Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet i Gävle söker vi på ISS en engagerad och positiv Teamledare som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för ett team som ska leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Teamledare på ISS! Om rollen Som teamledare arbetar du nära dina kunder och medarbetare. Du hanterar kundernas synpunkter och önskemål samt arbetar aktivt med merförsäljning och kvalitetsuppföljning. Du har daglig kontakt med medarbetare och du har en viktig roll när det gäller att introducera nya medarbetare i yrket samt att löpande säkerställa att rätt städmetoder används. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat frånvarorapportering, vikarieplanering och materialhantering. Du kommer även att utföra praktiskt servicearbete såsom exempelvis sjukvikariatsstädning ute hos våra kunder. I tjänsten ingår minst 50% praktisk städning. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som har god ledar- och samarbetsförmåga, är utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Du gillar att vara "spindeln i nätet" och skapa goda förutsättningar för ditt team att lyckas med ert uppdrag. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet eller erfarenhet från liknande serviceyrken. Du bör ha gymnasieutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet. Det är även viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt att du är en van datoranvändare. B-körkort är ett krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 25-07-17. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Malin Laundal på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent vid behov och på schema upp till 50% åt en man i 60 - års åldern som bor centralt i Hassela. Som timvikarie behöver du vara flexibel och kunna arbeta via ordinarie assistenters frånvaro vid t.ex. semester eller sjukdom och då oftast med kort varsel. Du behöver i första hand kunna arbeta mellan 09-09 i alla fall några dagar i veckan. Det finns också ofta möjligt att relativt långt i förväg boka in sig på arbetspass. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Förflyttningar, handräckning, personlig hygien och följa med på olika aktiviteter. Om dig: Vi ser gärna att du har yrkesmässig erfarenhet av vård och omsorg och har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Du är tålmodig och ordningsam rökfri, ansvarstagande och har inga problem att växla upp när det behövs samtidigt som du är lyhörd och kan inta en mer avvaktande roll. Du behöver vara psykisk och fysiskt stark då det förekommer förflyttningar. Meriterande: Om du idag arbetar som personlig assistent eller har gjort det tidigare. Arbetstider: Oftast 09-09. Omfattning: 2 timvikarier vid behov och med vissa fasta schemapass. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar så som t.ex. ob/skifttillägg i enlighet med kollektivavtal. Övrigt: För att kunna bli anställd hos oss behöver du ha ett bank-id.
Har du tidigare arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker och trivs med att jobba serviceinriktat och självständigt? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Start för tjänsten är 11 augusti så se till att skicka in din ansökan redan idag då vi stänger ned rekryteringsprocessen 24/6. OM TJÄNSTEN IT- och utvecklingsavdelningen hos vår kund har behov av att förstärka bemanningen i funktionen för IT-support. Vi söker därför en IT-supporttekniker som kommer arbeta tillsammans med övriga supporttekniker och säkerställa att IT-tekniken fungerar i vardagen för deras kunder. Kunderna är alla användare inom kundens bolag och förvaltningar med totalt cirka 34 000 konton och cirka 20 000 klienter. Start för tjänsten är 11 augusti och uppdraget sträcker sig initialt till och med 10 oktober 2025 med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd kl. 08-17 vardagar och under sommaren är arbetstiden 08-16. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Uppdraget innefattar främst 1:a linjens support med arbetsuppgifter att registrera/hantera/lösa ärenden, teknisk felsökning, ge support/handhavandestöd samt hantera beställningar. Ärenden kommer in främst via telefon men även via epost och e-tjänster. Att trivas med att möta kunder och ge support via telefon är därför en förutsättning i uppdraget. Kunden har som mål att lösa merparten av deras ärenden i den första kundkontakten vilket innebär krav på god teknisk kompetens och förmåga att hantera supportärenden av olika karaktär. Tekniska supportärenden som löses i 1:a linjens är ofta klientrelaterade och hanteras vid behov via fjärrstyrning, som t.ex. problem med specifika program, behörigheter, nätverk, Windows11, M365, MS Outlook, MS Teams, Ipad, telefoni eller övriga dataärenden. Beställningar att hantera kan vara såväl hårdvara som mjukvara och/eller beställningar. VI SÖKER DIG SOM - Har god teknisk kompetens och minst 3-årig gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet - Har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support (1:a linje) i större organisation - Har tidigare vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem - Har goda kunskaper i Microsoft operativsystem för arbete som supporttekniker - Har goda kunskaper i Microsoft 365, Outlook och Teams och nätverk - Tar stort eget ansvar i arbetet och trivs med att arbeta självständigt - Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i kommunikationen Det är meriterande om du har - Kunskap i behörighetsadministration i Active Directory (AD) - Har kunskap för utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i Microsoft Intune Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du har: * Ett fokus på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar även i stressade situationer * En god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team * En god kommunikativ förmåga då arbetet innefattar att på ett pedagogiskt och professionellt sätt ge stöd och hjälp till kunder Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig man bosatt i Åmotsbruk goda kunskaper i svenska tål pälsdjur är rökfri körkort och tillgång till bil om man inte bor i Åmotsbruk har erfarenhet av eller utbildning inom arbete med autism är trygg, tålmodig och kan hantera utåtagerande beteenden med lågaffektivt bemötande Det är även meriterande om du: delar kundens intressen i utevistelse i trädgård, fika eller titta på filmer, särskilt klassiker för barn förstår vikten av att vara följsam och skapa trygghet i vardagen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är förlagda på ett 2 veckors rullande schema med arbete varannan helg. Tjänst 1: ca 71% – 28,5h/vecka (8,5h jour) Tjänst 2: ca 68%–27,5h/vecka (8,5 h jour) Vardagar: 07.30–16.45, 12.45–16.45, 16.45–23.00, Jour: 23.00–07.30 Helger: Samma tider som vardagar, men utan passet 12.45–16.45. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]
Om arbetsplatsen Norrhälsinge Räddningstjänst jobbar för en trygg och säker kommun. Uppdragen varierar och kan handla om allt från bränder och trafikolyckor till att ge första hjälpen Vi har sex stationer som bemannas av brandmän i beredskap: Hudiksvall, Iggesund, Delsbo, Friggesund, Jättendal och Hassela. Som brandman i beredskap har du vanligtvis ett ordinarie jobb hos en annan arbetsgivare. När larmet går rycker du ut från den station du tillhör. Är du vår nästa brandman? Vi letar efter dig med stort engagemang och som delar av din tid kan vara tillgänglig för utryckning. Våra räddningsstyrkor möter ofta komplexa situationer och för att vi ska ha en så bred kompetens som möjligt söker vi människor med olika erfarenhet och bakgrund. Vi söker dig som har god förmåga att arbeta i grupp, är stresstålig och praktiskt lagd. Du har en hög grad av personlig mognad. Du är självgående, flexibel och är uthållig i utmanande omständigheter. Det är också viktigt att du är duktig på att kommunicera med människor och är serviceinriktad. Upplägget varierar men grunden är att du har beredskap var fjärde vecka. Under den veckan rycker du ut när larmet går, oavsett om du är hemma eller på jobbet. Vid larm ska du vara på brandstationen på respektive ort inom åtta minuter. Antal utryckningar varierar mellan olika orter Inga förkunskaper krävs, du får den utbildning och övning du behöver av oss. Först en grundutbildning på fem veckor och inom en tvåårsperiod går du en utbildning som drivs av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Du genomför regelbundet interna utbildningar och övningar. De flesta övningspass är förlagda på din lokala station under kvällstid samt en heldagsövning vår och höst. Du får lön av oss under samtliga utbildningar och övningar. Den person som blir aktuell för tjänsten ska vara medicinskt godkänd hos vår företagshälsovård för att bli anställd. Krav: - Godkänt rullbandtest (4,5, max 3 månader gammalt) - Simkunnig - God fysisk kondition - B-körkort (C-körkort meriterande) - Du bor och arbetar max 8 minuter från räddningsstationen - Godkännande från din huvudarbetsgivare för att arbeta som brandman i beredskap Antagningstester och intervjuer planeras in fredag 5/9 2025 Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Om tjänsten Vi söker nu en erfaren robotssvetsare till en av våra kunder i Alfta, strax utanför Bollnäs. Företaget är specialiserade på tillverkning, svetsning och bearbetning av kompletta plåtkonstruktioner och kan därför tillhandahålla helhetslösningar, spetsteknik och högsta kompetens för skärande bearbetning, svetsning och montage. Du kommer att arbeta med robotsvetsning, men även manuella moment kan förekomma. Tjänsten kräver en teknisk förståelse och känsla för kvalitet. Arbetsuppgifter: - Drift och övervakning av svetsrobotar (MIG/MAG) - Programmering, inställning och underhåll av robotsystem - Ritningsläsning och kvalitetskontroll - Grovplåtsarbete och hantering av stora komponenter - Efterbearbetning och flödesoptimering i produktionen Arbetstider: Dagtid/2-skift Start: Tillträde enligt överenskommelse Din profil Vi söker dig som har: - Erfarenhet av robotsvetsning och industriell produktion - Kunskaper i MIG/MAG-svetsning - Förmåga att läsa ritningar och arbeta självständigt - Känsla för noggrannhet och kvalitet - God samarbetsförmåga och ansvarstagande inställning Meriterande: - Erfarenhet från tunga industrimiljöer - Programmeringskunskaper i svetsrobotar (t.ex. ABB, Yaskawa eller liknande) - Truckkort eller traversutbildning Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Är du psykolog och vill göra verklig skillnad för barn och unga? Välkommen till en engagerad och utvecklingsfokuserad central elevhälsa! Vi söker nu en skolpsykolog som vill bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för barns och elevers lärande, hälsa och utveckling. Hos oss får du ett meningsfullt, varierat och stimulerande uppdrag där du blir en viktig del av ett professionellt team med hög kompetens och starkt engagemang. Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande och ha din bas i centrala lokaler, tillsammans med andra psykologer, ytterligare elevhälsopersonal och förvaltningsledning – ett sammanhang som främjar både samarbete och professionellt stöd. Ditt uppdrag Som skolpsykolog hos oss arbetar du både på individ-, grupp- och organisationsnivå. Dina insatser grundar sig på aktuell forskning och syftar till att främja hälsa, förebygga ohälsa samt bidra till en inkluderande lärmiljö. Exempel på arbetsuppgifter: - Konsultativa insatser till pedagoger och andra professioner inom skola och förskola - Utbildningsinsatser för att höja kompetensen i verksamheterna - Psykologiska bedömningar och utredningar - Stöd i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på organisationsnivå I din profession har du har tillgång till regelbunden fortbildning och handledning. Din profil Vi söker dig som är legitimerad psykolog, gärna med erfarenhet av att arbeta med barn och unga. För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du: - Är självständig och strukturerad i ditt arbetssätt - Har god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor - Är initiativtagande och lösningsfokuserad - Har ett genuint intresse för det förebyggande och hälsofrämjande arbetet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be assisting our regulatory compliance manager with questions regarding CE-certificates, EN-standards and other regulatory questions that arise throughout the organization or from customers. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Participated in the process of CE-certifying machines/equipment and/or working with EN-standards * Experience with ISO12100 risk assessments is a valuable qualification * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.
Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be devoting parts of your time to further develop and maintain our PLM/PDM functions with another team member. Ensuring that our data and surrounding processes are in line with our daily requirements and needs. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Previous experience in administration of PLM/PDM systems, preferably Autodesk Fusion Manage. * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Bli ledare för Kronans Apotek Gävle, Golfen – sätt din prägel på vår framtid!Vill du vara med och bygga upp ett engagerat team på ett apotek med full fart framåt? På vårt apotek i Gävle, Golfen får du en unik möjlighet att forma verksamhetens utveckling och sätta din egen prägel på arbetssätt och kultur. Apoteket är modernt och fräscht, beläget i direkt anslutning till Gävle Golfklubb, och har ett varierat och trevligt kundflöde. I dagsläget består teamet av två farmaceuter och en egenvårdsrådgivare. Apoteket har öppet vardagar kl. 09.00–18.00 och lördagar kl. 10.00–15.00. Vi söker dig som har viss erfarenhet av ledarskap och trivs med att driva utveckling, särskilt i uppstarts- och förändringsfaser. Du är initiativtagande, kommunikativ och har en stark förmåga att skapa motivation och sammanhållning i teamet. Med tydlighet och engagemang får du med dig dina kollegor mot gemensamma mål. 🚀 I rollen ingår även: - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Om du är en lösningsorienterad ledare som gillar att arbeta med människor och har förmågan att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö, kan du vara den vi söker! Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du rapporterar till regionchef Jessica Eriksson. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Jessica Eriksson på mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Välj ett jobb för att visa detaljer