brinner för service. Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Har en positiv inställning och är redo att ge det där lilla extra för våra kunder. Meriterande är om du: Har tidigare erfarenhet av serviceyrken eller kundkontakt. Är van vid att arbeta mot uppsatta mål och är problemlösningsorienterad. Anställningsstart: Löpande samt inför våren 2025 Timlön: 122,65kr under 24 år, 142,19 kr/h över 24 år. (Enligt kollektivavtal) Vi erbjuder en provanställning på 80% med möjlighet till utökning upp till 100%, och varierande arbetstider mellan 06.30 och 22, inklusive dagar, kvällar och helger. Vi strävar efter att anpassa arbetsscheman efter specifika önskemål. Ansökan: Vi tror på din personlighet och potential. Hos oss är CV frivilligt. Istället ser vi fram emot att lära känna dig genom våra urvalsfrågor där du får chansen att visa ditt bästa jag. Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag för att vara med på denna spännande resa tillsammans med oss på Xzakt!

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Resande servicetekniker till R-CON
Switch Game AB
Installations- och serviceelektriker

Är du en social och lösningsorienterad person med en bakgrund inom el och service? Trivs du med att arbeta med problemlösning i en dynamisk roll med stort eget ansvar? Lockas du dessutom av möjligheten att bli en del av ett marknadsledande företag med bra villkor och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som servicetekniker hos R-Contracting vara nästa steg för dig! R-Contracting, som ägs av Lagercrantz-koncernen, är marknadsledande i Sverige på tillverkning av tankar och pumpar för sprinkleranläggningar. De arbetar med försäljning och installation över hela Norden och hjälper kunder från projekteringsstart till driftsatt anläggning samt med service och underhåll. Idag består teamet av 15 medarbetare som utför installationer och service på plats hos kund och nu utökar vi teamet med två nya stjärnor med placering kring Gävle med omnejd. Om rollenSom servicetekniker arbetar du primärt med service, felsökning och reparation av pumpar och andra produkter. Arbetet utförs på plats hos kund, och även om detta team huvudsakligen verkar mittersta/norra Sverige, kan resor inom hela landet förekomma. Vanligtvis arbetar du längre dagar måndag-torsdag och har ledigt på fredagar. Somservicetekniker blir du en del av ett team med elinstallatörer och servicemedarbetare som arbetar i par. Teamen leds av en engagerad servicechef som ansvarar för planering och fördelning av arbetsuppgifter. Rollen innefattar även daglig kontakt med kunder och underentreprenörer på plats. R-Contracting har kollektivavtal med IF Metall, vilket innebär förmånliga villkor för resor, övertid och traktamenten samt friskvårdsbidrag till alla anställda. Om digVi söker en social och öppen lagspelare som har lätt för att kommunicera med kunder, kollegor och underentreprenörer. Du trivs i en dynamisk miljö med högt tempo, är lösningsorienterad och har god förmåga att självständigt planera ditt arbete. För rollen krävs en bakgrund inom el, och tidigare erfarenhet som servicetekniker är meriterande. Kompetens inom VVS och svets är ett extra plus. AnsökanHoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Sommarvikarier till Hedens Omvårdnadscenter
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi på Hedens Omvårdnadscenter i Bollnäs sommarvikarier! Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi?Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... Introduktion Förmånsportal med rabatter Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Hedens Omvårdnadscenter Hedens Omvårdnadscenter är ett HVB och särskilt boende (SoL) för personer med psykiatriska diagnoser. Vi har 56 platser uppdelade på sex enheter: Heden, Hedbacken, Hedgården, Solheden, Björkheden och Solrosen. Du har chefer nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten samt många kollegor med lång erfarenhet som hjälper dig att komma in i arbetet. Att skapa och stärka relationer till våra boende är en förutsättning hos oss, vilket kräver ett engagemang och en nyfikenhet för dig som medarbetare. Hos oss arbetar du varierad arbetstid, det vill säga dag, kväll, helg och natt (vaken). Under sommaren ägnar vi tid åt aktiviteter och utflykter som till exempel bad eller kulturevenemang. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom omsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: LöpandeSista ansökningsdag: 2025-05-30Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] kontakt: Kommunal, www.kommunal.se AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Säljledare/avdelningschef - skidor & cykel
Xxl Sport & Vildmark AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Gävle i Valbo köpstad! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. På cykel- och skidavdelningen säljer vi alla produkter och utrustningar för cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster som till exempel smörjning av skidor och montering av extrautrustning till cyklar. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa. Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara: Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar Uppföljning och utveckling av teamet Utbildning av nya anställda Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete För att lyckas i tjänsten tror vi att du: Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team Trivs med personalansvar Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut Har goda samarbetsförmåga Har en engagerande och tydlig ledarstil Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar Är strukturerad och ordningsam Kvalifikationer: Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel Goda resultat från försäljning och kundservice Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)https://xxlsverige.teamtailor.com/ Är du den vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Skicka ansökan". När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

5 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Office & Administration Manager - Sweden
Collen AB
Övriga administrations- och servicechefer

The Office and Administration Manager will support Collen Construction across all locations in Sweden. The candidate will work closely with company leadership across the organisation. As a member of the Collen team, you have the opportunity to influence safety culture by demonstrating personal commitment, setting clear expectations, and effectively communicating safety policies. By consistently modelling safe behaviour, prioritising safety above productivity, and ensuring that all employees receive proper training and resources, you can foster an environment where safety is ingrained in every aspect of the business. Encouraging open communication, recognising, and rewarding safe behaviour, and conducting regular inspections further reinforce the importance of safety. By taking these steps, you can help create a culture where safety is a shared value and a top priority for all stakeholders. Key Requirements: 5 years + in a similar role Previous people management experience of established functions is essential Accuracy and attention detail is essential for this position Previous experience of creating and implementing administration systems Qualification in accounts; On the other hand, the T Administration or facilities management Experience in delivery and management of ISO certification & standards Excellent IT skills Previous experience of leading established office/administration strategy and departments Good commercial acumen, leadership and analytical skills Strong communication, interpersonal and time management skills Previous experience of leading service provider relationship and budget management Key Responsibilities: This is a full-time head office-based role in Head Office Gävle, Sweden, reporting to the Chief People Officer, the key responsibilities of the role are: Ensure consistent administration standards and operating procedures across all Collen locations and sites. Lead the administration team based in head office and provide detailed and ongoing guidance to those across the company who hold administration positions to ensure consistent administration standards. Ensure document control, compliance, management and maintenance of ISO certification and standards. The wider administration positions are based both in office, on site and across all Collen locations. Develop administration processes and controls to ensure those who hold administration titles/functions have regular support to ensure quality and consistent delivery. Create and implement administration systems. Ensure the efficient running and performance of the corporate headquarters in a professional manner. Create and manage the office facility management budget; raise purchase orders; approve invoices; maintain responsibility for office related expenditure. Deliver cost savings, efficiencies & promote innovation to enhance the overall end user experience. Develop preventative maintenance plans & schedules. Conduct weekly/monthly inspections; risk assessments; Testing; report/escalate issues; implement improvement plans & propose best practice solutions. Review, renew and negotiate contracts with new vendors and service providers, while managing existing relationships with a key focus on sustainability & driving greater efficiency, potentially through the use of an appropriate facilities managed service provider. Plan and coordinate all installations (telecommunications, heat, electricity etc.) and refurbishments. Manage a safe & secure process to facilitate contractors working on site (e.g. Air Con service, Fire Alarm system maintenance etc.) in conjunction with Health & Safety. The management & co ordination of all office catering, company events (Internal & External) as well as the supervision of corporate entertainment. Management & upkeep to an agreed standard of all common areas incl. lobby's, receptions, gardens & landscaping. Own, manage and control SharePoint access & structure for role-based and security groups. Manage security access control systems & physical building security inc. the allocation of security access ID cards across locations to a common standard. Manage in a standardised way, CCTV infrastructure in line with best practice & in compliance with all relevant standards (incl. Data privacy & GDPR). Manage all building Audio Visual equipment (inc. In room Conferencing systems, public area digital signage etc.) Manage the collection & disposal of all electronic waste in line with relevant local regulations (e.g. WEEE). Co-ordinate with Information Technology on structured network cabling, Wi-Fi, auxiliary power (Generators) etc. Review, improve and manage companywide travel and administration of same. Coordinate with internal/external building maintenance contacts for any necessary repairs or maintenance as needed. Oversee the allocation of meeting rooms; car parking spaces; individual/shared office space; including hot desks & access to shared employee facilities. Manage the reception function to ensure consistent client service through rostering and leading the employees to ensure effective function delivery, development and support. Coordinate with external catering and office cleaning suppliers. Ensure adherence to (Safety, Security, Health, Environment & Quality (SSHEQ) regulations & standards, polices & procedures with the support of the functional department heads. Coordinate the office safety and evacuation processes and procedures. Engage with colleagues across multiple teams & functional departments to ensure the seamless running of the office. Proactively collaborate with stakeholders to ensure environmental factors and psychological welfare of all stakeholders are met where possible.

4 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljledare - Skidor och cyklar
Xxl Sport & Vildmark AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Gävle i Valbo köpstad! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. På cykel- och skidavdelningen säljer vi alla produkter och utrustningar för cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster som till exempel smörjning av skidor och montering av extrautrustning till cyklar. Som säljledare är du ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som ledare motivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa. Tjänsten ingår i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till varuhuschefen. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara: Leda enligt XXL:s ledarskapsprinciper, vara ett föredöme för de anställda och följa XXL:s kultur och värderingar Uppföljning och utveckling av teamet Utbildning av nya anställda Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete För att lyckas i tjänsten tror vi att du: Har ett intresse för sport och/eller friluftsliv, och för produkterna vi säljer Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team Trivs med personalansvar Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut Har goda samarbetsförmåga Har en engagerande och tydlig ledarstil Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar Är strukturerad och ordningsam Kvalifikationer: Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel Goda resultat från försäljning och kundservice Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)https://xxlsverige.teamtailor.com/ Är du den vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Skicka ansökan". När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Leg. Sjuksköterska till Vinddraget 14 i Gävle
Forenede Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi välkomnar en sjuksköterska som vill bli en del av vårt fantastiska team! I rollen som sjuksköterska i Forenede Care är du en viktig del i organisationen och din kompetens och trivsel värdesätts högt. Vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs, du ges därmed goda möjligheter att växa och utvecklas med oss. Du får en arbetsledande roll i teamet med möjligheter att påverka verksamheten Här kommer du att arbeta Vinddraget 14 är ett äldreboende med 64 platser med möjlighet till par boende, med möjlighet till68 platser. Vi har 2 vån med somatiska platser och 2 vån med demens platser. Vem är du? Du är ansvarstagande, självständig och trygg med att göra prioriteringar och leda andra. Du trivs med att handleda personal i hälso- och sjukvårdsfrågor, är prestigelös och motiveras av, att tillsammans med dina kollegor, organisera omvårdnaden på bästa sätt. I din roll ingår att ha kontinuerlig dialog med närstående och informera vid förändringar i hälsotillståndet. Du samarbetar med kollegor, läkare och eventuellt andra, både interna och externa, kontakter för att säkerställa en god omvårdnad Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu enleg. sjuksköterskapå heltid/deltidtill en tillsvidareanställning med provanställning. Sysselsättningsgrad ”80 -100%” med startdatum så snart som möjligt.Du arbetar på plats på boendet samtarbetar var tredje helg 8-16. I tjänsten ingår inga kvällar eller nätter. Legitimerad sjuksköterska Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. För att trivas i tjänsten är du engagerad och bryr du dig om dina medmänniskor samtidigt som du är bra på att skapa goda relationer och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning får du visa ett oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även ett giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care ForenedeCare är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Sista ansökningsdag Ange datum 2024-02-28 Kontaktperson Parvin Ghaderi E-post: [email protected] Telefonnummer: 072 - 085 24 44 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

4 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025