MIAB söker Teamledare till Södra Hälsingland som växer med fler kunder och medarbetare. I rollen som Teamledare kommer du att planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra lokalvården på tilldelat område. Du bemannar med vikarier när så behövs samt säkerställer att kund och personal har en bra dag på jobbet! Tjänsten innebär att du har kundkontakt vilket ställer höga krav på känslan för service med omtanke, vilket också är MIABs ledord. I rollen kommer du även att utöva lokalvård till viss del hos våra kunder under din arbetsdag om så krävs. Du är flexibel och är alltid beredd att hoppa in i rollen som lokalvårdare om så behövs för att säkerställa leverans till kund. Du arbetar tillsammans med kollegor med samma befattning och rapporterar till Driftchef. Vi förflyttar oss mellan våra kunder i bil vilket kräver att du har körkort för manuell bil och kör på ett tryggt och säkert sätt. Arbetet innebär även att arbeta i våra system som kräver datakunskap. Språkkrav för tjänsten: Svenska Svenska språket är ett krav med att kunna tala, läsa och kommunicera med enkelt språk. Om dig: Du är kvalitetsmedveten, ordningsam, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta både individuellt samt i grupp. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård och innehar SRY, Pryl eller INSTA 800 utbildning, men inget krav. Även ledarskapsutbildning är meriterande. Om oss: MIAB AB har bedrivit lokalvård sedan 1979, vilket har gett oss en bred och gedigen erfarenhet av att utföra lokalvård i såväl offentlig som privat företagsmiljö. Vi arbetar flexibelt och proaktivt, alltid med ett professionellt utförande och uppträdande med kunden i fokus. MIAB Facility Services är en del av MIAB-gruppen. MIAB gruppen omsätter idag ca 1 miljard SEK och har 4800 anställda. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person! Tjänsten är heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, kontakta [email protected] Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan!
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. Kommunen har cirka 9350 invånare och ungefär 890 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se ARBETSUPPGIFTER Inom äldreomsorgen och inom hemtjänsten i Hofors och Torsåker kan du arbeta som undersköterska, vårdbiträde eller omsorgsbiträde. Dina främsta arbetsuppgifter är att hjälpa omsorgstagare utifrån deras individuella behov till en god och lättare vardag genom hjälp med till exempel personlig omvårdnad, måltidsstöd och serviceinsatser. I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation samt serviceuppgifter i lokalerna. Inom LSS verksamheter i Hofors kan du arbeta som undersköterska, vårdbiträde, personlig assistent eller habiliterare. Där hjälper du individer utifrån deras individuella behov till en bra och lättare vardag genom hjälp med till exempel personlig omvårdnad, matlagning, hushållssysslor, handling och aktiviteter. Vi är i behov av vikarier som kan arbeta på timanställning. Innan man börjar genomförs utbildningar och introduktion planeras in på den arbetsplats där du ska arbeta. Du lägger dig själv tillgänglig i vårat system TimeCare Pool när du har möjlighet att ta arbetspass Våra verksamheter pågår dygnet runt vilket innebär tjänstgöring, dag, kväll och helg. På vissa enheter tillämpas arbete även nattetid. Skriv gärna i din ansökan från när du finns tillgänglig för arbete. KVALIFIKATIONER Grundkraven är normalt att du ska ha en avslutad gymnasieutbildning. Det är mediterande om du gått omsorgsprogrammet eller barn och fritidsprogrammet. För att trivas i rollen som vikarie behöver du vara social och gilla att jobba med människor. Vi ser gärna att du är flerspråkig, men det är krav att kunna förstå och göra sig förstådd muntligt och skriftligt på svenska. Det förekommer dokumentation i tjänsten som gör att vi lägger extra vikt vid språkförståelser. För att lyckas som vikarie behöver du kunna skapa och utveckla relationen med brukare och kollegor. Det är även viktigt att du har god förmåga att samarbeta, samt är lugn och lyhörd i ditt bemötande. Till vissa uppdrag är det krav på B-körkort ÖVRIGT OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat. Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vår orderstock växer och vi är på jakt efter fler medarbetare till vårt gäng! Vill du bli en del av ett växande företag med fokus på kvalitet, säkerhet och hållbara lösningar? Hos oss på Gästrike Takmontage AB så söker vi engagerade och erfarna personer som vill utvecklas inom tak- och snickeriarbeten. Om oss Vi är ett etablerat företag med lång erfarenhet inom tak- och solceller. Vi är idag 5 takläggare samt 2 solcellsmontörer. Vårt mål är att leverera högkvalitativa lösningar till både privat- och företagskunder, med ett starkt engagemang för hållbarhet och kundnöjdhet. Vad vi erbjuder: Konkurrenskraftiga löner och förmåner Kompetensutveckling och vidareutbildning En trygg arbetsmiljö med fokus på säkerhet Möjlighet att växa inom företaget Vi söker dig som: Har erfarenhet av tak- och snickeriarbeten Är självgående, noggrann och lösningsfokuserad Är lagspelare med god samarbetsförmåga Är flexibel och har gott säkerhetstänkande Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan till [email protected] eller kontakta oss för mer information. Vi ser fram emot att höra av dig!
Vill du vara med och utveckla framtidens lönearbete i ett team där engagemanget är högt och där förbättring och innovation är en del av vardagen? Då har du hittat rätt. Vi söker en Payroll Generalist till vårt People & Culture-team, som vill vara med och driva vårt lönearbete framåt. Du blir en viktig del av vårt Sverige/Norge-team - ett engagerat gäng där vi arbetar tillsammans över gränserna, med kollegor i Danmark, Norge och England. Det här är en spännande tid för oss! Vi stärker teamet och startar samtidigt upp ett nytt HR-system, vilket ger dig chansen att påverka och utveckla både system och arbetssätt från grunden. Din roll Rollen är en kombination av operativt ansvar för lönehanteringen i Sverige, och ett nära samarbete med HR i det dagliga arbetet. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara att ansvara för hela löneprocessen i Sverige och fungera som backup för lönerna i Norge, där vi idag samordnar arbetet med externa partners. Du arbetar för våra svenska och norska bolag: * Svenska Fönster * Mockfjärds Fönster * VELFAC * Natre (Norge) Du hanterar bland annat löner, semester, ledigheter, reseräkningar, utlägg och traktamenten. Du kommer ingå i vårt Payroll-team på tre personer, där en kollega har huvudansvar för HR-systemet i regionen. Om dig: Vi tror att du är en prestigelös lagspelare som trivs i ett klimat där samarbete, nyfikenhet och förbättring står i fokus. Du har: * Några års erfarenhet av löneadministration * Eftergymnasial utbildning inom relevant område * Vana att arbeta i Office 365, särskilt Excel * Goda kunskaper i både svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystem eller HR-systemimplementationer. Därför ska du välja oss Hos Svenska Fönster får du mycket mer än bara ett jobb: * Ett hjälpsamt och positivt team där vi delar kunskap och stöttar varandra * Möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt i en organisation som satsar på digitalisering * Flexibla arbetssätt och möjlighet till hybridarbete * En inkluderande och modern arbetsmiljö med fräscha lokaler i Edsbyn * Hälsofrämjande aktiviteter och utvecklande teamträffar Ansökan Denna rekrytering sker i samarbete med Jefferson Wells. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson på +46 70 377 06 64 eller [email protected]. Mellan 7 juli och 8 augusti är det bäst att mejla dina frågor. Vänligen skicka in ditt CV - inget personligt brev behövs. Vi ber dig istället att svara på tre inledande frågor. Ansök så snart som möjligt, dock senast 2025-08-10. Svenska Fönster är en del av Dovista-koncernen, som har cirka 6 500 anställda och är den ledande leverantören av vertikala fönster och ytterdörrar i Europa, med starka varumärken och djup lokal förankring. Koncernen ägs av VKR Holding - ett danskt familje- och stiftelseägt företag med cirka 17 200 anställda i nästan 38 länder. I Sverige består Dovista-koncernen för närvarande av tre företag: Svenska Fönster, Mockfjärds Fönster och Velfac, med en sammanlagd omsättning på cirka 2 miljarder kronor och cirka 600 anställda.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Juli 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.
One of the world's leading technology company is looking for a Data Center CET (drifttekniker) - Electrical that will join their team who's mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more. Period: ASAP to 26-11-2025 (full-time), with a possibility of extension. Location: Gävle-area What you'll do Provides escort support for third-party contractors, sub-contractors, vendors, and service providers on site. • Works on tasks (e.g., making rounds, initial assessments on equipment performance) as assigned with supervision. • Perform basic monitoring of the performance of maintenance and operations of equipment (e.g., electrical, mechanical, fire/life safety) within the data center with supervision • Safely assists in providing emergency monitoring and response to various abnormal conditions with supervision, utilizing emergency operating procedures (EOPs). • Take daily operational readings of all electrical equipment through routine rounds/log taking (temperatures, voltages, currents, etc.) • Ability to follow operating procedures (SOPs) for critical environment planned work activities • Energize a cabinet in a Colo • Uninterruptible Power Supply (UPS) preventative maintenance quarterly and annually • System control panel preventative maintenance • Battery preventative maintenance • Fundamental understanding of the National Electrical Code • Previous datacenter experience a plus • Ensure all safety procedures are adhered to while performing work and comply with all physical security procedures and policies • Assist in the troubleshooting, repair and replacement of instrument sensors and calibration. Who you areExperience with electrical systems in a high availability assembly / manufacturing / critical infrastructure environment such as data centers, oil and gas refineries, hospitals, pharmaceutical, manufacturing, or related fields. High school diploma, GED, or equivalent 2+ year(s) work/applied learning experience in technical fields (e.g. automotive, electrical, controls, data center) Able to work a flexible work schedule which could include 12-hour shifts, rotating shifts, 3-, 4-, or 5-day work weeks (most likely working only Mon-Fri) Basic understanding of how to use Microsoft Office applications (Outlook, Excel, Word) We are Market Partner Market Partner is proud to be an equal opportunity employer. You are welcome to our community regardless of who you are, no matter where you come from, or what you look like.
Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44
Ett smart och meningsfullt valTrivs du med att arbeta i team och brinner för utveckling? Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt? Din nästa arbetsplats? Iggesunds Bruk tillverkar världsledande kartong under varumärket Invercote. Förpackningar av vår kvalitetskartong är en viktig del av köpupplevelsen för våra kunders kunder. Vi är en internationell och hållbar verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare. Vi värdesätter våra medarbetare och produkter högt. Hos oss jobbar idag omkring 750 medarbetare. Vårt bruk finns vid Hälsinglands kust, 9 kilometer söder om Hudiksvall. Din framtida utmaning Som Driftsäkerhetsingenjör på Iggesunds bruk blir du en nyckelspelare i vår strategiska och operativa utveckling av driftsäkerhet inom området automation. Du driver arbetet med tillståndsövervakning och förebyggande underhåll, samtidigt som du håller dig uppdaterad kring nya tekniker och metoder inom området. I rollen är du ett tekniskt stöd till både drifts- och underhållsorganisationen samt deltar och emellanåt leder koncernövergripande utvecklingsinsatser inom tillståndskontroll och automation. Intervjuer sker löpande. Logik- och personlighetstester kan förekomma i denna rekryteringsprocess. För att lyckas i rollen • Krav är att du som söker har en högskole- eller universitetsutbildning inom reglerteknik, automation eller motsvarande erfarenhet. • Du har god förståelse för reglersystem, simulering och optimering, gärna med verktyg som Matlab/Simulink eller Dymola. • Erfarenhet av underhållssystem, processindustri och industriella styrsystem är viktiga delar för att lyckas i rollen. • Vi ser också att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt gärna erfarenhet av underhållsteknik och förebyggande underhållsprocesser. • Meriterande är om du har kunskap inom LCP/LCC, goda kunskaper i Excel eller andra verktyg för att sammanställa och analysera data. • Viss kunskap för IT/OT frågor då stor del av arbetet handlar om att få tillgång till rätt data. • Du bör ha god presentationsteknik, men också viss kompetens att driva mindre investeringsprojekt. Som person ser vi att du är strategisk och har förmåga att se helheten och tänka långsiktigt. Du är analytisk och trivs med att ta dig an komplexa utmaningar genom att bryta ner dem i hanterbara delar. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig Hos oss får du det bästa av två världar. På Iggesunds Bruk arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. Vi erbjuder ett mycket varierande, fritt och ansvarsfullt arbete. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba i ett internationellt företag med utvecklande arbetsuppgifter, men ändå ser fördelar med att verka och bo på en mindre ort. Ansök redan idag! Vi får skogen att växa och ge Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid. Premiumkartong och innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar premiumkartong och innovativa pappersprodukter för allt ifrån kosmetik, elektronik, läkemedel och livsmedel till böcker, magasin, reklam och transportförpackningar. Våra produkter uppskattas av medvetna kunder tack vare sina utmärkta produktegenskaper och låga klimatavtryck. Vi använder färska fiber från hållbart brukade skogar. Våra anläggningar för produktion och förädling ligger i Braviken, Hallstavik, Iggesund och Strömsbruk, Sverige, samt i Workington, Storbritannien.
Var med och bygg framtiden med oss! I vår enhet för Hälso- och sjukvård har vi en bra teamkänsla, som i sin tur bidrar till att våra patienter möter en positiv och engagerad sjuksköterska. Vi håller en god omvårdnadskvalitet och sätter stort värde på ett gott bemötande. Välkommen att bli en del av vårt team! Ditt uppdrag Som legitimerad sjuksköterska i Nordanstigs kommun utför du sjuksköterskeuppgifter enligt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). - Du är omvårdnadsansvarig i hemsjukvården, Säbo och korttidsvård. - Du ingår i ett tvärprofessionellt team utifrån sjuksköterskans specifika kompetens. - Du ansvarar för att SIP, vårdplaneringar och teamträffar planeras och utförs med patienten i fokus med det tvärprofessionella teamet. - Du utför och följer upp läkarordinationer ex läkemedelshantering, såromläggning etc. - Du utreder HSL ordinationer till exempel blodtryck, vikt, näringsintag och hud, samt följer upp dessa. - Du utbildar och handleder omvårdnadspersonal. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska samt har en helhetssyn kring patienten med nytänkande och reflekterande förhållningssätt. Du är trygg i IT-baserade journalsystem samt har en god förmåga att dokumentera. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du tycker om att arbeta med människor och att hjälpa personer som behöver stöd och hjälp att leva så självständigt som möjligt. Du ska kunna arbeta både självständigt och i team. Du har en god förmåga att samarbeta med och handleda såväl kollegor, omvårdnadspersonal som patienter och anhöriga. Du tycker om utmaningar, vågar ta egna initiativ, är villig att lära nytt och öppen för att prova nya saker samt hitta nya lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Erfarenhet av yrket är förstås ett plus, men allra viktigast är du som person, och att du har ett genuint intresse för arbetet och en vilja att utvecklas. Övrigt Tjänsten avser tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervju kan ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Nordanstigs kommun och erbjuder därmed dig friskvårdsbidrag på 2000 kr per år samt möjlighet till semesterväxling. Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer