Projektledare
Företagsutbildarna i Sverige ekonomisk fören
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du vår nya KTP-projektledare? Vi på IUC Gävleborg driver i samverkan med Högskolan i Gävle projektet KTP Transformation. I samarbete med Tunnplåt i Gävle AB söker vi för ett av våra företagsprojekt dig som är nyutexaminerad ingenjör inom konstruktion, maskinteknik och teknisk design. Tjänsten gäller heltidsarbete under 11 månader med tillträde snarast - som KTP-projektledare i Gävle för att utveckla Tunnplåts produktion och organisation. Om KTP – Transformation KTP, Knowledge Transfer Partnership är en beprövad samverkansmodell för kunskapsväxling mellan näringsliv och akademi. Ett företagsprojekt inom KTP skapar konkret utveckling genom att företag får tillgång till ny kunskap och forskning, och akademin får input till utbildning och ny forskning. KTP erbjuder en unik möjlighet att komma in på strategisk nivå i ett företag, snabbt få använda teoretiska kunskaper och utveckla sin kompetens i praktiken. Projektet finansieras med stöd från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) och Region Gävleborg. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att utveckla företagets konstruktionsfunktion, digitalisera ritningar samt effektivisera produktionsflöden. Du kommer även att medverka i utvecklingen av företagets hållbarhetsarbete. Som KTP-projektledare har du det stora ansvaret att föra projektet framåt. Du har ett team med coacher från högskolan och näringslivet i projektgruppen, samt nyckelpersonerna på Tunnplåt i Gävle AB. Är du personen vi söker? Kunskapsväxlingen är central i projektet. Vi söker därför dig med en högst tre år gammal akademisk examen, eller dig som är nära slutet av din utbildning på grund- eller avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design. Din högskoleutbildning ska ha innehållit kurser i konstruktion, tillverkningsteknik, materialteknik, produktionslogistik och relevanta IT-applikationer. Kurserna har förstås haft hållbarhetsinslag och vilat på aktuell forskning. Som person är du drivande, både självgående och teaminriktad, resultat- och resurseffektiv, och har ett lika analytiskt som systematiskt förhållningssätt. Vi förutsätter att du som KTP-projektledare är intresserad av teknik, produktion, ledningssystem, digitalisering, företagsutveckling och hållbarhetsarbete. Du har även förståelse för de mindre företagens vardag och villkor. Projektspråket kommer att vara svenska, med många möten, samtal och skriftlig dokumentation. Det är meriterande om du har: Studier på avancerad nivå inom konstruktion, maskinteknik eller teknisk design Kurser i och/eller erfarenhet från: projektledning kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöarbete ERP/affärssystem Arbetslivserfarenhet från tillverkningsindustri Om anställningen som KTP-projektledare Anställningen är en visstidsanställning på heltid under 11 månader, med tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Du blir anställd av IUC Gävleborg, som är en del av Företagsutbildarna, och arbetet kommer att utföras på Tunnplåt i Gävle AB. Om parterna IUC Gävleborg – Industriellt utvecklingscentrum som stärker tillväxt och konkurrenskraft i tillverkande industriföretag i Gävleborgs län. www.iucgavleborg.se och www.foretagsutbildarna.se Tunnplåt i Gävle AB konstruerar och tillverkar inredningar och skåp till skolor, arbetsplatser och offentliga miljöer. I samverkan med sina leverantörer medverkar Tunnplåt i arbetet med omställningen till fossilfritt stål. www.tunnplatigavle.se Högskolan i Gävle vill göra skillnad och bidra till förändring i samhället genom utbildningar och forskning som fokuserar på samhällsutmaningar. www.hig.se Välkommen även till vår digitala informationsträff via Teams den 30 juni kl. 15.00. Då berättar vi mer om jobbet, KTP och Tunnplåt i Gävle AB. Anmälan till: [email protected] Innan du skriver och skickar din ansökan – kontakta gärna: Ola Wiklund KTP-processledare 0720-70 92 63 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 till: [email protected] I ämnesfältet skriver du: KTP Projektledare Tunnplåt i Gävle AB Din ansökan ska helst vara i en samlad PDF-fil och innehålla personligt brev, CV samt studieintyg som inkluderar samtliga kurser du gått, eller examensbevis med information om alla kurser. I ditt personliga brev vill vi att du visar hur du svarar upp mot kompetensprofilen och kort beskriver hur du ser på utmaningen med KTP-projektet på Tunnplåt i Gävle AB.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Butiksarbetare
Kanalgränds Livs AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi söker 1vikarier i ett år från v 33 på 36 timmar i veckan dagtid 6-16. I jobbet ingår det att baka, salladsbar, grilla, kassa och plocka varor. Vi söker 2 st på 10-20 timmar kvällar och helger. Som säljare hos oss är man en viktig del av teamet. Du har ett genuint mat intresse. Du är naturligt serviceinriktad samt har en drivande vilja och energi att få arbetet utfört. Eftersom kunden är i fokus är en hög servicenivå en självklarhet. Du förväntas att kunna ta egna initiativ och vara lyhörd med ditt team.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
AdatoCare söker sjuksköterskor till akuten för hösten
AdatoCare AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Spec ssk/Leg ssk för uppdrag i Gävle Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som spec ssk/leg ssk med erfarenhet Period:v36-framåt Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är spec ssk/leg ssk som har erfarenhet från akuten. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter på akuten. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Färdtjänstförare
Söderhamns Taxi AB
Taxiförare m.fl.

Att köra färdtjänst innebär att man arbetar med att transportera personer som har svårigheter att resa med vanliga kollektivtrafik på grund av funktionsnedsättningar, sjukdom eller hög ålder. Det är ett arbete som kombinerar service, ansvar och körvana. Här är en beskrivning av hur det är att köra färdtjänst: Att köra färdtjänst är mer än att bara köra bil det är ett serviceyrke. Många passagerare har särskilda behov, vilket kräver tålamod, empati och en vilja att hjälpa till. Det kan handla om att hjälpa till att komma i och ur bilen och Sjukhus Entréer. Ett vänligt bemötande är avgörande. Variation i arbetsdagen Ingen dag är den andra lik. Du kan ha olika typer av körningar: Kortare resor inom staden, Skolelever, dagverksamhet eller till affärer Längre turer till sjukhus, Resor som inkluderar flera passagerare med olika mål Tidsplanering och punktlighet Du kör enligt ett körschema i en app i mobiltelefonen där flera resor är planerade efter varandra. Det gäller att hålla tiderna noggrant för att kunderna ska komma i tid till sina mål som det finns länk till gps så att hitta till rätta adresser går bra utan lokalkännedom, och samtidigt köra säkert och tryggt. Fördelar med yrket: Du gör en verklig samhällsinsats. Du får träffa många intressanta människor. Möjlighet till ett självständigt arbete. Variationsrika arbetsdagar. Du kommer får se mycket fina platser .

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Terminalarbetare sökes i Gävle
Flexio Work AB
Lager- och terminalpersonal

TERMINALARBETARE GÄVLE (DELTID) Instabee Gävle behöver förstärka sin arbetsstyrka och söker just nu duktiga terminalarbetare till sin terminal. OM INSTABEE Instabee är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Det ska vara okrångligt att handla på nätet och därför erbjuder Instabee ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Instabee startade i Stockholm 2015 och finns nu runt om i Norden samt Tyskland. UPPDRAGSBESKRIVNING Som terminalarbetare arbetar du i Instabee terminal där det inkommer tusentals paket som skall levereras till kunder. Arbetet består av både maskinell och manuell sortering i olika grad och beror på var du arbetar. Häri ligger att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Arbetet passar dig som studerar på minst 50%, alternativt har ett annat jobb på minst 50%. ARBETSUPPGIFTER Sortering - Scanning - Plockning OBS! Notera att du i denna tjänst kommer att behöva hantera även lådor med alkohol. VAD FÖRVÄNTAS AV DIG Som terminalarbetare trivs du med ett tempofyllt, ansvarsfullt och utmanande arbete. Arbetet innehåller en hel del tunga moment och sker i ett högt tempo, vilket innebär att god fysik är en förutsättning. Även förmåga att hantera IT-hjälpmedel är bra egenskaper. Att du upplevs som positiv och professionell är viktigt – Instabox förväntar sig god service och hög kvalitet. Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och älskar utmaningar. ARBETSTID Du förväntas kunna jobba ca 3 dagar/vecka måndag - fredag. Arbetstiderna kan variera och är flexibla mellan 12:00-16:00. KRAV Du måste ha fyllt 18 år B-körkort God förståelse för Microsoft Office Goda datorkunskaper Stark lagspelare God fysik Kunna hantera lådor med alkohol Goda språkkunskaper i svenska eller engelska (skriftligt och verbalt) Du är studerande eller har annan sysselsättning (annat jobb) på minst 50% Bakgrundskontroll – Nolltolerans mot förekommande i brottsregister MERITERANDE Erfarenhet av liknande arbete Truckkort ANSTÄLLNINGSFORM Tjänsten är en visstidsanställning (deltid vid behov)

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Farmaceut
MA-help AB
Apotekare

Konsult uppdrag!! 3 månader För dig som är apotekare/receptarie Start omgående och 3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för reseersättning, milersättning och bra betald, även boende om det behövs. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Vi ställer oss för reseersättning och milersättning, även boende om det behövs. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
PRV söker enhetschef till Design- och varumärkesavdelningen
Patent- och Registreringsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land. Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!PRV söker nu en enhetschef till Resursgrupp 1 vid Design- och varumärkesavdelningen. Enheten ansvarar för handläggning av varumärkes- och designansökningar som huvudsakliga arbetsuppgifter, men utför även arbete inom ramen för våra konsultverksamheter, verksamhetsutveckling samt internationellt samarbete. Vid enheten arbetar 24 medarbetare.   Arbetsuppgifter Som chef för enheten ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du ansvarar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå och att kontinuerligt arbeta med utveckling av verksamheten. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp. PRV är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2015, detta innebär att chefer vid myndigheten ska säkerställa att verksamhetsprocesserna alltid drivs med kundfokus, dvs. tillämpa och utveckla kvalitetsledningssystemet. Vem är du? Som person är du strukturerad, mål- och resultatinriktad. Din kommunikationsförmåga kommer väl till pass här, liksom din strategiska förmåga som innebär att du kan sätta verksamhetens uppdrag i ett större sammanhang och ta ett helhetsperspektiv på frågor. Vidare har du: • eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • aktuell (ej äldre än 2 år) chefs-/ledarerfarenhet på direkt nivå • flerårig, aktuell, erfarenhet av statligt arbete • mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har arbetslett större grupper av medarbetare. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. PRV erbjuder Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler beläget i centrala Söderhamn med möjlighet till distansarbete. De statliga avtalen erbjuder i vissa delar bättre förmåner när det gäller t ex semesterdagar och ledigheter, än andra branscher. Vi har även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme för alla medarbetare, läs mer här. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Söderhamn, vi tillämpar sex månaders provanställning. Resor ingår i tjänsten. Tester kan komma att användas i rekryteringen. Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/. På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.  Låter det intressant? Du ansöker genom att bifoga ett utförligt CV, skrivet på svenska, samt besvarar ett antal urvalsfrågor senast den 11 juli 2025.   Välkommen med din ansökan! Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb. För mer information är du välkommen att kontakta Håkan Ekdahl, avdelningschef. Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Linda Waltari. Fackliga representanter är Mattias Benke (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Vikarierande socialsekreterare till Ekonomienheten
Sandvikens kommun
Socialsekreterare

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Ekonomienheten består idag av 30 medarbetare. För att möjliggöra för ett nära och aktivt ledarskap inom enheten finns utöver verksamhetschef, även två enhetschefer samt två gruppledare. Enheten handlägger ekonomiskt bistånd, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel samt dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn. Vi söker nu en socialsekreterare för vikariat under ordinarie medarbetares föräldraledighet, ett år med möjlighet till förlängning.    Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner: • årsarbetstid • friskvårdsbidrag • hälsofrämjande aktiviteter • extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år • personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare inom vår enhet utreder, bedömer och beslutar du om ekonomiskt bistånd samt bostadssociala kontrakt. En viktig del i arbetet är att tillsammans med den sökande, arbeta för att hitta lösningar som stärker hens resurser och möjligheter till att bli självförsörjande. I uppdraget ingår även samverkan med våra samarbetspartners, både internt och externt.  Hoppas att du vill vara en del av vår enhet och utvecklas tillsammans med oss! KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig.  Erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ha lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. ÖVRIGT Det kan bli aktuellt med löpande urval till intervju under ansökningsperioden, så tveka inte med att skicka in din ansökan!  Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef till boende och stöd LSS
Gävle kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Verksamhetsområdet Boende och stöd enligt LSS består av grupp- och servicebostäder, korttids för barn och unga samt bostad med särskild service för barn och unga. I våra verksamheter ger vi stöd till individer som omfattas av beslut enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Områdets 34 enheter finns runt om i Gävle. Som enhetschef är du ansvarig för upp till tre enheter. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett varierande, innehållsrikt och meningsfullt arbete där vi gemensamt tar ansvar för individens bästa och gör skillnad i människors liv? Då är det här arbetet som enhetschef boende och stöd LSS något för dig! Tillsammans gör vi varandra, verksamheten och Gävle ännu bättre! Vi söker nu en engagerad enhetschef till boende och stöd enligt LSS. I uppdraget som enhetschef har du fullt verksamhetsansvar för upp till tre enheter. Det innebär att du ansvarar för kvalité, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö på dina enheter. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, verkställer beslut, följer upp och utvecklar verksamheten. Du ansvarar för och arbetar aktivt för ett klimat där vi tar hänsyn till varje unik kund och dess förutsättningar. Utifrån det kommer du att ha samarbeten och samverkan med andra aktörer både internt och externt, t ex habiliteringen, psykiatrin och daglig verksamhet. I det dagliga arbetet har du hjälp av både samordnare och planerare. Du kommer att arbeta nära de andra enhetscheferna inom verksamhetsområdet och tillsammans utgör ni ledningsgruppen som leds av verksamhetschef. Arbetet i ledningsgruppen är fokuserat på gemensamma frågor, vilket innebär att du är engagerad i hela områdets resultat och utveckling. Digitala intervjuer kommer att genomföras under v. 33 KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole-/universitetsexamen inom hälso- och sjukvård, social omsorg eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Alternativt har du annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du är en trygg och erfaren chef/ledare med goda kunskaper och erfarenheter av ekonomi-, personal och arbetsmiljöfrågor. Vi ser att du har goda kunskaper om LSS, Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och att du arbetat med målgruppen som omfattas av LSS. Du är en person som har förmågan att leda i förändring. Med utgångspunkt i våra kunders behov och uppsatta mål vågar du prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten. Du säkerställer och upprätthåller kvalitet, du klargör målen och varför dom är viktiga och har förmågan att engagera och motivera andra. Din förmåga att se möjligheter och lösningar kännetecknar dig! Du är tydlig i din kommunikation och förklarar orsakerna till beslut samt underbygger argument med fakta. Du samtalar och agerar förtroendeingivande i olika sammanhang samt skapar en öppen dialog där du ger, söker och tar konstruktiv feedback. Du identifierar samverkansmöjligheter för kundens bästa och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du har ett närvarande ledarskap där du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling. Du är lyhörd och visar mod att agera när det behövs och skapar en stödjande och tillitsfull kultur utifrån vår värdegrund där våra gemensamma framgångsfaktorer är samarbete, bemötande och kvalité. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Nu utökar vi vår verksamhet med en familjehemssekreterare på Familjehemsenheten Stöd. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att ge stöd och handledning till våra engagerade familjehem med barnet i fokus? Då är du rätt person för oss. ARBETSUPPGIFTER Nu står vi inför en spännande utvecklingsfas där vi vill stärka vår verksamhet ytterligare. Därför söker vi nu en ny medarbetare som delar vårt engagemang och vår övertygelse om att varje barn förtjänar en meningsfull och trygg uppväxt. Tillsammans vill vi bygga ett ännu starkare team, fyllt av kompetens, värme och vilja att göra verklig skillnad. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete för en trygg och säker familjehemsvård Vi arbetar i team med utgångspunkten i BBIC och du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och Skolfam.  Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem, hålla i utbildningsinsatser särskilt riktade till familjehem samt ansvara för ekonomiska frågor och avtalsskrivning för våra familjehem. Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Yrkesrollen ställer krav på att vara inlyssnande, engagerad och nyanserad i kontakten med familjehemmen och stort fokus ligger på samtal med familjehem i varierande livssituationer. Tjänsten innebär längre och kortare resor flera gånger i månaden. Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra att ta sig med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare; en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med Skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör. Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida. KVALIFIKATIONER   För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med socialt arbete inom barn och unga eller har erfarenhet av familjehemsvård.  Dokumentationsvana, gärna från Treserva, är önskvärt. Som person är du strukturerad, har förmåga att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder tillgängliga resurser för att nå bästa möjliga resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt. Du tycker om att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med både interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera, förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig väl i skrift samt anpassar du ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem för att varje placerat barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025